Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
Na wolnych obrotach wspomaganie włącza się samoczynnie powodując chwilowy duży spadek napięcia (przygasanie świateł). Przy manewrowaniu na parkingu wspomaganie nie jest płynne. Płyn w zbiorniku ok. Czy to może świadczyć o uszkodzeniu czujnika skrętu ?
Do tego oświetlenie kanału lub podnośnik, nowy korek miski olejowej, utylizacja zużytego oleju itd. Napisz jak zrealizowane jest wysokie napięcie na świece zapłonowe.
W Fabii gniją wiązki na potęgę, więc nie pruj wiązki tylko poprowadź nowy przewód.
Witam, zauważyłem ze od pewnego czasu mam problem. Polega on na tym że podczas kiedy auto toczy się na luzie np dojeżdżajac do świateł odczuwalne jest bujanie nadwozia, coś jak jazda z jednym przebitym kołem, lub takim które byłoby jajowate a przynajmniej takie mam odczucia. Wydaje mi się że to coś z tyłu ale jak na moje oko wszystko wygląda ok. Kilka...
Witam kolegów. Mam do naprawy Fabię 1.2/47kw, właściciel spawał wydech nie odłączył akumulatora,po spawaniu okazało się że silnik wchodzi tylko do 3000obr, mimo ze pedał gazu wciśnięty do końca,wchodzi na 3000obr i słychać jak ecu odcina zapłon . Błędy są następujące: czujnik położenia wałka rozrządu/przerwa i brak podgrzewania sondy/przerwa. Czy te...
Witam. Problem następujący: ogólnie po rozgrzaniu silnika-ok 5 minut pracy, widać ewidentne zapady napięcia. alternator robiony- wywalony regulator, sprawdzany na stole(grzaliśmy go nawet palnikiem żeby powtórzyć warunki nagrzania komory) i jest w 100% sprawny. okablowanie sprawdzone. Miernik normalnie pokazuje 14.2-14.3 V ale w chwili zapadu spada...
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
Pod maską od alarmu jest tylko syrenka.
Spadek napięcia=złe połączenie,bezpieczniki na akumulatorze przewody aku -stacyjka do sprawdzenia.
Trochę słaby ten akumulator. Jakie jest ładowanie?
Zazwyczaj problem w pompie wspomagania lub skrzynce bezpieczników mocy.
Myślę, że Boscha kupisz taniej i będzie ok.
Ktoś może już grzebał, albo jakiś potężny spadek napięcia wysypał wsad.
Spadek napięcia może powodować duże obciążenie alternatora. Nie zaobserwowałeś czy w takich momentach przygasania alternator nie "jęczy" ? Miałem Fabię gdzie światła w momencie prawie gasły,nawet bez kręcenia kierownicą. Pobór prądu skakał do 50-60A. Po chwili już było dobrze. Walnięta pompa wspomagania była.
Pytanie do kolegi patgaw : Czy rozwiązałeś już problem zbyt dużego spadku napięcia na masie :?:
Tak, tą mniejszą. Na pomie masz trzy wtyczki - zasilanie, komunikacja z plusem po stacyjce oraz w trzeciej czujnik skrętu. Chodzi mi o tę drugą odpiętą na zdjęciu. Cudów nie ma, mówisz że przewód ma przejście, bezpiecznik cały a brak napięcia więc coś źle robisz bo skoro przewód cały to i na pięcie powinno być. Zobacz żarówką 55W czy jest zasilanie...
Proponuję sprawdzić wszystko wokół bezpieczników na akumulatorze, wymienić bezpieczniki, wyczyścić końcówki, sprawdzić miernikiem spadek napięcia między końcówką a kablem powinno być 0. Ewentualnie zacisnąć końcówki młotkiem.
