WYmiana uszkodzonych popychaczy + wymiana oleju i filtru.
Umyłem silnik, uruchomiłem i położyłem się pod samochodem... Okazało się że olej LEJE się z filtra oleju. Filtr był skorodowany i utworzyła się w nim dziura.
Przedmuchanie nic raczej nie da. Ściągać głowice i czyścić. Po tym wszystkim założyć porządny filtr oleju i zalać dobry olejem.
widziałem przytarte silniki Fire z przebiegiem 100tyś, ale przytarte na tłokach, potem to poprawili dodając natrysk na tłoki/cylindry od spodu, tak czy siak, to by nie powodowało spadku ciśnienia oleju pytanie które to jest jego 100tyś... olej po 1.5 roku tak czy inaczej należało by wymienić, no i filtr oczywiście, można rozkroić stary filtr i zobaczyć...
Filtr oleju oczywiście wymieniany razem z olejem i na czas?
Sprawdź filtr powietrza. Na próbę, nie hamuj silnikiem, jak zużycie oleju się zmniejszy to winna głowica. Zmień olej. Sprawdź czy wentylator się załącza. Jak będziesz robił remont silnika to nie zakładaj pierścieni olejowych trzy częściowych. Na początek wymień tylko same pierścienie i zweryfikuj głowicę.
Sprawdzałem czujniki obok i wszystko jak było. Wiązki przeleciałem tak na oko, i nie wydają się "ruszone". Jeżeli nic nie wyniknie to sprawdzę jutro dokładnie. Czy podłączony aku miał wpływ na to? A czujnik ciśnienia oleju jest w pod czy nad filtrem oleju? Może to on padł w jakiś cudowny sposób?
Olej wyraźnie leci spod pokrywy zaworów. Trzeba by zmienić uszczelkę. Koszt ~15zł. Co do brudzenia filtra powietrza zdejmij wąż odmy z króćca pokrywy zaworów i zobacz czy w środku węża jest tzw ,,tłumik płomienia". Taka siateczka z drutu. Jak jej nie ma to będzie brudzić filtr powietrza olejem. Taka konstrukcja tego silnika. Co do blachy to nie wiem...
. Zauważyłem , że płyn spływa po takim czarnym pojemniku podobnym do rozrusznika . Znajduje się on naprzeciwko tego wiatraka chłodzącego Pewnie chodzi o filtr oleju. Zobacz czy nie cieknie z przewodu sztywnego układu chłodzenia który wchodzi do pompy cieczy właśnie nad filtrem oleju. Często tam się rozszczelnia w tym silniku.
witam kolego jedno z drugim nie ma nic wspólnego (pompa olejowa nie była odkręcana) dla wszystkich zainteresowanych odkręciłem filtr i wlałem olej do pompy oleju, następnie zakręciłem filtr i odpaliłem auto, smarowanie powróciło, dziwne ale auto śmiga. temat uważam za zakończony pozdrawiam
Witam wszystkich posiadam seicento 900 wymieniłem w nim uszczelkę pokrywy zaworów silniczek działał po wymianie normalnie odpalał jezdziłem nim ponad 2 tygodnie uznałem ze czas na wymianę oleju wymieniłem olej filtr oleju oraz filtr powietrza no i zaraz dzień po wyminie dziwne zachowanie ja jest zimny odpala od razu jak tylko się zagrzeje to odpala...
Ale iskra jest na każdej świecy. Wiec cewka jest dobra.(tak mi sie wydaje) muszę dodać, że wszystko było dobrze do momentu kiedy zdjąłem dekiel od zaworów(wymieniałem uszczelke) bo mi sie zatkał wlot powietrza i wywaliło mi olej przez mairke. Jak to zrobiłem wymieniłem olej i filtr oleju to pojawił sie ten problem z obrotami.
Ad. 1) Być może, ale zaobserwowałem to zjawisko wczesną jesienią. Ad. 2) Tankuję praktycznie przez cały czas na tej samej stacji (fajne promocje mają :) ) Ad. 3) Filtr paliwa, oleju i powietrza - wymieniałem jakieś 15 tys. km temu.
