W Fabii gniją wiązki na potęgę, więc nie pruj wiązki tylko poprowadź nowy przewód.
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
Trochę słaby ten akumulator. Jakie jest ładowanie?
Myślę, że Boscha kupisz taniej i będzie ok.
Zazwyczaj problem w pompie wspomagania lub skrzynce bezpieczników mocy.
Spadek napięcia=złe połączenie,bezpieczniki na akumulatorze przewody aku -stacyjka do sprawdzenia.
Na wolnych obrotach wspomaganie włącza się samoczynnie powodując chwilowy duży spadek napięcia (przygasanie świateł). Przy manewrowaniu na parkingu wspomaganie nie jest płynne. Płyn w zbiorniku ok. Czy to może świadczyć o uszkodzeniu czujnika skrętu ?
Ktoś może już grzebał, albo jakiś potężny spadek napięcia wysypał wsad.
Zobacz czy klema minus się nie grzeje.U mnie w borze spadek był na przewodzie przy samej klemie.Kwas,kolba cyna i po spadku.
Jestem już po wizycie u mechanika. Okazało się że przyczyną była wiązka elektryczna.
Ponowna próba to samo plus włączenie się alarmu. No właśnie! Sprawdz w czasie kręcenie spadek napięcia na akumulatorze.
dodam tylko, że alternator był wymieniany rok wcześniej To nie jest żaden warunek jego działania, sprawdzić pasek lub sam alternator...odejść od komputera...a najlepiej oddać do naprawy autko...
Tak, tą mniejszą. Na pomie masz trzy wtyczki - zasilanie, komunikacja z plusem po stacyjce oraz w trzeciej czujnik skrętu. Chodzi mi o tę drugą odpiętą na zdjęciu. Cudów nie ma, mówisz że przewód ma przejście, bezpiecznik cały a brak napięcia więc coś źle robisz bo skoro przewód cały to i na pięcie powinno być. Zobacz żarówką 55W czy jest zasilanie...
A nielepiej diodę prostownicza w szereg ( t.j. spadek napięcia ok 0,7 V dla krzemowej).
Znalazłem źródło "klikania", to syrena autoalarmu. Kiedy silnik jest rozgrzany i światła drogowe zostają włączone syrena "klika" raz w momencie włączenia. Podobnie wygląda sytuacja podczas kręcenia kierownicą na postoju, podczas wykonywania pełnego zakresu ruchów syrena "klika" w różnych odstępach czasu. Czy przyczyną są jakieś spadki napięcia na centralce...
Napisałem że napięcia są sprawdzone, nie ma najmniejszych spadków.
Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
Do tego oświetlenie kanału lub podnośnik, nowy korek miski olejowej, utylizacja zużytego oleju itd. Napisz jak zrealizowane jest wysokie napięcie na świece zapłonowe.
Pewnie jakiś spadek napięcia może spowodowany załączaniem kompresora od klimatyzacji, bądź czymś co jest na tej gałęzi zasilania.
"Podczas rozruchu zapala się też na moment (i nie zawsze) kontrolka ABS." To zaświecenie kontrolki ABS występuje także w innych silnikach (np.moim 1.4 TDi )i jest spowodowane najprawdopodobniej chwilowym spadkiem napięcia spowodowanym rozruchem'
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
Jeśli na 56 będzie pełne napięcie zasilania, a nie jakaś jego część, to szukaj dalej. Jeśli po załączeniu bez obciążenia na wyjściu pojawi się pełne , a po załączeniu z obciążeniem jakieś znikome napięcie, to masz gdzieś po drodze opór i spadek.
Włącz światła , zrób mostek kawałkiem przewodu na przełączniku przy kierownicy między biało czarnym i biało zielonym , potem również żółto zielonym . Pominiesz przełącznik. Lampy zaświecą to już wiesz co zepsute. Nie zaświecą szukamy w przełączniku na desce. Mimo że pisałeś iż na biało czarnym masz napięcie, a sprawdzałeś miernikiem to możesz mieć spadek...
