A nagrzewnica nie zapchana ? nie ma obiegu i wytwarza za duże ciśnienie
Może masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i ciśnienie wybija płyn.
Masz rację, lecz Mercedes, DAF, MAN i inni też tego nie przewidywali, że kawitacja bloku powali im prognozy. Przewidują natomiast wymianę bloku, głowicy na nowe. Wyjmij z portfela kilkadziesiąt tysięcy, bo tak przewidział producent. DAF i MAN mają tuleje nadwymiarowe, w takich przypadkach opracowali procedurę naprawczą przez frezowanie gniazd bloku...
Witam! Miałem to samo poszła uszczelka pod głowicą między 2 i 3 cylindrem i kanałem chłodzenia, objawy te same ubytek płynu,cisnienie za duże w chłodzeniu i okresowe dymienie i aha czysty olej. Nie czekaj jedź do warsztatu.
Jescze chce wymontowac chłodnice oleju i zobaczyc jak wyglądaja kanały wodne na dole . To nie będzie miało nic wspólnego z bomblowaniem ale sprawdzić można. Pamiętaj by na uszczelkę nie " nawalić " tony silikonu ( a często ludzie tak robią) bo po pewnym czasie będziesz miał spore problemy. Proponuję założyć przy okazji pokrywę chłodnicy oleju nowego...
w końcu dojrzałem do jazdy z komputerem i okazało się.......błąd df137 zapala ją czujnik regulacji ciśnienia prowadnicy.....za duże ciśnienie na listwie....
Raczej nie posiada, nie rzuciło mi się nic w oczy, chyba że pod kolektorem ssącym, ale bliżej prawdy jest brak chłodnicy EGR. Jeszcze dziś sprawdzę pod autem ślady, może coś pokaże, bo postawiłem w świeżym miejscu - na betonie, nie na trawce. Dodam jeszcze, że problem zaczął się, gdy mini łapało za duże ciśnienie z powodu zepsutego korka. Po wymianie...
trzeba pomierzyć ciśnienie na cylindrach zobaczysz jakie są różnice
To wymień korek,w nim jest zaworek i on puszcza. Sprawdź jeszcze czy nie robi się za duże ciśnienie w układzie(puchnięcie węży).
Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Na dłuższą metę nie jest to wskazane dla całego układu. Rolę zaworu pełni na ogół korek w zbiorniczku wyrównawczym .... Jeśli w instalacji pojawia się zbyt duże ciśnienie, trzeba na pierwszy rzut sprawdzić działanie korka ( o ile posiada zaworek ), termostatu i ew. wykonać...
Niekoniecznie ponieważ uszczelka jak już pisałem wcześniej mogła ulec uszkodzeniu w sposób niewidoczny nawet z zewnątrz mogła po prostu ugnić gdzieś przy kanaliku pod głowicą i też będzie lipa .Możesz jeszcze sprawdzić czy po odkręceniu korka w zbiorniczku czy jest duże ciśnienie jak auto zagrzane prawidłowo może troszkę syknąć jak długo syczy to idą...
Witam od dłuższego czasu walczę z używającym płynem z układu chłodzenia płyn ubywa zwłaszcza na dużych trasach typu 1000 plus potrafi nawet ubyć ponad 2litry płynu ! Ponadto auto potrafi nic nie piszczeć ani nic dopiero na 2 dzień przy odpaleniu informuje że ma mało płynu test na zimnym na ciepłym szukanie wycieku nic na uszczelkę też był robiony test...
A jest opcja że za duże ciśnienie panuje w układzie? Jest opcja ale z podwyższeniem ciśnienia powinien uporać się zaworek na zbiorniku wyrównawczym a nie węże.
zobacz na zimnym silniku czy nie ma wycieku gdzieś.. generalnie co rano bym patrzył teraz :D .. też tak miałem co prawda nie w pasku ale w tdi.. ze długo mi ubywało płynu i nie widziałem wycieku.. aż się okazało ze przeciekał trójnik na wężu co łączy pompę wody, głowice i coś tam jeszcze.. wymieniłem.. ale jak się okazało tak czy siak było za duże ciśnienie...
Jak dolewasz zimnej wody do gorącego układu i odpalasz to może już byc głowica.... Połóż karton pod samochód i zobacz rano czy będą jakieś plamy czy nie, wykluczysz wyciek. Jak płyn ostygnie to normalne że będzie go mniej. Jak masz zbyt duże ciśnienie w układzie, być może zawór w korku się zaciął.
