najczesciej padaja złącza w kostce (lewy dolny róg chłodnicy)
choćbyś zastosował super regulator extra funkiel nie śmigany to nic to nie da. Przyczyna leży w drganiach karoserii.
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Zacznij od sprawdzenia wszystkich mas. Dodano po 2 Chociaż wzrastające do 18V napięcie może również wskazywać na regulator napięcia bądź inne problemy z alternatorem.
Witam mam problem.... W skodzie fabii 1.9 SDI w skrzynce nad akumulatorem przewód numer 2 strasznie się grzeje... aż nad topił się plastik obudowy... to jest chyba przewód od alternatora.... ale nie jestem pewny... odłączyłem przewód przy alternatorze który jest do ładowania akumulatora i problem znikł.... Może mi ktoś powiedzieć czy to może być wina...
Witam Ładowanie niskie,gzie go sprawdzałeś,jeżeli na akumulatorze ,zrób pomiar na alternatorze ,czy jest takie samo napięcie.Jeżeli na alternatorze jest więcej ,to problem z instalacją(spadki napięcia).Gdy bez zmian to problem jest w alternatorze(w najlepszym wypadku regulator).
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
A może lepiej cały szczotkotrzymacz ? To nie tylko szczotkotrzymacz, ale i regulator napięcia. Wymieniaj cały.
Jak przystało na staruszka padnięty regulator alternatora. Ale światła są jasne- chyba ktoś przy tym gmerał.
No to wychodzi że miałeś pecha albo pozostają skoki czyli świrujący regulator napięcia - mało prawdopodobne.
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Witajcie, W mojej Fabi wymieniłem miesiąc temu akulumator, napięcie po odpaleniu silnika 14V z małym hakiem ale niestety zostawiłem samochód na lampce do czytania i teraz pomimo przejechaniu 3kkm od tego incydentu napięcie z włączonymi światłami, nawiew na drugi "tryb" napięcie na aku po włączeniu jest 13.5V do ~13.7V Bez świateł, nawiewu oraz radia...
Dostęp jest dobry tylko regulator 100zł kosztuje i nie chcę utopić kasy.
Problem na chwilę obecną wydaje się być rozwiązany. Po założeniu nowego akumulatora auto pali, wspomaganie działa i nie świecą się żadne kontrolki, oczywiście poza rezerwą paliwa. Pewne wątpliwości budzi we mnie jednak napięcie ładowania. Na wolnych obrotach z wyłączonymi odbiornikami wynosi ono 15V. Po włączeniu świateł mijania i drogowych, dmuchawy...
Bardzo możliwe ale myślę, że jeśliby miał luz taki na łożysku to coś by ocierało przy obracaniu ręką. Albo ma uszkodzony regulator i na wirnik idzie od razu 12V i faktycznie stawia taki opór. Ewentualnie ma luz wzdłużny wirnika i haczy mu o szczotkotrzymacz po podaniu napięcia.
Co oznacza że napięcie na sondzie poprawne? Sonda 5 czy 4 przewodowa? Jaki czas wtrysku, jakie adaptacje paliwa? Rozrząd na znakach? Nie ma czasem tam filtra paliwa z regulatorem na 4 bary? Nie wszystkie go miały. Możesz coś więcej powiedzieć o tym wypadaniu zapłonów? Jest cały czas czy tylko jak się depnie, jest na biegu jałowym?
Problem usunięty okazało się że regulator napięcia podawał za mało napięcia i samochodów przechodził w tryb awaryjny pozdrawiam.
A nie można dać wzbudzenia na krótko przez diodę z ominięciem elektroniki zespołu wskaźników? Zrobiłem tak kiedyś w audi. Elektronika była popalona, przeciąłem ścieżkę na płytce i przylutowałem przewód od wzbudzenia. I działa. Można, ale nie będzie wtedy stabilizacji napięcia, lepiej dać regulator.
Tak w ogóle moje auto to skoda fabia 2 harchback BLS - ważna informacja. Ja też jak szukałem dostałem właśnie te dwa numery, sprawdziłem wg. Googla numery i dokumentacji techdoc to wychodzi tak: F00MA45300 - fizycznie pasuje, ale nie jest do moje auta ponieważ zapisane jest że do skoda fabia 2, BLS hatchback nie pasuje bo jest on dla wersji z 90A jak...
