Po wpisaniu godzin znowu mam 16-stki Sorry, rzeczywiście formuły w tablicy (od A do O) są "przeciągnięte" tylko do wiersza 19 :oops: - musisz je przeciągnąć do końca tabeli :idea: zaokrąglenie godzin do 30min to wystarczy zmienić w kolumnie G i H ? Tak wystarczy w tych kolumnach - chodzi jednak o to żebyś nie próbował dwukrotnie zaokrąglać - raz w...
A jak wpiszesz =F3*24 i dasz format liczbowy komórki to nie działa?
Mam do policzenia czas trwania procesu, jeżeli zaczął się on 2018-02-12 16:59 a zakończył się 2018-02-13 07:45. Czas pracy jest liczony tylko od godziny 7:00 do 16:00 i tylko w dni robocze. Jeśli to tylko takie specyficzne przypadki jak w Twoim przykładzie (w każdym tylko 2 dni robocze :D ) to poprzez kilka kolumn pomocniczych można uzyskać pożądany...
Wcześniejsze słowo klucz to "Lunch" po tym funkcja poznaje że to przerwa. Powrót do domu ma poznawać po całym zapisie "Droga do domu"? bo dla excela czym innym będzie powyższy zapis od zapisu: "Powrót do domu". Czy może zawsze ostatnia "linia" (wiersz) będzie powrotem? Poniżej rozwiązanie dla słowa "Powrót". Powinno grać ale sprawdź wszelkie warianty.
Możesz skorzystać z funkcji "lewy" i "prawy", później wszystko zamień na minuty(chociaż zliczając tylko godziny nie musisz)...dalej już chyba dasz sobie rade ;-) Ściślej w jednej komórce można taką funkcją: =JEŻELI(D5<>"";PRAWY(D5;2)-LEWY(D5... Oczywiście tyczy się komórki D5. Pozdro
Pamiętaj tylko że godziny pracy nie mogą przekroczyć godziny 24:00 bo formuła nie jest na to przygotowana. (nie mówiąc o nadgodzinach i nockach)
Funkcja DNI.ROBOCZE (wcześniej NETWORKDAYS) liczy dni łącznie z pierwszym i ostatnim, trzeba na to uważać. W tym przypadku liczyłaby pracę od 8 pierwszego dnia do 18 dnia ostatniego. Zatem jeśli praca zaczyna się danego dnia później, a kończy wcześniej obie te poprawki należy odjąć. Jeżeli wynik ma być w godzinach i minutach, najwygodniej liczyć doby...
Rozpoczęcie pracy 20:00 koniec pracy 3:00 następnego dnia. Jak zrobić sumę komórek aby dało wynik 7:00 godzin pracy? =JEŻELI(A1>B1;1+B1-A1;B1-A1) lub jeśli format ogólny/liczbowy =JEŻELI(A1>B1;1+B1-A1;B1-A1)*... Edit: O, spóźniłem się :)
No i robiłeś błąd w obliczeniach. W załączniku masz po poprawkach. Podejrzyj formułki, formatowanie i wyciągnij wnioski. :D Jak będziesz miał problem pytaj.
Sorki za niedopatrzenie. Już poprawiłem sytuację gdy nie pracujesz. Nie zauważam różnicy między poniedziałkiem i środą? Wpisałeś, że zacząłeś pracę o północy a skończyłeś minutę przed. Dla arkusza oznacza to, że przepracowałeś dobę bez minuty.
Czy tak to miało wyglądać?
Doba w Excelu to 1 (słownie: jeden), nie 24 ;) =JEŻELI(LUB(A7="";A6=&...
znając życie okaże sie że rozwiązanie będzie proste
Przyznam że jak spróbowałem to się okazało że wybierz() nie koniecznie trzeba stosować. To co zrobiłeś w paru komórkach wrzuć w jedną np.: =LICZ.JEŻELI( zakres ;1)*12+LICZ.JEŻELI( zakres ;2)*12+LICZ.JEŻELI( zakres ;3)*24+LICZ.JEŻELI( zakres ;4)*14+LICZ.JEŻELI( zakres ;5)*17+LICZ.JEŻELI( zakres ;7)*8 Choć wykorzystanie funkcji tablicowych (przykład kolegi...
