Witam. Zauważyłem lekki wyciek spod pompy vacum. Czy należy wymienić uszczelkę pod pompa vacum czy jeszcze jakiś uszczelniacz wałka? Hamulce działają jak brzytwa:) Może ktoś wie jaka uszczelka tam pasuje? Jarek
Jesteś pewny że ten przełącznik posiada możliwość regulacji? jeśli tak było by najprościej w ten sposób Czyli w końcu jaka jest zasada jego działania? tak jak pisałem wyżej? z tego co widzę posiada histerezę. Znalazłem jeszcze [url=]tutaj relację ze zrobienia takiego układu z takim samym przełącznikiem i wydaje się że to działa :) A może znależć taki...
Części zamówione doszły. A więc tak. kupiłem przełącznik ciśnieniowy PSF109S-81-330 kupiłem pompe vacum hella up 28 przekaźnik założyłem 40A bo taki miałem kupiłem węże ssawno-tłoczące PVC/PCV ze spiralą stalową kupiłem przetwornice 400W z 24V na 12V Serwo samochodowe wyciągnięte z golfa 3 a ten czujnik od volva nie działa na tej zasadzie co myślałem,...
Tak smarowanie jest z głowicy. Po rozkręceniu wszystko wygląda w porządku. Odpiąłem też wąż do którego pompa dmucha powietrze bo podejrzewałem, że może się zapychać. Tak wiem, że to nie kosmiczna technologia, ale męczę się z tym już miesiąc i jestem w tym samym miejscu co i na początku. Wiem, że jest rozszerzalność cieplna i może się tak zdarzyć, ale...
Witam Mam problem z klimatyzacją w passacie b5 1,9 TDI 115 KM. Gdy nacisne na panelu włącznik klimatyzacji to sprężarka ani wentylator nie reaguje. Ale jak podpinam pod skaner diagnostyczny to na wyświetlaczu wyświetla w klimatyzacji jeden bład : (001206 - Sygnał okresu zapłonu wyłączony). Po wykasowaniu tego błędu i ponownym załączeniu zapłonu i odpaleniu...
Chyba zaryzykuję z pompa vacum. Zeby to działało układ i tak musi być szczelny i muszą byc zawory w odpowiednich miejscach. Jak będziesz miał gotową i szczelną pompę odśrodkową (na razie daleko do tego) to wiedz że można ją przerobić na samozasysajacą (nawet bez zaworów zwrotnych) tylko trzeba zrobić taki układ aby pompa po wyłączeniu pozostawała zalana...
Proste zdejmujesz dwa wężyki z filtra paliwa co idą do pompy Vacum. Następnie na te dwa końcówki filtra paliwa zakładasz wężyk -to spowoduje to że pracująca pompa paliwa podaje paliwo do filtra i te paliwo trzeba skierować z powrotem do filtra paliwa - czyli na filtrze paliwa robisz zamknięty obieg -te paliwo podczas testu nie bedzie nam potrzebne z...
Pompa działa. Ciśnienie do 5 atm. Chodzi równo i cicho. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za informacje i pomoc. Pozdrawiam
Witam. Chciałbym zgłębić budowę i działanie pompy Vacum w silniku 1,9 TDI a szczególnie interesuje mnie czy można ją zregenerować. Mile widziane będą rysunki, opisy, linki, gdzie można coś o tym przeczytać bo już kilka dni próbuję coś znaleźć i nic. Kiedyś rozebrałem swoją i są w niej 3 łopatki na kole umieszczonym mimośrodowo, które jak się domyślam...
Podstawowa różnica,to taka,że pompy HYDRO-VACUM,to pompy "cierne",to znaczy,że wewnątrz pompy obraca się wirnik, który ociera o "obudowy". Jest to jeden z warunków,by pompa mogła pracować, przepompowywać. Z czasem, wirniki wycierają sie i pompa "słabnie" ,nie ma siły ssać ,bądź sprężać. W pompach OMNIGENA, nie ma takich rozwiązań(może nie we wszystkich),...
No to nie działa bo vac i out jest cały czas otwarte, a wiesz może czy da się go samemu naprawić ?
Która pompa luk czy bosch? W luku żeby nie ciekła trzeba było splanować obudowę pompy i dekiel , założyć nową uszczelkę (oryginalną metalowa) i dać krótsze śruby o 2mm. Klejenie silikonami nie działa tam jest 8 bar.
Witam Mam podobny problem Pali mi się lampka od ręcznego po chwili od ruszenia i działa cały czas pompa vacum. Boje się że z uwagi na ciągłe działanie zaraz się zatrze i będą koszty . Czy ktoś tak miał , czy sama naprawa pompy wystarczy . Ja nie jestem mechanikiem ale tak na rozum to musi być jakiś czujnik co ją włącza ewentualnie to ta pompa i elektronika...
panowie nowy problem 1.9 tdi 130 koni turbo zaczyna bic dopiero przy 2500 tys obb czy mozliwe ze to przez pompe vacum?bo mam tez slabe chamulce twarde .
