Witaj, mam ten sam problem tyle że w lagunie 2 1,9dci. Auto pracuje prawie normalnie, ale nie załącza się turbina. Nauczyłem się z tym jeżdzić, tyle, że odłączam kostkę od egr - wtedy turbina działa normalnie, a miła pani podaje komunikat glosowy - fault in fuel injection. No i pali jakies 10-12l w oszczednej jezdzie. Komputer pokazuje błąd 1805 czyli...
Nie ma żadnych niespodzianek więc w czym problem???? Problemu z odkręceniem głowicy nie ma, ale jest problem z odkręceniem kolektora wydechowego. Czy potrzeba wyjąć silnik czy można wyjąć głowicę z kolektorem wydechowym i turbina?
dokładnie tak przy rozruchu morze dymić ale raczej nie podczas jazdy , jeśli wyeliminowana została turbina to wymieniłbym jeszcze pierścienie dla świętego spokoju i panewki
Z tego co piszesz masz problem ze sterowaniem turbiną. Ale to elektrycy powinni zdiagnozować i naprawić.
Dla próby, wydłużona sztanga aby turbina mniej ładowała.Doładowanie spadło. Problem nadal występuje.
Sprawa prosta jak interes Afroamerykanina. Omijasz zawór sterowania turbiną , zamiana 2 wężyków i patrzysz czy turbina dmucha. Jak przedmucha ponadmiar to zapali Faulta. Tak ok 3500obr/m. I sprawdz szczelność dolotu.
Z tym gaszeniem silnika to miałem na myśli, to że jak go zgasisz to powinno być słychać turbinę która rozpędzona schodzi z obrotów i w końcu się zatrzymuje. Jeśli jest zatarta to niebędzie jej słychać, bo stoi, można to sprawdzić poprzez obrót jej ręką ale do tego trzeba coś rozkręcić. Nieszczelność przewodów wydechowych i dolotowych od silnika do turbiny...
W trybie awaryjnym turbina nie dmuchnie tyle co normalnie więc i chwilowe zapotrzebowanie na paliwo nie będzie tak duże. Zobacz po sondzie, powinna stać na bogato jak się depnie, albo pomiar ciśnienia przy obciążeniu.
Skoro ma sondę to ima dpf jak jego wypełnienie może jest zatkany,sprawdz jeszcze egr,wtrysk też do wymiany,w silniku wyszła korba z jakiego powodu,turbina się rozlecjała,i dostał szalonych obrotów jeżeli tak to wyjmuj wtryski bo końcówki napewno fioletowe i zaraz wypali dziurę w tłoku
W moim Espace 2,0T poprawiłem wtyczki do cewek - problem przy niskiej temperaturze na razie się nie powtórzył. Jedyne co zostało to drganie przy mocniejszym przyspieszaniu - zwłaszcza 5 i 6 bieg powyżej 100km/h ale to chyba wina półosi/przegubu - tak twierdzi mechanik i parę postów na forach. Elmer89 - może u ciebie jest problem z przepustnicą lub turbiną?...
Przepustnica zawirowywania mieszanki - montowana w tych silnikach tylko przy osnówkach ( Laguna. Espace, VelSatis ). Dla mastera nie występowało . Albo masz kolektor ssący z osobówki albo cały silnik
Po doradzeniu przez znajomego, odpiąłem EGR, kopcenie zostało tylko przy przygazowaniu z wolnych obrotów oraz przy jeździe poniżej ok 1800obr na obciążeniu, np pod górę. Jazda z 1800obr to opis poglądowy by naświetlić problem, podobnie egr. Twoje poczynania są tylko poglądowe tak?? Nie no super.... - mam za sobą 1 700 tyś km doświadczenia kierowcy....
Jazda na zimnej skrzyni biegów musi być ostrozniejsza, olej nie ma znamionowej lepkości. Skrzynia nagrzewa sie nawet do 10 km ( niektórzy twierdzą , ze dłużej). W tym czasie nie ciągniemy obrotów na czerwone pole ( niezdrowe dla silnika, turbiny i skrzyni), normalna jazda do 3 tys obrotów. Turbina w tym silniku to nie jest szczególnie awaryny punkt,...
Jak to sprawdzić? Tylko przez jej wyjęcie? Skoro już stawiałbyś na turbinę, to czy można na podstawie tych informacji z CDIFa wykluczyć jej sterowanie? Myślę o słabym podciśnieniu wskutek nieprawidłowej pracy zaworu, czy zapieczonej sztandze?
Po pierwsze czy znasz opinie o 1,9 dci (RENAULT) ! Poczytaj o bolączkach w tych silnikach w internecie: turbina, panewki itd. Żeby później nie żałować. PS. Siostra ma Lagunę II 1,9 dci 101 KM na razie wymienione ( turbina, katalizator) przebieg 210 tyś. km.
