w każdym renault możesz szukać, nie tylko laguna.
ja bym to na początek umył benzyną ekstrakcyjną (taką w spreju) a potem zobaczył z czego się leje bo tak jak napisałeś to masz podejrzenia co do trzech miejsc wycieku, obstawiałbym uszczelniacz półosi ze skrzyni biegów bo to przypadłość "francuzów", ale zacząłbym od umycia całości
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Nie pamiętam , ale u ciebie chyba siedzi skrzynia AJ0 ( gdyby była DP0 to ilości oleju sa podobne). Do skrzyni automatycznej owszem wchodzi 7 litrów ale do pustej. Konstrukcja skrzyni jest taka że NIGDY :!: nie zlejesz całego oleju ze skrzyni bez jej rozkręcenia i rozcięcia konwertera . Po zlaniu oleju przez korek w skrzyni zostaje jeszcze około 4 litry...
a co ma do wymiany elektrozaworów wymiana uszczelniacza półosi??? bo nie rozumiem. Przecież uszczelniacz półosi to całkowicie odrębna rzecz. Pomijam fakt że on kosztuje w serwisie małe pieniądze a co dopiero w podróbkach.
Jak będziesz wymieniał dwumasę to zobaczysz do czego te plastikowe oprzyrządowania służą. Co do pocenia się, przy wyciąganiu półosi troszkę oleju pociekło i to nie problem. Gdybyś w przyszłości chciał zmienić uszczelniacz w tym miejscu to skrzyni nie wymontowujemy, wymianę dokonujemy od strony dyferencjału. http://obrazki.elektroda.pl/2643311100_1...
witam dzięki za podpowiedź pozdr.
Witam. Jak w temacie... zdjąłem przegub i nie moge zdjąc tego talerzyka czy jak to zwą. Rozpieprzyłem juz przypadkiem to cos zielone w co wchodzi uszczelniacz i za nic nie moge dojsc do uszczelniacza. Dodam ze centralnej srubki nie było i wszystko było zaklejone silikonem. Wie ktos moze jak to zdjąć.
Z tego co pamiętam nie trzeba dużo unosić jej. Robiłem to z 6 lat temu. Jeśli odkręcisz mu tył z poduch zawsze podniesiesz kilka do kilkunastu cm. a to już jest dużo więc powinien wyjść.
Całkiem możliwe ze łożyska na mechanizmie roznicowym do wymiany. Ewentualnie tulejki które lozyskuja polos w mechanizmie. Trzeba wyjąć półoś i sprawdźic.
Dodam, że vin mojego auta to: ZFA18700000964589 i to jest uszczelniacz półosi lewej.
trzeba wyjąć półoś z ale właśnie co dalej . trzeba wcześniej olej spuścić i wydłubać uszczelniacz
dzięki wskazówkom kol. romuald-f wymieniłem oring pod dekielkiem, uszczelniacz półosi z lewej strony oraz olej w skrzyni i maszyna śmiga. problem rozwiązany. dzięki romuald-f. pozdrawiam.
Dziękuję Wam wszystkim za zainteresowanie tematem i pomocne wskazówki. Finalnie obyło się bez konieczności odkręcenia półosi od zwrotnicy. Po odkręceniu półosi od flanszy przy skrzyni na 6 śrub spline i osłony przegubów na skrzyni montowanych na 3 śruby imbusowe półosie można podwiesić wyżej za pomocą trytek z funkcją rozpinania. Wtedy jest możliwość...
Do zdjęcia zwolnica razem z pochwą, wymieniasz uszczelniacz półosi w tylnym moście. Profilaktycznie wymieniasz oringi na dźwigni blokady oraz profilaktycznie odkręć też pochwę od zwolnicy, wymień w niej uszczelniacz półosi i profilową uszczelkę na wieloklinie w bębnie hamulcowym. Wszystkie uszczelniacze i oringi znormalizowane poza uszczelką pokrywy...
