Witam! Weź mocną lupę i sprawdź dokładnie cewki czy gdzieś nie przebiło izolacji wysokonapięciowej
Ok, widzę, typowy wczesny Lucas, półprzewodnikowy zapłon jak w każdym samochodzie i już układ wtryskowy CP tronic. Co z rozdzielaczem ?? 12 wyjściowy ? Jeżeli tak, to po prostu dodano cewke zapasowa . Uszkodzi się główna, na drodze, przekłada się kabel WN na drugą :D Jaguary z tamtego okresu słyną z dziwactw technicznych. Np. Tarcze hamulcowe przy mechanizmie...
Mały dystans nie pozwolił mu się nawet dobrze zagrzać. Będziesz mógł coś wiecej stwierdzić jak więcej nim przejedziesz. Być może wilgotność jeśli takowa wystąpiła wpłynęła jakoś na działanie cewki zapłonowej (może słabsza iskra), Napisz jak się zachowuje po większym dystansie tak ok 5km
Utknąłem I do czego służy przekładana pozycja SH bocznik PARC ? - pod bezpiecznikami we wnętrzu Opcja Parking/Client albo inaczej Salon/Klient- powinna być w pozycji klient, bo inaczej kilka rzeczy przestaje działać. :) Ustawienie zmienia sposób zasilania niektórych odbiorników np. radia, ale w części aut wpływa także na działanie centralnego zamka.
Witam. Mam pytanie, jak można sprawdzić prawidłowe działanie cewki (transformatora zapłonowego)? Mam podejrzenia co do niego bo jak stoje w korku to mam takie delikatne drgania a obroty stoją równo.
3 przewody jeden to + drugi - a trzeci to wejście impulsu np. z cewki zapłonowej, lub przerywacza bo to ten sam punkt
jeżeli to poniżej jest ok - Pasek zębaty prawidłowo wyregulowany - Sprężanie jednakowe w każdym cylindrze - Filtry (powietrze/paliwo) - Akumulator/ rozrusznik/ układ doładowania - Kanały ssące powietrza/ przewody paliwowe - Immobilizer - Włącznik bezpieczeństwa pompy paliwowej - Ustawienie zapłonu - Świece zapłonowe/przewody - Ilość paliwa/ jakość -...
O jak dla mnie to bardzo proszę o taki oscylogram jeśli ktoś ma. Są może gdzieś dostępne materiay na temat ukadów zaponowych? Mogą być w necie albo jeśli ktoś poleci jakąś dobrą literaturkę. Chcę zrobić modu zaponowy do motocykla i dlatego temat mnię berdzo interesuje.
Witam. Myślę, że można byłoby poeksperymentować z cewkami zapłonowymi. Ja wykorzystałam trafko z polskiego telewizorka Vela. Myślę, że można wykorzystać układ generatora i przetestować działanie po podłączeniu cewki zapłonowej z samochodu. Chyba , że czegoś nie doczytałam w postach innych forumowiczów.:-( Mimo wszystko pozdrawiam serdecznie.
Oba elektrozawory są połączone równolegle. Skoro elektrozawory otwierają się na chwilę po stacyjce dając dawkę rozruchową, to znaczy, że są sprawne. Brakuje impulsów z układu zapłonowego dających sterownikowi znać, że silnik pracuje. Albo padł sterownik LPG, albo brak ciągłości przewodu obwodu zasilania cewki zapłonowej do sterownika LPG.
Witam Czy obudowa cewki zapłonowej, przykładowo od fiata 126p, ma jakiś wpływ na działanie samego środka cewki? Czy jeśli zamieniłbym oryginalną obudowę na plastikową, zmieniły by sie jakieś parametry napięć uzyskiwanych z cewki? Czy to po prostu nie ma znaczenia? Pozdraiwam.
Posiada on zwykły moduł 6 pin taki jak do silników 1 cylindrowych, ale działa na 2 cylindry Zapewne tak jak w bezrozdzielaczowym "malaczu" - cewka z uzwojeniem WN którego oba końce są wyprowadzone - każdy na inną świecę. Pokaż zdjęcie cewki zapłonowej.
