Ludzie już nawet z maluchem nie potrafią sobie poradzić. . . :) Skoro kontrolki przygasają to albo masz akumulator złom, albo połączenia rozrusznika z zasilaniem są uszkodzone. Sprawdź to biorąc (dobry!) kabel rozruchowy i łącząc masę akumulatora z silnikiem, drugim plus akumulatora z rozrusznikiem.
WItam, ja zakupiłem sobie 6 metrów kabla o średnicy ok. 5 mm (grubość miedzi w środku) i w porównaniu z kablami z marketu których używałem za 15 zł ten nowy kabel pali jak głupi i wogóle się nie grzeje!! Także nie przesadzałbym z tymi kablami 16mm grubymi-chyba że koś odpala kombajn albo ciężarówki:)) Skoro kabel z marketu za 15 zeta miał przekrój 1,5...
https://youtu.be/wuMwoL5LzGU?si=zjWy9e5B...
możesz podać ich fotkę lub podobnych? ja znalazłem takie: http://obrazki.elektroda.pl/3304027900_1...
Po pierwsze może zaiskrzyć a po drugie zawsze istnieje jakis opór między metalowymi częściami silnika a masą akumulatora, i głównie ten opór ma spowodować że kiedy popłynie gwałtownie duży prąd z dobrego na rozładowany akku wtedy na tymże oporze odłoży się jakieś napięcie i rozładowany akku łagodniej zostanie potraktowany. Tyle mówi teoria, ale ilu...
Biorąc pod uwagę grubości przewodów to ten czerwony idzie od alternatora i jest w dobrym miejscu. Chociaż nie, czarny jest od alternatora i jest nie pod tą śrubą co ma być. Jak zostanie tam gdzie jest to po odpaleniu ciągnika i wzbudzeniu się alternatora rozrusznik będzie cały czas pracował zasilany z alternatora ktory sobie z takim obciążeniem nie...
Ja tak robilem kilka razy i nie mialem problemow (alternator chodzi jak zloto) na cale szczescie nigdy nie bylem biorca :D chyba ze mialem farta :D
Doradzicie jakiś dobry prostownik?
Swoją drogą, jeśli autor użył przewodów tzw. marketowych, to ich marna jakość być może uratowała akumulatory ;)
Jak odwrotnie wpiąłeś zasilanie to uwaliłes diode na zwarcie. Teraz pozostaje dopalić diode kablami rozruchowymi i dobrym alumulatorem, a diode wstawić na zewnątrz.
Pewnie masz chińskie kable pięć drucików w środku.P
Jak są o wystarczającym przekroju to czemu nie... Tylko trzeba na plus uważać żeby nie zwarł do masy.
Zależy w co jest wyposażony ciągnik. Jeżeli prądnica to plus na masę ( coś metalowego np jakaś śruba ) a minus do śruby z nakrętką przy bendiks przy rozruszniku jeżeli jest założony alternator to bieguny na odwrót. Jeżeli jest założony stary akumulator to polecam tam się podpiąć, będzie pewność że wszystko jest w porządku. Jeżeli jednak się przy rozruszniku...
Polaczenie wygladalo nastepujaco: + od dawcy podlaczylem do mojego plusa a moj - do czegos co wydawało mi sie - biorcy a okazalo sie ze jest polaczone z +. To nie była ZAMIANA biegunowości więc tak jak pisałem o elektronikę możesz być spokojny.Mógł oberwać tylko akumulator.
Sprawdź dobrym testerem ten który masz w aucie, zobacz czy w innych modułach nie masz błędów napięcia, zapnij drugie na kablach rozruchowych. Pozycz od kolegi i podłóż.
Przy zwarciu zawsze jest temperatura,nawet gdy trwa ułamek sekundy. Objaw normalny. Ładowanie można sprawdzić profilaktycznie.
