Kod silnika? Poczytaj sobie o tzw Not laufie czy zacinających się kierownicach zmiennej geometrii turbo.
w parametrach masz odpowiedz na swoje pytania, z doładowaniem to co przedmówca pisał, widzi duże ciśnienie i nawet zaworu turbiny nie uruchamia(masz7%wysterowania). A z egr, to wygląda jakby był niedrożny, nie działa, nie wpuszcza spalin. Sprawdź napięcia na wtyczcce czujnika, zobacz co sie dzieje po odpięciu, ewentulanie podmień czujnik ciśnienia.
Za duże ciśnienie turbiny!!! A nie masz przypadkiem przyciętego EGR'a? Były tu na elektrodzie takie/podobne kłopoty. Najprawdopodobniej może być brudny. A i jeszcze jak jest z geometrią turbiny? nie są zacięte kierownice? Wygląda na zwykłe przeładowanie. Chyba, że jeszcze coś innego o czym nie wiem. Pozdrawiam!
Witaj. Turbina bije za duże ciśnienie. wygląda to jakby kierownica była zapieczona sprawdź działanie sztangi powinna pracować około 2cm będziesz wiedział czy kierownica pracuje czy jest zapieczona. sprawdź przy okazji wężyki od sterowania turbiny
Błąd 575 sugeruje przeładowanie silnika. Sprawdź zawór upustowy n75 i jego część wykonawczą na turbinie oraz wężyki połączeniowe tych elementów. Auto po przekroczeniu większej liczby obrotów dostaje za duże ciśnienie z turbiny i wchodzi w tryb awaryjny dlatego nie ma mocy
Radagast20 przeczytaj to uważnie! Zrób to co Ci wcześniej napisałem. Kod usterki 00575 ten co ci podali po diagnostyce to ten właśnie czujnik. 00575-Czujnik ciśnienia (doładowania )w rurze rozgałęźnej (między turbiną a przepustnicą). Jeszcze do tego na twoim kwicie co płaciłeś za diagnostykę jest napisane, że czujnik pokazuje ładowanie turbiny przy...
Po wymianie egra na nowy wyskoczył blad za duże cisnienie turbiny i zbyt mały przeplyw egra
Za duże cisnienie doładowania Gdzie te ciśnienie? Przecież on nic nie ładuje jak zawór w turbinie otwarty.
Witam. Auto przechodzi w tryb awaryjny przy prędkości 160km/h. Wg Vag zbyt duże ciśnienie doładowania turbiny. Turbina wyczyszczona, kierownice turbiny po czyszczeniu i pracuja w całym zakresie. Wężyki podciśnieniowe wymienione, EGR zaślepiony. Co dziwne do czwartego biegu niezależnie od obrotów nie idzie wprowadzić auta w tryb serwisowy dopiero na...
Ważna jest próba drogowa!Jeżeli wartość na pozycji 3 jest dużo większa i przekracza 2150 mmbar to musisz sprawdzić czy kanał obejściowy turbiny się otwiera.Mozna to sprawdzić zdejmując wężyk z zaworu regulacyjnego i podłączając ciśnienie z jakiegoś kompresora.Należy uważać aby nie było ono zbyt duże,bo może się uszkodzić przepona regulacyjna turbiny.Jeżeli...
Mam małe doświadczenie ze 105 ale wiem że po awari turbiny często zostaje uszkodzony 5 lub 6 cylinder .Sprawdź ciśnienie na wszystkivh cylindrach ,jeżeli na jednym będzie za duże lub za małe a na pozostałych jednakowe to ten cylinder ma uszkodzenie .Sprawdź czy niema śladu wymiany turbo.
Wyjmiesz jeden tłok i tez będzie ładnie chodził. A jedną z przyczyn padania turbin jest zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej.
Ciśnienie 2400 bar jest zdecydowanie za duże. O jakieś 1000 razy. Raczej 2,4 bar.
Zrób tak jak kolega ele5 podpowiada. Jeżeli nie będzie efektu to myśle ze bedzie to zawór regulujący ciśnienie turbiny. Albo daje za duże albo za małe i dlatego tak sie dzieje.Podłaczenie pod VAGa tego nie pokaże.
Na chwile obecną auto pojechało, wróci za 3 tygodnie, na czyszczenie, ewentualnie regeneracje turbiny, napisze o efektach.
Witam . Po pierwsze sprawdź czy jak silnik pracuje,po odkręceniu korka wlewu oleju masz ciśnienie ? Po drugie te pokrywy nie mają odmy tak jak w starszych modelach.(maja na zasadzie tak zwanych siatek , zaczyna się od dużych dziurek a kończy na małych ) Serwisy co 25 tysięcy , super olej z supermarketu , i zbyt częste wymiana podkładek pod wtryskami...