Wracając z urlopu padła turbina w moim samochodzie. Auto oddałem do mechanika, turbinę zregenerowano, wymieniono olej, filtry i przewody. Przez dwa tygodnie wszystko funkcjonowało normalnie. Auto ładnie przyspieszało, turbina ładnie świszczała. Po dwóch tygodniach nagle spadek mocy, diagram EKG na wyświetlaczu i komunikat awaria układu wtryskowego....
To coś to klapa gasząca, powinna się zamykać kiedy wylaczasz silik A nanastępnie wracać do pozycji otwartej. Jeśli ją przyblokujesz i silnik zaczyna lepij chodzić, może to świadczyć o zaciętym zaworze egr lub o zbyt dużym doladowaniu, stąd może brać się głośna praca silnika. Zalecam wyjęcie zaworu egr i klapy gaszacej, dokladnym wyczyszczeniu tych części,...
przykładowy EDC17C42 (chyba Espace III) Nie tylko, gdyż wyszukiwanie za pomocą scan właśnie taki mam EDC17C42_1008, oczywiście ten kod wykorzystany za pomocą programu Renolika, gdyż coś z DDT2000 nie chce szukać za pomocą skan, co wówczas tu z bazy danych i tak przeglądając to, nie wiele można nim zrobić, a zdawało się, że to potężny program, ale to...
Skoro czarny dym, to brak mu powietrza, podłącz na krótko gruche turbiny do vacu'pompy i wtedy sprawdź...
Wiesz co, sam latam takim autem ale z tego filmiku to ja nic nie wywnioskuję. Ja tu bardziej słyszę hałas skrzyni biegów jakby. Poproś kogoś niech Ci przygazówki porobi na postoju to jak jest gdzies nieszczelność to ją wychwycisz.
Czy jest możliwe iż pomimo równej kompresji na każdym z cylindrów zawor był nieszczelny? Wymieniłem rurę idącą od turbiny do obudowy filtra powietrza ale i tak dudnienie nie ustapilo. A tak myślę czy mogą to być przewody od podciśnienia?
Witam! Od czasu kupienia przeze mnie Espace rok temu zawsze tak było, że z odmy leciał dym jak na poniższym filmie, jednak w związku z tym, że ostatnio szukam przyczyny pojawienia się oleju w całej turbo rurze (aż w takiej ilości, bo być to był tam zawsze ;) ) łączącej IC i ubywania oleju z silnika mimo braku wycieków, wziąłem to zjawisko pod lupę....
Witam wszystkich. Szukam podpowiedzi do dość trudnego zagadnienia dla mnie. Mam Renault Espace 3.0 dci automat. Problem pojawił się z brakiem mocy auta i notoryczny tryb serwisowy. Turbinka naprawiona, wymieniona gruszka od turbiny, przepływka, zaworek regulujący turbinkę, zaworek od klapki gaszącej i wszystkie przewody podciśnieniowe.Podciśnienie sprawdzone,...
Problem następujący, po dodaniu raz wkręca się na obroty ładnie a drugi i trzeci raz męczy się strasznie, praktycznie nie można ujechać autem. Niekiedy czuć że przerywa na 1 i 2 biegu, wtedy wystarczy wdusić i puścić gaz 2-3 razy i czasami pomoże czasami nie. Na postoju tak samo, czasami kopci na czarno i nawet słychać jakby delikatnie strzelił w tłumik....
Witam. Dołączam sie do tematu. Pracuję nad takim pacjentem od dłuższego czasu. Taki sam przypadek. Problem zaczął sie po wymianie silnika (z powodu uszkodzenia, pękł korbowód). Mam możliwość podstawienia różnych podzespołów z jeżdżącego auta. Nie ma ogranicznika prędkości. Sprawdzone podciśnienia, zaworki turbin i egr, rozwinięte i pomierzone kable...
Ufff... troszkę chyba wsadziłem "kij w mrowisko", ale spróbuje odpowiedzieć. Część elementów jest nakładana przez np. normy spalin, i chcąc sprzedawać auta trzeba im się podporządkować, a tutaj jak wiadomo gdy urzędnik czegoś dotyka to wychodzi mizernie. Więc AddBlue, filtry itd. są spekulacyjne. (at)jarzabek666, zawsze kradli, kiedyś felgi i reflektory,...
turbina renault espace turbina espace espace turbina
pulsujące oświetlenie biało szary regulator solara
protokol pomiarow energii zgrzewarka transformatorowa
Zmiana grafiki w systemie Opel Insignia DVD800 Kalibracja zmywarki Electrolux ESF45030 - Ustawienia i Optymalizacja