w każdym renault możesz szukać, nie tylko laguna.
ja bym to na początek umył benzyną ekstrakcyjną (taką w spreju) a potem zobaczył z czego się leje bo tak jak napisałeś to masz podejrzenia co do trzech miejsc wycieku, obstawiałbym uszczelniacz półosi ze skrzyni biegów bo to przypadłość "francuzów", ale zacząłbym od umycia całości
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Nie pamiętam , ale u ciebie chyba siedzi skrzynia AJ0 ( gdyby była DP0 to ilości oleju sa podobne). Do skrzyni automatycznej owszem wchodzi 7 litrów ale do pustej. Konstrukcja skrzyni jest taka że NIGDY :!: nie zlejesz całego oleju ze skrzyni bez jej rozkręcenia i rozcięcia konwertera . Po zlaniu oleju przez korek w skrzyni zostaje jeszcze około 4 litry...
a co ma do wymiany elektrozaworów wymiana uszczelniacza półosi??? bo nie rozumiem. Przecież uszczelniacz półosi to całkowicie odrębna rzecz. Pomijam fakt że on kosztuje w serwisie małe pieniądze a co dopiero w podróbkach.
Jak będziesz wymieniał dwumasę to zobaczysz do czego te plastikowe oprzyrządowania służą. Co do pocenia się, przy wyciąganiu półosi troszkę oleju pociekło i to nie problem. Gdybyś w przyszłości chciał zmienić uszczelniacz w tym miejscu to skrzyni nie wymontowujemy, wymianę dokonujemy od strony dyferencjału. http://obrazki.elektroda.pl/2643311100_1...
witam dzięki za podpowiedź pozdr.
Witam. Jak w temacie... zdjąłem przegub i nie moge zdjąc tego talerzyka czy jak to zwą. Rozpieprzyłem juz przypadkiem to cos zielone w co wchodzi uszczelniacz i za nic nie moge dojsc do uszczelniacza. Dodam ze centralnej srubki nie było i wszystko było zaklejone silikonem. Wie ktos moze jak to zdjąć.
Z tego co pamiętam nie trzeba dużo unosić jej. Robiłem to z 6 lat temu. Jeśli odkręcisz mu tył z poduch zawsze podniesiesz kilka do kilkunastu cm. a to już jest dużo więc powinien wyjść.
Całkiem możliwe ze łożyska na mechanizmie roznicowym do wymiany. Ewentualnie tulejki które lozyskuja polos w mechanizmie. Trzeba wyjąć półoś i sprawdźic.
Dodam, że vin mojego auta to: ZFA18700000964589 i to jest uszczelniacz półosi lewej.
Dziękuję Wam wszystkim za zainteresowanie tematem i pomocne wskazówki. Finalnie obyło się bez konieczności odkręcenia półosi od zwrotnicy. Po odkręceniu półosi od flanszy przy skrzyni na 6 śrub spline i osłony przegubów na skrzyni montowanych na 3 śruby imbusowe półosie można podwiesić wyżej za pomocą trytek z funkcją rozpinania. Wtedy jest możliwość...
trzeba wyjąć półoś z ale właśnie co dalej . trzeba wcześniej olej spuścić i wydłubać uszczelniacz
dzięki wskazówkom kol. romuald-f wymieniłem oring pod dekielkiem, uszczelniacz półosi z lewej strony oraz olej w skrzyni i maszyna śmiga. problem rozwiązany. dzięki romuald-f. pozdrawiam.
wal-ker mam pytanie dotyczące mojego db990 na tylnej półosi w zwolnicy znajduje się uszczelniacz guma obudowana blachą nie wiesz czy będzie w zamian zwykły simmering albo gdzie można coś takiego dostać jak był będę wdzięczny za odpowiedź
Do zdjęcia zwolnica razem z pochwą, wymieniasz uszczelniacz półosi w tylnym moście. Profilaktycznie wymieniasz oringi na dźwigni blokady oraz profilaktycznie odkręć też pochwę od zwolnicy, wymień w niej uszczelniacz półosi i profilową uszczelkę na wieloklinie w bębnie hamulcowym. Wszystkie uszczelniacze i oringi znormalizowane poza uszczelką pokrywy...