Mam pytanie: Udało się usunąć usterkę? Jeśli tak, co było przyczyną? Od tygodnia mam to samo. Najprawdopodobniej coś jest z alternatorem (szczotki/regulator napięcia), musiałbyś sprawdzić jak wygląda ładowanie u Ciebie. Najlepiej załóż nowy wątek i tam dokładnie opisz swój problem :)
Ładowanie jest ok. Jeden mechanik stwierdził że to pompa wspomagania więc założylem nową (1300 PLN) i przez tydzien bylo ok ale potem wszystko wróciło. Dodano po 1 Dodatkowo wymienilem regulator napięcia i też to nic nie dało
Moduły drzwiowe , radio , ładowarka do komórki w zapalniczce , uszkodzony licznik , światełko w bagażniku , regulator napięcia w alternatorze . Takie mi się trafiły co tobie nie wiem . Szukaj odpinaj i wyciągaj wnioski ...
Więc jak ktoś zewrze przewód wzbudzenia z zasilaniem czyli niebieski przewód z czerwonym, to pada stabilizator napięcia Dosyć ciekawy wniosek ? Dziwne że po wzbudzeniu właśnie na tym pinie występuje non stop napięcie około 14 V i jakoś regulator nie pada.
Jeżeli się nie mylę i jest to starszy typ instalacji to kontrolka jest żarówką i ma podany + od instalacji pojazdu a drugi biegun z wyjścia „małych” diód alternatora. Czy mógłbyś sprawdzić gdzie jest wyższe napięcie podczas żarzenia się lampki: po stronie instalacji czy alternatora? Po prostu zmierz napięcie po przekręceniu kluczyka a przed rozruchem...
Dzień dobry, Mój problem wygląda następująco: W samochodzie Skoda Fabia mk1 2004 , w tym samym momencie wysiadło wspomaganie (pompa KOYO) i ładowanie. Alternator został naprawiony (regulator napięcia). Jeśli chodzi o wspomaganie to została wymieniona pompa na regenerowaną oraz założony nowy czujnik skrętu. Pompa wspomagania kręci się. Błędy zostały...
Witam Srawdź koniecznie ładowanie (takie objawy może dawać uszkodzony regulator napięcia,jak i sam alternator),oraz przewody od alternatora do akumulatora,zwłaszcza przy akumulatorze jest taka listwa przy klemie plusowej.
18326 - Sygnał obciążenia z zacisku generatora DF P1918 - 000 - przerwa/zwarcie z plusem Problem w obwodzie sterowania wzbudzeniem alternatora. Dzięki TZOK, rzeczywiście w jednym z bloków pomiarowych VCDS napięcie spadało do blisko 11V... Czy masz może sugestię co może ów problem powodować? regulator napięcia? szczotki ? dioda?... Czy myślisz że regeneracja...
Wstawiałem potencjometry i regulatory napięcia przy włączniku świateł, skuteczne tylko dla włączników szyb, świateł itp, dla radia, climatronika i zegarów nie działa, po prostu załączają się z po wzroście napięcia na max
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem. Co mogło paść ? Regulator napięcia...
Owszem napięcie ładowania powinno wynosić min. 14V i to przy włączonych odbiornikach (światła, radio, nawiewy). Tak niskie ładowanie świadczy o problemie z alternatorem (obstawiam regulator napięcia) i koniecznością jego regeneracji. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Tak naprawdę możemy tylko gdybać bez przeprowadzenia odpowiedniej...
Na ładowanie 10 stopni na zewnątrz i tak chyba nie robi większej różnicy? Robi bo po nagrzaniu silnika, pod maską jest wyższa temperatura a regulator alternatora obniża napięcie ładowania wraz ze wzrostem temperatury. 13,5 -13,6V przy włączonych światłach to ciut mało ale 13,7- 13,9V latem przy gorącym silniku to u mnie norma. Bezpośrednio po odpaleniu...
Alternator możesz założyć większy 90 lub nawet 120, problemem może okazać się tylko mocowanie. Ja do fabii założyłem 120 do dziś śmiga aż miło, nawet przy włączonych wszystkich odbiornikach spadek napięcia jest pomijalnie mały.
Witam! Mam następujący problem z Fabią. Zauważyłem, że mam czasami spadki napięcia gdy mierze je miernikiem na akumulatorze. Podczas pracy silnika i ładowaniu, napięcie powinno być ok. 14 V. Oczywiście jest tak ale często zaraz po uruchomieniu silnika spada do 12V jakby w ogóle alternator nie ładował. Po przygazowaniu ładowanie wraca do normy i jest...
Mam problem-moja fabia 14MPI 2001-od jakiegoś czasu mruga światłami-teraz to już prawie non stop.Przy czym słyszę pracę pompy(takie PIUMKANIE).Kontrolka od wspomagania zapala się rzadko-i gaśnie po ponownym odpaleniu silnika.Kierownica podczas mrugania ma jakieś dziwne luzy-co utrudnia normalną jazdę.W SKODZIE powiedzieli że komputer nie wykrył błędu.Co...
