Łożysk nie dokręca się kluczem udarowym. To niestety jej niszczy. Sam moment dokręcenia w jakimkolwiek samochodzie półosi nie ma dużego znaczenia. Byle nie było za niskiej wartości bo się poluzuje.... A większości samochodów te wartości oscylują wokół 220 320Nm.
Osobiście i od zawsze dokręcam śruby poszczególnych elementów siłą ogólną jaką dany element należy dokręcić bez podziału na samochody poszczególnych producentów. Zatem bez różnicy czy dokręcam sprzęgło w VW, Polonezie czy Renault ale sprzęgło a dokładniej dwumasę w następujący sposób. Oczywiście kolejność dokręcania śrub ma znaczenie i zakładam że wiesz...
Klucze, no nasadki [url=https://allegro.pl/oferta/klucze-na... Moment dokręcania z tego co widzę piszą 190Nm tył 220Nm przód ale warto to zweryfikować
NIE i nawet nie próbuj odkręcać imbusem, zniszczysz śruby. Ponownie dokręcasz kluczem dynamometrycznym 45nm
Niedawno wymieniałem osłone przegubu z tamtej strony, to się ściągało półoś. (Eh żeby to odrazu wtedy ciekło.. ) I jak ją zdjąłem to pamiętam, że ta część co jest na zdjęciu na końcu skrzyni tam. Ta do której się dokręca półoś, to ona jest razem ze skrzynią. Jak to się zdejmuje żeby się dostać do mego wycieku? Rozumiem że po zdjęciu półosi to musi wychodzić...
Bardzo ci dziękuje kolego, mocno pomocna rzecz. Jak ustaliłem nakrętkę M22 na półosi dokręcamy z siłą 240Nm.
Mam klucz do półosi z zabierakiem 3/4", po prostu na nim staje przy dokręcaniu, klucz ma ok 0,5m a ważę 75kg, wychodzi w granicach 30kgm
witam kod silnika DV6FD) A model skrzyni skoro o półosie pytasz?
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Ja półosie dokręcam skacząc po kluczu z zabierakiem 3/4 " (klucz ma pół metra, ja ważę 80kg i jest ok)
W audi nie ma półośi wchodzących w skrzynię.półoś dokręca sie do flanszy.Pewnie kapie z mechanizmu różnicowego/uszczelnienia flanszy.
a przecież to łożysko ma określoną siłę skręcania A zauważyłeś że śruba/nakrętka półosi to czasem może być M18 a czasem M10? Takim samym momentem byś chciał je dokręcać bo takie samo łożysko? W niektórych samochodach też możesz dokręcać 2m rurą i dla łożyska się nic nie stanie, prędzej gwint zniszczysz, a w niektórych (np Subaru) zniszczysz łożysko...
Witam! Dręczy mnie pewna kwestia. Ostatnio dokręcałem kluczem dynamometrycznym nakrętkę półosi, jednak przez roztargnienie (tak to jest jak się kilka rzeczy na raz robi) nie ustawiłem go na dany moment (200Nm), tylko dokręcałem na maksymalnie poluzowanym kluczu - dopiero po chwili się zorientowałem że mam go ustawiony na 0Nm. Czy to mogło mu zaszkodzić?...
Ma ktoś może info z jakim momentem dokręcac śruby mocujące flanszę półosi? Chodzi mi o te 6 śrub na imbusa.
Nie musisz nic młotkowac! Ja po wyjeciu z piasty wkrecam srube centralną w przegub do oporu ,aż śruba oprze sie o półoś. Dokręcam mocniej i sruba spycha przegub. Nie ma ryzyka ,ze cos wyszczerbisz czy w inny sposób uszkodzisz.
Witam Poszukuję informacji na temat demontażu kolumny MacPhersona w Astrze F. Muszę wymienić górne łożysko a chciałbym jak najmniej zdemontować elementów. Szczególnie chciałbym nie ruszać półosi. I tu pytanie do praktyków którzy już to robili (nie teoretycznie ale w praktyce), czy jest jakaś kolejność demontażu tak, aby np częściowo tylko opuścić kolumnę...
A jakim momentem i w jakiej kolejności dokręca się pokrywę zaworów.
