Sprawdzić co widzi sterownik ale stawiał bym na przepływomierz lub nieszczelny dolot powietrza.
Czasem tak się dzieje, kiedy jest nawiew na szybę, bo wtedy cyklicznie załącza się sprężarka klimy. Inny powód może być zabrudzony czujnik MAF albo nieszczelny dolot powietrza.
Dolot do sprawdzenia, pod kątem fałszywego powietrza.
Co do luzów zaworowych to nie mam pojęcia jak są ustawione. Świece żarowe sprawdzałem, grzeją wszystkie, tylko mam przerobione bezpośrednio, do pełnego nagrzania się świec muszę czekać około 120 s, nie wiem czemu aż tyle.A np teraz w cieplejsze dni to rano 15 s wystarczy. Jak i czym mam wyczyścić dolot powietrza?
jeśli nadal aktualne to sprawdź przewód łączący pompę wtryskową z dolotem powietrza może być nieszczelny
Otwarty EGR? Szczelność dolotu odłącz przepływomierz powietrza na próbę. Stan jeszcze DPF
hmm może sprawdz dolot powietrza . może dostaje gdzies lewe powietrze i się dusi
mialem przy swoim 815 błedy mr..silnk byl slaby i wpadal w prace jakby nie ciagneła turbina.mr to błady w nie szczelnosci silnika,ja mialem niewielka dziure w rurze dolotowe do turbyny,aluminiowej,bral wowczas fałszywe powietrze i turbina zle chodzila.Proponue sprawdzic szczelnosc wszystkich dolotów do turbiny,filtra powietrza,silnika.
A co z chłodnicą powietrza doładowanego, nie była uszkodzona? Syczenia powietrza nie słyszysz bez powodu, przy barku doładowania 20% większe zużycie paliwa to norma. Filtr paliwa był uszkodzony a doloty powietrza całe? Sprawdzaj wszystko po tej stronie.
zalecił bym jeszcze sprawdzenie filtra powietrza i w razie koniecznoci wymiana
Witam jak rozwiązałeś ten problem ponieważ mam to samo a mój mechanik nie bardzo wie za co się zabrać.
Węże całe? Dolot szczelny?
Obwód ładowania uszkodzony. Sprawdź doloty powietrza, zanieczyszczenie wewnętrzne chłodnicy powietrza, siłownik hamulca silnikowego, obudowę filtra powietrza, czy nie jest popękana. Wloty powietrza przed filtrem... Różne rzeczy kierowcy potrafią wkładać do wlotu powietrza. Od butów roboczych po butelki z płynem i reklamówki z zapasowymi żarówkami. :)...
Mala ilość powietrza względem paliwa to jedna z możliwych przyczyn np. dziura w dolocie, za małe ciśnienie z turbo.
Zachowanie pasuje do ,,dmuchania w dolot" podczas jazdy. Czy ostatnio nie zostało coś przerobione w dolocie powietrza do silnika? Albo może przy okazji regeneracji reduktora ktoś zapomniał podpiąć do niego kompensację?
Auto jak w temacie. MultiDiag wywala błąd: Czujnik temp. powietrza zasysanego przerwa lub zwarcie do plusa. W blokach pomiarowych temperatura to -40stC. Pytanie moje brzmi. Czy czujnik ten jest w przepływomierzu?? Nic innego na dolocie przed turbiną tam nie ma.
Błąd P007d.Vin: WDD2052371F272244.
Mnie to wszystko jakoś dziwnie wskazuje na rozszczelniony dolot (fałszywe powietrze). Może się mylę, ale bym na pewno sprawdził. Mniejsza ilość powietrza na przepływomierzu skutkuje zubożeniem mieszanki na wolnych obrotach i może pojawić się „trzęsiączka”. Pytanie jak wygląda odczyt na sondzie - może właśnie pokazuje za ubogą i pojawia się błąd.
Kontrolki ktore nie gasna to ladowanie,cisnienie oleju i czerwona EDC,reszta gasnie normalnie. Jak jeszcze dzialal to swiecila sie od swiec w czasie jazdy przez kilka minut od odpalenia silnika,niewazne czy zimny czy rozgrzany. Diagnostyke chyba robili i w ASO i tym drugim warsztacie,auto odbieral gosc ktory nic nie pytal o jakies bledy czy cokolwiek...
nie wiem porostu jakis dolot powietrza dodatkowego a nie ma tam chyba takich ze od gazu albo benzyny :cry: to jest ten nastawnik biegu jałowego :D
Istnieje taka możliwość -trudno to ocenić bez poznania szczegółów ale jest możliwe, że przypchany dolot(więc i filtr powietrza) może powodować zwyżkę obrotów i zwiększone zużycie paliwa(głównie LPG u Ciebie). Ale uwaga -paradoksalnie nowy wkład filtra może spowodować kłopoty z regulacją instalacji LPG o ile jest ona źle dobrana. Czysty -wiadomo lepszy,...
