Teraz masz do wyboru różne gaźniki do simsona, na których można żwawo jeździć.. Najpopularniejsze to 16N i tam jest pełno typów tych gaźników, lecz każdy jest prawie taki sam, różnią się one tylko dyszą główną. Osiągi, zostaną takie jak są, bo te gaźniki były montowane seryjnie do simsonów Następnie gaźniki Bing 17 gaźniki, o innej konstrukcji, charakteryzuje...
Jak przerywa tylko na wysokich obrotach to źle jest wyregulowany gaźnik.
Jakie są objawy uszkodzonego zaworka iglicowego w Simson SR2? Przepełnianie gaźnika, trudności z uruchomieniem, nierówna praca silnika, zwiększone zużycie paliwa, czarny dym z wydechu.
Czasami takie jaja powoduję cewka butelkowa. Lub druga sprawa to za niski poziom paliwa w gaźniku.
Sprawdź kolor świecy, czy jest biała, czy okopcona. Dla 50ccm ten gaźnik może podawać trochę za duzo paliwa, spróbuj ustawić iglice na najwyższym podcięciu - tak, żeby iglica wystawała maksymalnie z przepustnicy. Jak filtr powietrza byłby mocno zanieczyszczony to silnik też może zaciągać za duzo paliwa z gaźnika.
Pierwszy temat http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=... ładnie opisane http://simsony.net/showthread.php?t=3863
Sam sobie odpowiedziałeś - wina gaźnika, a więc do sprawdzenia drożność dysz, kanalików i usunięcie brudów po starym paliwie. Na próbę możesz podmienić świecę, na dedykowaną do tego pojazdu, sprawdzenie filtra powietrza oraz kranika, w którym też może być filtr zabrudzony. Wnioskuję, że do ustawienia zapłonu nie masz zastrzeżeń oraz do odpowietrzenia...
Na pewno masz coś z gaźnikiem, więc przydałoby się go rozebrać przeczyścić/przedmuchać, złożyć (prawidłowo) i wyregulować. Skoro silnik jest po remoncie to zapewne jest teraz docierany, więc może nie równo pracować. Kolejna rzecz to poziom w komorze pływakowej gdy jest niski to szybko pozbywa się paliwa i nie zostaje ono szybko uzupełniane (czasem to...
Panowie czy można kupić jeszcze nowy oryginalny gaźnik do Simsona? Niestety k60b jest ciężko dostępny a za 80zł na alledrogo są nowe do simsona. GAŹNIK SIMSON S51 16N3-4 BVF S70, SR50. Koleś z tej skopiowanej nazwy z Alledrogo opisuje że jest to oryginał. Tylko jak rozpoznać oryginał?
Kolego zacznij od dobrego umycia i wyczyszczenia sprężonym powietrzem gaźnika.Po zimie w gaźniku zbiera się woda i mogą utleniać się dysze więc czyszczenie powinno pomóc. Jeżeli problem pozostanie pomimo sprawnego gaźnika(po czyszczeniu) to przyczyną takiej pracy silnika mogą być zużyte simmeringi na wale.
ja na początek sprawdził bym skład mieszanki paliwowo-powietrznej,moim zdanie mieszanka jest zbyt bogata w powietrze i trzeba wyregulować gażnik.
Raczej się nie opłaca się wkładać do ogara gaźnik od WSK-i ponieważ po pierwsze wzrost mocy będzie niewielki a po drugie znacząco zwiększy się zużycie paliwa, lepszym rozwiązaniem był by gaźnik od Simsona. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej to poczytaj tutaj http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php...
Czyli dalej próbować wyregulować gaźnik?
To gdzieś musi łapać lewe powietrze prawdopodobnie na łączeniu gaźnik cylinder. Próbowałeś na pych? Być może gaźnik źle ustawiony.
chcę mieć, że jak daję ssanie to obroty idą w górę i nie gaśnie Zapomnij. W MZ na ssaniu gaźnik ciągnie samo paliwo, w Simsonie jest mieszane z powietrzem, ale i tak ogromna pojemność komory ssania w pokrywce komory pływakowej sprawia że silnik prędzej się zaleje niż zacznie normalnie pracować na włączonym ssaniu. Musiałbyś zamontować gaźnik Dellorto/Keihin/Mikuni...
Sporo przydatnych informacji o gaźnikach dzięki.
Witam, czy do Simsona SR1 pasują osłony gaźnika od SR2?
Witam, mam problem z ustawieniem gaźnika w Simsonie, tzn. na biegu jałowym przy wolnych obrotach jak dodaję gazu to go muli. Już 2 dni próbuję to ustawić ale coś nie idzie po mojej myśli. Jeżeli gaźnik trzeba wymienić na nowy to jaki wybrać? A może to nie wina gaźnika? Proszę o pomoc.
w s50 jest zapłon na przerywacz. opis oryginalnie do s50: jak ustawić zapłon mechaniczny (wersje N, B, B1): Najpierw, podobnie jak w przypadku elektronika, trzeba wiedzieć, w jakiej odległości od maksymalnego górnego położenia tłoka ma nastąpić zapłon. W przypadku Simsona S50 jest to 1,5-1,8 mm. Oznacza to że zapłon ma nastąpić gdy tlok, poruszając...