Witam. Mam problem z układem chłodzenia . WYCIEKI PŁYNU . wiec tak samochód dostawiłem na noc przetarłem dokładnie co widziałem za slimaczone płynem chłodniczym . Rano sprawdziłem nie było wycieków , później byłem sie przejechać autem około 30 km . gdy wróciłem do domu sprawdziłem i były wyciek jeszcze nie zdiagnozowałem dokładnie skąd . temperatura...
Cudów nie ma! radzę zmienić mechanika, możesz jeszcze spróbowac z tym korkiem jak kolega radzi, co do oleju to pierścienie lub uszczelaniacze, ale podobno głowica była robiona, zostają pierścienie. Odkręć korek wlewu płynu na zimnym silniku jak strzeli duże ciśnienie to wąchnij płyn w zbiorniczku jak będzie śmierdział spalinami to albo uszczelka albo...
Dzień dobry. Pacjent to Iveco Eurocargo 120E28 2007r. Otóż przy przedmuchaniu silnika sprężonym powietrzem powstał wyciek z bloku silnika. Same Broki są już w nie najlepszym stanie, ale wyciek powstał w ich okolicy z otworu na oko na śrubę M6. Z kanału wodnego ciurkiem wyrzuca płyn chłodniczy. Przypuszczam że jest to otwór zabezpieczający (jak Broki...
Może jest małe pęknięcie w głowicy i robi się tzw. poducha powietrzna i nie ma obiegu płynu chłodniczego. Napisz czy w układzie chłodzenia powstaje duże ciśnienie (do 1 atm. norma)? Czy na korku wlewu oleju nie pojawia się jasna maź? Ma wyjętym termostacie i sprawnym czujniku i wentylatorze, musi włączyć się silnik wentylatora.
gen_ex powiem Ci że naprawdę pojawia się płyn pod zbiorniczkiem wyrównaczym w okolicach zbiorniczka do spryskiwaczy więc najprawdopodobniej jaki to może być problem??? Mogą to być przewody albo reduktor od gazu ??? Czy to wina reduktora to Ci nie powiem bo nie widzę silnika, nie wiem czy owy reduktor czy jak kto woli parownik jest zamocowany w taj...
Wysłany: Śro 15 Paź 2014, 13:53 Temat postu: Duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym Witam, mam problem z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym, jestem już po planowaniu i regeneracji głowicy, jak również wymianie uszczelki, śruby zostały kupione nowe do przykręcenia głowicy, wymieniłem również termostat, wszystkie przewody zostały przedmuchane,...
Następnego dnia po odkręceniu korka(na zimnym silniku) jest duże ciśnienie Uszczelka pod głowicą. Nie szukaj, grzebanie nie ma sensu. Może inaczej, kompresja przedostaje się do ukł chłodzenia czyli upg, pęknięcie głowicy czy tulei.
Zrób test jeszcze raz, może chce cię naciągnąć na koszty, jeśli się okaże prawdą, że są spaliny może być pęknięta głowica a wtedy się cuda dzieją. Jest jeszcze nie duże uszkodzenie uszczelki wtedy ciśnienie spalin dostają się do układu, ale podczas zasysania powietrza nie wciągnie płynu.
Witam wszystkich i proszę o pomoc, Jeżdżę autem juz od trzech lat,ciągle mi ubywało płynu w chłodnicy,na 500km lub więcej,dolałem pół litra płynu ,sądziłem że to normalne że płyn paruje,i przez to może go ubywać,dopóki nie pojechałem do Włoch. Jechałem z prędkością 120do160,fajnie się jechało,gdyby nie kontrolka która wskazywała brak płynu chłodniczego,dolałem...
Z tego co kolega mówi to może być uszczelka, koszt wymiany będzie wahał się od 300 do 500zł. U nas w warsztacie to około 400, też nie można powiedzieć dokładniej bo po zdjęciu głowicy może coś jeszcze się znaleźć. Robiłem uszczelkę pod głowica w takim silniku i nie jest to zbyt skomplikowany silnik więc na zbyt duże koszta to nie będą. Radzę zrobić...
Witam Posiadam Audi A3 1.6 101KM. jakiś czas temu miałem taki problem, że w aucie wyciekał płyn chłodniczy litrami, przez co codziennie musiałem dolewać płynu. Problem został rozwiązany, okazało się, że pękł króciec, który wymieniłem za 25zł :p. Ostatnio zacząłem trochę kontrolować poziom płynu chłodniczego i zauważyłem, coś, co mnie zaniepokoiło......
dodam że termostat i obudowę kupiłem jakiś tydzień temu, oraz czujnik temp. cieczy chłodzącej.. myśle wymienić jeszcze ten od kompa na dwa piny.. niutat dzięki za uświadomienie.. myślałem że jak jest duże ciśnienie i odkręce korek to mu pomogę się odpowietrzyć.. :/ <debil ze mnie>
Nie znam sie na ciśnieniach ale może kolego sprawdź ten koreczek od płynu? On tam w pewnym momencie ma upuszczać ciśnienie o ile się nie myle, może Tobie upuszcza całkiem i to jest powodem, aczkolwiek to też wygląda jak by pompa nie dawała rady ? Co jest chyba rzadko spotykane? A może masz kolego zbyt duże to ciśnienie skoro płyn po odkręceniu korka...
