To akurat nie wymaga za bardzo formuły!
Na poprzednim forum miałeś kłopot z liczeniem formuł jeżeli nie ma daty. Jeżeli nie chcesz by ci wyliczało kiedy nie ma daty, formuły liczące z danej komórki zamknij w funkcji "jeżeli" np. (jeżeli w A1 jest data). =Jeżeli(A1="";""; i tu cała wcześniejsza formuła - bez równa się)
Możesz połączyć funkcje z tekstem i zrobić np. wyświetlanie ilości wg przykładu, możesz zsumować razem 12 i 8 ... Opcji jest mnóstwo, tylko od Twojej inwencji zależy co i jak zrobisz :) I korzystaj z odwołań względnych, mieszanych i bezwzględnych, można wtedy łatwo przeciągać i kopiować formuły :)
Dziękuję, mogę zastosować manewr z 6:59 i jest ok. I ostatni problem mam z sumowaniem godzin z całego miesiąca na grafiku. Czy ma Pan na to jakiś pomysł. Może mogę zsumować formuły wyliczające ilość godzin na karcie pracy?
Po wpisaniu godzin znowu mam 16-stki Sorry, rzeczywiście formuły w tablicy (od A do O) są "przeciągnięte" tylko do wiersza 19 :oops: - musisz je przeciągnąć do końca tabeli :idea: zaokrąglenie godzin do 30min to wystarczy zmienić w kolumnie G i H ? Tak wystarczy w tych kolumnach - chodzi jednak o to żebyś nie próbował dwukrotnie zaokrąglać - raz w...
W kolumnie F masz formuły: E7 - B7, czyli 33 godz - 2 godz = 1 dzień i 7 godz. Excel pokazuje Ci tylko 7 godz a w domyśle masz 31 godz. Dlatego pokazuje Ci taką sumę godzin. Popraw projekt od początku.
tylko ta wpisana funkcja w tamtym pliku Masz alternatywę :D : albo zbudujesz tabelę dokładnie taką jak w "tamtym pliku" (z podaniem przerw na "Lunch" itd :D ) i wykorzystasz "tamtą formułę" ; albo dla swojej prostej tabeli :!: wykorzystasz przedstawione prostsze formuły :cunning:
Ten układ danych jest bardzo niedogodny do obliczeń. Dane powinny być umieszczone w kolejnych wierszach w taki sposób, żeby w tej samej kolumnie były analogiczne dane. Inaczej obliczenia stają się nieczytelne i trudno kopiować formuły. W załączniku próba rozwiązania z kolumnami pomocniczymi po prawej stronie. Uwaga: w I27 inna formuła.
Dobrze by było jak te formuły miały charakter stały, uwzględniając np. zmianę dnia w tygodniu (ponieważ inaczej rozlicza się godziny w dzień roboczy, a inaczej w święto). Zrób dodatkową kolumnę, którą będziesz wyróżniał dzień wolny/sobota-niedziela/święto od normalnego dnia pracy. Wtedy wartość z tej kolumny ta może posłużyć za warunek do zmiany sposobu...
Tak taką formę wybrałam jednak z pewnych względów grafik powstaje najpierw a karta pracy później i te dwa dokumenty są tworzone przez dwie różne osoby. Najpierw jedna robi grafik i dobrze by było gdyby grafik posiadał sumowanie a pod koniec miesiąca druga na podstawie tego grafiku robi kartę pracy i ta pierwsza nie ma dostępu do karty pracy więc nie...
mrx nie bądź takim czarnowidzem :) da się zrobić obliczenia i na tym co autor przedstawił. Ale formuła jest trochę zawiła. Kłopot polega jednak na systematyczności danych i kolejnych warunkach o których autor nie wspomniał. Oprócz "off" i "f" jest jeszcze "offf", "inv", "dos" itd. a dla excela musi być jasne jak to policzyć (czy to 0 czy 8 czy dzień...
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
JEstem początkująca w excelu a potrzbuję zrobić grafik dla pracowników. Pozwolę sobie zacząć od początku - to są absolutnie podstawowe formuły, jak dostałaś pracę bez podstaw znajomości pakietu? Robisz sobie sumę, zakres, dajesz "A" i masz sumę wystąpień "A" dla danego pracownika, analogicznie z "B". Gotowej formuły Ci nie podam, bo nawet nie wiem...
Jeżeli chodzi Ci tylko o te konkretne godziny czyli od 20:00 do 3:00 (bo podejrzewam że na taką minn. zmianę chodzisz) to możesz to zrobić w następujący sposób: =SUMA(A1-B1)-10 gdzie: A1 - godzina 20 B1 - godzina 3 Oczywiście ten sposób działa prawidłowo tylko w przypadku godzin które podałeś. Pomyślę, może znajdę bardziej uniwersalny sposób na obliczanie...
