Witaj, mam ten sam problem tyle że w lagunie 2 1,9dci. Auto pracuje prawie normalnie, ale nie załącza się turbina. Nauczyłem się z tym jeżdzić, tyle, że odłączam kostkę od egr - wtedy turbina działa normalnie, a miła pani podaje komunikat glosowy - fault in fuel injection. No i pali jakies 10-12l w oszczednej jezdzie. Komputer pokazuje błąd 1805 czyli...
Nie ma żadnych niespodzianek więc w czym problem???? Problemu z odkręceniem głowicy nie ma, ale jest problem z odkręceniem kolektora wydechowego. Czy potrzeba wyjąć silnik czy można wyjąć głowicę z kolektorem wydechowym i turbina?
Juz i tak utopilem i mi sie nie oplaca dawac na zlom . a turbina jest po regeneracji .
Czy np. Dziura w gumie od turbo może taki syf robić? Tak, może się tak zdarzyć. Wobec tego na razie spróbuję zakleić podejrzane miejsce w gumie taśmą samowulkanuzującą i izolacyjną. Druciarstwo, ale w jednym miejscu zbiera mi się olej na tej rurze, wydaje mi się, że jest spękania. Nie jestem pewien. Ktoś wcześniej dłubał i nie mam pewności, czy to...
Panowie proszę o pomoc Auto odpala na dotyk, ale kopci na wolnych obrotach na czarno, smierdzi ropą. Nie wkręca się dobrze na obroty. Postanowiłem zjechać ok 5 km w tym stanie i nagle auto odżyło. Co prawda pracuje jakby twardo ale odzyskało moc i przestało tak mocno kopcic. Błędy które były zapisane; df186, df197,df192 Co może być przyczyną? Turbina...
dokładnie tak przy rozruchu morze dymić ale raczej nie podczas jazdy , jeśli wyeliminowana została turbina to wymieniłbym jeszcze pierścienie dla świętego spokoju i panewki
Z tego co piszesz masz problem ze sterowaniem turbiną. Ale to elektrycy powinni zdiagnozować i naprawić.
Dla próby, wydłużona sztanga aby turbina mniej ładowała.Doładowanie spadło. Problem nadal występuje.
Po pierwsze czy znasz opinie o 1,9 dci (RENAULT) ! Poczytaj o bolączkach w tych silnikach w internecie: turbina, panewki itd. Żeby później nie żałować. PS. Siostra ma Lagunę II 1,9 dci 101 KM na razie wymienione ( turbina, katalizator) przebieg 210 tyś. km.
Sprawa prosta jak interes Afroamerykanina. Omijasz zawór sterowania turbiną , zamiana 2 wężyków i patrzysz czy turbina dmucha. Jak przedmucha ponadmiar to zapali Faulta. Tak ok 3500obr/m. I sprawdz szczelność dolotu.
Z tym gaszeniem silnika to miałem na myśli, to że jak go zgasisz to powinno być słychać turbinę która rozpędzona schodzi z obrotów i w końcu się zatrzymuje. Jeśli jest zatarta to niebędzie jej słychać, bo stoi, można to sprawdzić poprzez obrót jej ręką ale do tego trzeba coś rozkręcić. Nieszczelność przewodów wydechowych i dolotowych od silnika do turbiny...
Witam. Podczas jazdy (po zrobieniu ok 100km) zaświeca mi się kontrolka STOP i silnik gaśnie, gdy auto jest jeszcze rozpędzone wrzucam N naciskam START, silnik odpala, wrzucam D i jadę dalej. Czasami tak się dzieje raz na 500km a czasem 10 razy na 200. Pompa paliwa była sprawdzana. Turbina jest nowa. Może tutaj jest problem? Bardzo proszę o opinie i...
W trybie awaryjnym turbina nie dmuchnie tyle co normalnie więc i chwilowe zapotrzebowanie na paliwo nie będzie tak duże. Zobacz po sondzie, powinna stać na bogato jak się depnie, albo pomiar ciśnienia przy obciążeniu.
