wg instrukcji napraw 140-150 Nm
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
http://obrazki.elektroda.net/88_12391202... trudno to nazwać spiralnie, ale głowica jest nieduża, w dodatku żeliwna, raczej nie ma szans żebyś ją pokrzywił przy dokręcaniu
nieprawda, w niektórych silnikach śruby dokręca się np 100 Nm +pół obrotu, albo + 1/4 obrotu, itp. w ciapku akurat tak nie ma
216-235 Nm
Ale nie w 360. Tutaj dokręca się odpowiednim momentem i tyle.
Pęknięty blok w miejscu wkręcania szpilki. Nie przeciągnąłeś za mocno przy dokręcaniu głowicy.
Wał korbowy dokręć 200-220Nm , śruby korbowodowe 125-135Nm, głowica 220-240 Nm http://obrazki.elektroda.pl/4084153000_1... w kolejności jak na obrazku Dodano po 19 Najlepiej kupić sobie książkę KOŁOWE CIĄGNIKI ROLNICZE URSUS C330 na AGROMIE tam jest wszystko w miarę dokładnie opisane za ok 20-25 zł
Przystaw liniał do bloku i sprawdź czy jest równa płaszczyzna, czy nie są podniesione otwory gwintowane na śruby głowicy od dokręcania rurą.
Witam Nakrętki głowicy dokręcamy momentem 220-240 Nm. Śruby korbowodowe dokręcamy momentem 125-135 Nm. Nakrętki pokrywy łożysk głównych dokręcamy momentem 200-220 Nm.
To, najlepiej zaznacz głowice, a przy składaniu nie dokręcaj głowic, a załóż kolektor wydechowy, i dopiero dokręcaj głowice - bo Ci strzeli.
... wóda idzie do oleju ... Jeżeli to wóda a nie woda to zapewne profilaktycznie dezynfekuje się. :crazyeyes: Tak na poważnie to zmień dostawcę uszczelki lub może nieprawidłowo (za lekko) dokręcasz głowicę. Możliwe, że jest "wygwizdany" rowek na powierzchni uszczelnianej.
Dla potomnych dodaje Instrukcję obsługi oraz serwisową dla silnika Perkins 3.152 Czyli to samo co ursus 3p Język angielski, ale to raczej nie powinien być problem.
Kolego tłoki na pewno są od Mki bo głowica miała wystające zawory więc tłoki musiały być takie a nie inne także tutaj nie ma pomyłki. Co do uszczelki to kupiłem taką miedzianą. Pokryta z obu stron taką warstwą miedzi. Gość w sklepie mówił, że to teraz najlepsze rozwiązanie. Ale głowicę trzy razy musiałem dokręcać bo cały czas było za słabo. Po trzecim...
Głowicę dokręcaną książkowo powinno się dokręcić ponownie po jakimś, nie za długim, czasie. Silnik powinien trochę popracować i się nagrzać, a uszczelki mają prawo trochę "usiąść". Wtedy przeważnie do się trochę dociągnąć. Są też tacy, którzy od razu dokręcają z zapasem, żeby nie dokręcać ponownie. Nie jest to zgodne ze sztuką, ale w starych traktorach...
Miałem przypadek, że nakrętki i szpilki głowicy były przeciągnięte i po dokręceniu głowicy odpowiednim momentem uszczelka puszczała. Wymieniłem uszkodzone śruby dwustronne i nakrętki- problem ustąpił. Przy tak dużych momentach warto przed dokręcaniem nasmarować gwint chociażby olejem lub jeszcze lepiej smarem grafitowym.
Fabrycznie w C360 i Zetorze nie stosowano podkładki pod wtryskiwacz, nie znajdzie się ich też w katalogach części. Owszem i zdawało to egzamin tylko w przepadku nowych, fabrycznych części. Dla doszczelnienia wtrysk/gniazdo, wkładało się wtryskiwacz , przykładało od góry miedziany szeroki pobijak i uderzało się kilogramowym młotkiem. Dopiero po tym...
Kolega ma jakieś doświadczenie w skradaniu silników np URSUS C360/1224 lub 1614 ? Ksiazka do napraw John Deere 6300 jest droga, ale jest ...
"Mechanicy" z pegeerów skręcają duże silniki bez klucza dynamometrycznego i jakoś ursusy i zetory chodziły. Gorzej było jak w ich łapy trafił silnik perkinsa. W angielskich instrukcjach podają do jednego silnika dwa różne momenty dokręcania głowicy zależne od materiału z jakiego są wykonane śruby. Śruby gabarytowo są identyczne inny jest tylko materiał...