Witam Myślę, że najprostsza droga to gaz ziemny - silnik spalinowy - generator - en. elektryczna/ciepło. Turbina parowa - za duże obroty, kłopoty z przekładnią. Silnik parowy uszłoby, ale kocioł, niebezpieczne ciśnienie i wysoka temperatura, to też dotyczy turbiny parowej. Czadnica - zbyt kłopotliwe produkty uboczne, konieczność dokładnego oczyszczenia...
Jesteś pewny że nie dawałeś żadnego silikonu przed turbiną? jak tak to za duże ciśnienie ojeju nie zrobi krzywdy turbinie bo je wypluje dołem, jak dałeś extra uszczelnienie to może być tak jak piszesz. pozdrawiam
Niema Plam pod samochodem turbina była wymieniana 200tyś temu, a jak sprawdzić ciśnienie doładowania turbiny, prędkości jakie rozwijam to maks 110km/h
czepiłem się turbiny, ponieważ samochód pracuje przez dwie godziny na wolnych obrotach i zaczyna pobierać olej z silnika. Chłodnica powietrza jest szczelna, tylko turbina wywala do niej olej.Po zdjęciu przewodu z intercoolera przy pracującym silniku jest wyciek oleju od dołu turbiny. Jeśli byłoby duże ciśnienie w układzie korbowym to wywaliłoby miarkę...
Zacytuję siebie z innego forum. Z tego co opisałeś wnioskuję że silnik przechodzi Ci w tryb awaryjny ,,notlauf,,. Z reguły dzieje się tak w dwóch przypadkach (za duże lub za małe ciśnienie doładowania turbiny). Występują 4 przypadki takiego zachowania: - defekt, niepoprawna praca zaworu N75 - uszkodzenie (pękniecie, przetarcie) węży podciśnieniowych...
Wszelkie resety oraz regulacje po wymianie i wypaleniu DPF zrobiłem, dodam, że ciśnienie w katalizatorze na wolnych obrotach jest 3-4 mbar oraz przy rozpędzeniu wzrasta do 10-20 mbar i obawiam się, że jest ono za duże, możliwe, że jeszcze któryś filtr w katalizatorze jest zapchany i wypalenie nie jest w stanie go wyczyścić. Używam Texy, może masz jakiś...
Przede wszystkim trzeba podpiąć się pod interfejs VAG, prawdopodobnie przyczynę otrzymasz jak na dłoni. Pożycz, zrób albo kup kabelek (ok 30pln) a oprogramowanie to już "załatwiasz" sobie jak tam uważasz. Powiem z doświadczenia ze mi kabelek vag pozwolił zaoszczędzić już setki jak nie tysiące które wydał bym na mechanika, a tak sam szybciutko diagnozuje...
Właśnie wpadłem na ciekawy sposób magazynowania energii przy pomocy gór. Na jakiejś górze umieszczamy zbiornik na wodę(odpowiednio duży). Możemy go z podnóża góry napełniać zużywając energie, a później ją odzyskać z dość dobrym skutkiem przepuszczając ją prze turbiny - różnica poziomów gór da duże ciśnienie wody.
Witam wszystkich. Może ktoś mi pomoże. Daje gaz do dechy a on max. 100 na godz. na trzecim biegu, jednak jak się zatrzymam, zgasze i uruchmie ponownie odzyskuje całą moc. Jeszcze jedno, jak mu przygazowalem na biegu jałowym do 4,5tys. zapaliła się kontrolka silnika, komputer wykazał zbyt duże ciśnienie na sprężarce. Turbina świeżo po regeneracji, przepływomierz...
Jeśli chodzi o Nm3 i m3 to: - w warunkach domowych ( gdy nie oczekujemy dużej dokładności ) przyjmuje się, że te objętości są sobie równe. - jeśli chodzi o dokładniejsze obliczenia to stosuje się odpowiedni wzór: (we wzorze "w.n." będzie oznaczało "warunki normalne") : ( V w.n. / V ) = ( Z w.n. / Z ) * ( T w.n. / T ) * ( p / p w.n. ) Oznaczenia: V w.n....
Pompa jeżeli pracuje jako pompa na wyjściu wytwarza ciśnienie a na wejściu podciśnienie. Mówiąc najprościej jeśli na wyjściu jest 6 bar to na wejściu -6 bar. Chłopie, skąd wziąłeś -6 bar? Maksymalnie co się da uzyskać to -1 patrząc względem atmosfery. Zapotrzebowanie pompy na moc można dosyć prosto policzyć, Q*h/n czyli wydatek w l/s razy wysokość...