Z pomocą nie ma problemu. Sugeruję jednak żebyś stworzył sobie jakieś przykładowe formy arkuszy z danymi i miejscami na oczekiwane wyniki. Wtedy łatwiejsza jest pomoc w stylu gdzie jakiej formuły (lub makro) użyć.
Nie zauważyłem wcześniej tego sumowania. Czyli wracamy do liczb. Poprawiłem formuły, wpisałem zera w formacie tekstowym zrozumiałego dla CZAS.WARTOŚĆ. Pamiętaj, że formuła CZAS.WARTOŚĆ(PRAWY("1:00-5:00";5)) zwróci błąd. Czas płynie tylko w jednym kierunku i nie może być minusowy, nawet w Excelu... Zerknij do załącznika, nie sprawdzałem poprawności sumy....
Mam do policzenia czas trwania procesu, jeżeli zaczął się on 2018-02-12 16:59 a zakończył się 2018-02-13 07:45. Czas pracy jest liczony tylko od godziny 7:00 do 16:00 i tylko w dni robocze. Jeśli to tylko takie specyficzne przypadki jak w Twoim przykładzie (w każdym tylko 2 dni robocze :D ) to poprzez kilka kolumn pomocniczych można uzyskać pożądany...
Pamiętaj tylko że godziny pracy nie mogą przekroczyć godziny 24:00 bo formuła nie jest na to przygotowana. (nie mówiąc o nadgodzinach i nockach)
Nie ma funkcji która by to zaliczyła? Można również wykorzystać do takiego zliczania formuły tablicowe :idea: jak na zrzucie :spoko: 974320
Wiesz co, za daleko to poszło tu pojawiają się jeszcze inne błędy. Musze to przemyśleć od początku. edit ----------------------------------------... Trzeba było tak zrobić od początku - nie było by tylu problemów. Skróciłem formułę ale dodałem "zamianę" danych co jest logiczne: Jeżeli godzina końca jest mniejsza od godziny początku to znaczy, że godzina...
Gdyby to było takie proste :cry: Ten sposób zapisu jest dość niedogodny do rozwiązania klasycznymi formułami. Na razie doszedłem do takiego zapisu dla komórki CM4 i następnych w obrębie jednego dnia. [syntax=text]=JEŻELI(CZY.PUSTA($D4);0;(L...
Dziękuję bardzo za sugestie. Skorygowałem formuły. Pkt 1 i 3 rozwiązany w całości a pkt. 2 w połowie (pozostaję kwestia przenoszenia godzin na następny dzień - nie mam na to, żadnego pomysłu)
Witam. Potrzebuje obliczyć ewidencje czasu pracy w Excelu. W jednej komórce (suma godzin pracy) chciałbym zastosować funkcję uwzględniającą następujące kryteria : 1. Jeżeli godzina zaczęcia pracy ma wartość mniejszą, niż godzina zakończenia, to: godzina zakończenia - godzina zaczęcia = suma godzin pracy. 2. Jeżeli godzina zaczęcia pracy ma wartość większą,...
Można i bez TP, samymi formułami, patrz załącznik.
Witam Chciałbym zsumować liczbę przepracowanych godzin przez każdego pracownika w danym tygodniu i później zsumować je dla całego miesiąca. Stworzyłem tabelkę ale nie za bardzo ogarniam jak excel liczy czas oraz formuły z tym związane. Czy ktoś mógłby mi pomóc w zliczeniu tego wszystkiego? Chodzi mi o zsumowanie wszystkiego w kolumnie X, a później w...
Ktoś ma jakiś pomysł Trudno zrozumieć na czym ma polegać Twoje "monitorowanie" czasu pracy :roll: Mając jednak pewne doświadczenie w tworzeniu różnorodnych grafików - nasuwa mi się myśl :idea: , że niepotrzebnie komplikujesz sobie formuły w tym arkuszu i napotykasz wówczas różne problemy - głównie ze względu na niezrozumienie różnicy pomiędzy tym co...
PS. Trzeba tylko pamiętać, komputer jest głupszy od człowieka i czasem oczywiste rzeczy wychodzą mu inaczej, trzeba mu po prostu wskazać co ma liczyć. "Komputer"(excel) nie jest głupi. "Komputer"(excel) liczy dokładnie to co chce użytkownik ("programista") tylko że czasami użytkownik/programista nie wie co chce /nie wie jak do tego dojść i jakie formuły...
Dzięki za uwagi. Jeżeli chodzi o środę i pozostałe dni od pon do pt to poprawiłem. Co do soboty błędu nie znalazłem bo go nie ma? Nie wiem skąd wziąłeś taki wynik w sobotę bo w stawce x1 nie ma nawet formuły :P sprawdziłem pobierając plik zamieszczony przeze mnie wyżej i jak na moje oko sobotę liczy poprawnie. Co do spójności faktycznie między komórkami...
