Pacjent Ford Focus z 2014 roku po uruchomieniu silnika wychodzi błąd (U3003:62 Napięcie akumulatora)tylko w sterowniku czujników parkowania i sterownikach systemu Blis. Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Napiecie zasilania sterowników jest identyczne jak napięcie akumulatora.
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku. Być może regulator napięcia lub alternator jest uszkodzony i daje za duże napięcie.
aku ładowałem ponad 24h i prostownik pokazuje że jest ok To, ze chiński prostownik twierdzi, że jest ok, to niekoniecznie jest prawda, weź miernik i zobacz jakie napięcie ma akumulator po włączeniu zapłonu
regulator napięcia do wymiany
Pin 3 regulatora ma miec napięcie z akumulatora,zmierz czy dochodzi prąd również kontrolką a nie tylko miernikiem.
Na 3 pinie S masz mieć napiecie akumulatora. I mierz to kontrolką ma świecić. Uwalona wiązka lub bezpiecznik.
Wygląda na trafiony regulator napięcia.
Słaby akumulator i duży spadek napięcia przy rozruchu.
Sprawdz napięcie multimetrem na klemach akumulatora
Np bral połaczenia alternator-PCM lub złe napięcie odniesienia na alternator
Kolego nie rozmawiamy tutaj o kablach rozruchowych, tylko o innym problemie wiec nie wiem po co ten komentarz. Skoro nie potrafisz znaleźć tak banalnej usterki to jest duże prawdopodobieństwo że kabli rozruchowych też nie umiesz podłączyć. Podaj wartość napięcia na akumulatorze podczas próby rozruchu.
Jaki masz akumulator? jeśli z płytami Pb-Ca to jak najbardziej 16V to napięcie prawidłowe i ciesz się że twoje auto obsługuje takie akumulatory .
wzrost napięcia występuje przy wyłączonych odbiornikach prądu przy obrotach 1500,natomiast przy włączonych odbiornikach(wentylator,ogrzewanie szyb) wzrost napięcia nie następuje przewody masowe przy akumulatorze sprawdzone wyczyszczone i porządnie dokręcone regulator napięcia wymieniłem 2szt na oryginał.
Witaj, - Na początek sprawdził bym szczelność , czy gdzieś silnik nie zaciąga " lewego" powietrza, przez co te obroty tak się zawieszają - jakaś sparciała uszczelka itp - Możesz też zmierzyć napięcie ładowania akumulatora, może szczotki się w alternatorze kończą i taki dziwny efekt jest.. :)
Jest napięcie ładowania akumulatora? Jakie napięcie na akumulatorze na postoju? Jest płyn w układzie wspomagania kierownicy?
2,4 benzyna (altek valeo) żony - focus 2007 rok 1,6 benzyna
Masa od akumulatora do karoserii jest OK, chociaż śruba jest mocno skorodowana. Napięcie ładowania 14,17. Napięcie akumulatora 12,32.
Ładowanie regeneracyjne wg mnie powinno trwać max 18 - 20 godzin i akumulator powinien być ładowany prądem wynoszącym 0,1 jego znamionowej pojemności. Po takim ładowania zakręcamy korki dopiero po tym jak elektrolit się odgazuje (około godzinkę po odłączeniu akumulatora zwykle). Taka moja uwaga dodatkowa. Jeżeli występuje gazowanie, to występuje elektroliza...
Niestety nie spada, napięcie na styku równe jest napięciu na klemie akumulatora
Nie rozumiem... Przed podpięciem akumulatora, a po zgaszeniu auta - nie odpaliło. Nie odpaliło, bo zabrakło siły rozrusznikowi, czy kręciło, ale nie mogło odpalić? Co to znaczy, że nie było podpięcia masy? Czy przy "odwrotnym" podpięciu akumulatora "bez masy" był snop iskier? Same myślniki pojawiły się pewnie wskutek krótkiego spadku napięcia przy odpalaniu,...
Posprawdzaj przewody alternator ,rozrusznik akumulator. Zmierz miernikiem napięcie na akumulatorze jakie masz. może też rozrusznik się ci zawiesił.
Uszkodzony alternator, za małe napięcie.
Zacznijmy od darmowych diagnoz - jakie napięcie na akumulatorze (przed odpaleniem / po odpaleniu)?
Wiatm. Auto ford focus mk1 1,6 benzyna 2003r . Jaki powinien być akumulator ? Oryginalny jest srebrowo-wapniowy lub wapniowy ( trochę wyższe napięcie ładowania ) . Czy mogę założyć akumulator ołowiowy ?