Witam, miałem podobny przypadek w alfie co prawda w 2,4 jtd. Głównie na 3,4,5 biegu przy konkretniejszym wciśnięciu gazu auto traciło moc powyżej 3 tyś obr i zapalał się check. Dopóki nie przekraczało się 3 tyś pracowal silnik normalnie. Jak sie okazalo winą było zbyt duże ciśnienie wytworzone przez turbinę czujnik to wychwytywał i wprowadzał silnik...
Jak w temacie max.1,5tys. obrotów i pali się kontrolka silnika.Po podłączeniu komputera wyświetla błędy 1.Ciśnienie paliwa poza górną granicą i drugi błąd to za duże ciśnienie doładowania.Pytanie skąd takie błędy w silniku w,którym nie ma czujnika ciśnienia paliwa a silnik jest bez turbiny.
Przy takim przebiegu może być turbina. Sprawdź kompresję w silniku i czy odma nie jest przytkana. Może w silniku wytwarza się za duże ciśnienie i turbina wyrzuca olej.
Po podłączeniu pompki podciśnieniowej sztanga od turbo uchyla się maksymalnie przy podciśnieniu 0,6 bar. Wyjście podciśnienia z zaworka sterowania turbiną wynosi 0,8 bar. Po podłączeniu trójnika między wyjście z zaworka a sterowanie gruszką turbiny pokazuje 0,4 bar podciśnienia. Czy myślicie, że popsuta jest ta gruszka od sterowania turbiną? Gdy sprawdzam...
Filtry paliwa zmieniane na oyginał co 50 tyśkm. Właśnie słychać jak powietrze ucieka z takiego zaworu między silnikiem a wiatrakiem. Resztę muszę posprawdzać i dam znać. Edit: Sprawdziłem co nieco: Pompka po odpaleniu jest miękka i można normalnie pompować. Texą sprawdziłem ciśnienia doładowania. Przy pełnym wciskaniu gazu na pusto ciśnienie doładowania...
Tu masz problem z doładowamiem . I tu musisz jakoś zbadać z czego ten problem wtstępuje. Czy dlatego ze mie ma podciśnienia do regulacji zaworu ale chba jest bo EGR by się odezwał. Więc dalej musisz sprawdzić jakie ciśnienie występuje w układzie doładowania. Może być tak że jest i jest za duże lub go brakuje. Jak brakuje to dziura w układzie dolotowym...
Jeżeli masz tak duże ciśnienie na odmie to winna może być turbina, przepuszczająca spaliny przez wąz odpływowy oleju Ciekawe w jaki sposób.
Tak po kolei - nie znaczy że wszystko sprzyja Twojej usterce 1. Zatkany DPF a to powoduje 2,3,4 2. Wysilona praca turbo 3. Przegrzanie, zbyt duże ciśnienie gazów 4. Rozrzedzony olej - częste dopalanie DPF 5. Szczątki świec żarowych 6. Brak smarowania, zatkany filtr oleju turbiny
Blok pomiarowy 11 (Moduł- silnik 01). Od lewej: 1 obroty 2. Żądana wartość ciśnienie (do tego dąży ecu sterując N75 dla geometrii turbo). 3. Aktualne ciśnienie zmierzone 4. Wysterowanie PWM zaworu n75 w % PS Jak dasz wykres z tego bloku. To krzywa aktualnego ciśnienia powinna z pewnym opóźnieniem doganiać i pokrywać się z krzywą żądanego ciśnienia....
W benzynie gruszka działa dopiero odpuszczając gdy ciśnienie doładowania jest zbyt duże. A tego na postoju nie osiągniesz w normalnym aucie benzynowym. Jak masz miejsce umocuj w okolicy telefon i sfilmuj sobie działanie siłownika w czasie jazdy. https://youtu.be/Ocqmg6R99qo
Schodzi do końca cylindra a następnie zawory powodują, że się nie cofa. (Takie zastawki jak w sercu) . Wtedy dopiero dotrze do turbiny. Bez tego nie da rady ! Jutro zrobię eksperyment ... i udowodnię swoją tezę. Czyli zawór zwrotny. Właśnie ! Coś w tym stylu. Pompa będzie popowała cały czas, gdy jeden cykl dojdzie do końca to obróci się o 180st i znowu...
Nie spotkałem się jeszcze żeby powietrze było dmuchane do gruszki. Robiłem już sporo samochodów z turbosprężarkami i wszystkie miały podciśnienie.Chyba że u ciebie jest inaczej. Pozdrawiam No cóż, ale tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie się moim problemem. W najbliższym czasie postaram się sprawdzić jakie ciśnienie zmusza aktuator do pracy i...
