Króciec przy głowicy pękł. Obudowa termostatu, nowa z 70pln. Całośc naprawy powinna się zamknąć w 3 stówach.
To zrób test jak Ci te bąbelki idą. Może głowica pęknięta i dmucha jak się dobrze rozgrzeje.
To może być tak że spaliny dostają się do układu chłodzenia, czyli uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica albo cylinder.
Wygląda na pompę wody ale może to być także uszczelka pod głowicą/pęknięta głowica. Ściągnąć osłonę rozrządu szukać gdzie cieknie, warto sprawdzić obecność spalin w płynie chłodniczym. Używanie auta z taką usterką to proszenie się o kłopoty, przegrzejesz uszczelkę głowicy o ile jest sprawna.
Sa warsztaty ktore zajmuja sie spawaniem glowic, ale praktyka dowodzi ze taka glowica jest juz narazona na kolejne pekniecia. Wystawic ja zawsze mozesz, ale moim zdaniem lepiej oszczedzic sobie problemu i oddac ja na zlom.
Można polutować, ale należałoby wtedy lutować na nakrętce już nakręconej na gwint M30- wtedy geometria gwintu mimo nacięcia zostanie zachowana. pzdr Nix
Uszczelka pod którąś z głowic, pęknięta głowica, korki - zaślepki otworów w głowicy przeżarte.
A jak sprawdzić czy termostat otwiera . I jak sprawdzić czy pompa kręci? Na poziomie takiej wiedzy możesz tylko narobić więcej szkód, przyczyn może być naprawdę wiele, uszczelka głowicy, pęknięty blok, głowica, termostat, nie działający wentylator, zabita chłodnica. Dobra rada pierwszy lepszy mechanik postawi diagnozę w 5min
Płynu nie ubyło ale po 7dniach znowu mi wrzucil wodę zbiorniczkiem.Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!! Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. ps Wymiana chłodnicy w tym modelu jest możliwa po zdemontowaniu zderzaka i lamp.
Skoro test na CO2 w płynie wyszedł dodatni, to znaczy że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia - czyli uszczelka pod głowicą, pęknięty cylinder/głowica albo jest tam też przy EGRze chłodnica spalin, to jeszcze może być ona.
Pęknięta głowica to chyba norma w nissanach...miałem ten sam silnik w primerze P12-pęknięta głowica.Szukaj nie popekanej używanej.
ja bym sprawdził głowicę objawy te co napisałeś to objawy pękniętej głowicy
Głowica jest do zespawania. A co do korbowodów to wydaje mi się, że nie powinny być w żaden sposób wygięte. Główka korbowodu musi być równoległa do stopy. Nie znam aż tak dokładnie tego silnika, ale nie przypominam sobie, żeby był wygięty korbowód. To raczej będzie zużycie. Pewnie dostał ostro "po garach". :wink:
to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny....
Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, zakładane te same po remoncie czy wzięte inne na wymianę? Założone zostały te same głowice . Jak można sprawdzić która to głowica może być uszkodzona bez odkręcania wszystkich ? Niestety bez demontażu wszystkich głowic nic się nie dowiesz .
Powodem zapowietrzenia może być: uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica, nieszczelne obsady wtrysków, awaria sprężarki powietrza, opadnięte lub pęknięta tuleja cylindrowa, niedostateczne odpowietrzenie układu chłodzenia np. po wymianie płynu. Wykonanie testu na CO2 pomaga w diagnozie.
MF ma przedmuchy do silnika. Remont silnika był zrobiony około 3 lat temu. Uszkodzona głowica, pierścienie, pęknięty tłok. Na początek sprawdź ciśnienie sprężania, następnie ściągnij głowice i sprawdź tłoki. Jeżeli będzie jeden pęknięty to warto sprawdzić wtryski czy nie leją.
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Pompowtryskiwacze do wyjęcia i do wymiany komplet oringów.
Powiem ci że masz poważny problem. Ja mam to samo i po zdjęciu głowicy okazało się że jest pęknięta głowica. Tak czy inaczej szykuj się na koszta i nie jeżdzij nim bo szkoda motoru.
Może być uszkodzona chłodnica oleju , uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica .
głowice ściągnie i zmierzy gmp tłoków ,czasami na oko widać .Jeszcze sprawdz kolor ropy w zbiorniku czy nie jest czarna z olejem ,jak jest to nie jest głowica pęknięta tylko tandem pompa do wywalenia . Tutaj w serwisach tak czytali technicial solution że ściągali głowice i dawali do sprawdzenia ,a problem był w tandem pompach o którym wszyscy wiedzą...