Nie wiesz czy nie idzie tam Jakiś przekaznik czy cos? Dla przekaźnika, zmiana biegunowości nie ma znaczenia, ale dla elektroniki już tak. Rozumiem że sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki a nie tylko ten jeden ?
naciag paska za luzny to typowe dla seicento naciagnij i po klopocie
Witam. Na krótki impuls to 16mm2 by wystarczył ale dla benzyniaka, a dla 1.9TDI to lepiej 25mm2, to nie benzyniak i trzeba trochę pokręcić. Lepiej kupić zawsze trochę grubszy i mieć zapas, większy amperaż można pociągnąć. Niż przegrzać parę razy kabel, zrobi się ciemnobrązowy lub w skrajnych przypadkach czasami czarny, będą spadki mocy że później nawet...
Kolego, na tych kablach odpalałem swojego Opla Sintrę, Diesel 2200 cm³ Bez podładowywania. Dlatego zrobiłem takie a nie inne.
Jak się nie mylę to przy silniki w skrzynce bezpieczników nad prawym nadkolem. Masz autoalarm?
kolego weź jakiś pewny akumulator np z samochodu, weź 2 grube kable jeden do masy (śruby mocującej rozrusznik do silnika) a drugi do tej śruby co idzie gruby kabel plusowy do rozrusznika i bezpośrednio do akumulatora i ma kręcić (jak masz DOBRE kable rozruchowe to też mogą być, ale nie takie z supermarketu gdzie gruba to jest tylko izolacja) jak napięcie...
Do osobówek OK. Ale coś mi te przewody na rysunkach na 50mm² nie wyglądają (kiedyś ojcu taki sprzedali. Przy Dieslu dym z nich poszedł. Jak tam było 4mm² to wszystko, resztę kupę izolacji, która na zimnie gwałtownie twardniała). W hurtowniach LgY 50mm² kosztuje dla zwykłego Kowalskiego około 21zł netto za 1m. Czyli 2*6*21*1,23= 310zł...
Pierwsze pytanie to jakich użyłeś kabli do rozruchu? Były to oryginalne kable rozruchowe czy jakieś z tanie z supermarketu. Mogłeś chwilkę poczekać z podpiętymi kablami. Jesli akumulator jest dobry to powinien się w niedługim czasie podładować i autko powinno zapalić. jeśli jednak akumulator jest padnięty musisz mieć grube kable żeby odpalić samochód
Witam Te ostatnie zaciski są do bani. Miałem takie i rozłaziły się na zawiasie przy mocnym naciśnięciu. Te spawalnicze będą najlepsze - są skonstruowane do przewodzenia dużych prądów w reżimie ciągłym. Chcesz dobre kable rozruchowe? To kup krokodylki spawalnicze, kabel spawalniczy o odpowiednim przekroju, zakuj oczka, poskręcaj porządnie i będzie na...
Błędy w jaśkach jakieś są? Zobacz czy zamki życzą sobie się otworzyć. Zasilanie posprawdzaj na ABS. Mogły być odwrotnie podpięte kable rozruchowe, bardziej prawdopodobnie dostał szpilkę napięciową.
Jak masz dobre kable rozruchowe to zrób jeszcze próbe;jeden kabel do minus- aku i do bloku silnika a drugi kabel do Plus-aku i do rozrusznika.
nie osłonięty fragment karoserii pojazdu (sam silnik też się do tego nadaje) Silnik nadaje się w szczególności. Powód jest taki, że droga prądu skraca się o odcinek kabla łączący klemę ujemną akumulatora z masą silnika. Jeżeli tam jest spadek napięcia (np. wskutek skorodowanego styku) to różnica w obrotach na rozruszniku będzie znacząca.
Dobre kable rozruchowe- miedź 25-35mm² i dobre końcówki. Najlepiej wykonać takie kable samemu. Chińszczyzna z marketu to tylko pięknie płonie.
Nie wiem czy mówisz ironicznie czy nie. Ale zależy mi w miarę na dobrych nie potrzebne mi są na wypasie kable. Czy możecie podać mi firmę link sklep gdzie kupię kable w miarę dobre o przekroju odpowiednim nie iem nie znam się aż tak na tym.