Witam Mam problem z moim samochodem Mercedes Atego rocznik 2000, Otóż nawiewy nie chodzą na biegu pierwszym drugim oraz trzecim a jedynie na czwartym Podejrzewam że na tej usterki jest przepalony bezpiecznik termiczny i stąd moje pytanie do was Czy wiecie może gdzie on się znajduje próbowałem go znaleźć pod maską od spodu pod kabiną (przy silniku),...
.....poranny zapłon story ciąg dalszy :crazyeyes: W dalszej kolejności wymieniłem przewody paliwowe ze zdjęcia. Do filtra i do pompy CR. https://obrazki.elektroda.pl/6942418800_... Mimo iż nie ciekły to faktycznie na niewidocznych zgięciach były sparciałe, aż szok ,że nie ciekły.Jednak to raczej mojego problemu nie rozwiązało bo dalej...
Spróbuj wyciągnąć EGR z dolotu, być może się zablokował i dusi silnik spalinami, albo przepustnica przed zaworem EGR się zacięła i nie ma dopływu powietrza do kolektorów. W każdym razie jak wyciągniesz EGR to się wyjaśni bo będzie miał skąd zaciągnąć powietrze.
Jaka masa powietrza na jałowych ? Dolot sprawdzony ? Tam jest sporo miejsc, gdzie może ciągnąć mnóstwo lewego powietrza. [edit] nie zauważyłem, że zgłasza przerwę w obwodzie przepływomierza. Łap schemat, może coś pomoże. http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede... Jeśli okablowanie jest ok, przydałoby...
A wiązka elektryczna, czujniki, ze starego włożone? Popuszczanie rurek nie zawsze się sprawdza jeśli któryś wtrysk leje za dużo. Ciśnienia paliwa na układach bloku do zmierzenia, jeśli wtryski i pompy pewne, jak przekładane ze szrotu to daj lepiej silnik pod diagnostykę. Doloty powietrza, wydech, turbina, wszystko ma wpływ. Jeśli nie pali pierwszy albo...
Brudna przepustnica wlotu powietrza, trzeba wymontować całą obudowę filtra powietrza i dolot (ECU jest w dolocie) i dostać się do przepustnicy. Otworzyć przepustnicę i dobrze wyczyścić, może być ręcznik papierowy, lub szczoteczka do zębów namoczona w benzynie. Po zabiegu autko będzie jak nowe trzymało prawidłowo obroty.
W tej chwili posiadam ten sam model. Trochę zagazowanych aut przeżyłem, łącznie z mniejszym 190. Obecnie u mnie dzieje się to samo. Ale z racji intuicji i usuwania podobnych awarii w poprzednich autach dziś łapię się za bardzo szczegółowy przegląd szczelności dolotu powietrza i prawidłowości działania i podpięcia wszystkich podciśnień. Proponuję zrobić...
Auto kopci, znaczy paliwo jest, powietrza nie ma. W czasie jazdy podczas mocnego depnięcia puszcza większą chmurę niż przed naprawą? Czyli albo turbo nie robi, albo nieszczelny dolot albo spuszcza EGR. No i najważniejsze świeci się kontrolka świec żarowych, od tego proponuję zacząć. MAP sensor? Baro?
Ja moze uzupełnie wypowiedź fabi7 . Turbosprężarki to maszyny składające sie z dwóch wirnków połączonych współną osią ułożyskowaną na łożyskach ślizgowych smarowanych z obiegu olejowego silnika. Wylatujące spaliny napędzają jeden wirnik (i wylatują do układu wydechowego) a ten poprzez oś napędza drugi wirnik który zasysa powietrze (poprzez rure dolotową...
Panowie proponuje sprawdzić uszczelnienie dolotu poniewarz przy wyrzszych biegach turbina się "uspokaja" i niewielka nieszczelnoś doprowadza do wywalenia błedu w sterowniku, co doprowadza do trybu awaryjnego. Najczęstrzą przyczyna jest zawór EGR który jest umieszczony z tyłu za kolektorem ssącym ( w wiekszości przypadków słychaś syk uciekającego powietrza...