Trochę z ograniczeniami przykład na szybko, ale myślę że nikt 2 dni w pracy siedział nie będzie. Wersja Excela nie gra roli ;)
Tu masz częściowo policzone na więcej nie mam czasu (praca).
Najlepiej poprzez zaokrąglenie daty do liczby całkowitej w dół, wyszukaj odpowiednią funkcję bo nazwy funkcji nie pamiętam. Następnie otrzymaną wartość sformatuj jako datę. Może to być tak ale pewności nie mam. =Zaokr.w.dol(A2,0) Na przyszłość zapamiętaj, że Excel zapisuje datę i godzinę jako liczbę rzeczywistą ( z przecinkiem). Część całkowita to data...
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
A jak zamiast do kodu VBA Arkusza1 wstawisz moduł i tam umieścisz kod?
Co zrobić, aby po po zmianie wartości w kolumnach 5,6,7,8; Data i godzina w kolumnach B i C pozostała niezmieniona. Odpowiadając tak na "sucho" ... trzeba do kodu dodać coś takiego: Wariant I If Target.Column = 5 Or Target.Column = 6 Or Target.Column = 7 Or Target.Column = 8 Then " można skrócić do " If Target.Column >= 5 And Target.Column <=...
Witaj, nie bardzo rozumiem co masz na mysli z tym 00:30 w godzinach nocnych i w jakim celu odejmujesz to od wyniku. Wynik jest ujemny dlatego sa krzyzyki. Chodzi Tobie o dodatkowa premie nocna? EDIT: poprostu objasnij co ta formula ma obliczac zebym w ogole mogl sie w niej odnalezc
Musisz się zdecydować albo wpisujesz godziny jako tekst (wtedy w cudzysłowiu) albo jako liczby. Jeżeli chcesz to dalej np. sumować to proponuję konsekwentnie jako liczby. Z tym że trzeba pamiętać, że wpisane 8:00 to liczba równa 0,333.. a tylko prezentowana w formacie godzinowym. Czyli np. 12:00 to 0,5 (część doby), 6:00 to (0,25 część) doby. Do obliczeń...
Harmonogram zadań?
Jeśli chodzi o te dwa minusy, to służą one do zamiany wartości pseudotekstowej czasu "6:0" na liczbę (w tym przypadku 0,25). Natomiast co do funkcji MAKS.WARUNKÓW byłem przekonany, że ona już była dostępna w Excelu 2016, ale widzę, że jest dopiero w w wersji 2019. To trzeba poszukać jakiegoś rozwiązania zastępczego. Zamiast MAKS.WARUNKÓW możesz użyć:...
Musisz pododawać kolejne sumy po podstawieniu i wymnożeniu (formuła tablicowa, gdzie zakres to wiersz grafiku) [syntax=text]SUMA(JEŻELI(zakres="D";1;0)... trochę założenia, bo dla WYSZUKAJ.PIONOWO "D" oraz "d" to to samo...
i jeśli w ten sposób? =WARTOŚĆ(TEKST(D2;"hh"))+JEŻELI(WARTOŚĆ(... Dodano po 7 lub =GODZINA(D2)+JEŻELI(MINUTA(D2)>=30;0,5;0...
Suma jest prawidłowa tylko trzebaby było "odsłonić" dni. Jeżeli mają być tylko godziny zmień format komórki na niestandardowy: [g]:mm
mrx nie bądź takim czarnowidzem :) da się zrobić obliczenia i na tym co autor przedstawił. Ale formuła jest trochę zawiła. Kłopot polega jednak na systematyczności danych i kolejnych warunkach o których autor nie wspomniał. Oprócz "off" i "f" jest jeszcze "offf", "inv", "dos" itd. a dla excela musi być jasne jak to policzyć (czy to 0 czy 8 czy dzień...
Z pewnością był, ale mi też się nie chce szukać ;) Spróbuj: http://obrazki.elektroda.pl/1075726600_1... To wersja najprostsza, bez niedziel i świąt. Jeśli potrzebujesz rozbudować bardziej, szukaj na forum w postach kolegi marek003...
