W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
Lepiej zapala,nie musisz często kontrolowac ust. zapłonu,same plusy. Ja wykorzystałem podzespoły z łady samary:czujnik,moduł zap.,cewkę zapłonową od poloneza(z elektronicznym zapł.).Chyba znalazłes opis.Ekranowac musisz czyjnik od wpływu pola magnetycznego "magneśnicy".Ja tego problemu nie miałem,koło pasowe do napędu alternatora umieściłem na miejscu...
Ten moduł jest przeznaczony do współpracy z bezstykowym impulsatorem. Poza tym musi być inna cewka zapłonowa (około 1,5Ω)
To zastosuj moduł od Poloneza lub od Skody Faworit.Zasilanie tych modułów jest 12VWłaśnie w tych modułach ceweczka zbiera impulsy i przekazuje do modułu.
Można się pokusić na eksperyment z dwoma cewkami 6V(Jawka ) połączonymi szeregowo,jak to będzie działać,nie wiem .Wiem tylko że w taki sposób łączono.Jaki wpływ na żywotność platynek to ma ,to zależy jaki prąd będą pobierać cewki. Dodano po 7 Co do cewki z CC.i podobnych ,należy sprawdzić jaki prąd pobiera uzwojenie pierwotne cewki .Jeżeli 3-5A oczywiście...
Luzy w aparacie zapłonowym , słaba masa w module elektronicznym od zapłonu . W moim polonezie miałem takie usterki .
DIODZIK ma rację. Od siebie dodam że zawsze są jakies kłopoty natury technicznej przy montażu urządzenia. Poszukaj jakiegoś sklepu w internecie. Niedawno widziałem moduły do Poloneza za psie grosze. Pozdro.
Nie lepiej kupic na gieldzie cały uklad zapłonowy elektroniczny z malucha? Cewka z modułem ze 20zł czujnik też, koło pasowe z 10 i kawalek instalacji elektrycznej ze 20 i po problemie
Co to jest ten multec? Elektroniczny modól zapłonu czy co? Bo taki modól posiadam,Jutro sprawdze to co koledzy radzą i zobaczymy co z tego wyjdzie Pozdrawiam
Czesc. Jak odroznic cewke zaplonowa jak w temacie do zaplonu z modulem elektronicznym od stykowego(platynkowego).Dziekuje.
Wstw jakiś moduł zapłonowy, (zapłon elektroniczny) i iskrę będziesz miał co sie zowie.
https://obrazki.elektroda.pl/3134620900_... Stare aparaty zapłonowe miały z boku śrubkę po odkręceniu której wlewało się olej do otworu celem smarowania. Do przerywacza można dołączyć moduł zapłonowy z Poloneza i będziemy mieć zapłon elektroniczny. Sprawdż czy masz jednakowe przerwy na wszystkich krzywkach.
sprawdz przewody przy elektronicznym module zapłonowym taki duży radiator bodajrze koło zbiornika wyrównawczego.One są wrażliwe na wilgoć.
Kupiłem okazjonalnie cewkę zapłonową 4226 do poloneza elektronika (moduł elektroniczny GL-118). Jak mierzę oporność między punktem "+16" a gnizadem WS (kopułka cewki) to jest 6,72 kilooma. Natomiast jak mierzę oporność między punktem "2-gi styk" a gnizadem WS (kopułka cewki) to jest przerwa, omomierz nic nie pokazuje, nawet zera. Czy cewka jest zepsuta,...
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Witam. Mam Simsona SR80 z elektronicznym modułem zapłonowym sterowanym platynami. Mam obrotomierz z Poloneza z zapłonem Abimex na podwójnej cewce. http://bikepics.com/members/evil91/0...?... Wszytskie oznaczenia się zgadzają jedynie pieczątka się różni tam gdzie jest wybite K.J. Obrotomeirz powinien dobrze pokazywać, lecz na wolnych pokazuje...
Tylko stosowanie przerywaczy przy elektronicznym zapłonie, to krok wstecz. Skoro jest już elektronika, to powinna ona wyeliminować wszelkie elementy mechaniczne i zużywające się.