Witam Mam fiata Uno 899cm. 2000r. Wymianiłem sobie w nim uszczelniacz półosi ten przy skzyni z lewej strony. Teraz gdy jadę po nierównościach słyszę takie ciche stukanie przy lewym kole:(.Wadliwe amortyzatory, sprężyny, czy luz na sworzniu wykluczam gdyż wszystko jest nowe. Zastanawiam się czy to może przegub, gdyż przy montażu łożyska uszczelniającego...
Do półosi chyba w moście jest łożysko i sprawdź czy uszczelniacz nie zrobił rowka w półosi. Z zamienników nie bierz nic opolszajsu, jak chcesz zamiennik to jedynie Febi. Mi to zawsze polecaja w hurtowniach do zwrtonic i biorę.
Jak wymienić uszczelniacz ( simering) z prawej strony w skrzyni biegów od strony półosi napędowej. ( VW POLO IV ) Znajduje się tam zaślepka. Czy trzeba demontować całą skrzynie biegów do tej operacji. Proszę o jakieś porady w sprawie wykonywania tej czynności.
Pod zaślepką jest albo śruba na imbus 6 albo pierścień segera
ta podkładka zabezpiecza łożysko od góry na obudowie ? i przykręca się ją na obudowę ? to stary typ zwolnicy ? z dekielkiem na uszczelniacz od strony półosi ?
Nie sądzę, byś musiał kończyć 2500. To nie musi być lusterko. Oczywiście im gładsze tym lepiej ale bez przesady. Sposób bardzo dobry i prosty. Nie wiem w czym problem?
Zdaje się, że 10.9, ale nie wiem do końca, wrócę z pracy, to podam dokładnie, na łbie jest chyba jakiś napis. Dodano po 9 Obudowa dyferencjału - 4 śruby M12(10.9) i 6 śrub M8 (8.8) Pokrywa uszczelniacz półosi - 4 śruby M8(10.9) Obudowa wałków z bieżniami -15 śrub M8(8.8) i jedna z torx wew. M8(8.8) Wysprzęglik - 3 śruby M6(8.8)
Wymieniłem końcówki drążka, wymieniłem piastę prawą na Optimal (Korea), sprawdziłem olej w skrzyni F23 - jest 225mm od góry korka wlewu do lustra oleju, mniej więcej tyle było jak zalewałem kiedyś 2.1l. Przegub wewnętrzny prawy na ciut luzu przegub-półoś przy obracaniu, co widać po gumie. Zewnętrzny sztywny. Hałas ucichł, ale pozostał. Wyjęta piasta...
A dlaczego miałby olej wyciekać. Na zdjęciu zaznaczyłem, w którym miejscu jest uszczelniacz a, w które miejsce wchodzi półoś (przegub). W tym typie skrzyni wyciągniesz półośki z przegubami i olej nie wycieknie.
1.4t ma wtrysk bezpośredni już - trzeba mieć na uwadze awaryjność wtryskiwaczy Do tego cewki Skrzynia - ogólnie jest to ryzyko, bo wszystkie M32 mają tą samą wadę (ale nie wszystkie astry chyba miały tą skrzynię - tu nie jestem pewien), więc nie ma co liczyć na wymianę na inną używaną - sprawne są drogie, a tańsze są do naprawy. 1tys zł za naprawę skrzyni...
Witam. Pojawił się dosyć mocny wyciek oleju, skrapla się on na łączeniu skrzyni biegów oraz silnika, dosyć mocno płynie też od strony rozrządu. Wymieniona uszczelka pokrywy wałka rozrządu. Pojawiła się teza o zaślepkach w bloku silnika. Brany pod uwagę jest też uszczelniacz wału od strony koła zamachowego. W diagnozie nie pomaga bardzo mało miejsca...
Mam pytanie do osoby, która wymieniała uszczelniacz lub półoś w SAXO 1.1 Mianowicie czy można ją śmiało wyciągnąć czy trzeba na coś uważać np. wałki (igiełki) Poci mi się z pod uszczelniacza i chce to na dniach zrobić a nie narobić się. Za odpowiedz z góry dziękuje.
Witam, czy aby wymienić uszczelniacz podany w temacie trzeba rozbierać skrzynię, czy "kołnierz" do którego przykręca się półoś da się wyjąć bez komplikacji? Może ktoś wie jak to ugryźć.Pozdrawiam.