Ja wiem czy to takie normalne ja po ostrym hamowaniu to mam gorącą tarczę ale żeby szpilki parzyły to coś mocno kolega hamuje. Sprawdzić czy przypadkiem zacisk hamulca się nie przyciął porównaj zużycie klocków z lewej i prawej strony osi. Może robiłeś coś ostatnio przy kole a dokładniej czy było dokręcane łożysko tu dzież przegub zewnętrzny półosi napędowej.
Witam, momenty :D niestety dokrecania są podawane przy tem 20st, w warunkach warsztatowych mozliwe do uzyskania ,ale jak sam trafia na szybka naprawe np przy nadwoziu w zimę? , stosuję klucz dynamometryczny ale posługuję sie w wiekszości własnym wbudowanym w rękę lub dłoń :D, najważniesze chyba by do tych newralgicznych połączeń ,głowica, rozrząd, półosie...
Sprawa wygląda tak : Popatrz czy otwór w którym ma byc pół os jest na przeciw otworu starej odpory tzn czy podpora ma otwór tak samo oddalony od mocowania jak stara podpora po prostu chodzi o to żeby otwór na os był w spół osiowo z wyjściem dyferencjału żeby nie było tak ze zakręcasz podporę i chcesz ja dokręcić do mocowania ale musiał byś ''nagiąć...
Pokręć kołami, żeby łatwiej zazębić wałek ze sprzęgłem Jak, skoro półosi nie ma? :D Dokręcanie pomimo całkowitego złączenia skrzyni z silnikiem może skutkować zniszczeniem tarczy sprzęgłowej. No to kiedy ma skręcić tą skrzynie z silnikiem?
pokaże prawdziwe + - dodatkowe 50nm? Nie no, pokaże normalnie tyle ile ma być. Jak kupisz ten klucz to od razu dokręcaj nim te 250, nie musisz już swojego używać. A ta nakrętka półosi jest taka z zabezpieczeniem, jajowata albo z zagniecionym zwojem gwintu?
Witam po dokręcania wachacza z lewej strony zaczął kapać olej z półosi przy wyjściu ze skrzyni co może być przyczyną i jak to usunąć dodam że stało się to jeszcze przed wyjściem sworznia wachacza ze zwrotnicy nie używałem żadnej siły wszystko szło lekko .Dodam że olej leje się w momencie gdy podniose polos do pozycji w miarę poziomej a jak ja lekko...
Witam. Kolejnym problemem z którym się obecnie borykam w moim autku jest uszkodzona osłona przegubu na prawej półosi. Dałem autko do mechanika i niestety się okazało, że w tych autkach nie idzie zwyczajnie wymienić tej osłony przegubu. Ogólnie ponoć jest sposób aby wymienić to poprzez jakieś rozciągane osłony przegubu które wykonuje się specjalnym kluczem....
Do wymiany sworznia nie potrzebujesz tej nasadki nie trzeba wyciągać półosi, jak na tym filmie powyżej? jak wybije sworzeń?lub jak zacznie sie obracać przy odkręcaniu? czy przy dokręcaniu sworznia nie bedzie go można zablokować imbusem lub torxem? Przeczytałem opinie pod tym filmikiem powyżej i masz kolego rację, że nie trzeba demontować półosi, to...
Dobra osłona przegubu wymieniona. Obyło się bez prasy, ale musiałem rozczepić zwrotnice od wahacza bo o dziwo półoś udało mi się wyjąć ale już wejść nie chciała. Dzięki za pomoc.
kolega czarny8 miał rację flansza z tym wałkiem jest dokręcana na śrubce na imbus dokupiłem półośkę z tym wałkiem i wymieniłem. Temat zamykam.
Jezeli ktoś próbuje wbijać łożyska bez prasy, to doradzam użycia do tego celu bieżni starego łożyska... A śruby na półosiach odkręca się metrowym kluczem... A jeśli ktoś ma mniej krzepy to potrzebny jest mu jeszcze drugi metr rury.... :) I jedna baardzo ważna rzecz... przy składaniu należy mocno zastanowić się nad kolejnością skłądania bo niektórych...