Jak chcesz wykluczyć,oczywiście wstępne(bez pomiaru manometrem)pompę paliwa to trzeba zalogować: położenie pedału gazu w procentach obroty silnika prędkość wozu prąd pompy sondy 1 napięcie sondy 2 AFR /lambda Robisz to tak że przyspieszasz delikatnie na dwójce, potem bieg 3 i pedał do spodu, czekasz aż przyspieszy załóżmy do 6000rpm. I właśnie podczas...
ABS/ASR może się zapalać nie zostawiając błędów gdy na chwile napięcie zasilania spada poniżej 8-10V. Trzeba by podłączyć komputer i blokach pomiarowych modułu ABS/ESP znaleźć parametr napięcie zasilania i dokonać jazdy próbnej obserwując jakie napięcie zasilania widzi ABS. Najlepiej przełączyć w funkcję wykresu. Wtedy ładnie widać nawet po chwili czy...
Witam w skodzie fabii 1.2 z 2008 r. Po sprawdzeniu wszystkich możliwości jakie koledzy tu opisywali , okazało się że jest za duży spadek napięcia na bezpieczniku 50 A tym na aku. Ładowanie alternatora 14,2 V a na przewodzie było tylko 11,9 V , dodam że bezpiecznik jest dobry , pod bezpiecznikiem było skorodowane wszystko po wyczyszczeniu wszystko wróciło...
Witam! Jeżdżę Fabią 1.4 44kW z 2002 r. Ostatnio dwukrotnie całkowicie rozładował mi się akumulator - nie chciał odpalić i zresetował się zegar. Akumulator (50Ah) sprawdziłem - był ładowany przez ok. 10 godzin prądem 5A i podłączono do niego żarówkę H4 100W na parę minut - napięcie spadło o ok. 0,3V. Podczas pomiaru napięcia przy włączonym silniku,...
a co byś powiedział na to żeby obciąć ten kabel i połączyć z drugim gdzie końcówka jest w lepszym stanie a pokazałem to elektrykowi to mówi że ciężko to tak zaprasować a jak mam drugi kabel z dobrym oczkiem bo kupiłem całą używaną obudowe z tymi kablami i ten wygląda że wszystko z nim jest dobrze tylko czy przez takie połączenie nie nastąpi przez to...
jeżeli jest to alarm fabryczny do dowiec sięw serwisie czy wyłączyli ci opcję w alarmie" czujnik spadku napięcia" koputer ma to do siebie że co jakiś czas testuje podłączone do niego urządzenia i to powoduje wywołanie alarmu u ciebie akurat zimą bo wtedy spadek napięcia jest większy bo akumulator nie "lubi "niskich temperatur
Alternator możesz założyć większy 90 lub nawet 120, problemem może okazać się tylko mocowanie. Ja do fabii założyłem 120 do dziś śmiga aż miło, nawet przy włączonych wszystkich odbiornikach spadek napięcia jest pomijalnie mały.
Prąd rozruchowy dla rozusznika??? Jeśli nie to z miłą chęcią wsadzę większy. Łatwiejszy rozruch. Śmiało Polecam. Używanie jak najmniejszych aku, wiąże się jedynie z pazernością producentów aut. Pazerność producentów- przykład. Skoda Favorit z 1994, po przejęciu przez Vag. Zmieniono i odchudzono wiązkę elektryczną. Pozostawiono rozrusznik "duży"- wolnoobrotowy...
Jeżeli się nie mylę i jest to starszy typ instalacji to kontrolka jest żarówką i ma podany + od instalacji pojazdu a drugi biegun z wyjścia „małych” diód alternatora. Czy mógłbyś sprawdzić gdzie jest wyższe napięcie podczas żarzenia się lampki: po stronie instalacji czy alternatora? Po prostu zmierz napięcie po przekręceniu kluczyka a przed rozruchem...
przetarli szmata wiazke i twierdza ze jest ok skad moze sie brac spadek po rorzruchu silnika z 12v na 8v?