Jak włącze ogrzewanie to wyraźnie czuć zapach płynu. Oczywiście mechanik chce mi wymienić nagrzewnicę, jednak jest to tylko skutek zbyt wysokiego ciśnienia. Jak jeszcze nie wiedziałem, że to się dzieje to ciśnienie musiało być bardzo wysokie i szukało ujścia, najsłabszym elementem okazała się nagrzewnica i najprawdopodobniej woda ucieka przez nią tyle,...
Cześć, może ktoś z Was miał podobny problem i pomoże zdiagnozować usterkę. Od jakiegoś czasu ubywał mi płyn chłodniczy przez przewód. Przewód wymieniłem i już nie cieknie. Jednak nadal ubywa płynu w zbiorniczku. Codziennie dolewam ok. 1l. Jak otworze zbiorniczek to robi się duże ciśnienie. Czuć trochę spalinami ale śladów oleju nie ma. Oleju w misie...
Cześć. Mam problem z moim cieniaskiem. Mam w zwyczaju co tydzień sprawdzać płyny w aucie i ostatnio zauważyłam, że nie ma płynu chłodniczego... Płynu dolałam, w zbiorniczku nie było nic, ale weszło może jakieś niecałe 0.5 L. Płyn nadal gdzieś znika. Sprawdzałam węże i na żadnym łączeniu nie ma zapoceń. Chłodnica także sucha. W zbiorniczku wyrównawczym...
Witam nabyłem wczoraj mazdę 5 7-osobowa z silnikiem 2.0 w dieslu po przejechaniu ok 150km z prędkością 100-140km/h zaczęło grzać się auto , zjechałem na pobocze okazało się że wężyk między korkiem wlewu a zbiornikiem wyrównawczym się odczepił i uciekł płyn. Po zalaniu płynu i odpowietrzenie układu przejechałem 50 km i ta sama awaria znów ten sam wężyk...
Miałem ten sam problem wyglądało to tak ; nie było ogrzewania auto się grzało, robiło się bardzo duże ciśnienie , wymieniłem termostat sprawdziłem układ wodny czy gdzieś nie jest zapchany niestety to nie pomogło, wymieniłem uszczelkę pod głowicą nadal to samo, okazało się ze to pompa wody, wymieniłem ją i teraz odpowietrzę układ i kiedy temperatura...
Witam ! Jakiś czas temu ( 5-8 tyś km) podniósł się stan płynu w zbiorniczku ponad max, obserwowałem nic nie robiłem, jak zrobiło się chłodniej zauważyłem że na wolnych obrotach było słabe ogrzewanie, teraz stan podniósł się jeszcze bardziej, wywala płyn przez górny korek, temperatura skacze, ogrzewania brak. Nie jest to wina sprężarki ponieważ wykluczyłem...
Witam co do dmuchania płynu przez reduktor to co da wyłączenie gazu czy zakręcenie zaworu? przecież na wężu od reduktora do silnika nie ma zaworu jedynie silnik krokowy który nawet na odłączonym gazie ma prześwit. Kolega wspomniał o parujących szybach i tu szukałbym powodu minimalny wyciek z nagrzewnicy na zgaszonym silniku nie cieknie więc dywaniki...
Jeżeli jesteś w 100% pewien , że płyn nie ucieka przez nie dokręcone złączki itp. to opiszę swój przypadek Ubywało mi płynu. Najpierw ok 0,2 l na 1000km potem więcej aż do 1l na 100-200km. Sprawdziłem dosłownie wszystko. Od złączek , węży aż do ciśnienia na poszczególnych garach. Wymieniłem korek z zaworem w zbiorniczku i nic. Ale zaobserwowałem ciekawy...
Jeżeli faktycznie ciśnienie jest na tyle duże, że wyrzuca płyn, oczywiście przy zamkniętym układzie, to wychodziłoby na to, że uszczelka ma nieszczelność. Pomiar spalin w układzie chłodzenia, ze dwie dychy kosztuje, powinien rozwiać twoje wątpliwości. Termostat gdyby się zaciął to temperatura by rosła. Układ chłodzenia odpowietrza się sam.