W takim razie inny pomysł - wykorzystanie elektroniki z lampy plazmowej jako źródła wysokiego napięcia w.cz. + do tego powielacz z TV. Są szanse na działanie?
komputer diagnostyczny od samochodów ciężarowych ale na teście EOBD wskazał niepoprawne działanie cewki obwodu pierwotnego i wtórnego oraz niepoprawne spalanie. Czy od cewki zapłonowej może nie działać licznik prędkości? Jakiej firmy kupić cewkę (czy jest jakaś różnica oprócz ceny)? Bartosz www.kaba-net.pl
Ktoś mi jeszcze podpowiedział,że to może być wina czujnika Hala, miał ktoś jakieś doświadczenie z tym ustrojstwem?? Witam. Ja miałem do czynienia z tym ,,ustrojstwem'' w audi 80 silnik 1.8 Właśnie mnie także ni z tego ni z owego tajemniczo gasł silnik w czasie jazdy.Parę razy nawet holowałem z trasy do domu. Najśmieszniejsze jest to,że po sholowaniu...
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Najpierw trzeba mieć lampę która będzie działała na tym typie cewki zapłonowej a GMP jest zaznaczony na wale pod tym kołem pasowym. Lampa kosztuje 100zl. A jak miał bym za chwilę robić głowicę to chyba warto.
Witam Na aparacie zapłonowym przy włączonym zapłonie i powolnym kręceniu ośką aparatu na środkowym pinie wtyczki (0) powinno pojawiać się i zanikać napięcie ( ok. 10V) jest to napięcie sterujące do modułu zapłonowego. Na cewce można sprawdzić działanie podłączając zamiast cewki zarówkę. Podczas kręcenia rozrusznikiem żarówka musi błyskać.
Witam Jeżeli jest na to samo napięcie to powinno działać. Teraz w motorynce masz cewkę tam gdzie magneto i cewki oświetleniowe czy tak. Może to działać, lecz nie wiadomo czy cewki mają odpowiednią moc by zasilić zapłon i światła.
Jak nie wiesz, poczytaj na forum to zrozumiesz działanie bateryjnego układu zapłonowego, zasadę działania cewki , co to jest indukcja elektromagnetyczna , jaką rolę pełni elektronika. Poznaj zasady elektrotechniki w tym układzie, zaopatrz się w miernik i może wreszcie uda ci się naprawić. A jak nie wiesz, to przekaz motor do zakładu, któryś z elementów...
Wg mnie gdyby nie działała cewka zapłonowa nie chodził by ani na benzynie ani na gazie.
Jeżeli masz układ zapłonowy stałoenergetyczny, to energia iskry jest stała w szerokim zakresie napięć zasilających. Działanie takiego układu polega na tym, że cewka zapłonowa ma niską rezystancję uzwojenia pierwotnego i stabilizowany jest prąd przepływający przez owo uzwojenie.
30 plus prosto z akumulatora 15 plus po stacyjce X tak jak 15, tyle że rozłączany podczas rozruchu 31 masa 1 kluczowanie cewki zapłonowej i właśnie obrotomierz abcd... do połączenia z dalszymi częściami schematu Te numery na dole to pisałem wcześniej do czego. Tu masz jeszcze skrzynkę bezpieczników opisaną. Innych porządnych schematów do niego nie mam...
Już wszystko jasne, jak słoneczko, nie doczytałem poprzedniego posta dlatego te niejasności z układem cewki zapłonowej.
Sadze że masz na myśli dławik od lampy. W lampie jest on włączony też szeregowo. Tu on jest włączony inaczej i działanie jego jest bardziej podobne do cewki zapłonowej. ALE JA NIE O TYM. Dławik wygładzający to 20÷25cm kw. ze szczeliną powietrzną około2mm, nawinięte około 35÷40zw. o przekroju uzwojenia wtórnego( może być nieco niższy). Dławik ten włączasz...