Trochę to dziwne bo zabrudzony filtr objawia się stopniowym pogorszeniem pracy na LPG a nie nagłym całkowitym jej brakiem. Swoją drogą filtry od LPG warto wymieniać przy każdej wymianie oleju, fazy ciekłej jak i fazy lotnej. Czyszczenie na za długo się nie zda.
Tak zdarza się tak gdy nie ma odpowiedniego przepływu. A czy nie stosowałeś przed zalaniem nowego tzw. czyszczenia silnika? Jeśli tak to zdarzało się, że wypłukiwane pozostałości starych olejów zagnieżdżone w zakamarkach silnika zostały wypłukane, ale nie zlane i z miejsca zatykały nowy filtr. Pozdrawiam
Ja się trochę nie zgodzę, tzn do Seicento lać cokolwiek co spełnia normy, ale czy taki Lotos 5W30 za ok 26 zł/ 1l to jest to samo co Millers 5W30 za 60 zł? Cokolwiek żeby tylko bylo zmienianie na czas? Noo nie powiedziałbym. Po zalaniu Millersem w 1,8T vaga jak go posiadałem silnik zdecydowanie bardziej aksamitnie chodził, do tego lepiej wyczyszczony,...
Oczywiście nie mam możliwości ani wiedzy, by w garażu przeprowadzić analizę fizykochemiczną starego i nowego oleju, ale jakoś nie mogę się przekonać, że ta czarna gęsta ciecz, która po 15k km z pewnym trudem wylewa się przez korek spustowy, ma takie same własności, jak żółta i przejrzysta z nowej butelki. Być może ma, ale eksperymentować na "żywym organizmie"...
Jeśli dobrze kojarzę to 900 miała hydraulicznie sterowane zawory - więc zacząć należy od wymiany oleju i filtra oleju, a w dalszej kolejności od sprawdzenia ciśnienia oleju.
Aha rozumiem, czyli po nagrzaniu silnika do temperatury załączenia wentylatora, wyciagam bezpiecznik i obserwuje, ma wejść na czerwone pole. Fabryczna kontrolka przegrzania ma działać od 115 stopni, to temperatura krytyczna aby zatrzymac samochód. Wskaźnik przynajmniej pozwoli na zapobieganie takim sytuacjom np. mozna ratować się ogrzewaniem Dodano...
Patrząc tutaj to 18 sek to już jest 130 km/h https://www.youtube.com/watch?v=qBLgKf22... Natomiast Fiat Uno to coś innego raczej, tam był chyba gaźnik tak? Tutaj ten silnik 1,1 to do niedawna jeszcze w Pandach był, to jest silnik rodem z Punto 2, z okrągłym filtrem powietrza, "nowocześniejszy" mpi, to samo co Schumacher, Sporting, Fire etc. To jest...
Od jakiegoś roku (być może było to dłużej) zauważam coś takiego. Pod obciążeniem, ale takim niezbyt dużym (gaz na 20-30% powiedzmy) okazjonalnie słyszę coś w rodzaju stukania zaworów. Pojawia się na w pełni rozgrzanym silniku, przy obrotach 2000-2500, zazwyczaj w trasie. Nie jest to jednak reguła, czasami potrafi tego miesiąc nie być. Mam wrażenie,...
To zależy czy kolega chce ten pojazd użytkować w miarę potrzeb i możliwości czy też doktoryzować się. Standardowy użytkownik winien wymienić olej łącznie z filtrem oleju a może i powietrza silnika, lać paliwo, sprawdzać ciśnienie w oponach oraz układ hamulcowy/oświetlenie i jeździć. Badacze/ naukowcy mogą płukać, mierzyć, gładzić, pucować i dyskutować...
Witam wszystkich mam problem z seicentem. Nie mogłem znaleźć nigdzie na forach takiego problemu więc stąd nowy temat. A mianowicie problem tkwi w migającej kontrolce oleju. Wspomniana kontrolka zaczyna migać przy wyższych obrotach sinika (tylko podczas jazdy) a przy niższych gaśnie. Na postoju na biegu jałowym (luz) czy obroty są wysokie czy niskie...
filtr gazakowy powinienes wymienic jak filtr oleju raz w roku do tego raz w roku spuscic z reduktora(mieszlanika) korkiem spustowym olej ktory sie odklada Filtry gazu masz 2 Jeden filtr stanu cieklego Drugi filtr stanu lotnego Stan ciekly rzadko sie wymienia Stan lotny znajduje sie od reduktora (mieszalnika) do obudowy filtra (bo tak masz chyba puszczony...