Sprawdziłem: co prawda półosie maja lekki luz ale po wymianie kół na zimówki problem znikł :D Morał na przyszłość mocniej dokręcać oraz czyścić powierzchnię styku koła :!:
Dziękuję Wam wszystkim za zainteresowanie tematem i pomocne wskazówki. Finalnie obyło się bez konieczności odkręcenia półosi od zwrotnicy. Po odkręceniu półosi od flanszy przy skrzyni na 6 śrub spline i osłony przegubów na skrzyni montowanych na 3 śruby imbusowe półosie można podwiesić wyżej za pomocą trytek z funkcją rozpinania. Wtedy jest możliwość...
u mnie odkręcała sie jak miałem zgiętą zwrotnice , ale dwie troche dziwne by było , chociaż ten parch pewnie już nie jedo przeszedł :D w vagach za mocno nie dokręcam , ale tu trzeba dać ognia po chnłopsku
Lewy był padnięty bo się rozpadł ale wewnętrzny ,chodził na sucho i bez problemowo wychodziły te trzy łożyska z gniazda przykręconego do skrzyni czego być nie powinno z drugą półosią są problemy wszystkie śruby objechane i dokręcane przecinakiem zresztą jak większość śrub w tym aucie ,nie wiadomo gdzie wcześniej było serwisowane dziś sie zabieram za...
Podczas wymiany lewego amortyzatora niepotrzebnie za mocno pociągnąłem za zwrotnicę co spowodowało że lewa półoś tuż przy skrzyni biegów wyskoczyła ze swojego miejsca, dodatkowo wylało się myślę, że z 0,5 litra oleju. Z racji że amortyzatory wymieniałem na działce przy świetle z latarki, wcisnąłem nie patrząc za bardzo jak półoś z powrotem, skręciłem...
Sprawdziłbym dokręcenie kołyski. Wgl dokrecenie zawieszenia czy się nie popuściło. Zawieszenie powinno być dokręcane na podnośniku nożycowy. ( takim co auto stoi na kołach i można je w ten sposób podnieść. ) możliwe, że było dokręcane tylko na kolumnowym, gdzie zawieszenie inaczej się układa i działają inne naprężenia gdy koła są w powietrzu i auto...
Dzień dobry, Auto odebrane wymienione obie półosie. Wibracje praktycznie zniknęły. Praktycznie -ponieważ dalej wchodzi na obroty przy wspomnianym zakresie obrotów, itd. Jednak jest ogromna różnica, więc zakładam że to było przyczyną. . Wibracje, które "dalej są" prawdopodobnie spowodowane będą wiekiem auta i tym że długi czas (i dużo km) jeździłem z...
Zdaje się, że 10.9, ale nie wiem do końca, wrócę z pracy, to podam dokładnie, na łbie jest chyba jakiś napis. Dodano po 9 Obudowa dyferencjału - 4 śruby M12(10.9) i 6 śrub M8 (8.8) Pokrywa uszczelniacz półosi - 4 śruby M8(10.9) Obudowa wałków z bieżniami -15 śrub M8(8.8) i jedna z torx wew. M8(8.8) Wysprzęglik - 3 śruby M6(8.8)
Dlaczego bardzo często wiele odpowiedzi na temat "Jak zrobić samemu i czy dam sobie radę" jest - daj do mechanika!! Jeżeli ktoś chce się "pobawić", nauczyć się czegoś to nie zniechęcajćie !!!! Czy mechanicy to jacyś magicy?? - NIE Teoretycznie każdy może zostać mechanikeim. Oczywiście wprawa robi swoje, odpowiednie narzędzia również, ale jeżeli ktoś...
Witam Silnik 1.6 bluehdi 75KM przebieg 33 tys km po wymianie półmiski(wymieniona gdyz półoś zrobiła małą dzióre).Wymienił ją mechanik.Półmiska podtrzymuje wał korbowy. Półmiska wyciągnięta z innego silnika.Panewki zostały stare czyli oryginalne od tego silnika. Po skręceniu ciężko się obracał na kole pasowym ale ruszył. Po odpaleniu jak jest zimny pali...
(at)trojan12 wszystkie Twoje rady są nietrafione. Półosie i ich przeguby nie mają nic do tego. To nie jest przedni napęd i nie będzie "podobnie" jak w Transporterze. Olej w skrzyni także nie ma nic do rzeczy. A do wymiany uszczelniacza na flanszy wałka atakującego jest przewidziana procedura, nakrętki na pewno nie dokręca się ani "przez rurę", ani "z...