Witam Mam fiata Uno 899cm. 2000r. Wymianiłem sobie w nim uszczelniacz półosi ten przy skzyni z lewej strony. Teraz gdy jadę po nierównościach słyszę takie ciche stukanie przy lewym kole:(.Wadliwe amortyzatory, sprężyny, czy luz na sworzniu wykluczam gdyż wszystko jest nowe. Zastanawiam się czy to może przegub, gdyż przy montażu łożyska uszczelniającego...
wal-ker mam pytanie dotyczące mojego db990 na tylnej półosi w zwolnicy znajduje się uszczelniacz guma obudowana blachą nie wiesz czy będzie w zamian zwykły simmering albo gdzie można coś takiego dostać jak był będę wdzięczny za odpowiedź
Do półosi chyba w moście jest łożysko i sprawdź czy uszczelniacz nie zrobił rowka w półosi. Z zamienników nie bierz nic opolszajsu, jak chcesz zamiennik to jedynie Febi. Mi to zawsze polecaja w hurtowniach do zwrtonic i biorę.
Jak wymienić uszczelniacz ( simering) z prawej strony w skrzyni biegów od strony półosi napędowej. ( VW POLO IV ) Znajduje się tam zaślepka. Czy trzeba demontować całą skrzynie biegów do tej operacji. Proszę o jakieś porady w sprawie wykonywania tej czynności.
Pod zaślepką jest albo śruba na imbus 6 albo pierścień segera
Nie sądzę, byś musiał kończyć 2500. To nie musi być lusterko. Oczywiście im gładsze tym lepiej ale bez przesady. Sposób bardzo dobry i prosty. Nie wiem w czym problem?
ta podkładka zabezpiecza łożysko od góry na obudowie ? i przykręca się ją na obudowę ? to stary typ zwolnicy ? z dekielkiem na uszczelniacz od strony półosi ?
Zdaje się, że 10.9, ale nie wiem do końca, wrócę z pracy, to podam dokładnie, na łbie jest chyba jakiś napis. Dodano po 9 Obudowa dyferencjału - 4 śruby M12(10.9) i 6 śrub M8 (8.8) Pokrywa uszczelniacz półosi - 4 śruby M8(10.9) Obudowa wałków z bieżniami -15 śrub M8(8.8) i jedna z torx wew. M8(8.8) Wysprzęglik - 3 śruby M6(8.8)
Wymieniłem końcówki drążka, wymieniłem piastę prawą na Optimal (Korea), sprawdziłem olej w skrzyni F23 - jest 225mm od góry korka wlewu do lustra oleju, mniej więcej tyle było jak zalewałem kiedyś 2.1l. Przegub wewnętrzny prawy na ciut luzu przegub-półoś przy obracaniu, co widać po gumie. Zewnętrzny sztywny. Hałas ucichł, ale pozostał. Wyjęta piasta...
A dlaczego miałby olej wyciekać. Na zdjęciu zaznaczyłem, w którym miejscu jest uszczelniacz a, w które miejsce wchodzi półoś (przegub). W tym typie skrzyni wyciągniesz półośki z przegubami i olej nie wycieknie.
1.4t ma wtrysk bezpośredni już - trzeba mieć na uwadze awaryjność wtryskiwaczy Do tego cewki Skrzynia - ogólnie jest to ryzyko, bo wszystkie M32 mają tą samą wadę (ale nie wszystkie astry chyba miały tą skrzynię - tu nie jestem pewien), więc nie ma co liczyć na wymianę na inną używaną - sprawne są drogie, a tańsze są do naprawy. 1tys zł za naprawę skrzyni...
Witam. Pojawił się dosyć mocny wyciek oleju, skrapla się on na łączeniu skrzyni biegów oraz silnika, dosyć mocno płynie też od strony rozrządu. Wymieniona uszczelka pokrywy wałka rozrządu. Pojawiła się teza o zaślepkach w bloku silnika. Brany pod uwagę jest też uszczelniacz wału od strony koła zamachowego. W diagnozie nie pomaga bardzo mało miejsca...
Mam pytanie do osoby, która wymieniała uszczelniacz lub półoś w SAXO 1.1 Mianowicie czy można ją śmiało wyciągnąć czy trzeba na coś uważać np. wałki (igiełki) Poci mi się z pod uszczelniacza i chce to na dniach zrobić a nie narobić się. Za odpowiedz z góry dziękuje.
Witam, czy aby wymienić uszczelniacz podany w temacie trzeba rozbierać skrzynię, czy "kołnierz" do którego przykręca się półoś da się wyjąć bez komplikacji? Może ktoś wie jak to ugryźć.Pozdrawiam.
