Wtrysk następuje chwilę przed gmp więc wydaje mi się czytając twój opis że jest dobrze że chwilę potem kołek Ci wpada. Ale ja nigdy na kołek nie robiłem więc może obejrzyj na YT na retrotraktor jak to robią bo jest z tego filmik. Ja ustawiam na kapilarę zawsze i wychodzi dobrze. Zrób tak by w kapilarce zaczęło podnosić się paliwo na tej pierwszej dziurce...
Tak, masz znaki do ustawienia początku wtrysku. Przez okienko sprzęgła powinno być wszystko widać. Tylko wiąże się to z odkreceniem skrzynki akumulatora.
Górny martwy punkt.
Ustaw tak zapłon żeby platynki się rozwierały przed górnym martwym punktem tłoka.
Pierwszy cylinder ma być w górnym martwym punkcie i wtedy ustawiasz na znaki na równo.
Minimalnie przed GMP(górnym martwym punktem). Przez otwór świecy włożyć kawałek drutu i sprawdzić czy platynki (przerywacz) otwiera się minimalnie przed zwrotem tłoka w dół.
Witaj musisz mieć jeszcze trzpień blokujący wał korbowy w górnym martwym punkcie.
daj pierwszy tłok górny martwy punkt, rozrzą zawory zamknięte na 1-szym leki luz cechy pokryją się same
Witam. To jest korek zaślepiający widok na koło zamachowe które ma znak do ustawienia górnego martwego punktu podczas ustawiania rozrządu przy zmianie pasków.
Pompę "znak na za pięć dwunasta" a wał na 10 lub 12 stopni(zależy od rocznika) przed górnym martwym punktem nie na zero.Reszta regulacji zegarem lub testerem ale powinien odpalić.
Ustawienie pompy było sprawdzane przy jej wymianie i w górnym martwym punkcie było na godzinę 9 ustawione, czyli prawidłowo.
Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na znaczek T a dokładniej na ta pionowa I kreseczka obok niego. Znaczki na wałku rozrządu wiadomo horyzontalnie czyli do płaszczyzny podziału głowicy. Zapłonu nie reguluje się w żaden sposób w tym motocyklu. Pamiętaj kop zawsze bardzo energicznie i bez gazu lub bardzo mało bo nogę potrafi połamać :) jak odbije kichając...
Ustaw pierwszy tłok w górnym martwym punkcie gdy zawory będą zamknięte. I sprawdź czy na kole pośrednim będzie widać znak jeśli tak to ustaw koło od pompy na ten znak i później już tylko doregulować. A tak po za tematem czy ten silnik nie daję Ci w nocy spać. ;)
Zazwyczaj ustawia się je tak. Pierwszy cylinder w górnym martwym punkcie, a wałki muszą sobie swobodnie wisieć. Czyli przeciwwagi na dole.
Zdaje się, że tłoczki sekcji stanęły w górnym martwym punkcie. Pompa do regeneracji, tzn. wymiany sekcji. Jeśli nawet WD40 by pomogło, to i tak sekcje stracą szczelność lub będą się zacierać.
Cylinder w górnym martwym punkcie cyklu sprężania a oznaczenie wałka rozrządu musi być zgodne z oznaczeniem na obudowie łożyska wałka rozrządu Dodano po 55 Mercedes Sprinter 212D/ 312D/ 412D Pasek zębaty: Wymiana (przegląd) Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenie na wałku rozrządu musi być zgodne z oznaczeniem...
Witam Po 10 cyfrowym numerze pompy sprawdź w dokumentacji jaki ma być kąt wtrysku. Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na 1 cylindrze. Znak na kole pompy oraz na kole zamachowym. Wkręć czujnik do pompy. Napręż go do 4 mm [czujnik 10mm] lub 2 mm [czujnik 3mm] Wycofaj silnikiem w lewo do momentu kiedy na czujniku przestanie opadać wskazówka. Wyzeruj...
Owszem zgodzę się z niską sprawnością takiego silnika , ale nie zgodzę się z tym że iskra następuje po suwie sprężania ponieważ następuje w jego trakcie np 1,5mm przed górnym martwym punktem lub w samym górnym martwym punkcie. Jeśli iskra nastąpiła by np 2mm po górnym martwym punkcie sprawność silnika bardzo by spadła a większa część jego mocy wytracała...