Dla potomnych, jeśli autor poradził sobie z wyciekiem. Ja zrobiłem to tak: 1.kupiłem uszczelniacz corteco i skróciłem sprężynkę o jakiś 1 cm 2.po demontażu półosi wszystko dokładnie wyczyszczone razem z całą półosią 3. w miejsce gdzie wchodzi uszczelniacz dałem cienką warstwę silikonu (dookoła) 4. po zamontowaniu uszczelniacza, włożyłem delikatnie półoś...
Sprawdź skąd jest wyciek j,esli to z uszczelniacza półosi , to wykręć 6 śrub od flanszy półosi odsuń półoś , wykręć imbus (w środku centralnie )od flanszy i flansza wyjdzie. Będziesz widział uszczelniacz wtedy. Pozdro .
Kolego km 19 Wnioskuje że powodem tego ze rosypał ci sie most było to że jeżdziłeś na sucho bez oleju być może poszedł uszczelniacz na półosi a ty nie zauważyłeś. Ale tak przerażliwe odgłosy jak opisujesz mogą też powstawać przy poluzowanych śrubach mocujących wał napędowy z wałkiem atakującym w moście.
wszystko złożone. poduszka skrzyni odkręciła się bez żadnego problemu. Delikatnie opuszczony silnik i poszło. wymieniłem uszczelniacz wału k. , uszczelniacze półosi , kpl. sprzęgło i wysprzęglik centralny skrzyni. do włożenia potrzebny był pomocnik i gotowe.
Dzień Dobry Audi A3 8L 1 lift 1.8 benzynka BGU sprzęgnięte z klasycznym 6 biegowym automatem HFS. Do wymiany mam półoś lewą. Kwestia jest taka, że nie jest ona przykręcana do skrzyni na flanszę jak w manualach, tylko ma wieloklin jak po stronie koła. Ona siedzi tylko na wcisk z drucikiem zabezpieczającym? Po jej demontażu wypłynie mi olej z dyferencjału/skrzyni...
Nic nie "huknąć" odłóż młotek. W środku, w tej części co chcesz zdjąć(flansza) jest gumowo-metalowa zaślepka, zapewne jej nie widać bo jest zawalona smarem z przegóbu. Wytrzyj smar, wyciągnij zaślepkę. Pod nią będzie,albo śruba albo zabezpieczenie(pierścień) Jak odbezpieczysz to flansza powinna lekko zejść z półosi wewnętrznej i uszczelniacz masz jak...
Sprawa wygląda tak:po 1 brak pierścienia zabezpieczającego przed wypadnieciem półosi że skrzyni po 2 rozwalony uszczelniacz półosi po 3 nigdzie nie mają takich pierścieni zabezpieczających dopiero w intercars udało się zamówić ale nawet u nich trzeba czekać kilka dni bo niema ja tego w Polsce. Jak się doczekam na niego to składam a pierscien kosztuje...
Niestety jeżeli to ślimak , to bez rozpołowienia skrzyni nie da rady. Skrzynię trzeba rozebrać i do tego wyciągnąć uszczelniacz prawej półosi , zdemontować seger zabezpieczający łożysko i wymontować kosz mechanizmu różnicowego- to na nim siedzi plastikowy ślimak napędu nadajnika prędkości. Sprawdź czy nie masz uszkodzonej wiązki. ja bym spróbował napędzić...
No i Kolega robert56 rozbił bank :D Wszyscy szukali tylko nie tam gdzie trzeba :D Numery prowadzą do takich wyników: robert_d_g pisze chyba będzie dobrze, też po wpisaniu wymiarów wyskoczył mi uszczelniacz półosi w ASB. Dziękuję Koledzy za pomoc. Do robert56 lecą punkciki ;) Uszczelniacze wymienione, tak wyglądają nowe: http://obrazki.elektroda.pl/5451142300_1...
Proponowałbym sprawdzić jeszcze odpowietrzenie mostu.Plastikowy kapturek na prawej pochwie półosi pozdrawiam.