Witam Mam problem z rozładowywaniem się akumulatora w Skodzie fabii 2005r. Problem pojawił się po uszkodzeniu regulatora na trasie i wymianie go w pierwszym warsztacie jaki napotkałem. Regulator niby działa dobrze napięcie na aku nie spada poniżej 14V, ale po miesiącu od tego zdarzenia rozładował mi się aku i to doszczętnie napięcie 8V nie dał juz się...
Witam. Regulator napięcia alternatora pewnie martwy, albo coś z diodami prostowniczymi. Tam bym szukał przyczyny na sam początek. Czyli jak pisał Kolega wyżej. Zbadać napięcia oraz dobrze by było zmierzyć prąd ładowania jakimś miernikiem cęgowym. Sprawdził bym też napięcie pod kątem tętnień.
Oczywiście miałem na myśli pompę od wspomagania a nie od paliwa z oczywistych względów. Napięcie mierzone na baterii też z oczywistych względów a regulator napięcia był już wymieniony na samym początku bo dawał 13.5V - ale zapady też były.Jeżeli to pompa od wspomagania okaże się winna to może i ona zabiła tamten regulator. Jeszcze takie pytanie: czy...
witam Forumowiczów potrzebuję pomocy zgasło mi podświetlenie tak jak w tytule + podświetlenie rejestracji, problem zaczął się jak skończył się komutator w alternatorze, regenerowałem alternator wymieniłem przy okazji szczotki razem z regulatorem napięcia i nic się nie zmieniło. opisze trochę całą sytuację: nie działa potencjometr(nie można ściemniać...
Żarówki H7 są na razie najbardziej wydajnymi źródłami światła halogenowego w samochodzie, kosztem dość sporego "wyżyłowania". Takie żarówki + przepięcia/wahania z np. elektrohydraulicznego układu kierowniczego i żarówki padają. Problem stary w sumie w niektórych samochodach np. Fabii I, Punto II. Z drugiej strony zacząłbym od tego, że sprawdziłbym porządnym...
Posiadam Skodę Fabie 1,9SDI rok 2000. W ostatnim czasie zauważyłem, że po włączeniu zapłonu nie świeci mi się kontrolka akumulatora. Problem następny to rozładowanie się nowego akumulatora. Po moich pomiarach ustaliłem, że alternator zaczyna ładować akumulator dopiero po przekroczeniu 3000 obrotów, więc po zapaleniu silnika i przy spokojnej jeździe...
miałem dokładnie to samo, co ty. w związku z jaśniejszym świeceniem świateł przy wyższych obrotach myślałem, że pada regulator napięcia i od tego zaczyna wariować wspomaganie. pan elektro-mechaniko-czarodziej stwierdził że do wymiany pompa wspomagania, sterownik i czujnik skrętu, razem jakieś 3,5k zł. Pojechałem więc do ASO - za 450 zl wymienili czujnik...
Witam generalnie moze byc jeszcze inny problem w samym alternatorze albo/i regulatorze napiecia. W zwiazku z czym mozliwe ze polecam wymiane obu elementow. Mimo ze to drogie. Nizej napisze dlaczego a generalnie tez opieram na doswiadczeniach z felicja nie fabia (choc posiadam teraz fabie). Wiec bylo to tak z moją poprzednia skoda (felicja): - Skoda...
Witajce dobrzy ludzie. Mam problem niesamowity ze wspomaganiem w fabii . Jakie są objawy proste przygasaja wszystkie światła . doszedłem do tego że pompa wspomagania ( elektryczna) dostaje wtedy tak jakby podwójnych obrotów coś jakby dochodził do niej wiekszy prąd. Jak ją odłączyłem od czujnika przy kolumnie to przestała wariować i światła nie przygasają...
Wszystko w oryginale. Samochód to Skoda Fabia i rzeczywiście, regulator na upartego da się wymienić bez wyjmowania alternatora. Zresztą nawet, gdybym miał wyciągać alternator to nie jest wielki problem. Zastanawiam się tylko, czy to pomoże. Kupiłem auto 4-ro letnie i tak jest od chwili zakupu. Teoretycznie wszystko ok bo nie ma problemu z odpalaniem...
Witam, jak w temacie. Potrzebuję schemat ładowania, ewentualnie chociaż znaczenie kolorów przewodów dochodzących do alternatora. Problem jest z niskim napięciem ładowania po nagrzaniu co jest dla mnie nie do zaakceptowania, a ta sytuacja jest nazywana normalną. Proszę o info czy regulator jest autonomiczny czy otrzymuje informację zwrotną z jakiegoś...