Dzięki, czyli podłączony był dobrze. Klient podstawił auto z wymienionymi wszystkimi elementami układu zapłonowego (moduł, cewka, cewka sygnałowa, palec,itp.) i nie ma iskry. Błąd 42- brak sygnału z układu zapłonowego. Podając impulsy fali z miernika lub kręcąc wałkiem aparatu słychać działanie wtryskiwacza ale iskry brak. Myślałem, że może przewody...
Cewki powinny być identyczne. Jeśli będą różne to napięcie i prąd nie będą się równo rozkładać, mogą też wystąpić różne dziwne zjawiska rezonansowe. Chociaż niewykluczone, że na różnych cewkach też będzie działać. Kondensatory zdecydowanie nie elektrolityczne.
Zapomniałem jeszcze o jednym rozwiązaniu idealnym dla kolegi czyli bez programatora itp proponuje zrobić to na ARDUINO mini. Przy takim zastosowaniu co proponuje można ustawić wszystko temperaturę załączenia wyłączenia histerezę PWM itp Poczytam i rozważę tą porade bo to trzeba chyba zasilić płytkę 5 V i wszelkie sygnały też przerabiań z 12 na 5? Teraz...
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Jeśli chodzi o cewkę katalog to nie podaje że jest to zamiennik. Co nie oznacza że nie będzie działać.
Witam, Mam problem z Peuegotem 206 1.4 75KM (2002r 120 tys. Przebiegu) a mianowicie podczas jazdy zapala się i miga CHECK, któremu towarzyszy sygnał dźwiękowy oraz samochód zaczyna szarpać/ przerywać tak jakby pracował na 3 cylindrach. Błąd zapala się po przejechaniu kilku km, kiedy samochód już się nagrzeje. W momencie szarpania samochód traci moc....
Czy mógłbyś uzupełnić schemat Mińska o część ukrytą wewnątrz prądnicy. Pomierz i narysuj cewki z opisem ich rezystancji. Łatwiej będzie zrozumieć zasadę działanie i dyskutować na temat usterki. Trochę strzelając, stawiam na uszkodzenie cewki ładującej CDI. Uwaga. Nie rób żadnych pomiarów napięć w obrębie cewki zapłonowej! Dość, że nic nie wnoszą do...
Uszkodzona cewka, przewody, kopułka, ...a może czujnik na wale ?? wymrygaj sobie błedy, może coś pokaże. Sprawdz działanie czujnika na wale i czy do cewki dochadza impulsy 12V.
2 z nich zasilają diodę led) Więc to normalne, że: uzwojenie zasilające diodę led tylko 1ohm Problem leży po stronie uzwojenia wysokiego napięcia. Trafo które założyłem na testy to zatra ts 20/14 Niema prawa działać. Podłącz cewkę zapłonową od auta i sprawdź co się będzie działo. Zachowaj wielką ostrożność. :!:
Wymiana uszkodzonej cewki zapłonowej na oryginalną cewkę. Zamienniki nie działają. Przy zamienniku kosa pracuje tylko na wolnych obrotach . Po dodaniu gazu Kosa gaśnie.
Strumień magnetyczny koła magnesowego może zaburzać działanie cewki. Wyprowadź przewód od przerywacza na zewnątrz i przepuść przez niego prąd rzędu 3 A, sprawdzisz czy jego styki dobrze łączą. Najlepiej jak podłączysz do niego bateryjny układ zapłonowy, to będzie widać czy nie ma na stykach zanieczyszczeń wydłużających czas przerwania prądu cewki, co...
Obrotomierz jest na impuls. Linka tylko do szybkościomierza. Spoglądałem na schemat instalacji (ale wersja z silnikiem 250; tu jest 125) i impulsy dostaje z wyjścia modułu zapłonowego/wejścia do cewki zapłonowej. Jako że silnik pracuje równo i bez problemów, chyba coś z obrotomierzem. Czy można sprawdzić działanie podłączając na wejście obrotomierza...
