Możliwe że problem tkwi w imobilajzerze .Lubiały padać w nissanach co stwarzało takie właśnie problemy. Jeszcze bym wymienił profilaktycznie filtr paliwa(jest na ściance grodziowej)
Dopływ paliwa do sprawdzenia.
Podejrzewam że wysiadło ładowanie i skończył sie prąd z akumulatora naładuj go, jak po tym zabiegu odpali to musisz sprawdzić alternator.
Witam mam problem z mazda 6 2.0 diesel. Auto nie odpala chodź wszystko było dobrze nie gasłn. Nie przerywalo. Lecz na drugi dzień samochodu nie da się odpalić. co może być przyczyną skoro samochód odpala tylko na plaku. Mechanicy stwierdzili ze paliwo dochodzi do wtryskiwaczow a układ jest odpowietrzony. Również czujniki są ok. Nie pokazuje żadnych...
Witam mam pytanie dotyczące silnika andoria s15 podczas jazdy silnik mi zgasł i juz nie mogłem go zapalic. Jaka moze być przyczyna?Ja mysle ze sie cos zablokowało pod tym deklem osłony rozrządu i nie daje mu paliwa. Proszę o odpowiedź.
Sprawdź sobie wtrysk-prawdopodobnie się zawieszsza i dlatego takie stuki!Miałem to samo w Golfie III 1.9Td.Pozdrawiam.
Możliwości jest kilka, albo gaźnik nie jest dokładnie wyczyszczony, nieszczelność połączenia go z cylindrem, słaba kompresja. Spróbuj dociągnąć śruby głowicy, sprawdź i wyczyść zbiornik paliwa.
Tak, ale to nie jest dysza tylko elektrozawór odcinający dopływ paliwa do dyszy w gaźniku.
Witam. Co było u Ciebie przyczyną? U mnie pojawia się taki sam komunikat?
sprawdz dopływ paliwa - gaznik i kranik
https://autobezpieczniki.pl/fiat-doblo-m... Według tego jest to bezpiecznik F21 lub F22 (pewnie w zależności od wersji), idąc po kablach znajdziesz gdzie wpiąć się w niego, zrób to za bezpiecznikiem.
Dopływ paliwa za słaby, sprawdź w zbiorniku czy są paprochy. Powinien tam być filtr wstępny w zbiorniku.
Witam ! Mam ten sam problem co kolega wyżej w Peugeocie Ludixie Snake z 2004 r . Do tego skuterek stracił moc ;/ Przyspieszenie i V- max skuter jest odblokowany leciał ok 75 km / h teraz ledwo co 60 km / h wyciągam ; ))
Myślę że może być to spowodowane przez wadliwy układ paliwowy, w przypadku mojego passata po wymianie oleju i filtrów kabinowych wszystko wróciło do normy i śmiga ponownie aż miło.
Po prawej stronie niebieski, o ile mnie pamiec nie myli to nr 12. Ale jak ci kontrolki nie swieca to raczej nie to.
Najlepiej od tyłu , a tak na poważnie to masz ją razem z pompą cr .
Kolego sprawdź w instrukcji skuterka jakie powinny być luzy na zaworach. Z mojej wiedzy wynika, iż luz na zaworze wydechowym powinien się różnić od luzu na zaworze ssącym. Zwykle na zaworze ssącym ustawia się luz mniejszy. Luz 0,05 na obu zaworach jest jak najbardziej prawidłowy, tak zaleca producent.
Być może uszkodzeniu uległ ten zaworek podciśnienowy. Trochę lat sprzęt ma, więc jest taka możliwość. Dobrze byłoby sprawdzić drożność przewodów paliwowych. Może zatkało się coś w gaźniku, co steruje tym podciśnieniem.
Wyłącznik udarowy prawdopodobnie na słupku pod nogami kierowcy. Przyciśnij go i masz z bańki.
Sprawdzić odpowietrznik zbiornika paliwa. Sprawdzić sam filter(smok) paliwa w zbiorniczku się znajduje.
Witam. Moze jakis bezpiecznik sie spalil:) Pozdrawiam.
Ten wężyk ma bardzo mały przelot, pół kropli wody go zablokuje przy zamarznięciu. Spróbuj strzykawką - przedmuchać i zassać. (oczywiście przed pompką) Pozdrawiam i powodzenia. Odgrzać w ogrzewanym garażu.
