A to coś nowego. Bezkolizyjne diesle też są? Co do śrub głowicy - obligatoryjnie nowe. Nie ma czegoś takiego jak powtórne zakładanie starych i nie ma to związku z możliwością urwania. Przy okazji uszczelniacze zaworów sobie wymień.
Prawdopodobnie uszczelka pod Głowica.
Głowica 65 Nm+90St+90st+90, korba 25Nm+60st nadmieniam producent zaleca wymianę śrub głowicy i korbowodów
zasilania sprawdzić. I masy na głowicy.
kolego sprawdzi czy nie przybywa ci oleju ,sprawdzi czy nie masz wycieków płynu ,ale z tego co piszesz to będzie uszczelka pod głowicą
Masz przestawiony wałek wydechowy o jeden ząb. Też tak uważam. Żaden klin na wale, planowanie głowicy itp.
Ciężka sprawa. Zależy jak została zerwana a raczej czy coś wystaje z poza gniazda. Są giganci, którzy rozwiercali, spawali i kombinowali. Nie polecam - do cylindra może wpaś troche złomu który niestety... zalecam zrzucenie głowicy pzdr
Jeśli wałek nie wytarty popychacze nowe to po rozgrzaniu silnika musi się uciszyć.Najlepiej pojeździć bo wtedy najszybciej się napełnią.Jak poskładałeś auto to zacznij jeździć.
Miałem taki objaw i nie bylo to takie straszne. Po prostu uszczelka pod głowica do wymiany.
Sterownik oczywiście pasował, auto miało uszkodzoną głowicę.
Temat uważam za zamknięty- przyczyną była...... :? uszczelka głowicy.
można bez problemu przenieść najlepiej jest aby był trochę poniżej głowicy - trudniej go zapowietrzyć
Najprawdopodobniej jest przedmuch z cylindra do płaszcza wodnego na uszczelce pod głowicą.
Prawdopodobnie uszkodzeniu uległa głowica.
jeżeli puchnie,,może być do wymiany uszczelka pod głowicą
oddaj całą i niech ci zrobią na gotowo.Sam nie zrobisz tego dobrze.Podejrzewam że prowadnice też połamane i do wymiany.Naprawa ogólnie nieopłacalna ,kosztuje około 600 zł a za tyle kupisz sprawną głowicę.
Uszkodzona głowica.
Jeśli wymieniałeś płyn chłodzący i źle odpowietrzyłeś to masz zapowietrzony układ chłodzenia, a może poszła uszczelka pod głowicą?
Witam, mam pytanie, czy takie wżery po planowaniu głowicy nie będą przeszkadzać i głowica będzie szczelna?
Jednoznacznej odpowiedzi udzieli Ci mechanik do którego się udasz. Szacując prawdopodobieństwo - objawy wskazują najprawdopodobniej na to, że poddała się uszczelka pod głowicą.
wybija korkiem? 97 stopni to gut. Jeśli się gotuje to sprawdź jak wygląda drożność na chłodnicy. No a w dalszej części uszczelka pod głowicą
można wiedzieć co to jest ac w02 ?? nowe wtryski np hana ile mogą kosztować? i wystarczy je same wymienić bez elektroniki ? no i chyba trzeba jeszcze wszystko w kompie ustawić. słyszałem opinię że valteki mogą zniszczyć głowicę....
EGR ten silnik nie ma, byłem u gazownika podłączył się pod kompa i z jego perspektywy wszytko jest w porządku w parametrach i stwierdził że rzeczywiście silnik nie chodzi tak jak powinien co do ciśnienia było w granicy 3,5 na dniach będzie rozbierana głowica także dam znać czy to było problem bo już nie ma się praktycznie czego chycić i została ta głowica
sprawa ma się tak : zalewam układ wodą , auto rozgrzewa się... oba węże robią się ciepłe po czym ze zbiorniczka wylewa się woda pod dość poważnym ciśnieniem... Uszczelka, tak więc zabieram się za demontaż głowicy.
kup sobie proszek uszczelniający ( około 5zł ogólnie dostępny)wymieszaj z płynem do chłodnicy i wlej to do chłodnicy.powinno pomóc jesli nie to patrz wyżej czyli wymiana uszczelki pod głowicą.
