Łożysk nie dokręca się kluczem udarowym. To niestety jej niszczy. Sam moment dokręcenia w jakimkolwiek samochodzie półosi nie ma dużego znaczenia. Byle nie było za niskiej wartości bo się poluzuje.... A większości samochodów te wartości oscylują wokół 220 320Nm.
Osobiście i od zawsze dokręcam śruby poszczególnych elementów siłą ogólną jaką dany element należy dokręcić bez podziału na samochody poszczególnych producentów. Zatem bez różnicy czy dokręcam sprzęgło w VW, Polonezie czy Renault ale sprzęgło a dokładniej dwumasę w następujący sposób. Oczywiście kolejność dokręcania śrub ma znaczenie i zakładam że wiesz...
Klucze, no nasadki [url=https://allegro.pl/oferta/klucze-na... Moment dokręcania z tego co widzę piszą 190Nm tył 220Nm przód ale warto to zweryfikować
NIE i nawet nie próbuj odkręcać imbusem, zniszczysz śruby. Ponownie dokręcasz kluczem dynamometrycznym 45nm
Niedawno wymieniałem osłone przegubu z tamtej strony, to się ściągało półoś. (Eh żeby to odrazu wtedy ciekło.. ) I jak ją zdjąłem to pamiętam, że ta część co jest na zdjęciu na końcu skrzyni tam. Ta do której się dokręca półoś, to ona jest razem ze skrzynią. Jak to się zdejmuje żeby się dostać do mego wycieku? Rozumiem że po zdjęciu półosi to musi wychodzić...
Bardzo ci dziękuje kolego, mocno pomocna rzecz. Jak ustaliłem nakrętkę M22 na półosi dokręcamy z siłą 240Nm.
Mam klucz do półosi z zabierakiem 3/4", po prostu na nim staje przy dokręcaniu, klucz ma ok 0,5m a ważę 75kg, wychodzi w granicach 30kgm
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
witam kod silnika DV6FD) A model skrzyni skoro o półosie pytasz?
Ja półosie dokręcam skacząc po kluczu z zabierakiem 3/4 " (klucz ma pół metra, ja ważę 80kg i jest ok)
W audi nie ma półośi wchodzących w skrzynię.półoś dokręca sie do flanszy.Pewnie kapie z mechanizmu różnicowego/uszczelnienia flanszy.
a przecież to łożysko ma określoną siłę skręcania A zauważyłeś że śruba/nakrętka półosi to czasem może być M18 a czasem M10? Takim samym momentem byś chciał je dokręcać bo takie samo łożysko? W niektórych samochodach też możesz dokręcać 2m rurą i dla łożyska się nic nie stanie, prędzej gwint zniszczysz, a w niektórych (np Subaru) zniszczysz łożysko...
Witam! Dręczy mnie pewna kwestia. Ostatnio dokręcałem kluczem dynamometrycznym nakrętkę półosi, jednak przez roztargnienie (tak to jest jak się kilka rzeczy na raz robi) nie ustawiłem go na dany moment (200Nm), tylko dokręcałem na maksymalnie poluzowanym kluczu - dopiero po chwili się zorientowałem że mam go ustawiony na 0Nm. Czy to mogło mu zaszkodzić?...
Ma ktoś może info z jakim momentem dokręcac śruby mocujące flanszę półosi? Chodzi mi o te 6 śrub na imbusa.
Nie musisz nic młotkowac! Ja po wyjeciu z piasty wkrecam srube centralną w przegub do oporu ,aż śruba oprze sie o półoś. Dokręcam mocniej i sruba spycha przegub. Nie ma ryzyka ,ze cos wyszczerbisz czy w inny sposób uszkodzisz.
Witam Poszukuję informacji na temat demontażu kolumny MacPhersona w Astrze F. Muszę wymienić górne łożysko a chciałbym jak najmniej zdemontować elementów. Szczególnie chciałbym nie ruszać półosi. I tu pytanie do praktyków którzy już to robili (nie teoretycznie ale w praktyce), czy jest jakaś kolejność demontażu tak, aby np częściowo tylko opuścić kolumnę...