Witam, mam problem z odpaleniem samochodu gdy silnik się zagrzeje do ok. 85 stopni. Chodzi o samochod Skoda Fabia I 1.9TDi wersja na pompowtryskiwaczach (kod silnika ATD) rocznik 2002. Otóż zdarzyło się to nagle, bez wcześniejszych objawów, stanąłem pod Lidlem i już nie mogłem odpalić. Po prostu póki nie przestygnie to nie odpali. Podpiąłem kompa i...
Witam. Ostatnio wysiadł mi alternator Magneton 70A w Felici 1.3MPI (przed liftem). Wymieniłem w nim regulator ale nadal napięcie ładowania na niskich obrotach przy włączonych światłach to 12,4V, bez świateł 14,5V. Ogólnie alternator jest cały pordzewiały (nie mogłem nawet wymienić regulatora) i wątpię żeby jeszcze długo pociągnął. Chciałbym go wymienić...
Witam Skoda Fabia 1.9 TDI 101KM silnik ATD 2001 rok. Alternator 120A Bosch Występuje problem z ładowaniem akumulatora. Zaczęło się od tego że 1-2 razy dziennie mignęła kontrolka ładowania. Ale ładowanie było i wszystko OK. Następnie podczas jazdy wyczerpał się akumulator "do dna". Diagnoza - brak ładowania. Napięcie w instalacji podczas pracy silnika...
witam ! hmm...ja mam pompę TRW na sprzedaż :) jakby Cię "zainteresiło" to wal śmiało... a teraz mam jedno pytanie...ktoś tu powyżej napisał że po odpaleniu auta dopóki się go nie przegazuje (tak ze 3000obr) napięcie w instalacji jest niskie..?! czy to prawda że tak ma być...? bo u minie cuś takiego zaobserwowałem że jak odpalę to jest 11,8V a dopiero...
Tak, urywało wirniki, ale w Valeo serii TG. Ten zaś jest tylko w dieslach, nawet w skodzie. I nie było tak, że raz łączyło, raz nie, jak urwało na wyjściu szpulki raz to juz porządnie. Poza tym za nic nie uwierzę, że w tej renówie ma Boscha i to na regulatorze FOOM. Nie ten rocznik. to napisz jakie Oglądnij filmik, regulator FOOM, bo chyba o ten ci...
Problem rozwiązany. Pisałem wcześniej, że zaczynam od sprawdzania kabli. Niestety moje małe lenistwo zleciło mi wykręcenie alternatora. Oczywiście po uprzednim sprawdzeniu ładowania. Miernik - i oczywiście brak. A że tutaj bardzo łatwo można się uporać z demontażem - 20 minut przy chwilach zadumy nad technikami i wyborem narzędzi. Alternator do "kuchni"...
https://www.youtube.com/watch?v=a4sJPaOk... Na filmiku zaprezentowane są objawy na CIEPŁYM SILNIKU. Samo falowanie nie jest specjalnym problemem natomiast DRGANIA budy które mu towrzyszą sa podobne do wypadania zapłonu i sa bardzo denerwujące. Niestety nie jest to wypadanie zapłonu. Na zimnym silniku obroty duzo bardziej skaczą a auto chodzi strasznie...
Bardzo proszę kolego może to się przydać i jak się trochę postarasz to sam zrobisz pełną diagnostykę Pasują do wszystkich aut wyprodukowanych przez VAG tj. Volkwagen Golf MK3/MK4/MK5, Passat B4/B5/B6, Skoda Octavia/Fabia/SuperB, Audi A4/A6/A8/TT itp… spisane, wyszukane, testowane by ygd. Volkswagen Passat B5/B6: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature...
Witam ponownie kupiłem od gościa z allegro to co proponowałeś. Ale wiele więcej niż kolega BIGOLSEN mi pomógł się nie dowiedziałem, wszystko poniżej to jest z allegro. A ten gratis co proponuje gościu już kiedyś w elektodzie zamieściłem "CLIMAtronic w VW i AUDI do 92'". passat: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature Colder, ECON w tym samym czasie. 2. Użyj...
Witam! Ma ktoś schemat lub może sprawdzić czy dobrze wlutowałem diody jest to regulator wysokości świateł oraz jasności podświetlenia w skodzie fabii I ,bo coś mi się wydaje ,ze źle podłączyłem diody (rożne polaryzacje ) . Jak przyłożę napięcie na płytce do dwóch ścieżek to świeci jedna dioda jak odwrócę to druga , tak chyba być nie powinno :P , poratuje...
regulator napięcia fabia fabia napięcia fabia regulator
sterownik lm339 kaseta testowa zapisywać kamera
ciągnik przedni napęd ciągnik przedni napęd
Ford Focus Mk1 Zetec 1.4 – wolno opadające obroty, diagnostyka IAC, PCV, VSS Błąd E23 w falowniku IBO IVR 11 - przyczyny i rozwiązania