Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Czujnik na kolektorze dolotowym .
sprawdź też czujnik temperatury cieczy chłodzącej (to ten w kolektorze dolotowym).
Sprawdź czy nie masz wypiętego przewodu od czujnika temperatury cieczy chłodzącej pod kolektorem dolotowym.
Odpowietrzenie skrzyni korbowej.Módl się żeby był cały bo wymiana przerąbana.Z góry nie zobaczysz bo jest pod kolektorem dolotowym
Z przodu na kolektorach dolotowych na dwie sruby mocowany.
Albo turbina... Zobacz ile masz oleju w kolektorze dolotowym.
Czujka temperatury biała na kolektorze dolotowym , zciągnij kabelek i się pochwal.
Procedura jest trochę skomplikowana więc jej nie będę opisywał i tak nie wiem czy te kody są wywołane prawidłowo ale ogólnie brak usterek kodów twardych wygenerowany kod 111 a z kodów miękkich 27-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód wartość za duża, 17-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód.P
pryśnij plakiem po kolektorze dolotowym i obserwuj czy zmieniają się obroty to prosta metoda na znalezienie nieszczelności
Czy wie ktoś czym się te silniki różnią proszę o szczeg€lowe informacjie na ten temat .czy tylko kolektor dolotowy wystarczy od wersji 130km.
Ja zacząłbym od sprawdzenia ciągłości rezystancji czujnika położenia przepustnicy, oraz czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym. Powiedz mi jeszcze, jak zachowuje się przy wysokich obrotach (powyżej 3000)?
wszystkie czujniki ... wymieniłem czyli które? Znowu ten gaźnik... Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest umieszczony na głowicy pod kolektorem dolotowym (ssącym). Nie mam zdjęcia żeby pokazać. Odrobina chęci i się znajdzie.
Wlej trochę paliwa bezpośrednio do kolektora dolotowego - jak się odezwie to już wiesz w czym problem. Co to za silnik?
Sonda odpada, pasek raczej tez, ale po strzale warto sprawdzić, uszkodzenia szukaj w zaworze bocznikowym powietrza,( czyt regulator wolnych obrotów). Powinien być z lewej strony silnika na kolektorach dolotowych, zasilany kostką na dwa przewody. Wykręć go sprawdź czy nie jest zacięty w pozycji zamkniętej.
Jak to gdzie, tam gdzie występuje ciśnienie doładowania, czyli na odcinku pomiędzy wylotem sprężonego powietrza z turbosprężarki, a kolektorem dolotowym. Konkretne miejsce nie ma znaczenia ponieważ w tym silniku nie występuje przepustnica.
zauwazylem ze kolektor dolotowy powietrza ma luzy to co on nie jest przykręcony :shock: , posprawdzaj wszystko, bo może wiecej rzeczy masz nie poprzykręcanych.
Dość typowe objawy tzw. lewego powietrza, miałem taki przypadek po prychnieciu ( strzale w kolektorze dolotowym). rozłączyły sie rury zasysania powietrza i głupiał komputer bo powietrze nie przechodziło przez czujnik przepływu pow. przy filtrze. Powodzenia. Pozdr.J.
oczywiscie tez możliwe ze to lewe powietrze. Trzeba też sprawdziwć wężyki podciśnienia. Ale jak to nie pomoże, może okazac się ze to TPS lub czujnik prędkości. Najlepiej by było gdybyś miał obrotomierz. Wtedy okazałoby się czy obroty spadają kiedy auto toczy się na luzie, zwalniając coraz bardziej. Czujnik prędkości znajduje się się w skrzyni i odchodzi...
napisz coś wiecej np. czy ten objaw wystepuje na gazie czy na benzynie?? dalej czy przy wymianie rozrzadu albo czegoś innego nie zostala uszkodzona któras uszczelka w okolicach kolektora ssącego tzw falszywe powietrze, i kolejna rzecz czy nie masz jakis dziwnych dlawikow w układzie dolotowym gazownicy lubią to wstawiac w celu poprawienia ssania gazu...