Paliwo, iskra,drożność dolotu powietrza, w późniejszej kolejności ustawienie faz rozrządu, elektronika, czujniki itd Jeżeli auto jeździło, nie nastąpiło uszkodzenie mechaniczne (np rozrządu), jest kompresja, iskra, paliwo a auto nie odpala to wtedy można szukać dalej pzdr
Witam. Sprinter 906 2.2L z dwoma turbinami. Błędy w silnik: P0105 - ciśnienie atmosferyczne między modułem sterowania silnika a czujnikiem ciśnienia doładowania jest nieprwidłowe P2904- zwiększ kontrolę przepustnicy ciśnienia Czytane autocom-em. W parametrach czujnik ciśnienia w dolocie obok przepustnicy powietrza pokazuje ciągle 800mbar - czyli wartość...
Cześć jedzie gdzieś do 3000tys na każdym biegu czyli pracuje w tzw trybie awaryjnym. 3 tysiące tysięcy to jest TRZY MILIONY. To na pewno nie jest tryb awaryjny. zamieniłem przepływki w aucie jest ta nowego typu nr: A645090004880 Natomiast założyłem na podmianę taką starego typu: A6510900148 Części i ich zamienności nie dobiera się na podstawie numeru...
Jak Ci kopci na czarno to masz za dużo paliwa a za mało powietrza, sprawdź stan turbosprężarki, przy okazji czujnik ciśnienia i wężyki skoro twierdzisz że dolot szczelny. Jakbyś demontował turbosprężarkę to zwróć uwagę na przewód odprowadzania oleju bo widziałem, że czasem pęka ale wtedy miałbyś spory wyciek lecz sprawdzić nie zaszkodzi.
Wypróbowałem metodę wyjęcia rozrusznika A140 od góry bez kanału i opuszczania silnika. Faktycznie jest to wykonalne ale pracochłonne. Mi zajęło to 3h wyciąganie i 2h zakładanie. Poniżej przebieg działań dla mniej doświadczonych mechaników amatorów: 1. Odłączyć klemę ujemną od akumulatora. 2. Spuścić płyn chłodniczy ( jest zawór na dole chłodnicy po...
Witam serdecznie znawców Mercedesa Mam problem z Mercedesem Vito W639 3.0V6 120CDI, który dotychczas chodził jak John Deere z szerokim hederem w kukurydzę :D 204hp/ps i 440Nm Przebieg pewny 264tkm, auto z salonu wzięte w leasing, od początku jeździ jedna osoba. Około 4 miesiące temu zaczęły wydostawać się spaliny w komorze silnika po stronie kierowcy...
Witam, mam problem z Mercedesem W639 3.0 V6 204 KM. A mianowicie auto kupiłem w listopadzie i wszystko było dobrze, aż do wiosny. Jak temperatura powietrza wzrosła powyżej 10 stopni, auto z niewiadomej przyczyny nie ma mocy. Wieczorem znowu jest wszystko dobrze. Z wymienionych części nowy EGR i czyszczenie całego układu dolotowego. Oczywiście błędów...
Witam Szanownych użytkowników Mercedes C180 z 1996 roku . Po wymianie uszczelki pod głowicą. Dotarte zawory, wymienione uszczelniacze. Stał przez dwa lata tylko odpalany raz na 2 miesiące. Problem polega na tym że jak się zagrzeje puszcza dymek w kolorze biało-szarym ( biały można wytłumaczyć wodą w układzie wydechowym bo jest jej sporo ) oraz odcina...
Panowie mam problem z tym autem. Intercoller szczelny ,sprawdziłem cały dolot jest bez zastrzeżen/wymieniłem przy okazji filtr powietrza/.Łopatki turbiny ok. Wymienione filtry paliwa. Wtryski po wymianie końcówek.A auto jak nie miało mocy tak nie ma.Turbina na 6 biegu daje nie więcej jak 1900 bara. Jeżeli macie jeszcze jakiś pomysł to proszę o poradę...
Witam jeżdżę autami na lpg już 7 lat, ale to, co mówisz to mi niewiele mówi czy gaśnie ci przy skręcaniu w lewo przy małej prędkości czy powyżej 60km . sprawdź na benzynie czy wszystko ok. od tego bym zaczął a rurę masz wygiętą po to, aby podczas jazdy za dużo powietrza nie było wdmuchiwane przez pęd auta . można zmniejszyć dolot powietrza ale wzrosną...
Witam. Dane samochodu: Mercedes C180 Kompressor Rok produkcji: 2005 Pojemność: 1.8l Moc: 105kW Konie: 143kM Oznaczenie silnika KE18ML, M271.946 Problem: Auto trafiło do mnie ze względu na spadek mocy i wyświetlający się check. Były następujące błędy: 84 - przestawienie wałka rozrządu, rozpoznane błędne położenie wałka rozrządu dół 27- rozpoznanie braku...