Witam Problem polega na tym ,że podczas jazdy powyżej 3 tys. wyrzuca płyn chłodniczy korkiem .Natomiast jeśli samochód jeździ do 2,5 tys. obr. to wszystko jest ok. W zbiorniczku na ściankach znalazłem niewielkie ilości sadzy . Samochód nie kopci ,natomiast co jakiś czas idą pęcherzyki powietrza i robi duże ciśnienie w układzie ,dodam że nie mam tam...
Wygląda na to że masz za duże ciśnienie w układzie.
Ciężko będzie coś tu napisać - ma być wlane pod ciśnieniem (vacum) - i dalej rozmawiać i to na odległość , zalewalismy kiedyś w ten sposob bulgotalo w nagrzewnicy itp (ierwsze auto/) teraz nawet na drodze- napelniamy podcisnieniowo. Masz termostaty u góry i w chłodnicy powietrza dwa małe, Masz czujnik ciśnienia płynu w chłodnicy na dole?nie pamiętam...
możesz mieć uszkodzony lub zapchany korek od zbiorniczka wyrównawczego sa tam 2 zaworki które regulują ciśnienie jak jest za duże upuszczaja a jak jest za małe otwiera się i łapie powietrze. inna przyczyna może być to że masz zapchany jakiskanalik którym idzie płyn chłodzący może to być w bloku lub w głowicy. takich gdybań jest dużo zacznij po kolei...
Kolego, jak świece zalewa to szukaj czemu. Może być za duże ciśnienie paliwa, może paliwo lecieć inną drogą niż wtryskiwacze (np dziurawa membrama w regulatorze ciśnienia), może zatkany wydech, zatkany dolot. Poza tym nie wiadome czym te świece zalewa, może płynem chłodniczym (uszczelka pod głowicą), może i wodą (samochód wystawiony na deszcz, podniesiona...
Witam. Mam problem z Audi A3 1.9tdi 90km 2000r. Na początku zaczęło mi strasznie pompować węże od układu chłodniczego. Jakoś pół roku temu. Powód korek zbiorniczka. 3 miesiące temu znowu się zaczęło. Wymiana króćca bo tryskało. Dalej węże są mocno twarde. Wymieniony termostat. Wymieniony kompletny rozrząd z pompą. Wycieku nie widać. Węże napompowane....
Witam. Mam problem z samochodem VW Golf 5 2008r. 2.0 TDI BMM 140KM. Samochód wyrzuca płyn przez korek zbiornika wyrównawczego. Po nagrzaniu węże są bardzo twarde. Oczywiście pierwsza myśl to uszczelka pod głowicą, ale pierw chciałbym wykluczyć wszystkie inne możliwości. Objawy: - duże ciśnienie w układzie chłodzenia, wywala płyn przez korek zbiornika...
Korek oryginalny z serwisu BMW. Głowica została sprawdzona pod względem szczelności płaszcza wodnego wszystko było ok dodatkowo zostaly dotarte zawory. Uszczelka pod głowica nowa. Teraz gdy jest wyjęty termostat zobaczyłem ze po około 4 km zaczęła temperatura dochodzić do czerwonego pola, dodatkowo kiedy jest włączony ciepły nawiew to leci zimne powietrze....
Witam, mam problem z układem chłodzącym. Około 2-3 tygodnie temu podczas trasy pojawił się komunikat o tym aby dolać płynu w układzie. Jakoś bardzo mnie to nie przejęło - samochód jest z 2016 roku. Płyn nigdy nie był wymieniany ani dolewany. Dolewka po 5 latach użytkowania 100 czy 200 ml w mojej opinii nie powinna być niczym dziwnym i w ogóle nie biłem...
Witam. Mam problem z moim mercedesem atego 815 a mianowicie po około 2 godzinach od przerwania jazdy zaczyna uciekać płyn chłodniczy ok. 3-5l ( gdzieś jakby z tyłu zbiorniczka wyrównawczego. przy odkręcaniu korka do wlewu płynu (zimny silnik) zaczyna ostro wylewać się płyn pod cisnieniem mimo że już duża jego ilość wyciekła wczesniej. W samochodzie...
Witam! Posiadam w/w VW golfa i mam z nim duży problem jeśli chodzi o chłodzenie silnika. Pojazd został zakupiony w marcu tego roku. Na początku zauważyłem że ubywa płynu chłodniczego podczas jazdy. Okazało się, że wyrzuca płyn dolnym przewodem chłodnicy. Poprawiłem opaskę, przestało ciec natomiast zaczęło się robić bardzo duże ciśnienie w przewodach...