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
seweryn7701 wiesz nie mam nikogo kto mógłby mi pomóc, na mechanice troche się znam, wymienić klocki tarcze zawieszenie w aucie to nie problem, ale boje się że skrzynia czy silnik to trochę przewyższyło by moje umiejętnośći. Przy dobrych wiatrach może, ale nie chciałbym żeby w środku np.skręcania skrzyni ''było coś ponad moje siły'' rozkręcić i wymienić...
Głowice dokręcania na 220nw Najpierw 70nm następnie 140nm następnie 220nm Przy ostarnim dociągnięciu oczekiwałem jakiś czas i dociągałem głowice jeszcze raz żeby się dobrze ułożyła na uszczelkę Śruby dokręcania według schematu w instrukcji Dodano po 3 Głowice nie były dokręcane po pracy w polu Kiedy wymieniałem uszczelkę na pierwszej głowicy wtedy do...
wtryskiwacz dobijałem i dokręcałem.Narazie nie widać żeby ciekło ( wymienione wszystkie podkładki ) ale dmucha powietrzem lub dymem spod wtryskiwacza. To wyjmij łaskawco wtryskiwacz, oczyść dobrze zarówno sam wtryskiwacz jak i otwór w głowicy i daj miedzianą podkładkę. I wtryskiwaczy się nie dobija, tylko dokręca .
Olej był już raz wymieniany, w połowie docierania, teraz jest lotos turdus, wcześniej był superol cb40. Na wolnych go nie zostawiam, jeżeli pracuje w łuparce to obroty 1200 i też co jakiś czas mu te obroty zmieniam. Obciążenie zgodnie z instrukcją od 30 mth obciążenia do 3/4 mocy. Głowica była zdejmowana i coś mi nie wyszło, reszta głowic Trzyma od...
Znaczy żeby odkręcić tą głowicę regulatora obrotów to w środku luźno siedzi taka tulejka, wyjmuję ja i potem jest nakrętka, odkręcam ją wyciągam tą cała głowice zakładam nową i dokręcam tra śrubą i wkładam tą tulejkę i gotowe?? Czy to inaczej przebiega, coś trzeba na wymiary robić?
A może to być tuleja przegnita, pęknięta. Tuleje były wymieniane pół roku temu przy remoncie, teraz były sprawdzane, nie ma śladów uszkodzenia. Masz termostat, Mam, sprawny jest jeśli o to chodzi. było coś robione z głowicą, planowanie czy cokolwiek innego? Głowica była oddawana do regeneracji podczas remontu ciągnika. Było robione planowanie, regeneracja...
Skoro ma mi miska pęknąć to może ktoś konkretnie napisze mi jak to dokręcić. Szybciej znalazłem to w instrukcji niż odpisałem Ci na ten post https://obrazki.elektroda.pl/8207568900_... Tutaj brakuje poprzedniego zdania:" Z zasady, duże powierzchnie np. głowice silników, misy olejowe dokręca się, rozpoczynając od środka i kończąc na...
Nie, nie może tak zrobić. Nie będzie wystarczającego ciśnienia do przepchnięcia wody przez obieg nagrzewnicy, a obieg grawitacyjny tutaj nie zadziała. Co do zdjęcia - wpisz w google grafika "pompa zetor" zobaczysz - oprócz głównego górnego wylotu obok jest gwintowany otwór, gdzie poprzez wkręcaną redukcję dokręcany był przewód metalowy prowadzący do...
Za dużo kombinowania, osobiście zaczął bym od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Badanie to może dużo wyjaśnić. W przypadku słabego ciśnienia sprężania możemy podejrzewać nieszczelność uszczelki. Jednak jeżeli wymiana uszczelki została wykonana zgodnie z zasadami, to nie powinno być z nią problemu. To znaczy: po demontażu głowicy i usunięciu...
Dużo szukając namierzyłem na af.pl temat z 2012 roku i post użytkownika bobytempelton i w zasadzie osiągnąłem takie ustawienie jak pisał czyli wystawać ma sam czubek rozpylacza a szersza część ma być na równo z głowicą, u mnie jest cofnięte z pół milimetra bo dzisiaj jak robią głowicę to nie robią pasowania tulei pod wtryskiwacz, przed ostatnim planowaniem...