Może byś spróbował zaadaptować aparat zapłonowy z cewką od poloneza albo od skody faworyt tej starszej.Przerywacz ma to do siebie,że w miarę jak się zużywa,czyli maleje przerwa zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu.
no wlasnie ja mam dokladnie ten sam problem z fiatem cc 900strzelil w nim modul elektroniczny od zaplonu i nie startuje czy moglby ktos mi pomoc (udzielil jakichs wskazowek ) z naprawa tego modulu..? z gury dziekuje i pozdrawiam :D
Winny okazał się kabelek łączący moduł z aparatem ,po wykonaniu kabla własnym sumptem i zamontowaniu do samochodu problemy się skńczyły. Zamykam temat
Wielu zapewne znany jest schemat 'blokowy' elektronicznego ukladu zaplonowego czyli generator impulsow + modul + cewka. Moje pytanie jest takie. Czy istnieja jakies sprawdzone konstrukcje modulu elektronicznego ktore osiagaly by w efekcie wieksza energie iskry niz np ten modul spotykany juz w samochodzie dajmy na to polonez/125p (gaźnik) ??
Najprawdopodobniej pierwsze wersje z elektronicznym zapłonem wykorzystywały tradycyjne cewki zapłonowe , czyli powstał zpecjalny modół zapłonowy pracujący z tymi cewkami. W nowszych prawdopodobnie montowano już cewki i moduły troche innej konstrukcji- co by wyjaśniało takie a nie inne zachowanie się mojego auta. Po wymianie modułu na używany starego...
Kolego matroxi: "cewka olejowa sama sie regeneruje" - może wyjaśnisz, co miałeś na myśli, bo takie perpetuum mobile aż mnie zaciekawiło. co do oporności cewek, to z tego co pamiętam, a sporo mam do pamiętania, to cewki w polonezach były pochodna cewek z dużego fiata. I dzieliły się te cewki z fiata i poloneza na : cewki do klasycznych PRZERYWACZOWYCH...
Pod cewkami zapłonowymi jest moduł elektroniczny który steruje cewkami. W trybie awaryjnym zapłon wyznaczany jest z czujnika położenia wału. W trybie normalnym przetworzony w module zapłonowym sygnał z czujnika położenia wału wraca na sterownik (styk B5), a ze sterownika przychodzi sygnał momentu zapłonu (D4)
Witaj, To raczej problem związany z elektronicznym modułem zapłonowym. Miałem kiedyś podobne problemy. Powiem jednak że na opisane zachowanie może mieć wpływ wiele czynników. I choć masz problemy tylko podczas jazdy na benzynie może być uszkodzona instalacja gazowa. I od tego powinienieś chyba zacząć. Raczej wątpię żeby w tym przypadku obyło się bez...
Mam silnik MZ150 + zapłon elektroniczny + impulsator z cewki. Modu zapłonowy pochodzi z Poloneza (Moduł GL118). Impulsator na początku był wykonany z cewki od pilarki + magneto. Zapłon ustawiałem na oko i silnik pracował bez zarzutu... aż do momentu "ulepszenia" :) Obecnie wykonałem impulsator z cewki przekaźnika 12V a jako magnes na kole (z plastyku)...
Witam wszystkich. Nie znam sie zbyt dobrze na elektronice (jakieś podstawy znam nawet złożyłem kilka schematów ale to chyba każdy potrafi) ale mam takie pytanie: u siebie w romecie (ogar 205) mam przerywacz, założyłem akumulator zmieniłem prawie całą elektronike dałem cewke zapłonową od mz (6V) i chciałbym zrobić elektroniczny moduł zapłonowy na tranzystorze(...
Tu jest schemat http://www.cmelectronica.com.ar/wiring-d... impulsatory są 2 i 2 cewki, zapłon bateryjny Nie wiem czy tam jest jakieś wyprzedzenie elektronicznie realizowane, ale w sprzęcie z 1982 to jakoś nie wydaje mi się. Ja bym spróbował na dwóch modułach z poloneza. Serio.
No to albo utrata gwarancji i jakiś wyłącznik na przewodzie prostownik <> aku, albo po prostu zostawić żabki i podpinać je za każdym razem do klem. Po pierwsze tak jak piszesz - szkoda gwarancji... a po drugie to chyba bezpieczniej jest odpinać aku od instalacji podczas ładowania... no chyba że masz Poloneza :D Szczerze mówiąc, nawet Polonez...
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
Fachman no nie przesadzaj bo na przykład elektroniczne regulatory napięcia do poloneza (ERNA,Jezpol) w latach 80i 90 były pod maską i nic im wilgoć nie szkodziła.Obudowa wcale nie hermetyczna.Dalej-moduł zapłonowy w favoritce-prawie płytka na wierzchu.I mógłbym tu przytoczyć całą masę przykładów.Ale po co?A centralki od gazu to po prostu masówa,włoszczyzna...