Borek Tej rurki od modułu nie możesz odłączyć, bo ona podaje do czujnika podciśnienie panujące w kolektorze dolotowym i na jego podstawie wyliczany jest kąt wyprzedzenia zapłonu. Zresztą możesz się trochę "pobawić". Zdejmij tą rurkę z kolektora, odpal auto na niskich obrotach i sam zassij raz mocniej, raz słabiej tą rurkę. Powinieneś usłyszeć zmiany...
Ja panowie poddał bym to prostemu testowi, a mianowicie podajcie odrobinę paliwa (ok 10-20ml) do kolektora dolotowego jeżeli po odpaleniu i otworzeniu przepustnicy wkręci się na wysokie obroty znaczy że coś z gaźnikiem a jak nie to problem z zapłonem.
No tak głupoty - a autor tematu kręcił "dużą śrubą" na krokowym tak albo na atrapie - brawo !!! Gdybyś miał z LPG troszkę do czynienia to byś widział i takie cuda jak attuator i dodatkowo register przy nim. Ponadto Twoje posty nic nie wnoszą oprócz docinków i kierowania nie wiadomo po co założyciela wątku do gaziarzy cytuję: "...bo mają analizator...
Kolego power ! Z tego co napisałeś jak sprawdałeś przewody i regulator podcisnienia, to muszę stwierdzić ,że zrobiłeś to źle! Przy odłączonym przewodzie podcisnieniowym żaden silnik ci nie odpali , gdyż zasysane jest fałszywe powietrze.Nie widziałem i nie słyszałem pracy twojego silnika więc trudno mi jednoznacznie udzielić ci rady.Zakładając że cały...
Oczywiście że da się ale przy zbyt dużej dawce gazu może wystąpic zjawisko cofnięcia gazu i w efekcie detonację gazu w filtrze. ustawienie na urządzeniu zapewnia właściwy skład mieszanki. Malvit, ty się zastanowiłeś co piszesz? Jakąś nową fizykę tworzysz.Przecież wyraźnie założyciel wątka napisał że ma register, to do czego byś chciał ten komputer...
Silnik to Zetec 1.6V Jeśli to zetec z 1995 r to jest prawie na 100 % pewne ,że jest on z kolektorem metalowym więc i z gazem nie będzie żadnego problemu .niech kolega zerknie czy na kolektorze dolotowym jest na wierzchu duży napis EFI . Jeśli tak to metal na bank i zaden gaz mu nie straszny.Kolejnym sprawdzeniem może być po prostu wzrokowa ocena-jeśli...
Aparatem sobie nie zawracaj głowy, zostanie ten co masz, i będzie ok. Pomyśl nad wtryskami, bo tam napotkasz problemy. Po pierwsze wtryskiwacze od k -jetronica mają z 5 cm długości, sterowane elektrycznie ok 1cm mierząc od o-ringa w kolektorze dolotowym do miejsca w którym tryskają. Drugi problem to listwa, nie dość, że je mocuje mechanicznie na swoim...
Witam. Znajduje się on pod kolektorem dolotowym. Jest przykręcony do bloku. To walec o długości około 5cm zakończony gniazdem. Ten zawór jest przez wielu niesłusznie nazywany silnikiem krokowym. Jest on odpowiedzialny za wolne obroty biegu jałowego. Zepsuty jest wtedy gdy po szybkim przyspieszeniu i puszczeniu gazu auto gaśnie. Za duże obroty pojawią...
Słów nie szkoda, jeśli te słowa mogą komuś pomóc. Dodam, że po odczytaniu kodów migowych kody usterek nie ulegają skasowaniu (jak to jest napisane w instrukcjach diagnostyki). Elektrit, proszę o jakieś pomocne słowa, jak to skasować i co sądzisz o tych dwóch kodach 24 i 41? Kod 24 jest ciągle w pamięci, mimo że czujnik temperatury powietrza w kolektorze...
Ja też mam ten model ale nie zmieniam bo 20 KM nie odczujesz a szkoda czasu i kasy. Różnice między Endura -DE 70Km a 90 Km: inna pompa(u mnie Lucas i elektroniczna kontrola), w 90KM jest podciśnieniowo to zrobione. inne końcówki wtrysku, inne świece żarowe, inny kolektor dolotowy(pasuje od Mondeo) turbina jest podobno taka sama, u mnie też nie ma w...