Witam wszystkich. Mam pewien problem z instalacją elektryczną w silniku motocykla. Jest to czterocylindrowy silnik Honda, tyle wiem. Aktualnie sytuacja wygląda tak że występuje standardowa usterka - brak iskry. Instalacja sprawdzona, aktualnie pozostała tylko część zapłonowa, reszta odłączona. Moduł zapłonowy po naprawie: wymiana tranzystorów (zamienniki)...
A może podaj schemat? Mam wrażenie, że "elektryzatory" bez tyrystora (wystarczy tyrystor, nie musi być triak) działają znacznie gorzej.
Czy można założyć cewkę od Rometa do WSK, żeby chodziło dobrze wszystko. Oczywiście przerobił bym mocowanie. Proszę od odp czy to jest możliwe żeby działało dobrze.
Witam, mam problem z Toyotą Rav4 2.0 16v 3S-FE z 1998 roku. Jest to model z dwoma cewkami zapłonowymi, bez aparatu zapłonowego. Problem polega na tym, że samochód nie odpala - podczas kręcenia rozrusznikiem nie ma iskry i wtryskiwacze nie działają, ale pompa paliwa pracuje i ciśnienie paliwa wynosi 3,5 bara. Najdziwniejsze jest to, że iskra pojawia...
Widać nawet na tych zdjęciach że kolejność kabli we wtyczce się nie zgadza. Musisz upierniczyć kabel od wtyczki i połączyć we właściwej kolejności (wszystko przecież widać na folii) Lampka braku oleju w dozowniku i temperatury wody powinny się zaświecić na chwilkę przy kręceniu rozrusznikiem. A obrotomierz z tego co pamiętam ma byc podłączony do cewki...
Układ z lewej nie powinien działać, lub co najwyżej dawać słabą iskrę. Brak kondensatora wywołuje łuk elektryczny na stykach przerywacza powodując zmniejszenie prędkości zmiany natężenia prądu płynącego przez cewkę. Dodatkowo przez brak kondensatora nie dochodzi do oscylacji w układzie cewka–kondensator, przez co czas wyładowania iskrowego jest...
http://obrazki.elektroda.net/1_125914329... syczylyjczyk tak to rozrysowałem na podstawie tego co posiadam w pudełku w domu...będzie to działało?
sprawdziłem czy działa cewka zapłonowa na necie był filmik jask gość pokazywał jak sprawdzić jej działanie czy jest sprawna i multimetrem jedne przewód dop środka cewki a drugi na obudowę masa i powinna wartość jakaś tam wyskoczyć a u mnie nic zero wskazać na multimetrze żadnej wartości tak samo środkowy pin do tej cewko jeden przewód wkłądasz od multimetra...
Krzys55-ta cewka z obrazka to cewka zapłonowa pochodząca z klasycznego, iskrownikowego układu zapłonowego z przerywaczem. Ona ma pierwotne uzwojenie zakończone tym białym przewodem z oczkiem zwierane za pomocą przerywacza oraz wysokonapięciowe wtórne wyprowadzone tym drutem w rurce do podłączenia kabla W.N. Czysto teoretycznie jej konstrukcja jest bardzo...
Witam, Widzę,że niektórzy nie czytają dokładnie do końca. Kol Foo napisał: Problem dotyczy Seata Toledo 1993 1.6 benzyna, gaźnik. Działanie czujnika łatwo jest sprawdzic za pomocą kontrolki z żaróweczką 12 volt Kontrolkę podłącza się do zacisków cewki zapłonowej - zacisk 1 oraz 15 Z kopułki aparatu zapłonowego wyciąga się przewód WN idący do cewki i...
Przykład symulacji: https://obrazki.elektroda.pl/3157473600_... Główna przyczyna niedokładności to kształt impulsu wejściowego który zrobiłem na oko z kilku prostych odcinków. Nieznane są też parametry cewki zasymulowanej przez R4 i L1 Kondensator 330nF z rezystorem 180kOm dają stałą czasową 60ms ta ma największy wpływ na działanie...
Odkręc magneto i sprawdź czy jest krzywka która ma powodować działanie przerywacza. Dodano po 1 Sprawdź również czy podczas kopniecia nie ma iskry na przerywaczu.