Można to zrobić na różne sposoby. Może kolega zrobi i wyśle autorowi tematu w prezencie? Gdyby autor "mierzył siły na zamiary" to zapytałby jak zrobić dobry prostownik lub przerobić ten co go ma a nie jaki kupić. Zainwestuj w dobre kable rozruchowe, oraz voltomierz np do gniazda zapalniczki. Woltomierz polecam, koszt niewielki. Mam taki od kilku lat.
Padł akumulator odpal na kable rozruchowe
Kable rozruchowe z przewodów spawalniczych to bardzo dobry pomysł. zaizoluj uchwyt z zewnątrz zeyi sie plus przypadkiem do karoserii nie zwarł. I dobrze plusa oznacz. Można w tym celu owinąć kabel w pobliżu zacisku plusowego czerwoną taśmą izolacyjną. Oznaczenie jest ważne, bo jeżeli nie będzie czytelne to zawsze znajdzie się jakiś baranek który pomyli...
Dzień dobry. Potrzebuję kupić solidne kable rozruchowe do odpalania aut dostawczych. Mam dwie możliwości na oku. Z racji, że nie znam się, proszę o podpowiedź, które są lepsze. Dziękuję. https://allegro.pl/oferta/kable-przewody...
Witam Wszystkich! Pomyślałem, że założę nowy temat bo od kilku dni wertuję elektrodę i googla w sprawie kabli rozruchowych i nigdzie nie znajduję odpowiedzi na moje wątpliwości. Zamarzyłem sobie wykonanie własnoręcznych kabli rozruchowych takich super na zawsze po tym jak nie byłem wstanie odpalić auta na kablach z biedronki, które notabene rozpękły...
Jak masz miernik to pomierz napięcie pomiędzy silnikiem, a karoserią powinno być jak najbliższe zeru. lub połącz silnik i karoserie dobrym kablem rozruchowym
Kolega supchem napisał że chce odpalać duże maszyny a więc i trochę większy pobór prądu i stąd grubsze kable, do tego 2m nie wystarczy bo z racji specyfiki tego sprzętu nie zawsze da się podjechać tak żeby krótkimi kablami sięgnąć. Zaciski są też ważne bo nic z tego nie będzie jeśli zacisk nie będzie miał dobrego kontaktu (dość dużej powierzchni styku)...
dostałem kable rozruchowe. Próba rozruchu przy padniętym akumulatorze po 5 minutach podładowania wyszła nie pomyślnie. Czy dobry rozwiązaniem będzie kabel linka 10 mm kwadrat o długości 5 m Proszę zapoznać się z tym: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... tematem.
witam dobre pytanie . ja zaczynam od zadania pytania kliento czy ma kod do radia :) bo potem kłopot zegar sie ustawi bez problemu ale o radio to już potrafią zrobić wojnę :) Kłopot jest w starszych jak nie działa gniazdo zapalniczki i tu patent własny - podpinam 2 aku pod klemy na kablach rozruchowych i dopiero wtedy odpinam stare aku
DObre są przewody rozruchowe z przewodu z E46 co idzie z bagażnika do silnika, a ostatnio pełno tego porozbijanego po złomach się pelenta.
Żadne wyrównanie potencjałów. Prześledź - Podłączam plus pierwszego auta i z krokodylem na kablu idę do drugiego, gdzie bym w nim nie dotknął to nic się nie stanie bo nie ma zamkniętego obwodu. Dołączam drugi plus i wtedy sięgam po kabel minusowy. Zapinam go na pierwszym aucie i idę do drugiego. W razie nieuwagi jest wielce prawdopodobne że dotknę jakiejś...
Może to chińskie 3x2,5 ... Miałem kiedyś podobny przypadek z kablami rozruchowymi do samochodu. Znajomy chciał odpalić auto, ale na jego kablach ledwo rozrusznik się odezwał. Na moich kręcił jak z nowym akumulatorem, mimo, że wizualnie moje niemal 2x cieńsze. Proponuję skombinować skądś przedłużacz ogrodowy, np taki do kosiarki, zwykle są pomarańczowe,...
