sorki że odkopuje kotlecika ale mam problem bo złozyłem układ i nie działa, połaczyłem dobrze i podłaczyłem raczej tez, więc co może być przyzcyną tego że nie działą? :cry: prosze o pomoc i z góry dziękuje aha i dodam że mam cewke bez rozdzielaczową czy to może mieć wpływ?? Jaki układ połączyłeś i do jakiego samochodu?
Nie lepiej kupic na gieldzie cały uklad zapłonowy elektroniczny z malucha? Cewka z modułem ze 20zł czujnik też, koło pasowe z 10 i kawalek instalacji elektrycznej ze 20 i po problemie
Zostawie wszystko jak jest, wkońcu rzadko kiedy się włącza same światła... Tak z ciekawości zapytam ile km na tym module maluch przejechał?
ad. 1. Gdzie konkretnie podłączasz ten miernik/żarówkę? Jedną z ważniejszych zalet zapłonu elektronicznego jest to, że nie pozostawia zasilania na cewce gdy silnik nie pracuje. Dioda LED z rezystorem 1k wpięta w miejsce uzwojenia pierwotnego cewki powinna migać podczas kręcenia rozrusznikiem. ad. 2. To niebieskie to Nanoplex, czyli moduł zapłonowy,...
Proszę kolegów o wyjaśnienie czy jest możliwość zastosowania tego układu w silniku motoru Dniepr. Jest to dwucylindrowy silnik 0,75l, jedna cewka - jeden przerywacz. Iskra pojawia się dwa razy w ciągu jednego cyklu w każdym z cylindrów. Z braku oryginalnej cewki zapłonowej jest zastosowana od malucha. Co do wykonania kolegi: zakładajmy że to tylko prototyp...
Najprostszy elektroniczny bezstykowy zapłon to czujnik zapłonu z malucha (nowszej wersji - 8zł) i moduł zapłonowy np od Simsona za 30 zł do tego jakakolwiek cewka WN, problem występuje, jeśli chcesz zasilić moduł 6V, gdyż jest przystosowany do 12V, najprościej zmienić cewkę zasilającą, jeśli to zapłon iskrownikowy lub jeśli bateryjny to zwiększyć napięcie,...
Witam podepnę się pod temat bo chcę zrobić to samo w swojej CZ-350 czyli zastosować Elektroniczny Zapłon bezstykowy, na oparciu o moduł zapłonowy magneti marelli 213 nanoplex MED 213A z malucha i cewce zapłonowej też z malucha. Ale teraz tak jak to podłączyć gdzie co podpiąć, moduł ma 7 wejść ponumerowanych. 1. zielony kabel 2. biały kabel 3. czarny...
Moduł CDI nie nadaje się pod koło WSK ani koło Rometa Charta . Taki moduł działa poprawnie tylko z dwoma magnesami ustawionymi względem niego w momencie zapłonu, lub przed zapłonem, w zależności od skoku tłoka, pojemności, oraz obrotów maszyny. Coś mi się wydaję że takiego przerywacza nie wymyślisz. A przynajmniej ja sensu nie widzę. Osobiście założyłem...
Witam. Przerobiłem zapłon w WSK 125 ze stykowego na elektroniczny wykorzystując moduł zapłonowy i cewkę od simsona. Moduł zasilany jest z cewki zapłonowej wskowskiej a czujnikiem jest cewka z przekaźnika od malucha a fajka na świecy nie ma rezystora. Problem polega na tym, że na niskich obrotach (do około 2000 obr/min) jest iskra i silnik działa idealnie...
Miałem kiedyś "malucha"rok 1985 " z prądnicą sam w domu po wymontowaniu regulatora wyregulowałem go,ustawiając trochę wyższe napiecie,a układ zapłonowy elektroniczny robiłem samodzielnie na tranzystorze TIP 162 jak się nie mylę i działał super zamontowałem go patrząc od tyłu po prawej stronie w komorze silnika,oczywiście tranzystor miał odpowiedni radiator,a...
12 lat jeżdziłem zaraz po tym jak wyszła mi gwarancja na malucha na zapłonie elektronicznym. styki były przez tyle lat jak nowe, prąd sterowania niewielki.Przetwornica sasilana z aku podawała napięcie stałe około 320V ładując kondesator 1 uf 600v gdzie napięcie pojawiało się na uzwojeniu wtórnym cewki poprzez tyrystor którego bramka była sterowana tradycyjnym...