Jak chcesz wykluczyć,oczywiście wstępne(bez pomiaru manometrem)pompę paliwa to trzeba zalogować: położenie pedału gazu w procentach obroty silnika prędkość wozu prąd pompy sondy 1 napięcie sondy 2 AFR /lambda Robisz to tak że przyspieszasz delikatnie na dwójce, potem bieg 3 i pedał do spodu, czekasz aż przyspieszy załóżmy do 6000rpm. I właśnie podczas...
Ponowna próba to samo plus włączenie się alarmu. No właśnie! Sprawdz w czasie kręcenie spadek napięcia na akumulatorze.
Napisałem że napięcia są sprawdzone, nie ma najmniejszych spadków.
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
dodam tylko, że alternator był wymieniany rok wcześniej To nie jest żaden warunek jego działania, sprawdzić pasek lub sam alternator...odejść od komputera...a najlepiej oddać do naprawy autko...
A nielepiej diodę prostownicza w szereg ( t.j. spadek napięcia ok 0,7 V dla krzemowej).
ABS/ASR może się zapalać nie zostawiając błędów gdy na chwile napięcie zasilania spada poniżej 8-10V. Trzeba by podłączyć komputer i blokach pomiarowych modułu ABS/ESP znaleźć parametr napięcie zasilania i dokonać jazdy próbnej obserwując jakie napięcie zasilania widzi ABS. Najlepiej przełączyć w funkcję wykresu. Wtedy ładnie widać nawet po chwili czy...
Jeśli na 56 będzie pełne napięcie zasilania, a nie jakaś jego część, to szukaj dalej. Jeśli po załączeniu bez obciążenia na wyjściu pojawi się pełne , a po załączeniu z obciążeniem jakieś znikome napięcie, to masz gdzieś po drodze opór i spadek.
Włącz światła , zrób mostek kawałkiem przewodu na przełączniku przy kierownicy między biało czarnym i biało zielonym , potem również żółto zielonym . Pominiesz przełącznik. Lampy zaświecą to już wiesz co zepsute. Nie zaświecą szukamy w przełączniku na desce. Mimo że pisałeś iż na biało czarnym masz napięcie, a sprawdzałeś miernikiem to możesz mieć spadek...
"Podczas rozruchu zapala się też na moment (i nie zawsze) kontrolka ABS." To zaświecenie kontrolki ABS występuje także w innych silnikach (np.moim 1.4 TDi )i jest spowodowane najprawdopodobniej chwilowym spadkiem napięcia spowodowanym rozruchem'
Pewnie jakiś spadek napięcia może spowodowany załączaniem kompresora od klimatyzacji, bądź czymś co jest na tej gałęzi zasilania.
Brak któregoś napięcia. Może przekaźnik, może słaby aku, może kostka stacyjki, może... I tak dalej... Błędy?
Witam w skodzie fabii 1.2 z 2008 r. Po sprawdzeniu wszystkich możliwości jakie koledzy tu opisywali , okazało się że jest za duży spadek napięcia na bezpieczniku 50 A tym na aku. Ładowanie alternatora 14,2 V a na przewodzie było tylko 11,9 V , dodam że bezpiecznik jest dobry , pod bezpiecznikiem było skorodowane wszystko po wyczyszczeniu wszystko wróciło...
Losowe zamykanie może być spowodowane nadmiernym spadkiem napięcia akumulatora. Sprawdzałem jego natężenie podczas postoju. Wynosi ono 0,28A Czy sprawdzałeś po upływie 30 minut od wyłączenia stacyjki, jeżeli tak to upływ prądu dużo za duży ale nowy akumulator powinien wytrzymać trzy dni. 3 x 0,28A x 24h = 20,16 Ah.
Witam Ładowanie niskie,gzie go sprawdzałeś,jeżeli na akumulatorze ,zrób pomiar na alternatorze ,czy jest takie samo napięcie.Jeżeli na alternatorze jest więcej ,to problem z instalacją(spadki napięcia).Gdy bez zmian to problem jest w alternatorze(w najlepszym wypadku regulator).