Luzy zaworowe na każdym zaworze po 0,1 mm. Ustawiasz je w GMP (górny martwy punkt tłoka na końcu suwu sprężania). Cecha na kole magnesowym (strzałka) powinna być skierowana na śrubę mocowania modułu zapłonowego.
Google tłumaczy tak: BTDC (before top dead centre) > v.OT (vor dem oberen Totpunkt) > przed górnym martwym punktem ATDC (after top dead centre) > n.OT (nach dem oberen Totpunkt) > za górnym martwym punktem
GMP to górny martwy punkt.
Witam. dosia84 cały problem to wyprzedzenie zapłonu masz źle ustawiony jest za wczesny i dlatego wyrywa ci z rąk sznurek,ustaw zapłon na 3,5mm przed górnym martwym punktem przy odstępie styków przerywacza 0,3 do 0,5mm i bedzie OK. Pozdrawiam.
Można coś takiego zrobić, jest to prosty przyrząd do ustawiania momentu rozpoczęcia zapłonu. Chodzi o ustawienie tłoka w pozycji 3 mm przed GMP, jest to punkt kiedy ma się rozpocząć otwieranie przerywacza. Natomiast moment otwarcia przerywacza można ustawić za pomocą zwykłej kontrolki kawałek kabelka żarówka i jakaś bateryjka np. 4,5V. Weź starą świecę...
Nadlew powinien wskazywać na kreskę przed literą T ( top, górny martwy punkt położenia tłoka)
Na pewno bardzo dużo. Jeżeli ustawiłeś wszystko na znaki przy montażu, górny martwy punkt 1 cylindra na zegar to ma być ok. Robisz dwa obroty wałem, nic nie zapiera i kręci się swobodnie to będzie chodzić.
Już wiem jej sprawdzić jakie koło Ustawiamy silnik w OT- górnym martwym punkcie ( uwaga aby nie pomylić musi być na zapłonie) patrzymy na wał w którym miejscu jest klin na wale przykładamy koło aby magnez z koka był na cewce. I mamy w większości 2 wybory klin na godzinie za 5 12 i 10 po 12. I to cal filozofia. Info pozyskane od Pana który sprzedaje...
Masz kolego za wczesny zapłon . Paliwo powinno zaczynać się podnosić w momęcie pokazania sie pierwszych znaków na kole , ponieważ te drugie oznaczają GMP czyli tłok w górnym martwym punkcie .
1i 4 Gmp czyli górny martwy punkt
Przecież rozrząd jest prosty. Pierwszy tłok w górnym martwym punkcie. Zawory mają być zamknięte. Na ostatnim mają się mijać. Z króćca pompy wtryskowej, który wychodzi na pierwszy wtryskiwacz ma podać paliwo.
Wczoraj byłem na szrocie i stała A 80 z silnikiem 1.9 z takim właśnie aparatem . Te zębatki to się ze dwie tygodniowo przekładało , bo nie było takiego dostępu do części jak dzisiaj . Co do zapłonu to nic prostszego , lampę stroboskopową klucz 13 i minuta roboty , na "0" jest górny martwy punkt na "I" masz wyprzedzenie na wolnych obrotach , najpierw...
To może niedokładnie pompę ustawiłeś? powinno być tak: Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Wmontować czujnik zegarowy w pompę. Obrócić wał korbowy do ok. 30° przed górnym martwym punktem i cofnąć czujnik pomiarowy. Obrócić wał korbowy na 12° za górnym martwym punktem (6° za górnym martwym punktem w systemach sterowania nadciśnieniem)....
No to troche przyspiesz wtrysk. Ustaw go tak żeby początek wtrysku był ok 3-5 stopni przed górnym martwym punktem. Jak silnik chodzi bardzo twardo to oznacza, że zapłon jest zbyt wczesny.