Do skrzyni ktoś już lazł. Jest lepiona na czerwony sylikon. jeżeli wymieniono uszczelniacz półosi i dalej się to dzieje Sprawdź -Korek wlewu i spustu oleju -wybierak skrzyni biegów -odpowietrzenie skrzyni biegów. jeżeli nie ma tam wyraźnych znaków wycieku oleju bądź wypłukanej ścieżki to niestety rozszczelniło się łączenie skrzyni biegów sylikon nie...
Jednak jednostronnie zakryte. To stanowi dużą różnicę. Zastanowiłbym się czy w takiej sytuacji uszczelniacze półosi mają osobny odpływ oleju, ew. inny dopływ oleju do smarowania wargi uszczelniacza półosi.
Witam, Wymieniamy z kolegą uszczelniacz na przedniej półosi od strony skrzyni biegów automatycznej no i mamy problem z olejem, On wyczytał gdzieś na forum że olej w dyferencjale przednim jest inny niż w skrzyni biegów, czy ktoś pomoże bo stoimy z robotą?
Klocki (Tył )pasują od Poloneza Caro. Uszczelniacz półosi LEWEJ (kpl. łożysko + manszeta) od strony skrzyni biegów ( trzeba znać średnicę półośki) pasuje od większości aut francuskich.Najlepiej mieć na wzór stary. Obudowa filtra i filtr kabinowy-Renault Megan .To jest to serduszko z prawej strony pod plastikową osłoną wentylatora. Elektrohydrauliczna...
Chciałem wymienić uszczelniacz półosi napędowej,ale w żaden sposób nie mogę odkręcić nakrętki piasty koła.Odgiąłem nakrętkę w miejscu gdzie była zaklepana,samochód stoi na kołach,na biegu,dodatkowo podłożyłem klocki pod koła,spryskałem nakrętkę WD 10,kupiłem dobrej marki nasadkę 30,do niej trzpień w kształcie fajki,odkręcałem w lewą stronę posiłkując...
Umyć dokładnie skrzynie i sprawdzić z kąd leje olej .Jeśli z pod uszczelniacza na półosi to nie ma potrzeby rozbierać skrzyni jeżeli wyciek jest miedzy skrzynią a silnikiem to tak .A w tym Touranie 1.6 FSI jest koło dwumasowe ? Dodano po 5 Sprawdź najpierw gdzie jest wyciek? A później zajmiemy się półośką jak ją wyjąć i zmienić uszczelniacz .
Nic nie spuszczaj tylko wybij półoś , wymień uszczelniacz i dolej olej do krawędzi korka kontrolnego (jest z boku w okolicach mechanizmu różnicowego na klucz 13 ) .... info z tis : Sprawdzanie/sprawdzanie wzrokowe Odkręcić korek kontroli poziomu oleju: W skrzyniach biegów F13/F13+ i F17/F17+ otwór kontrolny znajduje się po lewej stronie z tyłu, patrząc...
kolego pierwsze spuszczasz olej podnosisz do gory oderecasz poł oś przy piascie i przy skrzyni wyciagasz masz miejsce odkrecasz flansze na imbusa 6 zdejmujesz razem ze sprezunka wuciagasz uszczelniacz wbijasz nowy równomiernie zeby wchodził wkładasz sprezynke flansze przykrecasz 25Nm pół os 45Nm a przy piascie pół os 220Nm lejesz olej i jezdzisz jest...
Wymieniłem uszczelniacz na drugi przejechałem ze 1500km i znowu leci
Możesz jeszcze podgrzać, ale nie za mocno. Tylko uszczelniacz może się uszkodzić
Tego Transola to chcesz łyżką nalewać? Do zwolnic nie będzie nic lepszego niż zwykły olej przekładniowy klasy GL-4 o lepkości 80W-90. W zwykłej C330 jest inne rozwiązanie uszczelnienia półosi napędowej, niż w wersji zmodernizowanej wprowadzonej jeszcze przed produkcją C330M. Nigdy nie miałem okazji oglądać jak to jest zrobione, ale podejrzewam że rozwiązanie...
Będę nazywał po swojemu . Zdejmij ramiona [lasze] , odkręć i zdejmij wieszaki frezowe z półosi , śrubokrętem zdejmij uszczelniacz , wał przesuń w stronę naprawianą to łożysko samo wysunie się . Oleju nie musisz spuszczać , części kup przed rozbiórko . Bardzo proste .