Witam! A co ze spalaniem sprawdzał ktoś czy spalanie spadło? Bo dlamnie jest to problem piorytetowy żeby spalanie było jak najmniejsze w swojej JAWIE350TS zamontowałem elektroniczny moduł i spalanie spadło o około 1l/100km tylko ja mam tam zastosowany moduł zapłonowy z POLONEZA natomiast tu widzę prosty układ który tylko zastępuje styk, z tego co wiem...
Znalazłem schemat tego obrotomierza, rozrysował go kolega DaBuzz92 : DaBuzz92 rozpisał częstotliwości oraz obroty tego obrotomierza i dla 3000 obrotów = 50Hz, co oznacza, że ten obrotomierz pokazuje nie liczbę zapłonów, tylko rzeczywistą liczbę obrotów wału korbowego (silnika) generowany przez elektronikę. Dlatego powinieneś ustalić, czy przypadkiem...
Możesz postąpić inaczej, wyprowadź z aparatu zapłonowego przewody połączone z cewką impulsatora i zamontuj gdzieś koło cewki moduł z poloneza, pod warunkiem, że połączysz go porządnie z masą, masz rozwiązanie bezawaryjne
Ja mam inny trochę problem, chciałem zamontować zapłon w mojej JAWIE 350. Posiadam cewkę impulsatora i znalazłem schemat układu zapłonowego, który docelowo powinien być montowany w POLONEZIE. Tranzystorem kluczującym jest tranzystor BUX37 ale nie mogę go dostać w swojej okolicy dlatego chciałem go zastąpić tranzystorem MOSFET IRF840. Na symulacji komputerowej...
mam taki wóz jak w temacie z zapłonem bezstykowym indukcyjnym, jak w polonezie. w urządzeniu zwanym:moduł elektroniczny znajduje się układ scalony w obudowie DIP8 steruje on darlingtonem, podającym napięcie na pierwotne uzwojenie cewki zapłonowej na scalaku są oznaczenia:MC3334P jest on wyprodukowany przez motorolę . w bazie elektrody znazazłem układ...
Aby cewka dała iskrę, przepływ prądu przez nią musi być gwałtownie przerwany. Iskra następuje w momencie rozwarcia styków przerywacza. Lecz niestety tu wkradają się zakłócenia zależne od obrotów, przepływu łuku elektrycznego miedzy rozwierającymi się stykami. Wad tych pozbawiony jest układ elektroniczny. Moduł zapłonowy ma za zadanie uformować jak najbardziej...
Swego czasu ( lata 80-te)przerabiałem uszkodzone moduły od poloneza ( padała elektronika sterująca a tranzystor przeżywał, był też spory kawałek radiatora) na zapłony elektroniczne do malucha. Styk przeżywał o wiele dłużej bo płyneło przez niego tylko ok 15mA, kondensator się wyrzucało,chodziło bezawaryjnie. Układ wziąlem z radioelektronika tylko pomysł...
Możesz zrobić to na kilka sposobów: 1. Na wyjściu wału z silnika, na kole pasowym, montujesz co 90 stopni mały magnes i dajesz czujnik. Następnie robisz mały klucz elektroniczny, który będzie generował impuls za każdym przejściem magnesu przed czujnikiem. Można do tego wykorzystać nawet moduł Gl118 z poloneza. W ten sposób robisz coś jakby układ zapłonowy...
W Twoim przypadku vulpes_vulpes proponowałbym najpierw kupić nowe kable WN i najlepiej po zmroku gdzieś gdzie jest ciemno otworzyć maskę i obserwować na włączonym silniku czy po przewodach WN nie przeskakują lub nie żarzą się iskry, jak to nic nie widać i się nic nie zmieniło z zakłóceniami, założyć filtry ferrytowe, które można nabyć na giełdzie elektronicznej...
Witam Jeżeli miałby to być komputer pokładowy to proponowałbym napisanie softu na jakiś mikrokontroler sterujący zapłonem a malinka mogłaby wysyłać komendy do przełączania map zapłonu , Samą malinkę zaprzągłbym do wyświetlania prędkości (np, z modułu gps ) ,obrotów ,temperatur (olej ,woda temp, zew. wew, ) ,ciśnienia oleju, biegów ,radia..... . Co do...
