Dobrze ustawiłeś miernik? Czasem nie na napięcie przemienne?
Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
W Fabii gniją wiązki na potęgę, więc nie pruj wiązki tylko poprowadź nowy przewód.
Żarówka 21/5 i przewody twoim przyjacielem. Żarówka nie kłamie, albo działa albo nie. Nie oszukuje, zawsze jest przy tobie. Jak jest czynna to świeci, jak zdechła to nie. Nie oszukuje, że ją dziś głowa boli albo ma inne zmartwienia. Żarówka to przyjaciel grzebacza w instalacji elektrycznej. P.S. Jeśli zamierzasz grzebać coś przy sterowniku, zamień ją...
Czyli schemat w rękę i szukać od akumulatora do stacyjki, gdzie jest przerwa.
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Brak masy, skoro zwarłeś te kable i dalej nie świeci. Sprawdź ciągłość przewodów, od żarównki do mikrowłącznika i od masy do mikrowłącznika. Nie pytam, czy żarówka dobra:)
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Nie znam się na tym ;) Ale ja bym stawiał, że na jednym się pojawia + przy zwykłym włączeniu a na drugim przy włączeniu spryskiwacza na szybę :)
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
Wszystkie kontrolki w tym silniku zapalają się i po kilku sekundach gasną, tak ma być. Teraz zbadam napięcie na pompie przy włączonym prądzie..
no to tak: Jakie konkretnie DTC rejestruje pompa ? Pomiar napięcia na CANH/ CANL nie daje żadnej informacj, no może poza tym, że nie ma zwarcia do plusa, masy.
Raczej wiązka na podłużnicy albo złącze przy pompie albo rdza w samej pompie. W blokach pomiarowych masz odczyt napięcie jakie dostaje pompa.
Z włącznika świateł wychodzi napięcie na te podświetlenie?
najczesciej padaja złącza w kostce (lewy dolny róg chłodnicy)
W momencie kiedy szyby nie działają jest na nim napięcie
Zegarek :P on ma stałe napięcie.
Zmierz napięcie ładowania miernikiem ile wynosi.
Ładowanie z alternatora wynosi 13,6 - 13,7 V W mojej ocenie nieco za mało ale jak piszą forumowicze ''nie podałeś żadnych danych auta''. W mojej Fabii rocznik 2004 latem początkowe napięcie ładowania nie przekracza 14,0V a zimą jest bliskie 14,4V. Zarówno latem jak i zimą, spada dodatkowo o 0,2-0,3V po nagrzaniu silnika.
Fabia 2 1,6TDI jest od 2010r. , nie ta technologia.
Pytanie do kolegi patgaw : Czy rozwiązałeś już problem zbyt dużego spadku napięcia na masie :?:
Oj tego nie wiem. Mechanik zaproponował żebyśmy podmienili akumulatory - wszystkie kable zostały sprawdzone, zaskakujące jest to że nie ma problemu z odpalaniem itp. Potrafi nagle spadać napięcie do 10.8
Witam mam problem.... W skodzie fabii 1.9 SDI w skrzynce nad akumulatorem przewód numer 2 strasznie się grzeje... aż nad topił się plastik obudowy... to jest chyba przewód od alternatora.... ale nie jestem pewny... odłączyłem przewód przy alternatorze który jest do ładowania akumulatora i problem znikł.... Może mi ktoś powiedzieć czy to może być wina...
Co to znaczy odwrotnie podłączonych lejcach ? Odwrotnie podpięte klemy albo kable rozruchowe.
Dzień dobry. Mam podobny problem z uruchomieniem silnika skody fabia 1. Po włączeniu zapłonu brak napięcia na pompie paliwa. Po ponownym przekręceniu kluczyka pojawia się ale nie za każdym razem. Który przekaźnik wymieniłeś w mojej skodzie są trzy ?
TAK, powinien działać. Tylko podłącz tę diodę, żeby odwrotne napięcie nie uszkodziło ggeneratora. Możesz układ podłączyć za bezpiecznikami jeśli Ci tak wygodniej. I sprawdź wszystko miernikiem - czy są napięcia, czy są w odpowiednią stronę.
Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze.
W Fabii jest napięcie na gnieździe zapalniczki po wyłączeniu zapłonu, ale nie wiem czy miałbym odwagę zostawić w aucie bez nadzoru chiński wyrób z baterią Li-Poly podłączoną do ładowania.
Witam, Ja po długiej walce rozwiązałem problem. Okazało się że główny kabel masowy od akumulatora do nadkola jest uszkodzony. Usterkę namierzyłem przez przypadek, kiedy pewnego dnia samochód odmówił posłuszeństwa i już po otwarciu drzwi i zapaleniu lampek spadek napięcia w instalacji był tak duży że zaczęło się klikanie przekaźników nawet bez przekręcenia...