A jakim momentem i w jakiej kolejności dokręca się pokrywę zaworów.
Ja wiem czy to takie normalne ja po ostrym hamowaniu to mam gorącą tarczę ale żeby szpilki parzyły to coś mocno kolega hamuje. Sprawdzić czy przypadkiem zacisk hamulca się nie przyciął porównaj zużycie klocków z lewej i prawej strony osi. Może robiłeś coś ostatnio przy kole a dokładniej czy było dokręcane łożysko tu dzież przegub zewnętrzny półosi napędowej.
Witam, momenty :D niestety dokrecania są podawane przy tem 20st, w warunkach warsztatowych mozliwe do uzyskania ,ale jak sam trafia na szybka naprawe np przy nadwoziu w zimę? , stosuję klucz dynamometryczny ale posługuję sie w wiekszości własnym wbudowanym w rękę lub dłoń :D, najważniesze chyba by do tych newralgicznych połączeń ,głowica, rozrząd, półosie...
Sprawa wygląda tak : Popatrz czy otwór w którym ma byc pół os jest na przeciw otworu starej odpory tzn czy podpora ma otwór tak samo oddalony od mocowania jak stara podpora po prostu chodzi o to żeby otwór na os był w spół osiowo z wyjściem dyferencjału żeby nie było tak ze zakręcasz podporę i chcesz ja dokręcić do mocowania ale musiał byś ''nagiąć...
Pokręć kołami, żeby łatwiej zazębić wałek ze sprzęgłem Jak, skoro półosi nie ma? :D Dokręcanie pomimo całkowitego złączenia skrzyni z silnikiem może skutkować zniszczeniem tarczy sprzęgłowej. No to kiedy ma skręcić tą skrzynie z silnikiem?
pokaże prawdziwe + - dodatkowe 50nm? Nie no, pokaże normalnie tyle ile ma być. Jak kupisz ten klucz to od razu dokręcaj nim te 250, nie musisz już swojego używać. A ta nakrętka półosi jest taka z zabezpieczeniem, jajowata albo z zagniecionym zwojem gwintu?
Witam po dokręcania wachacza z lewej strony zaczął kapać olej z półosi przy wyjściu ze skrzyni co może być przyczyną i jak to usunąć dodam że stało się to jeszcze przed wyjściem sworznia wachacza ze zwrotnicy nie używałem żadnej siły wszystko szło lekko .Dodam że olej leje się w momencie gdy podniose polos do pozycji w miarę poziomej a jak ja lekko...
Witam. Kolejnym problemem z którym się obecnie borykam w moim autku jest uszkodzona osłona przegubu na prawej półosi. Dałem autko do mechanika i niestety się okazało, że w tych autkach nie idzie zwyczajnie wymienić tej osłony przegubu. Ogólnie ponoć jest sposób aby wymienić to poprzez jakieś rozciągane osłony przegubu które wykonuje się specjalnym kluczem....
Do wymiany sworznia nie potrzebujesz tej nasadki nie trzeba wyciągać półosi, jak na tym filmie powyżej? jak wybije sworzeń?lub jak zacznie sie obracać przy odkręcaniu? czy przy dokręcaniu sworznia nie bedzie go można zablokować imbusem lub torxem? Przeczytałem opinie pod tym filmikiem powyżej i masz kolego rację, że nie trzeba demontować półosi, to...
Dobra osłona przegubu wymieniona. Obyło się bez prasy, ale musiałem rozczepić zwrotnice od wahacza bo o dziwo półoś udało mi się wyjąć ale już wejść nie chciała. Dzięki za pomoc.
kolega czarny8 miał rację flansza z tym wałkiem jest dokręcana na śrubce na imbus dokupiłem półośkę z tym wałkiem i wymieniłem. Temat zamykam.
Jezeli ktoś próbuje wbijać łożyska bez prasy, to doradzam użycia do tego celu bieżni starego łożyska... A śruby na półosiach odkręca się metrowym kluczem... A jeśli ktoś ma mniej krzepy to potrzebny jest mu jeszcze drugi metr rury.... :) I jedna baardzo ważna rzecz... przy składaniu należy mocno zastanowić się nad kolejnością skłądania bo niektórych...