Nie działa mi regulacja świateł pompa vacum i linki są doprowadzone co może jeszcze ograniczać te czynności? przy przycisku też są dobrze przymocowane wężyki... Mam mercedesa 190 z roku 1986 silnik 2.0
Tarcze i klocki oryginalne fomoco. A co to jest ta pompa vacum? jak to wygląda?
Przewody od nagrzewnicy w która strony idą do rozrządu czy od strony pompy Vacum? Prawie na wprost za pompą vacum, na ścianę grodziową do króćców.
20472862 No i dzisiaj znowu zonk. Podpisałem bezpośrednio pod przewód co idzie z pompy vacum do serwa i zaciągnęło sztangę. Wczoraj jak próbę robiłem strzykawką to po zaciągnięciu strzykawki sztanga się cofała a potem wracała do poprzedniej pozycji cały czas na zaciągniętej strzykawce. Zastanawia mnie jeszcze czemu przy wypiętym przewodzie z klapy...
Nie szukaj błędów tylko vag scope i odczyt prędkości z kół przy wolnej jeździe . Tam gdzie wykres odstaje szukasz problemu. Albo czujni,k albo pierścień na piaście ,albo zła odległość. Co do drugiego problemu to pomiar podciśnień na pompie vacum powie co jest wstępnie.
Witm. Może jest ktoś obyty w tematach sterownika abs, czy pomp. Mam problem z hamulcami, są nie za mocne. Na wył i zał zapłonie są takie same. Drogą eliminacji przez wymianę elementów: trzech serw, dwóch vacumpomp, pompy hamulcowej tak przy okazji, stwierdziłem, że to nie wspomaganie hamulców. Dodam, że nawet przy odpowietrzaniu pedał miękki nie jest....
Czy nieszczelność pompy może mieć wpływ na kontrole trakcji itd .???? Tam są dwie pompy ,bo przecież jest paliwowa i vacum. Jedyne na co ma rzeczywisty wpływ vacum,to na działanie serwa i sterowanie podciśnieniowe zaworów. A od czego się zaświeciły kontrolki powie tester.
Też się pytasz , z wału głównego silnika , bo z alternatora nie da rady , gdyż tam jest vacum pompa!
wężyki nie przetarte to podejrzeważ że pompa vacum tak?
Miałem kiedyś przypadek podobny.Usterki:słabszy hamulec główny i problemy z mocą silnika.Podciśnienia wyglądały dobrze.Wszystko działało. lecz po założeniu zegara vacum podciśnienie wyniosło 0,3. Przyczyną był poluzowany króciec pompy vacum.(wyjście) Po uszczelnieniu pompy podciśnienie podniosło się do 0,7. Autko dostało kopa i hamulec się poprawił....
(at)robokop Nie przepadam za osobami które uważają że jeśli jest coś zamontowanego innego niż w fabryce to już ULEP. Sprawa wygląda tak, znalazłem firmę która mi wgrała soft z końcówką FT do mojego sterownika GA. Zrobiłem kodowanie i wszystko zaczęło działać. Tak sterowniki GA i FT miały can. wszystko działa, brak błędów. . Przypomnę mam Passata z listopada...
Skoro twierdzisz ze palił zawsze od ręki to zrób test. Podaj paliwo z butelki i zobacz co się dzieje. Ściągasz wężyki z filtra paliwa te dwa co idą do pompy vakum i umieszczasz w butelce z paliwem. Na miejsce zdjęcia przewodów z filtrze paliwa zakładasz wężyk łączący wylot z filtra i powrót -bo pompa paliwa będzie podawać podczas pracy paliwo ,gdzieś...
Sprawdzałeś działanie pompy vacum, czy hamulec nożny jest skuteczny tj. działa Ci wspomaganie ?. Turbina jest sterowana podciśnieniem z pompy vacum.
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
Witam W poniedziałek w nocy po krótkiej jeździe coś zadymiło pod maską od strony pasażera (jak auto stało na biegu jałowym). Pierwsze co to wyłączyłem zapłon, po otwarciu maski i odpaleniu silnika nic już nie dymiło. Następnego dnia rano w aucie zastałem rozładowany akumulator (być może zwarcie na diodzie alternatora), po naładowaniu auto odpaliło ale...
Witam, jestem posiadaczem Opla Astry G z silnikiem 2.0DTL. Wszystko w samochodzie działało tak jak powinno, niestety klocki hamulcowe już się skończyły więc postanowiłem je wymienić. Koło po kole i wszystko ładnie udało się wymienić. Oczywiście zaciski zostały ładnie wypiaskowane i omalowane, wszystko zostało posmarowane smarem ceramicznym. Po odpaleniu...