Witam. Sprzęt jak w tytule. Problem w skrócie polega na tym, że licznik nie pokazuje obrotów, prędkościomierz i reszta kontrolek oraz czujników jest sprawna. reset komputera nie pomaga. Yamaha niestety nie posiada seryjnie kabelka owijanego dookoła przewodu wysokiego napięcia więc jest trochę problem. Obrotomierz jest sterowany przez moduł (duży 12...
A w życiu. Żywice poliestrowe degenerują się już poniżej 100 stopni C - epoksydowe są odporniejsze na działanie temperatury, ale tez bez przesady. To zależy od żywicy. Są żywice poliestrowe które potrafią wytrzymać i 200 stopni. Z resztą tu nie chodzi o zrobienie trwałego monolitu a o zabezpieczenie przed wodą.
Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z pracą silnika (duże drgania). Po podłączeniu do kompa wyszło, że jest problem z zaworem recyrkulacji spalin oraz przerwania w pracy cylindra nr 2. Świece wymieniłem, przewody są Ok. W serwisie powiedziano mi, że to wina cewki. Mam więc pytanie czy można jakoś miernikiem sprawdzić działanie cewki. Zdjęcie cewki...
witam !- mam Astre 1 sedan z 1997r , 60KM, i na cewce zapłonowej jest napis XE, w związku z tym że mam czasem problemy że auto zgaśnie lub nie zapala, choc ostatnio jest dość spokój, chcialbym zamienic na inna razem zmodulem, - mam taką razem z modulem , ale pisze na niej- WR czy to będzie dzialać ?
Przwijałem kiedyś cewkę do Junaka. Użyłem do tego odpowiedniego przewodu, przekrój rzędu 0,05 mm, i kilka tysięcy zwoi. Następnie zalałęm cewkę szelakiem w firmie przezwajającej. W handlu dostępne są lakiery podobnie działające.
CDI generalnie wali jaką cewkę podłączysz, każda będzie działać
W kole magnesowym nie ma co się zepsuć ( wątpię aby klin się zerwał).W zasadzie jedynym praktycznym sposobem sprawdzenia cewki jest jej podmiana na inną działającą.
Po co mu taki do samochodówki? No po co? Kolego szanowny, nie dezawuowałbym używania oscyloskopu przy pomiarach. Fatkycznie daje się go często zastąpić, np diodką LED i wszystko wiadomo. Ale tu chodzi o wygodę. "Macniesz" tu, macniesz tam i widzisz, działa czy nie. Upraszcza znacząco sprawę. Mając własną bazę oscylogramów lub dostęp do zewnętrznej,...
jeżeli wychodzi 5 przewodów to jest na zapłonie elektronicznym i tak: czerwono biały światła niebieski z czujnika czerwono żółty ładowanie szaro czerwony światło stop czerwony z cewki zapłonowej do tego wszystkiego aby działało potrzebujesz moduł zapłonowy i cewkę (tą aluminiową) do zapłonu elektronicznego
Łatwiej będzie sprawdzać działanie przerywacza kontrolką w postaci żarówki np. 21W, przy czym przepływ prądu przez cewkę nie wywoła zgaśnięcia żarówki, a jedynie zmniejszenie jasności oraz zwiększenie jasności przy zwarciu styków przerywacza. Wracam do schematu (nie znam cewki do dwubiegowego Rometa). Badana cewka ma dwa wyjścia, pierwsze na przerywacz...
Do Trabanta po przeróbce na 12V zamontowałem cewkę zapłonową od Poloneza, działało niezawodnie. Zapomniałem, kondensator obowiązkowo !.
(...) ie można silnika odpalić pompa paliwa podaję paliwo A silnik nie chodzi Na komputerze nie ma żadnych błędów W czym może być problem? Immobiliser skasowany program i zainstalowany ponownie i dalej nie chodzi po za tym nie można całkiem skasować Immobilisera pomóżcie i doradźcie gdzie szukać problemu Cześć! Swapowanie silnika to skomplikowane przedsięwzięcie,...