Skoro ma sondę to ima dpf jak jego wypełnienie może jest zatkany,sprawdz jeszcze egr,wtrysk też do wymiany,w silniku wyszła korba z jakiego powodu,turbina się rozlecjała,i dostał szalonych obrotów jeżeli tak to wyjmuj wtryski bo końcówki napewno fioletowe i zaraz wypali dziurę w tłoku
W moim Espace 2,0T poprawiłem wtyczki do cewek - problem przy niskiej temperaturze na razie się nie powtórzył. Jedyne co zostało to drganie przy mocniejszym przyspieszaniu - zwłaszcza 5 i 6 bieg powyżej 100km/h ale to chyba wina półosi/przegubu - tak twierdzi mechanik i parę postów na forach. Elmer89 - może u ciebie jest problem z przepustnicą lub turbiną?...
Przepustnica zawirowywania mieszanki - montowana w tych silnikach tylko przy osnówkach ( Laguna. Espace, VelSatis ). Dla mastera nie występowało . Albo masz kolektor ssący z osobówki albo cały silnik
- czy zużycie oleju 1l/1000km to norma? 1l na 10.000 km nie jest normą. - czy czarny dym po przygazowaniu lub jeździe na niskich obrotach to dopuszczalne? Przy normalnej jeździe nie powinno być dymu. Przy butnięciu go w mieście przy "kobiecej nodze" jest dopuszczalne. Ciężko ocenić nie widząc tego. - czy powyższe objawy to może turbina czy coś gorszego?...
Więc (at)keseszel ja piszę tak: są bardziej niezawodne autka niż Espace. I to jest przepaść, a nie minimalna różnica. Nie warto. Jednocześnie (at)speedy9 zachwala Espace, czyli namawia do jego kupna. A skąd mam stalych klientów z espacami 1 i poliftowymi . Ogólnie jedżdżą do szwajcari co 2 tyg i do Holandii. PO prostu po kupnie trzeba auto ogarnąć,...
Wielkie dzięki. Właśnie obawiam się o ta skrzynię. Czy w przypadku częstych, krótkich, ok. 5km przejazdach nie padnie zbyt szybko? A co napiszecie na temat tej nieszczęsnej turbiny?
Jak to sprawdzić? Tylko przez jej wyjęcie? Skoro już stawiałbyś na turbinę, to czy można na podstawie tych informacji z CDIFa wykluczyć jej sterowanie? Myślę o słabym podciśnieniu wskutek nieprawidłowej pracy zaworu, czy zapieczonej sztandze?
Nie oleju nie było dużo bo 3 tygodnie temu robiona była turbina i pewnie bylo czyszczone. Myślisz że czujnik ciśnienia doładowania może robić takie cyrki. Tylko dziwne że kompletnie się blokuje nie reaguje kompletnie na pedał. Jak byłby problem z ciśnieniem doładowania to przyspieszał by choć minimalnie a on nic jak by miał włączony tempomat.
Wracając z urlopu padła turbina w moim samochodzie. Auto oddałem do mechanika, turbinę zregenerowano, wymieniono olej, filtry i przewody. Przez dwa tygodnie wszystko funkcjonowało normalnie. Auto ładnie przyspieszało, turbina ładnie świszczała. Po dwóch tygodniach nagle spadek mocy, diagram EKG na wyświetlaczu i komunikat awaria układu wtryskowego....
To coś to klapa gasząca, powinna się zamykać kiedy wylaczasz silik A nanastępnie wracać do pozycji otwartej. Jeśli ją przyblokujesz i silnik zaczyna lepij chodzić, może to świadczyć o zaciętym zaworze egr lub o zbyt dużym doladowaniu, stąd może brać się głośna praca silnika. Zalecam wyjęcie zaworu egr i klapy gaszacej, dokladnym wyczyszczeniu tych części,...