Mam mercedesa w210 1996 rok 2.2D. Od miesiąca (czasami) podczas dodania gwałtownie gazu lub podczas spadania z obrotów w Mercedesie zapalanie kontrolka EPC i przechodzi on w stan awaryjny( telepanie silnikiem, gaśniecie). Rano mam problem z odpalaniem, muszę kręcić cały czas rozrusznikiem aby załapał, jak już odpali to trochę skaczą obroty. Wymienione...
Najczęściej wypala się siatka w palniku, do wymiany. Ale przy podobnych objawach może być też ograniczony dopływ powietrza albo zanieczyszczony tłumik. Sprawdź rurkę dolotową powietrza, kurz na wirniku dmuchawy. Jak nic nie pomoże to palnik do wymiany.
Ponieważ sam kiedyś szukałem informacji o tym jak wykonać test przelewowy wtryskiwaczy i nie znalazłem to postanowiłem się podzielić jak tego dokonać. Pacjent to Mercedes ML 320 CDI z silnikiem OM642. Wtryskiwacze postanowiłem sprawdzić, gdyż były one poddane regeneracji i właśnie zbliża się rok po tym zabiegu i kończy się gwarancja. Ponieważ zaraz...
Nie zaglądałem do filtra powietrza - nie pomyślałem o tym, ale jak by był zatkany, brudny, to chyba by w ogóle nie chciał palić i by gasł. Nie ma przepustnicy ma dolocie, regulowanie obrotów polega na popchnięciu/cofnięciu ramienia na pompie wtryskowej. Obecnie jak silnik odpala, to cięgno można przesunąć do pozycji w której się normalnie gasi go, a...
witam, po pierwsze sprawdż czy nie przestawił sie poczatek wtrysku, sprawdż tez przelewy na wtryskach ,mozliwe ze któryś leje, turbina w tym modelu jest doś prosta bez reg kierownicy tylko z zaworem upustowym sterowany cisnieniem doładowania, turbina dość rzadko nawala, jak już to sprawdż czy cały dolot jest szczelny z chłodnića powietrza włącznie,...
Mysle nad tym czujnikiem temp.spalin sa one odłaczone moze powinny byc jednak podłaczone. Na chłopski rozum jezeli sa odłaczone to cały czas daje duza dawke ropy bo mysli ze jest zimny. Dobrze rozumujesz, ale nie do końca... Czujnik temperatury pod autem, czyli w okolicach "bywszego" DPF, nie steruje bezpośrednio wtryskiem paliwa, jak się wydaje, tylko...
Witam, mam problem z Mercedesem Sprinterem 515 2,2 CDI 2008r. dwie turbiny. Po pierwszym odczytaniu błędów: - 2011 - Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ, - 2633 - Czujnik MAF; przesunięcia sygnału, - 2359 - Ciśnienie turbodoładowania; niskie ciśnienie. Wymieniłem przepływomierz, zrobiłem adaptację i skasowałem błędy. Po jeździe próbnej okazuje...
Gdyby to był czujnik temperatury to po nagrzaniu silnika nie było by problemu, a z tego, co zrozumiałem to chyba jest. Problem z obrotami powstał samoistnie czy po jakiejś ingerencji? Przytkanie dolotu powietrza przy niskich obrotach wpływa na prace sondy? (zanim zgaśnie silnik) Jakie obroty trzyma na luzie na zimnym silniku? Na zimnym silniku na otwartej...
Więc kompensacja działa tak: W przypadku auta wolnossącego bez mechanicznego wtrysku przed przepustnicą panuje w przybliżeniu ciśnienie atmosferyczne. W przypadku takiego samochodu tył membrany jest połączony bezpośrednio z atmosferą. Reduktor ma za zadanie utzrymywanie stałego ciśnienia pomiędzy wylotem gazu(jedna strona membrany) a drugą stroną membrany...
Miom zdaniem problem tkwi gdzieś w okolicach elektryki lub powietrze Gumowa podstawa przepływomierza silnika M102 jak na fotce może być nieszczelna bo jest popękana ze starości lub przy jakimś strzale wyskoczyła z obudowy (ramki) przykręcanej śrubami.Przy tym co piszę nie zapalisz silnika na więcej jak 2 s lub wcale.Układ dolotowy musi być poza filtrem...
Przepraszam, że tak późno odpisuje..........życie. Ja w swoim W023 miałem takie objawy przy zapieczonych klapkach kolektora dolotowego (ssący).Kolega Gringo ma racje najlepiej podpiąć pod kompa sprawdzić na podglądzie parametrów pracy silnika. Lub poprostu sprawdzić --najlepiej z zdołu silnika czy w ogóle klapki (cięgło od klapek) chodzi.