Witam wszystkich. Mam pewien problem z moją Vectrą B 2.0dti 99r. Auto kupione niedawno, więc nie wiele o niej wiem. Od początku palił się check. Według poprzedniego właściciela zapalił się z powodu pęknietego przewodu podciśnienia. Auto oczywiście nie miało mocy i kręciło tylko do 4tys. Wymieniliśmy przewód, check nadal się palił, mocy dalej brak(tryb...
Jeżeli traci moc, a obrotomierz działa, to duża szansa na to, że układ zapłonowy jest sprawny i zasilany. W takim przypadku trzeba szukać awarii w układzie paliwowym. Taką awarią może byc brak kluczowania wtryskiwacza, ale to raczej teoretyczne.Prędzej się skłaniam ku temu, że przestaje prawidłowo pracowac pompa paliwa. Proponuję mój sposób-zamiast...
Byłem wczoraj u znajomego mechanika. Nie miał czasu żeby bardziej się przyjrzeć, sprawdził tak połowicznie i powiedział, że według niego jest ok, luz prawidłowy. Wcześniej jestem pewien, że pedał był twardszy. Pytałem czy to przewody hamulcowe a może pompa hamulcowa. Wykluczył przewody, pompę hamulcową, serwo powiedział, że można by było sprawdzić zawór...
Witam, Mam problem ze swoją Ibizą z silnikiem AFN + program. Robiąc logi dynamiczne grupy 011 zauważyłem że turbo budzi się dopiero od około 2200obr/min. auto wtedy dostaje takiego kopa i później ładnie ciągnie już do samego końca. Tutaj jest log tej oto grupy: Wykonałem dodatkowo logi statyczne: BS grupa 003 BS grupa 004 BS grupa 000 BS grupa 011 Wówczas...
Witam. W samochodzie peugeot 407 2.0 HDi pewnego poranka zastałem całkowicie twardy pedał hamulca. Kilkukrotne odpalenie samochodu, przegazowanie nic nie pomogło. Problem nigdy wcześniej nie występował. W poszukiwaniu problemu ściągnąłem wężyk podciśnieniowy z serva i pompy vacum w celu inspekcji czy gdzieś się nie przetarł od np. złego zamocowania....
A wiec tak: Cały dolot sprawdzony-szczelny Egr podmieniony- nie pomogło Czujnik doładowania zmieniony-nie pomogło N75 zmieniony- sterowanie turbina lepiej dziś (mój pewnie uwalony) lecz błąd nadal występuje Przeplywka zmieniona- nie pomogło Wymienione wszystkie części na raz- nie pomogło(z wyjątkiem lepszego sterowania turbiny ) Grucha turba podpięty...
Skoro to wszystko co napisałeś zrobiłeś prawidłowo to pozostało ci tylko ustawić kont synchronizacji. Zajrzyj do filtra paliwa mimo wszystko . Będziesz wiedział czy pompa Vacum szczelna skoro pompowtryski uszczelnione. Nawet filtr paliwa źle włożony i lipa. Ja bym dał większy kont na popychaczach więcej niż 180 stopni -to moje zdanie. Osobiście mam...
Możecie mi podpowiedzieć jakie dane sczytać za pomocą urządzenia diagnostycznego to może coś się rozjaśni.Bo błędów nie czyta żadnych,poza brakiem tych modułów o których pisałem. Układ paliwowy jest szczelny, bo też były takie podejrzenia.Uszczelniacze na pompkach wymieniłem na oryginalne z salonu.Pompa w zbiorniku podaje paliwo.Pompa przy vacum pompie...
Mam ten sam problem w moim Citroenie 2.0 HDi 16 136KM FAP 2005. Wczoraj po półrocznych bojach chyba udało się zlokalizować problem. Na innym forum znalazłem posta że ten problem związany jest z tzw przepustnicą kolektora. Jest to plastikowy element montowany na wejściu do kolektora ssącego. Posiada on dwie przepustnice. Jedna jest otwarta na intercooler...
Rzadko zdarza się, aby oba podzespoły tj. serwo i pompa vacum uległy jednocześnie awarii. Może uszkodzeniu uległa tylko pompa podciśnienia i serwo jest sprawne lub na odwrót. Nie opisujesz jaki masz objaw usterki np. czy masz "twardy" pedał hamulca i przez to mniej skuteczny hamulec lub dzieje się to dopiero przy drugim lub trzecim naciśnięciu pedału...
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
pozwole sobie zuwazyc że na "dupce" alternatora siedzi pompa vacum - wspomaganie do hamulców i montaz alternatora od sorento po pierwsze- inna pompa vacum i nie wiadomo jak to sie bedzie zachowywac poczas hamowania, po drugie sorento ma inny alternator, inne mocowania, na 100% nie bedzie pasowac, po i po 3 sorento ma inne koło pasowe - pasek wielorowkowy...