Tak jak i tydzień stania nie powinien zabić akumulatora... Btw odłączyłem go i naładowałem Jakie ma teraz napięcie? Może się naładował ale dalej jest niskie i immo szaleje?
Tak wiem że jest do wymiany ładowałem cała noc napięciem 1/10 pojemności ale tylko tyle udało się uzyskać, ale ciekawi mnie czy to może być wina tylko i wyłącznie akumulatora.
Z wydruku wynika, że masz duży spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu
Pytanie o akumulator, w jakiej jest kondycji, jeżdżę inną marką ale wspomaganie kierownicy też mam elektryczne, przy skręcie przygasały światła mijania, po wymianie akumulatora problem się zakończył, ważne jest w jakich zakresach w Twoim aucie "skacze" napięcie.
To jeszcze nie tak! -zielony ok! -czarny do ładowania! -biały uzupełnić poziom elektrolitu (wodą destylowaną) i ładować Za manualem Motorcraft'a. Ps. Tylko raz zdarzyło mi się, że z białego oczka zrobiło się zielone, z reguły czarne i akumulator miał 30-60% wydajności. Uwaga! w focusach i w mondzielakach tych powyżej 99 musi być akumulator srebrowo-wapniowy,...
Co do falowania, to pewnie efekt spadającego napięcia. Pewnie minie po naprawie ładowania.
Nie mam 100% pewności co do tego konkretnie przypadku, ale bywały uszkodzone przewody na zgięciu zaraz przed wtyczką wtykaną do alternatora. Z pamięci nie wyrecytuję, ale doczytaj w innych wątkach a ze szczególnym wskazaniem na problemy z przewodem i wtyczką. Były tam historie, gdzie przez brak sterowania alternator pracował w trybie bezpiecznym i ładował...
Sprawdz jakie masz napiecie na 3 pinie regulatora,powinno być takie jak na akumulatorze.
Sprawdź czy alternator ładuje i ma napięcie ładowania około 16V , czy w ogóle jest jakiekolwiek ładowanie.P
Witam No cóż każdy ma swoje doświadczenia i oczywiście taka przyczyna jak rozrusznik, zaśniedziałe masy itp również może do pewnego stopnia dawac podobne efekty. Niemniej jednak z mojego doświadczenia na 200 takich przypadków 199 to rozładowany akumulator ( czy to samoistnie czy też w wyniku braku ładowania ) więc podejrzewam ,że akumulator co z resztą...
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
Do jakiego napięcia rozładował się akumulator ? Czy był w miarę nowy, czy wieloletni ? Co oznacza informacja, że "ładowanie nic nie daje" ? - czy nie pobiera prądu z ładowarki, czy ładuje się kilka godzin i nadal ma niskie napięcie.
Pompa jest zasilana z przekaźnika takze ma napiecie akumulatora
Jakie masz napięcie na akumulatorze i 3 pinie regulatora podczas pracy silnika?
Udało się Koledze rozwiązać ten problem?. Rozwiązania są dwa - albo zakup akumulatora "Ca" albo wymiana regulatora.
Tak tak, kończy się lamerstwo. Zarejestrować się na forum elektrycznym i pojęcia nie mieć jak sie mierzy napięcie to już upadek wszelkich obyczajów.
Czyli? Daj mi jakiś zarys tego.. Dodano po 15 Słabe napięcie w Akumulatorze? Podmienić aku i sprawdzić?
Wyglądają ok, jeszcze jakbyś sprawdził napięcie podczas obciążenia rozrusznikiem to można wyeliminować akumulator jako winowajcę.
Dokładnie pomiar napięcia na akumulatorze i na alternatorze plus pomiar różnicowy A jak wychodzisz tylko z tego bo mi przygasają to nic z tego.
Brak napięcia na przewodzie od sterowania cewką rozrusznika.
Na akumulatorze wszystkie pomiary
Na pin 3 idzie napięcie akumulatora , pozostałe 2 idą do PCM. Prawdopodobnie trafiony regulator. Przedzwoń przewody do PCM i ten na 3 pinie próbówka czy ma zasilanie. http://obrazki.elektroda.pl/5127218400_1... przykładowy schemat Forda.
To z kolei brzmi jak problemy z zasilaniem (sprawdź napięcie akumulatora przed i po odpaleniu) lub brudnymi masami. Jakim komputerem i jak odczytujesz błędy?