Bardzo dobry opis,dodał bym tylko że silnik dawcy powinien być wprowadzony na wyższe obroty (ok.3000)
Bezpiecznik MAIN na styczniku rozrusznika zapewne się przepalił, ale po takiej sytuacji do sprawdzenia regulator napięcia gdyż mógł tego nie przeżyć (regulatory w Suzuki palą się nawet podczas normalnej eksploatacji).
Poproś kolegę, sąsiada czy kogo innego żeby pomógł Ci odpalić auto z kabli rozruchowych, jak odpali to akumulator szrot, jak nie to trzeba szukać dalej
Witam, posiadam Mercedesa Vario 814 (silnik 4,2L) i planuję do niego zakupić porządne kable rozruchowe. Poczytałem trochę na elektrodzie o tych kablach i wychodzi na to, że skoro do osobówek polecacie kabel gubości 35mm2, to w moim wypadku potrzebuję kabla o grubości 50mm2. Jak ma się sprawa z jego długością? Potrzebuję na prawdę długich kabli (ok 15m)...
Pobaw się tym kablem rozruchowym a znajdziesz gdzie nie ma dobrego przewodnika. Zapnij jeden koniec tam gdzie wcześniej czyli na CR a drugim wędruj od miejsca gdzie wiesz że działa aż do masy świec czyli głowicy. Jak zapniesz na rozrusznik i działa to wiesz że tam jest masa. Jedziesz dalej aż się straci. Może się okaże że uszczelka pod głowicą jest...
Kolego nie rozmawiamy tutaj o kablach rozruchowych, tylko o innym problemie wiec nie wiem po co ten komentarz. Skoro nie potrafisz znaleźć tak banalnej usterki to jest duże prawdopodobieństwo że kabli rozruchowych też nie umiesz podłączyć. Podaj wartość napięcia na akumulatorze podczas próby rozruchu.
Witam, Także rozważam własnoręczne wykonanie kabli rozruchowych i przez pewien czas poszukiwałem kabli o odpowiednich parametrach - osobiście uważam, że najlepsze będą właśnie kable spawalnicze ze względu na czystą miedź w nich zastosowaną, oraz elastyczną, odporną na zmienne warunki gumową izolację. Przyznam, że nadal poszukuję odpowiednich zacisków...
Luz zaworowy był robiony przy wymianie rozrządu, niecałe 2 lata temu, ok 40tys km. Dziękuję za trop na świece i kable rozruchowe, to akurat proste rzeczy więc sprawdzę i dam znać. Faktycznie kable do ruszałem ostatnio z dobre 3 lata temu jak mi kuna pogryzła, więc świece jeszcze dawniej.
Spróbuj na kable rozruchowe od sąsiadów zapalić
Hej, miejsce na akumulator mam w bagażniku. Pod maską wyjście na plus od akumulatora. Padł mi akumulator i postanowiłem wziąć go do domu podładować tylko że po wyjęciu akumulatora bagażnik się zamknął a zamek mi nie działa. Od środka tez nie da się dostać do bagażnika. Czy jak podlacze inne auto kablami rozruchowymi pod maską to czy pojawi się napięcie...
Na początek spróbuj solidnym kablem rozruchowym spiąć minus akumulatora z metalowym elementem nadwozia. Nielakierowanym.
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
Potem zauważyłem, że na moim akumulatorze jest naklejka, żeby najpierw podłączać + a potem -.. Wszystkie tego typu informację są tylko w jednym celu - by zmniejszyć ryzyko niebezpieczeństwa. Jeśli na początku połączysz oba minusy akumulatorów, a potem trzymasz kabel plusowy, podpięty z jednej strony do akumulatora - to jeśli wypadnie Ci on z ręki,...
a co na silnik z mostkiem jak to zrobić Jak masz kable rozruchowe, to na początek zapnij jeden od klemy minusowej akumulatora do obudowy rozrusznika, czy też skrzyni. Złap za jakąś śrubę czy żeberko, musi być dobry i pewny kontakt.
