Wirnik do wymiany
(at)jureka6 zacząc trzeba od wiedzy. Regulator referencyjne napiecie S ma otrzymywać stale , a ecu koryguje to napięcie poprzez regulator.
Pozdro. Pozostaje do sprawdzenia mostek diodowy oraz regulator napięcia.
W silniku....... . Pow wypięciu wtyczlo obroty wzrosły o 100
Chodzi mi o ryzyko spalenia innych podzespołów gdyby winowajcą był alternator/regulator napięcia Typowy objaw ubitego regulatora.
W takim razie pozostaje regulator.
regulator napięcia do wymiany
Dla mnie to fiksuje regulator napięcia.
Witam TV jak w temacie.Problem polegana tym,że za niskie są napięcia siatki2-max ok 300v oraz focus ok.1000v.Po odłączeniu kabla od zespołu regulatora napięcie z trafa prawidłowe.w tym odbiorniku są dwa regulatory focus,oraz jeden s-2.Regulatory wylutowałem,wyglądają na dobre.Odłączenie focusa od kineskopu nic nie zmienia, pozdrawiam
A czy po tzw.kompleksowej regeneracji altek miał nowy regulator napięcia?
Wygląda na trafiony regulator napięcia.
Sprawdz naciąg paska alternatora.Jeżeli jest o.k , to sprawdz regulator napięcia.
Nie ma diod wzbudzenia. Tą funkcję spełnia regulator napięcia. Domyślam się że chodzi o focus MK2 czyli alternator Denso mostek arc6020.
Udało się Koledze rozwiązać ten problem?. Rozwiązania są dwa - albo zakup akumulatora "Ca" albo wymiana regulatora.
Kurcze - teraz dopiero zobaczyłem - a mogli mi sprzedać taki z napięciem 14 v ??? Mocno mi się wydaje że ostatnie cyfry na tym nowym regulatorze to było 14v ??
wzrost napięcia występuje przy wyłączonych odbiornikach prądu przy obrotach 1500,natomiast przy włączonych odbiornikach(wentylator,ogrzewanie szyb) wzrost napięcia nie następuje przewody masowe przy akumulatorze sprawdzone wyczyszczone i porządnie dokręcone regulator napięcia wymieniłem 2szt na oryginał.
Witam mam pytanie otóż po uruchomieniu silnika ładowanie akumulatora wynosi 14.6V i stopniowo spada aż do napięcia około 14.1V ( przy cały czas włączonym nawiewie- 3/4 prędkości, klima wyłączona) alternator Valeo 90A nowy po regeneracji ( po zdjęciu osłony plastikowej widoczny regulator jaki i reszta elementów oryginał Valeo) akumulator nowy dołożony...
Problem rozwiązany, elektryk wymienił regulator napięcia przy alternatorze i jest ok.
Pewnie regulator napięcia lub któraś dioda zrobiła bum...
Znajdź schemat do Keeway lub Focus lub Matrix lub Flash i.... podłączaj.
musi być zamontowany oryginalny regulator napięcia,ponieważ nie zawsze komputer czyta podróbki
Witam, Gdzieś mi się o oczy obiło, że regulator napięcia można bez większych trudności samemu wymienić. Mechanik krzyknął mi 150 zł bo trzeba odkręcić sprzęglik i klimę, no i wiadomo jak się samemu zrobi to większa satysfakcja :) pozdrawiam
To jeszcze nie tak! -zielony ok! -czarny do ładowania! -biały uzupełnić poziom elektrolitu (wodą destylowaną) i ładować Za manualem Motorcraft'a. Ps. Tylko raz zdarzyło mi się, że z białego oczka zrobiło się zielone, z reguły czarne i akumulator miał 30-60% wydajności. Uwaga! w focusach i w mondzielakach tych powyżej 99 musi być akumulator srebrowo-wapniowy,...
Na początku ubiegłego roku naprawiałem forda transita z 2001 i ku mojemu zdziwienu kontrolka ładowania zachowywała się w podobny sposób.Okazało się że był uszkodzony regulator napięcia.Zmierz kolego najpierw diody w mostku,ale uważaj czasami wzbudzenie do regulatora napięcia jest wzięte bezpośrednio z jednego z uzwojeń.Jeżeli wszystko jest w porządku...
Pin 3 regulatora ma miec napięcie z akumulatora,zmierz czy dochodzi prąd również kontrolką a nie tylko miernikiem.
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
może któraś zwarta i za duży pobór prądu jest Tak. Odłącz od świec kabelki i miernikiem na rezystancji posprawdzaj oporności wyjść z masą. Taka sytuacja ma miejsce gdy jest tzw. "słaba masa" silnika. Odnajdź kabel łączący silnik z masą karoserii, bądź akku "-". Odkręć papier ścierny, przeczyść. Brak masy na silniku powoduje wariowanie regulatora napięcia...
