Wymienił bym regulator napięcia.Prawdopodobnie jest uszkodzony.Jeśli uwalona była by dioda nie było by ładowania.
Witam , mam forda i problem , nigdzie nie mogę znaleźć jaka powinna być wysokość napięcia na złączce(2piny), która wpada do regulatora ciśnienia paliwa przy pompie common rail w mondeo mk4 1.8 tdci (kluczyk na zapłonie) i czy czujnik ciśnienia paliwa który jest wkręcony w listwę cr reguluje to napięcie na tym wspomnianym wcześniej regulatorze? Pytałem...
Witam Tak na 99% będzie uszkodzony regulator napięcia. Pozdrawiam
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
Powinieneś zastosować źródła prądowe, a nie stabilizatory napięcie, do tego liniowe. Jeśli już, to zastosuj małe przetwornice dc/dc lub zrób regulator PWM.
Sprawdz jeszcze ile ładuje bez wpietej wtyczki w regulator
Witam radio masz uszkodzone a nie regulator Pozdrawiam
Ja bym zaryzykował i podmienił jeszcze raz regulator. Napięcie ładowania jest prawidłowe?
Alternator odepnij kolego Dodano po 15 sprawdż bezpieczniki jeżeli będzie brak zasilania na alternatorze to ładowanie będzie ale będzie nie prostowane przez PCM bo w alternatorze jest inteligiętny regulator napięcia
Napięcie łądowania jest uzależnione od temperatury i przy -20'C może osiągać 14,7V. Zależność ta jest zaszyta w regulatorze.
Działanie regulatora było prawidłowe, wyższe napięcie ładowania było spowodowane korektami temperaturowymi komputera.
wymiana regulatora napięcia wraz ze szczotkami naprawiła usterkę
Ma ktoś pomysł jak rozwiązać mój problem? Regulatory napięcia nie zdały egzaminu. Może jakieś inne ktoś poleci?
Więc wymień; stojan (to coś przypominające koronę), wirnik (to co się kręci w środku), szczotki wraz z regulatorem napięcia (szczotki nie wyglądają jak szczotki tylko jak dwa czarne dzyndzelki i smyrają po wirniku) i diody (takie okrągłe z kabelkiem), powinno pomóc. :wink:
witam, mam problem z moim fordem z '97. mianowicie jest on po wymianie regulatora napięcia, i szczotek, silnik pali a nie ma ładowania. co sie z nim dzieje?? prosze o szybka odpowiedz.
Co mam zrobić?? Posiadam samochód Ford Mondeo i dowiedziałem czemu nie działa mi radio jak samochód jest na chodzie. Napięcie na kostce radia wynosi 14,5V tak samo na akumulatorze. Napięcie jak się domyślam jest za wysokie dowiedziałem się że jest to wiuna regulatora napięcia? Czy można to jakoś wyregulować ?? Co z Tym zrobić?? Pozdrawiam Jawor79.
miałem podobny problem - tyle że z silnikiem tddi, wymieniłem przewody doprowadzające paliwo - bo były nieszczelne, cz. poł. wałka, jednak auto gasło nadal pomógł serwis Pana Jana Wasia (pod Warszawą), ale nie chcieli powiedzieć co zaszło Wydaje się że Ford wykoncypował ten model żeby serwisy nadal miały co robić, np. regulator napięcia ni to w alternatorze...
obie szczotki są na miejscu (choć nie wiem jak je wyciągnąć), - jest ciągłość obwodu z jednej do drugiej szczotki, - gdy kręciłem alternator ręką to pojawiło się małe napięcie rzędu kilkudziesięciu mV (sprawdziłem na oscyloskopie, sonda do przewodów szczotek), - dzisiaj wymieniłem regulator napięcia Sprawdż czy na 3 pinie wtyczki masz MIERZONE ŻARÓWKĄ...
Sprawdzić napięcie na czerwonym kablu trzypinowej wtyczki regulatora.
Sprawdziłem jeszcze raz. Gdy regulator nie dotyka do masy na obu szczotkach jest napięcie, po dołączeniu do masy na szczotkach nie ma napięcia. Dodam że tek jest zarówno na nowym jak i starym regulatorze.
