Kręcimy kołem maszyny w tym kierunku w którym szyje maszyna,do momentu gdy igielnica osiągnie dolny martwy punkt,zejdzie jak najniżej.Gdy osiągnie ten punkt to górny znak(fazka)na igielnicy powinien być równo z powierzchnią tuleji igielnicy. Jak to ustawimy to dalej kręcimy w kierunku obrotów maszyny w którym maszyna szyje do momentu gdy następny znak...
1. Jest to silnik z Peugeota 505 2. Kąta wtrysku nie ustawisz, jest bardzo skąplikowany . Pod plastykowym dekielkiem z boku pompy jest śruba, po wykręceniu w obudowie jest pierścień a na wałku znak. Trzeba te znaki zgrać z silnikiem. Zdejmujesz dekiel zaworów, ustawiasz na górny martwy punkt oraz znak w pompie wtryskowej. 4 cylinder. Teraz odpinasz...
Robisz to tak ,ustaw wał korbowy na znak OT - górny martwy punkt , ustaw wałek rozrządu krzywkami do góry na pierwszym cylindrze - znaki za kołem rozrządu pokryją się . W takiej pozycji załóż łańcuch rozrządu . Aby przewody wtryskowe pasowały ustal który króciec podający pompy podaje w tym momęcie na pierwszy cylinder , znak na kole wieloklinowym pompy...
Są pewne tendencje do stukania w poszczególnych miejscach ale zbyt sztywno bym się tego nie trzymał. Ogólnie pierwsze szuka się mechanizmy do których jest najłatwiejszy dostęp. Jeśli słychać metaliczny stuk w cylindrach i najbardziej pod obciążeniem to pierwsze sprawdził bym kąt wtrysku. Zbyt wczesny wtrysk ma właśnie takie objawy. Stukanie zaworów...
Wtrysk następuje chwilę przed gmp więc wydaje mi się czytając twój opis że jest dobrze że chwilę potem kołek Ci wpada. Ale ja nigdy na kołek nie robiłem więc może obejrzyj na YT na retrotraktor jak to robią bo jest z tego filmik. Ja ustawiam na kapilarę zawsze i wychodzi dobrze. Zrób tak by w kapilarce zaczęło podnosić się paliwo na tej pierwszej dziurce...
Tak, masz znaki do ustawienia początku wtrysku. Przez okienko sprzęgła powinno być wszystko widać. Tylko wiąże się to z odkreceniem skrzynki akumulatora.
Wczoraj byłem na szrocie i stała A 80 z silnikiem 1.9 z takim właśnie aparatem . Te zębatki to się ze dwie tygodniowo przekładało , bo nie było takiego dostępu do części jak dzisiaj . Co do zapłonu to nic prostszego , lampę stroboskopową klucz 13 i minuta roboty , na "0" jest górny martwy punkt na "I" masz wyprzedzenie na wolnych obrotach , najpierw...
Na pewno bardzo dużo. Jeżeli ustawiłeś wszystko na znaki przy montażu, górny martwy punkt 1 cylindra na zegar to ma być ok. Robisz dwa obroty wałem, nic nie zapiera i kręci się swobodnie to będzie chodzić.
Nadlew powinien wskazywać na kreskę przed literą T ( top, górny martwy punkt położenia tłoka)
Witam założyłem do Simsona s 51 trzybiegowy nowy iskrownik ustawiłem przerwę na przerywaczy ustawiłem górny martwy punkt i nie pali iskra jest na fajce a po włożeniu świecy nie ma nie wiem co jest grane Dodano po 3 Zaznaczam to nie jest elektronik
1i 4 Gmp czyli górny martwy punkt
GMP - GÓRNY MARTWY PUNKT czyli punkt w którym tłok stoi w miejscu mimo minimalnego ruchu wału korbowego.
O - górny martwy punkt Z - punkt zapłonu Nic nie zmieniaj
Zapłon żle ustawiony , jeżeli nie masz lampy stroboskopowej , to ustaw wstępnie na 2mm przed GMP [ GMP- górny martwy punkt ] i sprawdż .
Już nie pamiętam, jak to jest akurat w 102.982 Generalnie jest tak: wcześniejsze silniki typu 102 z zapłonem o nazwie TSZ miał "pełny aparat zapłonowy" czyli cewkę generującą impuls zapłonu i rozdzielacz iskier z kopułką. Miał on w związku z tym kabelek wyprowadzony z dolnej części aparatu. Model późniejszy EZL ma już czujnik na obudowie koła zamachowego...