Wiele osób kompletnie nie zrozumiało po co takie urządzenie. Nie ma być stosowane jako awaryjne urządzenie do odpalenia samochodu - chociaż może do tego służyć. Generalnie ma służyć do utrzymania akumulatora w dobrej kondycji - ABY nie były potrzebne kable rozruchowe lub inne wynalazki do uruchomienia samochodu, a przy okazji akumulator odwdzięczy się...
Dzień dobry, Mam problem, mianowicie padł akumulator w Opel Tigra 2 Cabrio i nie mogę się dostać do bagażnika, w którym mam kable rozruchowe, czy można jakoś otworzyć bagażnik ręcznie?
Do jakiego minimalnego napięcia mógłbym zejść na akumulatorze żeby odpalić auto ? Benzyna 2.0T. Zależy od stopnia zużycia akumulatora i jego pojemności . 2. Jeżeli kupił bym przetwornicę z czystą sinusoidą o mocy użytkowej 500W i sprawności 85% z jakim obciążeniem mógłbym jej używać podczas jazdy aby nie wyładowywać akumulatora? Z pełnym obciążeniem...
Zmień akumulator, bo pewnie zdycha. Względnie popraw przewody przy rozruszniku :P . Bo z takiej przesiadki rozrusznik powinien to dźwignąć. Na próbę podłącz akumulator np od samochodu na kablach rozruchowych, jak zakręci jak głupi to ci akumulator zdycha.
W tych radach powtarza się dość konkretna bzdura, że niby podłączając kabel minusowy na masę drugiego samochodu zamiast bezpośrednio do zacisków jego akumulatora nie ładujemy wtedy jego akumulatora... A dalej możemy postąpić dwojako: albo podłączyć ów kabel do minusowego bieguna akumulatora biorcy i tym samym doładować osłabiony akumulator własnym kosztem,...
za ponad 100zl to lepiej kup mu dobre i długie kable rozruchowe, bo te pieniadze to ledwo starcza na nowy najtanszy akumulator do auta typu seicento
Podczas ładowania dużym prądem sprawdź czy nie grzeje się za mocno kabel do akumulatora. Ja kupiłem na jakiejś wyprzedaży kable rozruchowe. Do rozruchu to one się średnio nadawały, ale jako kable do akumulatora są ok.
Sprawdz wszystkie bezpieczniki .
Będę to obserwował jeszcze ale dotychczasowe obserwacje: np zatrzymają się wycieraczki dodam gazu i przeważnie pomaga. Kabel masowy pod akumulatorem wyglada wzorowo. Dla spokoju sumienia punkty styku oczyszczone choć nie bardzo było co czyścić. Mamy tez Grande Punto. Przebieg 116tys. salon Polska. Naprawdę uczciwy wóz a kable w drzwiach obie strony...
Wpierw kolego to spróbuj podstawić inny/sprawny/ akumulator, i to wyjaśni całą sytuację. Ten twój chyba zakończył swój żywot. Nawet nie zapytam o jakość kabli rozruchowych jakich użyliście do prób odpalenia auta- pewnie jakieś "marketowe super G".
Brak dobrej masy . Spr punkty masowe albo na próbę daj kabel rozruchowy od minusa do silnika .
Czyli marne szanse na taką kontrolę zwykłym multimetrem. Ok. Dzięki za info. Dodano po 3 Najprościej zmierzyć średnicę żył. Sama średnica nie wiele powie, nie wiadomo z jakiego materiału są przewody, jak dobre mają łączenia z krokodylkami, z czego są krokodylki. Dodano po 1 Można to zmierzyć metodą techniczną. Przepuścić przez przewody prąd o znanym...
to wychodzi żę chyba silnik stoi dęba albo ta masa się wysrała Sprawdź plecionkę (lewa podłużnica -> skrzynia biegów. Podaj masę na rozrusznik (lub okolicę) bezpośrednio z akumulatora np. kablem rozruchowym. Weź klucz i zakręć wałem, albo spróbuj przepchnąć samochód na wysokim biegu.
