Zmierz napięcie ładowania miernikiem ile wynosi.
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Zacznij od sprawdzenia wszystkich mas. Dodano po 2 Chociaż wzrastające do 18V napięcie może również wskazywać na regulator napięcia bądź inne problemy z alternatorem.
Na ładowanie 10 stopni na zewnątrz i tak chyba nie robi większej różnicy? Robi bo po nagrzaniu silnika, pod maską jest wyższa temperatura a regulator alternatora obniża napięcie ładowania wraz ze wzrostem temperatury. 13,5 -13,6V przy włączonych światłach to ciut mało ale 13,7- 13,9V latem przy gorącym silniku to u mnie norma. Bezpośrednio po odpaleniu...
Witam! Jeżdżę Fabią 1.4 44kW z 2002 r. Ostatnio dwukrotnie całkowicie rozładował mi się akumulator - nie chciał odpalić i zresetował się zegar. Akumulator (50Ah) sprawdziłem - był ładowany przez ok. 10 godzin prądem 5A i podłączono do niego żarówkę H4 100W na parę minut - napięcie spadło o ok. 0,3V. Podczas pomiaru napięcia przy włączonym silniku, wynik...
Oczywiście miałem na myśli pompę od wspomagania a nie od paliwa z oczywistych względów. Napięcie mierzone na baterii też z oczywistych względów a regulator napięcia był już wymieniony na samym początku bo dawał 13.5V - ale zapady też były.Jeżeli to pompa od wspomagania okaże się winna to może i ona zabiła tamten regulator. Jeszcze takie pytanie: czy...
najczesciej padaja złącza w kostce (lewy dolny róg chłodnicy)
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Tak w ogóle moje auto to skoda fabia 2 harchback BLS - ważna informacja. Ja też jak szukałem dostałem właśnie te dwa numery, sprawdziłem wg. Googla numery i dokumentacji techdoc to wychodzi tak: F00MA45300 - fizycznie pasuje, ale nie jest do moje auta ponieważ zapisane jest że do skoda fabia 2, BLS hatchback nie pasuje bo jest on dla wersji z 90A jak...
Jak przystało na staruszka padnięty regulator alternatora. Ale światła są jasne- chyba ktoś przy tym gmerał.
Mam pytanie: Udało się usunąć usterkę? Jeśli tak, co było przyczyną? Od tygodnia mam to samo. Najprawdopodobniej coś jest z alternatorem (szczotki/regulator napięcia), musiałbyś sprawdzić jak wygląda ładowanie u Ciebie. Najlepiej załóż nowy wątek i tam dokładnie opisz swój problem :)
Witam, jak w temacie. Potrzebuję schemat ładowania, ewentualnie chociaż znaczenie kolorów przewodów dochodzących do alternatora. Problem jest z niskim napięciem ładowania po nagrzaniu co jest dla mnie nie do zaakceptowania, a ta sytuacja jest nazywana normalną. Proszę o info czy regulator jest autonomiczny czy otrzymuje informację zwrotną z jakiegoś...
Witam Mam problem z rozładowywaniem się akumulatora w Skodzie fabii 2005r. Problem pojawił się po uszkodzeniu regulatora na trasie i wymianie go w pierwszym warsztacie jaki napotkałem. Regulator niby działa dobrze napięcie na aku nie spada poniżej 14V, ale po miesiącu od tego zdarzenia rozładował mi się aku i to doszczętnie napięcie 8V nie dał juz się...
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
Dostęp jest dobry tylko regulator 100zł kosztuje i nie chcę utopić kasy.
Część, zastanawiam się nad regulatorem napięcia w Maluchu, fabrycznie jest tam RNc-12 lub UNITRA 15TRa-14V(nie ukrywam że ten drugi sprawował się lepiej od pierwszego, jednak łatwo go uszkodzić, ja na przykład go spaliłem przy 6500obr/min) Zastanawiam się czy można zastosować tu inny regulator napięcia, na przykład mechaniczny z Poloneza/Żuka lub elektroniczny,...
Samochod Seat Ibiza (1990) posiada regulacje nadmuchu powietrza w trzech pozycjach 1-wylacznik 2-wolne obroty silnika 3-szybkie obroty silnika, chcialbym poddac to modernizacja by poprzez np. dodatkowy potencjometr byl regulowany nadmuch plynie a nie jak w fabrycznie przeskokiem (mocno - lekko). Problem polega na tym ze nie wiem jakiego potencjometra...