Chwilowe spadki napięcia albo może kable są w jakichś miejscach połamane i nie stykają czasem. Ewentualnie ciut za wysokie napięcia włączania tych świateł...
Pytanie mało precyzyjne a informacje pobieżne. Co to takiego "efekt choinki" dla ciebie. Chyba niewłaściwe określenie. I gdyby nie stanowisko warsztatu to radziłbym sprawdzić stan akumulatora lub ogólnie instalacji elektrycznej. Może zachodzić zjawisko pogorszonego kontaktu na złączach w tym masy pojazdu. Musi następować spadek napięcia na części lub...
Losowe zamykanie może być spowodowane nadmiernym spadkiem napięcia akumulatora. Sprawdzałem jego natężenie podczas postoju. Wynosi ono 0,28A Czy sprawdzałeś po upływie 30 minut od wyłączenia stacyjki, jeżeli tak to upływ prądu dużo za duży ale nowy akumulator powinien wytrzymać trzy dni. 3 x 0,28A x 24h = 20,16 Ah.
Mimo że ten pokazał spadek napięcia to i tak dalej sprawdzałem Opisz dokładnie jak realizujesz pomiary ? Reg. 3.1.15. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników.
Witam. Skoda Fabia 2022r 1.0 benzyna. Przyjechała na podejrzenie dużego poboru prądu na postoju bo po postawieniu na moment nie odpala. Nie mierzyłem nawet prądu spoczynkowego bo ewidentnie problem jest z ładowaniem akumulatora. Zaraz po odpaleniu napięcie wynosi około 12,5V i gdy silnik pracuje na biegu jałowym spada pomału ale poniżej 12V nie zeszło,...
Sprawdzić napięcie na akumulatorze w monencie kręcenia. Oraz spadek napięcia na przewodzie od akumulatora do rozrusznika. Następnym krokiem będzie podłączenie interfejsu i sprawdzenie obrotów silnika podczas pracy rozrusznika. Nie chce odpalić po dłuższym postoju czy za każdym razem? Jest instalacja gazowa?
Witam, Ja po długiej walce rozwiązałem problem. Okazało się że główny kabel masowy od akumulatora do nadkola jest uszkodzony. Usterkę namierzyłem przez przypadek, kiedy pewnego dnia samochód odmówił posłuszeństwa i już po otwarciu drzwi i zapaleniu lampek spadek napięcia w instalacji był tak duży że zaczęło się klikanie przekaźników nawet bez przekręcenia...
Miernik normalnie pokazuje 14.2-14.3 V ale w chwili zapadu spada do 10-11V. Rozumiem, że pomiar napięcia i obserwacja jego spadków dokonywane są zgodnie ze sztuką, czyli na zaciskach baterii. Jeśli tak jest, to zwarcie/pobór prądu powodujący aż czterowoltowy (sic!) spadek napięcia akumulatora musi występować w obwodzie wysokoamperowym. Alternator został...
Poszukuję układu elektronicznego (przekaźnika), który mógłbym wpiąć w instalacje elektryczną samochodu (Škoda Fabia Mk1 typ:6Y silnik: 1.9 SDI 8V diesel ...ale podejrzewam, że równie dobrze sprawdzi się to w prawie każdym starszym aucie) tak by w razie spadku napięcia lub po jakimś czasie spoczynku odcina zasilanie wszelkich odbiorników, poza układami...
Witam ! Mam pewien problem z autkiem . Fabia 1.4MPI Comfort 2001 Kombi Zauważyłem że podczas skrętu kierownicy ( auto na postoju z załączonym silnikiem) delikatnie przygasają światła , podczas jazdy jest ok. Dzieje się też tak gdy włączam dmuchawę , lub opuszczam szyby , a nawet gdy wbijam wsteczny. Przy wolnym skręcie kierownicy światła nie przygasają...