Witam Problem polega na tym że, po kilkukrotnym szybkim naciśnięciu pedału hamulca, znika podciśnienie i przestaje działać np turbina i twardnieje pedał hamulca, po kilku sekundach pojawia się podciśnienie i wszystko wraca do normy tylko trzeba uważać żeby za często nie wciskać hamulca. Teraz pytanie : czy serwo może puszczać ?( nie słychać syku), czy...
Witam serdecznie wszystkich urzytkowników forum. Troszeczkę przeglądałem forum ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na mój problem w zafirce z silnikiem Y20DTH rok 2001 wersja Elegance Byłem u mechanika 3 tygodnie temu i wymieniłem świece żarowe, wymieniłem wszystkie lecz podczas wymiany powstał problem, ponieważ jedna ze świec się ukręciła, mechanik powiedział...
Kolega dobrze mówi,sprawdź pompę vacum,ale najpierw podepnij pod komputer i zczytaj błędy,bo to może być czujnik podciśnienia kolektora,bo sam nie sprawdzisz tego. jak to będzie czujnik to sprawdz czy nie jest zatkany,ale ostrożnie go wyciągaj bo ja swój załatwiłem że jedna część została w kolektorze. Kupiłem używany za 80zł i narazie działa.
Nie wiem czy luzy montażowe mają większe ale dopuszczalne eksploatacyjne tak.Taka pompa z dużymi luzami bedzie wytwarzała podciśnienie natomiast możliwości sprężania gwałtownie spadają.Generalnie pompy łopatkowe są pompami o dużej wydajności ale małym ciśnieniu sprężania. Jesli potrzebujesz kompresora o dużej wydajnosci i ciśnieniu(rozumiem ze pow 7-8...
Witam. Drodzy forumowicze mam problem z hamulcami w Volvie v70 2.5 tdi *98r. a dokładnie to ojciec. Czytałem, że Volva nie mają za ostrych hamulców, ale łudzę się, że mnie to nie dotyczy:). Generalnie hamować hamują tylko trzeba troszkę mocniej dreptać, ale porównując Volva hamowanie bo Passata b5 fl, czy BMW3 lub nawet Carismy I to bez dwóch zdań Volvo...
Mam taki nowy problemik po rozkręceniu pompy vacu i zamontowaniu jej na nowo wyskakuje mi czasami taki błąd moim op-comem: P0400 (4) Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego patrzyłem na necie co może ten błąd oznaczać ale nikt nic konkretnie nie napisał zawór egr był założony używany ale czysty i dobry i tak samo elektrozawór turbiny i wszystkie...
Czy to świszczenie nie pochodzi od pompy vacum tj. nieszczelnego jej króćca (sprawdź, czy jest on luźny). Ponadto, czy masz "dobry" hamulec zasadniczy tj. czy działa Ci serwo poprawnie ( wiesz chyba jak się je sprawdza ). Sprawdź ewentualnie jakie podciśnienie daje pompa vacum, bowiem od jej wydajności zależy m.in. praca turbiny.
Witam prosze o podpowiedz w rozwiązaniu mojego problemu. Bora z silnikiem 1,9 tdi AJM bez pompy paliwa w zbiorniku chodziła na wolnych obrotach w pewnym momencie zakopciła na rudo czarno śmierdząco ropą i zgasła. próby odpalenia spełzły na niczym czasami łapie. Komputer wykazał zero błędów sprawdzane autocomem. Jak sie kręci obroty wału czyta dawke...
jednak dojarka pochodziła chwilę i zaczęła coraz wolniej chodzić aż się wyłączyła. Kolega na pewno wie że dojarka to pompa Vacum czyli im dłużej ssie tym większe Vacum (obciążenie) i to cała prawda . Temat Chińskiego szmelcu wielokrotnie poruszany na tym forum . Jak kolega chce dobrze działający agregat to tylko renomowanej firmy . Znajomi mówili,...
Kolego chyba źle zrozumiałeś........Więc tak...jeśli vacum była by słaba odczułby na hamulcach, egr i turbo, natomiast jeśli nieszczelność (tu zależy gdzie) ale zapewne reszta nie działała by prawidłowo (hamulce również). Jeśli była by nieszczelność na ścianie grodziowej to na pewno miałby słabe hamulce....ehhh mało powiedziane, hamulców by nie było....
Witam serdecznie wszystkich to mój pierwszy post, jeżeli coś zrobię nie tak to proszę mnie poprawić :-). Pacjent to passat B5. Po wymianie tarcz klocków i cylinderkow auto hamuje na zapalonym silniku. Znajomy mechanik mówił że tak może być przez pewien czas zanim wszystko się ułoży. Tarcze i klocki to master sport. Od wymiany zrobiłem około 3 tysięcy...