Albo kup po prostu zwykły najzwyklejszy akumulator i dobre kable rozruchowe i graj na tym ako co masz oryginalnie w aucie. Głębokie rozładowanie mu nie zaszkodzi a jak go wydoisz tak, że nie zapalisz to podłączasz swoje zapasowe aku na krótką chwilę żeby tylko odpalić silnik i masz z dyni. Chowasz go z powrotem pod fotel pasażera i czekasz aż ci alternator...
Rozrusznik pobiera 600A : 10A = 60mm2 - wiesz wikipedia nie jest alfą i omegą :twisted: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... - a mrozik wynosił wtedy -28° Celsjusza :twisted: Peugeot - dobry sklep "spawarki i akcesoria" - będą mieli kabel (taki jak w spawarkach) i "żaby", które ci na miejscu zacisną.
Coś mi tu pachnie reklamą firmy Kozak poprzez anyreklamę firmy Centra ... :D Temat o kozaku, ale widzicie dobrze, że stał się o wszystkich markach. Lotto mi Centra lotto Kozak ja chcę dobry akumulator.Nie mam ukladów z żadną firmą .Jestem neutralny. Dla detektywa, który pyta akumulator odmówił posłuszeństwa, ale do sklepu dojechał.Jest sąsiad są kable...
Też tak robię, ale ściskam praską do tulejek a jak nie mam pod ręką to ściskam dwoma cybantami, takimi zaciskami kabłąkowymi do linek, tylko ta tulejka musi być długa żeby dwa zaciski się zmieściły, obrócone o 180 stopni, trzyma wyśmienicie. Potem te zaciski można zdjąć a jak nie przeszkadzają to zostawić. Tak mam zrobione kable rozruchowe i działają...
Do Twojej Vectry to przy takim przekroju to i 5m będzie ok... pzdr
Napiszę lakonicznie. Pojazd sprawny, akumulator do wymiany. Dalsze dywagacje bezcelowe, chyba, że Kolega przez zbyt duże spadki napięcia w czasie rozruchu lub kombinacje z kablami rozruchowymi, położy elektronikę auta. Wtedy zapraszamy.
Na zgaszonym mamy 12,5V a na zapalonym 14,4V. A co gdy wykończymy akumulator dawcy? Chyba jednak lepiej na zapalonym bo mamy pewność że dawca odjedzie w razie czego...
Już kiedyś było to wałkowane na forum z takim samym wnioskiem (zero przydatności) zresztą jaki to ma sens? Gdyby nawet działało (chociaż z prostych praw fizyki można sobie obliczyć hipotetyczną wydajność) to czekanie kilkunastu minut mija się z celem, otwarcie maski i podłączenie kabli rozruchowych trwa 2 minuty, koszt zakupu dobrych kabli to 30-40zł....
Jak masz kable rozruchowe to spróbuj na dwa akumulatorki Jak napięcie podczas rozruchu spada do 10 V to raczej akumulator jest coś nie tak. Spróbuj podładować akumulator i potem kable podłącz i odpalaj na dwa akumulatory. Będziesz miał jasne czy to wina akumulatora.
Kilka dni temu zmieniałem w takim alternator po tym jak odwrotnie podłączyli kable rozruchowe i diody padły. Z nowym alternatorem napięcie ładowania na mrozie dochodzi nawet do 15.5V, im cieplej tym niższe. Więc domyślam się że tak ma być.