Mam 2 podobne pytanka podobny problem :pyt. 1 chciałbym w tym kicie zmienić tak aby była bardziej dokładna konkternie chodzi mi aby cały licznik był do 4500 obr. czyli tam co na podziałce jest 10x100(czyli 1000 obr) = 500 obr 20x100(czyli 2000 obr) = 1000 obr 30x100(czyli 3000 obr) = 1500 obr 40x100(czyli 4000 obr) = 2000 obr 50x100(czyli 5000 obr)...
a ta niewiara w to co jest napisane czym jest spowodowana? może po prostu daj argumenty na jej obalenie? co do świec do gazu to nie ma czegos takiego. może być najwyżej świeca dobrana do gazu. co do świec wieloelektrodowych. jaka maja przewaga nad świecami jednoelektrodowymi? jakie są ich zalety? dlaczego uważasz że to porażka? no i najważniejsze. jak...
jakby kabelki od iskrownika się zwierały z masą, ale nie zwierają. Jak to stwierdziłeś? Tam jest iskrownik? Nie aby CDI? po tym jak przyłożyłem kabelki do tego przewodu co idzie do świecy to przestało działać. Cewka zapłonowa na początk do wymiany
No jak coś na być zasilane AC to przy DC może w ogóle nie działać.
A byłeś wyregulować lpg ? Co to za BRC i kiedy było coś przy nim robione ? Da się podłączyć do komputera i podejrzeć jej działanie ? Oszczędzając na regulacjach i gazownikach, lepiej kupić własny interfejs i podziałać z nią samemu. Są fora gdzie pomogą zdiagnozować usterki i przeprowadzić regulację. Co z tym Sprawdź kilka razy i bardzo dokładnie na...
Cześć. Praca nad obrotomierzem niestety spowolniła. Ogołnie postanowiłem oprzeć projekt na tym projekcie: http://mikrokontrolery.blogspot.de/2011/... Jednakże nie rozumiem działanie tego programu. Autor niestety jest zawalony pracą i czasu dla mnie specjalnie nie ma. Dlatego na razie skupiam się na układzie formowania impulsów z...
a jak mozna by było zrobić to najprościej sama cewka nie wystarczy, a ta płytka to musi być czy bez niej będzie działało???
Mam problem z iskrą w Simsonie s51 a dokładniej opisując sprawę razem z moim kolegą probowaliśmy do tego dojść lecz bez skutku, próbowaliśmy odpalić go na krótko bez akumulatora którego poza tym sam nie posiadam na chwilę obecną, sprawdzałem w jakich kablach jest prąd po kopnięciu i wychodzi na to że jest w czerwonym i czerwono białym podpinaliśmy jeden...
albo czujnik halla w aparacie zapłonowym lubi tak raz działać a raz nie lub moduł w cewce zapłonowej
Witam.Na moje oko instalacja wygląda ok. chociaż nie miałem do czynienia z elektronikiem w mojej 251.W każdym razie cewka zapłonowa była bez dodatkowej izolacji i zapłon działał ok.
Wszystkie błędy, które wypisałeś związane są z brakiem zapłonu. Nierówne działanie silnika to potwierdza. 16685 i 16688 to błędy braku zapłonu w cylindrze odpowiednio 1 i 4. Znów 17756 to bład oznaczajacy że masz przebicie w systemie zapłonowym. Wieczorem sprawdz czy przy tym nierównym działaniu nie błyska Ci spod obudowy cewki zapłonowej. Sprawdz też...
Witam! Układ zbyt skomplikowany, by mógł działać poprawnie ... Błąd jest w układzie tyrystora, powinien być "od dołu". Taki naprawdę działający "pastuch" ma tylko cewkę zapłonową samochodową i 3 tranzystory.
Mam działająca cewki i nadal nie ma iskry co może być nie tak? Co zrobić? Dodano po 1 Mam działająca cewki i nadal nie ma iskry co może być nie tak? Co zrobić? Dodano po 5 jak sprawdzić czy dochodzi napięcie do cewki ? tak wygląda aparat zapłonowy na działającej cewce nadal nie ma iskry
Nowoczesne cewki skuterowe są wielkości pudelka zapałek Do skuterów także i tańsze. To doradź koledze jaką konkretną cewkę ma kupić już współczesną i jak podłączyć by mu maszyna działała przez długi okres niezawodnie.