O - górny martwy punkt Z - punkt zapłonu Nic nie zmieniaj
Witam musisz ustawić tłok nr 1 w górnym martwym punkcie i ustawić zapłon jakoś tak to ma być
1. Jest to silnik z Peugeota 505 2. Kąta wtrysku nie ustawisz, jest bardzo skąplikowany . Pod plastykowym dekielkiem z boku pompy jest śruba, po wykręceniu w obudowie jest pierścień a na wałku znak. Trzeba te znaki zgrać z silnikiem. Zdejmujesz dekiel zaworów, ustawiasz na górny martwy punkt oraz znak w pompie wtryskowej. 4 cylinder. Teraz odpinasz...
A, a, a, bo ja to nazywam GMP - górny martwy punkt.
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
GMP czyli górny martwy punkt, a mógłbyś mi dać na pw swoje namiary np gg bo by było lepiej
Na kole pasowym ustawiamy na znak O i pierwszy tłok w górnym martwym punkcie lub na blokadach na kołach rozrządu. Założone na znaki i autko znowu śmiga. Przy nowym uszczelniaczu dostajemy specjalny pierścień montażowy więc przyrząd nie potrzebny. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Witam założyłem do Simsona s 51 trzybiegowy nowy iskrownik ustawiłem przerwę na przerywaczy ustawiłem górny martwy punkt i nie pali iskra jest na fajce a po włożeniu świecy nie ma nie wiem co jest grane Dodano po 3 Zaznaczam to nie jest elektronik
Tłok w górnym martwym punkcie danego cylindra(początek fazy pracy zgodnie z kierunkiem obrotu wału korbowego danego silnika) -- krzywki na wałku rozrządu ssąca i wydechowa równomiernie ustawione do danego cylindra , tzn.wierzchołki krzywek równo oddalone od miejsca bicia w:szklanki ,popychacze ,samo regulatory , dźwigienki itp.(odległość wierzchołków...
Mazda 6 2.3 benzyna pierwszy tłok w górnym martwym punkcie walki balansu przeciwwagami na dole tak ustawiłem i problem zniknął
To jest do silnika AGK 125KM. Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. (Przed demontażem sprawdzić oznaczenie z przodu / wyregulować). Założyć liniał wałka rozrządu w celu regulacji krzywki. Wmontować koło czołowe. Przy montażu pompy wtryskowej obrócić wał korbowy na 25° przed górnym martwym punktem. Kołem pompy tak obracać, by oznaczenie...
Tłok w górnym martwym punkcie plus zawory zamknięte oba czyli koniec suwu sprężania i początek suwu pracy. Wtedy można na tym cylindrze regulować luz zaworowy. Jak złapiesz moment zamknięcia zaworu wydechowego i początek otwarcia zaworu dolotowego to obrót wału o 360 (1 pełny obrót ) i na tym cylindrze można regulować zawory.
Prosty sposób na odpalenie wski;) Ustaw tłok na górnym martwym punkcie, w tym momencie na przerywaczu przerwa powinna być 0,3-0,4mm, cały zapłon przykręć w środkowej pozycji. I nie ma bata, MUSI zapalić. Jak nie to szukaj przyczyny w ustawieniach gaźnika. Ewentualnie można sprawdzić kondensator.
Zawory ustawiasz gdy tłok jest w GMP (górny martwy punkt) Podczas suwu sprężania- obydwa zawory zamknięte. Jak się nie mylę ma byc luz 0,3 mm dla wszystkich zaworów. :D
Ustawiasz na 5 stopni przed górnym martwym punktem , w tym miejscu przerywacz ma zacząć się rozwierać - palec w stronę kabla 1 cylindra.
czy wkładając blokadę, pierwszy tłok ma być w górnym martwym punkcie?
Wszystko poskładałem, panda śmiga aż miło ;) Mam tylko pytanie czy tego typu rozrząd jest kolizyjny czy bezkolizyjny ( mogłem sprawdzić przy zdjętym pasku kręcąc ręką wałkiem przy górnym martwym punkcie tłoka ale zapomniałem )
Alternator jest nie zawsze prądnicą trójfazową synchroniczną a to jak według was się nazywa to coś wytwarzające prąd i napięcie w tym simsonku ?? Dodano po 10 co do ustawienia zapłonu w tym silniku to powinno być 1.5 mm przed górnym punktem martwym i 0.4 mm na przerywaczu
Zapłon żle ustawiony , jeżeli nie masz lampy stroboskopowej , to ustaw wstępnie na 2mm przed GMP [ GMP- górny martwy punkt ] i sprawdż .