Niemieckie silniki mają na kole zamachowym znaki: OT, górny martwy punkt i PK do ustawienia pompy wtryskowej. Może być podziałka kątowa na kole z przodu silnika. Odszukaj fabryczne znaki.
Dla potomnych: Jak nie masz kątomierza, to należy zmierzyć obwód koła magneta. Np w Simsonie SR2 to 36 cm. Pełen obrót koła to, jak wiadomo 360 stopni. Wyznaczasz górny martwy punkt np. przy pomocy czujnika zegarowego, albo przy pomocy jakiegoś śrubokręta wsuniętego przez otwór świecy. Zaznaczasz na kole i na stałej części silnika (tylko nie na aparacie...
Witaj! Zacznij od wstawienia starego układu zapłonowego. Ustaw tak jak był ustawiony. Wykręć świecy ustaw tłok przed górnym punktem, postaraj się ustawić zapłon tak,żeby w momencie podchodzenia tłoka na Górny martwy punkt była iskra. Jak tak będziesz miał to sprawdź paliwo czy dochodzi do gaźnika. Na wykręconą świecę załóż kabel i zobacz czy jest iskra....
Zdaje się, że tłoczki sekcji stanęły w górnym martwym punkcie. Pompa do regeneracji, tzn. wymiany sekcji. Jeśli nawet WD40 by pomogło, to i tak sekcje stracą szczelność lub będą się zacierać.
Mam jeszcze pytanie odnośnie znaków na kole zamachowym wygląda to następująco: http://obrazki.elektroda.net/76_12517019... Jak należy rozumieć te znaki, jeśli znak "O" pokrywa się z nadlewem obudowy sprzęgła czy jeśli znak "I" to mamy górny martwy punkt na pierwszym cylindrze?
Przy dociaganiu głowicy wszystkie tłoki miałem w połowie. Z tego co wiem teraz mam ustawić górny martwy punkt pierwszego tłoka-
Pewnie że można. Tłok tego cylindra dajesz w górny martwy punkt GMP, zbijasz miseczkę zaworu, wyciągasz zamek, tłok jest w górze to zawór oprze się na nim i nie wpadnie do cylindra. Wymieniasz, składasz i gitara.
Do ustawienia tego rozrządu potrzebujesz zestawu blokad o tego silnika blokady wałków kółka ustalającego górny martwy punkt i blokady koła zamachowego. Bez tych blokad nie zrobisz tego silnika bo przy złym ustawieniu możesz narobić niezłego bigosu.
Ustaw tak zapłon żeby platynki się rozwierały przed górnym martwym punktem tłoka.
Witam,ja mam podobny problem i będę go poprawiał po kimś.mechanik przede mną zmieniał silnik w x-trail silnik yd22eti,ale pompa wtryskowa była inna.przelozyl pompę poskładał wszystko (czyli osprzęt koło zamachowe,sprzęgło rozrząd itd.a silnik jak nie odpala tak nie odpala.acha ,wyskakuje błąd brak synchronizacji wału korbowego z wałkiem rozrządu.nie...
Gurny Punkt Zapłonowy A odkąd to się tak nazywa? Kiedyś to się nazywało Górny Martwy Punkt, albo Górny Zwrotny Punkt. A iskra powinna być 2mm przed tym punktem. Dodano po 27 odkąd się nie wybrałem na tą piękną przejażdżkę i straciła moc, zaczęła dymić na biało/siwo i śmierdziało spalenizną Prawdopodobnie uszkodził się uszczelniacz na wale od strony...
Puszka jest po groszku, zawór wlewowy, oraz przewód parowy są wklejone na "poksiline" firmy pattex - wytrzymuje do 160 stopni, nasza poksilina tylko do 120 stopni. Groszek został wydłubany przez te dwa otwory, więc nie trzeba było nic lutować. Otwory w płytce najlepiej wyznaczyć wykreślnie, tzn. najpierw zrobić tłok i jego blaszkę z dziurką. Osadzić...
Ja ustawiałem zapłon na lampie stroboskopowej na próbę porobiłem sobie znaki na magnecie i na karterze,czyli górny martwy punkt i 3mm przed GMP i kręciłem cewkami u mnie były fasolki i mogłem regulować i wyszło że miałem za dużo wyprzedzony zapłon,nie wiem czy modułu nie będziesz musiał wymienić może źle wyprzedza zapłon na gaźniku.