Witam. Mam problem z moim ursusem c 330. Na wiosnę podczas obsypywania ziemniaków pierwszy raz zagotowało mi wodę, odkręciłem korek chłodnicy i uszło spore ciśnienie, a węże były spuchnięte. Okazało się że szła kompresja do układu chłodzenia to wziąłem się za wymiane uszczelki pod głowicą. Rozebrałem wszystko głowice dałem do regeneracji i zmontowałem...
Witaj Kolego ,sprawdź czy nie zacinają się zawory w prowadnicach ,może jest źle wyregulowany wałek odprężnika lub zacina się/nie odcina paliwa/ zaworek zwrotny w króćcu pompy wtryskowej,wykręć wtryskiwacze z głowicy i zamocuj tak z przewodami /rurkami/wysokociśnieniowymi aby było widać jak rozpylają paliwo przy kręceniu rozrusznikiem,jeśli oba zestawy...
Tak panewki są idealnie dopasowane( z coraz większą siłą dokręcania wał obracał się z większym oporem). Wałek rozrządu był przesunięty delikatnie żeby udrożnić kanał olejowy a potem było wszystko wyczyszczone i przedmuchane. Przed zgaśnięciem nie chodził jak by był obciążony. To się robi nagle. Dodano po 19 A te objawy mogą być przez to że jak mu dałeś...
Moje pytania: 1. W głowicy widać, że jeden wydech cały zaolejony - pytanie czego to przyczyna? 2. Olej w filtrze powietrza, jaka przyczyna? 3. Jak się reguluje te długie popychacze olejowe tzn jak na nowo je ustawić z klawiaturą i jak sprawdzić czy są dobrze czy źle ustawione? 4. Czy przy fabrycznie nowej głowicy z zaworami koniecznie trzebaby nową...
no ja przypuszczam że te o których tu była wcześniej mowa są też podobne tylko że są oddzielnym gotowym elementem który się wkręca w głowice... pytanie tylko czy nie można tak zmodyfikować samej głowicy by sama w sobie była jednym (a w zasadzie dwoma :-D (zasysanie i wylot)) zaworem ? inna opcja to jest to co wspomniałem wcześniej... te zawory które...
Według mnie pocenie się silnika nie jest spowodowane nieszczelnością uszczelki pod głowicą, tam występuje wysokie ciśnienie, jeżeli głowica była by nie dokręcona to uszczelkę już dawno by wydmuchało. Czy nic się nie wydarzy gdy dociągnę głowicę po kilku latach? Możesz spróbować, ale nie wiem czy to coś pomoże. Czy może zdjąć głowicę oczyścić płaszczyzny...
W tych ciągnikach było to wadą. Połączenie kołkowe się luzowało, wtedy widełki się kosiły, powstawał duży luz podczas zmiany biegów, dochodziło do zgrzytów i niezazębiana się kół zębatych co było skutkiem wypadania biegów. Na twoim zdjęciu coś było modernizowane bo normalnie widełki powinny być zakołkowane jak na dolnej listwie. Zanim to złożysz radzę...
1.dokładne oczyszenie korpusu bloku. 2.nowe głowice muszą być lekko splanowane. 3.zmierzenie wstawania tulei tłokowej linjałem metalowym i szczelinomierzem. 4 moment dokręcenia głowic 15kG.
czy ktoś ma może kolejność i siłe dokręcenia głowicy oraz luzy zaworowe mf 4 cyl Dodano po 7 czy ktoś ma może kolejność i siłe dokręcenia głowicy oraz luzy zaworowe PERKINS 4 cyl
Tuleja nie obsiadła? Ile wystaje ponad blok?
Podkładki pod tuleje podłożone. Dodam, że głowica po dokręceniu była zluzowana i ponownie dokręcona celem wymiany podkładek pod nakrętkami ( stare były powyginane i każda inna, miałem to tak zostawić, ale i tak nie udało się skończyć, więc następnego dnia kupiłem nowe, zluzowałem głowice i wymieniłem). Czy taki zabieg mógł zmarnować uszczelkę? i to...
Witam, problem został rozwiązany, ustawiłem zawory, ale to nie pomogło i również to nie była wina wtrysków, winowajcą tego było eh zwykłe nie dopatrzenie :/ powiem tak się przyznam, zmieniałem pierścienie tłokowe gdyż tak mi polecił mechanik i wiadomo ściągałem głowice itp i już przy zakładaniu głowic, nowe uszczelki posmarowałem smarem jak mi kazał...