Wiesz co, sam latam takim autem ale z tego filmiku to ja nic nie wywnioskuję. Ja tu bardziej słyszę hałas skrzyni biegów jakby. Poproś kogoś niech Ci przygazówki porobi na postoju to jak jest gdzies nieszczelność to ją wychwycisz.
przykładowy EDC17C42 (chyba Espace III) Nie tylko, gdyż wyszukiwanie za pomocą scan właśnie taki mam EDC17C42_1008, oczywiście ten kod wykorzystany za pomocą programu Renolika, gdyż coś z DDT2000 nie chce szukać za pomocą skan, co wówczas tu z bazy danych i tak przeglądając to, nie wiele można nim zrobić, a zdawało się, że to potężny program, ale to...
Skoro czarny dym, to brak mu powietrza, podłącz na krótko gruche turbiny do vacu'pompy i wtedy sprawdź...
Problem następujący, po dodaniu raz wkręca się na obroty ładnie a drugi i trzeci raz męczy się strasznie, praktycznie nie można ujechać autem. Niekiedy czuć że przerywa na 1 i 2 biegu, wtedy wystarczy wdusić i puścić gaz 2-3 razy i czasami pomoże czasami nie. Na postoju tak samo, czasami kopci na czarno i nawet słychać jakby delikatnie strzelił w tłumik....
C8/ulysseII/807/phedra. Silnik 2,0 16V. Mam starszego evasiona, z tym silnikem ( idealny do gazu spalanie 10-13 LPG). Miejsca wiecej niz w sharanie, suwane drzwi, płaska podłoga, duży prześwit ( kłade sie pod autem bez podnoszenia) nie ma mowy o zaczepieniu krawężnika. Podobnie espace 2,0T 170KM. Bardzo dobry silnik z gzem nie ma problemów mimo turbiny.
Czy jest możliwe iż pomimo równej kompresji na każdym z cylindrów zawor był nieszczelny? Wymieniłem rurę idącą od turbiny do obudowy filtra powietrza ale i tak dudnienie nie ustapilo. A tak myślę czy mogą to być przewody od podciśnienia?
Witam! Od czasu kupienia przeze mnie Espace rok temu zawsze tak było, że z odmy leciał dym jak na poniższym filmie, jednak w związku z tym, że ostatnio szukam przyczyny pojawienia się oleju w całej turbo rurze (aż w takiej ilości, bo być to był tam zawsze ;) ) łączącej IC i ubywania oleju z silnika mimo braku wycieków, wziąłem to zjawisko pod lupę....
Witam wszystkich. Szukam podpowiedzi do dość trudnego zagadnienia dla mnie. Mam Renault Espace 3.0 dci automat. Problem pojawił się z brakiem mocy auta i notoryczny tryb serwisowy. Turbinka naprawiona, wymieniona gruszka od turbiny, przepływka, zaworek regulujący turbinkę, zaworek od klapki gaszącej i wszystkie przewody podciśnieniowe.Podciśnienie sprawdzone,...
turbiną jest dobra skoro nie zjada oleju, nie dymi na żadne kolory, ma moc i nawet przy 70 na godzinę wrzucam 5 i auto się zbiera bez problemu Ale zrozum że sterowanie turbiną może się zacinać i może pompować np za mocno. Dlatego to koniecznie do sprawdzenia. To nie jest kwestia elektryczna.
Panowie dzięki za spory odzew dziś bylem w serwisie gdzie regenerują turbiny facet powiedział że to nie wina turbiny gdyż problem jest z ciśnieniem i dochodzi do tego ESP czy to możliwe że jedno z drugim ma.cos wspólnego ? Nie miałem wcześniej forda i takie połączenie ze wyskakuje błąd ESP i od razu auto odcina turbinę wydaje się aż zaskakujące
Turbina była wymieniana z pół roku temu Zajrzał bym do niej. To że była wymieniana, nie znaczy ze jeszcze jest sprawna. Podciśnienia sterujące też do sprawdzenia jak i czujnik kopiowania turbo.
Nawet przy bardzo, bardzo spokojnej budowie w 2023r ta el. szczytowo pompowa by funkcjonowała. I w dzień jak miniona niedziela przez 5 h zdejmowała 1 GW z systemu. Czasem się spieramy jak choćby w sprawie niewystarczającego twoim zdaniem wydobycia uranu ale odnośnie p. Grada i ESP w pełni się z tobą zgadzam. Czy zastanawiałeś jak w sensie ekonomicznym...