A o dzieleniu całkowitym i reszcie z dzielenia w szkole nie było? można np tak: =ZŁĄCZ.TEKSTY(ZAOKR.DO.CAŁK(A7/6... gdzie komórka A7 zawiera wpisane minuty
Ech, niedowiarki :) http://obrazki.elektroda.pl/6478381200_1...
Tak na szybko co do łączy. Przy tworzeniu arkusza zapomniałem poprawić jeszcze parę formuł dlatego wyskakuje prośba o łącze do poprzedniego skoroszytu. W arkuszu Marzec w komórce AJ5 wpisz =AH5+Styczeń!AH5+Luty!AH5 i skopiuj w dół do końca w AK383 wpisz =Luty!AK383 a w AO384 wpisz =SUMA(Styczeń!AK384;Luty!AK384;AK384... i to załatwi sprawę pytania...
Wydaje mi się, że to wszystko jest jednym wielkim nieporozumieniem. Ja rozumiałem, że te punkty O, A, B i C, to są punkty na płaszczyźnie wykresu (tak jak to pokazano na rysunku), tymczasem Pani interpretuje to jako punkty na osi czasu, czyli osi poziomej (czyli rzuty tych punktów z wykresu na oś czasu). Wykonanie obliczeń według pokazanego wzoru przy...
Nie zadziała w przypadku pracy powyżej 16 godz.
Tak powinno być?
Pewien forumowicz zadał mi na PW następujące pytanie: A jesli zaczyna sie i konczy w tym samym dniu, to co zrobic??" Jakoś mi umknęło... Można (w załączonym wyżej arkuszu) wkleić w B6 i przeciągnąć w prawo Np =JEŻELI(ORAZ(DZIEŃ.TYG($A3...
Zapewne problem tkwi w (partokrotnym) "sztywnym" odwołaniu do komórki $O$23 w formule. Skopiuj formułę do pierwszego wiersza. Zaznacz tą komórkę i bylejaką inną obok wciśnij CTRL+H i zamień $O$23 na komórkę gdzie masz "stałą" 24:00 np O2 ale pamiętaj o dolarach czyli $O$2. Następnie skopiuj tą komórkę z poprawioną formułą w dół. Myśle że jasno - jak...
https://obrazki.elektroda.pl/5493259300_... :D - suma czasu jest większa niż 24h - stąd błąd :D Nie ma za co :D
Ale nie ma nic niemożliwego. Pan Maciej Gonet prawdopodobnie można utworzył by formułę. Lub można użyć makra. W każdym przypadku powinniśmy myśleć. Ale wtedy będzie trudny do planowania w przyszłości
Dodanie sum cząstkowych z każdego dnia.
Dzieje się tak, ponieważ każda zmienna jest domyślnie widoczna tylko w obrębie danej procedury. Nie możesz w CommandButton1_Click() przypisać Set wb = Workbooks.Open(sciezka), a próbować ją odczytać w innej: CommandButton2_Click(). Żeby nie kombinować ze zmiennymi globalnymi: 1. Albo w CommandButton1_Click() w miejscu komentarza '.......dalsza część...
chcę dodać dwie godziny 09:00+23:00 liczy wtedy 08:00 ... zastosowanie dla pytania nr 2 daje wynik 768:00:00 Dane wejściowe są źle podane jeśli wychodzi 768 godzin. http://obrazki.elektroda.pl/1856884500_1... Jedna doba to wartość 1 (jeden). Dlatego część doby to proporcjonalna część tej jedynki, np. godz. 12:00 to 0.5. Jeśli sformatujesz...
Dołącz plik tutaj
Teraz po drobnych poprawkach powinien działać. Tylko obliczanie różnicy musisz uruchamiać ręcznie. I pamiętaj, żeby czas był zarówno w kol. B jak i D, bo procedura nie ma obsługi błędu.
Jest tam wykorzystana kontrolka 'dtPicker' Potwierdzając problem z cytowanego przez autora wątku i dyskusję o problemach z tą kontrolką - oto zachowanie tego pliku na moim komputerze :) http://obrazki.elektroda.pl/5826995400_1... Czyli tak jak mówiliśmy - dateTimePicker = samo zło :D Plik kalendarza rozbudowany o textbox do wyboru godziny...