Sharuga & psilos1 nwm w jaki sposób ale punkty do ustawienia rozrządu dawały dupy po ustawieniu na tak zwany śrubokręt (Położenie 1 tłoka)silnik chodzi jak fabryka. A co do sondy to wyskakuje błąd i będę musiał zobaczyć. 1. Znacznik pozycji wału jest też na kole zamachowym widać go po wyciągnięciu zaślepki u góry obudowy skrzyni / pokrywy sprzegła...
kolego ustaw wał tak aby tłoki zeszły do połowy bloku. teraz ustaw wałek rozrzadu na zanakach. podjedz wałem w górny martwy punkt dla pierwszego tłoka zgodnie z ruchem wskazówek zegara. sprawdz znak wału z blokiem tam jest znak. załóż pasek i gotowe. dla pewności ustaw wałek tak aby krzywki nie naciskały na zawory wał powinien sie swobodnie obracać...
Dzięki bardzo za pomoc. Rozrząd ustawiłem po swojemu bo dość długo czekałem na odpowiedź. Po swojemu tzn. górny martwy punkt pierwszego cylindra i neutralne położenie wałka na nim. Pasuje jak w mordę strzelił na na otwory w piastach w kierunku pionowo w górę. Skoro jedyna kompensacja miękkiej uszczelki jest na zasadzie luzu to ok. Gdzie szukać/kupić...
Pierwszy cylinder ma być w górnym martwym punkcie i wtedy ustawiasz na znaki na równo.
Minimalnie przed GMP(górnym martwym punktem). Przez otwór świecy włożyć kawałek drutu i sprawdzić czy platynki (przerywacz) otwiera się minimalnie przed zwrotem tłoka w dół.
daj pierwszy tłok górny martwy punkt, rozrzą zawory zamknięte na 1-szym leki luz cechy pokryją się same
Witam kupiłem niedawno Iveco z silnikiem 2.5 td z 1995roku. W samochodzie urwał sie pasek rozrządu poprzedni właściciel rozebrał silnik wyremontował głowice i poskładał częściowo. Sprzedający zapewniał że samochód jeździł i odpalał bez problemu. Ja poskładałem do końca lecz samochód nie chce odpalić rozrząd ustawiony na znaki górny martwy punkt itd....
Jeśli ustawisz zapłon tak jak pisze wieslawpanek to będzie on za póżny,poniewaz bedzie trafiał dokładnie w górny martwy punkt tłoka(ostatnia kreska na obudowie rozrzadu).Zapłon musi być przed GMP tłoka stąd nazwa wyprzedzenie kąta zapłonu.Uwazam że bez stroboskopu laik nie ustawi tego dobrze.Pamiętać należy że zbyt wczesny zapłon powoduje spalanie stukowe(wybuch...
Witam! Mam problem z ustawienie rozrządu w busie peugeot boxer 2,5l, rok 1997. Znalazłem punkt zero na kole zamachowym i tyle, wałek rozrządu w różnych miejscach jest oznaczony farbą <ale nic nie pasuje>, gdy ustawiam klin do góry, silnik nie robi 360 stopni, bo go blokuje. Ustawiam tłoka w górny martwy punkt i punkt zero na kole, a silnik nie...
Witaj musisz mieć jeszcze trzpień blokujący wał korbowy w górnym martwym punkcie.
GMP? Górny Martwy Punkt (tłoka) czyli początek suwu ssania a koniec "wydechu" Panowie! Spokojnie... Czyżby forum było tylko i wyłącznie dla profesjonalistów? Jeśli tak - to przepraszam że tu jestem... Zaznaczcie to też w regulaminie przy rejestracji - TYLKO DLA SPECÓW... bo... gdybym znał się w 100% a nie w 80... to by Mnie tu nie było, prawda? Napisałeś...
witam jeśli powiadasz że twój kadecik nie jedzie na bęzyie i jednocześnie na gazie to skoncentrował bym sie na problemach które są wspólne dla obu tych systemów. wymiana potencjometra, map sensora,czujnika temp.wody - to błąd świece, kable zapłonowe ,kopułka, filtry (gazu powietrza bęzynty)- ok jeśli układ wydechowy masz sprawny drożny (tak piszesz),to...