Witam. Czytałem masę podobnych tematów i dużo się już dowiedziałem na temat tego silnika ale nadal mam problem z moim tdi. Witam. Pajient Audi a3 8l 130km 1.9dti. Auto jakiś czas temu przestało ciągnąć od dołu (kiedyś od jakiś 1800 już było czuć ze ciagnie a z czasem od 2800-2900) diagnoza postawiona przez mechanika to turbo. Wyjął i wysłał do firmy...
z pompowtryskami ma elektryczną pompę w baku? Ja mam silnik BKC i robię to tak że po zdjęciu wężyków paliwa z filtra paliwa w stronę silnika te co idą do pompy vacum, natomiast na filtrze paliwa zakładam na te wolne miejsca wężyk paliwowy, czyli paliwo wraca z powrotem do zbiornika paliwa. Silnik zasilam z butelki z paliwem, wężykami podaję na pompę...
Dzień dobry wieczór, Na 98% wydaje mi się, że na luzie zachowuje się tak samo jak na biegu. I podobnie było na niższym biegu. Chyba to sprawdzałem w ten sposób. Przynajmniej przy tych mniejszych prędkościach (70km/h i w dół). Jednak obecnie nie jestem tego całkowicie pewien... Sprawdzę to tylko jak będę miał możliwość. Obecnie Żona jest na wyjeździe...
Jeśli wcześniej na zwiększonych obrotach serwo działało to jest podejrzenie o niewydolność pompy Vacum,lub o początku nieszczelności samego serwa. :arrow: Po zgaszeniu samochodu podciśnienie powinno się utrzymywać w serwie. Serwa raczej nie słyszałem żeby ktoś naprawiał. Ja zawsze zmieniam na inne. :idea: oczywiście sprawdzając wcześniej uszczelnienia...
Witam mam problem z moją vectra z rocznika 2001. podczas jazdy miejskiej nic się nie dzieje , dopiero jak wyjadę na trasę, po przekroczeniu ok 100- 110 km\h auto traci moc zapala się błąd i niekiedy robi się twardy hamulec, proszę o pod powieć od czego szukać usterki ? mam podejrzenie że może coś się dzieje z pompą vacum ?
Znowu się źle wyraziłem. Miałem cięzki dzień który wybił mnie z myślenia. Myślałem o czym innym. Ja wyciągam wałek, ale muszę odkręcać pompę wspomagania hamulców ( Vacum). Napisz jak to robisz bez wyciągania wałka i jak sobie radzisz z zassanymi wtryskiwaczami. Drugie, tylko mogę pisać niezrozumiale. Sciągasz kolektor i widzisz na nim kupe czarnego...
Witam, Starałem się przeszukać całe forum lecz nie znalazłem podobnego wątku więc postanowiłem napisać. Mój problem polega na tym, iż czasami golf nie chce odpalić od razu, muszę go pokręcić z 3 - 4 s żeby odpalił. Dzieje sie tak zazwyczaj kiedy przejade kawałek i postawie go na 10 - 30 minut. Starałem się zauważyc jakąkolwiek zależność, ale nic z tego....
Witam, nie znalazłem tematu który by wyjaśniał mój problem więc postanowiłem napisać. Liczę szczególnie na doświadczonych w silnikach VW TDI na pompo-wtryskach. A mianowicie już opisuje zachowanie się pojazdu. Obojętnie czy silnik jest rozgrzany czy zimny aby zapalić samochód muszę z 3-5 razy przekręcić stacyjką on/off. Wtedy odpala od przysłowiowego...
na razie babeczka jeździ zadowolona. Mam pytanie: czym - praktycznie - podczas delikatnej jazdy objawiało się to przeładowanie? Zapalał kontrolkę, odcinał turbo i silnik nie wkręcał się więcej jak 2 tys obrotów. Dodano po 4 problem w 99% będzie tylko przy wyższych obrotach gdy turbo zacznie działać w trybie regulowanym (od 3 tys obr/min) ze sprzężeniem...
Wynika z tego że servo jest sprawne, ponieważ gdy odpalasz auto pedał robi sie miekki i siada niżej, czyli pompa vacum działa , wytwarza podcisnienie które oddziałuje na servo, wspomaga pedał aby był miekki.
Witam, Mam problem z Vectra C, wymieniłem turbinę na nową, wymieniłem przewody gumowe wysokociśnieniowe bo były sparciałe i nieszczelne. W tej chwili samochód jeździ dobrze, lub po 15km wchodzi w tryb awaryjny albo jeździ bez trybu ale łapie sporego zamuła, błąd to P0100-67 obwód czujnika masowego lub objętość przepływu powietrza poza zakresem Sprawdziłem,...
Witam Wszystkich. Mam problem z VW Golfem 1.9 TDI PD 101 k kod silnika ATD. Auto mam problem z drganiami na biegu jałowym drży kierownica i mrowieją siedzenia, po włączeniu klimatyzacji jest jeszcze gorzej, wcześniej były robione pompowtryski z tego względu, iż auto miało zwiększony apetyt na paliwo, po regeneracji spalanie wróciło w miarę do normy,...