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
Witam serdecznie. 2 tygodnie temu zakupiłem Fiata seicento rocznik 98, 900tka. Kupiłem je za 2400 zł. Mechanicznie było w stanie średnim. Wymieniłem w nim 3 poduchy, przewody hamulcowe, dwa przednie koła, odboje na przód, filtr oleju, osłony amortyzatorów. Wydałem na to prawie 900 zł z robocizną. Maksimum moje to było 1000 zł wkładu by doprowadzić do...
Witam, podlacze sie pod temat bo problem podobny. Jakis czas temu mialem problem z odma powietrza - przeparciala byla na dwoch koncach przez co mocno plulo olejem... Wymienilem odme, wyczyscilem w miare mozliwosci silnik, miske oleju, filtr. Przy okazji wymienilem ów filtr, spuscilem stary olej i nalalem nowego, liczac ze skoncza sie moje problemy,...
witam, popieram tych co mowia o filtrach ;powetrza i gazu, przy tankowaniu 'roznego' gazu to po 15 tys km obydwa fitry powinno sie wymienic/ja to robie przy kazdej wymianie oleju co 10 tys km/Swiece trzeba co 30-40tys km tez zmienic /i nie na zadne 3 lub 4 elektrodowe tylko 2 elektrodowe.Oczywiscie trzeba sprawdzic co jakis 'czas' dawke gazu dotyczy...
A czy kłopot z tą zaświecającą się kontrolką ciśnienia może mieć związek zapchanym Filtrem Oleju ? Tak mi powiedział przypadkowy Klient który zajmuje się mortoryzacją :| Czy to możliwe:?: - jak odpalam rano- kontrolka gaśnie - po ok. 10 sekundach się zapala. - jak dodam gazu, ale tylko za pierwszymi dwoma, trzema razami - gaśnie, przygasa lampka. Potem...
Witam, na forum znalazłem podobne tematy dotyczące seicento jednak żaden nie odpowiada dokładnie mojej usterce. Auto to seicento 900 z 2001 z gazem, usterka występuje i na benzynie i na gazie. Podczas dojeżdżania do świateł kiedy wciskam sprzęgło auto gaśnie bez żadnego szarpnięcia, gaśnie także jeżeli podczas jazdy dam na luz, zapalają się wtedy kontrolki...
Jeśli Seicento to tylko 1.1, 900 pali litr-dwa mniej, ale to silnik wywodzący się z Fiata 127, kultura pracy niższa niż większego silnika F.I.R.E., a ceny części tak samo śmieszne. Dzisiaj kupiłem do swojego filtr oleju za 15 zł i filtr powietrza za 13 zł, do tego amortyzatory tylne 50 zł sztuka, wszystko oczywiście fabrycznie nowe. Buda ocynkowana...
Witajcie, Potrzebuje ratunku. Mianowicie wczoraj wystąpił problem. Jechałem na głębokiej rezerwie, samochód po zaparkowaniu (dostawa) i ponownym odpaleniu przygasł, tak jakby go przydusiło. Odpaliłem, przydusiło go jeszcze ze 2 razy i pojechałem na stację. Zatankowałem do pełna czyli weszło 33litry paliwa (zbiornik Seicento jest 35l). Przejechałem dobrych...
Sprawdz luz zaworowy. W Seicento 900 nie ma regulacji luzu zaworów. Tą rolę spełniają hydrauliczne kasatory. Jedyne co, to mogą być już zużyte z przebiegu lub z używania oleju słabej jakości poprostu zatarte/zużyte i nie pracują tak jak trzeba. W takim wypadku to jedynie wymiana na nowe, do tego gdy będzie tam zaglądał i wymieniał to również potrzebna...
