:mikstu2 - układów zapłonowych była cała seria. GL100 - elektroniczny zapłon tranzystorowy (do samochodów z zapłonem iskrowym) GL118 - układ zapłonowy bezstykowy GL200 - elektroniczny układ zapłonowy GL133 - elektroniczny zapłon tyrystorowy (motorower chart) GL134 - układ zapłonowy do samochodu Polski Fiat 126p Tak podaje katalog. Później firma OBREM...
Potem miałem zapłon tyrystorowy i przez 15 lat był spokój :) Pozdrowionka :D Mogłbys zarzucić jakis schemacik tego tyrystorowego zapłonu ??? byłbym wdzięczny Pozdrawiam
Nie potrzebny jest akumulator aby stosować zapłon tyrystorowy o bardzo dobrych parametrach ,właśnie pracuję nad takim układem ,narazie jeszcze nie działa ale myślę że to kwestia kilku dni .
silnik 16 zaw. zapłon prawdopodobnie elektroniczny ,nie tyrystorowy
Witam Zbudowalem zapłon elektroniczny tyrystorowy z gromadzeniem energii w pojemności układ sterowany jest oryginalnie przerywaczem ale już mam zaplanowane zmianę na bezstykowy jako czujnik wykorzystam transoptor tj diodę IRED i odbiornik pomiedzy którymi będzie przesłona ,która z kolei będzie zamocowana na wale .Czujnik chcę podłączyć do komparatora...
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Witam. Do wiadomości załączam schemat instalacji Simsona S50 6V w wersji B2 z elektronicznym zapłonem tyrystorowym. To wprawdzie inny model i inny silnik, ale różnice w instalacji nie są duże. Twój SR50 ma prawdopodobnie inny prostownik do ładowania akumulatora i nie wiem czy nie różni się także napięciem instalacji, ideowo jednak powinno to być to...
Do zapłonu elektronicznego pracującego z tyrystorem potrzebny tyrystor o parametrach BT 10A 700V Dodano po 14 Dokumentacja do ww zapłonu tyrystorowego pracującego z napięciem 12V jest dokładnie opisana w książce Elektronika w moim samochodzie.
Witam.http://www.motomaniacy.com/viewtop... poczytaj o zapłonach tyrystorowych.
Witam jaszczur1111 nie kombinuj z przetwornicą elektroniczną bo układ jest bardzo skomplikowany . A skup się na tradycyjnym zapłonie zbudowanym na dławiku i tyrystorowym układzie zapłonowym . Jako statecznik, dławik zastosuj spawarkę i do bierz bądź wykonaj TUZ-a . Szukaj układu od lamp sodowych powinno wyjść najtaniej. Układ zapłonowy działa na tej...
Gdzie mogę znaleźć w wersji elektronicznej artykuły z radioelektronika dotyczące układów zapłonu elektronicznego. Jest tego wiele i dlatego najmilej widziany byłby link do całkowitej zawartości roczników. Jeżeli jednak ktoś byłby bardzo uprzejmy, proszę o przesłanie najważniejszych: 1. Tyrystorowy układ zapłonowy z długim czasem trwania iskry - nr2/87...
Czyli spaliłem tyrystor tą cewką elektroniczną. Popłyną za duży prąd i fire! A może ma ktoś schemat modułu GL200 lub GL100. Mam w gokarcie Gl100 i jestem mega zadowolony i chciałbym taki do komarka. Czytałem że GL200 jest lepszy i może współpracowa z cewkami elektronicznymi i ma automatyczne wyłączanie zapłonu.
Nie będzie lepiej chodził.Poza tym musi być wymienione koło zamachowe na takie od modelu z tym zapłonem współpracujące gdzie z tego koła w trakcie odpalania silnika i jego pracy przez czujnik są zczytywane impulsy sterujące zapłonem elektronicznym w jakim momencie ma pojawić się iskra na poszczególnym cylindrze.Zabuduj zapłon tyrystorowy pracujący z...
nie no ja z grubsza wiem jak działa zapłon tyrystorowy tylko nigdy nie miałem pojazdu z takim zapłonem i sie zastanawiam czemu ta iskra taka maleńka owo daje tym większe napięcie im wyższe ma obroty. Zapłony klasyczne, akumulatorowe są zapłonami stałoenergetycznymi, i iskra nawet przy małych obrotach jest silna. tylko że ja porównuje iskre z motorowerem...