Więc daj spokój przepustnicy, a zajmij się głowicą tymczasem.
stawiam na uszczelke pod głowicą ;/
czy koniecznie wymiana wszystkich zaworów ? Nie . Wymień jeden . Za miesiąc drugi za 2 miesiące trzeci itd .... Następne pytanie będzie : Czy do wymiany zaworu trzeba zdjąć głowicę ?
Co było zrobione przy głowicy?
Rok temu robiłem remont ,nie sądziłem że może wydmuchać uszczelkę tak szybko ,min regeneracja głowicy ,pierścienie ,panewki ,rozrząd
Zabrudzona lub niedrożna chłodnica lub uszczelka pod głowicą.
A cz to nie przypadkiem uszczelka pod głowicą ?
sterownik jest przyśrubowany do silnika, do głowicy. Siemens Simtec MS70
korek korkiem ale dużego ciśnienia w starym nie powinno być na moje uszczelka pod głowicą
Pompa, albo głowica
Sprawdzasz szczelność kolektora ssącego od przepustnicy do mocowania kolektora przy głowicy. Sposobów jest kilka; np. dym papierosowy , samostarter.
i to również zrobiłem dałem pasek miedziany od uchwytu naciągu do głowicy
Coś jest nie tak w oplu pompa uruchamia się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem. Pytanie dla czego u ciebie działa cały czas? Posprawdzac masy na silniku w górnej części w okolicy głowicy powinno być dwie lub trzy.
Czy ktos dysponuje opisem wartości momentów dokrecania srub od głowicy silnika w oplu Vectra A 90r 1,8 l to chyba nie jest usterka elektryczna wiec prosze o wybaczenie
Mechanik nawiasem mój szwagier najlepszy powiedział ze pasek i napinacz jest ok . Tak się cieszę ,że to nie uszczelka pod głowica .
http://obrazki.elektroda.net/9_126056570... http://obrazki.elektroda.net/9_126056570...
ok sprawa jasna nie ma ciśnienia na 2 cylindrze myslałem ze sie obejdzie bez zdejmowania głowicy
Znalazłem problem , masło jest na korku oleju oraz bagnet jak wyciagnalem jest cały w takim maśle(osadzie) czyli głowica padla... ...lub uszczelka pod głowicą.
Witam ponownie. Po sprawdzeniu ,okazało się że ciśnienie na trzech kolejnych cylindrach wynosi 0,a na czwartym ,od str.aku.,było 25psi.Swiece mokre ,wygląda jakby zachlapane olejem. Po nalaniu niewielkiej ilości oleju do cylindra ,ciśnienie po chwili kręcenia wzrosło do 125 psi. Jak nalałem do wszystkich i zakręciłem swiece jakiś tam opór silnik stawiał,ale...
Tak , jeżeli masz przelew z obiegu chłodziwa (taka mała cienka rurka). Jak dostaniesz termometr , to zmierzysz temp. na obudowie termostatu lub na głowicy.
Potrzebujesz głowicy silnika X20DTL, nie ważne w jakim samochodzie siedziała... były też Y20DTL (oraz X20DTH i Y20DTH) ale nie wiem czy były jakieś różnice w głowicy. Silniki X to wersje EURO-2, natomiast Y to EURO-3.