4626 ciśnienie doładowania turbiny 449C czujnik ciśnienia w rurze dolotowej 44A1 czujnik temperatury w rurze dolotowej 44F8 regulacja poczatku wtrysku Aleś napisał, jakie to błędy: za małe, za duże, sporadyczne, nie osiągnięte, przerwa czy zwarcie do masy??
Olej zawsze jest w przewodach turbo, ale nie może go być zbyt wiele. Jeżeli masz zbyt duże ciśnienie doładowania to oznacza zatarte kierownice od zmiennej geometrii (poczytaj na forum było o tym wiele). Natomiast jeżeli turbina wydawała podejrzane dźwięki to nie ma na co czekać tylko oddać do regeneracji. Pamiętaj o nowym przewodzie zasilającym turbinę...
byłem u mechanika na kompie wyszło że jest za duże ciśnienie na turbinie i się zacina dlatego traci moc tak stwierdził mechanik i nie wiem czy miał racje ponieważ podczas jazdy straci moc wówczas wyłączam zapłon ponownie uruchamiam silnik i jest jakiś czas dobrze tak wygląda jak by coś cię resetowało
Samochód nie ma mocy ponieważ wchodzi w tzw. tryb awaryjny / serwisowy. Jest to spowodowane tym że czujnik ciśnienia doładowania odczytuje zapewne zbyt wysoką wartość doładowania i następnie komputer w samochodzie odcina podciśnienie sterujące turbiną aby nie kręciła się zbyt szybko. Samochód myśli tak => jak za duże ciśnienie doładowania to pewnie...
Witam. Po generalnym remoncie silnika i regeneracji turbiny która jest podwójna- biturbo- po przejechaniu 200 metrów odcina mu moc i zaczyna mrygać kontrolka świec żarowych. Na komputerze pokazuje błąd 5171- zbyt duże ciśnienie doładowania, zakres regulacji na granicy. Mimo przestawiania regulacji w różne pozycje nic się nie zmienia. Proszę o pomoc.
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
Problem ze scanią nadal nie rozwiązany.Tak jak pisałem wczesniej ,ciecz krąży bardzo szybko przede wszystkim przez odpowietrzenie pierwszej głowicy.Zastaniawiam sie czy aby nie jest przypchany gdzieś obieg wody.Blok cały sprawdzony,sciągane były klapki boczne od strony turbiny z bloku razem z chłodnicą oleju i nic nie zostało znalezione a reszte kanałów...
Regeneruj lub szukaj drugiego sprawnego turbo. Wiem, że tak najłatwiej. Dzwoniłem do zakładu gdzie regenerują turbiny i stwierdzili, że aby turbina puszczała olej jak nie ma luzów to sporadyczne przypadki. Mówili, że zdarzają się przypadki że kanał olejowy jest zapchany, za duże ciśnienie oleju w układzie, zasyfiony smok olejowy od pompy. Wtedy turbo...
Jeżeli gwizda to znaczy że już dogorywa. Z korka oleju zawsze coś tam dymi. Zależy jak bardzo i czy nie ma przedmuchów do skrzyni korbowej. Można to w łatwy sposób sprawdzić. Przy zamkniętym korku oleju odłączamy przewód od odmy olejowej i zaślepiamy go na chwilę ręką. Jak się wytworzy duże ciśnienie to znaczy że silnik już ma przedmuchy. Pierścienie...
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Witam, mam takie pytanie czy w Scanii R 420 silnik HPI ta druga dolna turbina ma duże znaczenie dla ciśnienia oleju w silniku?
Przy maksymalnym naciśnięciu pedału gazu i przytrzymaniu powinien sie poruszyć, w przeciwnym razie turbina zacznie wytwarza ć za duże ciśnienie i wejdzie znowu w tryb awaryjny
Sterownik silnika widzi zbyt duże ciśnienie doładowania chociaż elektrozawór wysterowany jest tylko na 1%. Powodów może być kilka: uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania, zwarcie jego sygnału do plusa uszkodzony elektrozawór sterowania turbiny lub zacinającą się geometria turbiny. Pierwsze dwa wykluczysz (o ile błąd występuje co chwile)patrząc w parametry...
witam, suszara :) jak kolega mdcs nazwał turbine kręci do 300000 rpm, a cisnienie doładowania reguluje zmienna geometria łopatek kierownicy , a kolega bandzior podał elementarz jazdy z turbiną i chodzi tu głównie o łozyskowanie wirnika turbiny ,ponieważ jest slizgowe to by olej nie przypiekł sie od rozgrzanej turbiny która potrafi osiągnąć nawet 400st,...
Witam Panowie,auto nie dawno kupione, zauważyłem że w iveco czy mascott (tylko 150KM!) występuje niestabilna praca turbiny podczas przyśpieszenia (obciążenia). Zgodnie z zaleceniem pewnego fachowca (dotyczyło iveco wtedy model 35c15) rozwierciłem zasilanie podciśnienia które idzie do zaworka który steruje turbine. jest ciut lepiej ale dalej jest tak...