Witam wszystkich, mam problem z gaźnikiem pierburg 2ee. Od pewnego czasu stracił na mocy i pali w granicach 18l PB/100km, LPG mniej więcej tyle samo, niezależnie od stylu jazdy. Dzisiaj znalazłem jedno odpięte podciśnienie przy nastawniku wolnych obrotów po podłączeniu zaczął lepiej chodzić na wolnych, dodatkowo wskazówka ekonomizera na wolnych obrotach...
Żadne auto nie zapewni takiego bezpieczeństwa jak dobry i skoncentrowany na drodze kierowca, który dobrze zna swój samochód i jego reakcje na gwałtowne manewry. W starciu z TIRem nie ma większego znaczenia czy to będzie kompakt czy SUV. Mercedes GLK to fajne auto ale dla kogoś kto mieszka pod miastem. To wielka, ciężka i paliwożerna szafa ( średnio...
Siłownik regulacji powietrza w kolektorze dolotowym może wtyczka, a może sam siłownik jest winny.
prawie na pewno wtrysk jest podczas suwu ssania a oto dlaczego tak twierdzę robiłem merca z silnikem 2.8 na takiej pompie i budowa kolektora ssącego była taka że w poprzek rur dolotowych przed wtryskiwaczami był kanał dolotu powietrza jałowego biegu (nie wiem jak to inaczej opisać) jeśli wtrysk następuje w innym momencie niż podczas suwu ssania to wtryśnięte...
Jeżeli chodzi o czujnik powietrza w kolektorze dolotowym to sądzę, że trzeba go aktywowac za pomocą StarDiagnozy, a w drugim przypadku to na podstawie tego co po kolei wykonałeś wydaje mi się , że ponownie musisz otworzyć sterownik świec żarowych i ponownie połączyc zabezpieczenie przeciwzwarciowe.Pozdrawiam
Witam orientuje się ktoś może, gdzie znajduje sie czujnik temperatury powietrza dolotowego w mercedesie W205 c220 170km ?
powietrza nigdzie nie zasysa lewego Tam jest turbina - w układzie dolotowym jest nadciśnienie. To jak może zasysać?
W moim W202 2,2D byl mocno zawalony kolektor dolotowy syfem który jest ze spalin powrotnych z EGR. Jak dawalem gazu też mi sie lampka zapalala i zacząl chodzić jakby na 3 tłokach -podejrzewam że to ten syf spowodowany impetem powietrza , porywa się i leci na czujnik powietrza dolotowego i powoduje zle wskazania czujnika . Wystarczy tą plastikową rurę...
Dodałem numer VIN. To od początku. Pusto auto jakoś jedzie,ale załadowane nie ma siły,sprawia wrażenie jakby się zapowietrzał. Doładowanie na kolektorze nie przekracza 1bar. Układ dolotowy powietrza szczelny, sprężarka bez luzów, czysta wydaje się sprawna, i co istotne jest bez tej klapki( wastegate czy jakoś tak). Skupiłem się zatem na układzie paliwowym,...
Mam problem z Mercedesem A klasa A 140. Problem zaczął się około 8 miesięcy temu. Pierwszy raz samochód zaczął na trasie słabnąć, aż Stanął, włączyło się ESP. Samochód jechał tylko przy stałym wciskaniu gazu....Elektronik samochodowy stwierdził, że to wina przepływomierza. Wymienił go i po tej wymianie było dobrze przez około 3 miesiące. Potem znów...
pierwsze pytanie, odpala i jeździ na benzynie? ja w swoim 124 2,3 też walczyłem z gazem :) gazownicy w większości nie mają pojęcia o tym. Powiem tylko tyle że od 9tys km żadnych strzałów, wcześniej to była porażka. Teraz tylko leję gaz i jeżdżę. Przyśpieszenie bdb jak na gaz. Spalanie 10-11 trasa, miasto 15-16 :) Wcześniej palił nawet 20l gazu w mieście,...
Ta "gruszka" to regulator ciśnienia paliwa. Wskazany przewód podciśnieniowy reguluje ciśnienie paliwa w zależności od podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Witam ponownie szanownych czytelników , po odkręceniu obudowy filtra powietrza okazało się że , olej się dostał nawet do kanałów dolotowych powietrza tuż nad zaworami . Część loeju odessałem . Zaznaczę że olej był na 4 z 8 kanałów ,licząc od strony zbiorniczka na płyn chłodzący . Pytanie jak sprawdzić czy olej niedostał się nad tłoki ,bo wyczytałem...