A hamulce działają bez zarzutów, wężyk który wychodzi od pompy vacum i dochodzi do tego trójnika jest dobry, pęknięcie jest w miejscu tego kolanka który odchodzi w lewo tzn od trójnika to kolanko które w lewo wychodzi to w środku taki cienki wężyk był i on pękł.
Witam posiadam golf 4 1,9TDI 110KM kod silnika ASV co jakiś czas jak szybko chce przyspieszyć auto wchodzi w tryb awaryjny typowy notlauf najwięcej najczęściej jak silnik jest zimny nierozgrzany! kod błędu to 17965 ,musze wtedy silnik wyłączyć i ponownie uruchomić i wtedy wszystko jest poprawnie .napisze co zostało sprawdzone czyli;zostało sprawdzone...
1) Jest to silnik benzyna 1.4 VVTi (97km) 2) Olej jest - sprawdzałem 3) silnik chodzi głośniej i jakby trochę nierówno / szarpie na "ssaniu" czy jak to się teraz nazywa. Wszystkie objawy zarówno głośnej pracy jak i problemy z hamulcem po zagrzaniu silnika ~ ok. 5 min znikają . Wiem, że patrzyli na rozrząd, wymieniali tam uszczelki i pompę wody, vacu...
Serwo hamulca pracuje na podciśnieniu , a podciśnienie bierze się z kolektora ssacego <niektóre auta mają pompę podcisnieniową-vacum> jak coś jest nie halo z szczelnością to się dzieją takie i i inne rzeczy. Pożycz-podłącz-kup zegar do podciśnienia i sprawdz ja to wygląda.
WITAM . bywa tez ze w tych silnikach pada regulator cisnienia paliwa wtedy tez bedzie sie działo dokładnie tak jak opisujesz. czyli ze potrafi nawet niespalone paliwo wywalac przez wydech Dodano po 1 jest tez mozliwe se rozrząd sie przestawił Czy regulator ciśnienia paliwa to inaczej pompa vacum podciśnienia? Czy to coś zupełnie innego?
wymieniłem dziś pompę vacum to hamulce są żylety jak kiedyś ale dalej to samo się dzieje że łapie mula w czasie jazdy a może też być to wona czujnika ciśnienia doładowania
Zatem... zrobiłem tak jak podpowiadacie. Znalazłem dźwignię do ręcznego gaszenia i gaszak z wężykiem. Podłączyłem na krótko pompę vacum go gaszaka i za pierwszym razem zgasł, potem już nie. Dźwignia do gaszenia odsuwa się w lewo, ku dołowi i brakuje jej dosłownie "pici kłak" do wyłączenia, obroty nieco spadają, ale auto działa. Przy wyłączaniu kluczykiem...
Witam serdecznie. Zwracam się z prośbą o pomoc.Widziałem kilka tematów z podobnymi objawami lecz bez odpowiedzi lub temat z przed kilku lat nie rozwiązany. Sprawa dotyczy Renault Laguna II 2001r. 1.9 cdi 120kM Dwa miesiace temu wymieniłem turbinę na regenerowaną( stara przepuszała olej) i wszystko było super przez 4.000 tyś /km. Pojawił się problem...
Vin ostatnie znaki: pp62862 Sprawa z pompą vacum jasna. Działa i zasysa bardzo mocno. Sprawa tranzystorów też. Wymienilem ecu+ews+kluczyk. Samochód działa identycznie. Problem z klapotliwym valverltronikiem nie jest rozwiązany. Wiem natomiast że to klapocze o skrajne położenie wałk. Klekocze tylko jak valetronik stoi. Jak działa to jest cicho. Wymieniłem...
Witam mam problem z moim passatem. Od dwoch miesiecy zaczely sie problemy z odpalaniem, musze nim dlugo krecic, zeby odpalil, pomaga jak jest zaparkowany ze spadkiem do przodu, wtedy pali troche lepiej. Potem doszedl problem z lekko nierowna praca silnika i taka twarda metaliczna praca, chodzi głośniej. Nastepnie padla pompa vacum a raczej kruciec mial...
Witam! Kupiłem Passata z 2008r z przebiegiem 283,000km. Auto sprowadzone z Danii. Od początku paliło na dotyk zarówno ciepłe jak i zimne, nawet po kilku dniach postoju pod chmurką. Nauczony doświadczeniem swoim i znajomych, że nie zwłocznie po zakupie powinno się wymienić rozrząd, filtry i oleje, oddałem auto do poleconego mi przez brata warsztatu....
Co mege jeszcze sprawdzic jesli chodzi o te odpalanie ? 1. Pompa paliwa - część AJMów ją ma a część nie. Ciśnienie robocze chyba około 1bar jeżeli nie myli mnie pamięć 2. Filtr paliwa, a szczególnie uszczelka pod filtrem 3. Przewody po drodze aż do listwy w głowicy doprowadzającej paliwo do PD (czy nie ciekną, czy złączki nie uszkodzone gdzieś itp.)...