Witam Dziękuję za odpowiedź. Przed sprawdzeniem dopytam tylko czyli w pierwszej kolejności odkręcić samemu głowicę i sprawdzić ewentualnie wymienić na dobrą uszczelkę pod głowicą? Czy jeżeli odkręcę głowicę i wymienię w pierwszym kroku tylko uszczelkę to muszę potem ustawić coś jeszcze ponieważ np. rozregulują się zawory ? Czy można prosić o informację...
Po pierwsze w silniku Fetora nie stosuje się podkładek uszczelniających/miedzianych pod wtryskiwacze, ponieważ zastosowano tam rozwiązanie uszczelnienia metal/metal na stożku. Stosowanie podkładek skutkuje podniesieniem wtryskiwacza i zaburzeniem dokładności rozpylenia paliwa w komorze spalania. Ma to sens jedynie w przypadku nadmiernej korozji powierzchni...
Ja proponuje;daj głowicę do sprawdzenia szczelności i czy nie pęknięta, trzeba prześwietlic i splanowanie jest konieczne. Sprawdź czy tuleja nie jest za głęboko w bloku a może jest też pęknięta jęśli jest w porządku to tylko należy dodac nową uszczelkę w prawidłowej kolejności i z odpowiednią siłą dokręcic śruby i wszystko.
Myśle, że to napewno któraś uszczelka pod głowicą. Żeby sprawdzić musisz odkrecić kolektor wodny i patrzeć z której głowicy dmucha. Jak już to określisz to bedziesz wiedział która głowica przepuszcza. Zazwyczaj piersza z przodu wysiada, gniazdo głowicy jest juz wypracowane i tuleja osiada, czasem przejeżdzajac palcem wyczujemy tę nierówność. A inne...
Witam, mam poważny problem zgodny z tematem tego postu, który nie został wyczerpany w treści. Podczas wymiany wałka ataku, koła ataku i łożysk w c 360, mechanik stwierdził, że pomiędzy łożyska (pierścienie wewnętrzne łożysk) nie będzie dawał tulejki dystansowej i podkładek regulujących dystans, ponieważ stwierdził, że łożyska stożkowe w tulei łożyskowej...
Moje pytanie do was: jak uruchamiacie taki silnik po remoncie? Normalnie, z rozrusznika. Ma pochodzić kilka minut na nieco podwyższonym biegu jałowym, czyli tak koło 1000obr/min, żeby olej wszędzie dotarł i wszystko się poukładało jak należy, a potem do roboty - z zaleceniem lżejszych prac typu lekkie brony itp. Po 50mth dokręcenie głowic, regulacja...
Chyba dobry wtrysk bo lekko nakrętka szła jedna ręką kręciłem a tu nagle wywaliło śrubę z głowicy. chciałem trochę dokręcić bo wydaje mi się że albo wtrysk albo zawór nie trzymał kompresji ( ręką mogłem pokręcić wiatrakiem chłodnicy przy zamkniętych zaworach) mam jeszcze jedno pytanie kiedy następuje wtrysk? gdy zawór ssący jest otwarty czy przed samym...
Bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki odnośnie sposobu wkręcenia nowych szpilek do mojego starego bloku. Strasznie umordowałem się z wykręceniem starych. Ze starych zostawiłem 4. Już nie mam siły i czasu. Uważam, że te szpilki są w przeszło 80 % dobre, bo nowe nakrętki wkręciłem na nie palcami i optycznie gwint nie był ponaciągany. Stosując klej do...
Witam wiosną 2015 roku przeprowadziłem remont kapitalny silnika i głowicy oraz wymianę bloku na nowy ciągnika C-330, zalałem go płynem i założyłem termostat po około 2 miesiącach pojawił sie płyn w oleju usterkę zdiagnozowałem i usunąłem był to przeciek z uszczelki pod głowicą. Teraz jakiś miesiąc temu znów pojawił sie płyn w oleju. Tym razem uszczelka...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
dokręcania głowicy schemat dokręcania głowicy dokręcania głowicy ursus
monitor migotanie obrazu dokręcać głowica deutz asynchroniczny licznik modulo
pralka amica chińskie radio android
Klimatyzacja Renault Kangoo 1.2 16V 2006 – schemat, czynniki, typowe usterki, Sanden, Denso Peugeot 208 1.6 VTi P2196 – ustawienie mieszanki paliwowej po błędzie bogatej mieszanki