Dawno temu byłem posiadaczem Malucha Właściewie żeby pojechać z dziewczyną ( obeną żoną ) musiałem zakasać rękawy i niczym Adam Słodowy zrobić sobie samochód. Ale nie czas na przechwałki. 1. Zapłon tradycyjny czyli z przerywaczem czy elektroniczny ( nowsze wersje ) 2. Ustawienie wyprzedzenia zapłonu na kole zamchowym wg GMP ( górny martwy punkt ) dotyczy...
Pompę "znak na za pięć dwunasta" a wał na 10 lub 12 stopni(zależy od rocznika) przed górnym martwym punktem nie na zero.Reszta regulacji zegarem lub testerem ale powinien odpalić.
Witam. To jest korek zaślepiający widok na koło zamachowe które ma znak do ustawienia górnego martwego punktu podczas ustawiania rozrządu przy zmianie pasków.
Aby ogarnąć bałagan proponuje wykonać nastepujące czynności. WAŻNE! Kolejnośc cylindrów liczymy od rozrządu (Wiem, że to odwrotnie niż w samochodach francuskich, ale jest to na chwilę obecna nieistotne). Wykręć świece zapłonowe - będzie łatwiej. Jeśli pasek rozrządu jest założony to ustaw wałki na blokady. Zaznacz na kołach zebatych znaki (np. korektorem...
Witam temat mnie bardzo zainteresowal sam kiedys zastanawialem sie nad opracowaniem mikroprocesorowego modulu zaplonowego podobnego do dzialania Digiplex lub Nonaploex stosowanego w cc900 cc700 i f126el taki modul mozna by bylo zastosowac do wszystkich starszych konstrukcji silnikow dwusowowych oraz czterosowowych mozna nim reanimowac simsonki mztki...
Sprawdziłem dzisiaj impulsy z czujnika położenia wału są ok na pin 8 ecu .Zagłebiając sie dalej w instalacje zgodnie ze schematem silnika AHD 2,5tdi . a 8 pin z czym połączyłeś poprzez multimetr ? bo o 33 pinie nie wspomniałeś a 61 pin to idzie do"15" po stacyjce chyba ? czujnik wału Czujnik składa się z 3 części: Cewki, magnesu i rdzenia ze stali...
Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na znaczek T a dokładniej na ta pionowa I kreseczka obok niego. Znaczki na wałku rozrządu wiadomo horyzontalnie czyli do płaszczyzny podziału głowicy. Zapłonu nie reguluje się w żaden sposób w tym motocyklu. Pamiętaj kop zawsze bardzo energicznie i bez gazu lub bardzo mało bo nogę potrafi połamać :) jak odbije kichając...
Witam. dosia84 cały problem to wyprzedzenie zapłonu masz źle ustawiony jest za wczesny i dlatego wyrywa ci z rąk sznurek,ustaw zapłon na 3,5mm przed górnym martwym punktem przy odstępie styków przerywacza 0,3 do 0,5mm i bedzie OK. Pozdrawiam.
Ustawienie pompy było sprawdzane przy jej wymianie i w górnym martwym punkcie było na godzinę 9 ustawione, czyli prawidłowo.
Cylinder w górnym martwym punkcie cyklu sprężania a oznaczenie wałka rozrządu musi być zgodne z oznaczeniem na obudowie łożyska wałka rozrządu Dodano po 55 Mercedes Sprinter 212D/ 312D/ 412D Pasek zębaty: Wymiana (przegląd) Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenie na wałku rozrządu musi być zgodne z oznaczeniem...
Ustaw pierwszy tłok w górnym martwym punkcie gdy zawory będą zamknięte. I sprawdź czy na kole pośrednim będzie widać znak jeśli tak to ustaw koło od pompy na ten znak i później już tylko doregulować. A tak po za tematem czy ten silnik nie daję Ci w nocy spać. ;)
Zazwyczaj ustawia się je tak. Pierwszy cylinder w górnym martwym punkcie, a wałki muszą sobie swobodnie wisieć. Czyli przeciwwagi na dole.
Witam Po 10 cyfrowym numerze pompy sprawdź w dokumentacji jaki ma być kąt wtrysku. Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na 1 cylindrze. Znak na kole pompy oraz na kole zamachowym. Wkręć czujnik do pompy. Napręż go do 4 mm [czujnik 10mm] lub 2 mm [czujnik 3mm] Wycofaj silnikiem w lewo do momentu kiedy na czujniku przestanie opadać wskazówka. Wyzeruj...