Pierwszy w położeniu GMP, czyli górnym martwym punkcie
W GMP (górnym martwym punkcie tłoka).
Są pewne tendencje do stukania w poszczególnych miejscach ale zbyt sztywno bym się tego nie trzymał. Ogólnie pierwsze szuka się mechanizmy do których jest najłatwiejszy dostęp. Jeśli słychać metaliczny stuk w cylindrach i najbardziej pod obciążeniem to pierwsze sprawdził bym kąt wtrysku. Zbyt wczesny wtrysk ma właśnie takie objawy. Stukanie zaworów...
Bez blokady również potrafię ustawić górny martwy punkt. Obracałem wałki o 180 stopni i albo napierwszym tłoku się blokuje albo na czwartym. Edit: Tak sprawdzałem wałki wg tego tematu już wczoraj.
A nie wystarczy teraz obserwować żeby tłok był w górnym martwym punkcie żeby oba zawory były zamknięte i ustawić zawory Pewniej jest jak jeden jest otwarty, to drugi musi być zamknięty i mieć luz. Pozdrawiam i powodzenia
Napisz co konkretnie chciałbyś wiedzieć. Nie ma żadnego punktu BMP. Jest GMP-górny martwy punkt, czyli położenie tłoka całkowicie w górze (tak to nazwę), oraz DMP-dolny martwy punkt, czyli położenie tłoka na dole. Co do metody ustawiania to obracasz wałem aby tłok pierwszego cylindra znalazł się w GMP (koniec suwu sprężania), wtedy obydwa zawory masz...
Sprawdz czy iskra się pojawia w górnym martwym punkcie, wtedy zawory tego cylindra muszą być zamknięte .
Zawory ustawiasz jak są obydwa zamknięte :!: :!: - tłok w GMP (górny martwy punkt)
Witam nadal walczę z silnikiem z traktorka briggs&stratton 15,5hp Pytanie czy impulsator (magnes na kole zamachowym ) powinien w chwili zapłonu znajdować się w GMP ( górnym martwym punkcie tłoka ), w moim przypadku impulsator w momencie ustawienia na równi z cewka nie jest w GMP jest około pół do jednej długości przed GMP, wychodzi ze zapłon jest przed...
Witam położenie 1 to 10 stopni a 2 to górny martwy punkt.... pozdrawiam
Niemieckie silniki mają na kole zamachowym znaki: OT, górny martwy punkt i PK do ustawienia pompy wtryskowej. Może być podziałka kątowa na kole z przodu silnika. Odszukaj fabryczne znaki.
Zapłon możesz ustawić za pomocą kontrolki wykonanej z żarówki 12V/4W. ustaw tłok w górnym martwym punkcie(znak na kole pasowym pokrywa się ze strzałką na na pokrywie rozrządu). Cofasz tłok na znaki 10° Jeden koniec kontrolki połącz na masę, drugi koniec podłącz do aparatu zapłonowego. Przekręć aparat w prawo(kontrolka nie świeci), cofaj delikatnie aparat...
Zębatek nie da się źle założyć to po pierwsze. Po drugie przy fachowej wymianie rozrządu nie odkręca się zębatki tylko wciąga.jeden łańcuch za drugim. Pytanie.tylko na ile byli wtajemniczeni ci fachowcy. Aby to sprawdzić należy. Zdjąć pokrywy zaworów. Wyjąć wtryskiwacz 1 cylindra Następnie sprawdzić w momencie górnego martwego punktu pierwszego cylindra...
Podkładkę dystansową zdjąlem i znaku na zębatce wału nie ma. Będę próbował z ustawieniem GMP tłoka. Rozumiem, że jeżeli tłok będzie w górnym martwym punkcie, to wałek rozrządu ma być ustawiony tak, aby krzywki były pod kątem prostym do trzonków zaworów. Sprawdzę jeszcze czy jest ten znak na kole magnesowym. Jestem tylko zwykłym majsterkowiczem i nie...