1 tak 2 podać napięcie na cewkę i zobaczyć czy się otworzy?
A ECU jaką widzi temperaturę?
sprawdziłem iskrę i dopływ paliwa To jeszcze sprawdź ciśnienie paliwa oraz rezystancję kabli WN miernikiem
Może utyka na jednym cylindrze i rzuca silnikiem bo to masz tylko pod obciążeniem Dodano po 2 Sprawdź dopływ paliwa , może paliwa nie dostaje tyle co trzeba i rzuca silnikiem
Turbinka nie była zablokowana jakimś kawałkiem rdzy, kamieniem itp? Widać że turbinka jest brudna i ma w kilku miejscach pogięte łopatki. Myślę że przy kondensatorze 2 µF zamiast 3 µF powinien silnik pracować. Widać lekki opór na wirniku, ale nie chciałbym Ci proponować demontażu pompki paliwa gdyż nie jestem pewien czy demontuje się w całości czy w...
Ja bym wstawił auto na podnośnik i jeszcze raz posprawdzał dokładnie przewody. Paliwowe oraz bak i wyjścia przewodów z baku ,czy aby lewego powietrza gdzieś nie dostaje?.Posprawdzaj szybko złączki przy filtrze paliwa:)
Kolego mehan15, po co te wykrzykniki w temacie? Silnik gaśnie, po czym alternator się nie kręci (bo nie jest napędzany od silnika) i kontrolka ładowania zaczyna się palić dokładnie tak, jak przed przed zapłonem. Koledzy wyżej mają rację, problemem nie jest brak ładowania, odwiedź mechanika, niech sprawdzić takie drobiazgi, jak dopływ paliwa, obecność...
Podłączone były tylko dwa przewody, jeden zaślepiony i jeden wolny, nic więcej. Na zdj wyżej w postach podłączone były ten wskazany czerwoną strzałką i i ten na którym jest filtr paliwa. Niejasny opis - czyli przewód z króćca na kolanku kolektora ssawnego z czym był połączony w gaźniku? I po raz N-ty o odmie przypomnę, bo wypychanie oleju przez wlew...
Zobacz pod fotelem kierowcy.
zdejmij kleme na około 15 min i zobacz czy odpali te sterowniki moga sie przestawic i na paliwie nietrybi a na gazie chodzi. pozdro
Ja wywnioskowałem że pompka jest sprawna. Słusznie? Być może częściowo sprawna i z filterka paliwo zaciągnie ale ze zbiornika przy dużym oporze może już nie mieć siły pociągnąć. Jak jest duży opór dopływu paliwa to wtedy wszystkimi nieszczelnościami zaciągnie powietrze i problem gotowy.
Witam. Niestety dalej męczę się z Vito. Wyjąłem zbiornik i pompkę. Zbiornik czysty minimalnie było na dnie trochę brudu ale pompka czysta. Wszystko wyczyściłem zbiornik i pompkę. Wtryski sprawdzone przelewy też są ok. Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Co sądzicie? Po wymuszeniu przez komputer aby pompka podawała paliwo auto odpala. Ale jak zrobię około...
Mieszkam we francji i tu jest problem ogolnie z dobrym mechanikiem . A po drugie nie zam zadnego mechanika w okolicy ktory by mi przyjechal na miejsce zrobic diagnoze A po co skoro i tam na trawniku nie naprawi tego.
W tym typie Webasta pompa paliwa podaje paliwo cały czas - jest napędzana silnikiem wentylatora. Dopiero elektrozawór otwiera dopływ paliwa. Po włączeniu pieca powinno być słychać cykanie, jak zawór otworzy się - cykanie cichnie. Sprawdź elektrozawór - zdemontuj/sprawdź/wyczyść. Impulsowo jest zasilana pompa (zewnętrzna), ale w Thermo Top C.
Man tgx 480 2013r pojawia się błąd 94 coś związanego z ciśnieniem paliwa. Na komputerze pokładowym czasami wyświetla się komunikat aby sprawdzić dopływ paliwa. Filtr paliwa wymieniony. Gdzie dalej szukać przyczyny?
Kolego jeżeli za każdym razem bez problemu odpala i chodzi te magiczne 2 sekundy to na 100% immo go trzyma.
jest kranik ale podciśnieniowy,wężyk od niego jest podłączony do króćca ssącego jeżeli go tam nie ma to kranik jest zamknięty.