Mianowicie gościowu na zimę zachciało się uruchomić benzyne. Na gazie pali ok. POmpka była zardzewiała , po wymianie daje ciśnienie ale nie odpala. Zapala sie kontrolka fuel off- i zapala auto na 0,5 sek. Wtryski trochę trudno wyciągnąć bo jest tam spawany z rurek kolektor dolotowy. Czy jest tam bezwładnościówka?
Witam. Mam dość intrygujący mnie problem,a mianowicie chodzi o to że gdy silnik jest zimny są za niskie obroty tzn.gdy odpalę to na ok 2 sekundy ma 1000 obr poczym spada do ok 800 następnie coraz nizej aż w końcu gaśnie.Sprawdzałem na innym przepływomierzu,sprawdzałem sondę,wymieniłem czujnik temperatury,czujnik położenia przepustnicy,temp.powietrza...
W/g mnie skoro ECU dało radę się zaadaptować do podniesionego ciśnienia to dało by radę zaadoptować się do wtryskiwaczy o większej wydajności, przecież to na jedno wychodzi. Te stare sterowniki (do EURO-2) miały na prawdę bardzo szerokie zdolności adaptacyjne. Wtrysk jest w pełni sekwencyjny więc z jednej strony nie ma aż takich wymagań co do wtryskiwaczy...
Jeżeli niekiedy jedzie lepiej na benzynie to może być zapchane sitko przy pompie paliwowej lub filtr paliwa. Jeżeli instalacja gazowa nie jest sekwencyjna to może być nieszczelność kolektora dolotowego (np. zleciał jakiś wężyk) lub zapchany filtr gazu co może być też w instalacji sekwencyjnej. Nie wiem ile ma instalacja, którą można również regulować....
Sprawdźcie sobie zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... Zalecana wymiana chyba co 50tyś km Oraz czy lewego powietrza nie łapie na wężykach również Trójnik pod cewką Można również wyje.. ERG. (ZAŚLEPIANIE zaworu recyrkulacji spalin EGR w silniku) http://www.vectra-unlimited.pl/www_2/dzi...
Jeżeli jak mówisz silnik krokowy jest sprawny to radził bym sprawdzić sondę lambda, najprościej zmierzyć ją miernikiem, pracuje w granicach od 0-1v (powinno być w granicach 0,4-0,6v) inny sposób na sprawdzenie sondy to zdjęcie węża od podciśnienia z kolektora dolotowego (np od serwo mechanizmu) wtedy jak obroty silnika będą rosły to znaczy że sonda...
Miałem identycznie w escorcie '96 z silnikiem 1,4 pełny wtrysk. Walczyłem chyba 3 tygodnie i w końcu zaprowadziłem do fachowca który pracował w Fordzie. Zrobił, choć już miałem wszystko sprawdzone i inne warsztaty poległy. Sprawa jest prosta - wymiana świec i przewodów oraz zaworu odpowietrzającego skrzynię korbową. To takie coś na wierzchu przy kolektorze...
Kilka tygodni po zadaniu tego pytania padła mi uszczelka pod głowicą. W sumie niezły szmelc tam pchali. Oryginalna "uszczelka" to produkcyjny bubel ale to nie w tym temacie. Po wymianie uszczelki objawy dławienia znikły. Nie jest to oczywiście wina uszczelki, lecz jak myślę pomogły czynności wykonywane pobocznie - związane z tym mozolnym zajęciem (jak...
