https://autobezpieczniki.pl/fiat-doblo-m... Według tego jest to bezpiecznik F21 lub F22 (pewnie w zależności od wersji), idąc po kablach znajdziesz gdzie wpiąć się w niego, zrób to za bezpiecznikiem.
Sprawdź sobie wtrysk-prawdopodobnie się zawieszsza i dlatego takie stuki!Miałem to samo w Golfie III 1.9Td.Pozdrawiam.
Myślę że może być to spowodowane przez wadliwy układ paliwowy, w przypadku mojego passata po wymianie oleju i filtrów kabinowych wszystko wróciło do normy i śmiga ponownie aż miło.
A ECU jaką widzi temperaturę?
Wyłącznik udarowy prawdopodobnie na słupku pod nogami kierowcy. Przyciśnij go i masz z bańki.
Ten wężyk ma bardzo mały przelot, pół kropli wody go zablokuje przy zamarznięciu. Spróbuj strzykawką - przedmuchać i zassać. (oczywiście przed pompką) Pozdrawiam i powodzenia. Odgrzać w ogrzewanym garażu.
Po prawej stronie niebieski, o ile mnie pamiec nie myli to nr 12. Ale jak ci kontrolki nie swieca to raczej nie to.
Możliwe że problem tkwi w imobilajzerze .Lubiały padać w nissanach co stwarzało takie właśnie problemy. Jeszcze bym wymienił profilaktycznie filtr paliwa(jest na ściance grodziowej)
Podejrzewam że wysiadło ładowanie i skończył sie prąd z akumulatora naładuj go, jak po tym zabiegu odpali to musisz sprawdzić alternator.
Ja bym wstawił auto na podnośnik i jeszcze raz posprawdzał dokładnie przewody. Paliwowe oraz bak i wyjścia przewodów z baku ,czy aby lewego powietrza gdzieś nie dostaje?.Posprawdzaj szybko złączki przy filtrze paliwa:)
Witam. Moze jakis bezpiecznik sie spalil:) Pozdrawiam.
Podłączone były tylko dwa przewody, jeden zaślepiony i jeden wolny, nic więcej. Na zdj wyżej w postach podłączone były ten wskazany czerwoną strzałką i i ten na którym jest filtr paliwa. Niejasny opis - czyli przewód z króćca na kolanku kolektora ssawnego z czym był połączony w gaźniku? I po raz N-ty o odmie przypomnę, bo wypychanie oleju przez wlew...
Możliwości jest kilka, albo gaźnik nie jest dokładnie wyczyszczony, nieszczelność połączenia go z cylindrem, słaba kompresja. Spróbuj dociągnąć śruby głowicy, sprawdź i wyczyść zbiornik paliwa.
Kolego jeżeli za każdym razem bez problemu odpala i chodzi te magiczne 2 sekundy to na 100% immo go trzyma.
zdejmij kleme na około 15 min i zobacz czy odpali te sterowniki moga sie przestawic i na paliwie nietrybi a na gazie chodzi. pozdro
Oparłem się na opiniach przeczytanych na forum mechaników samochodowych OBD2.pl Żeby je przeczytać trzeba się zarejestrować, ale za to można się wiele dowiedzieć. Gdybyś chciał się zarejestrować to podaję link do wątku http://obd2.pl/forum/viewtopic.php?t=202...
Zobacz pod fotelem kierowcy.
Mieszkam we francji i tu jest problem ogolnie z dobrym mechanikiem . A po drugie nie zam zadnego mechanika w okolicy ktory by mi przyjechal na miejsce zrobic diagnoze A po co skoro i tam na trawniku nie naprawi tego.
Dopływ paliwa do sprawdzenia.
Witam. Niestety dalej męczę się z Vito. Wyjąłem zbiornik i pompkę. Zbiornik czysty minimalnie było na dnie trochę brudu ale pompka czysta. Wszystko wyczyściłem zbiornik i pompkę. Wtryski sprawdzone przelewy też są ok. Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Co sądzicie? Po wymuszeniu przez komputer aby pompka podawała paliwo auto odpala. Ale jak zrobię około...
Może dopływ paliwa szwankuje, sitka zabite?
No od filtra możesz zacząć . Choć przydało by sie wpiąć manometr w pompę wstępną i tandemowa by coś stwierdzić . Inaczej robisz "standardowym " systemem tzw. wymieniaczy .