Uszczelniacze to tylko od oleju uszczelniają a nie od kompresji. Któryś zawór się nie domyka, lub gniazdo wypalone, ewentualnie pęknięta głowica w okolicach 1 cylindra.
Wygląda na pęknięta głowicę. Przyjrzał bym się też pompie wody czy się np wirnik nie obluzował na osi.
No to mechanik odpowiedział i po po co pytać. Na tym forum nie ma wróżbitów. Oprócz tego co powiedział mechanik pobieżnie to może być wiele przyczyn: brak kompresji, pęknięta głowica, uszkodzony zawór, uszkodzona wiązka elektryczna, sterownik silnika, pęknięty tłok, zapieczone pierścienie i wiele innych. Wybierz coś sobie. Samochód na porządny warsztat,...
Przyczyn może byż wiele. Prosto mówiąc - najprawdopodobniej "dmucha" z cylindrów do kanałow wodnych. Najczęstsze przyczyny to "padnięta" uszczelka pod głowicą, pęknięte tuleje cylindrów, pęknięta głowica, itp. usterki.
Wygląda na to że nie masz kompresji na trzecim :(. Podejrzewam że podstawienie drugiego wtryskiwacza nie pomoże. Powodem może być; niedomykający się zawór, popękane lub zapieczone pierścienie, pęknięty lub wypalony tłok, uszkodzona uszczelka, pęknięta głowica.
Jaki przebieg ma auto? Być może pierścienie ale mogła pęknąć także głowica.
A czy jeśli wrzucę inne używane wałki z mojej głowicy to czy osiowość nie będzie inna? Nie, wałki są zawsze ok. a stopy są surowe dokręcane do głowicy i dopiero w ów czas są obrabiane na gotowo...
Witam, czym można skleić głowicę Kärchera K2, czy nada się do tego kotwa chemiczna?
Ja miałem podobną sytuację, ale u mnie była pęknięta głowica. Między zaworem a świecą, i to na dwóch cylindrach. Ale jak twoja głowica była sprawdzana na szczelność to może uszczelka wadliwa lub niepoprawnie zamontowana.
Uszkodzona uszczelka albo głowica. Zdejmij, zawieź do sprawdzenia, jeśli głowica cała, nie pęknięta, planuj, zakładaj nową uszczelkę i do przodu.
Nie chcę Cię straszyć ale to może być pęknięta głowica chociaż mogło się zacząć od uszczelki, jeśli ubywało płynu to mogłeś ją przegrzać.
Można wysnuć wiele teorii ale bez jakikolwiek czynów nic z tego nie będzie... ;) Oprócz pogietych zaworów mogą być popękane prowadnice zaworów, pęknięta głowica itd
Nieszczelność między przepustnicą a głowicą, np pęknięty przewód od podciśnienia, uszkodzone uszczelnienie między przepustnicą a kolektorem, ewentualnie brak/uszkodzony oring na przewodzie podciśnienia wchodzącym w przepustnicę. pozdr
Nieszczelny korek. Wydmuchana uszczelka pod głowicą. Pęknięty blok silnika. Pęknięta głowica. Jeżeli korek jest sprawny, a węże są twarde, to znaczy, że w układzie chłodzenia jest za wysokie ciśnienie. Powodem może być którekolwiek z powyższych.
Wygląda na przegrzany silnik, sprawdź ciśnienie w cylindrach, uszczelka do wymiany, może głowica krzywa lub pęknięta wtedy trzeba spawać i splanować, ale to już naprawa warsztatowa.
O ile go nie przegrzałeś to raczej uszczelka , w innym wypadku może być pęknięta głowica do kanału wodnego i też będzie sadzić . Dobrym testerem jest własna nagrzewnica , bo się zapowietrza i nie grzeje . :|
A co się stało z tą pękniętą głowicą? Na podstawie niej, można by było lepiej coś doradzić.
Wymiana pękniętej głowicy
Przy małym pęknięciu głowicy dopiero po pół roku zrobi się czarny osad w zbiorniczku. Jak przy ostrej jeździe pod zbiorniczkiem jest mokro to albo chłodnica EGR (płyn w wydechu) albo pęknięta\krzywa głowica.
Prawdopodobnie padnięta jest uszczelka lub pęknięta głowica. Płyn wcale nie musi przedostawać się do oleju. Może do cylindra(najczęstsza usterka), może również do kanału dolotoweg lub wylotowego. Jeśli chodzi o sprawdzenie po zdemontowaniu głowicy to jeżeli nieszczelność powstała w uszczelce każdy mechanik to zauważy. Natomiast jeżeli w głowicy to trzeba...