Oj przepraszam bardzo, kolega wiatajek miał rację. AZQ silnik. Problem już rozwiązany- masa była, nie było +! Winnym okazał się bezpiecznik w skrzynce bezpieczników od strony kierowcy. Jeśli ktoś będzie miał taki problem to sprawdzić bezpieczniki całkowicie po prawej stronie(nie pamiętam numeru) Trzeba kręcić rozrusznikiem i szukać bezpiecznika. Później...
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
Zacznij od sprawdzenia wszystkich mas. Dodano po 2 Chociaż wzrastające do 18V napięcie może również wskazywać na regulator napięcia bądź inne problemy z alternatorem.
Napięcie nie dochodziło
Zazwyczaj problem w pompie wspomagania lub skrzynce bezpieczników mocy.
Bardzo możliwe ale myślę, że jeśliby miał luz taki na łożysku to coś by ocierało przy obracaniu ręką. Albo ma uszkodzony regulator i na wirnik idzie od razu 12V i faktycznie stawia taki opór. Ewentualnie ma luz wzdłużny wirnika i haczy mu o szczotkotrzymacz po podaniu napięcia.
A co z wstępnym ich napięciem ?
Serdecznie dziękuję za rozjaśnienie sytuacji! Zdam relacje wieczorem, zacznę od filtra. Paliwo w baku pełne pod korek. Jak nie pomoże to jutro pod kompa i sprawdzenie napięcia.
Jeżeli akumulator ma napięcie 12.2 to chyba rozrusznik słabo kręci lub wcale.P
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Gdzieś na tych rozgałęzieniach gubi napięcie.
Zmierz napięcie ładowania
Na pewno kupisz,nie musi być taki sam,ale musi być na takie samo napięcie,podobny prąd, no i odpowiednia ilość styków.
W skrócie, to mógł być powód uszkodzenia akumulatora. Zależy jeszcze do jak niskiego napięcia został rozładowany w te 2 dni. Jeżeli do 7v (co mnie się zdarzyło kiedyś) to trup i to już zimny nawet.
Na wolnych obrotach wspomaganie włącza się samoczynnie powodując chwilowy duży spadek napięcia (przygasanie świateł). Przy manewrowaniu na parkingu wspomaganie nie jest płynne. Płyn w zbiorniku ok. Czy to może świadczyć o uszkodzeniu czujnika skrętu ?
Masz schemat, opis bezpieczników? Nie wszystkie obwody w samochodzie są cały czas pod napięciem.
Ktoś może już grzebał, albo jakiś potężny spadek napięcia wysypał wsad.
ok, a jak chcę uzyskać wyładowania pomiędzy 2 przewodami tak jak pisałem odległość no powiedzmy 0,5 cm to wtedy muszę od uziemionego rdzenia poprowadzić przewód uziemiający do plusa WN na tą odległość 5mm? Wyprowadzasz 2 przewody - od obu końców cewki, dodatkowo koniec o gorszej izolacji (blizszy rdzenia) łączysz z masą. Nie jestem elektronikiem ale...
Miałem na myśli tą kostkę/wsówkę wpinaną do rozrusznika, tam po przekręceniu stacyjki nie ma napięcia.
Potwierdzam jkm73.
Dziwne bo multimetr wyświetla 0 źle mierzysz albo uszkodzony miernik przewody, zmierz napięcie na akumulatorze.
Proszę sprawdzić napięcie ładowania.[/i]
Nie wymienia się w ciemno. Jak chcesz sprawdzić kostkę stacyjki to daj na rozruch i pomierz wtedy na zacisku 50 przy rozruszniku czy pojawi się napięcie względem masy, ma być 12 V.
Witam fabia 2004r 1.9 SDI z wspomaganiem elektrycznym pompa KOYO raz działa a raz nie. Na płytce elektronicznej jeden kondensator nie dostaje napięcia ten oznaczony czerwonym kółkiem powinien dostawać napięcie z elementu zaznaczonego dużym czerwonym kółkiem o symbolu EPCOS 5025-3 0408C prawdopodobnie jest uszkodzony ma może ktoś namiary jak to się fachowo...
alternator ma napięcie 14,24 V
najpewniej masa gdzieś ugniła, sprawdź napięcie względem masy akumulatora, poza tym taki pomiar bez obciążenia choćby żarówką od migacza 21w jest nic nie warty
Byłeś u elektryka nie powiedział ci. Cena zależy od warsztatu w ASO zaczynamy od 100 zł. a cennik roboczo godziny około 200 zł. plus części .Rozeznanie już maż .Poszukaj dobrego warsztatu który zrobi ci to taniej .