Spojrzałem na tabelkę... to jak chcesz osiągnąć 35 godzin przerwy? Z tabeli widzę błąd logiczny. Wstawiasz tylko godziny, więc: 1. no to jeśli dzień wolny to przerwa 24 godzin - spoko. 2. a co zmianą we dni pracy? Bo może kończyć o 14, 15 20? To masz różne godziny wolnego do północy. Cała dobę nie można uwzględnić, bo jest istotne wolne tylko po zakończeniu...
Witam, chciałabym prosić o pomoc w utworzeniu formuły, Mianowice potrzebuje utworzyć spredsheet w Excel, zaznaczający ze maszyna powinna mieć wymieniony olej, powinno to być po ok 200 godzinach pracy, przykład tabelki jak to mogło by wyglądać jest poniżej, niestety nie umiem sama wymyślić formuły, próbowałam na wiele rożnych sposobów ale mi nie wychodzi...
Witam, Szukam formuły, która zliczy mi ilu pracowników jest o konkretnej godzinie w pracy. Załóżmy, że dany pracownik wypełnia tabelkę, w której zapisuje na którą godzinę przyszedł do pracy oraz ile godzin był w pracy (np. 8;4-co oznacza, że przyszedł na 8 i był 4 godziny w pracy, czyli do 12). Każdy kolejny pracownik robi dokładnie tak samo. Mój problem...
w komórce C, a dokładniej to w jednej w ostatnich komórkach jest właśnie suma tych liczb: =(MAX(A1-8;0))+(MAX(B1-8;0))+(MAX(C1-8;0... z tym, że np. w B1 może wystąpić litera np. U, zamiast jakieś liczby i właśnie chciałbym, żeby wtedy ww. formuła pomijała tą komórkę B1 przy zsumowaniu tego zakresu, jeśli nie zmodyfikuję jakoś ww. formuły to...
Dzień dobry, Jeżeli praca kończy się w następnej dobie, to do różnicy czasów należy dodać 1 (Excel liczy czas w dobach) - zakładam, że praca nie trwa jednorazowo dłużej niż 24 godziny. Przy sumie ogólnej (z wielu dni) trzeba ustawić format wyświetlania na niestandardowy [gg]:mm (jeśli mają być godziny i minuty), inaczej wyświetlona będzie tylko końcówka...
Dziękuję za pomoc. Wcześniej skorzystałem już z formuły kolegi swaldeks, i z taką formułą zadanie poszło. Niemniej w ramach ćwiczeń sprawdzę jeszcze "produkt" kol. paweliw.
WItam chcialbym zroib cjedna formulke w exelu ale zupelnie nie mam pomyslu jak sie za to zabrac. Mianowicie: -Tematem arkusza jest podsumowanie godzin spedzonych w pracy -W tabelach sa dni od poniedzialku do soboty, data przyjscia do pracy, data wyjscia z pracy i ilosc spedzonach godzin. - kazda minuta od poniedzialku do piatku po godzinie 19 jest mnozona...
chcę znaleźć wiersze w których data jest ta sama i godziny w nakładają się na siebie Trzeba chyba zmienić podejście do zadania. W Excelu trudno porównywać i znajdować "pokrywanie się wielu zakresów" :cry: Dlatego proponuję zrobić pomocnicze tablice czasu pracy instruktorów (podział z dokładnością np do 10 min) i wtedy łatwo wychwycić powtarzające się...
Witaj ponownie, Dałbyś jeszcze radę z formułą na sumowanie godzin z minutami?
1. #N/D! - da się wyeliminować przez dodanie na zewnątrz formuły JEŻELI.ND albo JEŻELI.BŁĄD. Obie działają podobnie do funkcji JEŻELI, więc nie powinieneś mieć z nimi kłopotów 2. Da radę przeszukać kilka arkuszy jednocześnie - wystarczy w zakresie podać adresy zakresów w poszczególnych arkuszach rozdzielone średnikami, np. Arkusz1!C1:C3;Arkusz2!B1:B3,...
Daj plik to może ktoś Ci pomoże, dopisze formułę.
Ty się dziwisz że nielogiczne ??? No to popatrz teraz jak to wytłumaczyłeś wcześniej z "kropką" w postaci: Mam nadzieje ze kwestie czasu mamy wyjasnione ;) 1/4 przerwy na lunch Praca w biurze 08:00 - 12:00 Rate0: 4:00 Rate1: 0:00 lunch _______12:00 - 12:15 Rate0: 0:45 Rate1: 0:00 kolejna praca 12:15 - 18:30 Rate0: 3:15 Rate1: 2:15 A jak to tłumaczysz...