Nie mam pojęcia jak wyliczyłeś "swoje" minuty. Jaką godzinę przyjąłeś za pierwsza że ci wyszło to co wyszło. Obok załączyłem wyliczenia minut, przyjmując że badanie rozpoczęło sie 8 marca o godzinie 00:00 i każda data i godzina to kolejna wartość zwiększająca czas "eksperymentu" o daną ilośc minut
Zrozumiałem, że błąd polega na omyłkowym kliknięciu w kolumnie C zamiast w B. Jeśli kolumny i godziny są wprowadzone prawidłowo, a problem stwarzają daty, to obliczenie różnicy można przeprowadzić wg wzoru: [syntax=text]=MOD(C1-B1;1)[/syntax] Jeśli zakłada się możliwość ręcznego wprowadzania danych, to potencjalnych możliwości błędu jest więcej. Poza...
:) ... sformatować ... bowiem to co widzisz jako format godzinowy w arkuszu, to tylko zwykła excelowa ściema. W komórce jest właśnie to, co ci się wyświetla w liście kombinowanej ... :) Np.: [syntax=vbscript]Option Explicit Private Sub UserForm_Initialize() Dim tbl(), indeks With Arkusz5 'tbl = .Range(Cells(10, 4), Cells(10, 15)).Value 'lub tbl = .Range("d10:o10").Value...
Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem. Chodzi o to, o czym pisałem wcześniej? Na lewo godziny, na prawo W, D, () a po środku suma+suma?
W Twojem przykladze Dim pn As Integer wtedy 2+0,5=2 (0,5 jest Single)
Można i bez TP, samymi formułami, patrz załącznik.
Witaj. Ekspertem z Excela co prawda nie jestem, ale zobacz załącznik. Generalnie pozmieniałem właściwie tylko format danych w komórce (zastosowałem format, który jest interpretowany nie jako godzina taka jak na zegarku, która będzie zawsze dodatnia i w zakresie 0:00-23:59, a format godziny:minuty, który umożliwia wyświetlanie wyników dodatnich/ujemnych...
1. W celu uzyskania daty, zamień "." na "-" w kolumnach D i K -zaznacz kolumnę -Ctrl+h Nie wykonuj, jeśli u Ciebie wyświetla prawidłową datę (Czesi mają kropkę, zdaje się). 2. Odejmowanie+format niestandardowy
Żeby wykonywać jakiekolwiek obliczenia trzeba najpierw upewnić się, czy to co masz to są faktycznie daty i czas rozpoznawane przez Excela, czy też są to teksty z wyglądu przypominające daty. W tym drugim przypadku należy dokonać przekształcenia. To czy są same daty, czy daty z godziną to nie ma zasadniczego znaczenia. Data bez godziny będzie interpretowana...
https://support.office.com/pl-pl/article...
Można tak na przykład - bardzo sobie utrudniasz życie wprowadzając to rozbite w komórkach, datę i czas rozpoczęcia a także wynik zakończenia można uzyskać w pojedynczej komórce sformatowany jako RRRR-MM-DD HH:MM na przykład.
Spróbuj: =A1&TEKST(A2;"g:mm"...
Na poprzednim forum miałeś kłopot z liczeniem formuł jeżeli nie ma daty. Jeżeli nie chcesz by ci wyliczało kiedy nie ma daty, formuły liczące z danej komórki zamknij w funkcji "jeżeli" np. (jeżeli w A1 jest data). =Jeżeli(A1="";""; i tu cała wcześniejsza formuła - bez równa się)
Problem wydaje mi się trochę udziwniony, bo jeżeli minuty są potrzebne, to dlaczego nie ma być zer gdy są tylko pełne godziny? Dwukropek oczywiście można zastąpić przecinkiem, tylko czy to jest lepsze? Wszak minuty nie są setnymi częściami godziny. Natomiast format czasu nie jest tak elastyczny, żeby można było pominąć minuty gdy są równe 0, a wyświetlać...