Jest bardzo prosty sposób. Nakreśle ci temat w małym skrócie. Z tego co opisałeś wnioskuje że silnik przechodzi Ci w tryb awaryjny. Z reguły dzieje się tak tylko w dwóch przypadkach (za duże lub za małe ciśnienie doładowania turbiny). Z wiedzy która posiadam najprawdopodobnymi przyczynami są 4 przypadki takiego zachowania: - defekt zaworu N75 - uszkodzenie...
Może być za duże ciśnienie w skrzyni korbowej np .uszczelka pod głowicą turbina ma ociek grawitacyjny jeżeli będzie za duże ciśnienie w skrzyni korbowej nie pozwoli zejść olejowi i go przepala . Sprawdż intercoler jak znajdziesz w nim olej to sprawdż uszczelkę np. ciśnienie
Witam, Racja, później sam się zorientowałem, że tam jest zawór upustowy. Daje to duże możliwości. Zaślepianie go ma sens jeśli nie ma odbiornika za dyszą. Jeśli natomiast zainstalowalibyśmy z tyłu turbinę odbierającą, to wtedy taki zawór byłby bardzo potrzebny, bo przy większych obrotach zacząłby przepuszczać częściowo strumień za wirnikiem, a to dawało...
No to jeszcze raz ja: To "cięgienko" to jest tzw sztanga zaworu upustowego turbiny. Steruje nim tzw grucha, czyli siłownik membranowy, połączony przewodem ciśnieniowym z kolektorem za turbiną. Jeżeli turbina zaczyna ładować za duże ciśnienie, grucha poprzez sztangę otwiera zawór upustowy i część spalin omija turbinę zmniejszając wydatek sprężarki. Przypadłość,...
Mogę już chyba napisać dalszy wątek w temacie, bo rozwiązaliśmy problem. Pomógł mi w tym zainstalowany dodatkowy wskaźnik powietrza doładowanego (turbiny). Auto sprawiało wrażenie ociężałego ponieważ.... miał fabryczny feler - miał nieszczelny układ dolotowy interkolera. Otóż auto przy każdej zmianie biegów hamowało, zwalniało. Wskaźnik turbiny np:...
360 tys, ma No wiadomo, jak każdy 20-letni TDI w naszym kraju. W układzie dolotowym jest zbyt dużo oleju, i ten olej jest wyduszany przez ciśnienie z dolotu wszystkimi połączeniami. Można wymieniać węże, uszczelki itp. ale to niewiele pomoże. Trzeba usunąć przyczynę nadmiernej ilości oleju. Może turbina przepuszcza, czy może uszkodzona jest odma, ale...
Ja bym trochę odwrócił sytuację z korektorem, on ma za zadanie zmniejszyć dawkę w momencie, gdy w kolektorze nie występuje odpowiednie nadciśnienie. Korektor ma tylko hamować apetyt na paliwo gdy turbo nie dmucha, taki był zamysł konstruktora. Z takim samym zadymieniem bym polemizował. Większe ciśnienie nie wzięło się znikąd, zapewne większa dawka paliwa...
Witam. Ojej do turbiny pompowany pod cisnieniem albo olej idzie do miski albo do kolektora nie ma innej drogi. Jak nie wywala na zewnatrz i nie cieknie zostaje ze idzie do kolektora ssacego bo sa luzy na lozyskach turbiny, ale w tym wypadku powinien kopcic. Moze ci oleju do turbiny nie pompuje, z tym sie nie spotkalem chyba ze pompa oleju slaba lub...
kolego, prawdopodobnie masz zanagarowane kierowniczki zmiennej geometrii przy turbosprężarce, objawia się to tym że turbina podaje za duże ciśnienie i komputer sterujący przechodzi w tryb awaryjny. Przyczyna zaanagarowania turbiny jest jazda na niskich obrotach silnika, gereralnie silniki TDI lubią wikse czyli dostac po zaworach możesz także sprawdzic...
Siema po dłuższej nieobecności. Pacjent ten sam co ostatnio, ale problem inny. Samochód jest słaby, jak na 110 KM (czy ile on tam rzekomo ma). Podejrzenie padło na turbinę. Na postoju gruszka nie ruszała się w ogóle. Nieważne czy 800 obr/min czy 3000 obr/min. Ciśnienie do gruszki idzie, ale nie mam manometru żeby sprawdzić czy odpowiednie. Kupiłem nową...