Potrzebuję pilnej pomocy: Proszę o stworzenie formuły która policzyć nadgodziny: Pierwsze 8 godziny pracy to nominale: N Powyżej 8h pracy do (10 godzin przepracownych): 50% I powyżej 10 godzin pracy to: 100% Proszę o pilną odpowiedz lub plik .xls Dodano po 2 Załącznik Załącznik Załącznik ZałącznikZałącznik Załącznik
W załączeniu "przetranponowanie" tabel by nie było ukrytych kolumn i czerwone ostrzeżenie jezeli dwa rozpoczęcia będa wcześniej niż 24 godziny od siebie (tylko w marcu jeden przypadek - ale nie wiem czy sam go nie zrobiłem) Nie wiem czy ostrzeżenie o 24 godzinach dobrze działa kiedy będa kody "literowe". Sprawdź. Co do tych 7 dni i 36 godzin - cały...
Hej, jeśli umieściłam temat nie tu gdzie trzeba to przepraszam i proszę o przekierowanie. Mam plik który w jednej kolumnie ma nazwiska pracowników a w kolejnej przypisany do nich czas pracy np. Jan Nowak 2h, Anna Kowalska 4h, Barbara Marzec 4h, potem znowu Jan Nowak 6h itd. Wydaje mi się, że najlepiej byłoby wykorzystać makro, które po kliknięciu przycisku...
działa działa ale w formule liczb całkowitych a w formule czasowej nie, wychodzą jakieś głupoty a własnie mnie chodzi żeby przeliczyć czas na dni i godziny :( Uparty jesteś jak osioł... Skup się na tym co Artur k. pisze. Formuła GODZINA służy do zwracania wartości godziny z komórki sformatowanej jako czas . To co Ty liczysz to dzielenie 22 godzin przez...
Próbowałam zastosować funkcję WYSZUKAJ.PIONOWO..., ale nie zaczytywał ich poprawnie. Proponuję stosować zasadę, że na ogół to nie Excel popełnia błąd :idea: :please: Jeśli w Twoim harmonogramie lista nazwisk będzie posortowana, użyjesz nazw dla kilku zakresów to poprzez stosowne formuły uzyskasz efekt "zaciągania" :D jak na zrzucie 943538 Przekształcenie...
Problem w tym że strona nie chce puścic pliku z rozszerzeniem xls pozwala tylko na jpg albo jakies tam obrazki, i filmy. A mam problem z tą formułą.
miesiace to inne zagadnienie :) tam beda automatyczne podliczenia godzin pracy w danym miesiacu jesli chodzi o szczegoly. Czyli szukasz unikatowych wartości dla JobNo & Description? Bez względu na daty, czasy, etc? tak, bez wzgledu na inne wartosci unikatowe wartosci maja sie znalesc w tblList na podstawie unikatowych danych pobieranych z tabeli HoursDetails...
Witam, Stworzyłem arkusz do rozliczania ewidencji czasu pracy i mam jeden problem z sumowaniem zaplanowanych i wypracowanych godzin pracy. Po przekroczeniu doby suma pośrednia jest obliczana prawidłowo jednak w podsumowaniu kolumn wychodzą mi bzdury. Konkretnie chodzi mi o formuły w komórkach F,H,I,J,K,L 40. np. po wprowadzeniu w kolumach E i F godzin...
wolałbym bez VBA jedynie za pomocą formuły lub łączonych formuł, ale jak się nie da to trudno, będzie z funkcją użytkownika. wiem że będzie błąd w pliku docelowym mam dodane wszystkie możliwe warianty U UŻ OP i inne w tym co zamieściłem jest tylko X bo tam tylko pojawiły się X formuła jeżeli jest dane oznaczenie/a X U etc to 0 jeśli nie to sprawdź wiersz...
Najlepiej najpierw zaznaczyć zakres do sformatowania. Potem w formatowaniu warunkowym (karta Narzędzia główne/Style) należy wybrać Nowa reguła/Użyj formuły do określenia komórek, które należy sformatować/Formatuj wartości dla których następująca formuła jest prawdziwa i tu wpisujemy formułę, odnosząc ją zawsze do lewego górnego rogu formatowanego zakresu...
Witam, Potrzebuję formuły, w następującej sytuacji: W komórkach J12:J15 mam wpisane liczby godzin pracy. Jeśli pracownik wpisze zamiast liczby godzin symbol UO - opieka nad dzieckiem to program powinien w tym miejscu policzyć mu normalne godziny pracy z innych takich samych dni w tym tygodniu (bo w komórkach J12:J15 są 4 czwartki - każdy w innym tygodniu)....