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
Witam. Potrzebuję wiedzy jak zamontować i wyregulować parownik Lovato electronic w Polonezie 1.6 GLE - gaźnik. Zasadniczo problem dotyczy jakiegokolwiek gaźnikowca, niekoniecznie Poloneza. Posiadam parownik STAR-GAS podciśnienie - regulacje na nim przeprowadzałem wielokrotnie i wiem co jest do czego. Ale muszę go wymienić bo STAR-GAS kończy już swój...
Walnąłem literówkę. Mea culpa. Urządzenia nazywa się MEGASQUIRT i służy do sterowania silników z wtryskiem. Jak chcesz stosować dwa czujniki z maluch (rozumiem, że chodzi o czujnik z eleganta), przestawione względem siebie o 180 stopni, to musisz zastosować dwa niezależne układy zapłonowe. Czyli dochodzą ci podwójne regulacje i podwójne kłopoty... Już...
W aucie w orginale sierdzi jeden kondensator 0,25uf i 600V, ale te kondensatory co teraz robią to jednorazówki. Kondensator tak małej wartości to zapewne kondensator przeciwzakłoceniowy/przeciwiskrzeniowy potrzebny w układzie z przerywaczem mechanicznym. Kondensator ten spowalnia narastanie i obniża wartość szczytową napięcia napięcia, na stykach przerywacza...
Kolego mechanik jak z jesteś mechanikiem to wiesz że nie ma szczelnych obudów w silniku, Kiedyś co prawda rozebrałem aparat zapłonowy w Nisanie I byłem zszokowany jego czystością w środku, a i tak był hallotron. Radzę zmienic założenie start układu magnesem z cewką i dalej elektronika. Parę problemów jeszcze przed tobą- długość impulsu, jego kształt,...
Są do nabycia całe komplety do przeróbek z przerywaczowych na elektroniczne, włącznie z czujnikiem i wiązką. Ostatnio taki montowałem. Niestety nie wiem gdzie klient nabył. W jakim aucie? Widziałem takowe na jakiś zagranicznych stronach ale nie do mojego auta. Uniwersalnych takich rzeczy pewnie nie ma bo konstrukcja każdego aparatu zapłonowego jest...
1. czy to jest sensowny pomysł ? Jak dla mnie raczej bezsensowny choć jestem otwarty na wszelkie nowe pomysły i nowatorskie rozwiązania. Po pierwsze:Jeśli układ zapłonowy jest niesprawny to wystarczy go,jak jeden z kolegów słusznie zauważył naprawić a nie przerabiać lub tym bardziej poprawiać czy wzmacniać. Po drugie:jeśli nawet uda się zwiększyć napięcie,prąd,czas...
przepraszam przejęzyczenie, myślałem o rozdzielaczu (najwyższy czas iść spać bo już pierdoły pisze) mam moduł zapłonowy wiec wiec nie mam ukladu z przerywaczem sorry za wprowadzenie w błąd znalazłem na forum info ze jezeli cewka ma rezystancje uzwojenie pierwotne ponizej jednego ohma to nadaje sie do elektronicznego zapłonu a jezeli około 3 to do klasycznego...
Witam.Ja jeszcze wroce do poczatku.Po rozłączeniu tych kostek pod kierownicą,swiatła mijania ani drogowe nie bedą ci świeciły.Tak samo nie bedą ci działały kierunki.Normalka.Piszesz też,że przy stacyjce był przeciety czarny kabelek i był połączony z niebieskim i że połaczyłes czarny z czarnym.Przypuszczam,że tu może byc przyczyna.Do stacyjki lecą 4...
Kolego Fatko masz absolutnie rację! WSK 125 miały zwykłego platynkowego iskrownika podobnie jak komarki, natomiast 175 niały cewkę pod bakiem. Zrobiłem tak bo nie miałem cewki do iskrownika, a miałem cewkę od Jawa 50. Załatwiłem od kolegi cewkę WN do Simsona skutera elektronik. Oznaczenia: EMZA 8351.1/13 DDR GDR RDA 08/87 Czytałem że to cewka typowa...
moduł zapłonowy polonez moduł zapłonowy elektroniczny schemat moduł zapłonowy polonez
zmywarka amica silnik palet maszyna makro grupowanie
łucznik naprężacz sprinter podłączenie webasto
Audi A1 S-line – zamiana felg 17" 215/40 R17 na 15" stalowe: jaki rozmiar opon wybrać? Zegary Renault Kangoo 1.2 16V 2006 P8200336483-E – gdzie kupić, zamienniki, naprawa