Rzeczywiscie nie ma tam tzw. silnika krokowego lecz zawór obejściowy powietrza sterowany elektrycznie ( bypass). Problem zwiększonych obrotów biegu jałowego może byc spowodowany podwieszaniem się klapy spiętrzającej. Występuje to zwłaszcza gdy jeździmy na gazie i czasem nastąpi wybuch w kolektor dolotowy. Może to być również spowodowane nieszczelnością...
Witam mam taki problem w mb 221 3.2cdi z 2007 roku Włącza mi się wentylator chłodnicy na max obroty skrzynia przechodzi w tryb awaryjny Czasami pomaga wyłącznie silnika Po podłączeniu kompa wyświetla się błąd 2293 Brak komunikatu CAN z automatycznej skrzyni biegow i temperatura powietrza dolotowego pierwsza i ostatnia- 40 stopni Może ktoś pomoże Pozdrawiam
Z tego co moi znajomi mieli problemy z Mercedesami 190E, to pamiętam, że trzeba rurę kierować na ciepłe powietrze pod maską, nie wystawiać ssania na zewnątrz, trzeba dbać o czystość filtra powietrza. Ewentualnie jak masz mechaniczny wtrysk benzyny, sprawdź uszczelknę pod kolektorem dolotowym, może mieć "lewe" powietrze. No i na koniec kable, aparat...
Za zapowietrzanie pompy zawsze jest odpowiedzialny odcinek dolotowy ,więc na ssaniu jakakolwiek nieszczelność daje takie efekty ,uszczelnić ssanie i po sprawie . Pompa jest tak skonstruowana że jak tłok jest w stanie spoczynku to zamknięte jest na amen. W mercedesach często smok przerdzewieje i tam zasysa powietrze . Kup sobie strzykawkę 50 lub 100...
Mercedes Sprinter 315Cdi 2008R Biturbo (150KM) Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie. Części które założyłem nowe to: Wtryski- 4sztuki po regeneracji Czujnik ciśnienia paliwa (przedni na listwie) Regulator ciśnienia...
(at)sebap dzięki wielkie za wyjaśnienie i zobrazowanie co jest przepustnica, a co jest przepływka. Bazując na tym to u mnie w MB jest takie coś między filtrem, a przepustnicą http://mercedesczesci.sklep2.pl/czujnik-... . Czyżby był ten czujnik padnięty?. --- Pozdrawiam, Artur...
Ponieważ to mój pierwszy post na tym forum, witam wszystkich serdecznie. Każdy ma jakieś upodobania. Ja uwielbiam wręcz stare Mercedesy. Mam kilka sztuk, w tym W124 230E aut. + lpg, który ma ok. 1mln km przebiegu, z czego moje 400kkm (350kkm na lpg). Złego słowa nie mogę powiedzieć zarówno o aucie (kapitalnie skonstruowane) jak i jego eksploatacji na...
Witam. Sprawdź szczelność całego układu dolotowego oraz ciśnienie doładowania podczas jazdy. Ubytek powietrza (niedoładowanie) powoduje wchodzenie w tryb awaryjny (to tak dla ochrony środowiska :D )
Witam, otoz mam problem z Mercedesem. Nie chce wchodzić na obroty, nie pobiera Adblue w układzie oczyszczania spalin sa aktywne 3 kody: 1) Jakosc Adblue system dozowania. Niedostateczna jakość Adblue 14248 , 2) Błąd grupy sterowania emisją spalin, sterowanie wtryskiwaczem Adblue 14246 , 3) Zbyt wysoka emisja tlenków azotu (przekroczony próg 1) 12971...
Witam, po wykręceniu krótkiej pauzy i uruchomieniu silnika pojawił się żółty komunikat "hamulec silnikowy niedostępny" i od razu zaczął świecić się żółty check na tablicy zegarów. Początkowo migał, później świecił się cały czas. Zauważyłem, że autko straciło na mocy. Hamulec silnikowy jeszcze działał. Znajomy podpiął kompa i wyrzuciło 2 błędy, jeden...
Przepraszam jeśli kogoś zdenerwuje moje pytanie. Gdzie sprawdzić jaki to system? Jestem laikiem w tej dziedzinie. Wydałem już ok. 2000 na remont silnika: pierścienie, wtryskiwacze, zawory, głowica... i obawiam się, że muszę powiedzieć mojemu mechanikowi co sądzą o moim kłopocie życzliwi fachowcy. Mechanik wspominał coś o czujniku temperatury powietrza...