Witam Posiadam citroena c4 Grand Picasso 2.0 HDI skrzynia MCP czyli manual z robotem do miany biegów. Mam takie pytanie wymieniałem sprzęgło razem z dwumasem i wysprzęglikiem. Czy jest możliwe żeby olej ze skrzyni wyciekał z pod wysprzęglika ??? Pytam ponieważ tuż po wymianie zauważyłem wyciek pod autem....pojechałem na kanał i pod spodem wszystko było...
Cześć, Zakupiłem C30, 1.6 d - 109. Rok produkcji 2007. Przed zakupem pojechałem do ASO - aby sprawdzili czy wszystko jest z autem w porządku (swoją drogą to nie wiem, czy było warto udawać się do ASO). Wypunktowali mi kilka rzeczy, które warto zrobić. Ogólny stan auta ocenili na całkiem dobry i bez większych zastrzeżeń. Aczkolwiek miałem wrażenie, że...
Pewnie, że nie ma, jeśli to zwykłe 2.3 d bez turbo, rocznik 1996 to masz zwykłe koło zamachowe. Dodano po 2 Twoje problemy to rozwalony tłumik drgań skrętnych na tarczy. Do wymiany: Tarcza, docisk, łożysko oporowe. Dodatkowo uszczelniacze półosi, oraz osłony na przegubach wymień.
Coś mi się wydaje że te uszczelniacze sobie tam latają, nie zostały poprawnie osadzone. Jeśli wszystkie świece masz w oleju to nie jest to kwestia słabego ciśnienia. Jeśli kopcenia przed wymianą nie było, to sprawa prosta, trzeba zareklamować usługe u mechanika, jak słusznie zasugerował Ireneo, i nie ma czegoś takiego jak jazda żeby się uszczelniło,...
Powiem coś o lagunie : Czy bity ? -Sprawdź spasowanie maski ( ciężko ją spasować ) ( fabrycznie ideał co do milimetra) -Sprawdź drzwi czy uszczelka idealnie przylega po zamknięciu, nie powinno być dwóch śladów wytarcia na lakierze , nie powinna wystawać za obrys samochodu i być za glęboko ( fabryczne są b.dobrze spasowane) -Tylnią maskę sobie olej ciężka...
Witam forumowiczów! Mam takie pytanie, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi, natomiast książka serwisowa ma zbyt mało wyraźne rysunki. Ostatnio zabrałem się za mojego CC min. wymieniłem olej w skrzyni biegów , poszło sprawnie co mnie bardzo ucieszyło jednak na następny dzień pod samochodem znalazłem ogromną plamę świeżego oleju szukając wycieków zauważyłem,...
Osłona przegubu jest jednocześnie uszczelnieniem,do tego dochodzi łożysko na półosi z uszczelniaczem na którym zaciśnięta jest osłona przegubu, to wszystko trzyma olej w skrzyni.
Pytanie bo nigdy tego nie robiłem
stare są ucięte bo były zaspawane całkowicie i nie dało się wyjąć flanszy i uszczelniaczy
następnym razem dokładnie pooglądaj uszczelnienie może był jakiś defekt, pracowałem w różnych fabrykach branży motoryzacyjnej i widziałem wiele
Tak, jeśli mówimy o uszczelniaczu w skrzyni biegów.
Użyć pierścienie uszczelniające oryginalne. Przed montażem wyjąć z nich sprężynkę i delikatnie ją skrócić - zmniejszy się jej średnica i zacznie wargę uszczelniacza lepiej dociskać do powierzchni półosi . A widziałeś naocznie jak wyglądają powierzchnie ślizgowe na pólosiach w miejscach współpracy z uszczelniaczami w twoim aucie. Nie ma rowka?, czy opierasz...
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
To już piszę: Sanki silnika, wydech, drążek zmiany biegów przy skrzyni, kostki ze skrzyni (włącznik światła cofania), półosie, wyciągnięcie sworzni z wahaczy.
Pewnie olej wycieka uszczelniaczem półosi.
Mam pytanie o rozmiar i typ uszczelniaczy na półosiach , chwilowo nie mogę rozebrać zawieszenia a chciałbym zamówić na jutro . Chyba nie są takie same.