Witam. Mam pytanie: Gdzie znajduje się regulator napięcia w Vw polo 86 coupe z 1990 r. Silnik 1,3 KAT na wielopunktowym wtrysku? Mam problem z napięciem ładowania, okresowe skoki do 14,5V i przez to światła "mrugają", czy to jest wina regulatora napięcia? Dzięki za informację.
Po pomiarach wyszło że na pinie czasówki przełacznika zespolonego coś podnośi napięcie do 8V, napięcie to przychodzi z instalacji. Napięcie sterujące to napięcie +12V z instalacji , więc jest blisko i czasami sam zadziała. Oczywiście zbicie potencjału opornikiem 2,2k z 8v do 0,9V rozwiązało sytuacje, ale przyczyna nieznana.
Czy mógłby ktoś podpowiedzieć, gdzie znaleźć bezpiecznik silnika elektrycznego pompy wspopagania kierownicy w Fabii?
Witam. Fiat Uno 1.0 Fire, LPG, Monowtrysk BOSCH. Zdjęcie: http://obrazki.elektroda.pl/7611418500_1... Regulator jest ustawiony w tej pozycji caly czas. Podejrzewam, że nie jest to ustawienie prawidłowe i tu pojawia się pytanie - mozna je w jakis sposob skorygowac?
Witajcie, W mojej Fabi wymieniłem miesiąc temu akulumator, napięcie po odpaleniu silnika 14V z małym hakiem ale niestety zostawiłem samochód na lampce do czytania i teraz pomimo przejechaniu 3kkm od tego incydentu napięcie z włączonymi światłami, nawiew na drugi "tryb" napięcie na aku po włączeniu jest 13.5V do ~13.7V Bez świateł, nawiewu oraz radia...
Witam chcialem zapytać jak jest rozwiazany regualtor napięcie w vw polo 1.4 mpi z 2000r. ponieważ jest napiecie w granicach ok 15V czyli troszke za dużo i mam pytanie czy ECU steruje alternatorem czy jest osobny regulator napiecia a jeśli tak to gdzie go znajde , a dokladniej w ktorej czesci samochodu pod maska chyba ze mam isc po kablu od alternatora...
Witam. Mam problem z regulatorem napięcia F 00 M 145 225. Przebieg samochodu to 140000 tyś km. Na zimnym silniku napięcie ładowania bez obciążenia i obrotach jałowych wynosi . Po uruchomieniu silnika 14.1V i spada do 14V . Pod obciążeniem wynosi 13,7 Przy obrotach 2000-3000 obr/min spada do 13,45V pod obciążeniem . Ale po przejechaniu 100km napięcie...
Posiadam regulator napięcia RA2/12v 9d od poloneza, chce go zaadopotować do Fiata126p. Na forach w których adoptowali go do MZki pisano że jest lepszy niż ten z fiata 126p. Ma wyprowadzenie na 3 kabelki: - masa/obudowa - D+/15 - Wzb./67 http://obrazki.elektroda.pl/4699589800_1... W tym 1.Podstawę reg. od Poloneza oczywiście łączymy z masą...
mam kłopot z Fabia 2004 tdi 1,9 101 km siadlo wspomaganie ukł. kierowniczego . mechanik powiedzial iż jest za duży prąd dochodzi do 16 V na zacisku 30 i rozłącza pompę wspomagania szukam pomocy .
Wymienilem ostatnio regulator napiecia, wszystko pasuje z wyjatkiem jednej rzeczy, kostka ma wejscie na jeden pin a nowy regulator ma 2 piny. Czy da sie to podlaczyc czy trzeba koniecznie kompatybilny z jednym gniazdem pin kupic? Dodano po 26 Chodzi dokladnie swap rrgulator BOSCH BR14 M1 / F 00M 145 230 na BOSCH BR14 M1 / F00M 144 128
Moduły drzwiowe , radio , ładowarka do komórki w zapalniczce , uszkodzony licznik , światełko w bagażniku , regulator napięcia w alternatorze . Takie mi się trafiły co tobie nie wiem . Szukaj odpinaj i wyciągaj wnioski ...