Witam ponownie Kolegów! W ostatnim czasie wykonałem (osobiście i rękami mechanika) parę istotnych napraw, w tym wymianę świeczek i kabli wysokich napięć, filtrów, oleju. Zrobiłbym więcej, lecz pogoda nie bardzo sprzyjająca. Pojawił się pewien problem z instalacją gazową. Kontrolki stanu instalacji (takie małe pudełeczko z diodami i przełącznikiem) zaczęły...
Dziwny przypadek nie opisany nigdzie na forum. Ale po kolei. Od pewnego czasu gnębi mnie problem przejścia przez zakres obrotów na ciepłym silniku. Kiedy odpalam włącza się ssanie obroty w miarę nagrzewania spadają i dopóki silnik nie uzyska ok. 50stopni jest ok. silnik równo przyspiesza nie szarpie, wraz ze wzrostem temperatury słabnie elastyczność...
UNO FIAT 2000r. 899 ccm ( silni według mechanika od 0,9 Seicento) przebieg 110480 km Bardzo dużo pali trasa 60% miasto 40%(korek) i średni z 2 miesięcy(2500 km) wyszło 9,4 od kija do kija. proszę o rady. jest po: wymianie oleju filtra powietrza termostatu wymiana baku jesienią Filtr Paliwa 09052011r Witam nowy objaw jak się nagrzeje (jazda w korku 45...
Wiesz co wyrobekj, żona też ma seicento i uważam że kupiliśmy jej zaniedbane, ja mam warsztat i robię przy nim prawie wszystko co pokaże palcem (na tiptop żeby już później d*** nie zawracała), ale ten twój samochód przebija to niestety. Kupiłaś po prostu złoma. W życiu nie dotykałem elektrowentylatora ani podobnych. Zawieszenie się zgodzę ale to w każdym...
kolega nasu ma wiele racji ale ja bym był bardziej ostrozny olej syntetyczny i pół syntetyczny maja bardzo dobre własciwosci płuczace jesli samochód był długo uzywany na oleju mineralnym moze sie cały szlam mypłukac nagle i moga sie dziac dziwne zeczy pozatym silnik uno to nie jet nowoczesna technologia nie wiem czy jet jusz robiony z materiałow które...
Witam. Mam podobny problem, więc podepnę się tu, bo mój temat został kiedyś usunięty. Mianowicie posiadam Fiata 600 1.1 MPI oraz instalację gazową drugiej generacji ze sterownikiem TEC99 i centralką Tartarini, która została zamontowana w grudniu zeszłego roku i wszystko było dobrze, do czasu odbioru auta po naprawie w ASO. Otworzyłem maskę przed odbiorem...
Będę wymieniał płyn chłodniczy w sejtku dziewięćsetce, wraz z wymianą termostatu. Niestety auto jest trochę zapuszczone, mój ojciec kupił go trzy lata temu (rocznik auta 2002, przebieg 90 tysięcy, obecnie ponad 100) i od tej pory wymienił tylko olej silnikowy z filtrem. Mimo że auto miało kilku właścicieli i bliższa historia jest nieznana, jest w całkiem...
No i najważniejsze, a o czym nikt nie wspomina, czyli coraz większe zużycie trifluorku azotu, który jak wiadomo wykorzystywany jest przy produkcji elektroniki, a którego kilogram powoduje taki sam efekt cieplarniany jak 17200 kg CO2. A ile jest tego zużywane ? kilka, kilkadziesiąt, kilkaset ton ? Ile z tego % żużywany przy produkcji elektryków ? A...
TDI sa na trasy, spalanie to jest ostatnia rzecz na jaką się patrzy, chyba że dzisiaj jesteś w W-wie a jutro pod Krakowem. No pewnie, wlać 12 litrów benzyny, czy 6 ON na 100KM - różnica żadna. A turbo czy dwumas się sam naprawi? 3 tys wyłoży sąsiad, wtedy to faktycznie wyjdzie takie niskie spalanie że o jej...+ niedogrzane auto, pracują na gęstym oleju...
Koło filtra oleju jest 1 pinowy czujnik, zdejmij z niego przewód i sprawdź czy kontrolka zgaśnie, jeśli nie to oznacza, że jest zwarcie na instalacji. Natomiast jeśli zgaśnie to może być uszkodzony czujnik albo jest złe ciśnienie oleju w silniku.