Witam, Idzie zima mam troszkę wolego czasu i wpadł mi do głowy pomysł "maluch i turbo=??" myślałem szukałem i na dzień dzisiejszy mam 2 koncepcje: 1. elektrycznie napędzana sprężarka z układem który zraz ze wzrostem obrotów wału będzie zwiększał obroty silnika sprężarki( zadanie ułatwione posiadam eleganta ELX z elektronicznym modułem zapłonowym można...
a tam jest wtrysk czy gaźnik? jak gaźnik to sam zapłon to np nanoplex od malucha/cc 700 jest bardzo prostym zapłonem elektronicznym https://obrazki.elektroda.pl/34_12635615... tylko trzeba by koło pasowe maluchowe/cieniasowe przykręcić jakoś na wał silnika
Jestem elektronikiem konstruktorem i widzę marne szanse żeby to miało działać, za dużo jest rzeczy które mogą pójść nie tak. Aprila na pewno miała zapłon elektroniczny nie wiemy czy IDI czy CDI, cewki do CDI nie nadają sie do IDI, piszesz że zapłon był bezstykowy, a przestarzałe układy jak GL-100 A maja wejście do przerywacza, może dadzą się wyzwolić...
Witam Jest pare wersji Nanoplexa i do niego jest odpiwiedni wałek rozrządu i koło impulsowe. Moduły zapłonowe stosowane w maluchach nazywają sie MED 210, 211 ,213 , 214 i literki. MED 211 ma kąt zapłonu 4 stopnie a MED 210 chyba 10 stopni 210 i 211 nie są zamienne między sobą a jeśli już ktos zamieni i uda się mu zapalić silnik to będą takie fajerwerki...
Czyli do tego modułu nie da rady. To jak ta emza jest niskoomowa <elektroniczna> to może powinienem podłączyć przez jakiś rezystor, dokładniej przez przewód oporowy z malucha i dopiero podpiąć pod moduł, albo pod moduł GL200 (schemat)? Jaką powinien mieć pojemność C2 na schemacie bo nie ma? i jakiego typu? Schemat: 1 post : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
Witam. Czy posiadał by ktoś schemat połączenia cewki zapłonowej modułu elektronicznego czujnika podciśnienia i położenia wału od fiata 126p. Chciałem cały ten układ zamontować do motoru WSK 175. Potrzebuje tylko wiedzieć jak one są połączone a nie mam możliwości przekopania instalacji od jakiegoś malucha. Z góry dzięki za pomoc.
Bo bardzo zależy mi na niezawodności. Aha, liczyłem na to że uda się wstawić potencjometr i płynnie regulować napięcie. To się troche kłóci bo taki potencjometr to pierwszy kandydat do rozregulowania w wyniku drgań, do tego ten rezystor wpływa tylko na jedne z przekaźników. Co do niezawodności urządzenia elektromechanicznego - raczej słaba w porównaniu...
Witam. Mam Simsona SR80 z elektronicznym modułem zapłonowym sterowanym platynami. Mam obrotomierz z Poloneza z zapłonem Abimex na podwójnej cewce. http://bikepics.com/members/evil91/0...?... Wszytskie oznaczenia się zgadzają jedynie pieczątka się różni tam gdzie jest wybite K.J. Obrotomeirz powinien dobrze pokazywać, lecz na wolnych pokazuje...
Swego czasu ( lata 80-te)przerabiałem uszkodzone moduły od poloneza ( padała elektronika sterująca a tranzystor przeżywał, był też spory kawałek radiatora) na zapłony elektroniczne do malucha. Styk przeżywał o wiele dłużej bo płyneło przez niego tylko ok 15mA, kondensator się wyrzucało,chodziło bezawaryjnie. Układ wziąlem z radioelektronika tylko pomysł...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Czy istnieje jakiś sposób podniesienia oporności cewki zapłonowej. Składaliśmy silnik Trabanta z zapłonem elektronicznym, ale moduł poszedł z dymem, o czym już pisałem swego czasu posta. Udało się dostać moduł i prawie wszystko było OK, i oto pojawił się problem. Potrzebowaliśmy cewki dwubiegunowe, więc zastosowaliśmy cewki od fiata CC/Punto. Tranzystory...