Sprawdziłem: co prawda półosie maja lekki luz ale po wymianie kół na zimówki problem znikł :D Morał na przyszłość mocniej dokręcać oraz czyścić powierzchnię styku koła :!:
Dziękuję Wam wszystkim za zainteresowanie tematem i pomocne wskazówki. Finalnie obyło się bez konieczności odkręcenia półosi od zwrotnicy. Po odkręceniu półosi od flanszy przy skrzyni na 6 śrub spline i osłony przegubów na skrzyni montowanych na 3 śruby imbusowe półosie można podwiesić wyżej za pomocą trytek z funkcją rozpinania. Wtedy jest możliwość...
u mnie odkręcała sie jak miałem zgiętą zwrotnice , ale dwie troche dziwne by było , chociaż ten parch pewnie już nie jedo przeszedł :D w vagach za mocno nie dokręcam , ale tu trzeba dać ognia po chnłopsku
Lewy był padnięty bo się rozpadł ale wewnętrzny ,chodził na sucho i bez problemowo wychodziły te trzy łożyska z gniazda przykręconego do skrzyni czego być nie powinno z drugą półosią są problemy wszystkie śruby objechane i dokręcane przecinakiem zresztą jak większość śrub w tym aucie ,nie wiadomo gdzie wcześniej było serwisowane dziś sie zabieram za...
Podczas wymiany lewego amortyzatora niepotrzebnie za mocno pociągnąłem za zwrotnicę co spowodowało że lewa półoś tuż przy skrzyni biegów wyskoczyła ze swojego miejsca, dodatkowo wylało się myślę, że z 0,5 litra oleju. Z racji że amortyzatory wymieniałem na działce przy świetle z latarki, wcisnąłem nie patrząc za bardzo jak półoś z powrotem, skręciłem...
Sprawdziłbym dokręcenie kołyski. Wgl dokrecenie zawieszenia czy się nie popuściło. Zawieszenie powinno być dokręcane na podnośniku nożycowy. ( takim co auto stoi na kołach i można je w ten sposób podnieść. ) możliwe, że było dokręcane tylko na kolumnowym, gdzie zawieszenie inaczej się układa i działają inne naprężenia gdy koła są w powietrzu i auto...
Dzień dobry, Auto odebrane wymienione obie półosie. Wibracje praktycznie zniknęły. Praktycznie -ponieważ dalej wchodzi na obroty przy wspomnianym zakresie obrotów, itd. Jednak jest ogromna różnica, więc zakładam że to było przyczyną. . Wibracje, które "dalej są" prawdopodobnie spowodowane będą wiekiem auta i tym że długi czas (i dużo km) jeździłem z...
Zdaje się, że 10.9, ale nie wiem do końca, wrócę z pracy, to podam dokładnie, na łbie jest chyba jakiś napis. Dodano po 9 Obudowa dyferencjału - 4 śruby M12(10.9) i 6 śrub M8 (8.8) Pokrywa uszczelniacz półosi - 4 śruby M8(10.9) Obudowa wałków z bieżniami -15 śrub M8(8.8) i jedna z torx wew. M8(8.8) Wysprzęglik - 3 śruby M6(8.8)
Dlaczego bardzo często wiele odpowiedzi na temat "Jak zrobić samemu i czy dam sobie radę" jest - daj do mechanika!! Jeżeli ktoś chce się "pobawić", nauczyć się czegoś to nie zniechęcajćie !!!! Czy mechanicy to jacyś magicy?? - NIE Teoretycznie każdy może zostać mechanikeim. Oczywiście wprawa robi swoje, odpowiednie narzędzia również, ale jeżeli ktoś...
Witam Silnik 1.6 bluehdi 75KM przebieg 33 tys km po wymianie półmiski(wymieniona gdyz półoś zrobiła małą dzióre).Wymienił ją mechanik.Półmiska podtrzymuje wał korbowy. Półmiska wyciągnięta z innego silnika.Panewki zostały stare czyli oryginalne od tego silnika. Po skręceniu ciężko się obracał na kole pasowym ale ruszył. Po odpaleniu jak jest zimny pali...