Na samej benzynie chodzi dobrze? Wyżej kolega napisał, że na benzynie jest 'ok'. Skoro na benzynie jest ok, nie szukałbym przyczyny w gaźniku/wtrysku, tylko w samej instalacji lpg. Swoją drogą, jak sprawdzić, czy masz wtrysk, czy gaźnik? Z tego co pamiętam, gaźnikowe silniki miały okrągłą obudowę filtra powietrza, a wtrysk owalną. Jak sprawdzić generację...
Falujące obroty mogą być przyczyną niesprawnej sondy lambda, niesprawnego potencjometru klapy spiętrzającej wadliwego działania regulatora wolnych obrotów. Ja proponuję sprawdzić wszystkie gumowe rurki z układu dolotowego i gumową podłogę pod przepustnicą.W KE jetronicu nie może być lewego powietrza bo to zakłóca pracę silnika. Za akumulatorem jest...
Brak powietrza w układzie ssącym, zapchany kolektor dolotowy, lub brak odprowadzenia spalin jak napisał kolega wcześniej. Pozdro.
To nie silniczek krokowy lecz zawór dodatkowego powietrza , on reguluje wolne obroty. Szczelność - U- rurki , dochodzącej pod spodem kolektora dolotowego ma zasadnicze znaczenie. Wahanie obrotów , może być uzależnione o kilku czynników w tym systemie wtrysku. - przetarta ścieżka potencjometru klapy spiętrzającej, - czujnik położenia przepustnicy / na...
Witam. Mam taki problem jak w temacie. Na jednym kompie pokazało problem ze spalinami - wymieniłem EGR pochodził 2 dni normalnie po czym znów stracił moc. Podpiąłem znów pod kompa pokazuje: układ dolotowy powietrza. Magicy mechanicy patrzyli na przepływke przy filtrze i nic, przeczyszczali czujniki i nic nadal brak mocy. Powiedzcie mi czy: 1) zakładając...
zapewne jest to mercedes 126 z silnikiem V8 KE- jetronic powinen pracoweać cały czas na wszystkie cylindry, sprwdz moze najpierw wysokie napiecie czyli kable, swiece, kopułka, palec, nastepnie sonde lambd powinna chodzić w zakresie od 0,2 do 0,8 volta, jesli stoi wjakies pozycji to juz nalezy sprawdzić analize spalin, ułorzenie oraz czy jest prosta...
Co to jest "c200"????? Może byś się jednak kolego trochę wysilił - twoja c200 nie jest jedyna na drodze: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B... Tobie nawet się nie chciało rocznika podać... Pomijam fakt, że niektóre z tych modeli mogą przy tym samym oznaczeniu "200" mieć różne silniki - jak na przykład model 203 (początkowo był z silnikiem...
Motronic nie bądź taki cwaniak,zbanuj sobie głowę. Przepustnicą się kompa nie resetuje tylko odłączeniem klem, nie znam dokładnie układu w tym mercu ale wydaje mi się że silniczek krokowy jest(a nawet na 100%) co potwierdził właściciel wymieniając go, Pracuje na warsztacie koło 3 lat i wiem co mówię. Przepustnice czyści się poprzez jej odkręcenie a...
Witam. Mam problem z autem jak w temacie Mercedesa kompresor 192km Auto przechodzi w tryb awaryjny Blad P0100 Przepływomierz powietrza z goraca warstwa. Blad odczytywany ds150e (delphi) Wartosc na postoju 12kg/h Przy dodaniu gazu wzrasta do 28kg/h Nawet jeżeli przeplywomierz wymontuje i klade go obok poza ukladem dolotowym (nadal podpiety) wartość sa...
Silnik jest w samochodzie, ale innym niż merc. podciśnienie do wacumpompy serwa mam wzięte z króćca wkręconego do kolektora dolotowego ( widoczne na zdjęciach z prawej strony od przepustnic). Po odłączeniu tego przewodu od przepustnicy silnik nie da się uruchomić a jak to robię na chodzie to strasznie zakopci i zgaśnie. Teraz dla mnie jest najważniejsze...
A co jeżeli niektóre pompy np. w mercedesie są gaszone podciśnieniem z kolektora dolotowego ?. Jak zablokować ?. Możesz kolego zastosować specjalny zawór podciśnieniowy(jest dostępny w sklepach z autoalarmami koszt ok.100zł).Tylko że to rozwiązanie jest dość popularne i ktoś kto zna Mercedesiki jak własną kieszeń-to poradzi sobie z tym w kilka sek....
Po zdjęciu tego trójnika króciec od serwa zasysa powietrze, ale natychmiast pojawiają się oba błędy. Sprawdziłem dwa razy, skasowałem błędy, odpaliłem silnik i wkręca się na obroty, zdjąłem wężyk w czasie pracy silnik i od razu wkręca się max 3k obrotów i od razu błędy P2355 i P0401. Powciskałem wężyki do trójnika głębiej i założyłem opaski, no ale......