Jak nie działa pompa vacum to nie działa serwo hamulca przez co hamulce są bardzo słabe. Nie patrz na podciśnienie za N75 tylko na podciśnienie przed. Masz na nim opis. Powinno być tam napisane VAC i na tym wężyku powinno być podciśnienie po odpaleniu. Możesz to sprawdzić wakuometrem bądź amatorsko za pomocą języka.
Witam . Mam problem z Nissanem terrano II 3.0Di 154km 2004 rok. Dosłownie problem mam tylko z turbiną tzn. Turbina się nie załącza przez co samochód nie ma prawie wogole mocy . Cięgno od gruszki się nie podnosi jak odpalam auto a nawet jak po odpaleniu daje na wyższe obroty Ciegno nie zapieczone bo normalnie palcem idzie ruszyć więc jest ok. To wychodzi...
Witam, kupiłem Astrę G 2.0DTL z 1999r i chciałem jej od razu zrobić przegląd bo kupiłem ją w dobrych pieniądzach. Rozebrałem cały kolektor dolotowy aby wszystko wyczyścić. Po rozebraniu pompy VACUM był olej w pompie. Podmieniłem ją obecnie na jakąś inną. Wszystko działa poprawnie i jest ok. Rozebrałem każde koło i wyczyściłem te zaciski po których pracują...
Natomiast co do tych elektrozaworów to tuja jest ciekawa sytuacja. Dlaczego? Dlatego, że jak kupiłem to auta to zawór który steruje klapami zawirowań w ogóle nie był podpięty. I silnik działał "normalnie" Bo bez klap silnik działa normalnie - w sumie można je nawet usunąć fizycznie z kolektora. Z wyjścia pompy VACUM szło na zawór od turbo i tutaj na...
Ciśnienie pompy vacum 11,5 bar. przy 4 tyś obrotu. Super. Ale auto ciągle nie pali tak jak trzeba. Jeden z konsultantów telefonicznych pracowni Milewczyka mówił coś o tym że pompowtryski mogą być uszkodzone elektrycznie (?) Że niby pompowtryski działają w dwóch fazach, rozruchu i pracy. Co o tym myślicie. Pompowtryski Siemens.
Witam, dzisiaj sprawdziłem podciśnienie na pompie Vacum i wynosi 0,9 bar. Czyli pompa działa prawidłowo. Dobrze sądzę, że skoro mam zaślepionego EGR a pompa daje dobre podciśnienie to nie ma potrzeby szukania problemu szarpania na zimnym silniku przy elektrozaworach podciśnienia? Bo one sterują tylko otwieraniem bądź zamykaniem EGRa
A więc tak, trochę się pośpieszyłem z diagnozą i jednak pulsacja napięcia występuje też bez odpalonego silnika, jest mniej zauważalna ale pewnie przez to że regulator napięcia na alternatorze nie próbuje tego korygować, co w efekcie tylko pogłębia zakłócenia w sieci (Bez odpalonego silnika nie miga oświetlenie, ale ładowarka nadal wywala błąd na telefonie....
"W ogóle, nie wiem kto projektował to rozwiązanie, ale zapewne działo się to w ramach aktywizacji zawodowej niepełnosprawnych umysłowo, bo nikt normalny nie wpadłby na pomysł mocowania silnie obciążonego, drgającego elementu jedną śrubą szóstką." no trochę pojechałeś po Inżynierach VW... he, he... no a i przy okazji masz dużo racji... choć rozwiązanie...
Tam gdzie idzie przewód od sprzęgła (rurka) będzie w jego okolicy odpowietrznik. Twój opis bardziej pasuje do uszkodzonej pompki sprzęgła bądź wysprzęglika. Możesz spróbować odpowietrzenia, lecz efekt może być niezadowalający. To że nie masz wspomagania hamulców (serwo nie działa) może być spowodowane uszkodzonym przewodem podciśnienia, pompa vacum,...
Tak wygląda zabezpieczenie sprężyny pompowtrysku zaznaczyłem miejsce strzałką na zdjęciu gdzie nastąpiło uszkodzenie -obłamał się brzeg tego zabezpieczenia. Zdjęcie nowej części pochodzi z internetu -jak wam się obłamie to sprężyna nie będzie się miała czego trzymać w pompowtrysku -usterka widoczna po wyjęciu pompowtrysku. Dziś odpaliłem od pierwszego...
Witam. Proszę sprawdzić czy pompa płynu chłodzącego działa, jest napędzana przez vacum ,wałek jest wytarty i nie napędza pompy płynu.