Tak, ale to nie jest dysza tylko elektrozawór odcinający dopływ paliwa do dyszy w gaźniku.
Nie znam się za bardzo, ale wydaje mi się, że nie powinien buchać ogień z wylotu. Jakieś zakłócenia w dopływie paliwa mogą być, dysza paliwowa, jeżeli istnieje a chyba powinna, może być rozkalibrowana. Najlepiej byłoby dopaść papiery instrukcyjne.
pompka paliwa napędzana ciśnieniem ze skrzyni korbowej, I dlatego nie ma wężyka powrotnego. Zawór z pływakiem w gaźniku był silniejszy od ciśnienia dopływu paliwa. Wszystkie pompy paliwa napędzane mechanicznie mają wężyk powrotu.
Pojemność 70 i zawór sterowany pod ciśnieniem 4 wyjścia na wężyki. Zalałem paliwo e 10 na cpn dojechałem wypiłem kapucino to może 10 min stał i już nie odpalił wybacz lecz nie mam pojęcia zbytnio opisu gdy dziś wężyk odpięty został i ten zawór nie podaje zbytnio paliwa jakieś krople po dłuższym kreceniu wydała a jak bezpośrednio do świecy i załapie
Nie korek. :) Króciec dopływu paliwa do filtra.
Napisałem iglica nie zamyka dopływu paliwa. Jak pływak sprawny to spowoduje że iglica zamknie dopływ paliwa. Jak jest uszczelka to ja wymień tą pod iglicą. Jak jest regulacja to prawidłowo ustaw docisk iglicy. Dziurawy pływak wymień go. Filozofii nie ma, masz odpowiedź, znajdź ją w zdaniach powyżej w tym poście. Dodano po 2 Dałem ci link, ale pewnie...
sprawdz dopływ paliwa - gaznik i kranik
Regulacja gaźnika to podstawa, przecież nie można kupić, założyć i jeździć. Należy ustawić ilość dopływu paliwa, dopływ powietrza, czyli wzbogacenie mieszanki. Taką regulację należy bezwzględnie przeprowadzić.
Dopływ paliwa.
Witam, dźwigienka ma 4 pozycje ostatnia jest "odpalanie na zimnym silniku", jeśli tak ustawiasz to ja szukał bym przyczyny w dopływie paliwa potem w gaźniku.
Witam. Co było u Ciebie przyczyną? U mnie pojawia się taki sam komunikat?
Zawor z tylu pompy odcina dopływ paliwa. Chyba, że coś mnie ominęło :)
Usterka typowo mechaniczna, więc przenoszę do odpowiedniego działu i proszę autora o zapoznanie się ze strukturą i regulaminem forum.
to jest czujnik tzw.wypadkowy odcinający dopływ paliwa lub zapłon w momencie wypadku i gaszący w ten sposób silnik.
Sprawdzić odpowietrznik zbiornika paliwa. Sprawdzić sam filter(smok) paliwa w zbiorniczku się znajduje.
Pierwsze to reduktor do gazu LPG z kompensacją drugie to chyba elektrozawór benzyny odcinający dopływ paliwa podczas jazdy na gazie.
Witam mam problem z mazda 6 2.0 diesel. Auto nie odpala chodź wszystko było dobrze nie gasłn. Nie przerywalo. Lecz na drugi dzień samochodu nie da się odpalić. co może być przyczyną skoro samochód odpala tylko na plaku. Mechanicy stwierdzili ze paliwo dochodzi do wtryskiwaczow a układ jest odpowietrzony. Również czujniki są ok. Nie pokazuje żadnych...
Z opisu wynika jakby pompka zaciągała paliwo z powietrzem, uszkodzony smok ewentualnie zatkany dopływ paliwa do kosza pompy
Co znaczy rozgrzeje się i gaśnie? Jeśli działa chwilkę i gaśnie to jest problem z dopływem paliwa, wskazuje na to fakt, że po chwili można motor uruchomić. Gaźnik do czyszczenia.