Walnąłem literówkę. Mea culpa. Urządzenia nazywa się MEGASQUIRT i służy do sterowania silników z wtryskiem. Jak chcesz stosować dwa czujniki z maluch (rozumiem, że chodzi o czujnik z eleganta), przestawione względem siebie o 180 stopni, to musisz zastosować dwa niezależne układy zapłonowe. Czyli dochodzą ci podwójne regulacje i podwójne kłopoty... Już...
tak jak pisałem trudno określić w "czym" to będzie liczy się jedno układ zapłonowy optoelektroniczny robiony gdzieś koło poznania przez jakiegoś gościa toleruje cewki w tych granicach które podałem. Układ ten pracuje z cewką o tej rezystancji ale teraz jest konieczność zastosowania go do cewki podwójnej. O samym układzie nic powiedzieć nie mogę bo wszystko...
A z kąd wiecie kol. KingKong i IGI84 że to nie jest 126el i że nie ma elektronicznego modułu zapłonowego albo innej elektroniki.Zasada jest taka że tak się nie robi. Możecie oczywiście eksperymentować ale raczej proponuje na swój koszt Ja mam drogi kolego elx-a u mnie nic sie nie zjaralo robilem prace dyplomowa na podstawie malucha gdzie wszystko tam...
Kolego mechanik jak z jesteś mechanikiem to wiesz że nie ma szczelnych obudów w silniku, Kiedyś co prawda rozebrałem aparat zapłonowy w Nisanie I byłem zszokowany jego czystością w środku, a i tak był hallotron. Radzę zmienic założenie start układu magnesem z cewką i dalej elektronika. Parę problemów jeszcze przed tobą- długość impulsu, jego kształt,...
Myślę że temacik rozkręci się bardziej, lecz dopiero od poniedziałku. Dziś muszę wyjechać na weselicho. Po weekendzie ruszam z serią pytań. A tak propo żarówek?? He,he... zapytałem lecz nawet nie sprawdziłem,czy mam H4. Leflektory napewno h4, ale żarówki?? Zejde na dół i sprawdzę. Narazie mam zajeb....ty problem z uszczelka pod misą i .... chyba aparatem...
Są do nabycia całe komplety do przeróbek z przerywaczowych na elektroniczne, włącznie z czujnikiem i wiązką. Ostatnio taki montowałem. Niestety nie wiem gdzie klient nabył. W jakim aucie? Widziałem takowe na jakiś zagranicznych stronach ale nie do mojego auta. Uniwersalnych takich rzeczy pewnie nie ma bo konstrukcja każdego aparatu zapłonowego jest...
Kolesie na giełdzie samochodowej mają takie cuda do maluchów starego typu zrobione na wzór aparatu z 126el
BANANvanDYK - zrobiłem, jak radziłeś i poszukałem mechanika posiadającego lampę stroboskopową. Okazało się, że nie jest to przyrząd powszechnie używany i dopiero trzeci takową miał (nawet ASO Renault nie posiadał ;) ). Nie wiem, jakiej firmy ale była podłączana pod akumulator a przewód sygnałowy był zakończony klipsem zamykanym na kablu WN. "Niestety"...
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Witam wszystkich. Ja wykonalem moduł zapłonowy do swojego fiat 126. Czujnik był indukcyjny, trzy zęby na filtrze odśrodkowym (czyli wale korbowym) tak jak w maluchu EL po modernizacji. Procek AT89C51 z zegarem 6MHz i to wystarczy do obsługi do 7000tys obr/min silnika. Przełącznik podcisnienia pod przepustnica. Procesor mial wpisane dwie krzywe dla dużego...
Z maluchem to jest ubaw po pachy. Są dwa rodzaje cewek: - wysokoprądowa (ok jednego Oma oporności na stronie niskiego napięcia) - niskoprądowa (ok 3-4 Omy oporności). Do niskprądowej można użyć aparatu zapłonowego z przerywaczem, będzie działać Do wysokoprądowej mamy dwie możliwości - kabel oporowy lub nie. Kabel oporowy stosuje się po to, aby podczas...
Przewód między przerywaczem a cewką - lubi się nadłamać. Dalej kondensator i przerywacz w aparacie zapłonowym. Czyżbym był niewidomy ?? Ale kondensatora ani przerywacza ja tam nie widzę w żadnym z dwóch maluchów które posiadam i chyba raczej oczy mnie nie mylą bo jest tam zapłon elektroniczny nanoplex z czujnikiem wału a nie mechaniczny z przerywaczem....
moduł zapłonowy elektroniczny moduł malucha elektroniczny moduł zapłonowy polonez
temperatura klimatyzatora przegrywanie kaset esp8266 arduino
płyta indukcyjna płyta indukcyjna
Nixie ZM1332 – optymalne napięcie pracy, parametry zasilania, rezystor anodowy Bova Futura – nie działają drzwi, diagnostyka układu pneumatycznego i elektrycznego