Zmierz ciśnienie oleju na głowicy. Są tam wkręcane zaślepki. Pomiędzy głowicą a blokiem jest zaworek (opisany Oil Flow Check Valve) - prawdopodobnie odpowiedzialny za obniżenie ciśnienia oleju w głowicy. Może puszcza za dużo i dlatego podpiera zawory.
miałem wymieniany silnik i dzisiaj wszystko było na nowo zalane płynem, być może jeszcze się dobrze nie odpowietrzyło, zobaczę za jakiś czas jak się trochę pojeździ. Oby to nie uszczelka pod głowicą
Witam !! A Ja Mam pytanko :) Posiada Ktoś klucz odpowiedzi do zadania praktycznego nr3 Chodziło o regeneracje głowicy Opel Vectra A Pozdrawiam !!
Popatrz do wiązki która biegnie pod po prawej stronie silnika(stojąc przed autem) przy głowicy. Kolor zielony w czarnej dodatkowej osłonie. Tak na 90% pamiętam.
woda z układu chłodzenia Lanie wody do Opla zamiast odpowiedniego płynu zawsze prędzej czy później kończy się wywaloną uszczelką pod głowicą.
Znaczy wymienia tłoczek+ uszczelnienie + naprawa sterownika. A co z głowicą itd...
Kompletna regeneracja głowicy rozwiązała problem
Widać kolega słaby tester ma skoro tak wolno odśwież livedata. Tak żeby wyeliminować coś co powinieneś zrobić przy montażu pierwszej pompy czyli czyszczenie baku to podepnij pompę bezpośrednio na króćcach do bańki 5L i zobaczysz, albo będzie chodzić albo masz uszkodzony czujnik w pompie ( w której jest korpus i sterownik a nie głowica).
ale do głowicy rozpinał rozrząd. pewnie źle ustaewił.
mam oberwana świece żarowa czy obejdzie sie bez ściagania głowicy żeby ją wykręcic?
Witam posiadam od niedawna Opel Vectra C 1.8 benzyna 140KM 2007rok. Problem jaki się pojawił to nie osiąganie temperatury bądź bardzo wolne osiąganie. Średnio temperatura nie pokazuje więcej niż 75 stopni. Czasami na postoju dojdzie do 80-85 stopni. Wąż od termostatu ciepły, ostatnio zauważyłem również ubytek płynu chłodniczego. Czy do wymiany jest...
No to masz uszczelkę pod głowicą do wymiany
Jestem na 100% pewny. Za schowek nigdy nie patrzyłem. Pod maską przy głowicy napewno nie ma.
Witam Panowie pilnie potrzebuję nominalnej, czyli fabrycznej wysokości głowicy cylindrów w silniku x18xe (vectra b 1997r) Pozdrawiam serdecznie.
Jest, np pęknięta głowica. Tak, czy inaczej, na 90% problem leży albo w uszczelce, albo samej głowicy.
Witam. Od dłuższego już czasu mam problem z chłodzeniem. Zaczeło sie od tego że przetarł mi się przewód idący z dołu chłodnicy do termostatu i zbiorniczka wyrównawczego, przewód naprawiłem i na razie zalałem go wodą ale po max 8 km znowu go rozerwało i tak cały czas. Niedawno dosztukowałem porozrywany już kilkakrotnie przewód i zacząłem jeździć z całkowicie...
Uszczelka pod głowicą albo na bloku.
Jeżeli czarny to plus zasilania po kluczyku. Coś mi się przypomina, że ów pojedynczy przewód szedł do kondensatora przeciwzakłóceniowego umocowanego z boku na głowicy, ów kondensator tłumił zakłócenia jakie ewentualnie mogła generować cewka zapłonowa, ale nie był stosowany zawsze.
A w gorszym przypadku uszczelka pod głowicą do wymiany.
W tym silniku o ile pamiętam zawory są tak usytuowane, że podczas planowania można je uszkodzić. Jak szlifierz będzie zbierał 3mm, zamiast kilku setek to i owszem. Podpiera się głowicę na specjalnych pryzmach na jej szczytach, wtedy nie dotyka trzonkami do blatu szliferki. To tak jakby ktoś miał znowu ochotę napisać idiotyzm o rozbieraniu zaworów do...