Regulator napięcia alternatora do sprawdzenia i ewentualnej wymiany (naprawy) .
W dowolnym warsztacie nie sprawdzi się tego regulatora. Tak jak pisze kolega. W Focusach (i nie tylko zresztą bo w nowszych Fiestach, Mondeo, Transitach) regulator napięcia dostaje dodatkowo sygnał ze sterownika silnika (regulator zakończony jest kostką 3 pinową). Do sprawdzenia tego alternatora lub samego regulatora potrzebny jest specjalny tester....
Jakie dopasowanie wirnika do regulatora????? :) Raczej regulatora do alternatora i PCM
Napięcia na bezpieczniku od dmuchawy nie ma. Zostal mi do sprawdzenie ten regulator
Sprawdziłem wiązkę kable są całe, nie ma przetarć, również czerwony kabel wydaje się być bez uszkodzeń, możliwe, że woda dostała się do wtyczki w alternatorze i to wywołuje problem? Jeśli nic nie znajdę wymienię cały alternator z regulatorem napięcia, czy mogę sprawdzić coś jeszcze?
Kup cos takiego: http://obrazki.elektroda.pl/2071896900_1... Nazywa się to baypass bezpiecznika. Miernikiem znajdziesz wolne 12V po zapłonie w skrzynce bezpieczników. Dodatkowo potrzebny będzie regulator napięcia z 12V na 5V
Jakie masz napięcie na akumulatorze i 3 pinie regulatora podczas pracy silnika?
byc może szwankuje ci sam regulator napięcia. Trzeba by dokładniej wszystko sprawdzic i zastanowic sie nad jego wymianą
Jak silnik cyka na jałowym i włącza się wentylator chłodnicy to silnik nie zwalnia a światła nie przygasają? Teoretycznie przy 1000 obrotów na min. alternator powinien już ładować akumulator ale nie ma jeszcze pełnej mocy. Jak jeszcze zasila światła a teraz pewnie jeszcze i dmuchawę a obroty są nie tysiąc a np. 800/min to nie ma się co dziwić, że napięcie...
Czy przyczyną może być alternator albo regulator napięcia i w momencie przeładowania dzieją się wyżej wymienione cuda??
Skąd pewność, że jest tam regulator Marelli? W tych modelach nie montowali czasem Visteon'ów ?
wynosi ono 13.99 V Czy może być uszkodzony regulator napięcia w alternatorze Nie. Ile km. ten focus lata już na gazie?
Sprawdż bezpiecznik 12v 1A w komorze silnika i przedzwoń kable z tą wtyczką trzy pinową, sprawdz czy regulator napięcia jest oryginalny , bywało ze na podróbkach żle działało .
Witam Panowie jeśli ktoś jest w stanie ogarnąć jaki do tego alternatora idzie regulator napięcia będę wdzięczny bo mi już ręce opadają http://img830.imageshack.us/img830/6617/... Z ciekawostek dodam, w Fordzie Focus II ST 2,5l Turbo regulator napięcia ma aktywny tylko środkowy pin, na kostce którą się wpina w regulator jest tylko jeden przewód...
Sprawdź regulator napięcia w alternatorze i szykuj kasę na nowy akumulator. Kasę należy wozić w aucie.
Nie trzeba było pisać <Pana Tadeusza> , tylko zrobić jeden dobry pomiar. Te żarówki , nie lubią podwyższonego napięcia,zleży też od producenta. Nowy regulator. Reszte masz na PW.
Witam . Nie wiem jak w alternatorach z merdesesa (bosch) ale w fordzie focusie alternator jest sterowany sygnałem PWM jakieś 100Hz . Kolego podaj typ alternatora i regulatora napięcia .
Widocznie jest opcja. Robił to bardzo dobry szpec ale każdemu się może zdarzyc naprawił bez problemu przetestował go na nowo i jest Ok. Po prostu zrobiła się tam mikro przerwa i przy drganiach wariowało bo komputer nie wiedział co się dzieje z alternatorem. A wyczailem to jak zaczeliscie pisać o wiązce. Zacząłem ruszać wtyczka i regulatorem obserwując...
(at)guciolukasz123 Sprawdziłeś już te napięcie BEZPOŚREDNIO na alternatorze??? Plus i masa miernika. I zasilanie na 3 pinie regulatora.
No to , masz bardzo złe ładowanie. Na postoju , po wyłączeniu stacyjki i chwilę odczekanie , jakie masz napięcie na akumulatorze? Jeżeli jest powyżej 12,60 V , to możesz mieć; - nawalony alternator , - uszkodzony regulator napięcia , - albo też (jak pisze Kol.Pitool) - masy,masy.