Wymieniłeś ten olej chociaż? Czy tak sobie piszesz, żeby pisać? Francuzy często cierpią na wycieki przy wybieraku biegów, jedz gdzieś do mechanika niech chociaż obejrzy co się tam dzieje, bo pisaniem niczego nie naprawisz. Dodatkowo często puszczają olej na uszczelniaczach półosi , ale to trzeba na kanał wjechać i pooglądać zespól napędowy od dołu...
Sprawdź luzy poprzeczne półosi bo jak będą luzy na łożyskach to wymiana uszczelniacza nic nie da.
Czy wybierak na skrzyni chodzi bez oporu? Sprawdziłeś stan oleju, czy nie ma wycieku np. spod uszczelniacza półosi?
Jezeli chodzi o wyciek to ten który zauważyl diagnosta to jest ewidentnie olej silnikowy, z uszczelniacza półosi nic nie wycieka. Czy to zabezpieczenie da sie dokupic osobno czy tylko w zestawie z przegubem?
na moją logikę nic tam więcej nie zostaje jak wymiana skrzyni Też tak uważam. U mnie dodatkowo były wycieki oleju z uszczelniaczy półosi. Są warsztaty gdzie możesz oddać starą skrzynię i dostaniesz sprawną regenerowaną na gwarancji.
W półosiach różnie - ja z kompletem przegubów dostałem zielony litowy akurat. A grafitowy jest używany u mnie w pracy w maszynach pracujących w temeraturze stopionego asfaltu - ponad 200 st. i naprawdę brudzi. Tak że zamiast wypaśny, raczej rzadki i do pracy w niskich temperaturach. A łebek wkręciłbym na słabszy - gwint ma sporą średnicę, jest drobny...
Robię przegląd tylnego mostu(skrzyni biegów) z powodu głośnej pracy i przy okazji chciałbym wymienić uszczelniacze na półosiach i na wałku skrzyni biegów.Czy zna ktoś dokładne wymiary tych uszczelniaczy?
Te zabezpieczenia masz w środku jak wybijesz to dopiero je zobaczysz ... na tej samej zasadzie masz zabezpieczenie przegub-półoś tj. rozprężny pierścień
Możliwości wycieku oleju jest dużo, może to być np. uszczelniacz półosi, może gdzieś jest jakieś pęknięcie na skrzyni, może korkiem spustowym. Jak nie wejdziesz pod samochód nie sprawdzisz którędy leci to trudno powiedzieć.
Ok, to wiem. Jak z tą prawą półosią. Wystarczy zdemontować podporę aby ją wysunąć czy prawe koło również musi być w powietrzu ? Część praktyków pisze że nie ma sensu ruszać prawej strony, choć jak patrze tam, to kolejna przeszkoda, szczególnie przy wkładaniu skrzyni. Tak. musi być w powietrzu. Możesz uszkodzić uszczelniacz półosi. Teraz demontuje prawą...
Masz do wymiany uszczelniacz- simmering półosi. Nie wymaga to demontażu skrzyni. Przy okazji do wymiany olej w skrzyni oraz prawdopodobnie nakrętka półosi.
Witajcie, Leci mi olej ze skrzyni przez uszczelniacze półosi. Nie jest to dużo, ale jestem chory na punkcie wycieków i chcę to wymienić. Pytanie brzmi jak? Rozpinam półoś na "rozecie" (w punkcie montażu wyjścia ze skrzyni na przegub), odkładam ją na bok i muszę wysunąć wałek ze skrzyni. Pytania: 1. Jak jest on zabezpieczony w skrzyni, i zarazem jak...
2.0d to dobry silnik. Serwisuje 3 takie. Do przebiegu 300tys. mniej z nim problemów niz innymi dieslami z tego okresu. Przy 200tys moze zacząć ciec uszczelniacz wału czy półosi. Dwumasa wytrzyma śmiało 300tys, choc moze dawac znac o sobie wczesniej. Wymiana rozrzadu po 240tys.... Powiedział bym ze w kategorii "popularnej", po klasyku 1.9jtd fiatowskim,...