Połącz kablem rozruchowym (tylko porządnym, nie za 9,90 z tesco) klemę - akumulatora z silnikiem, zobaczysz, że zacznie normalnie kręcić i przestanie się smażyć masa do cewki
Dobra, dzięki bardzo za te ładowarki. A druga sprawa, mam tego lifepo4 będę dokładał do niego wyjście na odpalenie samochodu czy coś, planuje taki złączki https://allegro.pl/oferta/wtyczka-gniazd... i teraz pytanie w jaki sposób mogę zrobić prosty system który będzie odcinał dopływ prądu z akusa po odpaleniu...
hmmm...zaworek..ani nie wiem jak to wymienić, ani gdzie to kupić..żeby dobry dobrać..po za tym ponoć trzeba programować potem na kompie coś...także już mnie to przerasta..:D 500zł od 1 wtryska mi krzykneli z wyjęciem i wsadzeniem itd...zobacze czy to pomoże...troche drogo..ale w okolicy nic taniej nie znajde..
Pewnie sprubuję dzisiaj z akumulatorem i kablami rozruchowymi, dam znać wieczorem jak poszło. Tylko nie to. Życie Ci obrzydło? :) Takie podłączenie to zwarcie, które może doprowadzić do wybuchu akumulatora.
Mnie się wydaje, że zwiększenie mocy silnika wiąże się też z większym rozrusznikiem, a co za tym idzie większej pojemności akumulatorem z odpowiednio dużym prądem rozruchowym. Jeśli będzie to zachowane, to przez nie potrzeba żadnej pomocy, żadnych pożyczek prądu.
Do starego, dobrego APC BackUPS 400 podłączyłem kiedyś samochodowy 12V 72Ah. Radził sobie nieźle (ponad 3 godziny pracy na akumulatorze pod prawie pełnym obciążeniem). Ale była seria awarii energetycznych i wkurzyło mnie zbyt wolne ładowanie - podpiąłem supermarketowy prostownik i zapomniałem o tym - po 2 tygodniach akumulator był już tylko do wyrzucenia....
Załóż zworę z kabli rozruchowych (dobrych, grubych) pomiędzy blokiem silnika a klemą masową akumulatora i spróbuj odpalić.
Po pierwsze nie zdradzasz cóż to za kablle a jest kilka typów prądowych. Prawdopodobnie odpowiedzią jest jakość tych przewodów a dokładniej połączenie przewodu z zaciskami. Łącza są marne i po nagrzaniu czyli po kilku rozruchach występuje wielka oporność która uniemożliwia stosowanie według przeznaczenia. Bywa, że taki przewód składa się głównie z izolacji...
Bardzo prosto można zlokalizować tą usterkę za pomocą dobrej klasy kabli rozruchowych a nawet jednego. Złap krokodylem za klemę minusową akumulatora zamontowaną na trzonku akumulatora a drugi krokodyl tego kabla rozruchowego zapnij na obudowie silnika. Zakręć rozrusznikiem i wszystko będzie jasne.Sprawdż jeszcze i popraw połączenie kabla prowadzącego...
http://obrazki.elektroda.net/6_127071291... Firma Michelin przedstawiła inteligentne kable rozruchowe. Zazwyczaj aby uniknąć pomyłki przy podłączaniu kabli i ewentualnych uszkodzeń kable są pokolorowane na różne kolory. Jednak nowe kable Michelin są całe niebieskie. W środku przewodów znajduje się małe pudełeczko wypełnione elektroniką. Po...
Witam. Można by było sprawdzić przewód idący do kontrolki pod kontem zwarć. W Boxerach 2,2 HDI z tych lat często spotykałem się z różnymi usterkami, które spowodowane były złym podpięciem kabli rozruchowych. Uszkadzało to sterowniki, silniki wycieraczek itp. Sprawdź w pamięci błędów ECU czy nie ma tam czegoś więcej. Pozdrawiam.
Skocz sobie do jakiejkolwiek stacji benzynowej albo 24 godzinnego marketu i tam dostaniesz kable rozruchowe. Polecam również czteropak piwa, będzie łatwiej znaleźć chętnego do pomocy z odpaleniem auta. Aby odpalić samochód podłącz kablami plusy (ze sobą) i masy pojazdów, odpal dawcę i poproś aby poczekał kilka minut. Wtedy podejmij próbę odpalenia swojego...
