ECU 41 - bez airbag 61 - z airbag W komforcie nic nie zmieniasz.
Tak dokładnie tak.
programatorem z pamięci jeśli to simens to możliwe że ma go w spisie io terminal ,ale nie sądzę żebyś zapłacił tyle za sprzęt aby go użyć kilka razy. Możesz jedynie rozebrać komputer odlutować i przeczytać eeprom . Do tego wystarczy np pony prog którego możesz zbudować samodzielnie.
Z tego co napisałeś to wygląda na uszkodzenie ECU.
Wysłałem ci.
Zasilanie idzie z bezpiecznika, jeśli się nie mylę to ze skrzynki pod maską koło akumulatora, sprawdziłeś bezpieczniki jak należy?
Na jutro wyślę schemat k-line do ECU można podłączyć bezpośrednio do ECU
A jaką ECU widzi temperaturę paliwa?
Tak jak podejrzewalem w tym ecu nie ma mozliwosci zablokowania immo.
Skoda Fabia 1 bardzo ciężko odpala na ciepłym- to problem startera lub -Hot start error, lub wtryski możesz wysłać mi dump z ECU -rozwiązam ten problem brak komunikacji z ECU -to problem z k-line (Radio, Abs, Klima) -napryamue może pomieścić przewod z diagnostyki do ECU
A lampka immo to co?
Jeszcze raz za kolegą powyżej - po włączeniu zapłonu check zaświeca się a po uruchomieniu silnika gaśnie? Sprawdź ciągłość przewodu pomiędzy A-29 sterownika i "7" złącza diagnostycznego.
Zrób clona 95080 oraz flash.
Magneti Marelli IAW4LV.C Fabia/Polo 1.4/16V AUB . Silnik z "poczwórną" cewką.
Nad nogami kierowcy. Najprawdopodobniej pierwszy od prawej w dolnym rzędzie. Jak go wyjmiesz to ECU załapie błąd przekaźnika pomp paliwa.
7 jest od wspomagania i ECU.
A w jakich modułach ich brak. ABS/ASR? ECU?
Pełny opis na stronie programu VAG-COM. Do przeprowadzenia potrzebujesz z ECU wyciagnąć PIN.
Chyba z oryginalnego będziesz musiał odczytać i flash i eeprom i wgrać do drugiego , inaczej nie ruszy, moim zdaniem.
przy sterowniku nie mogę ich zlokalizować czego nie umiesz zlokalizować ? masz opis kostki ECU i masz też opisane piny czujnika..... jak nie umiesz czytać schematów to miernik ustaw na tzw. brzęczyk i wtedy jedna sonda do kabelka w czujniku a drugą sondą szukasz w kostce ECU. Druga rzecz to czujnik jest w oleju uszczelnienie puściło na wale korbowym...
W żadnym przypadku komputer nie mówi tutaj o uszkodzonej sondzie itp. Błąd dotyczący sondy to problem w jej obwodzie. Należy sprawdzić instalację pomiędzy pierwszą sondą a ECU. EGR - niewystarczający przepływ. Przyczyną może być przytkany układ EGR. Włącznik hamulca - niewiarygodny sygnał, tutaj również należy sprawdzić najpierw instalacje pomiędzy...
Faktycznie iskra pojawiła się ale teraz musze dopasowac immo do ecu
podmien ecu .
Przeciez napisał że Fabia :D
Ugniły kable między ecu silnika a wnętrzem kabiny. Licznik nie widzie ecu i wzajemnie.
Wg polskiego prawa masz odpowiednie artykuly wymianę urzondzen musisz zgłosić w przeciwnym razie laweta i po dowodzie rejestr. Co do kwestii innych szkód rozpowiadać takie rzeczy. Jes do niem serwisu może coś odczytają z ecu.
29f400bt d gory w programator i ogien
Kolego z całym szacunkiem ale ciemno widzę czy to sam ogarniesz. Jak dla mnie to padł jakiś główny bezpiecznik bo dużo modułów martwych, możesz sprawdzic np czego nie ma na ECU czy zasilania czy masy, ale musisz mieć schemat.