Dokładnie racja , tylko musisz pamiętać że jeżeli rozbierasz przekładnię główną to wszystkie elementy mają być tam założone gdzie były wcześniej {chodzi mi o pokrywy bieżni łożysk stożkowych mechanizmu różnicowego} ,najlepiej nie ściągaj ich wogóle z półosi napędowych , odkręć z każdej ze stron po 4 śruby M8 i lekko podważająć z użyciem młotka oddziel...
Tu chyba najlepszy stosunek momentu obrotowego i jakości do ceny uzyskasz w przypadku kluczy: Huzair KU-12A. Klucz dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 1050Nm przy cenie ok. 2000zł. Tu mała poprawka, bo nie pamiętałem dokładnie ceny tego klucza. Kosztuje on niecałe 1700zł w stacjonarmym sklepie. Poszukaj jeszcze na Allegro klucza DeWalt DCF899P2...
Witam, mam taki problem. Kupiłem zestaw naprawczy piasty koła tylnego do malucha. Założyłem wszystko jak należy, ale zrobiłem chyba jakiś błąd podczas dokręcania śruby na przegubie. Słyszałem że trzeba skręcić to mocno żeby tulejka się rozprężyła, więc dokręciłem mocno. Koło kręciło się, ale stawiało pewien opór, myślałem że to normalne ale kiedy się...
Najpierw należy obejrzeć bęben od środka.Jeżeli nitowanie półosi bębna jest uszkodzone to zrobić to co koledzy radzili -wyrzucić pralkę. Jeżeli jest krzywe koło pasowe lub połączenie kolo pasowe-bęben ma luzy to dalej nie ma co naprawiać. Jeżeli nie jest krzywe koło pasowe,to można jeszcze podregulować silnik.Silnik z całym mocowanie można wysunąć w...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
Zalecane momenty dokręcania (grupa J) Nm Śruba pedału przyspieszenia 8 Pokrywa zespołu filtra powietrza 2 Tylna nakrętka zespołu filtra powietrza 8 Przednia nakrętka zespołu filtra powietrza 10 Wspornik do skrzyni biegów, rozrusznika i katalizatora, śruba i nakrętka 21 Świeca żarowa 15 Nakrętka naprężenia wstępnego paska rozrządu 10 Nakrętka naprężenia...
Łożyska kół, półosie (przeguby wewnętrzne i zewnętrzne), dokręcenie kół, weryfikacja zawieszenia pod kątem luzów, wyważenie kół. Te elementy trzeba sprawdzić by postawić diagnozę. Ciężko na odległość podpowiedzieć co to za dźwięk.
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
Mam nakrętkę dwunastokątną o rozmiarze 30 z tego co mi podał znajomy ma być na początek 200Nm potem odkręcić pół obrotu i 50Nm i na koniec 60 stopni ....
Zadzwoniłem do A.S.O. (do trzech różnych). U każdego ten sam schemat działania w tym aucie, według kolejności montażu: 1. na półoś gumowa osłona (wepchnąć na maksa, aby nie wadziła) 2. na półoś metalowy pierścień "dupką w kierunku piasty" 3. następnie plastikowa sprężyna dystansowa (dupką w kierunku pierścienia, a wąskim przodem w kierunku piasty) 4....
Witam mam problem z VW t5 2.5tdi. Wyczuwalne drgania na 5 i6 biegu przy prędkości 100-120 wymieniłem prawą półoś i nic nie po mogło. Proszę o pomoc bo nie wiem gdzie dalej szukać Koła dokręcone- wyważone? Dwumas w jakim stanie? Silnik pracuje równo?
Siedzę przed monitorem a nie za kierownicą twojego auta przez Internet nie da się to wyczuć, także nie wiadomo co czujesz i jakie to są dziwne wibracje i skąd mniej więcej mogą pochodzić. Nie jestem też w stanie przez internet podnieść auto i szarpnąć za koło sprawić dokręcenie półosi, czy kół.