Witam, Auto jeździło sprawnie, ale w trasie zaczęło stukać (diagnoza - tulejka na korbowodzie). Auto jechało nienagannie z pełną mocą oprócz tego stukania i mimo prawie nie działającej już turbiny. Zregenerowano korbowód i turbinę, wymieniono pierścienie i przy okazji przeszlifowano uszczelkę pod głowicą. Po ponownym złożeniu silnika auto zachowuje...
Razem z kolegą podłączyliśmy pod ten drugi zaworek ale niestety nic się nie zmieniło. Sam turbiny nie rozbiorę,bo bałem się że coś mogę narobić gorszego jeszcze. Dałem znajomemu mechanikowi go do zrobienia, to podobno było coś w niej do czyszczenia i dawała za duże ciśnienie. Zrobił mi to za 200 zł, w cenie jeszcze zamontował opaskę na wężyk całkiem...
Dolot ma malutki przedmuch zaraz za sprężarką, ale nie jest to na tyle duży ubytek, żeby robił takie spustoszenie. Nie prawda , mogą być dwie przyczyny takiego stanu rzeczy No i tu jest też problem, bo mam do kogo pojechać na kompa (nie za darmo) ale ta osoba chyba nie do końca jest oblatana w temacie, bo np. wcale nie sprawdził wydatku turbo. A chyba...
Już ostatni raz odpowiadam, bo szkoda bić niepotrzebnie pianę. To akurat nie prawda, westgate nie jest od tego i nic nie poprawi w sprawie tzw. turbodziury. Natomiast to że problemu nie ma to jest to że za zwyczaj turbiny w seryjnych autach są malutkie i efekt jest znikomy. Właśnie dlatego można dać małe turbiny szybko zbierające się (likwidujące więc...
Witam. Ostatnio podczas jazdy na 5tym biegu w okolicy 2000 RPM i wciśnięciu pedału gazu w podłogę zapaliła się na niecałą sekundę na czerwono kontrolka check engine, z samochodem nic się nie stało, jechał dalej normalnie, po sprawdzeniu błędu okazał się nim być P0235. Coś takiego stało się już kilka razy (raz na 3cim biegu, reszta na 5tym), wszystko...
Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj. Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być. Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach. Jak działa sterowanie turbiną? Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się...
W logach różnica ciśnień rzędu 300mbar przy 2600rpm to wypełnienie 52%, a taka sama różnica 700mbar przy 1800rpm to wypełnienie 45%. Oczywiście w obu przypadkach sytuacja przyspieszania. Tutaj jest potrzebna wiedza jak działa turbo i dlaczego przy innych obrotach czasami wyższych "pompuje" mniejszym ciśnieniem. Zacznijmy od "korzeni" gdzie było stosowane...
Nie jestem mechanikiem samochodowym, więc układy chłodzenia znam tylko w tych samochodach z którymi miałem do czynienia. Z opisu wnioskuję, że zbiornik pracuje jako ciśnieniowy. Opisany problem jest podobny do tego który występuje w mojej megance. czy nie szczelny korek od płynu w zbiorniczku moze byc przyczyna ubytku płynu? W korku są dwa zaworki -...
na biegu jałowym było 70kPa (...) powinno być około 25kPa, przy ruszaniu z 1 biegu było 300kPa a powinno być 90kPa Nie ma tam turbiny, więc nie ma prawa być więcej niż ciśnienie atmosferyczne, tj. ~100kPa, a więc raczej nie nieszczelność a uszkodzony czujnik albo diagnosta nie popatrzył na jednostki bądź w programie była zła jednostka wpisana. Skoro...
Przy teście bs11 N75 pracuje w trybie on/off (0 i 100%). Czyli pełne podciśnienie jakie pompa wakum daje / atmosfera. Tak jest ti normalne i a wsakazanie poza skalą świadczy o dobrej kondycji pompy wakum. Tylko ze test BS11 to jest test wstępny czy sztanga się rusza. Turbo do prawidłowej pracy potrzebuje płynnej pracy w zakresie 30-70% bez zacięć i...
Do Jolciaro Cześć. Ja mam ten sam problem, na trasie traci moc, zapala się kontrolka VSR… i moduł silnika. Wystarczy zgasić silnik (zresetować) i dalej można jechać. Ja ma RAV4 z 2004 roku, niedawno zakupione, oczywiście przed zakupem sprawdzone w salonie Toyoty, tam pracują spoko ludzie, jednak z powodu braku roboty nie mają doświadczenia, a...
vaku troche słychać ale ssie. Po odpaleniu motoru kierownica w turbo się przestawia, wydaje się że jest ok. Teraz doszedłem do pewnej teori, ale to tylko teoria. Podczas odpalenia zimnego silnika i przegazowaniu gaśnie, przy próbie ponownego uruchomienia, kręci tak jakby nie miał kompresji i dymi na biało, muszę chwię odczekać żeby odpalił. Teraz teoria-ciśnienie...