Przy dociaganiu głowicy wszystkie tłoki miałem w połowie. Z tego co wiem teraz mam ustawić górny martwy punkt pierwszego tłoka-
Dolne koło ustawisz jeśli pierwszy tłok będzie w górnym martwym punkcie to to koło dolne będzie na znaku
po pierwsze zapłon , sprawdź ustawienie zapłonu szczeliniomierzem i ustawienie GMP (górny martwy punkt ) . jeżeli to nie pomoże to czyszczenie gaźnika i regulacja a także paliwo (1:20 na docieraniu, 1:25 po docieraniu )(po długim postoju można dać 1:30 aby się silnik troche rozruszał i tłok naoliwił ale to jednorazowo ) kolejne ustawienie iglicy (na...
Pierwszy cylinder zawsze jest od kół rozrządu. Czyli od przodu ciągnika. Drugi jest od kabiny. Ustawiasz tłok w GMP (górny martwy punkt) I regulujesz luz na 0,3 mm dla obydwu zaworów. Obracasz wałem o 360 stopni (drugi tłok w GMP) i regulujesz luz. Prościej się nie da. :D
Żeby rozrząd sprawdzić nie musisz przodu odchylać. na dolnym kole paska wieloklinowego masz znak i na plasikowej osłonie paska rozrządu podziałka tam musi być na zero OT oben tot punkt na górnym wałku jak ściągniesz dekiel masz wejście na płetwę, tam musi wejść i być idealnie równolegle do płaszczyzny głowicy,jeżeli minimalnie brakuje to bez zciągania...
Z tego co mi wiadomo to w tym silniku pierwszy tlok od strony rozrzadu nie może być w górnym martwym punkcie ponieważ podczas kręcenia kluczem po chwili następuje blokada i tak juz sprawdzilem ze tloki powinny byc w połowie skoku cylindra tylko ze wtedy nie pasuje wał na punkt blokowania w kole pasowym a w kole zamachowym jak patrzę przez to okienko...
Gilotyna musi się zatrzymać w górnym martwym punkcie,i z tego ruszyć.Regulacja hamulca, sprzęgła rozwiąże problem luz powinien być podany w DTR.
Witam Jeśli nie tykałeś rozrządu to masz sprawę uproszczoną. Myślałem, że też trzeba ustawiać .W materiale przesłanym prze zemnie masz opisane . Silnik na OT to znaczy górny martwy punkt, z tyłu na wałku masz wcięcie po zdjęciu koła zębatego postępuj wg opisu .Potem w tym położeniu ustaw pompę na znak jest na obudowie i na kole zębatym pompy poza tym...
Zapłon ustawiony na 4 mm poniżej górnego martwego punktu tzn. przed czy po gmp?
Witam Czy posiada ktoś schemat łancucha rozrządu do astry 2.0 dti wraz z opisem?? Interesuje mnie głownie ustawienie górnego martwego punktu.. Na pw masz opis i aplikacje do otwarcia.
Do ustawienia tego rozrządu potrzebujesz zestawu blokad o tego silnika blokady wałków kółka ustalającego górny martwy punkt i blokady koła zamachowego. Bez tych blokad nie zrobisz tego silnika bo przy złym ustawieniu możesz narobić niezłego bigosu.
dokładnie nie wiem czy 10 czy 12 stopni przed górnym martwym punktem, bo mam starą pokrywe na której jest oprócz strzałki jedna kreska i równo na niej sie zapala lampka.
Musisz uszczelnić króciec,ustawić zapłon styki przerywacza powinny sie zamykac troszke przed górnym martwym punktem jeżeli to nic nie da to raczej tłok i pierścienie do wymiany bo mogłeś coś źle poskładać.powodzenia !
Pewnie że można. Tłok tego cylindra dajesz w górny martwy punkt GMP, zbijasz miseczkę zaworu, wyciągasz zamek, tłok jest w górze to zawór oprze się na nim i nie wpadnie do cylindra. Wymieniasz, składasz i gitara.