No to wychodzi że miałeś pecha albo pozostają skoki czyli świrujący regulator napięcia - mało prawdopodobne.
Problem usunięty okazało się że regulator napięcia podawał za mało napięcia i samochodów przechodził w tryb awaryjny pozdrawiam.
Napięcie ładowania przy maksymalnych obrotach silnika nie powinno przekraczać 14,4 V - masz więc uszkodzony regulator napięcia, który za moment spowoduje uszkodzenie nowego akumulatora, a wszystkie opisane objawy wskazują, że pierwotną przyczyną problemów jest pompa wspomagania. Wymień regulator napięcia (zwykle w formie kostki z elektroniką na alternatorze)...
Moja Fabia 1,4 MPI 2000 r. miała (ma) następujące objawy: Podczas jazdy rozładowywał się akumulator do tego stopnia,że auto po 10 km gasło z braku prądu.Wymiana akumulatora na nowy nic nie dała.Wykonałem parę pomiarów upływności prądu,ale wszystko było w porządku.Okazało się,że alternator zaczyna ładować dopiero po przekroczeniu 3500 obr/min.Po załączeniu...
Witam! Mam następujący problem z Fabią. Zauważyłem, że mam czasami spadki napięcia gdy mierze je miernikiem na akumulatorze. Podczas pracy silnika i ładowaniu, napięcie powinno być ok. 14 V. Oczywiście jest tak ale często zaraz po uruchomieniu silnika spada do 12V jakby w ogóle alternator nie ładował. Po przygazowaniu ładowanie wraca do normy i jest...
Ładowanie jest ok. Jeden mechanik stwierdził że to pompa wspomagania więc założylem nową (1300 PLN) i przez tydzien bylo ok ale potem wszystko wróciło. Dodano po 1 Dodatkowo wymienilem regulator napięcia i też to nic nie dało
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem. Co mogło paść ? Regulator napięcia...
Kolego „nom” czy twoim zdaniem wymiana uszkodzonego zespołu wskaźników o czymś świadczy. A dlaczego to mnie się pytasz?:-) A o czym ma świadczyć niby? Nie widziałem to nie wiem, jasnowidzem nie jestem. Nie znam instalacji elektrycznej w fabii, nie mam żadnych schematów a jedynie mgliste pojęcie. Poza tym nie da się nic powiedzieć bez diagnozy...
Wszystko w oryginale. Samochód to Skoda Fabia i rzeczywiście, regulator na upartego da się wymienić bez wyjmowania alternatora. Zresztą nawet, gdybym miał wyciągać alternator to nie jest wielki problem. Zastanawiam się tylko, czy to pomoże. Kupiłem auto 4-ro letnie i tak jest od chwili zakupu. Teoretycznie wszystko ok bo nie ma problemu z odpalaniem...
Posiadam Skodę Fabie 1,9SDI rok 2000. W ostatnim czasie zauważyłem, że po włączeniu zapłonu nie świeci mi się kontrolka akumulatora. Problem następny to rozładowanie się nowego akumulatora. Po moich pomiarach ustaliłem, że alternator zaczyna ładować akumulator dopiero po przekroczeniu 3000 obrotów, więc po zapaleniu silnika i przy spokojnej jeździe...
Witam. Regulator napięcia alternatora pewnie martwy, albo coś z diodami prostowniczymi. Tam bym szukał przyczyny na sam początek. Czyli jak pisał Kolega wyżej. Zbadać napięcia oraz dobrze by było zmierzyć prąd ładowania jakimś miernikiem cęgowym. Sprawdził bym też napięcie pod kątem tętnień.
Wczoraj popołudniu byłem u elektryka samochodowego i stwierdził uszkodzony regulator napięcia w alternatorze ( koszt: regulator + robocizna ok. 250 zł. ). Sprawdzałem również płyn w zbiorniku od pompy wspomagania i jest w nim płyn. Elektryk powiedział mi też że jest szansa że po wymianie regulatora wszystko wróci do normy i ten błąd od wspomagania juz...
miałem dokładnie to samo, co ty. w związku z jaśniejszym świeceniem świateł przy wyższych obrotach myślałem, że pada regulator napięcia i od tego zaczyna wariować wspomaganie. pan elektro-mechaniko-czarodziej stwierdził że do wymiany pompa wspomagania, sterownik i czujnik skrętu, razem jakieś 3,5k zł. Pojechałem więc do ASO - za 450 zl wymienili czujnik...