A pod obciążeniem jak dodasz gazu jakie jest napięcie bo wygląda że wszystko ok.
Jeśli wycieraczka uruchamia się w momencie kręcenia rozrusznika to wina niskiego napięcia akumulatora.
Tak.
No to testuj. MOże lambda przekłamuje jak pisałem wcześnie. Sprawdź napięcie na tylnej sondzie czy nie stoi blisko zera. Psiknij plakiem w dolot i zobacz reakcję sond .
Też stawiam na przełącznik. Sprawdź jakie sygnały wychodzą z niego. W starszej fabi sterowanie było przez podawanie (jednym przewodem)określonego napięcia do modułu. Stąd te rezystory w przełączniku.
Ok. Schemat znajdę w internecie? 2 skrzyni bezpieczników posiada Skoda Fabia i wszystkie wyglądają na ok. Próbnik napięcia 12v sprawdziłem. Muszę to sam ogarnąć samochód stoi na ogrodzie a jeżdżę innym.
Napięcie ładowania mierzyłeś?
Witam Zobacz czy gdy podłączysz nowy wyłącznik ,i jest w pozycji świateł mijania ,jest napięcie na zacisku 56.
ok dzieki!!!
Witam. Mam taki sam problem w polo 4. Ktoś wiem na które kabelki podawać napięcie i jak?
Witajcie, W mojej Fabi wymieniłem miesiąc temu akulumator, napięcie po odpaleniu silnika 14V z małym hakiem ale niestety zostawiłem samochód na lampce do czytania i teraz pomimo przejechaniu 3kkm od tego incydentu napięcie z włączonymi światłami, nawiew na drugi "tryb" napięcie na aku po włączeniu jest 13.5V do ~13.7V Bez świateł, nawiewu oraz radia...
Jedź do mechanika, bo z opisu usterki to może być wszystko. Przymulenie to może być przepływomierz, telepanie silnikiem poduszki silnika i/lub skrzyni, ale też kable wysokiego napięcia, świece.
Czego nie rozumiesz, te popyczacze ustawia sie z wstępnym napięciem tak jak napisał kolega maszan. Przy twoim ustawieniu zniszczysz zawory i dzwigienki.
A tu jest nonstop nawet po 30min. A ta zaniżona wartość napięcia w parametrach bieżących jest na 2kanale a nie jak podałem wcześniej , i jest opisane jako napięcie z zacisku (30)
Co to za pomiar 11,8v silnik uruchomiony i takie napięcie zmierzyłeś na akmulatorze? 14A kiedy , samochód pozamykany system uśpiony?
Jak jest z wysokim napięciem?
Trzeba sprawdzić ciągłość przewodów oraz przeprowadzić pomiary napięcia na sondzie.
Sprawdź, czy na obu zaciskach 30 masz napięcie, kontrolką nie miernikiem.
na krańcówki wystarczy dać po dwie diody czyli 10 na samochód dokładnie tak jak w fabii,te napięcia szczątkowe wracaja z modułu do którego wchodzą krańcówki,jedną diodę dajesz na przewodzie krańcówki a drugą separujesz je od siebie,zrobiłem w ten sposów kilka punto2 i z seo i siliconem i nigdy nie miałem najmniejszego problemu ze wzbudzaniem.
Witam. Akumulatorek ma rok i jest zamontowany w skodzie Fabii 1,9D. Napięcie na nim 12,4. Podczas ładowania 14,3V. Wczoraj zobaczyłem, że jest szara kropka na tym wskaźniku więc podładowałem. A teraz się pali czarna. Samochód nie ma problemów z paleniem silnika, pali bez problemu np. po tygodniu nie używania. Zastanawiam się co z tym akumulatorem??
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
To jest wada fabryczna wiązki, jest za dokładnie owinieta taką gumą i gnije pod tym , jesli auto jest serwisowane to nawet po 4 latach od zakupu skoda to wymieniała na gwarancji, poczytaj sobie posty z forum dotyczące gnijącej instalacji elektrycznej. A co do podpowiedzi poprzednika o sprawzeniu masy to jeśli to jest checzbek i ma spryskiwacz z tyłu...
Do sprawdzenia napięcie w gniazdach lamp, i ogólnie napięcie ładowania.
Jakie napięcie ładowania pod obciążeniem?