Zaczynamy od sprawdzenia napięcia akumulatora. Dziwne rzeczy z akumulatorami dzieją się po długim postoju.
Jakiej firmy akumulator? Dawno wymieniany? Jakie napięcie na słupkach aku?
Świece żarowe możesz sprawdzić sam. Po wykręceniu najpierw sprawdź omomierzem, czy czasem nie ma przerwy. Można też na krótko podać napięcie z akumulatora i obserwować końcówkę.
Sprawdź dokładnie wszystkie masy. Tam jest chyba taka jedna pod podstawą akumulatora, często jest zardzewiała. Sprawdź napięcie IAT względem masy przepływomierza.
Potrzebuję zmniejszyć napięcie alternatora, max 13,8V. Renault Espace V 1.6dCi oraz/lub Ford Focus 2 MK2 1.6 tdci. Wymieniam ołów na lit, dokładnie LiFePo4. Między baterią akumulatorów jest BMS który pilnuje napięcia na baterii i poszczególnych ogniwach. W razie czego wyłącza ładowanie albo rozładowanie. Renówka po naładowaniu litu i odcięcia ładowania...
11,89 V napięcie akumulatora w stanie spoczynku , to za mało , podmień akumulator.
Nie odłączaj akumulatora, nie ma takiej potrzeby. Nie musisz blokować koła bo dokręcisz na kołku i będzie OK. Pasek dopiero wymieniałeś więc możesz go zostawić. Nawet Ford nie przyznał by nowego. Kołek, listwa na wałki, nowe koła + "pająk" skręcasz i jedziesz. Jak odłączysz aku to wygeneruje litanie kodów bo spadnie napięcie. Nie dokręcaj/dokręcaj kół...
A jakie napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika?
Nie, "ignition main circuits relay", przekaźnik dający napięcie na pewne układy, np w celu odciążenia akumulatora przy odpalaniu. U mnie jeszcze elektryczne szyby, ogrzewanie tylnej szyby i radio/zapalniczkę. http://obrazki.elektroda.pl/5181316800_1... Masz przekaźnik nr1 ? Wyjmij gdy nie wyłączy się dmuchawa, 3 schematy do 1,6 pokazują...
Trzeba sprawdzić lub/i wyczyścić: 1. klemy akumulatora, 2. przewód masy na silniku, 3. przewód masy na nadwoziu, 3. przewód łączący akumulator z rozrusznikiem. Dopiero po tym wszystkim sprawdzać alternator.
Upewnij się na pewno z tym akumulatorem. Ja tak miałem, byłem absolutnie przekonany że akumulator ok, na mierniku wszystko było cacy i nawet odpalał mniejszy samochód. Jednak w moim focusie okazało się, że podczas rozruchu napięcie spada na akumulatorze do 6v i bendix stuka bo dostaje za małego kopa. Opisałem sprawę tu: [url=http://www.piszek.com/2012/06/focus...
Witam mam Forda fokus mk1 1.8 tddi 90kw po włączeniu zapłonu zagrzaniu świec nie odpala muszę wylaczyczyc zapłon i jeszcze raz włączyć i bez problemu odpali ?? Czy się rozkodował ale nie zawsze tak jest Cześć, Z Twojego opisu wynika, że masz problem ze startem silnika w Twoim Fordzie Focus MK1 z silnikiem 1.8 TDDi. Silnik nie odpala przy pierwszej...
Sprawdź regulator napięcia w alternatorze i szykuj kasę na nowy akumulator. Kasę należy wozić w aucie.
Dzięki za odpowiedź. Miałem już to zrobić ale nie chciałem żeby te skoki napięcia w jakiś sposób uszkodziły nowy akumulator. Ale jeśli to może być powód to spróbuje. Gdy wymienię postaram się dać znać czy to pomogło.
Kolego, mój błąd źle poczytałem i zrozumiałem, że Koledze działa tylko 4 bieg a jest na odwrót. Filmik więc nie dla tego przypadku. Post usunąłem. A pojęcia o mojej wiedzy to nie masz Ty więc się nie wypowiadaj. I powiedz mi jakie jest napięcie na dmuchawie kiedy zasilana jest bezpośrednio z akumulatora (załóżmy 12V) i jakie jest napięcie na dmuchawie...