Do obliczenia długości dniówki, niezależnie od tego czy dzień, czy noc można użyć formuły: [syntax=text]=MOD(koniec-początek;1)[/sy... liczy resztę z dzielenia przez 1. Czas w Excelu jest ułamkiem doby. W takim układzie można obliczyć sumy cząstkowe każdego dnia, a potem je dodać w potrzebnym zakresie. Tu układ danych jest niekorzystny - łatwiej...
dzięki Wam udało mi się zrobić coś na własne potrzeby, ale mam jeszcze problem z napisaniem odpowiedniej formuły. Może ktoś z Was będzie w stanie mi pomóc zrobiłem grafik dla trzech stanowisk pracy (Arkusz1;Arkusz2;Arkusz3)w kilku przypadkach jeden pracownik występuje w więcej niż jednym arkuszu. Mam problem z sumowaniem godzin na kilku arkuszach tzn...
nie zawsze mam te 4 kolumny postawione do jednego dnia. Czy jest taka szansa aby przerobić ten kod ? Uważam, że nie :cry: Zwróć uwagę, że formuła uwzględnia wartości z kolumn D i E :!: - i w ten sposób pośrednio sprawdza przejście czasu pracy z jednego dnia na drugi :idea: Daty w kolumnie A nie muszą być wpisywane dokładnie, rzeczywiste daty pracy...
excel 2003 nie ma formuły "JEŻELI.BŁĄD.......". ale udało się, na jednym z kompów w pracy mam Librę, ona daje radę z moim grafikiem i Twoim rozwiązaniem. Gdyby jednak nawiedziła Cię muza i coś innego wymyślisz daj znać. Temat pozostawiam otwarty. Pozdrawiam !
Witam, poszukuję formuły, która umożliwi mi wyliczenie daty i godziny zakończenia zadania. Uwzględniając czas pracy od 6:00 do 24:00 i wolne weekendy (sobota, niedziela). Coś podobnego jest w tym temacie tylko w odwrotną stronę: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Mam wyliczone czasy wykonywania danych zadań. Chciałbym,...
Zajrze do tego jutro bo jestem na noc w robocie. Nie bardzo rozumiem na.jakiej zasadzie ta liczba reprezentuje ta datę. Formuł nnie.widziałem a smartfonie nie moge podejrzeć. Odezwę się pewnie jutro ewentualnie w piątek. EDIT Posiedziałem trochę nad tym i stwierdzam, że nie dam sobie rady :D za dużo jest możliwości. Jak liczy mi poprawnie daty/godziny...
czuję się jak dziecko które otrzymało prezent na gwiazdkę !!! Te makra są świetne!!! Pewnie dla Ciebie to chleb powszedni ale dla mnie to magia którą władają profesjonaliści. Jeszcze raz bardzo dziękuje - arkusz wyprzedził moje oczekiwania. Teraz muszę go przestudiować na spokojnie bo już widzę kolejne narzędzie które mogę udoskonalić :) Służę pomocą...
Komórka M44 została skasowana była zbędna Ukryłem kolumnę L jest potrzeba do formuły
Witam, Mam taki problem. Z Terminala czasu pracy mam informację że ktoś przepracował np. 145 godzin 35 minut i 17 sekund. Jakiej użyć formuły do liczenia wynagrodzenia, Czyli np. pomnożyć to przez 10. Mnożenie sekund mogę sobie odpuścić, ale minuty muszą zostać.
Dzień dobry, Ten problem dość trudno "ugryźć" formułami, bo napotykamy tu na błąd w Excelu, który trzeba jakoś obejść. Propozycja byłaby taka: Najpierw utworzyć kopię oryginalnej tabelki, wpisując formuły sumujące podane w przykładzie. Ja wprowadziłem tam tylko nazwy: "od" i "do", bo "nie trawię" takich megaformuł, ale autor może powrócić do swojej...
Zdaje się, że największa godzina, to 24:00.;) Nie wymagaj od Excela, że będzie wiedział, co chcesz zrobić. 40:00-20:00<>20:00 Trzymaj godziny i minuty w oddzielnych polach i napisz formułę obliczająca.
witam, Czy ktoś z Was ma pomysł jak zrobić coś takiego: Potrzebuję stworzyć tabelę z godzinami pracy pracowników od..do i w kolumnie obok zastosować formułę złącz.teksty ( żeby wyświetliło się np 9-17) ale chciałbym żeby kolor teksty, który będzie wynikiem formuły miał taki sam kolor czcionki jak komórka po lewej. Ewentualnie czy ktoś ma jeszcze pomysł...
Dzięki Wam koledzy za pomoc. Tą formułę, którą stworzyłeś Marek jest normalnie zaje.....(fajna) :) Głównie zależało mi na tym by przy kopiowaniu formuły z góry na dół, excel rozróżniał czy będą to "50" bądź "100". Twoja formuła działa bezproblemowo, jeszcze raz wielkie dzięki. Jak będziecie koledzy w stolicy Kaszub, to zapraszam na browca. Dodano po...