Witam Forumowiczów! Od pewnego czasu mam pewne problemy ze swoją Fabią 2001r 1,4 MPI. Zdążyłem się przyzwyczaić do regularnie pojawiającego się zapachu benzyny w kabinie, problemów z elektroniką ( zanik napięcia - wygasza wzmacniacz kiedy odpalone jest np. podgrzewanie szyby tylnej. Po dodaniu gazu problem znika ) Jednakże dzisiaj stało się coś co mnie...
Witam !!! Posiadam Fabie 2001r. Mam pytanko odnośnie włączania się kontrolki wspomagania i przygasania świateł. Wyczytałem ,na forum że inni użytkownicy również posiadają podobne objawy, czyli bez ruszania kierownicą słychać " pojękiwania" pomby z wspomagania, kontrolka wspomagania ( na desce rozdzielczej ) zaświeca się sporadycznie, wspomaganie generalnie...
Czy ktoś może podpowiedzieć jaki komutator będzie pasował do tego alternatora. Mam problem bo nawet na biegu jałowym z wyłączonymi odbiornikami napięcie nie osiąga 14,4 V. Robiłem nie tak dawno pomiary i mierzyłem spadki. Zrobię na dniach i wrzucę wyniki, ale było coś czemu się trzeba bliżej przyjrzeć jeśli chodzi o przewody. Przy obciążeniu, wyższych...
Napięcie na akumulatorze zaraz po uruchomieniu silnika wynosi 12,1V, natomiast po przygazowaniu do 3000 obr. napięcie wzrasta do 14,3V (słychać wtedy we wnętrzu samochodu "pyknięcie" i od tego momentu akumulator jest ładowany). Później jeżeli obroty silnika spadną nie powoduje to spadku napięcia na klemach (utrzymuje się 14,3V). Waham się ze zwarciem...
Koledzy naprawiam to i powiem tyle że jak są spadki napięcia poniżej 11,5V to tak sie to zachowuje. Bo są tam 2 gałęzie w jednej 2 diody w drugiej 3 diody + źródła prądu 310mA - więc już elektronicy będą wiedzieć z czym to sie je i jak to naprawić.
Jeśli wymienić to raczej od wtyki zespolonej grodzi. I tak się będziesz musiał przebić więc czemu nie wymienić tylko część wiązki po stronie komory silnika. Oczywiście zakładając, że do wtyki po stronie wnętrza dochodzi napięcie. We wtyczce zespolonej są żeńskie konektory mini iso (od komory). Edit: Przekaźniki jak najbardziej. Sam je robiłem w golfie...
Witam Skoda fabia 1,2 htp z instalacją gazową i 240k przebiegu. Problem z CO którego ma 1,253 przy normie max 0,2. Wymieniłem przed badaniem sondy, czy problem jest w kat. czy w przepływomierzu? Bierze ok. 1l oleju na 1000 km przy jeżdzie autostradowej w ruchu miejskim znacznie mniej. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Pojazd: Skoda...
Jest jeszcze jeden prawdopodobny scenariusz - uszkodzenie zawartości pamięci na skutek dużego spadku napięcia podczas próby rozruchu na rozładowanym akumulatorze To nie prawdopodobne - nie powinno się wydarzyć. lub w momencie zaiskrzenia podczas odłączania/podłączania akumulatora To z kolei najbardziej prawdopodobne. Często problemem jest też nieprawidłowe...
witam w moim punto na gazie zawsze lekko pływały obroty a to dlatego że komputer gazowy reguluje attuatorem który jest na wężu zasilającym i gaz ma jeszcze długą drogę do pokonania aż do kolektora więc zmiany położenia attuatora są widoczne z małym opuźnieniem co powoduje lekkie wahania wolnych obrotów. W mojej fabii wolne obroty są bardzie stabilne...