Witam.mam problem ze sprawdzeniem regulatora napięcia od forda mondeo mk 1 mk2 diesel.Jakby mógł mi ktoś pomóc bo ten model sprawia mi sporo trudności bo nie wiem jakie są te trzy piny z wtyczki.Mam do dyspozycji miernik i zasilanie z płynną regulacją do 20V.Z góry dzięki i pozdrawiam
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Witam, moim problemem jest niedziałający właściwie przełącznik siły nawiewu dmuchawy w fordzie mondeo 1.8 benzyna 1994. dmuchawa działa tylko i wyłącznie na ostatnim czwartym poziomie. słyszałem, że może to być przepalony regulator napięcia dmuchawy czy jak on się tam nazywa. Jeśli jest to jego wina, to gdzie mogę taki kupić lub zamówić?? z góry dziękuję...
Witam Od jakiegoś czasu rozładowuje mi codziennie coś akumulator, kiedy go naładuje przez noc zostaje rozładowany. Proszę o pomoc, wyjąłem radio i ale jest to samo, regulator napięć wymieniony na nowy i dalej to samo.
Napisałeś coś takiego: Podłączenie wtyczki z trzema przewodami pod regulator powoduje wyczuwalny spadek obrotów silnika i napięcie rzędu 35V na zacisku U+ oraz nadmierne nagrzewanie się tego ustrojstwa. A więc skoro grzeje się bez jakiegokolwiek obciążenia zewnętrznego to zapewne przyczyna wewnątrz. Aż się boję, że stojan umyłeś jakimś rozpuszczalnikiem...
Po wyniku twojego pomiaru można stwierdzić, że ładowanie jako takie jest. Najprawdopodobniej masz uwalony regulator napięcia który znajduje się na alternatorze( miałem tak w citroenie C4, ładowanie pojawiało się dopiero po przebazowania). A co do kontrolki to nie wiem czemu tak bo ja pomimo że miałem 12,7 po odpaleniu to auto nie komunikowali błędu....
witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc sprwa przedstawia się tak posiadam taki wyłącznik http://moto.allegro.pl/item187839576_aut... wszystko podłączyłem tak jak trzeba i dopiero zaczęły się schody jak chciałem podpiąć zasilanie (niebieski przewód) pod kontrolkę ładowania aby nie rozbierać,postanowiłem...
może regulator napięcia ... miałem podobna sytuację w omedze b 3,0 alternator podawał 18V w skutek czego elektronika w aucie zaczęła świrować i zniszczyłem akumulator...:(
Po krótce: Marka-Ford mondeo mk1 1.8td 96r. Alternator Motorcraft Problem: Ładuje ale dopiero pow 2000 obr./min. Wymienione części na fabrycznie nowe: Szczotkotrzymacz, regulator napięcia, rolki ślizgowe,płytka diodowa(prostownicza) Wydane 150zł i nie wiem ile to już popołudni w garażu. Poradźcie co dalej, co i w jaki sposób sprawdzić, jak sprawdzić...
Miałem podobny problem w swoim MK2 v6 chyba ze dwa razy wymieniany regulator napięcia .....aż skończyło się na wizycie w firmie regenerującej alternatory dla Ford Polska na warszawskiej Pradze ....ale niestety panowie nie chcieli przyznać się co robili , napewno nie dostawali się do alternatora , pomogło na jakieś 1,5 roku teraz znów mam problem może...
Tam jest 3 pinowa kostka wchodząca w regulator napięcia, sprawdź czy któryś kabel nie ugnił (pierwszy jest połączony z pojedynczym stykiem w alternatorze= diody wzbudzenia, drugi to 15, trzeci lampka kontrolna ładowania )
Robiłem mondeo jakiś miesiąc temu z identyczną usterką. W alternatorze nie było dobrego połączenia (śrubka się poluzowała) przy regulatorze.
Na starym alternatorze nie pokazywał tego błędu tylko w ostatnich minutach jak już bateria padała wszedł system awaryjny i potem aku naładowałem odpalił i za moment znów tryb awaryjny się pokazał zmierzyłem miernikiem i było bardzo słabe ładowanie falował od 12 do 11 i 13V.wykrecilem alternator kupiłem regulator napięcia założyłem ale nic się nie poprawiło....
Auto jak wyżej . Problem polega na tym że po odpaleniu auta ładowanie na poziomie 14.31 V po włączeniu świateł i klimatronika , po ok. 10 min faluje od 12.80 V do 14.31 V po chwili spada do 13 V i tak już zostaje . Sprawdzone szczotki , profilaktycznie wymieniony regulator , sprawdzone okablowanie , styki itp. . Bez zmian.
Witam ponownie. Może ktoś wie co jest nie tak skoro pali mi się kontrolka od ładowania. Dodam tylko że szczotki są w porządku a napięcie na akumulatorze waha się 13-14.1V Zależnie od obrotów i włączonych odbiorników. Czy warto wymieniać regulator czy może to być inna przyczyna?