Jeśli silnik nie posiada podgrzewanej podstawy filtra paliwa czynnikiem chłodzącym to stawiam "optymistycznie" pęknięta głowica. Raport: Co ma pęknięta głowicą do paliwa w płynie? Przecież tam nie ma żadnych kanałów paliwowych w głowicy. Wtrysk ma zasilanie i odpływ a paliwo podaje końcówka która jest w komorze spalania. Przecież nawet gdyby pękła głowicą...
Uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica lub blok. Oleju nie przybywa?
Pęknięta uszczelka, pęknięta głowica, rzadko pęknięty blok.
Tak,czasem siedzi mocno,trzeba uważać żeby nie ugiąć tej rurki w jarzmie .
No to chyba normalne że zapala się kontrolka skoro w zbiorniczku nie ma płynu bo tam jest czujnik poziomu. Mechanik zlokalizuje przyczynę, w optymistycznej wersji UPG, gorzej jak głowica pęknięta a umowa KS z Niemcem którego na oczy nie widziałeś.
Aktualny koszt sprawdzenia, spawania głowicy oraz obróbki z uszczelkami to 850zł. W golfie problem objawiał się ubytkiem płynu ok. 1 litr na 500km w okresie od Października do Marca. W okresie wiosenno letnim płyn dolewałem raz ok. 1 litra. Robocizny nie wliczam w własnym zakresie.
Ciśnienie na rozgrzanym silniku w układzie chłodzenia zawsze jest, a po odkręceniu korka naturalnym jest, że spadnie. Ale tak jeżeli już odkręcisz korek to można zaobserwować czy występuje bulgotanie czyli wydostają się spaliny, które właśnie mogą świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą, pękniętej głowicy lub pękniętej tulei cylindra.
Aha no to teraz wiem dlaczego mi ubywa tego płynu:) Czyli pewnie głowica pęknięta czy uszczelka bo olej to sprawdzałem i nie zmienił koloru
Po pierwsze wjedź na podnośnik, kanał i obejrzyj dokładnie silnik od spodu. Wykręć wszystkie świece i sprawdź w jaki kolor mają elektrody świec. Po kolorze świec możesz wstępnie ocenić czy olej nie przedostaje się do cylindrów. Można pokusić się o sprawdzenie ciśnienia sprężania. Sprawdź czystość płynu w układzie chłodzenia - czy olej nie przedostaje...
HDS 551, tylko pytanie co pęknięte, czy głowica czy korpus pompy
uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica
Uszczelka pod głowicą. Pęknięta głowica. Zobacz czy nie masz płynu w oleju lub oleju w zbiorniczku z płynem!
Jeśli w zbiorniczku nie robi się maź, a głowiczkę sprężarki masz nową to zostaję Ci zdjęcie głowicy. Możliwe przyczyny 1. Głowica pęknięta lub krzywa - do sprawdzenia na szczelność i planowanie 2. Skorodowana uszczelka pod głowicą 3. Pęknięta tuleja (jeśli są mokre).
Co zostało wymienione. Bo wygląda na nieszczelność tłok/pierścienie/cylinder (ewentualnie głowica pęknięta).
Witam Patrząc na zdjęcie nr. 2 mam wrażenie, że i cylinder też jest pęknięty: widać coś jak pęknięcie idące od prawego górnego otworu w kierunku tłoka. Pozdrawiam
Ślady płynu nie są jednoznaczne. Przemyj to dokładnie, zrób ciśnienie aby mieć pewność, że to nie przepuszczający oring między króćcem a głowicą albo pęknięty króciec.
To pewnie głowica pęknięta.
Cześć, okaże się w najbliższym czasie, podczas wymiany rozrządu okazało się, że pompa wody ma wyciek z okolic wirnika. Jest też kilka innych śladów zacieków, ale nie podświetlają się pod UV (dodałem do płynu kontrast UV). Niestety podczas wymiany okazało się, że napinacz paska jest uszkodzony i czekam na nową część.
Teraz to już ciekawe!Jeśli nie podcieka od czegoś innego a tam chyba nie ma raczej z czego,to może być pęknięta głowica od któregoś z kanałów smarnych do tego"gwizdka",co raczej mało prawdopodobne.Może cieknie gdzieś spod cylindrów a wentylator wydmuchuje akurat w tym miejscu?Może coś jeszcze wymyślę to spróbujemy poradzić.
Możliwe. Ale może być też głowica pęknięta.
Przyczyną może być uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. Sprawdź, czy nie czuć spalin w zbiorniczku na ciecz chłodzącą i czy nie ma tam bąbelków.