Wrzuć przykład z co najmniej jednym arkuszem (jeśli pozostałe mają identyczną strukturę). Ważne, żeby układ był zgodny z oryginalnym. Formuły można tak skonstruować, żeby same pobierały argumenty (piszesz raz w jednej komórce i kopiujesz/przeciągasz wg potrzeb). Jeśli skoroszyt jest wynikiem "radosnej twórczości", pozostaje VBA i jakaś stała (nazwa...
Witam wszystkich. Mam taki problem. Zrobiłem taka tabelke (w załacziku). W kolumnie H jest zliczany czas pracy. Chciałbym zrobić tak, że w przypadku jeśli wartość komórki H jest większa niż 8 to żeby róznica była wpisywana w komórkę P, jeśli natomiast byłaby równa lub mniejsza niż 8 aby było to wpisane do kolumny Q. Może niezbyt jasno się wyraziłem....
:arrow: szafarz Ja zrozumiałem z pierwszego postu autora że właśnie takiej "zabawy" chciał autor uniknąć. Zerknij: ...Stosuję filtrowanie, po którym filtruję kolejny model, nastepnie zaznaczam wszystkie egzemplarze wyfiltrowanego modelu, zaznaczam je a licznik pokazuje mi ile jest wszystkich klas, nastepnie filtruje dla danego modelu tylko klase A,...
Witam! Jako zadanie miałem stworzyć tabelkę do obliczania pobytu w pracy i zarobków. Mam problem ze stworzeniem formuły na obliczenie nadgodzin każda nadgodzina jest liczona za 150% po części mi sie to udało proszę zobaczyć na załączniki wszystko jest ok do czasu gdy praca trwa poniżej 8 godzin. Wtedy nadgodziny wychodzą na minus i on mi to źle oblicza...
czy w ogóle jest to wykonalne? Być może tak :?: Ale zapewne... nie tą drogą, którą obrałeś :cry: Podstawowy błąd, to to założenie losowości :idea: Po pierwsze w Excelu funkcje losowe są nietrwałe :!: czyli po każdym przeliczeniu będzie zmieniony (losowo :D ) cały grafik - każdy wpis np dnia wolnego - następna zmiana grafiku :please: Po drugie ciekaw...
Na początek: Chodzi o to, żebyś wstawił plik ze swoim grafikiem (przykładowe dane, oryginalny układ). Nikt nie będzie 2x układał formuł...
Rozumiem to doskonale i naprawdę jestem wdzięczny za pomoc bo bardzo wciągnął mnie ten temat :) Do rzeczy. Grafik już ślicznie liczy godziny pracy, ma zdefiniowanych kilka grup pracowników i grupa przypisana do danego obiektu, wybrana w ark. "Sel" fajnie wyświetla się w głównym arkuszu. Teraz kłopot polega na tym, że listy pracowników mają różną długość,...
Witam, proszę Was o pomoc. Przeszukałam już kilkadziesiąt forów internetowych, nad czym spędziłam już 4h, ale nadaj nie znalazłam rozwiązania:(:( Mam dwie kolumny: 1) z datą i godziną i 2) z czasem pracy 23/07/2014 07:007.46 23/07/2014 14:4614.56 24/07/2014 05:4212.48 Proszę was o pomoc w stworzeniu formuły, która pozwoli uwzględnić mi zakres czasowy...
To jeszcze co do AD2 Rozumiem że karta ma być wynikiem - będzie pobierać dane z grafiku - tak? Jeżeli tak to w grafiku mam tylko czas pracy a nie "start-stop". To będzie uzupełnione? Będziesz pracował na liczbach czy na czasie bo 8 to nie to samo co 8:00 ? Co do ad1 jeżeli nie będziemy chcieli korzystać z makr można to zrealizować za pomocą autofiltru...
Dzień dobry, Trochę długo milczałem, bo miałem problemy z połączeniem Internetowym i jeszcze parę innych spraw. Ten wzór na godziny nadliczbowe jest dobry, tylko nie potrzeba tylu nawiasów, wystarczy tak: [syntax=text]=SUMA.JEŻELI(D7:S8;">8")-LI... Te formuły nazwane, które wprowadziłem miały na celu uproszczenie formuł...
witam;/ to jest część kodu odpowiedzialna za godziny nocne: =(JEŻELI(LUB(E5<=0;F5<=0);0;((D5*1...
aby po wpisaniu w takim formacie ,,14-6'' itp zliczało godziny dla każdego pracownika. Taki zapis czasu pracy (format tekstowy ) zdecydowanie utrudnia możliwość zliczania :cry: Proponuję raczej zmianę układu tabeli :idea: - operowanie wartościami liczbowymi (format czasu :!: ) np. tak jak w moim poście https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witaj, nie bardzo rozumiem co masz na mysli z tym 00:30 w godzinach nocnych i w jakim celu odejmujesz to od wyniku. Wynik jest ujemny dlatego sa krzyzyki. Chodzi Tobie o dodatkowa premie nocna? EDIT: poprostu objasnij co ta formula ma obliczac zebym w ogole mogl sie w niej odnalezc
Witam. Dostało mi się w pracy dziwne zadanie... Na podstawie pewnych raportów przejazdów samochodów mam sprawdzać moment, w którym samochód dojechał do ostatniego punktu na zaplanowanej trasie. Tras jest aktualnie niewiele, ale w związku z dynamicznym rozwojem firmy i nowymi wymogami stawianymi przez "górę" (początkowo chodziło o sprawdzanie tylko miejsc...