Co mogę jeszcze sprawdzić? Możesz sprawdzić jeszcze filtr paliwa i powietrza. " Filtrów ( wkładów) papierowych nie wolno czyścić i należy je wymieniać co roku lub 100 godzin pracy; częściej przy użytkowaniu w warunkach skrajnego zapylenia"
Jest qasisterownik. Diagnostyka na pionie 17 sterownika. Sprawdz dodatkowo bezpiecznik nr.29 , w skrzynce obok kierowcy. Jest od sterowania dopływem paliwa.
W gaźniku...
Turbinka nie była zablokowana jakimś kawałkiem rdzy, kamieniem itp? Widać że turbinka jest brudna i ma w kilku miejscach pogięte łopatki. Myślę że przy kondensatorze 2 µF zamiast 3 µF powinien silnik pracować. Widać lekki opór na wirniku, ale nie chciałbym Ci proponować demontażu pompki paliwa gdyż nie jestem pewien czy demontuje się w całości czy w...
Karo42 gaźnik cieknie dlatego że, zaworek odcinający dopływ paliwa działa nieprawidłowo - /wykręcić i przedmuchać/, blaszka /niebieska strzałka/ ma mieć kąt ugięcia 90 stopni.
Zawiesił się elektrozawór odcinający dopływ paliwa. Możesz spróbować go rozebrać i wyczyścić. U mnie znajdował się tam malutki kawałek drutu ( syf w paliwie ) i już tloczek nie mógł zamknąć paliwa.
a jak wężyki? jak filterek paliwa w baku? wężyki często parcieją, pękają a nawet rozpuszczają się od paliwa i zatykają filtr - tam w baku
Mówisz o tym zaworku ? To właśnie z tego EHAB idzie przewód paliwowy do tego zaworka Dokładnie o tym zaworku. To jest elektrozawór sterujący dopływem paliwa do świecy płomieniowej. Powinno być słychać prace jakiejś pompy paliwowej po przekręceniu zapłonu na zimnym silniku Nie będziesz słyszał żadnej pompy paliwowej ponieważ tam nie ma elektrycznej...
Ja wywnioskowałem że pompka jest sprawna. Słusznie? Być może częściowo sprawna i z filterka paliwo zaciągnie ale ze zbiornika przy dużym oporze może już nie mieć siły pociągnąć. Jak jest duży opór dopływu paliwa to wtedy wszystkimi nieszczelnościami zaciągnie powietrze i problem gotowy.
WYDECH WAŁ LINKI Z TEGO CO PAMIETAM TO JESZCZE TROCHE WALKI Z WEZYKAMI I KUPE NERWÓW JAK TO ROBISZ PIERWSZY RAZ
Jak jest pozatykany dopływ paliwa do filtra to najłatwiej olej zasysa napędem pompy zasilającej. Oringi na wtryskiwaczach i pompach wtryskowych też moga przepuszczać. Za duze ssanie występuje przy niedrożnym dopływie. MR 0310 za mała wartość sygnału czujnika wału korbowego, może się wysunął.
Witam. Jeśli MALUCH stał długo nieczynny to już poprzednik pisał ,Tworzy się osad z paliwa w gaźniku i pompie, co zatyka dysze i zaworki w pompie. Zacznij od rozebrania tych części , wyczyszczenia ,przedmuchania dysz . Jak złożysz i nie zagada a świeca będzie wilgotna to wina leży po stronie zapłonu np. żle ustawiony aparat zapłonowy - iskra jest ale...
Kranik jest wmontowany w zbiornik paliwa. Powinny biec do niego dwa przewody jeden dopływ paliwa do gaźnika drugi podciśnienie z kolektora ssącego, które otwiera kranik. -Jeżeli zrobisz zdjęcia rozebranego gaźnika napisze co i do czego służy tak na 95% oczywiście zdjęcia po otwarciu komory pływakowej, z jednej i drugiej strony.
Witam mam pytanie dotyczące silnika andoria s15 podczas jazdy silnik mi zgasł i juz nie mogłem go zapalic. Jaka moze być przyczyna?Ja mysle ze sie cos zablokowało pod tym deklem osłony rozrządu i nie daje mu paliwa. Proszę o odpowiedź.
Witam, a bezpiecznik sprawdzałeś?????????(od instalacji LPG) Być może się przepalił i odciął dopływ paliwa (jeśli jest elektryczna dysza wolnych obrotów)i co za tym idzie odciął dopływ gazu.Czy kontrolki na przełączniku od lpg się świeca???????