Witajce dobrzy ludzie. Mam problem niesamowity ze wspomaganiem w fabii . Jakie są objawy proste przygasaja wszystkie światła . doszedłem do tego że pompa wspomagania ( elektryczna) dostaje wtedy tak jakby podwójnych obrotów coś jakby dochodził do niej wiekszy prąd. Jak ją odłączyłem od czujnika przy kolumnie to przestała wariować i światła nie przygasają...
https://www.youtube.com/watch?v=a4sJPaOk... Na filmiku zaprezentowane są objawy na CIEPŁYM SILNIKU. Samo falowanie nie jest specjalnym problemem natomiast DRGANIA budy które mu towrzyszą sa podobne do wypadania zapłonu i sa bardzo denerwujące. Niestety nie jest to wypadanie zapłonu. Na zimnym silniku obroty duzo bardziej skaczą a auto chodzi strasznie...
Problem rozwiązany. Pisałem wcześniej, że zaczynam od sprawdzania kabli. Niestety moje małe lenistwo zleciło mi wykręcenie alternatora. Oczywiście po uprzednim sprawdzeniu ładowania. Miernik - i oczywiście brak. A że tutaj bardzo łatwo można się uporać z demontażem - 20 minut przy chwilach zadumy nad technikami i wyborem narzędzi. Alternator do "kuchni"...
Witam mam problem.... W skodzie fabii 1.9 SDI w skrzynce nad akumulatorem przewód numer 2 strasznie się grzeje... aż nad topił się plastik obudowy... to jest chyba przewód od alternatora.... ale nie jestem pewny... odłączyłem przewód przy alternatorze który jest do ładowania akumulatora i problem znikł.... Może mi ktoś powiedzieć czy to może być wina...
A może lepiej cały szczotkotrzymacz ? To nie tylko szczotkotrzymacz, ale i regulator napięcia. Wymieniaj cały.
Co oznacza że napięcie na sondzie poprawne? Sonda 5 czy 4 przewodowa? Jaki czas wtrysku, jakie adaptacje paliwa? Rozrząd na znakach? Nie ma czasem tam filtra paliwa z regulatorem na 4 bary? Nie wszystkie go miały. Możesz coś więcej powiedzieć o tym wypadaniu zapłonów? Jest cały czas czy tylko jak się depnie, jest na biegu jałowym?
Bardzo możliwe ale myślę, że jeśliby miał luz taki na łożysku to coś by ocierało przy obracaniu ręką. Albo ma uszkodzony regulator i na wirnik idzie od razu 12V i faktycznie stawia taki opór. Ewentualnie ma luz wzdłużny wirnika i haczy mu o szczotkotrzymacz po podaniu napięcia.
Jeżeli się nie mylę i jest to starszy typ instalacji to kontrolka jest żarówką i ma podany + od instalacji pojazdu a drugi biegun z wyjścia „małych” diód alternatora. Czy mógłbyś sprawdzić gdzie jest wyższe napięcie podczas żarzenia się lampki: po stronie instalacji czy alternatora? Po prostu zmierz napięcie po przekręceniu kluczyka a przed rozruchem...
Wstawiałem potencjometry i regulatory napięcia przy włączniku świateł, skuteczne tylko dla włączników szyb, świateł itp, dla radia, climatronika i zegarów nie działa, po prostu załączają się z po wzroście napięcia na max
Owszem napięcie ładowania powinno wynosić min. 14V i to przy włączonych odbiornikach (światła, radio, nawiewy). Tak niskie ładowanie świadczy o problemie z alternatorem (obstawiam regulator napięcia) i koniecznością jego regeneracji. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Tak naprawdę możemy tylko gdybać bez przeprowadzenia odpowiedniej...
18326 - Sygnał obciążenia z zacisku generatora DF P1918 - 000 - przerwa/zwarcie z plusem Problem w obwodzie sterowania wzbudzeniem alternatora. Dzięki TZOK, rzeczywiście w jednym z bloków pomiarowych VCDS napięcie spadało do blisko 11V... Czy masz może sugestię co może ów problem powodować? regulator napięcia? szczotki ? dioda?... Czy myślisz że regeneracja...