Pewnie ster do roboty. Ale EDC w benzynie? Brawo.
Podpinasz bezpośrednio pod cewkę zapłonową i powinno działać.
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Plus po stacyjce ma być i masa z aparav pulsująca na cewce. Jak któregoś brak to nie będzie działać.
Znaczenie kodu usterki P0139 to: Powolna reakcja obwodu czujnika O2 (Bank 1, Czujnik 2) Po długiej walce z błędem mogę podzielać się doświadczeniem: 1. Błąd dotyczy bezpośrednio pracy sondy lambda 2. Błąd wyskakuje w momencie kiedy AFR 14.7 jest niemożliwy do uzyskania w zadanym czasie. Przyczyny główne.: 1. !!!!!Uszkodzona stara sonda lambda przed...
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
Powinien działać.
To co piszesz miałoby sens gdyby nie mostek na wejściu. W tym układzie kondensatory ładują się w ciągu każdego półokresu. Tyrystor zaś przewodzi co drugi: po zapłonie rozładowuje kondensatory, następnie przez cały okres zamyka obwód mostek-opory-tyrystor. Zamiast mostka potrzebna jest pojednyncza dioda i odpowiednie włączenie transformatora (fazowanie)....
Przerwa w przewodach, przepalone bezpieczniki. Wymieniasz elementy bez diagnostyki, to jest działanie bez sensu. Problem z ładowaniem, a cewka wymieniona? Motocykl odpala/ kręci rozrusznik? Z Twojego nijakiego opisu wynika, że którąś wiązkę naruszyłeś i jakiś kabelek ma przerwę, Dodano po 1 Urządzenie: wystarczy multimetr. Dodano po 2 https://motormania.com.pl/porady/warszta...
Witam. Nikt widzę że sobie nie poradził lub nie dał satysfakcjonującej odpowiedzi na ten temat. No wiadomo jak wszyscy jak mają taki przypadek to szukają no i może coś się trafi. Mój przypadek jest taki sam , wszystko jest ok i nie ma iskry i otwierania wtrysków. Doszedłem do modułu zapłonowego przy cewce . Zakupiony nowy moduł z cewką i uszkodzony,...
zmieniłem też przepustnice, niema iskrę, czuje że będzie trzeba jeszcze bezpieczniki z wiązkom do kabiny zmienić, ani szybkozłczów, ale misja chyba mnie czeka Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że po wymianie silnika oraz przepustnicy w Maździe 5 2.0 PB, nadal nie masz iskry. Podejrzewasz, że problem może leżeć w bezpiecznikach...
Witam! Mam problem z cewką zapłonową Tico98. Pierwsza cewka działała 9 lat , w ciągu następnych trzech wymieniłem cztery sztuki . Na jakieś dwa miesiące przed końcem działania, cewka zaczęła cichutko cykać (z częstotliwością obr. silnika), i w miarę upływu czasu cykała coraz głośniej , aż w końcu przestała działać. Nie mam pojęcia co się dzieje. proszę...
Witam, mam problem odnośnie skutera zipp 4t 50cm przerobiony na 80cm. Jakieś 3 miesiące temu skuter się nie wkręcał na obroty, przerywał i po jakimś czasie stracił ładowanie. Światła w nim były jedynie jak miał prąd w akumulatorze a on w ogóle się nie ładował. Dlatego zostawiłem go na zimę i nic w nim nie ruszałem. Od jakiegoś czasu chcąc przygotować...