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Czy stan płynu w normie i czy termostat się otwiera po osiągnięciu zadanej temperatury ?? Przy osiągnięciu 90 stopni sprawdź czy węże z układu chłodniczego nie są za twarde ?? Bo jeśli tak to początek końca głowicy lub jej uszczelki . A powód wypchania starego czujnika to może było za duże ciśnienie w układzie ??
Z uporem maniaka. Sprawdziłeś na DOBRYM paliwie? Poza tym, miotasz się. To nie pomaga w rozwiązaniu problemu... Sprawdź czy ten olej w ogóle się pali. Weź kawałek papieru, zanurz w paliwie i podpal. Może tam jest płyn chłodniczy. I jeszcze jedno. Jak masz spust z wanienki podgrzewacza, spuść cały olej i dopiero zalej świeżym. Na dnie zawsze jest woda...
tak po mojemu to jeśli ciśnienie w ukł chłodzenia robi się za duże to powinno wywalać tylko korkiem albo jeśli przyrost ciśnienia w czasie jest zbyt duży to ma roz.... jakiś wąż albo go zrzucić z króćca jeśli para pojawia się w różnych miejscach (bo tak wynika z relacji) należy się przyjżeć wężom co do podłączenia węży do gaźnika czy parownika to nie...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z samochodem, Volkswagen Passat B5 1.6 AHL, zmniejszał się stan płynu chłodniczego, samochód zmieniał obroty, ciśnienie w układzie chłodzenia... Została ściągnięta głowica, uszczelka była przedmuchana pomiędzy drugim a trzecim cylindrem, głowica była krzywa, została splanowana... Wszystko prawidłowo poskładane na...
Być może korek naczynka wyrównawczego jest zapchany i nie ma odpowietrzania i w przewodach gumowych robi się zbyt duże ciśnienie i ten płyn w końcu gdzieś wysadza. miałem tak w golfie że na postoju było w porządku wystarczyło odpalić silnik i pod wpływem ciśnienia delikatnie wysączało się w okolicy termostatu.
Witam. Potrzebuje pomocy, a raczej porady i wyjaśnienia. Oczywiście jeżeli w jakimś miejscu się pomylę to proszę o poprawienie mnie. Jeżeli za bardzo szczegółowo opisuje to też proszę o informację. Pacjent: Passat b4 z silnikiem ABF 2.0 z 150KM z 95r. Benzyna z LPG sekwencja (Easy Jet, easyJet przepraszam nie pamiętam jak się pisze). Na początek co...
Nie jestem mechanikiem samochodowym, więc układy chłodzenia znam tylko w tych samochodach z którymi miałem do czynienia. Z opisu wnioskuję, że zbiornik pracuje jako ciśnieniowy. Opisany problem jest podobny do tego który występuje w mojej megance. czy nie szczelny korek od płynu w zbiorniczku moze byc przyczyna ubytku płynu? W korku są dwa zaworki -...
Witam to mój pierwszy założony temat, a mianowicie mam problem z cc 700 benzyna rok 1993 gazik weber otóż chciałbym odpowiedzi na pytanie czy przyczyna mojej usterki jest uszczelka pod głowica czy coś jeszcze innego. A wiec około 3 miesięcy temu była wymieniana uszczelka pod głowica ponieważ płyn chłodniczy przedostawał się do komory spalania jednego...
Witam, mam problem z układem chłodzenia w renault megane z silnikiem 1.6 (8V, 90KM). W układzie chłodzenia po nagrzaniu silnika wydaje się być zbyt wysokie ciśnienie - rozerwało już jeden przewód cieczy chłodzącej oraz nastąpiło niewielkie uszkodzenie przy chłodnicy. Wskazówka temperatury po rozgrzaniu silnika przez chwilę trzyma temperaturę po czym...
Witam, Jakiś czas temu w garażu zaobserwowałem spore wycieki płynu chłodniczego nawet pół litra w ciągu nocy. Poniżej podaje jaka była kolejność działań. -pierwsze kroki to sprawdzenie węży, wycieku nie znaleziono -później stwierdziłem, że może wina korka i go lekko odkręciłem, po 15 km zgubiłem płyn chłodniczy, dolałem 3l wody i dokręciłem korek -...
Witam Pacjentem jest Mitsubishi Lancer 1992 rok. Ciśnienie w układzie chłodzenia robi się tak duże, że aż wywala wodę z pod opasek ! Węże są bardzo twarde ! Co zostało zrobione: Nowa chłodnica aby wyeliminować ewentualne zablokowanie jej. nowa pompa wody aby wyeliminować brak obiegu płynu. Nowy termostat aby wyeliminować jego zablokowanie. Jutro przyjedzie...