Cewka od samochodowego układu zapłonu elektronicznego nie nadaje się do tyrystorowego modułu CDI (za mała impedancja uzwojenia pierwotnego) Załóż moduł od VW, ma wszelkie możliwe zabezpieczenia i jest niezawodny
Samo wstawienie tranzystora w obwód przerywacza mechanicznego niewiele daje, poza zmniejszeniem przerywanego prądu w jego obwodzie. Ale wtedy styki muszą być idealnie czyste w przciwnym razie przerywacz nie będzie zwierał za każdym razem. Ponieważ brak samooczszczania styków, które występóje w przpadku przerywania większego prądu. Modernizacja zapłonów...
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
12 lat jeżdziłem zaraz po tym jak wyszła mi gwarancja na malucha na zapłonie elektronicznym. styki były przez tyle lat jak nowe, prąd sterowania niewielki.Przetwornica sasilana z aku podawała napięcie stałe około 320V ładując kondesator 1 uf 600v gdzie napięcie pojawiało się na uzwojeniu wtórnym cewki poprzez tyrystor którego bramka była sterowana tradycyjnym...
Polecam lekturę artykułów pana Stefana Roguskiego na temat elektronicznych układów zapłonowych, opisane były zarówno moduły tyrystorowo - tranzystorowe z funkcją opóźniania i przyspieszania kąta zapłonu w funkcji obrotów , a także samodzielne wykonywanie czujników do nich Artykuły te były publikowane w latach 90 - tych w "Radioelektroniku" , a współcześnie...
Hmm, a ten schemat, który podałem post wyżej? On raczej nie wymaga autmatycznej regulacji kąta zapłonu, ma szansę zadziałać z impulsatorem? Jeszcze takie pytanko, załóżmy, że zastosuję moduł oryginalny (telpod gl133). Jest to moduł tyrystorowy, zasilany prądem przemiennym z iskrownika (napięcie ponad 200V, podejrzewam, że max 300-350, gdyż kondensator...
Jaki Ty jesteś odporny na wiedze. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Wszyscy co ci radzą z zapłonem elektronicznym mają świętą racje. Zamontuj ten zapłon (tyrystorowy czy tranzystorowy) wyzwalanie zrób na LED+fototranzystor. Nie musisz nic mocować do wału, wystarczy że wypolerujesz mu kawałek powierzchn, tak by swiatło odbite padało na fototranzystor...
Po: 1. Silnik Rometa powinien pracować na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie można stosować olej Orlen Semisynthetic, 2 zł droższy i... nieco lepszy od Mixolu. Używanie dobrego oleju w takim silniku mija się z celem. 2. Przy zapłonie tyrystorowym (CDI) przerwa na świecy powinna wynosić 0.4 (Simson) do 0.7 (skutery). Przerwa 2mm jest niemożliwa...
Może nie wiem a może i wiem ale czy Kolega zauważył z jakiego napięcia Kolega pytający zasila ten moduł ? Już przy zasilaniu 12-14V przepięcia na uzwojeniu pierwotnym w standardowym układzie zapłonowym sięgają kilkuset woltów, a on tu zasila układ na dzień dobry z kilkuset woltów (z oryginalnej cewki zapłonowej) a do tego dojdą jeszcze zjawiska w szeregowym...
Mam na stanie czujnik od chyba cinquecento spróbuje go zastosować, jaka panuje tam temperatura? Jaki układ zastosować do formowania impulsów? Dobra poszukam jakiś sobie informacji jeśli będę miał jakieś wątpliwości napisze. sporo linków myślę że do jutra to przeczytam ;) Dzięki wielkie. Dobra przestudiowałem te tematy i zdecydowałem się na ten schemat,...
W takim wypadku zsumowane napięcie nigdy nie spadnie do zera przez co tyrystor się nie wyłączy. Wystarczy, aby w "dołkach" sinusoidy napięcie zasilające (czarne - patrz rysunek) schodziło poniżej SEM akumulatora (czerwone). http://obrazki.elektroda.pl/9655564100_1... md-dario , istotny jest tutaj stosunek impedancji wewnętrznej prądnicy...
Masz na myśli zmienne wypełnienie ? Nie widzi mi się to w klasycznych układach z dławikami 8-O o ile w świetlówce można zastosować "elektroniczny" zapłon i zrobić generator o zmiennym wypełnieniu to z sodówką sobie tego nie wyobrażam (może dla tego że nikt tak nie robi) i nie będzie to takie proste.