(at)trojan12 wszystkie Twoje rady są nietrafione. Półosie i ich przeguby nie mają nic do tego. To nie jest przedni napęd i nie będzie "podobnie" jak w Transporterze. Olej w skrzyni także nie ma nic do rzeczy. A do wymiany uszczelniacza na flanszy wałka atakującego jest przewidziana procedura, nakrętki na pewno nie dokręca się ani "przez rurę", ani "z...
Dokładnie racja , tylko musisz pamiętać że jeżeli rozbierasz przekładnię główną to wszystkie elementy mają być tam założone gdzie były wcześniej {chodzi mi o pokrywy bieżni łożysk stożkowych mechanizmu różnicowego} ,najlepiej nie ściągaj ich wogóle z półosi napędowych , odkręć z każdej ze stron po 4 śruby M8 i lekko podważająć z użyciem młotka oddziel...
Tu chyba najlepszy stosunek momentu obrotowego i jakości do ceny uzyskasz w przypadku kluczy: Huzair KU-12A. Klucz dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 1050Nm przy cenie ok. 2000zł. Tu mała poprawka, bo nie pamiętałem dokładnie ceny tego klucza. Kosztuje on niecałe 1700zł w stacjonarmym sklepie. Poszukaj jeszcze na Allegro klucza DeWalt DCF899P2...
Witam, mam taki problem. Kupiłem zestaw naprawczy piasty koła tylnego do malucha. Założyłem wszystko jak należy, ale zrobiłem chyba jakiś błąd podczas dokręcania śruby na przegubie. Słyszałem że trzeba skręcić to mocno żeby tulejka się rozprężyła, więc dokręciłem mocno. Koło kręciło się, ale stawiało pewien opór, myślałem że to normalne ale kiedy się...
Najpierw należy obejrzeć bęben od środka.Jeżeli nitowanie półosi bębna jest uszkodzone to zrobić to co koledzy radzili -wyrzucić pralkę. Jeżeli jest krzywe koło pasowe lub połączenie kolo pasowe-bęben ma luzy to dalej nie ma co naprawiać. Jeżeli nie jest krzywe koło pasowe,to można jeszcze podregulować silnik.Silnik z całym mocowanie można wysunąć w...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
Zalecane momenty dokręcania (grupa J) Nm Śruba pedału przyspieszenia 8 Pokrywa zespołu filtra powietrza 2 Tylna nakrętka zespołu filtra powietrza 8 Przednia nakrętka zespołu filtra powietrza 10 Wspornik do skrzyni biegów, rozrusznika i katalizatora, śruba i nakrętka 21 Świeca żarowa 15 Nakrętka naprężenia wstępnego paska rozrządu 10 Nakrętka naprężenia...
Łożyska kół, półosie (przeguby wewnętrzne i zewnętrzne), dokręcenie kół, weryfikacja zawieszenia pod kątem luzów, wyważenie kół. Te elementy trzeba sprawdzić by postawić diagnozę. Ciężko na odległość podpowiedzieć co to za dźwięk.
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
Mam nakrętkę dwunastokątną o rozmiarze 30 z tego co mi podał znajomy ma być na początek 200Nm potem odkręcić pół obrotu i 50Nm i na koniec 60 stopni ....
Zadzwoniłem do A.S.O. (do trzech różnych). U każdego ten sam schemat działania w tym aucie, według kolejności montażu: 1. na półoś gumowa osłona (wepchnąć na maksa, aby nie wadziła) 2. na półoś metalowy pierścień "dupką w kierunku piasty" 3. następnie plastikowa sprężyna dystansowa (dupką w kierunku pierścienia, a wąskim przodem w kierunku piasty) 4....
drgania półosi przegub półosi uszczelniacz półosi
spieniać mleko magnifica bu208 przetwornica ladowanie citroen
nintendo switch nintendo switch
Lokalizacja filtra oleju w skrzyni BVA AL4 Przyczyny błędów pralki Samsung Eco Bubble 8kg