Witam. Mam następujący problem z Autem : Od czasu do czasu zapala się kontrolka ładowania podczas jazdy np. wsiadam w auto i jadę 20km to kontrolka wyskoczy od 1 do 6 razy a nawet i więcej na czas ok. 2sek. Natomiast gdy silnik jest mocno rozgrzany dajmy na to że jadę autostradą 300km to nie wyskoczy ani razu. Problem jest głównie przy poruszaniu się...
Witam, jestem posiadaczem Forda Mondeo Mk3 2.0 TDDi 115KM z 2001r. Posiada on "inteligentny" fordowski układ ładowania, który reguluje napięcie w zależności od włączonych odbiorników, stopnia naładowania akumulatora i innych czynników. Ostatnio zauważyłem, że ładowanie zawsze wynosi 14,5 - 14,7 V, niezależnie czy na dworze -5 czy +15, czy akumulator...
przy obciążeniu( długie światła, wentylator na maksa, radio + podgrzewana szyba) początkowo napięcie 13,5v ale stopniowo zaczyna spadać nawet poniżej 13V Regulator napięcia w alternatorze powinien podbić z powrotem do 14V. Mierzył kolega jak domniemam na klemach. A jaki jest odczyt bezpośrednio na alternatorze?
Igy może mieć racje tak się dzieje gdy regulator napięcia nie działa jak powinnien gdy dodasz gazu masz za wysokie napięcie ładowania odwrotnie gdy masz niskie obroty miernik ktoś do samochodu i sprawdzamy napięcie na akumulatorze. pozdr
Problem rozwiązany. Wróciłem do starego regulatora ładowanie wróciło do poziomu 13.7V,następnie zlokalizowałem przerwę na niebieskim przewodzie, była przerwa w miejscu gdzie gruba wiązka leży na pasie przednim. Napięcie po przekręceniu kluczyka w poz. zapłonu na niebieskim przewodzie 12V. Po tym zabiegu ładowanie 14.5-14.4 V.
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
Witam. Czy znalazł ktoś rozwiązanie tego problemu? Miałem wyjęty alternator - sprawdzony OK. Wymieniony został regulator napięcia (bo oświetlenie wewnątrz i na zewnątrz migało). Po tych zabiegach i długim odpięciu akumulatora musiałem mu robić na kompie adaptację i kodować wtryski. Auto po odpaleniu trzyma ok 500 obrotów (świeci się ładowanie i check),...
Przewody sprawdzone, przy zmianie alternatora, też o tym myślałem. Na próbę dostałem również alternator Bosch 105A, ale komputer go nie widział bo inny układ na regulatorze (od Mondeo 1.8, lampka ładowania świeciła non stop) i wtedy było jednostajnie 14,3V niezależnie od obciążenia, najniższy pomiar przy bardzo dużym obciążeniu altka to 13,8V.
Niestety wymiana alternatorów niczego nie zmieniła. Auto odpala bez problemu i na początku jest 14,4V i powoli rośnie, po 2-3 min jest 14,6V i zaczyna nierówno pracować. Po odpaleniu, nawet jeśli napięcie jest 14,5V silnik dalej pracuje prawidłowo, ale wystarczy włączyć i wyłączyć np. ogrzewanie szyb i natychmiast zaczyna falować. Wymienione były 2...
Brat miał podobną sytuację w mondeo MKII tyle że nie przepalało żarówek a przygasało światło. Z tego co pamiętam założył regulator napięcia ale inny i pomogło. najlepiej zobaczyć co się dzieje z napięciem na oscyloskopie bo na mierniku to niezauważysz tak szybkich zmian napięcia. pozdrawiam
możesz problem rozwiązać przerabiając instalację, to znaczy: wmontuj dodatkowe 4 diody w alternator wzorem alternatorów 9-ciodiodowych poloneza , wyrzuć regulator napięcia , wyprowadż przewody ze szczotki i z dodatkowych diod na zewnątrz, zastosuj regulator napięcia od poloneza 9-ciodiodowego. Niestety musisz jeszcze podciągnąć przewód do kabiny, wymontować...
Witam. Miałem wyjęty alternator - sprawdzony OK. Wymieniony został regulator napięcia (bo oświetlenie wewnątrz i na zewnątrz migało). Po tych zabiegach i długim odpięciu akumulatora musiałem mu robić na kompie adaptację i kodować wtryski. Auto po odpaleniu trzyma ok 500 obrotów, nie reaguje na pedał gazu, dopiero po jakiś 5 sekundach zaczyna żyć. Nie...