Niby powinna wyjść, ale Manitou tak jak New Holland czy też Fiat ma na półosi wciśniętą tuleję razem z łożyskiem i uszczelniaczem. Zabezpieczone to wszystko śrubą ze stożkiem na końcu. Nieraz ta tuleja jest zapieczona i trzeba użyć większej siły, żeby ją wyrwać razem z całą półosią.
ten wyciek to najprędzej z uszczelniacza półosi -siedzi w skrzyni i pewnie jest już wytarty(standart) Dodano po 1 ale długo nie ma co jeżdzić od czegoś takiego wysypuje się 5 bo ma za małe smarowanie
Witam ponownie, po długiej przerwie. Zabrałem się za zmianę uszczelniaczy półosi i po tym jak pokonałem śrubę mocującą piastę spotkała mnie przykra niespodzianka. Wyjąłem półoś od strony kierowcy i w miejscu gdzie na ośce znajdują się trzy igiełkowe łożyska u mnie zostały tylko dwa :cry: Trzecie rozpadło się i jego elementy swobodnie latają po skrzyni......
Witam mam problem z uszczelniaczem skrzyni biegów ponieważ olej zaczął wylatywać i moje pytanie brzmi ponieważ tutaj jest półośka odkręcana Jak zrobić aby wymienić ten uszczelniacz Rozumiem że odkręcam półoś a następnie wyciągam flanszę ze skrzyni czy jak to będzie wyglądało Dodam że robiłem podobne rzeczy wcześniej lecz to było dużo czasu temu i zapomniałem...
Wymieniał będę cały zestaw sprzęgła czyli tarcze, docisk i łożysko koło zamachowe zostaje bo to zwykłe sprzęgło jest i jeszcze uszczelniacze na półosiach wymienię i na wale. A pytałem czy przypalenie nie zaszkodzi bardziej sprzęgłu?
Oszczędności są nie wskazane, bo jak się wymieni tylko łożysko oporowe, to po jakimś czasie okaże się, że tarcza sprzęgła do wymiany i podwójna robota. Polać mu bo dobrze gada. Dodano po 3 Koszt takiej naprawy? Robota 400-600-zależy od warsztatu+części(kompletne sprzęgło, ewentualnie koszt uszczelniaczy półosi jak mokro). Clio II to niewdzięczne auto...
Sprawny silnik czterosuwowy działa i bez wydechu... jeśli tylko kolektor wydechowy do sondy lambda jest cały to nie ma to wpływu na działanie silnika (chyba, że zawory/gniazda już wypalone). Półoś jest podłączona do skrzyni biegów, zapewne poszedł uszczelniacz, nie ma związku. Jak traci ta moc? Nagle czy stopniowo? Szarpie?
To łożysko, długo nie wytrzyma. Jest zbyt duża odległość łożyska od koła. Oś będzie się uginać, z powodu wyrobienia piasty w obudowie, będzie to powodowało dalsze uszkodzenie piasty i uszczelniacza. Lepszym wyjściem byłoby wciśnięcie cienkościennej tulejki, na uszkodzoną półoś i powiększenie otworu w obudowie, na przykład rozwiertakiem.
Witam was. Może ktoś się orientuje, jak rozdzielić skrzynię biegów od dekla? Wszystkie śruby, które miały być odkręcone, flansze wyjęte, a skrzynia dalej nie chce się rozdzielić. Powód wymiany, ponieważ chcę uszczelkę środkowej skrzyni zmienić. 2: Aby uszczelniacz półosi wymienić, należy? W załączniku dodaję zdjęcia, skrzynia z pojazdu VW Vento 1.9...
Oj tam, jak na Astrę II to nie ma tragedii, przynajmniej ze zdjęć. Do wymiany jest rama pomocnicza silnika (tzw. "kołyska") i pewnie jakieś uszczelniacze przy skrzyni/półosiach. To nie są jakieś wielkie koszty. Do tego serwis hamulców. Nówki to z tego nie zrobisz, ale za 2000-3000 zł można to doprowadzić do stanu używalności.
nowe swiece i kable.a ja mam pytanko odnosnie skrzyni biegow passat 1.8t.skrzynia sie poci i jaka jest najczestsza przyczyna?z gory dzieki za posty Uszczelniacze na półosiach. Zależy w której części skrzyni się "poci". Pozdrawiam.