Witam, Od pewnego czasu (kilka tygodni) zmywarka nie domywa naczyń. Była myta kilkakrotnie bez naczyń na programie z tabletką i nie pomogło. Żona mówi, że czyściła filtry od czasu do czasu. Wyczyściłem dokładnie filtry i umyłem wszystko co było dostępne od wewnątrz (ramiona natryskowe, przewód wodny do ramion, filtry, komorę filtrów i komorę turbiny...
Ps. Wrzucam temat jeszcze raz bo ktoś go do kosza przeniósł. Wszystko ok ale może chociaż jakieś info dlaczego??? Dlatego ze czasy dobrego obyczaju na tym Forum minely. Tak jak napisalem "w koszu" jest uszkodzony zawor sterujacy sprezarka.Nominalne cisnienie wezy nie zrzuci.Pozdrawiam.Stefan. Wszystko się zgadza tylko sterownik jest tak zaprogramowany...
A ja się dziwię dlaczego na przodzie lub tyle nie ma silnika odrzutowego pchającego wagoniki. Wentylator o średnicy tuby i po problemie próżni. Ciśnienie gazów jeszcze by wspomagało ciąg wentylatorów. Czyli twoim zdaniem ten "tunel" miał by tylko osłaniać od wiatru bocznego? Samoloty już latają w przestrzeni i to bez tunelu. I co byś chciał zrobić...
Podciśnienie odpada od razu bo egr jest elektryczny w tych samochodach. Dpf był odczepiony od turbiny wiec to nie on. Pomogło dopiero odczepienie rurki od chłodnicy spalin do kolektora wydechowego. Więc spaliny muszą nie mieć wyjścia gdzieś w okolicy sprężarki tylko jak to możliwe.. Za duże ciśnienie doładowania i go dusi powietrzem? Rura od turbo była...
Mi tez kiedyś zdarzył sie taki spadek mocy w 1,2 TDI (podobny silnik jak Ty 1,9 TDI mam w leonie) ale od razu wjechałem do znajomego warsztatu, okazało sie, że zaciął się N75 i odłączył turbinę. Druga sprawa to jak kolega radził sprawdź jak pracują kierownice w turbinie, jest tam takie ruchome ramie, powinno chodzić dość lekko jakieś 1,5 - 2 cm (nie...
Ok. Dzięki. Test z odłączonym wężykiem do WG. zrobię. Sprawdzę sztangę na ile się wysuwa jak pisał Gawlo.Jeśli turbina nadmucha duże ciśnienie aż do przeładowania to oznacza, że sztanga jest źle wysterowana? N75 i DV są sprawne .
. Myślałem o przerobieniu turbosprężarki, odcinając od niej część turbiny spalin, pozostawiając tylko sprężarkę i przystosowaniu tego na pasek. Co o tym sadzicie? Że wirnik małej turbosprężarki to 100-150 tys. rpm. I moc do napędu to kilowaty albo nawet dziesiątki KW w dużych silnikach. Co z tego że małe ciśnienie jak zapotrzebowanie na wydajność jest...
słuchaj no kolego doskonale cię rozumiem ale ty dalej swoje przy małych obrotach to ona za wiele nie zdziała bo nie ma ciśnienia w kolektorze wydechowym a poza tym widziałeś turbinę od sierodka wiesz na jakiej zasadzie działa co się dzieje kiedy są małe obroty a jak duże co wtedy się dzieje w turbinie co nią steruje o ustawia dolot spalin na wolnych...
Witam Problem jest taki że po odpaleniu samochodu zapala się żółta kontrolka diagnostyki i nie załącza turbiny. Podłączony CLIP pokazuje ciśnienie atmosferyczne 997 hpa a doładowania 1100, błąd jest trwały i niekasowalny (błąd niezgodności ciśnien) Jeśli się auto odpali a potem da mu w pipe to można przejechać i 100 km byle nie odpuścić gazu do zera...
Przeładowanie - tryb awaryjny, za duże ciśnienie doładowania. Do sprawdzenia zaworek, wężyki i zawór przy turbinie.
plan b) nie dał efektów. Wygląda iż prawidłowy kierunek to a) - pompa myjąca a konkretnie jej turbina. Co do weryfikacji przekaźnika to: - jest sterowany napięciem stałym 5v z fioletowego kabla. Biały i czarny to zasilanie 220v silnika. - jest sprawny (przez porównanie ze schematem i innym prawidłowo działającym przekaźnikiem) - praktyczne działanie...
Za duże ciśnienie oleju przeciskało go gdzie był słabszy punkt typu turbina pierścienie więc jeśli wróci do normy to nie powinieneś za bardzo się przejmować (oczywiście monitorując sytuację).