A pierwszy to nie czasem 01201 a nie 12001 jak tak to sprawdź "bezpieczniki blaszki" na akumulatorze do tego sprawdzenie błędów w ECU.
Dzień dobry posiadam problem nie mogę połaczyć się z ECU sprawdziałem większość i pytanie czy wina leży po stronie nie orginalnego radia ?
Sprawdź napięcie na ECU, piny A3, A5, A6
Jakie auto? Dodano po 1 Fabia 1.4 MPI?
Zobacz 06964.
Może na początek zamień wtryskiwacze/cewki/świece miejscami Potem sprawdź okablowanie między wtryskiem a ecu
Poszło na PW
To do czujnika dochodzi plus? Przewody z czujnika idą do ECU czy licznika?
Zerknij tu: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Jest naprowadzenie na uszkodzone ECU.
Nie nie był sprawdzany pobór na postoju a o co chodzi z tym ecu
Sprawdź ciągłość przewodów od sondy do ECU.
Auto jak w temacie z silnikiem 1,2 6v co 200 km wyskakuje błąd zbyt bogatej mieszanki i braku sprawności katalizatora. ecu ???
Sprawdź ten schemat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Mi też się wierzyć w to nie chciało ale niestety tak było, a po tej zamianie wtrysków zmienialiście kodowanie w ECU? Czy na starym kodowaniu?
Nie ma problemu z adaptacja , jak i off , wstukaj w google wszystko sie dowiesz jak zrobić.
SZło by ale trzeba mieć narzędzia do tego.
Można sprawdzić złącze ECU i połączenia pod skrzynką bezpieczników
sk700 ale tam są tylko dwa przekaźniki jeden od zasilania pompy paliwa a drugi od zasilania ecu jak bym miał twój nr przesłał bym Ci fotkę jak to wygląda Dodano po 15 A więc przekaznik sprawdzony i wszystko ok i przewód niebiesko zielony idący na 23 pin do ecu też sprawny
A możesz sobie nagrywać też wskazania z ECU od auta?
Mam taki problem, Fabia 1.2 2006. Nie odpala mimo, że kręci. Iskry są, paliwo podawane jest, błędów w ECU brak. Po prostu wszystko ok, a nie odpala.
Z tego co wyczytałem to skoro uszczelniacze zaworowe wymieniane to musiała być nowa uszczelka pod głowicą. I jeśli jest zbyt bogata mieszanka a podejrzewam że bład z sondy wróci to walnięty jest wtryskiwacz lub ecu
Kolejne auto z dziwnym zachowaniem wtryskiwaczy, strasznie leją i auto nie uruchamia się. Brak błędów w ecu, wtryski sikają na odległość 1,5 m. W aucie widzę już sterownik z 2009 roku czyli wymieniane. W parametrach widać kosmicznie długi czas wtrysku przy odpalaniu do 32ms. Ktoś może ma na warsztacie takie auto i może zobaczyć jaki jest czas wtrysku...
Sprawdź wiązkę pod akumulatorem przy ścianie grodziowej przed zagięciem. Pęka przewód od sprysku i kable puchną. 1-masa 2-masa 3- +12V ACC II 2- podłączany 2- odłączany 21- Can L 20-Can H 17- diagnoza 62- +12V ACC I 1- podłączany -1 odłączany
Ale pieprzycie, w sterowniku nie ma żadnego pinu. Napisałem co trzeba zrobić.
rok 2003 , podczas przyspieszania dochodzi do 100 km/h obroty ida rowno i wtedy bach tryb awaryjny maksymalnie 2 tys obrotów , ten tryb wchodzi tylko podczas przyspieszanie pod gorkę Dodano po 4 zastanawia mnie jeszcze fakt dlaczego komputer widzi wszystko , oprócz ECU...
Ecu widzi prędkość samochodu w blokach pomiarowych.
A czy sprawdziłeś przewody od cewki zapłonowej? http://obrazki.elektroda.pl/8241642100_1... Sprawdź sygnały napięciowe na przewodach zielono-brązowym oraz zielono-żółtym chociażby diodą LED z rezystorem, wykluczysz w ten sposób uszkodzenie przewodów od ecu do cewki oraz samego ecu. Jakie błędy obecnie zgłasza ecu?