Kolego mam megankę i z tym problemem borykam się od paru lat, z tym, że u mnie ciemnieje płyn w układzie. Podejrzewam przedmuchy do układu chłodzenia, ale ... dwa lata temu jak byłem na przeglądzie po 140 000 km w ASO twardo twierdzili że ich nie ma, a płyn uciekał - przyczyna duże ciśnienie w układzie - korek na zbiorniku wyrównawczym - wymieniłem,...
Witam. Przyczyną białego dymu przeważnie jest ,,spalanie" płynu chłodniczego.Jesli chodzi o wyrzucanie oleju przez bagnet to jest za duże ciśnienie w komorze korbowej silnika.Sprawdź zawór odmy.
Witam, posiadam poloneza caro plus 1,6 z gazem 2000r (samochód kupiony z gazem w salonie). Od długiego czasu (w prawdzie odkąd pamiętam) w samochodzie tym ubywało płynu chłodniczego, teraz muszę go dolewać około 0,5l na 100km. Do tego ostatnio tj. wczoraj i dzisiaj, samochód strasznie się przegrzewa, za pierwszym razem się przegrzał jak nie dolałem...
toku74, próba szczelności układu chłodniczego była przeprowadzona j.w. - bez przecieków (oprócz wyrzutów spod korka na kable k. akumulatora i na dół, pozostaje kontrola układu chłodzenia na zawartość co2 i tu pytanie jak wykonać kontrolę układu chłodzenia na zawartość co2 Pytałem w dwóch warsztatach diagnostyki i robili duże oczy !!!
Witam. Walczę z problem trochę ciężkiego odpalania tego Peugeota. Nie ma tragedii ale przy nowych wtryskach i regenerowanej pompie WC powinno być igła a czuję już, że duże problemy zaczną się wtedy gdy zaczną się mrozy. Rozrusznik zregenerowany, akumulator sprawdzony i podmieniony na inny 100% sprawny, praktycznie nowy a czasem jest problem z obróceniem...
Podepnę się pod temat bo od pewnego czasu mam ten sam problem. Moja Corsa B 1.0 12v z 1997 roku ma najechane 198tyś. km. Od roku 2009 kiedy ją mam leję olej pół syntetyk 10w40 Orlen albo Lotos. Kiedy jest chłodno dymi najpierw na biało później jak się nagrzeje na niebiesko. Teraz po nagrzaniu od razu na niebiesko. Silnik odpala bez problemu na wolnych...
Witam wszystkich forumowiczów :) mój problem dotyczy tak jak w tutule AUDI A4 AVANT Kombi 1,6 beznyna 1997 rok. Autko ma ABT i 136 KM. Problem polega na tym,że zalewa świecę na jednym cylindrze (4-tym) podczas pracy na wolnych obrotach (najczęściej podczas jazdy w korku),pije olej przy ostrzejszej jeździe,dużo pali i nie jest dynamiczne. Wymieniłam...
Czy to może być powód kiepskiego ogrzewania że w wężach powyżej poziomu zbiornika wyrównawczego znajduje sie powietrze i przy wyższych obrotach jest ono wtłaczane w obieg?? Czy można jakoś te węże napełnić płynem chłodniczym?? Taka sytuacja może to być powodem kłopotów z ogrzewaniem. Najlepiej byłoby przewody obniżyć poniżej minimalnego poziomu płynu,...
Witam. Posiadam Volkswagena Golfa III z roku 1992. Silnik ma Oznaczenie ABS (1.8 jednopunktowy wtrysk). Samochód posiada instalację LPG od 5 miesięcy. Problemy zaczęły się niedawno. Mianowicie chodzi o duże ciśnienie w układzie chłodzenia, po rozgrzaniu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze, podnosi się jego poziom, po odkręceniu korka płyn bardzo...
Witam, Piszę na forum, bo borykam się z problemem układu chłodzenia w moim Audi A3, a dokładnie z wysokim ciśnieniem panującym w nim, ale po kolei. Po zakupie samochodu, czyli jakieś parę miesięcy temu, pierwszym elementem, jakim wymieniłem w silniku był kompletny rozrząd, olej wraz z filtrami i odmę, po wyjechaniu od mechanika zaczęła świecić się pomarańczowa...
Które koło i nadkole zachlapane chłodziwem? Pewnie wciąż po tej samej stronie? Zalać zbiornik do pełna, otworzyć maskę, odpalić auto na biegu jałowym i ......poczekać aż rozszczelnienie się ujawni. Z opisu wynika, że to wyciek spory (mały dystans przejechany bez ubytku płynu, duże ilości płynu na nadkolu i okolicach). Nie powinno być problemów z lokalizacją...