Google tłumaczy tak: BTDC (before top dead centre) > v.OT (vor dem oberen Totpunkt) > przed górnym martwym punktem ATDC (after top dead centre) > n.OT (nach dem oberen Totpunkt) > za górnym martwym punktem
Można coś takiego zrobić, jest to prosty przyrząd do ustawiania momentu rozpoczęcia zapłonu. Chodzi o ustawienie tłoka w pozycji 3 mm przed GMP, jest to punkt kiedy ma się rozpocząć otwieranie przerywacza. Natomiast moment otwarcia przerywacza można ustawić za pomocą zwykłej kontrolki kawałek kabelka żarówka i jakaś bateryjka np. 4,5V. Weź starą świecę...
Owszem zgodzę się z niską sprawnością takiego silnika , ale nie zgodzę się z tym że iskra następuje po suwie sprężania ponieważ następuje w jego trakcie np 1,5mm przed górnym martwym punktem lub w samym górnym martwym punkcie. Jeśli iskra nastąpiła by np 2mm po górnym martwym punkcie sprawność silnika bardzo by spadła a większa część jego mocy wytracała...
Luzy zaworowe na każdym zaworze po 0,1 mm. Ustawiasz je w GMP (górny martwy punkt tłoka na końcu suwu sprężania). Cecha na kole magnesowym (strzałka) powinna być skierowana na śrubę mocowania modułu zapłonowego.
GMP to górny martwy punkt.
Masz kolego za wczesny zapłon . Paliwo powinno zaczynać się podnosić w momęcie pokazania sie pierwszych znaków na kole , ponieważ te drugie oznaczają GMP czyli tłok w górnym martwym punkcie .
Przecież rozrząd jest prosty. Pierwszy tłok w górnym martwym punkcie. Zawory mają być zamknięte. Na ostatnim mają się mijać. Z króćca pompy wtryskowej, który wychodzi na pierwszy wtryskiwacz ma podać paliwo.
No to troche przyspiesz wtrysk. Ustaw go tak żeby początek wtrysku był ok 3-5 stopni przed górnym martwym punktem. Jak silnik chodzi bardzo twardo to oznacza, że zapłon jest zbyt wczesny.
To może niedokładnie pompę ustawiłeś? powinno być tak: Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Wmontować czujnik zegarowy w pompę. Obrócić wał korbowy do ok. 30° przed górnym martwym punktem i cofnąć czujnik pomiarowy. Obrócić wał korbowy na 12° za górnym martwym punktem (6° za górnym martwym punktem w systemach sterowania nadciśnieniem)....
To jest do silnika AGK 125KM. Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. (Przed demontażem sprawdzić oznaczenie z przodu / wyregulować). Założyć liniał wałka rozrządu w celu regulacji krzywki. Wmontować koło czołowe. Przy montażu pompy wtryskowej obrócić wał korbowy na 25° przed górnym martwym punktem. Kołem pompy tak obracać, by oznaczenie...
Alternator jest nie zawsze prądnicą trójfazową synchroniczną a to jak według was się nazywa to coś wytwarzające prąd i napięcie w tym simsonku ?? Dodano po 10 co do ustawienia zapłonu w tym silniku to powinno być 1.5 mm przed górnym punktem martwym i 0.4 mm na przerywaczu
Już wiem jej sprawdzić jakie koło Ustawiamy silnik w OT- górnym martwym punkcie ( uwaga aby nie pomylić musi być na zapłonie) patrzymy na wał w którym miejscu jest klin na wale przykładamy koło aby magnez z koka był na cewce. I mamy w większości 2 wybory klin na godzinie za 5 12 i 10 po 12. I to cal filozofia. Info pozyskane od Pana który sprzedaje...
Witam musisz ustawić tłok nr 1 w górnym martwym punkcie i ustawić zapłon jakoś tak to ma być
https://wynajemautokaruwroclaw.wordpress...
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
A, a, a, bo ja to nazywam GMP - górny martwy punkt.