No więc tak. Zdjąłem wężyk zrobiłem podciśnienie na maksa - cięgno schowane maksymalnie. Stracił trochę mocy. Szczególnie w górnym zakresie. Powyżej 3 tyś zadyszka okrutna. Ale do 2tyś jakby bez zmian. Kolego... Jeżeli na zgaszonym silniku cięgno jest maksymalnie wysunięte, a po odpaleniu od razu wchodzi do gruchy na przeciwległą pozycję - to nie masz...
Turbina ma zawór odpuszczający który ogranicza max. ciśnienie doładowania. Jeżeli na 2-ce dajesz duże obroty to otwiera się właśnie ten zawór i wtedy jest takie odczucie jakby turbina się wyłączyłą.
Poniżej przesyłam kilka postów z forum www.toledoclub.pl. sam jestem użytkownikiem toledziaka 1.9 tdi "auto przechodzi w tryb awaryjny i turbawka wtedy nie pompuje pewno po tym mechanik stwierdzil ze nie ma cisnienia wyskoczyl blad 00575?? moga byc 2 mozliwosci duza nieszczelnosc w dolocie wtedy rowniez nie bedzie cisnienia + straszny batory za autem,...
czujnik ciśnienia paliwa i powietrza wymieniony
witam koledzy jest 0 ; błędów nic się na desce nie zapala wcześniej miał moc więc blokada prędkości raczej sama się nie włączyła zaworek przed turbiną zamieniałem podciśnienie dałem do zaworka odzielnie nowym wężykiem bez trójników na ogrzewanie ciśnienie w kol dolotowyn w czasie pełnej mocy +-2150 sprawdzałem ktsem nawet regulowałem tą małą srubką...
Sprawdz podciśnienie i wężyki do sterowania turbiny. Za póżno wstaje i nie osiąga ciśnienia.
(...) obrazki.elektroda.pl/7532374100_17370607... https://obrazki.elektroda.pl/3643429000_... https://obrazki.elektroda.pl/1928348000_... https://obrazki.elektroda.pl/3246161900_... https://obrazki.elektroda.pl/7441126600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z informacji i zrzutów ekranu...
Trochę błąd myślowy występuje w Twoim rozumowaniu. Mianowicie: paruje Ps. Nie mogę użyć gazu Wszystko co wyparuje jest gazem. Sprecyzuj o jaki gaz konkretnie Ci chodzi. LPG(swoją drogą to ciecz,ale powiedzmy, że gaz), CNG? Jest mnóstwo czynników chłodniczych. Parowanie przy 35stopniach to trochę wysoko, w klimatyzacjach parowanie odbywa się w mniejszych...
To znaczy ze prawdopodbnie turbina wali olejem. Jednak jeśli była zmieniona turbina i druga wali olejem po tak krótkim czasie to trzeba znaleźć przyczynę. Zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej, zapchany spływ olejowy, niedrozna odma itp
Zakres pytania taki więcej hydrauliczny, więc zbyt wielkich wodotrysków intelektu się nie spodziewaj... Typowym problemem jest brak danych; jakie ciśnienie, jaki przepływ, czy ciśnienie/przepływ stabilizowane, czy może pracować "cyklicznie". Widzę cztery metody, wszystko zależy od wymagań zastosowania i od dostępnego warsztatu mechanicznego. 1. Pompa...
Co znaczy mułowate od spodu? Coś mi tu nie pasuje ta dziura w dolocie. W jakim przedziale obrotów masz te gwizdy? Auto nie jest po jakimś chipie? Od 1800 obr/min ciśnienie doładowania osiąga to co chce dostać sterownik silnika. Tyle że od tego momentu turbina cały czas już pompuje więcej niż chce tego sterownik. Nie wiem czemu ale przy ok 2000 obr/min...
Z podanych wyżej uwag tylko siła wyporu ma sens. Gdyby z jakiegoś powodu (np. działania Słońca) ciśnienie w dzwonie wzrosło powietrze ujdzie z niego dołem, ew wyprze wodę o ile jeszcze jest. To urządzenie opiera się na tym, że ciśnienie wewnątrz zależy tylko i wyłącznie od ciśnienia słupa wody, niczego innego. I jest takie same wewnątrz jak na zewnątrz....
duże ciśnienie oleju klimatyzacja duże ciśnienie duże ciśnienie zbiorniku
kalibracja belki tensometrycznej strumienica zamiast katalizatora honda civic termostat
obciążalność prądowa przewodów obciążalność prądowa przewodów
Podłączenie kabli zapłonowych w silniku spalinowym Jak naprawić stator: diagnostyka, czyszczenie, przezwajanie