Dla pocieszenia, nie jesteś jedynym użytkownikiem Fabii, który sobie uziemił auto programem do liczników Fabia C86 by Gopel Musisz załadować poprawną zawartość do licznika (która wyleciała w powietrze, bo zapisany plik masz już rozsypany) programowanie kluczyków i ECU. Powodzenia.
Okazało się, że CDIF2 nie mógł się połączyć, a na tamtą chwile VCDS'a miałem w naprawie. AUTOCOM połączył się z ABS - brak błędów. Przyczyną awarii był UWAGA WYCIĄGNIĘTY ŁAŃCUCH!! rozrządu. Przy 26tys km... A nie wkręcanie sie na obroty na "luzie": Sterownik ABS widzi że auto stoi i aby uniknąć uszkodzenia silnika nie pozwala kręcić obrotów do końca....
Fabia 1.4 16V 101km 2002r benzyna. Kod silnika BBZ Potrzebuję informacji o jakich numerach fabrycznie idzie tam przepustnica?. Numer ECU to: 036 906 034 DF
Witam Koledzy mam problem z fabią, po przekręceniu zapłonu jak i po zapaleniu silnika, migają kontrolki kierunkowskazów i kontrolka akumulatora czasami nie działa wspomaganie, były też problemy z prędkościomierzem i wskaźnikiem paliwa. Silnik trochę poszarpuje jak się rozgrzeje. Interfejs odczytał błąd 01314 "Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika...
No to albo masz złą procedure wpisywania kluczy albo masz zły pin, VCDS musi pójść jeśli jest dobry pin. Co do braku błędów i nie odpalania sprawdź bardzo dokładnie wszystkie połączenia przy akumulatorze, czy zawsze zapala Ci się na chwilę kontrolka check silnika ? Jeśli nie oznacza to brak zasilania ECU.
Włącznik pedału hamulca jest podwójny- ma dwa styki. Jeden to informacja dla sterownika silnika - przy wyjętym włączniku styk jest otwarty. Drugi to włącznik świateł stopu - przy wyjętym włączniku styk jest zwarty. Styki zmieniają położenie po wciśnięciu bolca na włączniku. Czerwono- czary to zasilanie włącznika świateł stopu a czarno-czerwony to wyjście...
powinien to byc pin 80
ad2. dobrze myślisz.
Dlatego że w starszych VW często przekaźnik ten był też od zasilania ECU , przynajmniej tak było w TDI , nie wiem czy w benzynie też ale warto spróbować.
Jakim przekaznikiem?? Zasilanie z przekaznika pompy a ecu wystawia i steruje masą
Wtedy wszystko powinno się zgrywać? A jakaś podpowiedź gdzie znajduje się ta pamięć? :)
Niestety nie wymienili czujnika skretu bo komputer nie wskazal usterki (wylaczenia) wpomagania. .. zagwozdka ... Niktóre błędy te mniej ważne są kasowane po wyciągnięciu kluczyka. Być może bład był na tyle błahy, że został skasowany (może wiechałeś na jakąś przeszkodę i na chwilę poziom płynu w zbiorniczku wspomagania był mniejszy od minimum i ECU...
To chyba łatwiej wymienić licznik, niż dorabiać jakiś układ skoro się na tym nie znasz... W Fabii w tym roczniku był dostępny fabryczny licznik z "komputerem". Trzeba wymienić licznik i przełącznik zespolony. Oczywiście można odczytywać te informacje z ECU przez linię diagnostyczną, zresztą fabryczny licznik właśnie z ECU je bierze.
To w takim razie zajmij się licznikiem.Tutaj sygnał obrotów wału ma znaczenie.Tylko nie wiem skąd licznik to bierze czy z ecu czy jak w starych gruzach z alternatora.
Potrzebuje wymienić ECU jaki pin jest do obu sterowników?
O AFN-ie chyba napisano juz wszystko. Trzeba zrobic logi. :> W tym silniku to: nie widzi obrotow walu korozja na stykach ECU, wtyczek itd, problem z przekaznikiem, immo, pompe ciezko zajezdzic, spekane wezyki. Musisz kupic interfejs.