Od pewnego czasu w płynie chłodzącym pojawia się olej. Powoduje to uszkadzanie się gumowych wężów w instalacji - pękają. Uszczelka pod głowicą została wymieniona. Zachodzi podejrzenie, że głowica ma jakieś pęknięcie. Jak i gdzie można taki defekt zdiagnozować ? Czy ktoś spotkał się z takim uszkodzeniem ?
koledzy jeszcze jedno pytanko czy wymiana śrub od głowicy jest konieczna??
Do oceny zakresu uszkodzeń nie trzeba wyjmować silnika, ale głowicę niestety trzeba zrzucić.
raczej nie ale głowica i tak do demontażu
No ok czyli tak ?tylko niech wypowie się ktoś kompetentny bo remont głowicy 600 PLN 🤔
W takim razie sa dwa sterownia tak jak pisałem a mase łapie z głowicy , podmień cewke :)
A rozrząd dobrze założony? Sprawdzał jakiś mechanik po znakach czy po wymianie głowicy się nie machnął ktoś z rozrządem?
przeciż masz nacięcia na kołach i na głowicy i na bloku
Najciekawsze to , że nie wiemy co"wysiadło ' w tych sterownikach. Były sprawdzane ,co nie działa , jakieś uszkodzenia? Skłaniam się ,że coś z masą na głowicy silnika!
Zależy jak jest uszkodzony. Jeśli Mechanicznie czyli np ukruszony to zobaczysz, jeśli jest miękki to nie zobaczysz, chyba że na walku zrobiły się ślady. Zmierz ciśnienie oleju na głowicy. Zobacz, czy na zimnym silniku jest u góry od startu czy dopiero po tych dwóch minutach.
witam zrobiłem głowice poniewaz były wypalone zawory głowica sprawdzona złożyłem na nowych uszczelkach i śrubach po odpaleniu auto kociło na biało lecz myslalem ze sie to uspokoi ale nadal kopci na biało lekko gryzącym dymem co możę być uszkodzone czyżby uszczelka ?
musisz wymienić uszczelkę pod pokrywą głowicy (tylko bez silikonu!!!)
Po cholere pompe wody zmieniales, to napewno nie to. Zalezy jak ci sie zapowietrza, czy rosnie cisnienie w ukladzie ? Plynu ubywa ? Jezeli tak to pewnie masz uszczelke pod glowica padnieta. Ale to mozna zweryfikowac np wtykajac sonde analizatora spaliln do zbiorniczka wyrownawczego.... Jak pokaze HC i CO to na bank uszczelka / glowica...
W oplu jeśli jest wszystko OK to check gaśnie sam, bynajmniej w tym. U mnie przy obrotach do 4tys był uszkodzony czujnik wałka nie wału. Ten w głowicy co jest.
tak na marginesie, auto kosztowało mnie 2000zł; wymieniłem już dwa przeguby napędowe [w autoryzowanym Oplu] rachunek 465zl; teraz czeka mnie sprzęgło: LUK 335zł + 390zł robocizna [w aut. Oplu]. Ta uszczelka chyba dopełni czary goryczy. A jeszcze z majem przyjdzie wymiana oleju i przeglądy gazu/pb... Nie wiem czy opłaca się inwestować bo i tak pojeżdże...
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
Masz ten samochód dłuższy czas czy dopiero kupiony? Stuka na górze (głowica) czy na dole (korby)?
jeśli się kończy pompa to będziesz miał maleńkie mieniące się opiłki na dnie filtra paliwa jeśli wkład wyciągniesz mnie się to sprawdzało , jeśli były opiłki to po czasie pompa siadała, one zacierają zaworek ten w głowicy pompy pomiędzy rurkami .