czy ktoś mi może przerobić poniżej załączony plik exel :cry: :?: czy ktoś pomoże? Najszybciej pomożesz sobie sam :ok: Tylko Ty wiesz - czemu ? komu ? ma służyć ten plik-grafik ? Chcesz Ty robić grafiki dla wszystkich pracowników sklepu, czy oni robią sobie dla siebie (???), jakie zasady pracy tam obowiązują (obsada jedno lub wieloosobowa) ? Kolejność...
Oj... a u mnie wszystko skaszaniło :/ jest tak : licze czas pracy kilku maszyn, w kolumnie O5:012 mam wyniki poszczególnych jednostek w formacie czas (gg:mm) w sytuacji gdy maszyna nie pracowała, mamy wynik : 0:00 , ale jak pracowała 24 godziny to też pokazuje 0:00 . Suma pracy ich wszystkich to zupełny kosmos ... format: niestandardowe [g]:mm daje...
Tyle że od sun do sat jest wpisywane wszystko, ale nie godziny (godzina ma z założenia format XX:XX). Tak więc wpisujesz tam 1) zakresy 2) czasem dwa zakresy na dzień 3) dodatkowe oznaczenia (jakaś literka T) To nie są dane, które Excel łatwo obrobi. Gdybyś ujednolicił w jakiś sposób te wpisy byłoby prościej na pewno. Jeśli założymy, że dodatki typu...
Przepraszam za nieobecność. Praca obowiązki i godziny spędzone nad VBA. Przynajmniej nie idą w las. Tak, moje pytanie było co najmniej głupie i rzeczywiście pomieszałem w nim wszystko (brak doświadczenia). Po długich analizach sam doszedłem do tego, iż każdą właściwość należy sprawdzać z osobna i działa całkiem nieźle. Oczywiście bardzo dziękuję za...
Spróbuj wstawić taka formułę: =JEŻELI(ORAZ(GODZINA(E26-F26)<22;GODZ... W komórce przykładowej E26 wstawiaj datę i czas końca pracy. W F26 czas pracy
Jeśli godziny w kolumnie A wypadają w godzinach pracy, to powinna wystarczyć taka formuła: [syntax=text]=MOD(A2;1)-MOD(A1;1)+(DNI.R...
Jak wyzej... komorka a1 to data 2015-04-01, b1 to godzina 09:40 komorka c1 to data 2015-04-07, d1 to godzina 13:09 jak obliczyc roznice miedzy tymi datami tak by policzylo mi tylko dni robocze a do tego liczylo tylko godziny pracy tj 09-17? Jest to do ogarniecia jakas formula wogole?
1to pierwsza zmiana 2 to druga. Kazda zmiana to 8 godzin pracy. Chodzilo o to zeby formula sprawdzala mi ilosc godzin i sumowala je z kazdego dnia. Jezeli jest wolne to pomija.
Najprościej będzie jak zamieścisz ten swój "niedziałający" plik :D Trudno w ciemno przewidywać czy pominęłaś jakiś nawias w formule :?: czy to np jakieś błędy formatowania :?:
Pooglądałem ten Twój plik. Mi to wygląda na problem w stylu: z trzech przyjaznych wydrukowi widoków chcę pobrać spójne dane i zrobić z tego kolejny widok. Wykonalne? Pewnie że tak. (tylko trzeba się nadłubać) Odporne na błędy. Pewnie że nie. I dlatego niezalecane. A zwłaszcza jeśli chcesz tym liczyć potem jakieś dane finansowe, typu wynagrodzenia dla...
...a co w sytuacji kiedy jest: ... Podobno jest jakiś skrypt żeby wyszukał osobe i jej czas wejścia i wyjścia jednego dnia, trzeba tylko zrobić dwie bazy jedną rosnącą drugą malejącą co też zrobiłem, jaki jest zatem następny krok, jakiej uzyć formuły? Pytanie wprawdzie nie do mnie :D , ale mogę podpowiedzieć, że bez VBA przy użyciu standardowych funkcji...
Widzę, że masz potrzebę wyzywania innych, jak kto lubi... Zgadza się, ciężko się odwołać jak tylko 1-2 tabelki są w arkuszu, ale można zawsze. Ja rzuciłem sarkazmem z tym 74%, bo tylko idiota uwierzy ślepo anonimowemu magikowi z forum zamiast samemu popróbować. Osoby piszące o 12 czy 16 mają 10x łatwiej o tych z 8mej i mogłyby popróbować samemu a nie...