Normalnie sprawny akumulator w aucie ma napięcie około 12V , Po uruchomieniu pojazdu napięcie wzrasta do około 14,4 , Wydaję mi się że ten regulator jest nie taki jak ma być , lub nie jest poprawnie podłączony np. brak masy lub słaba masa !! Proponuje sprawdzić może akurat !?? Normalny akumulator w samochodzie to napięcie 12,7V. Moim zdaniem masz coś...
Ma takie same wymiary jak Ford Sli 80Ah 700A I masz zamontowaną górna pokrywę akumulatora? Kuga/focus mk3 mają takie same podstawy akumulatora,i mi jak założyłem 315ke,górna osłona nie pasowała.
Skoro słabiej kręci to sprawdź dodatkowo akumulator ale nie tam jakiś miernikiem bo zwykły miernik się do tego nie nadaje. Nie uchwyci rzeczywistego spadku napięcia. Resztę masz w postach wyżej.
Po pierwsze to nie (~11,5A) tylko 11,5V. Osobiście nie spotkałem się z taką sytuacją aby zużyty akumulator mógł uszkodzić alternator (diody), ale taki aku może eksplodować w skrajnych przypadkach:(. Czy akumulator miał robiony test obciążenia? Jak wypadł? Jakie jest jego napięcie spoczynkowe - rano przed odpaleniem? Akumulator mógł się uszkodzić przez...
Witam dziś wieczorem zauważyłem że dodając gazu w aucie światła robią się jaśniejsze? Kontrolka akumulatora po odpaleniu silnika gaśnie, winny alternator? Czy regulator napięcia? A może coś innego? Jeśli ktoś się zna bardzo proszę o pomoc. Auto to Ford Focus 1.8 TDCi
...jak na mój gust to masz uszkodzony akumulator i za bardzo spada napięcia w instalacji podczas uruchamiania silnika.
na pycha - bez problemu również Jak na pycha pali, to może być, że spadek napięcia spowodowany pracą rozrusznika ci gdzieś bruździ. Akumulator i masy sprawdzone? Sprawdź napięcia zasilające w różnych miejscach w czasie "kręcenia".
Jest czujnik jeśli alternator nie da odpowiedniego napięcia to samochód nie pozwoli jechać dalej Jaki czujnik? Silnik zgaśnie, jak się akumulator rozładuje poniżej pewnego poziomu, jak w każdym aucie.
Ok jak wymienię to odpisze co i jak. A na świecące kontrolki abs i esp mógłbyś coś doradzić pozdrawiam Sprawdź sobie napięcie ładowania, gdy silnik jest zimny i ciepły. Na jałowo i pod obciążeniem świateł, klimy itp. W niektórych samochodach błąd ABS i ESP pojawia się przy słabym napięciu ładowania. Może być tak, że przewód ładowania jest do wymiany....
jest jakiś opornik? Nie ma, leci pełne napięcie akumulatora. Jeśli żarówka świeci, listwa działa na akumulatorze to walnąłeś byka gdzieś podczas podłączania, innej opcji nie ma.
no to zamierzam zrobić w pierwszej kolejności. Czy napięcie na akumulatorze w spoczynku przy wyłaczonym silniku na poziomie 12,5V oznacza że jest on sporo niedoładowany?
Miałem to samo w samochodzie - mam Ford Focus Kombi 1,8 ( wychylanie się zegarów, kasacja przebiegu dziennego licznika, wyłączenie radia) Powodem jest spadek napięcia na akumulatorze. Po sprawdzeniu w serwisie okazało się, że miał 40% pojemności a spadek napięcia był poniżej wartości dopuszczalnej ( serwisant mówił Mi, lecz nie pamiętam). Szukaj przyczyny...
Mam pewien problem ze skuterem Focus keeway 2t. Problem dotyczy ładowania akumulatora, chodzi o to że podczas gdy silnik jest załączony i mierzę ładowanie to napięcie te skacze, w przedziale od 10V aż do 20V. Czasami, przez krótki okres czasu, napięcie utrzymuje się na poziomie 12V ale za chwilkę znów to samo. Wymieniłem już regulator, napięcia bo myślałem...
No to , masz bardzo złe ładowanie. Na postoju , po wyłączeniu stacyjki i chwilę odczekanie , jakie masz napięcie na akumulatorze? Jeżeli jest powyżej 12,60 V , to możesz mieć; - nawalony alternator , - uszkodzony regulator napięcia , - albo też (jak pisze Kol.Pitool) - masy,masy.