Dokladnie ci nie powiem, ale zobacz sobie pdfa http://focus.ti.com/lit/ml/slup169/slup1... Jest napisane jak dobrac rezystr na bramce
Siema. Mam ten sam problem. Mam Keeway Focus i ciągle palą mi się żarówki ;/ Wymieniłem je kilka razy i wciąż to samo. Wymieniłem też regulator napięcia 2 razy, dalej to samo. Słyszałem też, że mogą być spalone cewki na magnecie. Po wymianie wciąż je pali. Pali tył, długie, krótkie, i na desce.;/ Nie pali tylko STOPU i KIERUNKÓW... Nie wiem co robić.......
Miałem podobny przypadek ze po chwili zapalała sie kontrolka ładowania , wymiana regulatora napiecia pomogła na orginalny ,wczesniej był podstawiony zamiennik i był ten sam objaw.pozdr.
To miejsce 30cm-40cm od wtyczki, już w peszlu, też przetestowałem na tyle ile się dało. Też było mi podejrzane. Ale tam wygląda, że jest ok. No nic, odkąd zgodnie z jakąś radą poprzeginałem te piny w gnieździe alternatora/regulatora to dwa dni już jeżdżę i ani razu kontrolka się nie zapaliła. Błędy wykasowałem i również się nie pojawiły. Może to było...
Z trafopowielacza było jedno wyprowadzenie na focus, mniej więcej w połowie długości przewodu był rozdzielacz i do podstawki kineskopu szły już dwa przewody. Trochę to lipa, bo powinny być dwa odzielne regulatory napięcia ostrości. Raz kiedyś zrobiłem taki rozgałęziacz, po uzgodnieniu z klientem. Na zasadzie ratowania TV. Po prostu połączyłem oba wejscia...
Myslę że uszkodzony jest wzmacniacz wizyjny. musisz sprawdzić impulsy RGB wchodzące na płytkę kineskopu. Jesli są to sprawdz tranzystory na tej płytce. Na płytce wzm. wizyjnego na kineskopie jest również regulator G2 oraz Focus sprawdz czy jest regulacja G2. powodzenia!
Z przewodami wszystko ok, zostały oryginalne motocrafta, pojdejrzewam regulator napięcia, ktory puszcza prąd do cewki - ponieważ cewka zaczęła pracować na 3 cylindry w momencie kiedy z luzu wrzuciłem na bieg trzeci po rozpędzeniu samochodu (oszczędzam paliwo, wyłaczając dopływ paliwa kiedy wiem, że będę się zarzymywał - sytuacja jednak wymusiła, że...
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
Trafił mi się taki, ładowanie 16V na wolnych bez obciążenia. Dodatkow faluje mu to napięcie, mrygają światła upierdliwie. Wtyczka na 3 piny więc regler sterowany. Niestety nie zrobiłem testu z odpiętą wtyczką bo jakoś nie pomyślałem... Czego się czepić: regulator, diody pomocnicze czy to nieszczęsne sterowanie z PCMu?
Alternator z regulatorem inteligentnym ( tfu). Kablek czerwonu to plus stały poprzez wiecznie przepalający sie bezpiecznik, szary i niebieski połaczony z PCM
Ciekawe z tym przepalaniem. W Focusach np. też był ten problem i pomogła zmiana softu, przez który szalało napięcie. Tylko co w takim razie robi w samochodzie regulator napięcia? Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
Witam proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki auto jak w temacie brak ciśnienia na listwie CR nie odpala ,auto było u mechanika który wymienił pompę CR na inna sprawna oraz zawór w pompie i regulator ,bez efektów, auto podłączane pod KTSa i IDSa brak błędów w sterowniku silnika poza błędami z hamulca postojowego i podnoszenia szyb elektrycznych wszystko...
Regulator jest na listwie, a sam regulator/ zawór ciśnienia bez przelewowy . Postaram się sprawdzić to ciśnienie jak najszybciej. Silnik benzynowy 1.6 100 km.
Minął rok:) Świece były sprawne ale podgrzewacz nie załączał się. Podobnie grzanie przedniej szyby... Komputer pokazywał jakiś błąd. Ktoś mi podpowiedział, że on pokazuje się jak komputer źle rozpoznaje alternator. Alternator niby ładował ponad 14V więc nie śpieszyłem się z gmyraniem przy nim. Niedawno urwało mi się sprzęgło alternatora i kupiłem cały...
Tak jak kolega Strumien pisze > podłącz żarówkę >(sprawdź czy jak obraca się wentylator - lekko i bez oporów ) Jak dochodzi napięcie żarówka się pali to zostaje ci bezpiecznik termiczny (a nie powiem zdarza się :D ) lub w ostateczności silnik wentylatora Jak nie dochodzi to sprawdź napięcie na regulatorze obrotów (czy dochodzi i czy wychodzi) :D Jeżeli...