Moja ulubiona usterka w tej Scanii. Ogólnie usterka ma 2 przyczyny, mechaniczną i elektryczną. Elektryczne to najczęściej skorodowane lub luźne połączenie na pompie lub pod centralką, przetarte przewody itp. do uszkodzenia (przegrzanie) solenoidu lub komputera włącznie. Mechaniczne to na ogół zacinanie się listwy w pompie albo wykraczanie listwy poza...
Witam, szukałem i nie znalazłem, wiec zapytuję pokornie.. poniżej opiszę mój problem: Malaguti Madison 150cm3, silnik podobno rodem z yamahy, problem zaczął się od tego, że kilka razy podczas jazdy skuter przerywał, jakby nie dochodziło paliwo, albo brak iskry... iskrę sprawdziłem, świeca jest ok, jedziemy dalej... po przejechaniu 30 km skuter wyłączyłem,...
Witam. Wygląda na dziurawy pływak lub zawór iglicowy który ma zamknąć dopływ paliwa do gaźnika po uniesieniu pływaka. W/w zaworki były obliczone na 150 000 km. Tylko tu szukaj przyczyny. Odpisz jak będzie OK. Miałem taką gablotę z tego samego rocznika. Pozdrawiam
Witam, a jak się sprawy mają z podciśnieniem otwierającym kranik paliwa? Może nieszczelny przewód podciśnieniowy?
zlikwiduj siłownik gaszenia silnika, zamontuj cięgno na linkę - dostępne w sklepach 15zł.
W tym typie Webasta pompa paliwa podaje paliwo cały czas - jest napędzana silnikiem wentylatora. Dopiero elektrozawór otwiera dopływ paliwa. Po włączeniu pieca powinno być słychać cykanie, jak zawór otworzy się - cykanie cichnie. Sprawdź elektrozawór - zdemontuj/sprawdź/wyczyść. Impulsowo jest zasilana pompa (zewnętrzna), ale w Thermo Top C.
To podłącz porządny tester u fachowca to usterka się znajdzie .
do gaznika dochodzi a z gaznika juz nie Dodano po 1 Połaczone bezposrednio. Dodano po 28 a gaznik mam nowy..
Jak byś miał problem z układem paliwowym miałbyś błędy np. dopływy paliwa, ciśnienia na szynie itp... i długo by odpalał. A intercooler nie jest brudny od zewnatrz? Albo od srodka nie ma oleju? Nawierć mały otwór, a pożniej wkręc wkręt do dachu z uszczelką. A sprawdź jeszcze czy wiązka od wtryskwiaczy nie wlewa oleju do sterownika silnika.
Skuter Btm grand retro 4t a kranik wkręcany z 2kruccami Dodano po 5 https://obrazki.elektroda.pl/9820778900_...
Zapomniałeś dodać jeszcze czy to SR albo RS. Mała kompresja jak na 2T. Po czym to się stało, że nie chce odpalić. Deszcz, mycie myjką ciśnieniową czy może zgaśnięcie silnika podczas jazdy?
Dopływ paliwa jest z boku gaźnika, na rysunku, obok sitka numer 20 (mosiężne kolanko). Odpływu, nie musi być. Jeżeli wężyk jest połączony z misa korbową to, tak jak napisałem wcześniej, wymień membrany i uszczelki. Paliwo, tym wężykiem, nie płynie ze skrzyni korbowej tylko wpływa do niej i zalewa silnik. Jeżeli jest to wężyk podciśnienia to, nie ma...
Druciany klips ma trzymać rurkę na króćcu ale przy sprawnym i prawidłowo wyregulowanym gaźniku z rurki nie ma się nic lać. To jest przelew - jeśli iglica nie zamknęłaby dopływu paliwa do komory pływaka, to paliwo się wyleje przez tę rurkę. Komora pływaka nie jest jedna szczelna, poza tym przelewem ma jeszcze odpowietrzenie. Także paliwo ma prawo z niej...
Dopływ paliwa za słaby, sprawdź w zbiorniku czy są paprochy. Powinien tam być filtr wstępny w zbiorniku.
Najlepiej od tyłu , a tak na poważnie to masz ją razem z pompą cr .
Nie :) Rozumiem, że trzeba takowy ?