Mam jakieś zwłoki po starszym modelu Sanyo i w głowicy są rdzenie o średnicy 4,5 mm ; dł. 7 mm . Skoro 4,85 chodził z dużym oporem , to 4,5 powinien się lekko regulować . Tylko po zestrojeniu trzeba zalać , jak napisał Kolega wyżej . Jak jesteś zainteresowany , to pisz na pw.
Jeżeli Masz dobrze odpowietrzony układ chłodzenia a on ciągle wypycha płyn to na sto % uszczelka albo pęknięta głowica.Pozdrawiam.
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
uszkodzona głowica, prawdopodobnie pęknięta lub uszkodzony zawór od chemii.
czyli jest głowica pęknięta? mam elektronikę z drugiej ale głowicy nie mam :(
a może głowica pęknięta? uszczelka pod głowicą? sprawdź ciśnienia na tłokach.
Cały płyn to sporo ale w ATD są tylko trzy opcje: 1. Uszczelka pod głowicą 2.Pęknięta głowica 3. Pęknięty blok (ewentualnie wżery w bloku tam gdzie przychodzi głowica ,wtedy trzeba dać blok do planowania). Wszystko widać i dobry mechanik zeryfikuje czy uszczelka puszczała. Głowicę sprawdzą w warsztacie przy planowaniu (ważne żeby badać na gorąco). Blok...
Pęknięta głowica
chłodnica spalin ok , chłodnica oleju ok, głowica pęknięta w 5ciu miejscach- nowa 6600pln serwis
Obawiam się silnika z palety ze może być jak u mnie. Upg, głowica pęknięta, pierścienie czy coś :( za części do mini remontu czyli: Ślizgi napinacza. Pasek rozrządu. Śruby głowicy. Zestaw uszczelek silnika z uszczelniaczami zawodowymi. Olej dam max 700zl tylko czy jest sens się łudzić ze taki mini remont coś da a w czerwcu bym zrobił remont generalny...
A może mała podpowiedz jak zaczać ?ale dlaczego strzeliła ? Przeskoczył prawdopodobnie pasek zębaty i zawór spotkał się z tłokiem... Wyjmij kawałki starej dżwigienki i podsuwaj pod wałek nową - czasem trzeba przycisnąć wkrętakiem trzonek zaworu.
Witam. Ja w swojej katanie dokręcałem głowicę z siłą 32-34 Nm ( wymieniałem pęknięty pierścień), tak informacje odnośnie dokręcania głowicy w tym skuterze podał mi kiedyś zajmy holender który prowadził serwis japońskich motocykli i skuterów w Den Hag.
Może termostat, może uszczelka głowicy, może głowica pęknięta? ja jak mam problem z woda to przeganiam konkretnie auto i obserwuje.
Uszczelka pod głowicą albo pęknięty blok głowica. Skrzynie z retarderem masz?
Tam na 99% siedzi głowica laserowa Sanyo SF-P101N. Trzeba dla pewności kupić jeszcze taśmę flex 16 pin. Głowica i taśma są tanie, można kupić na all... Jak nadal będzie to samo to: Możliwości braku świcenia lasera jest kilka: Zużyta głowica, pęknięta taśma flex łącząca głowicę z elektroniką, albo uszkodzenie na samej płytce z elektroniką CD co wymaga...
Czy masz zaufanie do mechanika, może nie zrobił próby głowicy na ciśnienie a jest pęknięta. Syn też przeszedł szkołę życia z głowicą i tak po pierwszej naprawie tj. wymianie uszczelki nadal płyn ubywał. Drugi mechanik też nie poradził sobie, bo nadal płyn ubywał. Dopiero trzeci zawiózł głowicę na próbę ciśnieniową i okazało się, że głowica pęknięta....
Co do tej pory sprawdziłeś? Na pierwszy rzut oka to albo UPG do wymiany albo sama głowica pęknięta. Test na zawartość co2 zrób.
Jak nie dostaniesz, to będziesz musiał spawać. Tutaj wszystko Ci pospawają. "Al-Spaw" Kazimierz Fiłonowicz ul. Warszawska 62, Łomianki 501 138 612
Gdzie po nagrzaniu dłuższym może coś puszczać? Najczęściej 1. Uszczelka pod głowica, 2, Pęknięty blok albo głowicą. Jak stoi i pyka 3 godziny na wolnych obrotach, zdąży odprowadzić ciepło i silnik nie nagrzewa się tak mocno. Jak zostanie długo trwale obciążony, materiał rozszerza się i powstaje nieszczelność miedzy płaszczem wodnym a wydechem.