Oparłem się na opiniach przeczytanych na forum mechaników samochodowych OBD2.pl Żeby je przeczytać trzeba się zarejestrować, ale za to można się wiele dowiedzieć. Gdybyś chciał się zarejestrować to podaję link do wątku http://obd2.pl/forum/viewtopic.php?t=202...
Tak podstawowe rzeczy jak dopływ paliwa sprawdziłeś? Mi to wygląda na brak paliwa, choć szklanej kuli nie posiadam.
Zawór odcinający dopływ paliwa sprawdzony? Spróbuj go podmienić.
Co mogę jeszcze sprawdzić? Możesz sprawdzić jeszcze filtr paliwa i powietrza. " Filtrów ( wkładów) papierowych nie wolno czyścić i należy je wymieniać co roku lub 100 godzin pracy; częściej przy użytkowaniu w warunkach skrajnego zapylenia"
Obstawiam na problemy z układem paliwowym, a stawiałbym na pompę wtryskową. Chociaż podstawa jak prawidłowy dopływ paliwa sprawdzona? Teraz trochę późno na diagnostykę jak już zdjąłeś głowice.
Witam mam problem z moim autkiem nie dochodzi paliwo do gaznika nie znam sie na tym ale pompa byla dzis sprawdzana i jest ok trzyma cisnienie na 2 atmosfery wymienilem filtr paliwa po zdjeciu filtra wyplynela mi czarna woda ze srodka ale mimo tych czynnosci nadal mi samochod nie odpala co musze jeszcze sprawdzic prosze o pomoc
Badanie pływaka w wodzie mija się z celem, gdyż jest mniej higroskopijna niż benzyna. Jeśli jest to nowy gaźnik, to wydaje mi się, iż podczas regulacji gaźnika mogłeś uszkodzić zawias pływaka, bądź zawór iglicowy (zamocowanie). Możesz ustnie sprawdzić szczelność zaworu tj. odwrócić gaźnik i dmuchać w króciec dopływu paliwa. Elektrozawór w gaźniku pełni...
Gaźnik do wymiany. Regulować to tam nie ma co. Ewentualnie za mały dopływ paliwa.
Sprawdzałeś podciśnienie czy masz ręczny zaworek od paliwa?
To jest na pompie rzędowej ? z zaworem odcinającym dopływ paliwa (ehab)?
Sprawdzałeś gaźnik. Może któraś dysza się poluźniła/odkręciła. Miałem taki przypadek. Jednak najbardziej prawdopodobne jest łapanie "lewego powietrza". Sprawdź czy przytykanie (nie zatykanie!) wlotu do gaźnika coś zmienia. Sprawdź połączenia na drodze mieszanki paliwo-powietrze i prawidłowość dopływu paliwa do gaźnika oraz jego poziom w komorze pływakowej....
1. Sprawdź czy dysze nie zostały pozamieniane przy montażu. Jeśli są dysze bez oznaczeń to wymienić na nowe, gdyż takie dysze ciężko rozróżnić (w szczególności dyszę główną z dyszą ssania). 2. Oznaczenie IFA na gaźniku ma każda chińska podróbka. Tylko oryginał BVF DDR i pseudooryginał MZA mają na korpusie logo BVF. W tym drugim oznaczenie MZA widnieje...
Zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna. Dodając gazu zwiększasz dopływ powietrza a nie idzie za tym większy dopływ paliwa. Sprawdź dyszę główną w gaźniku i wydajność pompki paliwa. No i poziom paliwa w gaźniku. Czy pływak nie utopiony? Dziurawy.
A nie ma tam jakiegoś zaworu bezpieczeństwa, który odciął dopływ paliwa po wstrząsie spowodowanym stłuczką?
jak po kręceniu nie zaciąga paliwa to sprawdż zbiornik,pompkę w zbiorniku,,,pewnie syf siedzi Za pisownię oraz bzdurne podpowiedzi zdradzające kompletny brak wiedzy w danej dziedzinie nakładam ostrzeżenie.
Sprawdzić "odcinacz" przy 3500 rpm? Weź to napisz jeszcze raz, przy okazji nie zapominaj o tym co i jak już sprawdziłeś.