Alternator możesz założyć większy 90 lub nawet 120, problemem może okazać się tylko mocowanie. Ja do fabii założyłem 120 do dziś śmiga aż miło, nawet przy włączonych wszystkich odbiornikach spadek napięcia jest pomijalnie mały.
jeżeli jest to alarm fabryczny do dowiec sięw serwisie czy wyłączyli ci opcję w alarmie" czujnik spadku napięcia" koputer ma to do siebie że co jakiś czas testuje podłączone do niego urządzenia i to powoduje wywołanie alarmu u ciebie akurat zimą bo wtedy spadek napięcia jest większy bo akumulator nie "lubi "niskich temperatur
Jeżeli się nie mylę i jest to starszy typ instalacji to kontrolka jest żarówką i ma podany + od instalacji pojazdu a drugi biegun z wyjścia „małych” diód alternatora. Czy mógłbyś sprawdzić gdzie jest wyższe napięcie podczas żarzenia się lampki: po stronie instalacji czy alternatora? Po prostu zmierz napięcie po przekręceniu kluczyka a przed rozruchem...
Chwilowe spadki napięcia albo może kable są w jakichś miejscach połamane i nie stykają czasem. Ewentualnie ciut za wysokie napięcia włączania tych świateł...
przetarli szmata wiazke i twierdza ze jest ok skad moze sie brac spadek po rorzruchu silnika z 12v na 8v?
a co byś powiedział na to żeby obciąć ten kabel i połączyć z drugim gdzie końcówka jest w lepszym stanie a pokazałem to elektrykowi to mówi że ciężko to tak zaprasować a jak mam drugi kabel z dobrym oczkiem bo kupiłem całą używaną obudowe z tymi kablami i ten wygląda że wszystko z nim jest dobrze tylko czy przez takie połączenie nie nastąpi przez to...
Witam. Skoda Fabia 2022r 1.0 benzyna. Przyjechała na podejrzenie dużego poboru prądu na postoju bo po postawieniu na moment nie odpala. Nie mierzyłem nawet prądu spoczynkowego bo ewidentnie problem jest z ładowaniem akumulatora. Zaraz po odpaleniu napięcie wynosi około 12,5V i gdy silnik pracuje na biegu jałowym spada pomału ale poniżej 12V nie zeszło,...
Czy ktoś może podpowiedzieć jaki komutator będzie pasował do tego alternatora. Mam problem bo nawet na biegu jałowym z wyłączonymi odbiornikami napięcie nie osiąga 14,4 V. Robiłem nie tak dawno pomiary i mierzyłem spadki. Zrobię na dniach i wrzucę wyniki, ale było coś czemu się trzeba bliżej przyjrzeć jeśli chodzi o przewody. Przy obciążeniu, wyższych...
Pytanie mało precyzyjne a informacje pobieżne. Co to takiego "efekt choinki" dla ciebie. Chyba niewłaściwe określenie. I gdyby nie stanowisko warsztatu to radziłbym sprawdzić stan akumulatora lub ogólnie instalacji elektrycznej. Może zachodzić zjawisko pogorszonego kontaktu na złączach w tym masy pojazdu. Musi następować spadek napięcia na części lub...
Mimo że ten pokazał spadek napięcia to i tak dalej sprawdzałem Opisz dokładnie jak realizujesz pomiary ? Reg. 3.1.15. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników.
Witam !!! Posiadam Fabie 2001r. Mam pytanko odnośnie włączania się kontrolki wspomagania i przygasania świateł. Wyczytałem ,na forum że inni użytkownicy również posiadają podobne objawy, czyli bez ruszania kierownicą słychać " pojękiwania" pomby z wspomagania, kontrolka wspomagania ( na desce rozdzielczej ) zaświeca się sporadycznie, wspomaganie generalnie...
Sprawdzić napięcie na akumulatorze w monencie kręcenia. Oraz spadek napięcia na przewodzie od akumulatora do rozrusznika. Następnym krokiem będzie podłączenie interfejsu i sprawdzenie obrotów silnika podczas pracy rozrusznika. Nie chce odpalić po dłuższym postoju czy za każdym razem? Jest instalacja gazowa?
