No nie ładnie tak od 3 strony zaczynać zabawę z Focusem. Wpierw zobacz czy bezpiecznik jest sprawny w podszybiu, drugie sprawdź wiązkę cienkich przewodów .
Tu nie ma żadnej zagadki i dopóki będziesz próbował to naprawić "od tyłu" to nic z tego nie wyjdzie. Minął już tydzień a ty nadal nie wiesz w czym leży problem, pisałem Ci już że dopóki nie sprawdzisz dokładnie co się pojawia w wtyczce to sprujesz pół samochodu na darmo. Miernik w rękę i rób pomiary, to wyjaśni czy problem jest z wiązką czy alternatorem.
To w takim razie masz zwarcie w instalacji od alternatora. Musisz obejrzeć wiązkę od alternatora czy nie jest podejrzana. Pozdrawiam.
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Miałem to samo winny okazał się przewód zgnity w wiązce biegnącej od przodu skrzyni.
Jak potrafisz wymontować,naprawić alternator lub wiązkę od niego to juz ty sam wiesz,co mamy ci napisać?
Wypnij wtyczkę, odmierz tak gdzieś 10-15 centymetrów ( na długość rozwartych palców kciuk-wskazujący), rozpleć wiązkę i zobacz, czy nie sa ugnite kabelki. Interesuje cię ten fragment, gdzie wiązka jest przyczepiona do płyty nośnej wentylatora; oczywiście chodzi o tą wiązkę, co idzie do alternatora, tą z trzeba kabelkami.
Ford ma inteligentne ładowanie, którym steruje komputer. Alternator prócz grubego przewodu ma tez koskę 3 pinową. Jeśli coś dzieje się z altkiem to komputer odłącza zbędne obwody jak np przednia szyba ogrzewana. (może też pojawić się błąd w komputerze). Alternator musi być oryginalny bo tak jest dziwnie, że zamienniki nie bardzo parują się z komputerem....
W fordzie alternator jest wyposażony w regulator który jest połączony z komputerem sterującym pracą silnika,jest takim wzmacniaczem działającym na aktualne potrzeby .Wymiana regulatora sprawnego na nowy nic nie da bo dalej będzie tak samo zarządzany przez E C M. Częstym problemem jest wiązka łącząca alternator z E C M .Ale tak troszkę o alternatorach...
Witam, mam problem z ładowaniem w samochodzie mianowicie po wymianie alternatora akumulator szybko się rozładowuje. Zmierzyłem pobór prądu na wyłączonym zapłonie 2,4A a powinno być ok 0.2A, sytuacja wraca do normy kiedy wypnę 3-pinową wtyczkę na alternatorze lub złącze do PCM. Sprawdziłem wiązkę alternatora, nie jest uszkodzona nie ma przebić na masę...
Sprawdziłem wiązkę kable są całe, nie ma przetarć, również czerwony kabel wydaje się być bez uszkodzeń, możliwe, że woda dostała się do wtyczki w alternatorze i to wywołuje problem? Jeśli nic nie znajdę wymienię cały alternator z regulatorem napięcia, czy mogę sprawdzić coś jeszcze?
To wszystko to raptem kilka śrubek - ja mam wersję z DPF, jest tam zdecydowanie najwięcej maneli (klapy, przepustnice, czujniki), ja zdejmuję to prawie w całości, uprzednio odpinając wiązkę. Napinacz - odkręcić jedną ze śrub, naciągnąć go, zablokować kołkiem (wiertło 4 mm), pasek na bok, i odkręcić pozostałe dwie śruby. Alternator górą wychodzi, w odpowiedniej...
Akumulator jest w porządku. Ma około roku i napięcie na nim wynosi 12,2 V. Byłem u jednego elektromechanika, to jak na złość jak jeździł tym samochodem to nie dawało żadnych ww. oznak. Sprawdzał napięcia i mówi że jest w normie. Rozłożył ręce i mówi że nie wie co może się dziać. Podjechałem do innego punktu gdzie tylko zajmują się elektryką samochodową...
Masa jest ok. Wygląda na rozrusznik. Rozrusznik padł całkiem. Przestał kręcić. Tylko cyka jak przekręcę. Popukałem w rozrusznik to czasem ledwo zakręci. Ale tak to tylko cyknie elektromagnes i cisza. Zdjąłem intercooler by dostać się do kabli, ale wszystko ok. Wymontowałem w wielkich bulach rozrusznik bo śruby nie chciały puścić. Rozebrałem i okazało...