Pomożecie z tym problemem . Prysnąć samo-startem do gaźnika, jak będzie próbował gadać, a jak piszesz paliwo jest, iskra jest, to rozkręcić gaźnik, wyczyścić , wyregulować i po ptakach. Nic nie piszesz o układzie zapłonowym, kąt wyprzedzenia, szczelina na iskierniku itp. - sprawdzić. Przecież nikt zdalnie tego ci nie zrobi. Albo daj zarobić mechanikowi.
Przyczyn może być wiele ale na początek sprawdź filtr paliwa jeżeli jest ok to wyczyść gaznik bo to on jest najprawdopodobniej przyczyną.
Jak byś miał problem z układem paliwowym miałbyś błędy np. dopływy paliwa, ciśnienia na szynie itp... i długo by odpalał. A intercooler nie jest brudny od zewnatrz? Albo od srodka nie ma oleju? Nawierć mały otwór, a pożniej wkręc wkręt do dachu z uszczelką. A sprawdź jeszcze czy wiązka od wtryskwiaczy nie wlewa oleju do sterownika silnika.
Szarpanie przy puszczeniu gazu wydaje się być normalne - nagle odcinasz dopływ paliwa. Sprawdź filtr powietrza - może jest zabrudzony i dlatego taki efekt.
Zacznij od Sprawdzenia korka wlewu paliwa
Jak to stało się tak nagle, oraz czasami zapali na pełnym ssaniu, ja bym sprawdził dopływ paliwa do gaźnika, iskrę na świecy zapłonowej,może nawet czyjnik pod siedzieniem operatora, potem zawory, ich luzy. Oraz tak jak kolega napisał powyżej. Czyli jednym słowem może być kilka przyczyn,takiego stanu rzeczy. Trochę diagnostyki, aby ustalić co dokładnie...
No od filtra możesz zacząć . Choć przydało by sie wpiąć manometr w pompę wstępną i tandemowa by coś stwierdzić . Inaczej robisz "standardowym " systemem tzw. wymieniaczy .
Może dopływ paliwa szwankuje, sitka zabite?
Masz tam zapewne silnik OM904. Jeśli po odpaleniu kulał aż zgasł to masz chyba niesprawny układ paliwowy. Do sprawdzenia elektryka przez HHT. Świec tam niema, mogłaby być jedna płomieniówka w kolektorze. wtedy wystarczy zaślepić dopływ paliwa do niej. Gdyby to jej wina była, że zapowietrza układ. Na początek dmuchnij około 1 bar ciśnienia do zbiornika...
Do sprawdzenia: - zaworek odcinający dopływ paliwa w pokrywie komory pływaka - zapinka iglicy przepustnicy w 2 rowku od góry - dysza główna - oś osadzenia przerywacza - przerwa na przerywaczu 0,5-0,6 mm - ustawić właściwe wyprzedzenie zapłonu - świeca zapłonowa NGK BRP6H tyle na początek
Musisz to zrobić doświadczalnie. Generalnie chodzi o to aby pływak mógł zamknąć dopływ paliwa i nie może paliwo się przelewać otworami dysz powietrza i gardzielą gaźnika , z dyszy głównej. Jak cyka na 3 rowku od góry to tak ma być, po to są te rowki aby ustawić skład mieszanki, sprawdź sobie na jaki kolor wypala świece, jak będzie kawa z mlekiem to...
Nadal utrzymuję, że dysze mogą być zatkane, a przedmuchanie kompresorem, to nie to samo, bo nie widzisz efektu. Użycie kompresora do "czyszczenia" gaźnika, w niektórych przypadkach (rodzajach gaźnika) może spowodować usterkę np. uszkodzenie przepony w gaźniku. Czy sprawdziłeś działanie ssania oraz stan pływaka, może jest dziurawy. Czy podczas rozbiórki...
Trzeba sprawdzić membramkę w gaźniku. Jednakże najgorsze co mogłoby się przydażyć to zatarty sinik(rysy na cylindrze) paliwo pompowane jest przez podciśnienie wytwarzane prze tłok - więc jeśli nie ma właściwego podciśnienia paliwo nie jest podawane.