To trochę bardziej formułę skomplikuje :wink: No, ładne mi "trochę"... Przy JEŻELI(która godzina? nawet sobie nie wyobrażam :)
Dzień dobry, Trochę słabo szukałeś, bo podobnych grafików jest mnóstwo. Trzeba pamiętać o kilku sprawach: Wartości czasu w Excelu trzeba wprowadzać z dwukropkiem np. 14: oznacza godzinę 14-tą, odpowiednio 14:25 gdy są minuty. Format do zliczania czasu to [g]:mm Wartości czasu są pamiętane jako ułamki doby, jeśli koniec pracy jest po północy (wcześniejsza...
Dziękuję bo zbliżamy się do ideału, więc aż głupio mi prosić dalej. Pracownik czasem prosi również o dzień bezpłatnego w trakcie tygodnia lub zamiast poniedziałku np w środę (które później odrabia nie tylko w piątek chociaż najczęściej tak to jest) Nie mam pomysłu jak to wogóle obliczać że nie wspomnę o napisaniu formuły. Przykładowo po wpisaniu L4...
Ze względu na nieregularność danych, to się teraz mocno skomplikowało. W zasadzie to już powinno się napisać kod VBA. Ja jeszcze to spróbowałem ogarnąć formułami, ale one nie są eleganckie i przy większych nieregularnościach mogą dawać błędne wyniki. Na pewno z danych należy usunąć scalenia, takie jak w wierszach 7 i 8, a następnie puste wiersze. Tu...
Pierwsza sprawa musisz gdzieś zapisywać jaka data to który dzień tygodnia -> funkcja DZIEŃ.TYG(komórka z zapisaną datą; typ), gdzie typ = 1 - Liczby od 1 (niedziela) do 7 (sobota), 2- Liczby od 1 (poniedziałek) do 7 (niedziela), 3 - Liczby od 0 (poniedziałek) do 6 (niedziela). Później robisz formułę, wykorzystując funkcję JEŻELI. Przykład dodałem w...
Formuła przeze mnie podana zakłada, że dzień pracy jest po 8h i wszystko powyżej jest nadliczbowe. Niepełne godziny też policzy, jeśli ktoś przepracował 9h15m wpisujesz wartość 9,25 (0,25 to 15 minut - 1/4 godziny = 1/4 z 1) i to też uwzględni. Jeśli ktoś ma zmniejszony wymiar czasu pracy na dobę to zamiast 8 na końcu formuły wpisujesz odpowiednią wartość...
mam problem zrobiłam ewidencję czasu pracy dla pracowników, excel wylicza mi urlopy itp. nieobecności ale nie wiem jaką napisać formułę aby wyliczyła mi godziny nadliczbowe z całego miesiąca, wygląda to w ten sposób iż ja wpisuje w komórce godziny przepracowane np.10 godz a w wierszu nadliczbowe powinno pokazywać mi się 2 godz. proszę o pomoc
Witam Mam następujący problem do rozwiązania, którego mimo wielu prób nie jestem w stanie wymyślić. Mianowicie w projekcie na studia mającym na celu zaprojektowanie arkusza zliczającego różnego rodzaju przestoje maszyn oraz odliczający czas do realizacji następnego zadania (naprawa, wymiana itd.) nie jestem w stanie wymyślić w jaki sposób mają przesuwać...
A działać ma jak? Może kolega wysili... palce i napisze coś więcej? W arkuszu nie ma nic >8 godz. gdzie kolega denio9 z góry założył, że nadgodziny rozpoczynają się od 9 godziny pracy, poprawiając tym sposobem funkcjonalność arkusza. W związku z tym, wystarczy wpisać godz. rozpoczęcia pracy i jej zakończenia... Jeśli arkusz dotyczy wyłącznie nadgodzin...
Można napisać makro, które będzie to dodawać. Jeśli w danym polu są dopuszczalne tylko i wyłącznie dwie wartości rozdzielone plusem to da się to też zrobić na formułach. O ile wszystkie składniki są w kolumnach A, B i C i są tylko i wyłącznie w formacie godzinowym excela (gg:mm:ss) albo tekstowym (gg:mm:ss+gg:mm:ss, ewentualnie plus może być rozdzielony...
formuły godziny pracy godziny pracy excel excel godziny pracy
schemat wycieraczki szyby tylnej opinie mastech zasilanie manipulatorów integra
win11 potrzebny restart technicolor tc7230
Lodówka z kostkarką zmienia temperaturę sama - przyczyny i rozwiązania Obudowa dla głośnika ARN 6618: bass-reflex czy zamknięta?