Koła, ogumienie i łożyskowanie piasty przedniej. Koła, ogumienie i łożyskowanie piasty przedniej ASTRA F Jednostronne lub nierównomierne dokręcenie śrub może spowodować naprężenie obręczy i (lub) piasty koła. Dla wszystkich śrub kół moment dokręcania wynosi 110 N-m. Ciśnienie powietrza w ogumieniu: - przód 0.21 MPa - tył 0.18 MPa Montujemy koło, lekko...
Skrzynai jak skrzynia. Auto do góry, odkręcasz kołyskę i w dół. Odpinasz co się da od skrzyni, odkręcasz 3 łapy, podwieszasz silnik zostawiając go na 1, potem wybijasz półosie, odkręcasz wszystkie śruby łączące skrzynie z silnikiem i wyciągasz ją (min 2 osoby). Składanie odwrotnie. Przydało by się wysprzeglik dać nowy i tarczę, a najlepiej całe sprzęgło...
Sprawdź też czy nakrętka półosi przy piaście dobrze dokręcona.
Tylko informacyjnie - miałem Passatem spotkanie z wysokim krawężnikiem i mechanicy podmienili wahacz na nowy. Jeździłem po tym fakcie około 6 miesięcy tj. aż do zmiany kół na zimówki i wówczas fachman stwierdził, iż mam duży luz w ułożyskowaniu prawego koła, wynikający z niedokręcenia nakrętki osi. Dokręcił nakrętkę "pneumatem" i przez tydzień miałem...
W zwolnicy tam na dużym kole są łożyska stożkowe można dokręcić w razie potrzeby U góry na bębnie tylko wymiana
Stabilizatory to myślę że i mechanik i diagnosta by sprawdził Stawiam że stuka jakiś niedokręcony pod maską element.
Mogą być poduszki. Sprawdź jeszcze czy śruby od półosi czy są dobrze dobrze dokręcone (ta w pieście kołą) i do sprawdzenia przeguby.
Podnieść, zakręcić, próbować ruszać przód-tył stojąc przed kołem. Wszystkie awarie z jakimi tam się spotkałem to albo ścinało gwint na wale koła (nie dokręcone łożyska) albo rozpadały się łożyska wału koła/półosi i kulki wpadały między półoś a obudowę i wychodziły bokiem.
Witam mam duży problem z autem mam bicie na kole sprawdziłem koło dokręcone, poluzowała się śruba od przegubu więc ją dokręciłem . Tarcze odkręciłem jest prosta ,piasta ma bicie max około 1mm. Natomiast strasznie lata półoś co się mogło stać skrzywiła się półoś tak sama z siebie? a może to przegub wewnętrzny?
Witam mam problem u Transportera T4 1.9. Z lewej półosi skrzyni biegów lekko ona się rusza. Czy wystarczy dokręcić czy wymienić łożysko??
Możliwe też jest przesunięcie silnik+skrzynia na poduszkach i luzu na półosi brakuje. Na zakręcie siła odśrodkowa przesuwa całe żelastwo na półoś. Miałem tak w swoim prywatnym po wymianie półosi + łożyska wyciskowego, wystarczyło poluzować poduszki, rurą naciągnąć silnik i dokręcić poduszki, wszystkie hałasy przeszły.
Tak? To jak im się mieści ta półoś? Dobijanie półosi to ciekawa metoda. Znowu się czegoś nauczyłem na elektrodzie. Tarcza odwrotnie, opiera się na kołnierzu. Docisk dokręcisz, sprzęgło będzie niby działać. Zapomniałem dopisać, chrobocze to ci w głowie a nie w takim przypadku.
Witam. Przy wymianie łożyska demontując elementy niestety wyskoczyła mi półoś wyciekło trochę oleju. Mam pytanie czy wystarczy ją tylko dopchnąć i dolać oleju do skrzyni i bd ok ? czy trzeba coś zrobić dokręcić itp ?
Sprawdź czy osłona przegubu wew jest dokręcona. Zabezpieczeń nie ma jak dobrze pamiętam to jest poprostu wkładana. Jeżeli półoś (przegub wew) ma luzy to może chodzić głośno. Jak to się stało, było uderzenie?
Hageny 24 za 300zł. Warte to coś? radził z mocniej dokręconymi śrubami jak nakrętki z czoła na półosi Heheheheh dobre, i jeszcze niech ołówki temperuje ! Elektryczny udarowy ale o podkręcani półosi zapomnij.