Może przyczyną jest pompa wody.Niedawno przerabiałem temat z tej dziedziny ale w Alhambrze 115 Ps.Zdarza się,że koło pompy obraca się razem z paskiem klinowym lub rozrządu a łopatki pompy wewnątrz są luźne na ośce i pompa jest mało wydajna.Jeśli temperatura jest tak wysoka to owszem może być uszczelka pod głowicą(będzie bąblić w zbiorniczku nadmiarowym)ale...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Jest to możliwe, a szczególnie w układzie chłodzenia bmw. Górny wąż jest twardy i gorący a dolny jest miękki i zimny. Przyczyną tego najczęściej jest uszkodzony termostat - nie otwiera dużego obiegu. Tak jak napisałem nie znam układu chłodzenia BMW. Zakładając, że jest tak jak piszesz, że termostat nie otwiera dużego obiegu i jest zamontowany na powrocie...
No i mnie się coś tak jakby przypomina, że tam był jakby zawór do odpowietrzania. To by się zgadzało. Zastanawiam się natomiast, dlaczego go mogło urwać - guma sparciała czy jak ? Bo żadnych niepokojących objawów poza tym nie zauważyłem. Temperatura o ile pamiętam była w normie, jak dolałem potem litr petrygo , to jadąc do serwisu już mi nie parowało...
Jaki jest obieg ciśnienia oleju w tym silniku ? Pompa oleju -> filtr oleju -> chłodnica oleju -> reszta ? Tak duże ilości oleju silnikowego, jakie mam w zbiorniczku wyrównawczym świadczyłyby że olej przedostaje się do układu chłodzenia pod ciśnieniem (znacznym), natomiast obejrzawszy nową pompę wody, wynika że smarowana jest raczej pod niskim ciśnieniem...
korek na zbiorniku zastępuję korkiem z króćcem do którego podłączam powietrze pod ciśnieniem 2-2.5 bara i obserwuję gdzie się robi mokro Dałbym sporo mniej, szczególnie w starym aucie. Np. grupa VAG pracuje na ciśnieniu max 1,4-1,6 bar - FIAT z tego co widzę podobnie - 1,4. ZTCP serwisówki VAGa czasem opiewały na sprawdzenie ciśnieniem 1 bar i minimum...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Dzisiaj miałem przyjemność przetestowac jeszcze raz.Temperatura oscyluje miedzy 60-70 deg.c . Ciśnienie na biegu jałowym ok.219 barów.Na pełnej wydajności ok. 1400 barów.Jak auto się rozgrzeje do temp. płynu chłodniczego w granicach 100 stopni to powyżej 3 tys obrotów np. na dwójce przerywa z totalnym brakiem mocy,ciśnienie spada do ok 200-300 barów.Gdy...
sam zauważyłeś ,że gdy masz otwarty zbiorniczek i gdy płyn się nagrzewa to płyn ci się będzie nawet wylewał z tego zbiorniczka jak jest otwarty Znowu się narażam z moimi wywodami. Tak duże podnoszenie się poziomu płynu w otwartym zbiorniku wyrównawczym świadczy ni mniej ni więcej, tylko o jednym - o obecności w objętości układu chłodzącego pęcherzy...
Mam 10 letniego Opel Astra na benzynie i bez gazu i użytkuję go od roku i do tej pory wydałem tylko ekstra pieniądze na zamontowanie nowego katalizatora oraz czujników lambda bo katalizator okazał się wypalony. Ale 2 miesiące zaczęło się zło od tego że stwierdziliśmy ubytki płynu chłodniczego i w nim było trochę oleju. W jednym z warsztatów stwierdzili...
Witam, samochód to E36 Cabrio '99 M43B18 z Climatronic'iem. Połowę dużego problemu już rozwiązałem, gdyż woda przedostawała się przez uszczelkę/gąbkę pomiędzy karoserią a obudową nagrzewnicy/dmuchawy. Nowa uszczelka zamontowana i tam już nie leci, aczkolwiek teraz kapie kropelkami z jasnego łącznika aluminiowych przewodów nagrzewnicy z plastikowymi...
Zastanawiam się nad optymalnym rozwiązaniem jak zrobić tani trwały i wydajny kolektor. - Absorber z aluminium czernionego. - Szyba raczej solarna, zwykła szyba nie przepuszcza podczerwieni w jakimś paśmie np. piry alarmowe przez szybę nie działają. Jak ktoś ma materiały na temat szyb solarnych to niech prześle. W jakiej odległości dać szybę od absorbera?...