Badanie pływaka w wodzie mija się z celem, gdyż jest mniej higroskopijna niż benzyna. Jeśli jest to nowy gaźnik, to wydaje mi się, iż podczas regulacji gaźnika mogłeś uszkodzić zawias pływaka, bądź zawór iglicowy (zamocowanie). Możesz ustnie sprawdzić szczelność zaworu tj. odwrócić gaźnik i dmuchać w króciec dopływu paliwa. Elektrozawór w gaźniku pełni...
Zacznij od Sprawdzenia korka wlewu paliwa
Kolego mehan15, po co te wykrzykniki w temacie? Silnik gaśnie, po czym alternator się nie kręci (bo nie jest napędzany od silnika) i kontrolka ładowania zaczyna się palić dokładnie tak, jak przed przed zapłonem. Koledzy wyżej mają rację, problemem nie jest brak ładowania, odwiedź mechanika, niech sprawdzić takie drobiazgi, jak dopływ paliwa, obecność...
Witam, ręce opadają ,wszystko sprawdzone Volvo FH16, z wiaderka chodzi, podłączony pod zbiornik nie. Co jest, może ktoś poradzi, miał podobny problem?
Trzeba sprawdzić membramkę w gaźniku. Jednakże najgorsze co mogłoby się przydażyć to zatarty sinik(rysy na cylindrze) paliwo pompowane jest przez podciśnienie wytwarzane prze tłok - więc jeśli nie ma właściwego podciśnienia paliwo nie jest podawane.
Luknij na parametry silnika w blokach pomiarowych podczas kręcenia rozrusznikiem (wcześniej dobrze naładuj akumulator).
Zużyta (wytarta) iglica - tak one się także zużywają bo to wszystko wibruje podczas pracy, tudzież rozkalibrowany otwór w dyszy głównej (tej wkręcanej od spodu), względnie za wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej. Poczytaj tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... To co prawda nie Bing 17, ale wszystkie motorowerowe gaźniki...
Witajcie, Mam taki problem z matizem a mianowicie odcina mi dopływ paliwa przy 3500obr chciałbym się zapytać czy ktoś miał podobny problem i jak można to naprawić z góry dziękuję. Pozdrawiam Tomek
Wyglada mi to na niedostateczny poziom dopływu paliwa do gaźnika i silnik wypala całe paliwo z komory pływakowej. Może być brudny filtr w baku, przypchaniy kranik, przewód lub w ostateczności zaworek iglicowy może się nie otwiera całkowicie. Polecam czyszczenie całego układu. Jeśli na zalewa się i mimo to nie można odpalić to możliwe, że pływak lub...
Witam. Zasilanie - przewód prądowy najlepiej podłączyć do cewki WN do końcówki na której pojawia się napięcie 12V po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Pozostałe przewody do odpowiednich elektrozaworów załączających lub odcinających dopływ paliwa , bądź ,,ssania'' Najważniejsze,żebyś znalazł przewód prądowy. W tym celu musisz popatrzeć na płytkę przełacznika.
Jak dla mnie to trochę dziwne rozwiązanie. Ja pod tym numerem katalogowym widzę element składający się z przejściówek i zwykłego 1/2 calowego zaworu do wody lub do gazu produkcji KFA. Czy takie zawory nadają się do stosowania z paliwami płynnymi? One mogą posiadać uszczelnienia typu EPDM lub NBR, przy biopaliwach należy używać FPM/FKM. Moim zdaniem...
Odepnij na początek radio i sprawdź co się dzieje. Jeśli auto zapali, to przypatrz się przewodom w kostce ISO. Wypnij wszystko, co niepotrzebne, zostaw tylko te, które są niezbędne do pracy radia.
Sprawdzałeś gaźnik. Może któraś dysza się poluźniła/odkręciła. Miałem taki przypadek. Jednak najbardziej prawdopodobne jest łapanie "lewego powietrza". Sprawdź czy przytykanie (nie zatykanie!) wlotu do gaźnika coś zmienia. Sprawdź połączenia na drodze mieszanki paliwo-powietrze i prawidłowość dopływu paliwa do gaźnika oraz jego poziom w komorze pływakowej....
Nacinając jaką rurkę?