Bardzo ważny jest też oring znajdujący się wewnątrz pierścienia nabijanego na półoś napędową. Trzeba go koniecznie wymienić. A co do uszczelniaczy od strony mostu. Jak kolega Grzegorz_madera radzi warto to zrobić ale uszczelniacz po stronie blokady można wymienić nie odkręcając pochwy. Deklem od blokady da się to zrobić. I jeszcze jedno ważne. Jak będziesz...
Nie wiem skąd taka wiedza u ciebie . Owszem opel czy ford już ponad 20 lat temu pisał w materiałach serwisowych że nie przewiduję się wymiany oleju w skrzyni. Ale są przypadki losowe , np. wymiana sprzęgła czy uszczelniacza półosi . Musi być i jest możliwość napełnienia skrzyni olejem. Choćby to że trzeba wlać olej w fabryce jak auto dochodzi do końca...
juz się wyjaśniło :). Przyczyna to - brak oleju w skrzyni. Zakupiłem polówkę i co się okazało lało przez uszczelniacze półosi, zostały wymienione i do skrzyni został zalany olej. Skrzynia ładnie chodzi i piątka już nie wyskakuje. Ale jest teraz inny problem. Otóż po zapaleniu silnika słychać metaliczny dźwięk tak jakby luźna blaszka obijała się o metal....
Witam. Ostatnio wymieniałem uszczelniacze i osłony na półosiach w seicento 900 rok 2000.. Problem pojawił się gdy trzeba było odczepić sworzeń od zwrotnicy. Stukanie młotem nic nie dało. Więc kupiłem ściągacz do drążków kierowniczych (niepotrzebnie) - również nie dało się nim wybić sworznia. Ostatecznie odkręciłem wahacz od podwozia i tym sposobem wymieniłem...
1. 10W40 to półsyntetyk, ja jeździłem na Mobil Super S 10W40, "dedykowanym" olejem jest SELENIA K :arrow: http://www.flpoland.pl/images/stories/TA... 2. Są znaki, niestety książkę sprzedałem razem z autem :arrow: http://punto.org.pl/zrobtosam/model176cz... 3. Skąd ktoś może wiedzieć czy sobie poradzisz? Wymień od razu uszczelniacze...
Czyli najlepiej skracanie mostu wykonać przez obcięcie półosi od strony koła i frezowanie nowego wieloklinu? Dobrze to rozumiem? W żuku frez na półosi masz tylko od strony mechanizmu różnicowego. Od strony koła jest flansza z szpilkami przytwierdzona na stałe. Wpisz sobie w google grafika półoś żuk i będziesz wiedział o co chodzi. Uparłem się mostu...
Witam wymieniałem skrzynię w Masterze 2,5 dci 2004 rok fabrycznie 6 ale po zmianie w 2005 roku skrzynia 6 wyglądała trochę inaczej. To znaczy mogą różnić się półosiami jakie trzeba zamontować sprawdź to i uszczelniacze na skrzyni. W tych silnikach także ważna jest podpora półosi mogą się różnić jak zmieniasz półosie. A i czy linki pasują i czy pasuje...
juz pisze jak to zrobić. Najlepiej jak bys zainwestowal w sciagacz do sworzni 60zl - oszczędza kilka lat zycia bez tracenia nerwow. Jezeli nie, to musisz odkrecic sworzeń od gornego wachacza i najlepiej od dolnego ale tu juz ściągacz obowiązkowy lub koncowke drazka. Bez wyjmowania zwrotnicy da sie wyciagnac polos ale ciężko idzie. Musisz odkręcić nakrętkę...
Choinka złożona. Prasy użyłem do wprasowania łożysk bo tanie nie są poza tym to musi działać jak najdłużej. Jutro będę miał uszczelniacze wałka, wybieraka i półosi to poskładam do końca skrzynie i zamontuję. Powinno być sucho i cicho. Momenty do skręcania skrzyni zastosuję z Twojego opisu. Zrobiłeś kawał dobrej roboty 😁
uszczelniacz skrzyni biegów półosi drgania półosi przegub półosi
wymiennik ferroli pomiar poboru prądu grzanie betonu
radzieckie komputery radzieckie radio
Błąd FEOC w pojazdach Iveco - diagnostyka i przyczyny Błąd 055 w Renault i urządzeniach przemysłowych: diagnoza i rozwiązania