Któreś z połączeń przewodów układu chłodzenia może być nieszczelne - to częsty przypadek po dużej naprawie, która wymagała rozłączenia starych węży. Ciężko taki wyciek zlokalizować, ponieważ potrafi on się ujawniać dopiero po nagrzaniu silnika i wzroście ciśnienia w układzie, a wtedy wypływający płyn momentalnie odparowuje. Tak, jak napisał przedmówca...
Autor napisał w pierwszym poście,że wskaźnik temperatury osiąga czerwone pole co wskazuje przegrzewanie się silnika. Gdyby była wina uszczelki lub tulei to nie było by wskazania wysokiej temperatury o układ chłodzenia by wykipiał tak jak by się zagotował bo nie temperatura a ciśnienie by to spowodowało.W tym wypadku w układzie chłodzenia powinien pojawić...
Przed sprawdzeniem ciśnienia w cylindrach, ponieważ bez dobrego komputera diagnostycznego zostaje serwis, proponuje sprawdzić pompę wody. Jutro jak będę w firmie dopytam kolegi co dokładnie braliśmy pod uwagę, ale nic nie mogę obiecać. Aktualna sesja pochłania mój cały wolny czas ;p Dodano po 8 Silnik wtedy pracował równo, stan oleju też był w normie,...
http://obrazki.elektroda.pl/7803899400_1... Przetworniki ciśnienia z rodziny PX2 firmy Honeywell to seria przemysłowych sensorów, dedykowanych do pomiarów ciśnienia w zakresie od 0 psi do 150 psi. Ten konfigurowalny sensor oparty jest o czujnik piezorezystancyjny z wbudowanym dedykowanym układem typu ASIC, który zaimplementowany został...
Witam! Samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2008r. Jestem świeżo po odebraniu auta od mechanika. Objawy przed naprawą: ogromny problem z odpaleniem auta na zimnym silniku (po ok. 6-godzinnej przerwie), większe zużycie paliwa, komunikat "Anti-pollution system faulty", zapalająca się kontrolka wtryskiwaczy, brak możliwości przyspieszenia powyżej mniej więcej...
Witam, Chyba nie doczytałeś. "Piekielnie drogie karbowane rury" miały być na wymiennik, nie na doprowadzenie. Jestes w błędzie. Wiem dobrze co napisałem. W Niemczech przeważnie rury karbowane stosuje się na całej długości połączenia pomiędzy kolektorem a zbiornikiem :O Problem w tym że 1m pojedynczej takiej rury kosztuje grubo ponad stówę. Robią nawet...
Cześć Wszystkim. Posiadam VW Caddy Skap 2008r; 2.0Tdi; 140HP; Kod Silnika BMM. Przebieg - 450tyś km. Olej, filtry - wymieniane regularnie co 10tyś km. Rozrząd, pompa wody itd co 80-90tyś. Zacznę od początku, możliwe że niektóre informacje mogą okazać się przydatne. Przy przebiegu 380tyś pojawił się świst/gwizd z pod maski oraz zapach spalin w kabinie....
auto ma czujnik spalania,wymieniłem go,bo uznałem,że ten poprzedni widocznie nie działał,ale po wymianie żadnych zmian-przykręcany zgodnie z odpowiednim momentem.Nic się nie zapala na desce,zauwazyłem,że na listwie wtryskowej jest pulsator (kompensator ciśnienia paliwa),często widziałem na allegro,że podają,że jest to regulator ciśnienia paliwa -wg...
witam widzę że rozwinął się równoległy wątek o kolekorach na elektrodzie. Konstrukcja mi się bardzo podoba i skoro dzieła 6 lat jest dobra. Pisałeś że masz problemy ze wzrostem ciśnienia, w hydraulice w systemach zamkniętych stosuje się naczynia przeponowe (15% objętości całej instalacji )zobacz opis na forum kolektor sloneczny za 1500 bo mieszanie...
https://obrazki.elektroda.pl/7927297700_... Na różnych forach internetowych, w tym naszym, co trochę pojawiają się konstrukcje kompresorów bazujących na sprężarkach z lodówek. Czytając ich opisy lub komentarze, na przykład: Rurka tłocząca powinna być wygięta do góry, wtedy większość wyplutego oleju wracałoby tam, gdzie jego miejsce....
ciśnienie płynu chłodniczego przybywa płynu chłodniczego kolor płynu chłodniczego
iskrownik ustawić simlock alcatel kodem pralka blokada polar
Zmywarka Hoover błąd 06 - przyczyny i rozwiązania Myjka ciśnieniowa wyłącza się po uruchomieniu dopływu wody