Witam! Poszukuję wszystkich momentów dokręcenia zawieszenia przedniego i tylnego do w/w samochodu. Także momenty do półosi są potrzebne. Proszę o szybką odpowiedź!
po około 5 miesiącach szukania usterki dziwnego tarcia w lewym przednim kole w końcu znalazłem okazało sie że poduszka skrzyni biegów która znajduje się po lewej stronie samochodu jest nie dokręcona. skrzynia było niżej niż w obecnej chwili a tarła półoś w skrzyni. po podniesieniu skrzyni do góry i dokręceniu śruby objaw zniknął.
Wymieniona poduszka skrzyni jednak po 3 miesiącach nowa jest w takim stanie jak stara Zamontuj kolego jeszcze raz nową będzie łatwiej wyczuć ci potencjalną przyczynę piotrek sugerował wtryski ty piszesz ogólnie silnik pracuje równo , więc jednak coś ją wybija , kojaży mi się fakt z przed kilku lat też szarpanie przyczyną był luz na półośce , nie pamiętam...
Kawałek wieńca jest widoczny koło przegubu wewnętrznego prawej półosi, tam blokuj wał
Panowie potrzebuje moment z jakim trzeba dokrecic nakretke polosi w Toyocie Avensis 1.8 2002 rok. Z gory dziekuje za kazda pomoc.
Po co kręcić wałem podczas montażu półosi? Jak wysłuchałeś wtryski? Pewnie pokręciłeś wałem w złą stronę i rozrząd przestawiony. Albo jakiejś masy nie dokręciłeś.
W moim dziadku typu Mondeo stuki powodował niedokręcony przegub półosi po wymianie łożyska. Ale jeśli nie było ściągania piasty to obstawiałbym w/w poduszke.
No i po robocie.Nie pękła obudowa jak pisał Nowy84 buhaha.Trzeba było tylko dokręcic łożysko i wszystko ok.
Półoś wymieniona efektów dalej brak. Jest może kapkę ciszej. Mechanik stwierdził że nakrętka na osi nie trzyma chyba bo odkręcając klucz pneumatyczny nie puknął tylko od razu odkręcił muszę ponownie sprawdzić siłę dokręcenia .... Zobaczymy
Aha, narzędzia akurat posiadam, bo pracuję na budowie. Na przykład 12-to kątny klucz trzpieniowy 8, do tego dynamometryczny, bo przegub trzeba potem dokręcić momentem 4,5 kgm
Nie wyciąga przypadkiem półosi z wieloklinu? Może zły wahacz albo coś uszkodzone i zmieniła się geometria ? To jest najbardziej prawdopodobne - niedokręcony albo uszkodzony przegub. Opis sugeruje wymianę typowo po polsku czyli wymianę tylko jednego elementu, no ale... Stąd pytanie.
Panowie jak dokrecic ta glowna centralna nakretke ktora dociska piaste/lozysko do polosi? Mysle sobie zalozyc kolo, opuscic na dol i wtedy dokrece jak nalezy, - nie bedzie mi sie krecic w kolko, ale czy jak kolo bedzie na ziemi to piasta dojdzie jak nalezy do polosi? https://obrazki.elektroda.pl/3511869000_...
Sprawdzałem dokręcenie wszystkiego, sworznie, łączniki stabilizatora itp nie mają luzów, podnosiłem samochód i sprawdzałem stan wszystkich połączeń gumowych. Wydaje mi się, że ten stukot (właściwie to jedno uderzenie) podczas ujmowania i dodawania gazu to będzie szarpnięcie półosiami ze względu na luzy przegubów wewnętrznych. Dzisiaj jeszcze raz to...
Mechanizm różnicowy (716) i wieniec koła zębatego (720) są skręcone śrubami po obwodzie. Oprócz ustalonego (regulowanego podkładkami) luzu międzyzębnego między kołami zębatymi, z oczywistych względów żadnego luzu nie powinno być w skrzyni. Ściągnąłeś obudowę razem z zewnętrznym pierścieniem łożyska stożkowego - zobacz na jego wewnętrzną bieżnię czy...