Dla potomnych, jeśli autor poradził sobie z wyciekiem. Ja zrobiłem to tak: 1.kupiłem uszczelniacz corteco i skróciłem sprężynkę o jakiś 1 cm 2.po demontażu półosi wszystko dokładnie wyczyszczone razem z całą półosią 3. w miejsce gdzie wchodzi uszczelniacz dałem cienką warstwę silikonu (dookoła) 4. po zamontowaniu uszczelniacza, włożyłem delikatnie półoś...
Sprawdź skąd jest wyciek j,esli to z uszczelniacza półosi , to wykręć 6 śrub od flanszy półosi odsuń półoś , wykręć imbus (w środku centralnie )od flanszy i flansza wyjdzie. Będziesz widział uszczelniacz wtedy. Pozdro .
Kolego km 19 Wnioskuje że powodem tego ze rosypał ci sie most było to że jeżdziłeś na sucho bez oleju być może poszedł uszczelniacz na półosi a ty nie zauważyłeś. Ale tak przerażliwe odgłosy jak opisujesz mogą też powstawać przy poluzowanych śrubach mocujących wał napędowy z wałkiem atakującym w moście.
wszystko złożone. poduszka skrzyni odkręciła się bez żadnego problemu. Delikatnie opuszczony silnik i poszło. wymieniłem uszczelniacz wału k. , uszczelniacze półosi , kpl. sprzęgło i wysprzęglik centralny skrzyni. do włożenia potrzebny był pomocnik i gotowe.
Nic nie "huknąć" odłóż młotek. W środku, w tej części co chcesz zdjąć(flansza) jest gumowo-metalowa zaślepka, zapewne jej nie widać bo jest zawalona smarem z przegóbu. Wytrzyj smar, wyciągnij zaślepkę. Pod nią będzie,albo śruba albo zabezpieczenie(pierścień) Jak odbezpieczysz to flansza powinna lekko zejść z półosi wewnętrznej i uszczelniacz masz jak...
Dzień Dobry Audi A3 8L 1 lift 1.8 benzynka BGU sprzęgnięte z klasycznym 6 biegowym automatem HFS. Do wymiany mam półoś lewą. Kwestia jest taka, że nie jest ona przykręcana do skrzyni na flanszę jak w manualach, tylko ma wieloklin jak po stronie koła. Ona siedzi tylko na wcisk z drucikiem zabezpieczającym? Po jej demontażu wypłynie mi olej z dyferencjału/skrzyni...
Sprawa wygląda tak:po 1 brak pierścienia zabezpieczającego przed wypadnieciem półosi że skrzyni po 2 rozwalony uszczelniacz półosi po 3 nigdzie nie mają takich pierścieni zabezpieczających dopiero w intercars udało się zamówić ale nawet u nich trzeba czekać kilka dni bo niema ja tego w Polsce. Jak się doczekam na niego to składam a pierscien kosztuje...
Niestety jeżeli to ślimak , to bez rozpołowienia skrzyni nie da rady. Skrzynię trzeba rozebrać i do tego wyciągnąć uszczelniacz prawej półosi , zdemontować seger zabezpieczający łożysko i wymontować kosz mechanizmu różnicowego- to na nim siedzi plastikowy ślimak napędu nadajnika prędkości. Sprawdź czy nie masz uszkodzonej wiązki. ja bym spróbował napędzić...
No i Kolega robert56 rozbił bank :D Wszyscy szukali tylko nie tam gdzie trzeba :D Numery prowadzą do takich wyników: robert_d_g pisze chyba będzie dobrze, też po wpisaniu wymiarów wyskoczył mi uszczelniacz półosi w ASB. Dziękuję Koledzy za pomoc. Do robert56 lecą punkciki ;) Uszczelniacze wymienione, tak wyglądają nowe: http://obrazki.elektroda.pl/5451142300_1...
Proponowałbym sprawdzić jeszcze odpowietrzenie mostu.Plastikowy kapturek na prawej pochwie półosi pozdrawiam.