Jedyny schemat, który wygrzebałem (trochę dziwny, bo niby do TU1M ale ma grzanie świec): https://obrazki.elektroda.pl/4066979700_... 1400 : czujnik górnego martwego punktu https://obrazki.elektroda.pl/2319930000_... W nowszym liczniku z jedną kostką podłączone jest to tak: https://obrazki.elektroda.pl/6665257600_...
Lepszą kulturą pracy są rozwiązania trzy tłoki. Koło podzielone na trzy, co 120° 1tłok w górnym martwym punkcie. To daje mniejsze obciążenia silnika w danym momencie. W twoim rozwiązaniu, dwa tłoki równocześnie w tym samym momencie wtłaczać będą ~686cm3 powietrza
W tym Fordzie [ i nie tylko ] ustawienie rozrządu nie jest idealnie w górnym martwym punkcie. Jest małe przesunięcie. Może o to chodzi ? Zacytowałeś kawałek jakieś instrukcji z której nic nie wynika. Powtórzę jeszcze raz : Ty jako "śrubokręt" ustawiasz na blokady.
podwujny zab z przodu pompy ustawiasz na przeciw krucca prawego górnego z tyłu pompy na kole wału jest skala ustwiasz na 12 stopni przed górnym martwym punktem wkładasz pompe i ma hodzic mozna dorególowac przesówajac pompe na fasolkach najlepiej podłaczyc kompa Regulamin, p.10.9 i 15. Proszę poprawić swój post, w przeciwnym wypadku trafi on do kosza!...
Witam Pozwolę sobie się wtrącić . Według opisu kolegi michal.s61 rozrząd jest ustawiony według wszelkich prawideł znacz dobrze ,ponieważ wszędzie pasuje na każde z trzech miejsc na kole pośrednim , szczerze nigdy nie zwracałem uwagi i nie przyrównywałem do miejsc gdzie są nacięte wpusty na wałku rozrządu ,wałku napędu pompy wtryskowej czy też wału....
Witaj! Zacznij od wstawienia starego układu zapłonowego. Ustaw tak jak był ustawiony. Wykręć świecy ustaw tłok przed górnym punktem, postaraj się ustawić zapłon tak,żeby w momencie podchodzenia tłoka na Górny martwy punkt była iskra. Jak tak będziesz miał to sprawdź paliwo czy dochodzi do gaźnika. Na wykręconą świecę załóż kabel i zobacz czy jest iskra....
W górnym martwym punkcie tłoka ma być iskra . To jest dwusuw. . Dodano po 2 Poczytaj trochę na temat zasady pracy silnika dwusuwowego .
Cewka magneta powinna się pokrywać z magnesami w górnym martwym punkcie tłoka (co widać tutaj. [youtube]https://youtu.be/zPrkICX93DY?t=... Odległość pomiędzy cewką i magnesami nie większa niż 1 mm. [youtube]https://youtu.be/Zqof-3AU5bM?t=... Szczelina pomiędzy elektrodami świecy: 0,5 mm. Przetestuj przy odłączonym przewodzie wyłącznika...
Mam jeszcze pytanie odnośnie znaków na kole zamachowym wygląda to następująco: http://obrazki.elektroda.net/76_12517019... Jak należy rozumieć te znaki, jeśli znak "O" pokrywa się z nadlewem obudowy sprzęgła czy jeśli znak "I" to mamy górny martwy punkt na pierwszym cylindrze?
Robisz to tak ,ustaw wał korbowy na znak OT - górny martwy punkt , ustaw wałek rozrządu krzywkami do góry na pierwszym cylindrze - znaki za kołem rozrządu pokryją się . W takiej pozycji załóż łańcuch rozrządu . Aby przewody wtryskowe pasowały ustal który króciec podający pompy podaje w tym momęcie na pierwszy cylinder , znak na kole wieloklinowym pompy...
😁 nie no oczywiście, że luzowałem koła. Dokręcalem je coś lekko ponad 100kNm, teraz nie pamiętam. Ale najpierw lekko by złapać i się nie przesunęło. Później zdejmowalem blokady i pełną siłą. Mam jedne blokady z wygiętymi trzpieniami bo ktoś śruby dokrecal o blokady. Tak mam klucz chyba nazywa się trzpieniowy do blokowania kół wałków (używam...