Dobrym przyrządem jest lampa stroboskopowa na przewód wysokiego napięcia lub mała żaróweczka w obwód niskiego napięcia między przerywacz a cewkę zapłonową,działaj i daj znać
Witam wszystkich. Mam taki problem z Suzuki DR 800, mianowicie brak iskry na świecach (2 świece), cewki zapłonowe sprawdzałem, działają. Tylko nie wiem jak sprawdzić tę cewkę ładująca i impulsator? Czy w normalnych warunkach jestem w stanie to sprawdzić, czy potrzebny jest jakiś profesjonalny sprzęt? Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Czy po odpięciu zasilania od cewki zapłonowej powinien pojawić się błąd DTC i zapalić się kontrolka MIL, czy jest on generowany tylko w momencie jej rzeczywistego uszkodzenia? Podobna sytuacja występuje też w momencie odpięcia zasilania z wtryskiwacza - brak jakiegokolwiek błędu. Oczywiście występuje spadek mocy i nierówna praca silnika. Za każdym razem...
Witam, Uszkodzeniu w moim samochodzie uległa cewka zapłonowa. Samochód posiada mechaniczny rozdzielacz zapłonu - Opel Kadett E. Problem się pojawił przy wyborze cewki, ponieważ w sklepie jest dostępnych kilku producentów: 1. Ridex 089C0315 2. Stark SKCO-0070323 3. Magneti Marelli BAEQ080 4. Janmor JM5289 5. ACKOJA A51-70-0012 Która z firm będzie najlepszym...
Znalazłem opis serwisowy od modelu FAST, jest to następca GIWH Wersja P (cd.) 31 Lokalizacja: Przymocowana do palnika Zasada działania: Zapłon pilota: Po naciśnięciu pokrętła regulacji mocy (31) i przycisku zapalarki piezo, zapala się pilot (4). Po kilku sekundach, napięcie generowane przez termoparę (5) zasila i utrzymuje cewkę (9). Napięcie > 2.5...
Nie wiem czy masz tam tylko czujnik Halla w aparacie (czujnik położenia wałka) czy masz dodatkowo czujnik położenia wału - warto sprawdzić jego/ich działanie (oscyloskop). Nie ma tam ani Halla, ani czujnika wału, to zapłon EZF-i, z cewką impulsatora w aparacie zapłonowym. Manometr podłączony poprzez trójnik do zasilania monowtrysku, ma być mniej więcej...
Problem rozwiązany. Na wstępie - wyciągnięcie przekaznika od pompy wyłącza elektrykę od cewek. Nie zdiagnozuje się tak. Błędne działanie. Uszkodzoną była cewka na czwartym garze. Mimo prawidłowej oporności od strony kostek, nie dawała iskry na świece. Podobno to częsta usterka w tych silnikach. Wymiana cewki pomogła. Co prawda używka, ale tymczasowo....
Specyfikacje napięcie zasilania: 12 V opór cewki wtórnej: 7 000 - 14 000 omów Diagnostyka Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzić opór cewki wtórnej: Wyłączyć zapłon. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 1 i 4 lub 2 i 3 świecy zapłonowej w cewce zapłonowej. Porównać...
I będzie wszystko działało jak należy?
witam. chciałbym przerobić moduł zapłonowy w swoim motorku na cdi (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu), ale tak właściwie nie wiem jak się za to zabrać. myslałem nad tym, aby wykorzystać obrotomierz led, którego projekt zamieszczam poniżej http://obrazki.elektroda.net/2_125016798... tutaj daję schemat mojej całej instalacji zapłonowej: http://obrazki.elektroda.net/44_12501681...
która cewka padła ? Unoś po kolei na pracującym silniku. Jeśli nie będzie różnicy to ta jest uszkodzona. Na tym forum znalazłem, że tak nie wolno bo można uszkodzić inne cewki lub komputer. bo to głupie forum 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika....
Nawet jak się pomylisz cewka będzie działać. Napięcie będzie się trochę różnić.
szczelina cewki zapłonowej impulsów cewki zapłonowej przegrzanie cewki zapłonowej
amplituner pioneer kolumna zasilać lampa solarny onkyo podłączyć bluetooth
indukcja amica wentylator fotopułapka hasło
Trudny rozruch zimnego silnika Kia 1.4 diesel Przetwornik 1/2.7" vs 1/2.9" - który lepszy?