Witam Przyznaje mój błąd ciśnienie na listwie w układzie comon rail to od 1300 do 1800 barów. Z filmu wynika jak by sterownik komunikował się ze skanerem diagnostycznym poszczególnych modułów (mam na myśli blok silnika, skrzyni biegów, imobilaizer, układku kilmy itp). Stąd moje podejrzenie o wejściu w tryb diagnostyczny. Po drugie przygasają kontrolki...
Jeśli chodzi o napięcie na akumulatorze to lądowanie jest. Tyle ze No właśnie podczas jazdy coś się dzieje ze po jakimś czasie nie ma wogole prądu w samochodzie, wyłącza się radio, deska rozdzielcza miga.
Pomiar napięcia na zaciskach żarówek dokonywany na zgaszonym silniku, a gdzie pomiary na zapalonym? Napicie ładowania na akumulatorze?
Witam, mam problem z zamkiem centralnym. Mianowicie po otwarciu samochodu z kluczyka, zamek centralny otwiera się z dość sporym opóźnieniem, parę minut po otwarciu drzwi, a jak już zacznie działać to działa już bez problemu tzn. otwiera się i zamyka natychmiastowo. Akumulator był wymieniony tydzień temu, i nie zaobserwowałem spadków napięcia. Był kiedyś...
Focus mk1 2000r benzyną 1.6 hud podpinany jest kablem. Jako dodatkową funkcje można łączyć się po przez bluetooth np z telefonem , mogę dodać zdjęcia tego urządzenia. Bardziej zależy mi aby auto współpracowało z tym urządzeniem. Dodam że jeżeli podepnę urządzenie pod samochód to wyświetlane jest tylko aktualne napięcie akumulatora natomiast nie jest...
Samo grzanie tylnej szyby przekracza wydatek alternatora na biegu jałowym. A przednia bierze 3x tyle. Więc nie baw się włączaniem wszystkiego bo mam i mierzeniem wtedy napięcia. Zmierz jego wydatek amperomierzem i sterowanie. Możesz też wypiąć kostkę i wtedy sprawdzić.
Test z włączonymi światłami mijania akumulator także przeszedł. Akumulator odłączony od samochodu na 24h "trzyma napięcie". Obserwuje dalej. W miedzyczasie przypomniałem sobie sytuację gdy uruchomilem samochód normalnie jednakże przez pierwsze 10 minut dziwnie migało mi podświetlenie komputera. Gdy silnik nie pracuje - stacyjka jest w pozycji "zapłon"...
Sprawdż bezpiecznik 12v 1A w komorze silnika i przedzwoń kable z tą wtyczką trzy pinową, sprawdz czy regulator napięcia jest oryginalny , bywało ze na podróbkach żle działało .
W moim fordzie nie działało otwieranie bagażnika sprawdziłem przewody elektryczne dochodzące do zamka z bagażnika były ok. Odłączyłem akumulator i dobrałem się do sterownika przekaźnik się uruchamiał ale nie wysyłał napięcia po zdemontowaniu sterownika cyną z kalafonią poprawiłem luty na przekaźnikach i problem znikł
Dzięki za info. Dzisiaj mam zamiar właśnie tak zrobić (o ile dobrze zrozumiałem), czyli: - do 307 wsadzam sprawny aku (naładowany z napięciem 12V), zapinam klemy i po 30 minutach mierzę napięcie na akumulatorze - następnie odpalam silnik i znowu mierzę napięcie ładowania na akumulatorze Bezpieczników nie wywala - jak pisałem po kilku minutach pracy...
co teraz?? wymień akumulator, albo podładuj chociaż, bo marny już pewnie jest i za bardzo spada napięcie podczas rozruchu przy niskich temperaturach
Witam problem jak w temacie. Po uruchomieniu trybu serwisowego i przejściu do pomiaru napięcia odczytywana wartość jest o 1V niższa od rzeczywistej zmierzonej na klemach akumulatora miernikiem. Sprawdzałem też napięcie w innym Focusie ale tam było wszystko OK. Do tego dochodzi jeszcze problem z ładowaniem akumulatora. Po około 20sek. załącza się kontrolka...
Bezpieczniki wszystkie mam sprawdzone te w komorze silnika i pod nogami. Dzisiaj doczytałem się, że jest jakaś masa przy lewym przednim słupku koło kierownicy może tam coś nie styka. Akumulator mam dobry bo napięcie trzyma 12.4V i jak włączam światła to wszystko dobrze działa. Szukam w necie skąd jest zasilany panel sterujący do nawiewu i hamulec ręczny...