Dzień dobry, Mój problem wygląda następująco: W samochodzie Skoda Fabia mk1 2004 , w tym samym momencie wysiadło wspomaganie (pompa KOYO) i ładowanie. Alternator został naprawiony (regulator napięcia). Jeśli chodzi o wspomaganie to została wymieniona pompa na regenerowaną oraz założony nowy czujnik skrętu. Pompa wspomagania kręci się. Błędy zostały...
Witam generalnie moze byc jeszcze inny problem w samym alternatorze albo/i regulatorze napiecia. W zwiazku z czym mozliwe ze polecam wymiane obu elementow. Mimo ze to drogie. Nizej napisze dlaczego a generalnie tez opieram na doswiadczeniach z felicja nie fabia (choc posiadam teraz fabie). Wiec bylo to tak z moją poprzednia skoda (felicja): - Skoda...
Mam problem-moja fabia 14MPI 2001-od jakiegoś czasu mruga światłami-teraz to już prawie non stop.Przy czym słyszę pracę pompy(takie PIUMKANIE).Kontrolka od wspomagania zapala się rzadko-i gaśnie po ponownym odpaleniu silnika.Kierownica podczas mrugania ma jakieś dziwne luzy-co utrudnia normalną jazdę.W SKODZIE powiedzieli że komputer nie wykrył błędu.Co...
witam Forumowiczów potrzebuję pomocy zgasło mi podświetlenie tak jak w tytule + podświetlenie rejestracji, problem zaczął się jak skończył się komutator w alternatorze, regenerowałem alternator wymieniłem przy okazji szczotki razem z regulatorem napięcia i nic się nie zmieniło. opisze trochę całą sytuację: nie działa potencjometr(nie można ściemniać...
Alternator możesz założyć większy 90 lub nawet 120, problemem może okazać się tylko mocowanie. Ja do fabii założyłem 120 do dziś śmiga aż miło, nawet przy włączonych wszystkich odbiornikach spadek napięcia jest pomijalnie mały.
Witam, mam problem z odpaleniem samochodu gdy silnik się zagrzeje do ok. 85 stopni. Chodzi o samochod Skoda Fabia I 1.9TDi wersja na pompowtryskiwaczach (kod silnika ATD) rocznik 2002. Otóż zdarzyło się to nagle, bez wcześniejszych objawów, stanąłem pod Lidlem i już nie mogłem odpalić. Po prostu póki nie przestygnie to nie odpali. Podpiąłem kompa i...
Żarówki H7 są na razie najbardziej wydajnymi źródłami światła halogenowego w samochodzie, kosztem dość sporego "wyżyłowania". Takie żarówki + przepięcia/wahania z np. elektrohydraulicznego układu kierowniczego i żarówki padają. Problem stary w sumie w niektórych samochodach np. Fabii I, Punto II. Z drugiej strony zacząłbym od tego, że sprawdziłbym porządnym...
Witam. Ostatnio wysiadł mi alternator Magneton 70A w Felici 1.3MPI (przed liftem). Wymieniłem w nim regulator ale nadal napięcie ładowania na niskich obrotach przy włączonych światłach to 12,4V, bez świateł 14,5V. Ogólnie alternator jest cały pordzewiały (nie mogłem nawet wymienić regulatora) i wątpię żeby jeszcze długo pociągnął. Chciałbym go wymienić...
Witam Skoda Fabia 1.9 TDI 101KM silnik ATD 2001 rok. Alternator 120A Bosch Występuje problem z ładowaniem akumulatora. Zaczęło się od tego że 1-2 razy dziennie mignęła kontrolka ładowania. Ale ładowanie było i wszystko OK. Następnie podczas jazdy wyczerpał się akumulator "do dna". Diagnoza - brak ładowania. Napięcie w instalacji podczas pracy silnika...
fabia regulator napięcia fabia napięcia fabia regulator
z18xe wymiana silnik przyklejanie szybki gerber płytki
lexmark ms410dn philips 43put6101
Zmywarka pobiera wodę, wypompowuje i wyłącza się - przyczyny Wymiana głowicy i ustawienie rozrządu w VW LT 2.5 TDI