Nie korek. :) Króciec dopływu paliwa do filtra.
pompka paliwa napędzana ciśnieniem ze skrzyni korbowej, I dlatego nie ma wężyka powrotnego. Zawór z pływakiem w gaźniku był silniejszy od ciśnienia dopływu paliwa. Wszystkie pompy paliwa napędzane mechanicznie mają wężyk powrotu.
Napisałem iglica nie zamyka dopływu paliwa. Jak pływak sprawny to spowoduje że iglica zamknie dopływ paliwa. Jak jest uszczelka to ja wymień tą pod iglicą. Jak jest regulacja to prawidłowo ustaw docisk iglicy. Dziurawy pływak wymień go. Filozofii nie ma, masz odpowiedź, znajdź ją w zdaniach powyżej w tym poście. Dodano po 2 Dałem ci link, ale pewnie...
tak, sprawdzone :)
Witam, ręce opadają ,wszystko sprawdzone Volvo FH16, z wiaderka chodzi, podłączony pod zbiornik nie. Co jest, może ktoś poradzi, miał podobny problem?
Nie znam się za bardzo, ale wydaje mi się, że nie powinien buchać ogień z wylotu. Jakieś zakłócenia w dopływie paliwa mogą być, dysza paliwowa, jeżeli istnieje a chyba powinna, może być rozkalibrowana. Najlepiej byłoby dopaść papiery instrukcyjne.
Ja osobiście nie patrze na momenty obrotowe podane w książce, bo po ścięciu klina wał i zatoczenie w kole się deformuje, po za piłowaniu pilnikiem są różne nie dociągnięcia i defekty, idealnie tego się nie zrobi, więc staram się dokręcić do lekkiego oporu, tak by miało szanse jeszcze raz ściąć klina. W traktorkach często są kliny stalowe, więc nie powinno...
Regulacja gaźnika to podstawa, przecież nie można kupić, założyć i jeździć. Należy ustawić ilość dopływu paliwa, dopływ powietrza, czyli wzbogacenie mieszanki. Taką regulację należy bezwzględnie przeprowadzić.
Dopływ paliwa.
Do wykonania pomiary ciśnienia w pompie i kontrola zaworu przelewowego. Również należy sprawdzić jak zachowuje się napięcie na elektrozaworze lampką kontrolną.
Bezpiecznik i przekaźnik sprawdź.
Jeśli gwarantujesz poprawne ustawienie zapłonu i dopływ paliwa, to sprawdź jeszcze przyrządem ciśnienie w cylindrze. Może silnik ma już swój przebieg i wymaga remontu lub został "przytarty".
W gaźniku masz jeszcze regulację "L", tyle, że zwykle jest ona zaplombowana, albo zabezpieczona klejem. Chińczyki od 330 wzwyż mają regulację "H". Pilarki to inny temat. Silniki mają większą moc i kręcą wyższe obroty. Silnik można przytrzeć dając mu obciążenie od razu po odpaleniu. Gaźnik mógł być nie do końca prawidłowo wyregulowany, np. według zaleceń...
Witam. Suche świece świadczą o braku dopływu paliwa. W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić zawór elektromagnetyczny odcinający dopływ paliwa po wyłączeniu zapłonu, umieszczony w gaźniku. Możliwe, że trzeba tylko przeczyścić styki i poprawić konektory. Jeśli to nie pomoże, należy wyczyścić gaźnik , sprawdzić pompę paliwową i filtr paliwa. Pzdr.
Witam. Mam problem z pilarką do betonu. Piła odpala ale gaśnie po krótkim czasie pod obciążeniem. Na luzie chodzi ok trzyma wolne obroty. Pompka od pompowania paliwa jest prawie pusta cały czas, jak nią pompuje to też nic nie przybywa, chodzi luźno. Sprawdziłem wszystkie wężyki, samom gruszkę i wszystko jest ok. Jak połączę zasilanie z powrotem bezpośrednio...
Witam, dźwigienka ma 4 pozycje ostatnia jest "odpalanie na zimnym silniku", jeśli tak ustawiasz to ja szukał bym przyczyny w dopływie paliwa potem w gaźniku.
dzisiaj wykrece zbiornik i sprawdzę ten odpowietrznik i wgl i napisze czy to było to. Dzięki za pomoc
A zaworki dawno temu regulowano? Być może trzeba sprawdzić. Jeżeli okaże się że trzeba zaworki wyregulować to pamiętaj, że luz zaworowy zawsze ustawia się na zimnym silniku, i dla Władzia powinien on wynosić 0,3 mm zarówno dla zaworów dolotowych jak i wylotowych. U mnie kiedyś w C-330 był taki prosty powód, że jakiś paproch wpadł i częściowo ograniczał...