Ja bym podkręcił obroty obroty lub na kowadełku trzeba opóźnić zapłon, bo jak strzeli na wysokich obrotach to może korbowód nie wytrzymać. Dodano po 8 Na wolnych obrotach fuka bo tłok jest w górnym martwym punkcie i zawór ssący jeszcze się nie zamkną a nastąpił zapłon mieszanki, takie fukanie spowoduje wypalenie tego zaworu na dłuższą metę.
Nie mam na myśli ustawienia rozrządu tylko zerwany klin w dolnym kole rozrządu.Wykręć świecę pierwszego cylindra i sprawdź czy znak GMP pokrywa się z ustawieniem tłoka w Górnym Martwym Punkcie w tym cylindrze.
Sprzęgła na GMP?Po zdjęciu nogi ze sprzęgła to pedał sprzęgła jest chyba w Górnym Martwym Punkcie sprzęgła...;-). W GMP ustawia się tłok w pierwszym cylindrze o ile mi dobrze wiadomo.Jeśli mi źle wiadomo niech ktoś poprawi.
Ustawiasz górny martwy punkt. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowicę pompy tak żeby wskazówka wychyliła się o conajmniej dwa milimetry. Teraz kręcisz wałem przeciwnie do jego obrotów do momentu, aż wskazowka zegara przestanie sie ruszać. Zerujesz czujnik i kręcisz zgodnie z praca silnika do momentu, aż zablokojesz wał w GMP. Odczytujesz o ile wskazowka...
Ja to wiedziałem, to było pytanie kontrone, ale Ty i tak nie wiesz że to czujnik górnego martwego punktu :) Po drugie, gdy on zdechnie top samochód nie zapali, bo to jest podstawowy czujnik inicjujący; nie widziałem jeszcze renówy, która z uszkodzonym czujnikiem wału odjara.
Witam Posiadam chińska wiertnice ,marka no name ... W zeszłym roku rozsypało się Magneto. ...........po wyciągnięciu starego i włożeniu nowego ,p Wiertnica nie odpala Iskra na świecy jest Wlałem trochę paliwa do cylindra ale bez skutku Co mogę jeszcze zrobić ,sprawdzić ? Obecność iskry nie decyduje jeszcze o poprawnie ustawionym zapłonie. Nie znam...
0,4 mm jest to maksymalna przerwa a minimalnej nie ma mają się stykać a zapłon ma być ustawiony na 1,8 mm przed górnym martwym punktem. czyli mówiąc prościej jak tłok jest 1,8 mm od górnego punktu to ma nastąpić początek rozwierania styków przerywacza wtedy następuje przeskok iskry. Iskra musi być cienka i koloru niebieskiego dla porównania zobacz jak...
Moje pytanie czy ktoś z kolegów wie jaki ma rozmiar blokada górnego martwego punktu ( czy nie wystarczy jakaś śruba np ) i jak na domowy sposób później naciągnąć pasek rozrządu mniej wiecej jaką siłą. Pozdrawiam
Mało prawdopodobne aby w nowoczesnym silniku ścięło klin - aby się upewnić sprawdź czy znak T na kole magnesowym pokrywa się z fizycznym górnym martwym punktem (czymś włożonym w otwór świecy). Jeśli w porządku, to sprawdź stroboskopem czy iskra występuje we właściwym miejscu (znak F jeśli występuje). BTW. Sprawdź także świecę, długość iskry.
I drugie pytanko mam magneto z takim długim znacznikiem i tu pytanie w którym miejscu następuje iskra? Na końcu znacznika? Czy na początku? Na początku. Na kole magnesowym powinno być o znaczenie T jak Top (górny martwy punkt tłoka) i F jak Fire (iskra, zapłon).
punkt górny martwy ustawić punkt górny martwy ustawienia górny martwy punkt tłok
pilot żarówki moduł zasilający bosch volvo silnika
blokowanie numeru telefonu radio figaro
Piec gazowy Elka 92 - przyczyny samoczynnego wyłączania Testowanie diody Zenera: wyniki 781mV i 3,66V