Najprościej zastosować funkcję MOD. Wszystko rozgrywa się w ciągu sąsiadujących dób, więc wyniki powinny być zawsze poprawne. Chyba, że ktoś śpi ponad 24 godziny.
zmodyfikowany tylko 4 cyfry nie po to, aby zmienić kolejność arkuszy, nowe dodajemy na końcu
Czy ja mógłbym odświeżyć lekko temat i zapytać czy jest szansa żeby ktoś edytował ostatni plik który wstawił (at)marek003 bo interesuje mnie tylko jeden wiersz tej całej funkcji a mianowicie wiersz numer 3, gdzie mam godziny pracy, a widzę że w komórce E3 jest funkcja takiej długości że mi ręce opadły jak ty to w ogóle ogarnąłeś :D SZANUJE Chciałbym...
Wybierz rodzaj słupkowy lub połączony X,Y
To znaczy, że interesuję Cię np czas pomiędzy piątkiem godziną 21:00, a poniedziałkiem 8:30? W wyniku działania powinieneś otrzymać 3 godz i 30 minut?
Zakładając, że w CA3 jest normalna liczba (czas dodatni), a tylko w CA2 tekst, możesz dać w CA4: [syntax=text]=CA3+JEŻELI(LEWY(CA2)="-";-... propozycja, żeby jak najmniej zmieniać w arkuszach. Ale na przyszłość lepiej planować obliczenia bez ujemnych czasów.
Do tego co napisałeś, to tylko takie coś można ulepić. Czy w Twoim grafiku nie liczy się "doba pracownicza"? Zakładanie, że zmiana zawsze trwa 8 godzin (bez wpisywania godziny końca), może być błędem. A jak ktoś będzie pracował np. 10 godzin, to...?
Spróbuj w ten sposób. W C2 wklej =SUMA.JEŻELI(ADR.POŚR("' "&C$1&"'!B$3:B$181"... "&C$1&"'!AH$3:AH$181"... i możesz kopiować we wszystkie strony. Jest jeden kłopot. Nazwy arkuszy rozpoczynają się od spacji, w nagłówkach jest różnie. W formule przyjąłem, że spacja jest...
Przykład w załączniku. Utwórz folder 'raporty' tam, gdzie znajduje się ten plik.
Chodzi o to żeby godziny z komórki G36 mnożył przez stawkę G37 i wyświetlał prawidłowy wynkik w G38. Biorę na przykład to co jest wpisane. Stawka 7,5€ / godzina Liczba godzin 71:20 czyli 71godzin i 20 minut 71*7,5= 532,5€ za pełne godziny. 20 minut to 1/3 godziny a więc 7,5€/3=2,5€ 532,5+2,5=535€ i taki wynik wychodzi...
Sprawdź taki arkusz czy jest to o co Tobie chodziło.
Gdy tak zrobię wychodzi 11:12 Musisz sformatować komórki na odpowiedni typ danych. Po za tym w załączniku do poprzedniej wiadomości masz plik z przykładem.
Cytat z microsoftu dot. skrótów klawiszowych: [syntax=vb]Bieżąca data Zaznacz komórkę i naciśnij klawisze CTRL+; Bieżąca godzina Zaznacz komórkę i naciśnij klawisze CTRL+SHIFT+; Bieżąca data i godzina Zaznacz komórkę i naciśnij klawisze CTRL+; oraz naciśnij klawisz SPACE, a następnie klawisze CTRL+SHIFT+;[/syntax] Albo robisz to więc w sposób nr 3,...
No właśnie podstawa to zrozumienie :-). Chodzi Ci o to że jak jest godzina w danym przedziale to mają być odpowiednio kolorowane dane. Nie że dane zawierają informacje o godzinie :-). Jednak jak byś dał przykładowy plik to już by było dawno rozwiązane. Fakt rozwiązanie jest banalne. To jest rozwiązanie (koloruje tekst, jak chcesz wypełniać komórki kolorem...
Możesz połączyć funkcje z tekstem i zrobić np. wyświetlanie ilości wg przykładu, możesz zsumować razem 12 i 8 ... Opcji jest mnóstwo, tylko od Twojej inwencji zależy co i jak zrobisz :) I korzystaj z odwołań względnych, mieszanych i bezwzględnych, można wtedy łatwo przeciągać i kopiować formuły :)
Jak podzielić pełny etat na 5/8 i 3/8 excel Wykonałem prosty formularz który "prawie działa", dzielący etatowe godziny pracy na 3/8 i 5/8. Wszystko działa dobrze, jeśli pracuje na pełnych godzinach pracy bez tzw. 8:30; 9:30 itd. Jeśli wprowadzam "połowki" lub "piętnaski" i dzienny czas pracy nie wynosi 8h, wtedy na sumarycznej wartości arkusz zlicza...