Nawet wcześniej nie zwracałem gdzies uwagi ale mrugały też światła.Działo się tak gdy wspomaganie głupiało i kręciłem kołem kierownicy,ale nie kręcone kołem też czasem mrugały,normalnie pompa miała chyba 1600 rpm i czasami skakało samoczynnie (nie kręcąc)do 2500 rpm .Normalnie słychać jak silnik pompy przyspiesza i zwalnia,wtedy były te spadki napięcia.Jak...
wiesz co ze ja nie rozumiem tego opisu z opornikiem prosze o mały schemacik jak to podpiąć. a pozatym to nie fabryczny zamek tylko pmontowany i to mnie zwiaodło. Co do chwiania to nie mam pojęcia. odciołem pompe jak na schemacie a po stacyjce jest też jak na schemacie ten czarny przewód ze złącza S4. Sprawdziłem zasilanie pompy woltomierzem i jest ok...
Spadek napięcia może powodować duże obciążenie alternatora. Nie zaobserwowałeś czy w takich momentach przygasania alternator nie "jęczy" ? Miałem Fabię gdzie światła w momencie prawie gasły,nawet bez kręcenia kierownicą. Pobór prądu skakał do 50-60A. Po chwili już było dobrze. Walnięta pompa wspomagania była.
Niestety nie mam zaawansowanego komputera do diagnostyki i nie odczytuje mi parametrów :( Moze to coś pomoże, odczyt z kompa: Address 01: Engine 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity \ Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1) P0134 - 35-10...
Problem polega na tym że jeśli przekręcam stacyjkę normalne tj. najpierw zapłon następnie po 1-2 sek start to rozrusznik kręci wałem ale silnik nie uruchamia się. Jeśli przekręcę stacyjkę bez zatrzymywania się w pozycji zapłon silnik za każdym razem można uruchomić - zapala na dotyk. Co zrobiono: podstawiono inny sterownik silnika, testowo wyłaczono...
Jeszcze nie był sprawdzany auto dopiero wczoraj po południu trafiło do mechanika. Nie podejrzewam jednak niedrożnego wydechu (co nie znaczy, że to nie jest możliwe) ale silnik nie spala ani grama oleju, przepustnica zawsze była tylko lekko przydymiona nigdy żadnych osadów i nagarów tam nie było. Poza tym silnik wkręca się na obroty bez większych problemów....
Witam. Niedawno kupiłem fabie sedan 1.2 z gazem, tydzień temu zaczęły się problemy z elektryką. 1.Co jakiś czas sieci kontrolka wspomagania, a wspomaganie jest lub go nie ma. 2.Zaświeca się kontrolka ABS i hamulca oraz piszczy trzy razy, następnie znika a po chwili pojawia się to znowu. Nie zawsze ale na ogół jest spadek napięcia (wyłącza się gaz, gasną...
Witam :) Mam radio Skoda Dance w mojej Fabii II - niestety nie mam na to radio gwarancji (samochód sprowadzony z Niemiec; stał trochę u kupca w Polsce itp...) - radio pracowało bardzo dobrze, tylko kilka razy na samym początku po zakupie samochodu straciło pamięć programów - na przeglądzie w ASO przy sprawdzaniu samochodu na VAG-u wykryli jakieś błędy...
Witam !!! Posiadam Fabie 2001r. Mam pytanko odnośnie przygasania świateł. Wyczytałem ,na forum że inni użytkownicy również posiadają podobne objawy, czyli bez ruszania kierownicą słychać " pojękiwania" pomby z wspomagania, kontrolka wspomagania ( na desce rozdzielczej ) zaświeca się sporadycznie, wspomaganie generalnie działa, choć ma przejawy, że sie...
fabia napięcia fabia spadek napiąć spadek napięcia rozruchu
piecyk wybrać sterownik lm339 sprężyna siłownika krups
bixenon schemat bixenon schemat
Wymiana żarówki podświetlenia licznika w Mercedes A-Klasa CDI 170 2001 Lokalizacja modułu 8K5907357A w Audi A4 B8