Witam, jaką polecacie sprawdzoną ładowarkę do samochodu? Chodzi mi o jakość. Jeśli w samochodzie są skoki napięcia (fabia wspomaganie elektryczne powoduje przygasanie swiateł)to jaka ładowarka która da bezpieczne napiecie dla smartfona? Potrzebuję raczej taniego modelu klasy blitzwolf dającego realnie przy 5 V prąd do 2 A. Co polecacie?
poza canem idzie jeszcze 15 i na niej też trzeba sprawdzić czy jest pełne napięcie zasilania - obstawiam że nie ma
Przyczyn może być kilka. Może poprzymarzał mechanizm, a może na stykach coś nie łączy. Posprawdzaj czy jak wycieraczki nie startują to do silnika dochodzi napięcie.
Tak, zamówiłem nowy przełącznik świateł, może to jest przyczyną, bo żarówki są dobre, bezpieczniki też. Jeszcze napięcie muszę sprawdzić, czy dochodzi do bezpieczników.
Ponowna próba to samo plus włączenie się alarmu. No właśnie! Sprawdz w czasie kręcenie spadek napięcia na akumulatorze.
A może lepiej cały szczotkotrzymacz ? To nie tylko szczotkotrzymacz, ale i regulator napięcia. Wymieniaj cały.
Witam.problem mam jak w temacie otóż brak napięcia na elektrozaworze klimy.jak podam plus na zielono czarny w panelu sterowania to klima chodzi wiec albo jakiś czujnik albo kable przetarte.i potrzebuje schematu chyba ze ktos ma lepszy pomysl.z góry dzieki
Korci mnie właśnie żeby go rozlożyć i wyczyścić. Zrobił bym to już dawno tylko nie mam tego trójkątnego klucza. Trzeba będzie coś przypiłować chyba żeby pasowało. Czy to normalne, że na zimnym silniku nastawnik ma tak wysokie napięcie?
Witam Sprawdź jak masz odłączone radio czy ,po wyjęciu kluczyka jest napięcie na tych dwóch przewodach (czerwony ,żółty).Na jednym z nich powinno nie być napięcia po wyjęciu kluczyka.Winna może być wkładka stacyjki (wkład elektryczny)lub płetwa się zacina wchodząc do wkładki elektrycznej. Tak, to było w "starym Golfie" Oryginalnie w Fabii, sterowanie...
Zapewne dzieje się to samo co w octavii I, pękają luty koło stabilizatora napięcia, warto też polutować kostki połączeniowe zastawu wskaźników
Jak nie naładuje jak naładuje. Warunkiem napięcie powyżej 14v
Owszem napięcie ładowania powinno wynosić min. 14V i to przy włączonych odbiornikach (światła, radio, nawiewy). Tak niskie ładowanie świadczy o problemie z alternatorem (obstawiam regulator napięcia) i koniecznością jego regeneracji. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Tak naprawdę możemy tylko gdybać bez przeprowadzenia odpowiedniej...
Auto ma start/stop. Po naładowaniu akumulatora obroty spadły. Po naprawie alternatora napięcie ładowania jest 14,7 V i problem ustąpił. Akumulatora nie wymieniałem.
Czyli mierząc między A8 (masa) i A4 jest napięcie ok.12V. A po włączeniu zapłonu / wyłączeniu zapłonu coś się zmienia? Np. na A7
Ktoś logicznie myślący zaczął by od sprawdzenia czy masz w ogóle napięcie na bezpiecznikach.
Jeżeli dobrze kojarzę na lewej podłużnicy są kostki pod akumulatorem jak by bliżej chłodnic możesz je sprawdzić i sprawdź. Czy napięcie dochodzi do czujnika
szukaj braków napięcia i sprawdz złącze
Można jeździć ale mogą nie wystrzelić poduszki podczas zderzenia. Do odczytania błędy w sterowniku poduszek. Możliwe że błąd spowodowany zbyt niskim napięciem na zasilaniu sterownika lub błąd 65535 - uszkodzenie sterownika. Bez diagnozy komputerem to tylko pozostają przypuszczenia.
Weź żarówkę tą którą masz i podłącz do tego czerwonego/biały co wchodzi do wtyczki.Jak tam świeci to masz uszkodzony panel/rezystor. Jak nie świeci to korozja lub wypalone złącze są jeszcze wcześniej. Prąd to nie napięcie . Sprawdzaj żarówką nie miernikiem.
fabia regulator napięcia regulator napięcia fabia fabia spadek napięcia
astra biegi diesel odblokowanie telefonu myszką scart ypbpr
kenwood kalkulator kenwood kalkulator
Fisher PD-M87 – 6-płytowy odtwarzacz CD, typowe usterki, laser KSS-240A, naprawa, paski Bojler Galmet 140l – ciśnienie próby wodnej, ile bar? Instrukcja testu ciśnieniowego