Zawor z tylu pompy odcina dopływ paliwa. Chyba, że coś mnie ominęło :)
nie ma i nie było takich fabrycznych "antyporwaniówek",tylko fabryczny immobiliser,chociaż w tym roczniku wcale nie jestem pewny czy już jest,rozbierz osłonę nad nogami kierowcy,boczek,próg i popatrz czy nie ma w tych okolicach jakichś ingerencji w oryginalną instalację-ukryty wyłącznik,blokada sensorowa itp.Równie dobrze usterka może leżeć po stronie...
Wybacz, ale to żaden pomiar. Aby sprawdzać "na oko" trzeba mieć spore doświadczenie z danym silnikiem, a i tak można popełnić gruby błąd gdy nie sprawdzi się oporów ruchu wału.
Witam. Mam problem z traktorkiem Alpina BT84X. Nie można zgasić silnika. Wszystkie wyłączniki krańcowe sprawdzone. Wyłączam kluczykiem, wstaję z fotela, ściągam kosz, a silnik dalej pracuje. Zakręcenie dopływu paliwa dopiero gasi silnik lub ściągnięcie osłony i przy cewce dotknięcie do masy.
Jedyne co sprawdziłem to dopływ paliwa, jutro sprawdzę iskrę tylko nie wiem czy kablem do silnika czy w jaki sposób? Co warto jeszcze sprawdzić? Dodano po 1 Dodam że zgasł tak samo jakbym ja zrobiłbym to specjalnie...
Sprawdź czy daje iskrę.
Sprawdzany był dopływ paliwa, drożny jest. Nawet była próba palenia zasilając z bańki, ten sam efekt. Pompa pojechała do sprawdzenia, zobaczę co będzie po regeneracji pompy.
Usterka typowo mechaniczna, więc przenoszę do odpowiedniego działu i proszę autora o zapoznanie się ze strukturą i regulaminem forum.
rozrusznik kręci,ale sprawdzę jeszcze dopływ paliwa i czy jest iskra i takie tam podstawowe rzeczy. A jak sprawdzić przez złącze diagnostyczne czy jest jakiś błąd oprócz tych poduszek , tam jest złącze 16 pinowe po lewej stronie przy bezpiecznikach w środku auta
Jeśli chodzi o rozpoznanie tych przewodów to nie odpowiem. potrzeba by na miejscu rozpoznać jak działa sterowanie tym zaworem. Proszę zwrócić uwagę na działanie cewki, czy działa ona poprzez odcinanie dopływu paliwa, czy też cofa listwę w krańcowe położenie i w ten sposób gasi silnik. Jeżeli działa na listwę to może rzeczywiście w niej jest problem,...
Co mam sprawdzić? Wszystko co ma wpływ na "odpalanie"; dopływ paliwa, dopływ powietrza, stan świec, obecność iskry, ustawienie zapłonu... itp ;-)
W Polsce jest tak olej napędowy= olej napędowy+olej opałowy+dużo parafiny. Ta właśnie parafina odkłada się na ściankach węży paliwowych utrudniając dopływ paliwa. A jak się silnik rozgrzeje to się trochę wytopi. A poza tym wąż paliwowy jest umieszczony pod podwoziem i podczas jazdy jest ciągle chłodzony przez powietrze przez co równiez zatyka się on...
Pierwsze to reduktor do gazu LPG z kompensacją drugie to chyba elektrozawór benzyny odcinający dopływ paliwa podczas jazdy na gazie.
to jest czujnik tzw.wypadkowy odcinający dopływ paliwa lub zapłon w momencie wypadku i gaszący w ten sposób silnik.
dopływ paliwa sprawdzić dopływ sprawdzić odpływ sprawdzić dopływ paliwo
breve tufvassons rozrusznik sterowanie karta zielonka
mikrokomputer cobra1 robot koszący parkside
Siemens EQ.700 grzałka nie wyłącza się – czujnik NTC, triak, przekaźnik, naprawa Mitsubishi Space Star 1.6 benzyna – ustawienie wskazówki obrotomierza, kalibracja licznika