Obudowa filtra nie musi być specjalnie szczelna... na benzynie zaburzenie ilości powietrza sterownik sobie skompensuje (coś tam powietrza będzie ciągnął choćby przez odmę i korek wlewu oleju bo w SC jest nieszczelny), ale LPG II generacji jest na to bardzo wrażliwe. Jak chcesz sprawdzić to zdemontuj obudowę filtra powietrza i zatkaj wlot powietrza nad...
Co do wycieku oleju przyjrzałbym się simeringowi wałka rozrządu. Zdejmij osłonę paska i zobacz czy jest tam sucho, Lubi sobie podciekać, olej jest rozbryzgiwany przez obracający się wałek i spływa na dół właśnie w okolice filtra i na miskę. A płyn lubi ciec z oringu rury pompy wody. Co do obejm tak jak koledzy pisali- autoszrot. Uważaj jednakże na śruby...
Za krótkie przebiegi co stanowi niedogrzany silnik wskutek czego osadza się coś w rodzaju smaru. Osadzający się smar również potrafi zapchać przewód który odprowadza opary oleju z pokrywy głowicy do obudowy filtra powietrza i wraz z zaciąganym powietrzem z filtra powietrza jest ponownie spalany w silniku. Zapchany może być też cienki wężyk który wychodzi...
Witam. Zastanawiam się nad sprzedażą obecnego samochodu jakim jest VW Golf II 1.3 1990r. W ostatnim roku na części i naprawy wydałam ok. 1600zł Mój średni przebieg km w ciągu roku wynosi ok. 10 000 km. Moja jazda wygląda najczęściej tak, że jeżdżę na odcinkach ok. 10km. Ogólnie przyznam, że jestem raczej osobą niezbyt zamożną i ciężko mi się podjeżdża...
Właśnie w tym silniku jest mechaniczna regulacja i niedawno własnoręcznie sprawdzałem luzy, są książkowe. Pasek był zdejmowany przy wymianie alternatora, odpalałem silnik by sprawdzić czy to na pewno łożyska w altku wyją. Stukał wtedy dokładnie tak samo. Czujnik ciśnienia oleju w tym silniku jest na dole, tuż przy obudowie filtra oleju. Odgłos dochodzi...
Planuje zakup narzędzi do mojego domowego warsztatu. Do tej pory używałem starych kluczy po dziadku i ojcu. Wyprowadzam się i nie chce ojcu tego zabierać. Klucz będą służyły do prac domowych, przy aucie tylko do drobnych napraw moich aut. Zawsze wszystko robię sam, wymiany olejów, filtrów, klocków, itp. Kiedyś zdarzyło mi się w seicencie nawet wymienić...
Cześć Wam! :) Mam pewien problem z autem, nie mogę go rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Może Wam coś się nasunie. BMW e46 Compact 325ti 2002 rok Silnik: M54B25, przebieg 130 tys (wydaje się prawdziwy) Sterownik silnika: MS43 Otóż silnik reaguje z opóźnieniem na dodawanie gazu. Widać nawet przydławienie (spadek obrotów) w momencie dodania...
Tanie Punto jest dobre, bo jest dobre i tanie. Mam Seicento 1.1, ten sam silnik co w Punto, szósty rok ujeżdżam, ponad 50k km. Co rok wymiana filtra powietrza (coś około 20 zł), filtra oleju (20-30 zł) i oleju (najtańszy 10W40 jaki znajdę, ~130 zł za 5 litrów), ubezpieczenie OC z 50% zniżkami nieco ponad 300 zł na rok. Odpala i jeździ, wygód nie ma,...
seicento oleju seicento filtr kontrolka oleju seicento
kabel ethernet przerywa radio alpine schemat zalany klucz
instalacja fotowoltaiczna pralka samsung ecobubble
Skoda 1.5 TSI EVO EA211 vs 1.0 TSI EA211 – który silnik TSI jest najbardziej żywotny i oszczędny? Skoda Rapid – który silnik wybrać? Opinie o 1.4 TDI EA288, 1.2 TSI, 1.6 TDI