A to chciałeś uzyskać takie kolorowanie?
Jeśli ma się to odbywać automatycznie, myślę że makro musiałoby być uruchamiane przy otwarciu arkusza. Powinno zawierać funkcję timer, a reszta kodu (badanie godziny, kopiowanie itd) w pętli, uruchamianej co czas określony przez PauseTime, lub coś podobnego. O to chodzi?
Dla godziny w komórce A1 =(A1-MOD(A1;1))*24+GODZI... i ogólne formatowanie liczb w komórce.
To ma być coś takiego? :
Nie zauważyłem wcześniej tego sumowania. Czyli wracamy do liczb. Poprawiłem formuły, wpisałem zera w formacie tekstowym zrozumiałego dla CZAS.WARTOŚĆ. Pamiętaj, że formuła CZAS.WARTOŚĆ(PRAWY("1:00-5:00";5)) zwróci błąd. Czas płynie tylko w jednym kierunku i nie może być minusowy, nawet w Excelu... Zerknij do załącznika, nie sprawdzałem poprawności sumy....
ale zobacz: Posortuj najpierw... Albo nagraj makro sortowania i dopisz na początku procedury kolegi PRL
Należy zauważyć, że w programie Excel w formacie 'data-czas' dzień jest równa jednostce i nie 24. Tzn. 12:00 na ekranie liczba rzeczywiście 0,5. =JEŻELI(R20="W";"W";JEŻELI(R20="U";"08:0... 24 -R20)+S20);S20-R20)))
W kolumnie F masz formuły: E7 - B7, czyli 33 godz - 2 godz = 1 dzień i 7 godz. Excel pokazuje Ci tylko 7 godz a w domyśle masz 31 godz. Dlatego pokazuje Ci taką sumę godzin. Popraw projekt od początku.
Proszę podać, jakie mają być wyniki, gdy godziny wypadają poza przedział 8-17 w dni robocze? Czy te godziny mają to być wliczane, czy nie? Bo tych ostatnich przykładów nie rozumiem. Jak można coś zaczynać w sobotę o 16:27, jak sobota jest dniem wolnym? Jak liczyć te godziny w sobotę? Czy liczyć dopiero od poniedziałku od 8-mej?
:arrow: marek003 Jeżeli potrzebujesz używać nazwy to ostatni = Workbooks.Count plik1 = Workbooks(ostatni).Name MsgBox plik1 Jeżeli masz więcej otwartych (Workbooks.count >1) można posługiwać się odwołaniem: ostatni - 1 itd. p.s. Wesołych Świąt! Dla wszystkich tu zaglądających również...
Ma kolega szczęście, że się akurat nudziłem... Ale jakieś drobne modyfikacje proszę już sobie samemu wykonać.
Dobry wieczór, Nie da się chyba tego zrobić w sposób oczywisty, ale jakoś można, stosując pewne "sztuczki". Przede wszystkim w komórkach, w których mamy wprowadzać dane i wykonywać obliczenia muszą być odpowiednio sformatowane (niestandardowo). Podam 3 sposoby (żaden nie jest idealny, ale jest z czego wybrać). Sposób 1 - najbardziej naturalny Format...
Wtrącę swój kod VBA: [syntax=vb]Sub Srednie() Dim ow As Long, x As Long, d As String, g As Integer, ds As Double, l As Integer Dim gs As Double, lg As Integer ow = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row lg = 1 For x = 2 To ow d = Cells(x, 1) g = Val(Left(Cells(x, 2), 2)) ds = ds + Cells(x, 3) ld = ld + 1 If Cells(x + 1, 1) = d Then If Val(Left(Cells(x...
Cześć. Ile maksymalnie godzin może pracować pracownik?