Mam ten schemat sporo czasu ale nigdy nie znalazłem czasu na przeróbkę zapłonu. Co do elementów jeśli nie pewności to najlepiej samemu przetestować różne wartości i stwierdzić jaka wartość jest najlepsza. Co do Tyrystora to myślę że najlepiej kupić na jak najwyższe napięcie. Ma schemat do przeróbki oryginalnego elektronicznego zapłonu i tam jest BT151...
Witam! Mam do zrealizowania projekt z fizyki (na pewien konkurs) i buduję doskonale znany na tym forum lifter. Teraz jako źródła wysokiego napięcia używam monitora komputerowego, jednakże moje plany są nieco bardziej dalekosiężne. Zamierzam bowiem dodać do mojego liftera funkcję sterowania jego lotem w trzech płaszczyznach (w przestrzeni ograniczonej...
Czy zachowanie układu jest identyczne w obu kierunkach ? Ponieważ układ do ostatniej chwili działał i "poszedł" do magazynu - to mało prawdopodobne aby tyrystory uległy uszkodzeniu , proponuję przejrzeć dokładnie wszystkie połączenia lutowane ( lupa konieczna),szcególnie zwrócić uwagę na trasformatory impulsowe sterujące bramki (sprawdzić ciągłość uzwojeń...
Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
Z tyrystorowym układem zapłonowym może pracować dowolna cewka zapłonowa.Poza tym przy kluczyku włączonym w stacyjce w pozycji zapłon na cewce zapłonowej nie ma napięcia gdyż nie ma impulsu z młoteczka. Sprawność cewki w tym układzie jest bardzo wysoka gdyż napięcie w impulsie na nisko omowym uzwojeniu podane przez tyrystor wynosi około 330V.Przerwa...
Dzięki za pomoc to jednak bardziej skomplikowane niż myślałem ale po podłączeniu wg schematu nie działa (nie ma żadnego napięcia na elektrodach świecy) czy masz jakiś pomysł gdzie szukać powodu tejże niesprawności ??/ Dodano po 1 Choć teraz sobie przypominam że nie zdjełem fajki z przewody wys napięcia (tam jest ten element przeciwzakłuceniowy) moze...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Przy spawaniu metodą MMA nie stosuje się impulsów wielkiej częstotliwości aby uzyskać zapłon łuku, wystarczy napięcie w stanie jałowym ok. 50-60V aby powstał stabilny łuk spawalniczy przez potarcie elektrodą o spawany materiał. Ale do zapłonu łuku nie wystarczy odpowiednio wysokie napięcie - potrzebny jest też prąd o odpowiedniej wydajności. Idealna...
We Fiacie 650 można było bez problemu zamontować elektroniczny układ zapłonowy produkowany przed laty przez Państwowe Zakłady Teletransmisyjne w Warszawie które to zakłady produkowały ten układ dla Fiata 125p które mogły być montowane do najstarszych wersji tego modelu.Nie grzało się to i pracowało bezawaryjnie.Była to przetwornica zbudowana na 2 tranzystorach...
(at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot jak podłączyć Instalacja elektryczna Power Force GY6 50 4T koła 10 Cali wersja 2 - PF 24 649 0002 1. Bezpośrednia odpowiedź Instalacja Power Force PF 24-649-0002 jest przygotowana w układzie „plug-and-play” dla większości skuterów z silnikiem GY6 50 4T, w tym Kingway Fennari 50 (roczniki 2007-2009). Klucz do sukcesu...
Oświetlenie to nie tylko sodówki ale i HID czyli lampy metahalogenowe. Także łukowe ale generujące światło na tyle pełne spektralnie, że często stosowane nie tylko do oświetlania kolorowych rysunków na palisadach ale i akwariów morskich. Ograniczenie mocy jest zwykle od dołu, min. 35W. Elektroniczny układ zapłonowo-stabilizacyjny z aktywnym PFC zapewni...
zapłon tyrystorowy tyrystorowy zapłon elektroniczny zapłon
ciężka rozruch zimne silnik lanos immobilizer comfort module
sterownik pompy ciepła zgrzewarki kondensatorowe
Samoczynna zmiana trybu w BenQ GH650 - przyczyny i rozwiązania Gdzie kupić gumowy tłoczek do irygatora Braun 3724?