Witam. Mam problem. Kupiłem scenica po kolizji (uszkodzony przód do chłodnic, poduszki powietrzne czołowe wystrzeliły). Problem polega na tym ,że auto kręci, nie odpala. Ściągnąłem wąż od pompy paliwa i okazało się ,że w ogóle nie dostaje paliwa. Dodam, że czujnik wstrząsowy jest wciśnięty. Czy podczas kolizji mógł zadziałać jakiś czujnik/przekaźnik,...
Kolego sprawdź w instrukcji skuterka jakie powinny być luzy na zaworach. Z mojej wiedzy wynika, iż luz na zaworze wydechowym powinien się różnić od luzu na zaworze ssącym. Zwykle na zaworze ssącym ustawia się luz mniejszy. Luz 0,05 na obu zaworach jest jak najbardziej prawidłowy, tak zaleca producent.
Jest iskra na świecy ? Może go zalewa. Próbowałeś go po zalaniu benzyną odpalić z kopki ?
Witam moja Vectra 2.0 DTI 1997r. ma problem z odpalaniem. Kręci , kręci ,ale paliwo nie dochodzi ... Czasami odpala na placka, ale już coraz rzadziej. Gdy pokręcę z 6 razy wszystko powoli gaśnie i przestaje kręcić jakby był wyczerpany akumulator , a mam nowy i naładowany. Nie wiem czy problem tkwi w elektryce czy coś jest z pompą paliwową. Proszę o...
z boku gaźnika jest taka dziurka, i problem jest taki że przed każdą jazdą ruszę motorower ze stopki to z tego wężyka wylatuje trochę paliwa i leci po silniku i tylko trochę tego paliwa wyleci i jest okej, podczas jazdy nie wylatuje tam paliwo, A czy, aby przypadkiem nie ma to związku ze zwykłym przypadkiem (nazwijmy to) "dopompowaniem" tego rodzaju...
Tak, to ten na pompie, jak będzie zabrudzony to silnik robi sobie przy odpaleniu taką właśnie przegazówkę a następnie sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej i jedziesz z wrażeniem jakby turbo wcale nie pompowało, N109 odcina lub otwiera dopływ paliwa do wtryskiwaczy : http://img685.imageshack.us/img685/5459/...
Przecież widzicie na zdjęciach, że nie była zatarta ani pierścień nie jest zakleszczony, piszecie posty żeby tylko pisać.
Odciąć dopływ paliwa, czyli wyłączyć pompę paliwa na przykład.
okazało się, że winien był kranik dopływu paliwa z baku, skorodowany wraz z siteczkiem, które uległo całkowitej degradacji tak, że trzeba było cały kranik z siteczkiem wymienić bo nie podawał on paliwa w wystarczającej ilości a cała procedura odpowietrzania była psu na budę i niepotrzebnie Wiesz też pomyślałem o kraniku lecz nawet o tym nie wspomniałem...
To jest układ odpowietrzania zbiornika. Jego górna część, nie jest płaska, więc w czasie tankowania, pozostałaby pusta. Te cienkie rurki, umożliwiają wypełnienie, odprowadzając powietrze. Grubsza, odprowadza powietrze w czasie tankowania, aby nie nastąpiła tzwn. cofka. Odprowadzenie jest powyżej końcówki pistoletu. Wymienić musisz i to jak najszybciej,...
To jest na pompie rzędowej ? z zaworem odcinającym dopływ paliwa (ehab)?
Ssanie działa, punkt zapłonu ok, silnik to 2T, świeca mokra gdy jest próba odpalenia. Znalazłem problem, przewód olejowy zaraz przy kolanku do cylindra jest urwany. Teraz mam pytanie, czy silnik się zatarł::
a fioletowe były przewaznie w zewnętrznym przekaźniku -dojdziesz do niego po przewodzie pomar-czar z centr
Gaźnik do wymiany. Regulować to tam nie ma co. Ewentualnie za mały dopływ paliwa.
dopływ paliwa sprawdzić odcina dopływ paliwa sprawdź dopływ paliwa
65535 internal moduł memory error rolka dociskowa magnetowidu sagem instrukcja obsługi
musisz rozebrać matrycę 17mb130s panasonic
Wskaźnik paliwa pokazuje rezerwę w Toyota Corolla E15 2.0 Diesel Termet Silver Pro: Optymalizacja parametru P03