Witam Potrzebuję formułę, która obliczy mi przepracowane godziny świąteczne. Problem polega na tym, że praca może się zacząć o każdej porze dnia i nocy i może trwać dowolnie długo. Praca będzie od poniedziałku do niedzieli. Dodatkowo dni świąteczne liczone są w godzinach od 7:00 w niedzielę (lub święto) do 7:00 w poniedziałek (lub następnego dnia) ....
145 godzin + (35min/60) = 145.58333.. (35 minut to 0.583 godziny inaczej 58.3% godziny). Można i sekundy - poprzedni wynik + (17sekund/3600) wychodzi, że 17 sekund to 0.0047 godziny. Masz sposób liczenia a formułę wymyśl sam :).
Widzę, że to jest bardziej skomplikowane niż myślałem. Nie to nie jest skomplikowane :sm31: Musisz zwrócić uwagę na to co chcesz liczyć i mieć świadomość jak czas i daty liczy Excel :D Przykładowo dla Excela aktualny dzień i godzina to 43441,8477054398 :please: i musisz to uwzględniać przy formatowaniu swych komórek - najczęściej potrzebne jest formatowanie...
Trzeba odpowiednio sformatować wynik. Załącz przykładowy plik, a nie obrazki.
Pierwsza kolumna : 23/07/2014 07:00 (data i start godziny pracy) Druga kolumna: 7.46 (czas pracy w h) Drugi wiersz kolumna pierwsza jest wynikową dodania godziny rozpoczęcia pracy do czasu pracy ( stąd 7:00 + 7.46 = 23/07/2014 14:46) Jedyne czego potrzebuję to ustawić zakres liczenia czasu pracy tak by odejemował godziny od 18:00 do 7:00 od czasu pracy....
W załączeniu z kolumna pomocniczą (po przemyśleniu jednak najprościej będzie z kolumną nawet dla suma.warunków()). Datę poszukiwaną wpisujesz wg formatu daty excela (w polskim rok-miesiąc-dzień) Ponieważ nie było pliku a miałem wolną chwilę to recognitą "przeleciałem" twoje zdjęcie. :) ale na przyszłość załączaj pliki z przykładami a nie fotki.
a to VBA to po prostu jest genialne VBA jest dla leniwych. Zamiast codziennie tracić godzinę na te same operacje, jedno makro i się robi w 15 sekund. Reszta godziny wolne.;)
A B C D E F Rozpocz Zakończ Czas dzienny 1 09:00:0023:00:00 14:00:00 2 08:15:0023:14:00 14:59:00 3 07:12:0011:09:00 03:57:00 4 5 6 7 8 9 10 32,93333333 3256 Komórki Rozpoczęcia i zakończenia w formacie hh:mm:ss Czas pracy dzienny w formacie hh:mm:ss komórka D1 =B1-A1 komórka D2...
W pierwszej komórce wpisujesz 2006-01-01, "łapiesz" lewym przyciskiem myszy czarny krzyżyk w prawej dolnej części komórki i ciągniesz w dół do uzyskania daty 2006-12-31. Potem zmieniasz format daty w całej kolumnie na taki jaki potrzebujesz (menu Format->Komórki...->Liczby->Data )
Chyba o to Ci chodzi (załącznik). Klikasz na dowolną godzinę w tabeli przestawnej prawym myszy i wybierasz "Field settings" https://obrazki.elektroda.pl/3326323900_... Potem zakładka "Layout & Print" i zaznaczasz "Show items with no data" https://obrazki.elektroda.pl/9317582800_... Potem w filtrze wykresu odznaczasz...
Witam, Mam pewien problem. Potrzebuję policzyć ile godzin w czasie pracy pracownika trafia w godziny nocne. Wg przepisów jest limit ilości godzin które pracownik może przepracować w nocy i chciałbym móc to sprawdzać na podstawie raportów z zegara w firmie (odbijanie czasu wejścia i wyjścia). Forma zapisu to: A1 Godzina rozpoczecia pracy B1 Godzina zakonczenia...
godziny excel godziny pracy excel excel godziny pracy
premier instrukcja alkoholem izopropylowym nagrzewnica power
ogranicznik przepięc urmet schemat
Dekoder wyświetla same zera - przyczyny i rozwiązania Audi A6 C5 błąd 1570 - problem z immobilizerem