Witam Samochód to BMW e39 528i 193hp 1996r Jest problem ponieważ olej przedostaje się do układu chłodzącego. Mechanicy obstawiają że to uszczelka pod głowicą lub głowica pęknięta. Co o tym sądzicie???
Ty masz pękniętą głowicę. Jeżeli jest pęknięta chłodniczka oleju to olej dostaje się do wody, u ciebie jest odwrotnie woda idzie do oleju.
Popieram diagnozę kolegów uszczelka do wymiany . I dokładnie sprawdzić głowice może być pęknięta a może wystarczy tylko ją zeszlifować . W każdym bądź razie głowicę musisz ściągać .
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
Wlany niewłaściwy olej, uszkodzona uszczelka głowicy, pęknięta głowica, pierścienie, (jak się wlewa zimny olej do gorącego silnika) brak płynu chłodzącego, itp...............?
Jeśli masz "masło" w oleju to może to świadczyć że płyn dostaje sie do oleju.np. uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub blok silnika. Oleju ci nie przybywa?
tam są pompowtyskiwacze. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Zgadza się - tam są pompowtryskiwacze. Wiem, że głowice tego typu silnika mają tendencje do pękania ale taki zbieg okoliczności. Zastanawia mnie też ta rdzawa maź między 1 i 2 cylindrem Najprawdopodobniej jednak pęknięta głowica = do sprawdzenia. Maź owa, to najprawdopodobniej mieszanina...
Kup sobie tester i sprawdź czy nie ma spalin w układzie chłodzenia. Może być głowica pęknięta, przy regeneracji nie wykryli, koślawy blok i wyleciała znowu lub tuleja cylindra jeśli jest mokra przerdzewiała lub pęknięta.
Ale 2.0 w benzynie czy Diesel? Bo w Evasion były turbo benzyny i turbo diesle. Jakie przebiegi dzienne robi auto? Równie dobrze może być pęknięta głowica, pęknięte cylindry - przecież są chłodzone cieczą, jak i spartolona uszczelka.
Zrób tzw próbę olejową. Wykluczysz pierścienie - pozostaną zawory i ogólnie głowica (pęknięta itp)
U mnie wypadania zapłonu niema ale wydmuchało uszczelkę pod głowicą albo głowica pęknięta , dalej jeździ ale tak do 6km nie dalej i niema ogrzewania .Z uwagi na zły stan zaworów wydechowych , kupiłem używaną głowice M16A z liany - pomiar luzów wygląda obiecująco ale ją rozbiorę i po docieram zawory , bo po zalaniu benzyną wydechowe na 2 cylindrach przepuszczają...
Tak, to kanał powietrzny chłodzący głowicę, z drugiej strony ma dwie szczeliny pionowe po obu stronach wtryskiwacza, tam jest jego gniazdo. Więc albo luźny wtryskiwacz, coś z uszczelką wtryskiwacza (miedziana podkładka), albo niestety pęknięta głowica. Wykręć wtryskiwacz i zobacz jak wygląda uszczelka, czy nie widać okopceń na niej, daj nową podkładkę...
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Po próbie szczelności okazało się że głowica jest pęknięta w miejscu przykręcania szpilki do bloku na 3 cylindrze na wydechu. Czy są jakiekolwiek przesłanki że tamtędy może dostawać się olej do układu chłodzenia ?
A ja sądzę że to nie będzie UPG tylko pęknięta tuleja. Bez demontażu i sprawdzania to tylko gdybanie , choć 90% przypadków to problem głowicy ( krzywa ,pęknięta itp .)
Z bardziej pesymistycznych przyczyn to uszczelka pod głowicą, albo pęknięta głowica. pozdrawiam horse
Zwróciłem jednak pogięty magnetron - założyłem nowy. Nie mam - na razie - na tyle doświadczenia lub odwagi z tym, żeby ryzykować. Mam obawę, że mogłoby osadzenie głowicy pęknąć. Poćwiczę powoli w chwili czasu ściąganie na przyszłość na uszkodzonym. Dziękuję za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam.
Wiesz co w silniku było robione, i jak silnik pracuje. A jak kupisz to później okaże się ze głowica pęknięta, a to coś jeszcze wyjdzie. A sprzedawca zapewniał że wszystko jak w zegarku.
pęknięty głowica karcher pęknięty głowica żelazko pęknięty
rozrusznik skuterze prosty regulator oświetlenia przełacznik zmiany obrotów
hamulce renaut scenic2 pomiary małych pojemności
Błąd E6 w płycie ceramicznej Electrolux EHF - przyczyny i rozwiązania Błąd A3421 w wózkach Still i systemach SSI - przyczyny i rozwiązania