Znika ładowanie tak w skrócie Po odpaleniu auta wszystko jest ok Po około pół godziny kontrolka akumulatora i brak ładowania Wymieniono alternator na inny używany Podmieniono na nowy regulator napięcia Sprawdzono na przejście wiązkę do PCm i skrzynki bezpieczników jest stałe zasilanie (calu czas sprawdzone żarówka h4) Na przewodach do pcm takie przebiegi...
Zobacz wiązki i kostki z prawej strony wszak tam jest alternator.
Witam, czy ktoś może mi wytłumaczyć sposób sterowania napięcia ładowania w Fordzie Focusie 1.6 16v benzyna rocznik 1999? Objaw pierwotny: zapaliła się kontrolka ładowania, sprawdzenie miernikiem - ładowanie na poziomie 13,5V. Diagnoza: padnięty regulator napięcia, po rozkręceniu faktycznie okazało się że jedna z elektrod regulatora w zasadzie ma z nim...
https://obrazki.elektroda.pl/7729178000_... https://obrazki.elektroda.pl/6377131800_... Kolejny parametr to m.in. czujnik spalania stukowego - zdjęcia poniżej - również na biegu jałowym ponieważ w trakcie jazdy program nie mógł wykonać tego testu. Niestety nie potrafię zinterpretować wyników, proszę Was o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/5441248800_...
Konkretna diagnostyka dedykowanym sprzętem, to jedno. Sprawdzenie wiązek to drugie. Sprawdzenie alternatora . Po diagnostyce można będzie szukać konkretnych przyczyn problemu.
Jeszcze nigdy nie widziałem Mondeo TDDi/TDCi aby brak było tego napięcia. W Focusie owszem, ale to dlatego, że tam się przeciera wiązka o wspornik wiatraków. Ale nie w Mondeo. Zresztą jak będzie brak go to i tak ładowanie będzie, pod warunkiem, że jest sterownie z PCM. Natomiast andrzej20001 zauważ, że nie masz warunków w jakich wykonywał ten pomiar....
Kto dysponuje schematem instalacji elektrycznej Forda-Focus? Proszę o podanie kolorów przewodu od alternatora do kontrolki ładowania ( w kokpicie, w miejscu złącza wiązki przewodów do lampek kontrolnych ). Cel: pdłączenie przewodu sterującego modułu elektronicznego włącznika świateł mijania napięciem alternatora. Za pomoc z góry dziękuję.
Witam wszystkich jest to mój pierwszy post ale postaram sie opisać mój problem w miarę dokładnie :) A więc do rzeczy problem jest w Fordzie focus mk2 2006 rok motor o pojemnosci 1.6 diesel :) pożyczyłem auto mojemu wujkowi który zabrał je do Niemiec bo jego sie rozwaliło ... wymienił alternator ponieważ ten który był zamontowany sie rozwalił nie wiem...
Alternator jak wiadomo sterowany z PCM. Ale kto mi wyjaśni dlaczego na trzy pinowej kostce (czerwony,biały,czarny) podczas sprawdzania wiązki kilka centymetrów od wtyczki w oryginalnym peszlu przewód czarny jest obcięty i zaślepiony izolacją. Dodam że wiązka była nie tykana wcześniej i dziwi mnie fakt że brak jest tego przewodu w dalszej cześci instalacji....
Witam, auto jak w temacie focus mk1 1.8tdci 2002rok. Stało się to podobno na trasie 400km, objawy są takie że po zapaleniu(zapala od bez najmniejszego problemu) chodzi ok około 2-3minut potem falują obroty przygasa(ale nie gaśnie). Błędy p0403- Wiadomo EGR (jego zaślepię jeszcze dziś i napisze czy pomoże) p0243- Zawór ciśnienia doładowania( on jako...
focus wiązka wiązka focus focus alternator
odpływ parownik gazowanie reduktor corsa sterownik silnik wymiana
opcja serwisowy telefunken opcja serwisowy telefunken
Moment dokręcania jarzma wtryskiwacza Delphi 1.5 dCi K9K702 Peugeot 508 SW - brak reakcji na zmianę temperatury nawiewu