Na początek sprawcy świece żarowe manualnie jeżeli grzeją zostają wtryski Jak je sprawdzić Wykrecasz je kable rozruchowe i do obudowy świecy podpinasz - masę do części z małym gwintem podpinasz + w ciągu ok 3s powinna się rozpalić Jeżeli nic się nie dzieje świece uszkodzone
Teraz pomiary. Sprawdzić jeszcze masę na karoserię, tą co idzie z ujemnej klemy akumulatora. Bez pomiarów to właśnie takie szukanie po omacku. Jak masz kable rozruchowe, takie porządne, nie supermarket, to podłącz masę z akumulatora, bezpośrednio do silnika. Zobacz czy zapali. Jak nie, to tym kablem, daj zasilanie na śrubę rozrusznika. Znowu spróbuj.
Samochodem jeździłem przez godzinę, zaparkowałem pod domem koło godziny 21, rano już miał baterię pustą. Po takim rozładowaniu, gdzie trzeba użyć kabli rozruchowych, trzeba było akumulator doładować prostownikiem. Zanim oddasz samochód do naprawy, zrób jeszcze prosty test. Akumulator wcześniej dobrze naładowany zostaw na noc w samochodzie, ale nie...
Polecam sprawdzić akumulator. Miałem identyczny problem. Próbowałem nawet odpalać z aku od dostawczaka 120Ah, kupiłem nowy rozrusznik, wyserwisowałem stary, podłączałem na krótko... i nic. Rozwiązanie: aku w traktorku pomimo dobrego napięcia nie dawał prądu rozruchowego, dobry aku 120Ah podłączałem kiepskimi kablami rozruchowymi (powinno się karać za...
Sprobuj odpalać z kabli rozruchowych z akumulatora samochodowego. Wydaje mi się ze wal korbowy ma za male obroty żeby bez problemu odpalić z oryginalnego akumulatora. Ten nieszczęsny dekompresator na 100% działa jak należy? Czy po zwiększeniu luzu zaworowego na wydechu nie odpali lepiej?
Witam W mojej opinii urządzenie 5 w 1 nie będzie spełniać dobrze żadnej z 5 powierzonych mu funkcji. Proponuję zakup dobrego prostownika, żeby mieć na przyszłość. Druga rzecz, to sprawdzenie stanu akumulatora i jego doładowanie. Na koniec sprawdź stan klem, oczyść je i zakonserwuj. Jeśli masz Diesla, to warto sprawdzić stan świec żarowych i układu paliwowego....
Czy taki przekrój nie będzie za duży dla większości samochodów benzynowych starszych marek jak np. Polonez, czy Audi 80 Co to oznacza, za duży? Masz na myśli, że nie wejdzie pod maskę, czy że mała elatyczność kabla urwie klemę akumulatora? Bo jeśli masz na myśli, że popłynie za duży prąd, to tu Cię uprzedzę. Kable ani nie podwyższają napięcia, ani...
Zaczął bym od sprawdzenia masy silnika względem karoserii. Jak rozumiem rozrusznik nie kręci ? Można zrobić próbę z kablem rozruchowym zapinając go między silnik a masę akumulatora. Albo zmierzyć napięcie między silnikiem a minusem akumulatora przy przekręconym silniku. Jeżeli będzie jakieś to znaczy że brak masy.
Najprościej zaopatrz się w 2 duże kleszcze (krokodyle), takie jakie są w kablach rozruchowych do samochodów, podłącz do nich przewody, które z drugiej strony przylutuj do żarówki. Nie zapomnij o wpięciu w jeden przewód gniazdka na bezpiecznik 5A. Będziesz jednak musiał nosić akumulator do ładowania... :-)
kable rozruchowe rozruchowe kable kable rozruchowe lutowanie
łączenie gniazdek szeregowo pp2000 klimatyzacja dymienie briggs
kopia zapasowa nawigacji szukanie doziemienia
Mikrofony i mikser dla chóru 4-8 osób do 4000 zł Wymiana linki zawiasu w zmywarce Siemens SF64T352EU/44