Witam, mam problem z Mercedesem, samochód wrócił od mechanika. Odcinało turbo po przejechaniu mniej więcej 7km, zatrzymaniu się np na światłach i ruszeniu turbo odcięło. Turbina została zregenerowana i dalej odcina, tylko teraz zapalają się kontrolki ABS i ESP. Nieraz jak kontrolki się zapalą to odcina całkiem gaz. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko...
Witam! Auto Espace IV 2003r. 120KM sterownik 0 281 011 101 nie ma wysterowania turbiny. Najpierw opisze łopatologicznie jak sprawa wygląda: w warunkach stacjonarnych wciskając gaz z wolnych obrotów silnik pięknie się wkręca, jeżeli nie zejdzie na wolne obroty i damy w pedał muli. Podczas jazdy jest gorzej niż tragicznie, osiągi zerowe ale nie zawsze,...
a moze to nie turbina tylko egr, przeplywomierz, ciśnienie paliwa , bląd komunikacji z innymi systemami, czujnik połozenia wału lub wałka rozrzadu, trzeba pojechac na diagnostyke bo ECU zapamieta bledy i powie co było przyczyną przejścia w tryb awaryjny
Jestem posiadaczem Golfa TDI 110 KM. Autko kupiłem z takim samym problemem jak opisywany. Gdy długo ciągłem obroty to odcinał turbo (jak by mu jajka urwało). Po zgaszeniu i odpaleniu moc powracała. Wymieniłem przepływomierz na nowy i nic. Wymieniłem zaworek steryjący ciśnieniem doładowania i nic. Zamontowałem Tuning Box-a i problem zniknoł, a silnik...
Witam. Auto posiadalo FAP i został usunięty 2 tygodnie temu. Od poczatku zmagałem się z ospałą pracą turbiny. Dziś u mechanika trwała walka z turbiną. Podiśnienie na zaworze sterującym 0,9 a za zaworem 0,6. Zawór niemal nie reaguje na zmiany w obrotach. Wsadziliśmy nowy z forda i podciśnienie za nim 0.2. Wsadzilìśmy nowy dedykowany do auta i podciśnienie...
Witam. Dołączam sie do tematu. Pracuję nad takim pacjentem od dłuższego czasu. Taki sam przypadek. Problem zaczął sie po wymianie silnika (z powodu uszkodzenia, pękł korbowód). Mam możliwość podstawienia różnych podzespołów z jeżdżącego auta. Nie ma ogranicznika prędkości. Sprawdzone podciśnienia, zaworki turbin i egr, rozwinięte i pomierzone kable...
Dołączam do problemu. Wtykam karte - odpalam - no i mamy pomarańczowy kluczyk "Skontroluj..... wtrysku" Dodam jedną rzecz, którą słyszę od zakupu auta (4 lata jazdy). Otóż przy obrotach ~ 1800-2200 słychać jakiś dziwny metaliczny odgłos silnika. Sprzedający mówił, że to turbina się "odpala", ale jakoś nie daje mi to spokoju i teraz gdy pojawił się ten...
Jak się mają te wywody do obecnie testowanych grawitacyjnych magazynów energii? Wedle tego, co wyżej napisane, zero opłacalności, a jednak kilka sztuk już na świecie funkcjonuje. Matematyka na poziomie szkoły podstawowej da Ci odpowiedź. Przelicz iloczyn masy i wysokości. Przykładowo polska ESP Porąbka-Żar do rozruchu swoich turbin potrzebuje jedynie...
Witam. Jako że musiałem zmienić mechanika (ten zaczął przesadzać z cenami ) Znalazłem takiego mechanika ponieważ nie chciałem i nie miałem czasu,aby spojrzeć do abs-uw. Dla tego też oddałem auto do naprawy. Dzwoniłem do Pana w piątek o 11 naświetliłem cały problem z dodatkiem tego co żona mówiła że coś słychać. Pan mi odpowiedział że jeśli to piasta...