Zakładam do uchwytu półoś, toczę na średnicę mocowania piasty, toczę powierzchnię przylegania. Tarcza jest mocowana tą stroną która idzie do piasty, dokręcić śrubami- wystarczą 2 szt. O tym że czyści się tarczę w środku chyba nie muszę pisać. Metoda ma wadę- po każdym wyciągnięciu z uchwytu do następnego toczenia trzeba splanować powierzchnię montażu....
Blokuje sie za pomocą hmmm blokady na wale :D Ta śrubka zasłonięta jest troszkę przez półoś i jest chyba na klucz 10. Jak źle złożyłeś, to głowica na 90% dostała :/ Jedz lepiej do warsztatu, tylko do jakiś kumatych ludzi :) Tak na marginesie to na wale nie ma klina, a koło pasowe ma być tak mocno dokręcone do wału żeby się nie obracało. Jak złozyłeś...
To raczej nie ma nic do odpalania. Według mnie po prostu nie ma styku na którejś masie. Popraw punkty masowe (odkręć, oczyść drobnym papierem ściernym i mocno dokręć, możesz lekko posmarować smarem miedzianym).
Witam, Jak widać na załączonym filmie prawy przegub wewnętrzny jest w kiepskim stanie i wymaga wymiany. Objawy to stukanie przy zmianie biegów oraz podczas ruszania. https://youtu.be/zSBUs7ceMho Pytania do bardziej doświadczonych są następujące: Jak ten przegub jest tam osadzony i czy do demontażu trzeba wyciągać całą półoś razem z podporą czy da się...
Też właśnie przyszło mi do głowy by spróbować dokręcić te śruby, bałem się jednak że jak je ruszę to może tylko pogorszyć sprawę. Jak będę miał czas to spróbuję, może jutro jeśli się uda. 2 tygodnie temu gdy odkryłem ten wyciek (świeżo po zmianie rozrządu, oleju i płynu chłodniczego więc pomyślałem że to po prostu rozlany olej z płynem itd) wyczyściłem...
Nie pamiętam już czy lewa strona to długa półoś czy krótka tak czy siak najpewniej problem jest z przegubem zewnętrznym albo łożysko w piaście. Przegub był wymieniany? Zobacz jak wygląda podczas obracania się może jakiś felerny Ci się trafił. A może nie dokręcony?
U mnie te półosie tylne były skrecone o jakieś 45 stopni i nie wiem czy tak ma być, czy po prostu były za słabe, ale wydaje mi się , że z przodu też były przekręcone tylko proste. Wymieniłem to ramię serwa, bo jednak się rozleciało i muszę powiedzieć, że przy pozornie prostej czynności trochę się narobiłem, bo ramię było przestawione o 180 stopni i...
Mechanik wymieniając mi przegub chyba zauważył by ze mam krzywe półosie. Dodano po 2 No a mam takie pytanie czy jak mechanik mi wymieniał przegub i jakas tam cześć przekładni kierowniczej nie zauważył by tego luzu na stabilizatorze? Autko odebrałam w srode a dzisiaj przy prędkości przekraczającej 90 km kierownica znów drżała:/ ktoś mi mówił że może...
Witam wszystkich mam problem z ABS w moim Peugeocie 406 2.0Hdi 2002r. kombi problem polega na tym że chciałem wyczyścić mój czujniki i te zębatke na półosi przy prawym kole odkrecilem elegancko i wyczyscilem natomiast z drugiej strony ukrecila mi się śruba przy samej belce ta co dokreca czujnik i nie wiem co teraz zrobić jeśli ktoś wie co robić to proszę...
Okazało się że mechanik założył mi nie takie łożysko (z piastą) koła jak mi wymieniał jakieś pół roku wcześniej (nawet krócej chyba). To znaczy wieloklin półosi latał w łożysku. Niestety nie pamiętam jakiej firmy te łożysko było (ale mechanikowi mówiłem żeby założył coś lepszego). W każdym bądź razie po dokręceniu na chama pukanie ustało.
Witam przychodzę takim problemem mianowicie wymieniłem łożysko z tylnym kole mercedes w210 2,4 benzyna ale po złożeniu wszystkiego włącznie z półosią chciałem ją przekręcić po dokręceniu na maksa nakrętki ale nie szło jak kamień dopiero dużą breszką przekręciłem a wiem że powinno się kręcić z lekkim oporem ( w sensie że powinno się dać przekręcić ręką,żaden...