Ale o których błędach mówisz bo chyba nie tych z diagnostyka o EGR bo że ubogo na sondzie to rozumiem że na LPG ci wywala ale to czegoś ECU gazu brakuje i słabo sika gazem. Sprawdź jak się zmienia ciśnienie w STAG przy przegazowaniu czy stoi na 0,33 czy spada i o ile bo może jest walnięty. A czemu ma osobne zasilanie a nie normalnie z wtyczki z ECU...
Pin 728/323 w ecu hamulców. Ciągniesz kabel i masz.
Wszystko zależy od ECU, w fabii nie było problemu, być może w tym już następuje korekcja ilości paliwa od przebiegu i trzeba emulator poziomu paliwa. Każda instalacja sekwencyjna może podpierać się benzyną, jeśli gazownik twierdzi, że to nie możliwe to trzeba by go zmienić. Fajnie ktoś poprawiał kolektor i montaż wtrysków - widać zaślepki.
Błąd czujnika sprawdzasz VCDS ? Jeśli tak to tam też sprawdzisz czy ecu widzi naciśnięcie pedału hamulca. Jaki błąd masz ? Nie masz jakichś żarówek LED w lampach założonych ?
Podobnie jak w Fabii szukałbym przyczyny w wiązce pod ecu nad podłużnicą. Przekaźniki masz pod kierownicą licząc od góry od lewej nr 4, 8 oraz 10. Licz też puste niewykorzystane miejsca.
Tak, dokładnie. To na 100% nie jest przekaznik na swiece gdyż ten znajduje się w okolicach akumulatora w tym aucie. Błędów w ecu brak. Moduł komfortu tez nic.
Komputer uległ uszkodzeniu, dostałem drugi i mam problem z adaptacją jego do immo - auto odpala i zaraz gaśnie. Posiadam opis adaptacji ale nie chce mi jej przejść. Prosił bym o pomoc w adaptacji drugiego ECU Dodano po 11 Niestety nie posiadam kucza immo, czy jest on jakoś zapisany w starym ECU ??
kupic licznika vdo dopisac ecu dopisac nowe klucze po co Ci cały zestaw ... nie wiem , zwłaszca ze ma inny vin
Podstaw to musisz się połączyć z ecu i zegarami i to wszystko wyjaśni.
jest problem nie akceptuje ecu pinu co robić?
Podpowiedź - kontrolka EPC zapala się po utracie zasilania ECU (częsty sposób włączania dodatkowej blokady zapłonu).
Najpierw musisz zakodować klucze później zgrać ECU z immo. Daj wsad z ECU i napisz co to za sterownik.
Jak dajesz błędy to pisz z jakiego modułu one są. Skąd jest ten ostatni błąd? Jak nie potrafisz przetłumaczyć to użyj Google translatora. https://translate.google.com/translate?s... Sonda jest sprawna, gdyby pokazywał bogatą mieszankę bo jest uszkodzona...
W pierwszej kolejności komputer karoserii musi ci to obsługiwać bo do niego podłączasz manetkę i po CAN seterujesz ECU.
nie mogłem znaleźć podobnego oprócz montażu tempomatu w Skoda Fabia nie do końca Jestem przekonany czy to jest to samo. Numer wyłącznika zespolonego sugeruje platformę od VW T5, nie wiem na ile zgodne są oba auta, ale tam np. modułu kierownicy nie ma. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Potem jeszcze kwestia czy ECU łyknie kodowanie...
Nie raz zmieniałem mega wyciągnięty łańcuch ale zawsze pracował na 4... Może ecu nie daje impulsów w tym czasie?
Trwale tylko remap ECU czyli grzebanie we wsadzie. Po co chcesz podnieść obroty?
Nie wiem jak z Fabią, ale np. z SC z 2002 nie ma problemu - byle miał ECU wprowadzone przed 2000r lub zgodny z nim protokół. Fabia to VAG, więc nie powinno być problemów.
Co Ty gadasz? To info normalnie sprzed miesiąca, Fabia 1.6 2019, ASO Gdańsk Plichta. Wyjął ECU z auta, podłączył na blacie pod instalację, podłączył się kompem i diagnozował. Pytam co to? a on na to: emulator auta, ECU zachowuje się tak jak by był teraz w aucie.