Ten temat jest straszny, aż mi się nie chce go komentować ( i nie widzę już wyraźnej potrzeby). mmk- z całym szacunkiem, ale jesteś tylko teoretykiem, a teoria nie zawsze idzie pod rękę z praktyką. Już pomijam stare mercedesy gdzie grzanie było ręczne ( z "solniczką" na desce rozdzielczej jako wskaźnik pracy) to zwracam uwagę na różne kombinacje czynione...
focus 1,6 benz 2002r samochód od blacharce, stał ok 8m-cy: nie działa obrotomierz, świeci kontrolka ładowania, komputera silnika. po diagnozie silnika urządzeniem multidi(at)g błąd: przerwa w układzie czujnika poziomu paliwa. wskaźnik paliwa działa. kable od alternatora do komp. silnika sprawdziłem, od komputera do licznika też (CAN), regulator napięcia...
S2 to napięcie na siatkę drugą kineskopu ( w przedziale kilkuset volt). Regulacja na trafopowielaczu - duży element na płycie głównej, na nim dwa regulatory: SCREEN- regulacja S2 (j.w.) oraz FOCUS.
Mam problem z nagminnie (tak co 1,5-2 miesiące) przepalającymi się halogenami H7 w Ford Focus. I to nie tylko ja jeden. Sprawdzałem napięcia i są w normie. Wymieniłem też regulator napięcia - bez zmian. Przepalenia następują zazwyczaj (dwa takie zaobserwowałem) podczas uruchamiania świateł - po dwóch, trzech sekundach przepala się żarnik. Chciałbym...
ja też bym twierdził że to absolutnie normalna sytuacja- to wynika z bezwładności regulatora i tyle. Nie posądzałbym również PCM o regulowanie napięciem ładowania- do tej pory stosuje się proste analogowe regulatory napięcia, bo są najbardziej pewne, bezawaryjne i najszybsze w działaniu. Jak sprawdzałbyś oscyloskopem to ten skok miałby koło 40 V przy...
Witam.Auto po testach komputerowych.Diagnostyka sterowników FORD Układ sterowania silnika Pamięć błędów P0622 Kontrola pola prądnicy F Zakłócenia działania, P1000 Testy systemu OBG Niezakończony. Auto dalej niema ładowania świeci kontrolka ładowania ale odpala i jedzie.Wymieniony regulator napięcia nie był orginalny ,facet co wymieniał przyznał się...
Witam, mam problem z moim focusem. Posiadam focusa 1.8 tddi kombi z 2001 r. Od kliku dni po zapaleniu silnika nie gaśnie lampka ładowania. Zaprowadziłem go do elektryka. Ten wymienił regulator napięcia i lampka świeci nadal. Ładowanie ma ok. 13.5 v a po zapaleniu odbiorników spada do 12,5 v. Niekiedy ładuję 14 V a niekiedy wcale. Elektryk rozkłada ręce....
Przed chwilom mierzyłem na wolnych obrotach bez włączonych odbiorników 14,9V przy 5,5tyś obrotów 15,8V ( bez włączonych odbiorników) , dziwi mie tylko te rozjaśnianie się świateł w aucie wraz ze wzrostem obrotów, posiadam jeszcze golfa 4 i tam takie cuś nie występuje . Piszesz że brak regulacji, ale alternator był regenerowany i z tego co wiem to posiada...
W Neptunie 505 ma być TPN31 i nigdy tam nie był montowany TPN30. TPN30 był stosowany w Neptunie 501. TPN30 pracuje z kineskopami PIL: A56-610X (-611X, -615X) i A67-610X (-611X, -615X). Stosowane były w Jowiszach, Neptunie 501 i 501A, T5601 (Thomson). TPN31 prcuje z kineskopami PIL-S4: A56-701X, A67-701X i podobnymi. Stosowane były w Neptunach od 505...
No to się wkopałem trudno się mówi poszła kasa w plecy chyba że stprzedam tego HRa komuś . W BSC ABL jets na 6 nodze to już wogóle się nie pokrywa nawet z FATem. jeślibym znał napięcia to jest szansa ze to jednak by podeszło po zrobieniu kilku krosów na płycie tylko pytanie teraz ile tego napięcia powinno być hmmm. Zamieniłbym z kimś za takie trafo...
(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
regulator napiąć focus focus napiąć napiąć focus
sterownik dwuskrzydłowej bramy naprawa wycieraczka zabezpieczenie elektrozawór
pralka amica szyba podzielnik ciepła
Cewka zapłonowa i przerywacz do kosiarki Sabo z magnetem Silnik elektryczny 220W krajzega – nie startuje sam, wybiera losowy kierunek, kondensator rozruchowy