Witam zapewne radyjko ma zabezpieczenie przeciw rozładowaniu akumulatora do wartości uniemożliwiającej powstanie w nim nie odwracalnych zmian.Czyli podczas rozruchu napięcie spada do tej wartości to radjo się wyłancza.
Witam wszystkich i proszę o pomoc mam Ford Focus MK2 z 2010r 1.6 benzyna w którym przestało działać radio ponieważ pewien fachowiec podłączeń odwrotnie przewody prostownika pod klemy akumulatora na szczęście spalił się tylko bezpiecznik 3A, został wymieniony pozostałe też sprawdzone radio (6000cd) do kostki dochodzi tylko napiecie ze stacyjki a brak...
Kod do radia w łapę i odłącz akumulator na ok. 30 min. w radiu jest jakiś błąd w sofcie czy coś
Witam W focusie zapaliły się kontrolki ABS oraz hamulca ręcznego. Forscan pokazał tylko: RCM B1318 (Niskie napięcie akumulatora) Po doładowaniu akumulatora i skasowaniu aktualnie błędów brak jednak kontrolki dalej świecą. Menu licznika pokazuje błędy/wartości: dTC > NONE Ab-H Eb-H b10.6 ABS nie działa. Sprawdzony poziom płynu hamulcowego -OK Sprawdzone...
Tego nie da się wytłumaczyć jak działa :) bo Ford sobie to tak wymyślił jak jest. Po wymianie aku na nowy trzeba zrobić reset, wtedy ustawia sobie parametry ładowania i "robi co chce" bo nie jest powiedziane że na postoju nie ładuje. Czasami na nowym aku i nawet 30 minut jazdy, a napięcie w instalacji jest 13,5V a po uruchomieniu silnika 15,2V - ogólnie...
Pobór prądu na postoju wynosi po pół godzinie postoju 65mA-77mA. Inni użytkownicy mają taki sam pobór, moim zdaniem jest on za duży. Wstępnie wykluczone elementy/układy: - radio, które jest na kluczyk, odłączyłem je całkowicie, by sprawdzić czy to może pamięć radia pobiera taki prąd; - alarm, którego jest brak w samochodzie; - oświetlenie wnętrza; -...
Witam Odgrzeje trochę temat żeby nie zakładać następnego a mianowicie samochód to Ford Focus ST225 2,5l 2006r W tamtym tyg. dostałem z powrotem alternator wymieniony został mostek prostowniczy i regulator napięcia, po zamatowaniu z powrotem do samochodu po odpaleniu po ok 20 s zapala się kontrolka akumulatora czyli gdzieś coś jest nie tak. Napięcie...
Normalnie wyświetlacz gaśnie po ok. 10 minutach. Odłącz akumulator - może to pomoże. Przy okazji zmierz prąd przez co najmniej 20 minut, aż się wszystko uśpi. Masz rację choć jeszcze drobna podpowiedź. odłącz akumulator złącze minus (-) zawsze odłączając minus potem plus, a podłączając najpierw plus potem minus - istotne dla sterowników. Odłącz też...
Akumulator jest Oki 12.7 na postoju na włączonym silniku 14.7 średnio , ale faktycznie jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia, kolega mi podpowiedział że ford focus często ma ten problem i żebym sprawdził tylny czujnik ABS ale nie pamięta która strona że w nim styki siadają . Tak czy siak dziękuję za pomoc n6210 ,punkty poszły 😉😊 A poniżej...
Bez przesady dzień po ładowaniu akumulatora to nie jest akceptowalne napięcie. W nowszym focusie po tygodniu stania mam te same 12,5..
Witam. Po waszych sugestiach kupiłem nowy akumulator Centra Futura 72Ah prąd rozruchu 720A i?- jest duuuuużo lepiej, ale to jeszcze nie jest to. Rozrusznik pracuje sprawniej i szybciej, po parogodzinnym postoju odpala, ale gdy postoi np. 24 godziny znów nie-odpala za pierwszym razem. Fachman od elektryki doradził mi, żeby ściągnąć klemy od akumulatora...
focus akumulatora napięcie focus focus napięcie
amazon assistant dioda selenowa czujnik biegu wstecznego
Jak działa system wyłączania zasilania w szlifierkach kątowych? 17CL26 LED Dimmer Compatibility and Features