Jak dla mnie to po objawach stawiałbym na układ dolotowy powietrza: a bardziej dokładnie to coś nie tak z EGR-em. Auto pochodzi trochę na wolnych obrotach zaworu recylkulacji spalin nie otworzy i w tym momencie silnik widzi za dużą masę powietrza dlatego po kolejnym dodaniu gazu auto juz nie ma mocy. Ale by sie upewnić radze podłączyć HHT i zrobić diagnoze...
Jaki ma przebieg? czy układ dolotowy jest szczelny, czy nie ma wycieków oleju z turbin? Czy było przeprowadzane wartości zerowe dla przepływek? jaki jest stan turbin? Czy silnik podczas dodawania gazu bardzo hałasuje? Czy sprawdzał ktoś kolektor dolotowy? czy nie jest bardzo zabrudzony? To są takie rzeczy które należało by sprawdzić jeżeli wszystkie...
Filtr powietrza, przewody dolotowe drożne? Ostatnio z jednego wyciągnąłem dziecięcą koszulkę...
jest mozliwe ze jak ten zawor sprezysty od wolnych obrotow bedzie niesprawny to na gazie tez nie bedzie silnik niebedzie mial wolnych obrotow? Obroty powinny być, być może nierówne, bo nawet w KE -Jet jest tryb awaryjny.Możesz mieć nieszczelności w układzie dolotowym, a wtedy silnik pracuje nierówno bądź wcale.Masz lpg, jak strzelał to na pewno jakiemuś...
ehh i tego wlasnie sie boje ze nie bedzie kumatego diagnosty, a bledy to ja sam carsoftem potrafie. Nie wiem z ktorej strony do tego podejsc czy od strony cewki czy moze przepustnicy. A dodam jeszcze ze zawsze po takiej akcji z gasnieciem spada mi rura dolotowa do filtra powietrza (teraz juz ni spada bo dalem na nia wkretke)
Może łapać gdzieś lewego powietrza . Sprawdz układ dolotowy czy nie jest przetarty Silnik benzynowy to nie jest. Proszę o dokładne czytanie wątku. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Koledze chodziło o zbyt niskie doładowanie turbiny. Przyczyn może być kilka. Sterowanie turbiny, nieszczelny układ dolotowy, fałszywe wskazania czujników, zapchany filtr powietrza, itd. Diagnostyka i jeszcze raz diagnostyka.
Witam wszystkich , mam problem z Mercedesem ML W164 2008r 3.2CDI , po dodaniu gazu wystarczy tak do 2000 obrotów i ściągnięciu nogi z gazu gdy obroty spadają słychać w okolicy intercoolera dziwne buczenie takie zasysanie powietrza( jak by odkurzacz). W samochodzie zostały zmienione oba kolektory ssące (był luz na klapkach w kolektorach) jest nowy silniczek...
Witam. Dym (czarny) bierze się z braku powietrza lub nadmiaru paliwa. Tak jak wcześniej koledzy nadmienili należy sprawdzić czy nie jest zatkany kolektor dolotowy co w CDI nie jest rzadkością, czujnik ciśnienia doładowania (zbyt duża wartość w granicach tolerancji np. 2bary) i oczywiście wtryskiwacze (dawka czas otwarcia itp)
Dziękuję za uwagę kolego bodek, ciśnienie w bloku sprawdziłem i wynosi ok 6,5-7bar na wolnych obrotach do 9,5 na 2000 obrotów. A z tymi 5 barami to o który układ w końcu chodzi, o dolotowy powietrza czy paliwowy bo się pogubiłem. Co do ciśnienia doładowania to wynosi 1,5-1,6 bar. Chętnie odstawiłbym do serwisu, ale nie trafiłem jeszcze na odpowiedni....
Pierwsza sprawa a za razem porażka to cały bok wykonany z plexi... Jak juz robić sensowny bok komputera to tak żeby nie było widać czysto-srebrnych blach z miejscami na zatrzaski obudowy .... Druga porażka to katody "walące" światłem po całym pokoju.... Zobacz jak zrobiłem u siebie.... Zastosowałem katody UV ale są schowane i podświetlają tylko wnętrze...
dolot powietrza dolot powietrza skoda kominek dolot powietrza
rezystor cewka zapłonowa yamaha filtr paliwo wymiana żarówki punto
wyłączniki dotykowe ekspres saeco
Zwrotnica do STX T.10.200.8.PC i STX W.15.140.8.MCX Rejestrator nie włącza się przez gniazdo zapalniczki ani USB