Co mierzy na pierwszym zdjęciu? To coś z tym J533? Dodano po 33 Ja miałem ten błąd J533, ale sam znikną po wymianie czujnika tego w okolicy pompy Vacum i naprawiałem też nagrzewnicę pomocniczą -było inaczej. Już przypomniałem sobie:wentylator się włączał, pokazywało błąd czujnika ten sam co u ciebie, wymieniałem czujnik temperatury silnika -nic to nie...
Zerknij na opis wyjść tego zaworu bo tam masz wejście czyli z pompy vacum może być przez zbiornik próżniowy następny wyjście na turbo i wejście/wyjście powietrza przez filterek 1.6 hdi taki filterek ma między wtryskami a za worek jest z tyłu na silniku już z forum Volvo przysłali. Ja sprawdziłem, zielony wężyk był odpięty, i w ogóle jacyś mechanicy...
Witam, dzięki kolezko za odpowiedz :) z autem dzieje się to, ze całkiem brak mu mocy nie doładowuje mu od turbiny. Co ciekawe gdy podłączyłem go na krótko do pompy vacum szedł jak burza lecz odcinało go prawdopodobnie z przeładowania, przedzwonilem kable od zaworki i wszystko wyglada ok… Dodano po 1 Oczywiście zawór zmieniałem na nowy czujnik...
Ciśnienie paliwa za pompą tandem i zapowietrzanie się tego odcinka lub też wcześniejszego od filtra do tandem pompy. Na wyjściu z tandem pompy jest zaślepka na imbus tam wkręca się manometr odpowietrza i można robić pomiary ciśnienia paliwa do napełniania pomp wtrysków. Poniżej 1,5 - 2 bar (to jest ciśnienie minimum ) nie odpala i nie chce pracować....
Mechanik mówił że na pulpicie jak pokazuje mi że mam spalanie chwilowe 0.7 l to za dużo i to może być wina uszczelniaczy pompowtrysków powinno być mniej. Na zimnym odpala od strzała, na gorącym gorzej ale zwiększona dawka rozruchowa naprawiła ten problem i również pali od strzała. Co do pompy Vacum to nie wiem jak sprawdzić czy działa prawidłowo. Wycieków...
Polo 9n 1.4 tdi bwb 2007rok. Pierwsza usterka to uszkodzone turbo, bo kopci na szaro siwo, wyciek na stronę gorącą, wymiana.Autowjeżdża o własnych siłach, bez najmniejszego problemu. Wcześniej zrobione było programowo egr i dpf off, auto miało wrócić na mechaniczne usunięcie dpf, stąd też pewnie po paru miesiącach padło turbo. Przy okazji chłodnice,...
Ok wymienię dla spokoju ta pompę vacum i zobacze co bedzie sie działo. Dam znac. Pozdrawiam
Ale syfek silnik, olej nie wymieniany zbyt często albo rzadko Szarpnięcia jeśli są rzadko to ja na razie by odpuścił, ale film nie oddaje rzeczywistości Poprzedni właściciel zapewniał mnie ,że olej wymieniał co 15 tys. Castrol 5W30. Czy tak było ?. A kto to wie. .Czy ten olej tak ma ? .A kto to wie. itd... (tak na marginesie (at)majster129 jak kupujesz...
Sytuacja wyglada następująco rok temu oddaje do naprawy Seata Leona 2 1.9tdi 105km. Samochód zaczyna mieć spadki mocy nie przyśpiesza , coś przerywa czasami na desce pali się spirala i check engine. Odstawiam auto na wymianę turbiny i dwumasy… odbieram samochód auto zaczyna wariować tzn. Samo przyśpiesza, przerywa,szarpie, na biegu jałowym drgania....
Mialem identyczny problem, Klapka gasząca tez pieknie gasiła...... Zaczałem sprawdzać przewody podcisnieiowe, kupiłem vacuometr. Uszcelniłem kruciec pompy. Ale tkneło mnie zeby rozebrac gruszkę od klapki. Co sie okazało. W membrance była malutka dziurka mimo żto klapka działała. Wyczysciłem membrankę uszcelniłem silikonem, złożyłem do kupy i.......................
Witam, jako , ze już kilkukrotnie miałem styczność z tego rodzaju samochodami, chciałbym przedstawić wam kilka istnotnych informacji dotyczących najczęstszych usterek silników DTL oraz DTX w oplu. 1.Slynne, wręcz klasyczne już zapalanie się "checka" podczas jazdy, co skutkuje spadkiem mocy lub obrotów, po przygazowaniu lub odpuszczeniu pedału gazu check...
Witam posiadam Passata b5 2003r. 130km avf auto ma przejechane (tak pokazuje licznik)200 .000 od jakiegoś czasu czuję na kierownicy i drążku zmiany biegów duże wibracje wiem że wątków na ten temat jest pełno ale wszystko co sugerowali forumowicze zostało sprawdzone (dwumas sprzęgło działa poprawnie ,korekcje poprawne ,rozrząd po wymianie brak poprawy...