Niestety na alternatorze niema takiego opisu jest tylko F i A na regulatorze napięcia a na tabliczce znamionowej jest nazwa firmy woltaż i ile amper.Ze stołem probierczym też problem bo go nie mam,sprawdzić w drugim samochodzie też nie da rady bo niestety w tej chwili jestem za granicą a w warsztacie wołają kupę kasy za samą diagnozę to może ty rico37p...
Tak na moje wyczucie to chyba PCM trzeba by zmienić. Ale w przypadku tddi to duży problem, bo trzeba przeprogramować immo - inaczej sterownik pompy nie będzie widziany. A to wymaga wizyty na IDS-ie... Niezależnie od tego brak ładowania i słabe napięcie to w przypadku elektroniki sterującej jest masakra. Wszystko może się zdarzyć... Co robiłeś z alternatorem?...
Dzisiaj wziąłem się za sprawdzenie poboru prądu Gdzie i jak oraz za wymianę alternatora gdyż wczoraj przestał mi ładować. Wszystko sprawdziłem i wyszło że alternator przestał działać pomyślałem o regulatorze napięcia ale prawdopodobnie komputer steruje napięciem ładowania. ( wymieniłem alternator na nowy i jest OK) Podłączając miernik do akumulatora...
Zmierz napięcie pomiędzy masą alternatora a minusem akumulatora w czasie kiedy nie ładuje. To samo zrób z grubym przewodem plusowym. Jak nie będziesz miał napięcia to możliwe że akumulator na klemie przerywa i nie dochodzi napięcie do celi. Wówczas nie masz obciążenia i żarówki powinny jaśniej świecić przy większych obrotach, możesz tak spalić wszystko...
Witam serdecznie; Mam mondeo II 2000 r i mam tą samą usterkę mianowicie na 4 biegu wentylator pracuje kilkanaście sekund i zwalnia do zera towarzyszy temu dodatkowo jakiś rezonans silnika. Wyjąłem silnik rozebrałem nasmarowałem tulejki szczotki wydają się jeszcze w miarę dodatkowo podłączyłem silnik bezpośrednio do aku i pracuje bez problemu więc silnik...
Witam. Niedawno spotkała mnie przykrość ze strony alternatora. Postanowił zakończyć swój żywot przepalając diodę prostowniczą w mostku i dalszą drogę powrotną do domu (100km) pracować na zwarciu smażąc uzwojenia stojana tak abym nawet nie miał co myśleć o jego regeneracji. Zajechałem do domu podłączyłem kompa - kodów błędów brak ale ... wartość napięcia...
Auto kupiłem niedawno tak ktoś dbał :) Filtr wymieniony. Zalałem także bezpośrednio do niego preparat liqui mooly do czyszczenia wtrysków do baku też dolałem troche. Delikatnie pomogło drgania mniejsze ale dalej na zimnym kuleje parę sekund Problem szarpania i drżenia podczas jazdy się nasila... Dziś zaobserwowałem że jadąc ze stałą prędkością bez względu...
Witam wszystkich. Mam taki problem z ładowaniem w aucie. Mianowicie kontrolka po odpaleniu świeci się, ładowanie brak. Po podwyższeniu obrotów silnka do 1500 i w zwyż kontrolka gaśnie ale ładowania nadal niema. Dodam że wymienione zostały szczotki i regulator napiecia, komutator jest OK. Czy jest w stanie mi ktoś pomóc w takiej dość nietypowej sytuacji...
problem polega na tym, że przełożyłem alternator do mojego forda z explorera I, poza korpusem i kostką niczym się nie różni ale do regulatora napięcia idzie 3-pionowa kostka. W explorerze jest owalna a w mondeo kanciasta. kostke mam tylko nie wiem jak ją przerobić bo pozostają dwie kombinacje zakładając, że przewód środkowy bedzie dalej na środku. Da...
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
Witam wszystkich. Mam problem z ponownym uruchamianiem się radia w trakcie rozruchu auta. Kiedy próbuję kręcić rozrusznikiem, to napięcie w sieci spada do 8-9 https://obrazki.elektroda.pl/6136003600_... Pozdrawiam, Kamil
mondeo regulator spadek napięcia mondeo mondeo alternator regulator
filtr 1000hz wymiana transformatora słaby wtryskiwacz
amica zamrażarka ut70a przełacznik
Deski kompozytowe WPC – jak zapobiec elektryzowaniu? Powłoki antystatyczne Elimistat, Staticide, uziemienie, przewodzące dodatki LG Portable AC IR Remote Codes with OpenBK on BK7231 – Debugging and Sending 48-bit Frames