Witam, sprzęgło wymieniłem, bez większych problemów poszło, jedynie z odkręceniem półosi był kłopot, bo narzędzia nie takie jak trzeba, 3 uchwyty na nasadki połamałem, a w końcu odkręciłem badziewną grzechotką w połączeniu z 1.5-metrową rurką, choć grzechotka się po ponownym dokręceniu półosi rozsypała ;D Co do ustawienia tarczy, to moim zdaniem wynalazki...
Jeśli twoje diagnozy są prawdziwe to na pierwszy rzut zdejmowałbym pokrywy na zwolnicy. Najpierw pokrywy łożysk. Skoro nie było słychać zgrzytów i podobnych odgłosów to wygląda na pęknięcie półosi. I pytanie jak wygląda u ciebie mocowanie pochwy ze zwolnicą. Ktoś kto wbija biegi nie budzi zaufania. Pytając o mocowanie mam na mysli stan dokręcenia śrub....
Mam problem który chciałbym rozwiązać w skończonych kosztach. Od 1,5 roku próbuję wymienić tarczę kotwiczną z tyłu w KIA Sportage II 4WD. Odkręciłem bęben, nakrętkę (lekko nie było), stuknąłem w przegub młoteczkiem, stuknąłem w przegub młotem, psikałem WD 40, użyłem ściągacza, nie pomogło. Stworzyłem konstrukcję z butelki PET z zalałem newralgiczne...
georgesgr ma rację. Prawa strona od lewej nie powinna się różnić, nakrętka powinna być tak samo dokręcona. Jestem posiadaczem takiego pyzia z tym samym silnikiem i także po wymianie łożysk z przodu. A co do wymiany jak się dobrze operuje młotkiem to z łożyskiem nić się nie stanie, w końcu 20 lat temu mało kto w swoim garażu posiadał imadło do wciskania...
Cześć,posiadam tourana i jest problem,mianowicie zbiera się kropla oleju przy korku spustowym ze skrzyni biegów a wygląda to jakby olej wydostawał się między obudową a półosią lewego koła ,korkiem raczej się nie wylewa bo jest mocno dokręcony oraz jak jest zimny to słychać jak coś się telepie po wciśnięciu sprzęgła już ustępuje jak jest ciepły też tego...
Powodów może być wiele. 1 - to o czym pisałeś, 2 - zanieczyszczenia między tarczą a piastą, między tarczą a felgą. 3 - uszkodzone łożyska kół, 4 - uszkodzone półosie, przeguby, 5 - uszkodzony układ wspomagania kierownicy, 6 - uszkodzone zawieszenie (tuleje, sworznie), 7 - uszkodzone ogumienie, krzywa felga, niewyważone koła, osad (bród) na felgach,...
Stara śruba nie ma żadnego uszczelniacza, a olej jednak nie cieknie. Sprawdziłem dzisiaj mocowanie i nie ma nawet kropelki oleju, więc albo udało mi się idealnie oszlifować śrubę albo jakimś cudem dopasowała się do półosi ;). Sprawdzę jeszcze jutro dokładnie. Koledzy w końcu zrobiłem swapa skrzyni 4-ro na 5-cio biegową, ale po pierwszych testach mam...
Witaj kolego-odpinali skrzynie, robili coś ze sprzęgłem? Te wibracje chyba właśnie gdzieś stamtąd pochodzą. Nic mi o tym nie wiadomo, raczej nie. Czy skrzynia biegów ma swoją poduszkę (poduszki), gdzie? Heh, podjechał Kolego do gościa który wymieniał części w zawieszeniu. Opowiadał mi co się u niego działo z zażenowaniem. Ten co wymieniał zanim zechciał...
drgania półosi przegub półosi objawy półosi
podłączyć zamel promienniki łazienka transformator odwrotny podłączyć
konwersja plików kuchenka gazowo elektryczna
Kuchenka gazowa: płomień gaśnie po zwolnieniu kurka Fiat Panda II 1.1 2004 – regulacja luzu zaworowego, wartości, procedura