GMP czyli górny martwy punkt, a mógłbyś mi dać na pw swoje namiary np gg bo by było lepiej
Mazda 6 2.3 benzyna pierwszy tłok w górnym martwym punkcie walki balansu przeciwwagami na dole tak ustawiłem i problem zniknął
Na kole pasowym ustawiamy na znak O i pierwszy tłok w górnym martwym punkcie lub na blokadach na kołach rozrządu. Założone na znaki i autko znowu śmiga. Przy nowym uszczelniaczu dostajemy specjalny pierścień montażowy więc przyrząd nie potrzebny. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Tłok w górnym martwym punkcie danego cylindra(początek fazy pracy zgodnie z kierunkiem obrotu wału korbowego danego silnika) -- krzywki na wałku rozrządu ssąca i wydechowa równomiernie ustawione do danego cylindra , tzn.wierzchołki krzywek równo oddalone od miejsca bicia w:szklanki ,popychacze ,samo regulatory , dźwigienki itp.(odległość wierzchołków...
Zawory ustawiasz gdy tłok jest w GMP (górny martwy punkt) Podczas suwu sprężania- obydwa zawory zamknięte. Jak się nie mylę ma byc luz 0,3 mm dla wszystkich zaworów. :D
Tłok w górnym martwym punkcie plus zawory zamknięte oba czyli koniec suwu sprężania i początek suwu pracy. Wtedy można na tym cylindrze regulować luz zaworowy. Jak złapiesz moment zamknięcia zaworu wydechowego i początek otwarcia zaworu dolotowego to obrót wału o 360 (1 pełny obrót ) i na tym cylindrze można regulować zawory.
Napisz co konkretnie chciałbyś wiedzieć. Nie ma żadnego punktu BMP. Jest GMP-górny martwy punkt, czyli położenie tłoka całkowicie w górze (tak to nazwę), oraz DMP-dolny martwy punkt, czyli położenie tłoka na dole. Co do metody ustawiania to obracasz wałem aby tłok pierwszego cylindra znalazł się w GMP (koniec suwu sprężania), wtedy obydwa zawory masz...
Wszystko poskładałem, panda śmiga aż miło ;) Mam tylko pytanie czy tego typu rozrząd jest kolizyjny czy bezkolizyjny ( mogłem sprawdzić przy zdjętym pasku kręcąc ręką wałkiem przy górnym martwym punkcie tłoka ale zapomniałem )
Ustawiasz na 5 stopni przed górnym martwym punktem , w tym miejscu przerywacz ma zacząć się rozwierać - palec w stronę kabla 1 cylindra.
Prosty sposób na odpalenie wski;) Ustaw tłok na górnym martwym punkcie, w tym momencie na przerywaczu przerwa powinna być 0,3-0,4mm, cały zapłon przykręć w środkowej pozycji. I nie ma bata, MUSI zapalić. Jak nie to szukaj przyczyny w ustawieniach gaźnika. Ewentualnie można sprawdzić kondensator.
czy wkładając blokadę, pierwszy tłok ma być w górnym martwym punkcie?
Żeby rozrząd sprawdzić nie musisz przodu odchylać. na dolnym kole paska wieloklinowego masz znak i na plasikowej osłonie paska rozrządu podziałka tam musi być na zero OT oben tot punkt na górnym wałku jak ściągniesz dekiel masz wejście na płetwę, tam musi wejść i być idealnie równolegle do płaszczyzny głowicy,jeżeli minimalnie brakuje to bez zciągania...
Pierwszy w położeniu GMP, czyli górnym martwym punkcie
W GMP (górnym martwym punkcie tłoka).
Bez blokady również potrafię ustawić górny martwy punkt. Obracałem wałki o 180 stopni i albo napierwszym tłoku się blokuje albo na czwartym. Edit: Tak sprawdzałem wałki wg tego tematu już wczoraj.
Zębatek nie da się źle założyć to po pierwsze. Po drugie przy fachowej wymianie rozrządu nie odkręca się zębatki tylko wciąga.jeden łańcuch za drugim. Pytanie.tylko na ile byli wtajemniczeni ci fachowcy. Aby to sprawdzić należy. Zdjąć pokrywy zaworów. Wyjąć wtryskiwacz 1 cylindra Następnie sprawdzić w momencie górnego martwego punktu pierwszego cylindra...
Sprawdz czy iskra się pojawia w górnym martwym punkcie, wtedy zawory tego cylindra muszą być zamknięte .
Witam położenie 1 to 10 stopni a 2 to górny martwy punkt.... pozdrawiam
Zawory ustawiasz jak są obydwa zamknięte :!: :!: - tłok w GMP (górny martwy punkt)
po pierwsze zapłon , sprawdź ustawienie zapłonu szczeliniomierzem i ustawienie GMP (górny martwy punkt ) . jeżeli to nie pomoże to czyszczenie gaźnika i regulacja a także paliwo (1:20 na docieraniu, 1:25 po docieraniu )(po długim postoju można dać 1:30 aby się silnik troche rozruszał i tłok naoliwił ale to jednorazowo ) kolejne ustawienie iglicy (na...