Witam chciałbym kupić sobie samochód Seat Cordoba 1.9 TDi od 100KM do 105 KM rok pomiędzy 2005-2008 . Chciałbym się dowiedzieć opinie od osób, które posiadają taki samochód . Jak sprawuje się silnik mechanicznie (głównie wtryski i pompa wtryskowa, turbina) czy też zdarzają się problemy z elektryka i elektroniką silnika? Czy są problemy z ABS , ESP,...
Natomiast teraz nagle jadę od 30km i nic poza tymi błędami i takie wartosci jak na zdjeciach + oczywiście od ESP cały czas błąd https://obrazki.elektroda.pl/2698294500_... https://obrazki.elektroda.pl/5652978300_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z opisu wynika, że po przejechaniu około 30 km samochód nie...
MichaelData, nie zwiększyłeś ilości łopat turbiny? Nie. Testy wykazały że lepiej lekko zmienić geometrię łopat niż dokładanie większej ilości, przynajmniej nie przy tej średnicy co mam. Większa średnica wiatraka zachowuje się zupełnie inaczej i tam korzystniej jest stosować większą ilość łopat. Przy większej ilości łopat okazuje się że prędkość obrotowa...
Ufff... troszkę chyba wsadziłem "kij w mrowisko", ale spróbuje odpowiedzieć. Część elementów jest nakładana przez np. normy spalin, i chcąc sprzedawać auta trzeba im się podporządkować, a tutaj jak wiadomo gdy urzędnik czegoś dotyka to wychodzi mizernie. Więc AddBlue, filtry itd. są spekulacyjne. (at)jarzabek666, zawsze kradli, kiedyś felgi i reflektory,...
Zgodnie z tematem - moim zdaniem nie warto. Są lepsze auta i cząsto tańsze, albo o klasę wyższe. Golf to przeciętny samochód z ponad przeciętna ceną w żaden sposób nie odzwierciedlający jakości do ceny( na podstawie przestażałych opinii o tej marce w Polsce ) Silnik SDI nijak nie przystaje do dzisiejszych czasów ( jak napisał kolega wyżej) jesli chodzi...
Chciałbym zrobić pomiar ilości przepompowanego oleju przez pompę zębatą 12V DC. Na wstępie dodam, że przepływomierz nie zdaje tutaj egzaminu (większość mini przepływomierzy jest turbinowa do wody, olej za wolno przepływa i jest za lepki uniemożliwiając obroty turbinki - sprawdzone) Z racji tego, że pompka zasilana jest napięciem 12V, chciałem zastosować...
307 RESTYL KOMBI REKREACYJNE 1.6 HDi 110 FAP (DV6TED4) BVM 5 Charakterystyki pojazdu Model 307 RESTYL Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 11396 89 2 0357 Data Początku Gwarancji 14.08.2008 NRE(homologacja) e2*2001/116*0287*05 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU 307 RESTYL TYP...
Mercedes-Benz Diagnostic Trouble Codes (DTC) for 1996+ models Circuit Malfunction P0466 Purge Flow Sensor Circuit Range/Performance P0467 Purge Flow Sensor Circuit Low Input P0468 Purge Flow Sensor Circuit High Input P0469 Purge Flow Sensor Circuit Intermittent P0470 Exhaust Pressure Sensor Malfunction P0471 Exhaust Pressure Sensor Range/Performance...
Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam audi A6 z 2005r, w której został wymieniony silnik z wadliwego BLB na jednostkę BKD z 2007roku. Zaraz po remoncie samochodu ( została wymieniona turbina, wspomniany silnik, przepływomierz itd. wysadziło turbine na trasie i BLB sie zatarł) tak po 10-20 minutach jazdy zaczęła wyskakiwać kontrolka ESP, nie ma jazdy...
turbina espace renault espace turbina turbina renault espace
bateria plycie glownej urwany kabel cewki licznik honda
mikrokomputer cobra1 scania halogeny dalekosiezne
Oświetlenie schodowe LED 12V - świecą tylko 3 z 10 lamp Jak zapewnić ciepło w kabinie Star 266?