Pewnie że może palić 7l LPG, ale zrobisz tak z 50k km i po zaworach w głowicy zostaną tylko trzonki.
nie masz masowania na alternator,przecież widziałes że jest on na simmerblokach(czy jak sie to nazywa) a więc odizolowany od silnika.Połącz alternator(korpus) z jakakolwiek srubą na głowicy linką fi 4mm
Uszczelka pod głowicą, są bańki w układzie?
Skąd pewność że głowica jest cała? Była sprawdzona w inny sposób niż tylko ''oględziny wzrokowe''
Skoro masz głowicę na wierzchu to sprawdź luzy prowadnic zaworowch. Dobrze było by pomierzyć średnice cylindrów i tłoków.
Dokładnie jak napisał poprzednik musi być sucho i koniec - szkoda takiej głowicy zakładać z powrotem na auto. - szkoda czasu kasy i roboty bo za jakiś czas będziesz to robił ponownie.
Po tym jakie świece ktoś włożył chcesz stwierdać jaki masz silnik? Znam mechaniorów którzy rozróżniają świece tylko na takie na klucz 21 lub 16. C20NE ma 115KM, 20SEH 130KM mają inne tłoki, w głowicy może też niewielkie różnice ale z wyglądu ich nie odróżnisz. Poza tym 20SEH już chyba nie jest bezkolizyjny.
Prawdopodobnie chodzi o pasmo hyperband. Posiadacze starszych odbiorników nie odbierają niektórych programów w paśmie specjalnym. W zależności od producenta i wieku telewizora brak będzie pasma hyperband, a czasami również superband i midband. W większości typów OTV jest możliwe rozszerzenie o kanały specjalne przez wymianę głowicy na tuner z pełnym...
Pytanie brzmi dlaczego się zagotowało?Ktoś sprawdzał sprężanie czy tylko wymieniali bo tak im się zdawało i chcieli zarobić nic nie robiąc?Jak się zagotowało to mógł się silnik przegrzać i n.p. pękła głowica może uszczelkę wydmuchało?
Witam wszystkich, zwracam się z pytaniem, czy ktoś spotkał się z podobnym problemem. Po wymianie uszczelki pod głowicą w Oplu Vectra 1,6 16v silnik po uruchomieniu wchodzi na bardzo wysokie obroty(5-6 tys). Nie można ich obniżyć. Po uruchomieniu gasną wszystkie kontrolki jakby było wszystko w porządku, nie jest rejestrowana przez system diagnostyki...
W kolektorze ssącym są klapki - przepustnice które przestały się obracać od nagaru z EGR-a, trzeba wyjąć kolektor i wyczyścić wszystko włącznie z kanałami w głowicy i wtedy powinno być OK.
Witam koledzy składam silnik z bloku z22yh z głowica z22se, i potrzebuje zewnętrznego koła impulsowego imitujące Wał z22se, pomoże ktoś? Czy ktoś by takie wykonał?
A które cylindry nie pracują? Dlaczego była wymieniana uszczelka i czy głowica była planowana ? Zeby otrzymac podpowiedź warto dodać więcej informacji .
Jak masz zawory pogięte powinieneś obróć którymś wałkiem w głowicy bez oporu będzie miał obrót jakieś 60 stopni.
Jak dla mnie to fura już zabytkowa, ale jak dobrze pamiętam to zawory są hydraulicznie regulowane, a głowicę trzeba sprawdzic. Przymiar + szczelinomierz. Jak jest prosta, to nie trzeba.
Jeżeli to zaślepka w głowicy, to kupić się da. Ale foto wiele by pomogło
vectra głowica vectra wymiana głowica transit głowica głowica
engine failed zmiana głosu mikrofon budowa ogrodzenia
Husqvarna Automower, Worx Landroid – dwie pętle ograniczające, przełączanie stref koszenia robota Volvo XC70 2.4 Diesel 2007 – brak dźwięku w głośnikach drzwiowych, wzmacniacz, MOST, bezpieczniki