Witam nadal walczę z silnikiem z traktorka briggs&stratton 15,5hp Pytanie czy impulsator (magnes na kole zamachowym ) powinien w chwili zapłonu znajdować się w GMP ( górnym martwym punkcie tłoka ), w moim przypadku impulsator w momencie ustawienia na równi z cewka nie jest w GMP jest około pół do jednej długości przed GMP, wychodzi ze zapłon jest przed...
Witam Pozwolę sobie się wtrącić . Według opisu kolegi michal.s61 rozrząd jest ustawiony według wszelkich prawideł znacz dobrze ,ponieważ wszędzie pasuje na każde z trzech miejsc na kole pośrednim , szczerze nigdy nie zwracałem uwagi i nie przyrównywałem do miejsc gdzie są nacięte wpusty na wałku rozrządu ,wałku napędu pompy wtryskowej czy też wału....
A nie wystarczy teraz obserwować żeby tłok był w górnym martwym punkcie żeby oba zawory były zamknięte i ustawić zawory Pewniej jest jak jeden jest otwarty, to drugi musi być zamknięty i mieć luz. Pozdrawiam i powodzenia
Z tego co mi wiadomo to w tym silniku pierwszy tlok od strony rozrzadu nie może być w górnym martwym punkcie ponieważ podczas kręcenia kluczem po chwili następuje blokada i tak juz sprawdzilem ze tloki powinny byc w połowie skoku cylindra tylko ze wtedy nie pasuje wał na punkt blokowania w kole pasowym a w kole zamachowym jak patrzę przez to okienko...
Witam Jeśli nie tykałeś rozrządu to masz sprawę uproszczoną. Myślałem, że też trzeba ustawiać .W materiale przesłanym prze zemnie masz opisane . Silnik na OT to znaczy górny martwy punkt, z tyłu na wałku masz wcięcie po zdjęciu koła zębatego postępuj wg opisu .Potem w tym położeniu ustaw pompę na znak jest na obudowie i na kole zębatym pompy poza tym...
Musisz uszczelnić króciec,ustawić zapłon styki przerywacza powinny sie zamykac troszke przed górnym martwym punktem jeżeli to nic nie da to raczej tłok i pierścienie do wymiany bo mogłeś coś źle poskładać.powodzenia !
Podkładkę dystansową zdjąlem i znaku na zębatce wału nie ma. Będę próbował z ustawieniem GMP tłoka. Rozumiem, że jeżeli tłok będzie w górnym martwym punkcie, to wałek rozrządu ma być ustawiony tak, aby krzywki były pod kątem prostym do trzonków zaworów. Sprawdzę jeszcze czy jest ten znak na kole magnesowym. Jestem tylko zwykłym majsterkowiczem i nie...
Zapłon ustawiony na 4 mm poniżej górnego martwego punktu tzn. przed czy po gmp?
Pierwszy cylinder zawsze jest od kół rozrządu. Czyli od przodu ciągnika. Drugi jest od kabiny. Ustawiasz tłok w GMP (górny martwy punkt) I regulujesz luz na 0,3 mm dla obydwu zaworów. Obracasz wałem o 360 stopni (drugi tłok w GMP) i regulujesz luz. Prościej się nie da. :D
Zapłon możesz ustawić za pomocą kontrolki wykonanej z żarówki 12V/4W. ustaw tłok w górnym martwym punkcie(znak na kole pasowym pokrywa się ze strzałką na na pokrywie rozrządu). Cofasz tłok na znaki 10° Jeden koniec kontrolki połącz na masę, drugi koniec podłącz do aparatu zapłonowego. Przekręć aparat w prawo(kontrolka nie świeci), cofaj delikatnie aparat...
Dolne koło ustawisz jeśli pierwszy tłok będzie w górnym martwym punkcie to to koło dolne będzie na znaku
górny martwy punkt tłok górny martwy punkt tłoka punkt górny martwy ustawić
bascom inkey aparatura schneider łącze bluetooth
termometru higrometru termometr higrometr
Jak podłączyć regulator napięcia do MRF140? Zbiornik na płyn do wspomagania kierownicy - funkcje i konserwacja