Witam. Jakie powinny być czasy wtrysków na wolnych obrotach? z tego co wiem, to ok 3-3.5ms. Ja mam 4-4.5. Dlaczego? zauważyłem, ze jak obroty zwiększę do ok 1200, to czasy zmniejszają sie do ok 3.5ms. Po pracy na wolnych świece oraz kolektor wydechowy(w środku) okopcone na czarno(nie spalona mieszanka). Sprawdziłem juz chyba wszystko(sondę, kable, świece,...
powodów może być kilka: przyjarany silnik krokowy dozujący powietrze do kolektora dolotowego( tutaj nie wiem czy dymi ci na czarno, biało czy raczej na wysokich obrotach w czasie duszenia się wcale) świece i przewody odpadają na 100 procent bo na wolnych ci chodzi równo. Rozbierz filtr powietrza, zobacz czy nie ma CIAŁ OBCYCH;) ewentualnie może być...
Robiłem to wszystko z tydzień temu w moim escorcie. Objawy to wariacja silnika po odpuszczeniu gazu i na wolnych obrotach. Zaczynasz od zdjęcia dolotu i zdemontowania tego co pod nim jest czyli przepustnicy (gardziel z otwarciem sterowanym linką gazu). W zetecu są to 4 śruby. Od razu odłacz sobie złączke przy potencjometrze przepustnicy (u mnie prawdę...
Ok, wczoraj wymieniłem przewody na SENTECH 8113 i uszczelniłem silikonem mikser i cały kolektor dolotowy. Nie wiem czy to przewody czy uszczelnienie kolektora spowodowało, ale znacznie poprawiła się kultura pracy silnika na gazie ;) Teraz już nie podszarpuje, nawet przy bardzo delikatnym przyspieszaniu :) Chodzi równiutko i przyspiesza żwawo nawet od...
Witam Mam escorta 1.6 16v z 93r Na zimnym silniku w ogóle nie chodzi na wolnych, jak sie nagrzeje to ciężko mu to idzie trzyma sie od 500 do 700 obrotow strasznie szarpie, na wyższych jest ok. W tym fordzie byl wypalony zawór wydechowy na 2 cylindrze ale zostalo to zrobione kompresja i silnik jest teraz ok. Musi byc cos z elektronika. Sonda ma sprawną...
Witam. Co do komentarza ze przyczyna jest kopulka to chcialbym poinformowac ze w tych silnikach stosowany jest uklad bezrozdzielaczowy takze przyczyna wspomniana przez mkubola nie wystepuje. Tak jak wspomnial kordel "Silnik krokowy jest odpowiedzialny za wolne obroty (na biegu jalowym), wiec nie mam pojecia co ci mechanicy chcieli zdzialac poprzez jego...
Wadliwy okazał się z tego co mi wiadomo czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.Po wymianie auto chodziło jak powinno.
Witam, problem opisałem juz na innych forach więc przeklejam z tamtąd: Samochod: Ford Escort 1993 Silnik: 1.4 (F6F) - monowtrysk Brak instalacji LPG Przebieg: wg licznika ponad 200.000 sterownik: EEC IV Problem z samochodem jest następnujący...otoż silnik odpala kiedy jest zimny bez problemu, na luzie samochod chodzi caly czas bardzo ładnie (45 minut...
W ukladach jednopunktowych odciecie paliwa nastepuje wyzej w stosunku do wtrysku wielopunktowego i powrot do podawania paliwa nastepuje przy wyzszych obrotach. Podyktowane to jest faktem ze w 1 punkcie musi zostac odtworzony film paliwa na sciankach kolektora dolotowego(dluzsza droga wtryskiwach tlok). Ponowne podawanie paliwa odbywa sie w 2 fazach...
Filtr który założyłeś ma mniejszą powierzchnię niż oryginalny. Jest zrobiony na wzór filtrów z aktywną powierzchnią, stworzonych do wyścigów, wymagających mycia co kilkaset kilometrów. Czy masz specjalny płyn do mycia? Czy zamierzasz myć go dwa razy w tygodniu? Jak myślisz, gdzie w takim razie podzieje się cały kusz? Z opisu usterki wydaje się, że wiesz...
kolektor dolotowy nieszczelny kolektor dolotowy renault kolektor dolotowy
styki odkurzacz pendrive write protect triak gorenje
lavamat 62840 17mb130s toshiba
Hasło administratora Konica Minolta 1690MF - domyślne i reset Kod PIN immobilisera Renault Megane I 1.4 16V VIN VF1KA0D0524225782