Napięcie na akumulatorze zaraz po uruchomieniu silnika wynosi 12,1V, natomiast po przygazowaniu do 3000 obr. napięcie wzrasta do 14,3V (słychać wtedy we wnętrzu samochodu "pyknięcie" i od tego momentu akumulator jest ładowany). Później jeżeli obroty silnika spadną nie powoduje to spadku napięcia na klemach (utrzymuje się 14,3V). Waham się ze zwarciem...
Poszukuję układu elektronicznego (przekaźnika), który mógłbym wpiąć w instalacje elektryczną samochodu (Škoda Fabia Mk1 typ:6Y silnik: 1.9 SDI 8V diesel ...ale podejrzewam, że równie dobrze sprawdzi się to w prawie każdym starszym aucie) tak by w razie spadku napięcia lub po jakimś czasie spoczynku odcina zasilanie wszelkich odbiorników, poza układami...
Witam, Ja po długiej walce rozwiązałem problem. Okazało się że główny kabel masowy od akumulatora do nadkola jest uszkodzony. Usterkę namierzyłem przez przypadek, kiedy pewnego dnia samochód odmówił posłuszeństwa i już po otwarciu drzwi i zapaleniu lampek spadek napięcia w instalacji był tak duży że zaczęło się klikanie przekaźników nawet bez przekręcenia...
Jeśli wymienić to raczej od wtyki zespolonej grodzi. I tak się będziesz musiał przebić więc czemu nie wymienić tylko część wiązki po stronie komory silnika. Oczywiście zakładając, że do wtyki po stronie wnętrza dochodzi napięcie. We wtyczce zespolonej są żeńskie konektory mini iso (od komory). Edit: Przekaźniki jak najbardziej. Sam je robiłem w golfie...
Koledzy naprawiam to i powiem tyle że jak są spadki napięcia poniżej 11,5V to tak sie to zachowuje. Bo są tam 2 gałęzie w jednej 2 diody w drugiej 3 diody + źródła prądu 310mA - więc już elektronicy będą wiedzieć z czym to sie je i jak to naprawić.
Witam ! Mam pewien problem z autkiem . Fabia 1.4MPI Comfort 2001 Kombi Zauważyłem że podczas skrętu kierownicy ( auto na postoju z załączonym silnikiem) delikatnie przygasają światła , podczas jazdy jest ok. Dzieje się też tak gdy włączam dmuchawę , lub opuszczam szyby , a nawet gdy wbijam wsteczny. Przy wolnym skręcie kierownicy światła nie przygasają...
Jest jeszcze jeden prawdopodobny scenariusz - uszkodzenie zawartości pamięci na skutek dużego spadku napięcia podczas próby rozruchu na rozładowanym akumulatorze To nie prawdopodobne - nie powinno się wydarzyć. lub w momencie zaiskrzenia podczas odłączania/podłączania akumulatora To z kolei najbardziej prawdopodobne. Często problemem jest też nieprawidłowe...
Witam Forumowiczów! Od pewnego czasu mam pewne problemy ze swoją Fabią 2001r 1,4 MPI. Zdążyłem się przyzwyczaić do regularnie pojawiającego się zapachu benzyny w kabinie, problemów z elektroniką ( zanik napięcia - wygasza wzmacniacz kiedy odpalone jest np. podgrzewanie szyby tylnej. Po dodaniu gazu problem znika ) Jednakże dzisiaj stało się coś co mnie...
spadek napiąć spadek napiec fabia spadek napięcia spadek napiąć wzmacniacz
awaria ekspresu philips switch włącznik transmisja bezprzewodowy
bateria macallister bateria parkside styki
Dlaczego Grecav Eke Mini porusza się wolno? Jak włączyć odkurzacz Zelmer Meteor - instrukcja krok po kroku