Do skrzyni ktoś już lazł. Jest lepiona na czerwony sylikon. jeżeli wymieniono uszczelniacz półosi i dalej się to dzieje Sprawdź -Korek wlewu i spustu oleju -wybierak skrzyni biegów -odpowietrzenie skrzyni biegów. jeżeli nie ma tam wyraźnych znaków wycieku oleju bądź wypłukanej ścieżki to niestety rozszczelniło się łączenie skrzyni biegów sylikon nie...
Jednak jednostronnie zakryte. To stanowi dużą różnicę. Zastanowiłbym się czy w takiej sytuacji uszczelniacze półosi mają osobny odpływ oleju, ew. inny dopływ oleju do smarowania wargi uszczelniacza półosi.
Witam, Wymieniamy z kolegą uszczelniacz na przedniej półosi od strony skrzyni biegów automatycznej no i mamy problem z olejem, On wyczytał gdzieś na forum że olej w dyferencjale przednim jest inny niż w skrzyni biegów, czy ktoś pomoże bo stoimy z robotą?
Klocki (Tył )pasują od Poloneza Caro. Uszczelniacz półosi LEWEJ (kpl. łożysko + manszeta) od strony skrzyni biegów ( trzeba znać średnicę półośki) pasuje od większości aut francuskich.Najlepiej mieć na wzór stary. Obudowa filtra i filtr kabinowy-Renault Megan .To jest to serduszko z prawej strony pod plastikową osłoną wentylatora. Elektrohydrauliczna...
Chciałem wymienić uszczelniacz półosi napędowej,ale w żaden sposób nie mogę odkręcić nakrętki piasty koła.Odgiąłem nakrętkę w miejscu gdzie była zaklepana,samochód stoi na kołach,na biegu,dodatkowo podłożyłem klocki pod koła,spryskałem nakrętkę WD 10,kupiłem dobrej marki nasadkę 30,do niej trzpień w kształcie fajki,odkręcałem w lewą stronę posiłkując...
Umyć dokładnie skrzynie i sprawdzić z kąd leje olej .Jeśli z pod uszczelniacza na półosi to nie ma potrzeby rozbierać skrzyni jeżeli wyciek jest miedzy skrzynią a silnikiem to tak .A w tym Touranie 1.6 FSI jest koło dwumasowe ? Dodano po 5 Sprawdź najpierw gdzie jest wyciek? A później zajmiemy się półośką jak ją wyjąć i zmienić uszczelniacz .
Nic nie spuszczaj tylko wybij półoś , wymień uszczelniacz i dolej olej do krawędzi korka kontrolnego (jest z boku w okolicach mechanizmu różnicowego na klucz 13 ) .... info z tis : Sprawdzanie/sprawdzanie wzrokowe Odkręcić korek kontroli poziomu oleju: W skrzyniach biegów F13/F13+ i F17/F17+ otwór kontrolny znajduje się po lewej stronie z tyłu, patrząc...
kolego pierwsze spuszczasz olej podnosisz do gory oderecasz poł oś przy piascie i przy skrzyni wyciagasz masz miejsce odkrecasz flansze na imbusa 6 zdejmujesz razem ze sprezunka wuciagasz uszczelniacz wbijasz nowy równomiernie zeby wchodził wkładasz sprezynke flansze przykrecasz 25Nm pół os 45Nm a przy piascie pół os 220Nm lejesz olej i jezdzisz jest...
Wymieniłem uszczelniacz na drugi przejechałem ze 1500km i znowu leci
Możesz jeszcze podgrzać, ale nie za mocno. Tylko uszczelniacz może się uszkodzić
Tego Transola to chcesz łyżką nalewać? Do zwolnic nie będzie nic lepszego niż zwykły olej przekładniowy klasy GL-4 o lepkości 80W-90. W zwykłej C330 jest inne rozwiązanie uszczelnienia półosi napędowej, niż w wersji zmodernizowanej wprowadzonej jeszcze przed produkcją C330M. Nigdy nie miałem okazji oglądać jak to jest zrobione, ale podejrzewam że rozwiązanie...
uszczelniacz skrzyni biegów półosi drgania półosi przegub półosi
przezwojenie silnika pralka ipconfig adapter bluetooth laptop canon czarny ekran
bateria milwaukee zmywarka bosch programy
Jak często wymieniać wodę w akwarium? Porady i zalecenia Szary cień na środku ekranu Samsung UE55NU7093U