Jutro na wieczór spojrzę na obrotomierz bo nie zwracałem uwagi na to bardziej zastanawiam się jak posprawdzac te masy która uciekła i gdzie jej szukać próbowałem dodać dwie dodatkowe z bloku na karoserie czy z rozrusznika lecz auto dalej nie zapalił jutro zobaczę vcds czujnik położenia wału i postaram się dodać jedna masa na ecu i zobacze co z tego...
Ecu z tdi do sdi chcesz włożyć? Życzę powodzenia.
Jest tam 93C86 ale to tutaj nie ma znaczenia. Pamięć jest pod tarczką prędkościomierza, na wysokości 65 mil/h. Widać ją bez sciągania tarczki ale jej nie przełożysz bez rozebrania licznika do gołej PCB. Ściągasz wskazówki (najlepiej zaznaczyć sobie ich położenie), ściągasz tarczki, ściągasz biały plastik pod tarczkami i masz dostęp do pamięci. Problem...
Witam Kolegów. :) Sprawa ma się tak - Skoda Fabia 1.4 44kW, po wymianie oleju zaczęła piszczeć 3 krotnie kontrolka oleju, 5 mignięć no i po tym zazwyczaj gaśnie, choć ostatnio coraz mniej. Ciśnienie oleju jest w porządku, olej taki sam jak wcześniej 10W-40, czujnik wymieniony, nadal to samo. Zazwyczaj zaczyna piszczeć na dużych wybojach i przy dłuższej...
Skoda fabia 2004 1.4 75KM silnik BBY bez gazu wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Świece wymienione, wtryskiwacze wyciągnięte, sprawdzone ok. Ciśnienie paliwa 3 bary stałe. Kompresja 14-15 na każdym cylindrze. Podciśnienie 430 milibar. Serwo, odma zaślepione bez zmian. Egr sprawny, wyciągnięty testowany na stole, zawór par paliwa zaślepiony...
no brawo , bedziesz pierwszy który to zrobi w koncernie wv licznik ustawia się tylko raz i przy tym zapisie zostaje upalona koncowka programowania i nie wiele juz zrobisz co ty chłopie za bzdury wypisujesz,nie masz pojęcia to nie wypowiadaj się. kolego gkondzior sam wsad jeszcze niczego nie załatwi,trzeba to wszystko zgrać do kupy (licznik z ECU silnika)
nie wiadomo czy LPG nie popsuło mapy PB i stąd takie błędy wyskakują. bo nie wiem czy możesz zresetować mapy ECU PB Odłączasz aku. na 0,5 h- dla pewności dłużej. Uruchamiasz zimny silnik na Pb , zostawiasz na wolnych obrotach do uruchomienia wentylatora chłodnicy. Bez gaszenia , przejechać się trochę. Masz reset. Warto spróbować . Pozdrawiam.
tak kolego, czytałem. na forum elektronikasamochodowa.net widziałem nawet wsad do tego sterownika tylko z innym kodowaniem. Chciałbym wyczyścić Crashdate i DTC ale przy zczytywaniu mam no ECU found;/
Czujnik powinien być sprawny bo przekłamuje ecu.(sterownik silnika). Tak to chodzi o ten elektrozawór. Może być kabelek z krokodylkiem. Zapnij na tą śrubkę od elektrozaworu i do plusa akumulatora a następnie uruchom silnik. Jak zapali to będziemy wiedzieli czego szukać Aby zgasić silnik będziesz musiał odpiąć ten kabel od akumulatora. Dodano po 4 Kabelek...
Może pomogłoby wyzerowanie w Ecu wartości adaptacyjnych.Trzeba wpisać 0 w zerowym kanale adaptacji.
fabia fabia alternator fabia fabia stacyjka schemat fabia fabia pompa wspomagania
spalić bezpiecznik kondensator regulacja parownika generacji moduł zapłonowy kabel
schema podlaczenia zamka centralnego vodafone calculator
Schemat centralki domofonu Fenix GM-WO – opis złącza, pinout, naprawa, Miwi-Urmet Citroën C5 HDi Hydractive Suspension Pump Faults, Diagnosis, and Repair Options