Witam. Mam Charta z gaźnikiem Simson 16N1 i nie wiem jaki ustawić poziom paliwa, ustawiłem tak jak do "simka" suwmiarką i chyba brakuje mu paliwa. bo jadąc muszę zaciągnąć ssanie. Wie ktoś może, na ile ustawić ten pływak?
Sprawdź jak pali na ssaniu, kondensaor, objawy jak na przestawiony zapłon, ale niby dobrze ustawiony, możliwa nieszczelność komory spalania.
Źle nie jest, raczej w dobrym stanie. Wyczyść i będzie dobry. Pytanie czy znajdziesz przepustnice z iglicą osobno a nie z całym gaźnikiem
Zakładanie takiego gaźnika nie ma sensu. Po pierwsze on niespecjalnie tutaj pasuje. Musisz mieć w króćcu ssącym połączenie z komorą korbową aby pracowała membranowa pompka paliwa, chyba że zadziała grawitacja ale z oporami przepływu. Gaźnik ma zbyt mały przelot aby uzyskać podobną moc silnika. Po drugie regulacja składu mieszanki tego gaźnika jest praktycznie...
Można, ale się nie opłaca. Rozrusznik 3 generacji kosztuje ok. 1500 zł. Do niego wymagany jest zapłon VAPE — obecnie zestaw kosztuje 1500 zł. Pokrywa nie posiada napędu licznika, potrzebny jest zestaw napędu z przedniego koła — ok. 200 zł. Kartery powinny być z nowej wersji, w DDRowskich trzeba podfrezować krawędź karterów. Zdaje się że...
Bo w tym temacie nie ma prawie nic o 16N3x, a w szczególności o regulacji biegu jałowego. A twoje problemy wynikają ze złej regulacji lub ciągle "aktywnego" zatkania gaźnika i oby tylko gaźnika.
Różnią się pewnie dyszami gaźnik 16N1-11 dysza główna 72, ssania 50, biegu jałowego 35, rowek iglicy 4 a 16N1-5 to niech kolega poszuka sobie danych, mi dzisiaj już się się chce. Pozdrawiam.
Powodów może być wiele, na początku wyregulowałbym pływak, podniósł bym iglicę gdyż prawdopodobnie brakuje mu paliwa po podniesieniu przepustnicy, albo łapie lewe powietrze. Sprawdź uszczelki pomiędzy gaźnikiem a cylindrem. Przy okazji warto tez spojrzeć na simmeringi na wale i luzy bo wiele osób to po prostu olewa. spróbuj tez zdjąć filtr powietrza...
A regulowałeś gaźnik ?
NGK B7HS taką bym polecił i ustawi gaźnik
Podlej mieszanki na cylinder i sprawdź czy się odezwie- mam sporo sprzętów okazjonalnie wykorzystywanych i na obecnie sprzedawanym paliwie z bio dodatkami notorycznie zaklejają się gaźniki.
czy ktoś może mi powiedzieć co mogę zrobić jeszcze w moim simsonie żeby osiągał lepszą prędkość maks. zmieniłem już zębatkę zdawczą z 15z na 17z i idzie ok.45-50km/h a wiem że powinien lecieć ponad 60km/h.prosze o pomoc Dodano po 2 jeszcze dodam że kapitalny remont silnika był robiony 2 lata temu i po nim zrobił około 2000km (jest to simson s51 "b"...
Na początek ustaw przerw na przerywaczu na 0,4 potem wyreguluj gaźnik, jaki masz model gaźnika?
Polecam google.pl i wpisanie "regulacja gaźnika simson".A na skróty :http://simsony.net/showthread.php?t=386...
No dobra. Pobawię się jeszcze z tym gaźnikiem.
Gaźnik.
Tak zrobiłem i nic :) Dlatego piszę tutaj. Może jakieś inne pomysły? Chciałbym zauważyć, że mam dwa gaźniki - 16N1 i 16N3-4. Na gaźniku 16N3-4 simson nie pali (objawy powyżej). Gdy założę gaźnik 16N1 to motorek odpala od razu i wszystko chodzi jak należy przy czym pali dużo. Z tego powodu winy upatruje w gaźniku.
A jak jest ustawiony zaplon,prawidlowo?
Układ paliwowy i gaźnik do sprawdzenia
Już ostatnie jego dechy na takiej kompresji
Jaki typ gaźnika?
W jakim stanie simering po stronie zapłonu? Napewno zapłon ustawiony prawidłowo? Jak i gaźnik? Może podasz procedure ustawiania?
Drogie =/= dobre, ani sprawne. W tej chwili wszystkie nowe podzespoły trzeba traktować dość podejrzliwie. Musisz próbować. W te chwili masz rozregulowany zapłon i paliwo. Co najmniej jedno należy doprowadzić do stanu poprawności, by eliminować usterki. Na raz będzie ciężko.
Poziom paliwa w gaźniku?
Witam.Posiadam Simsona sr50, i mam problem z gaźnikiem. Otóż gdy przechylę go na prawą stronę, paliwo wycieka przez "rurkę", którą widać na zdjęciu (w kole) o kolorze czerwonym. Proszę o pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/2947954500_1...
Aha czyli pewnie któraś odmiana 16N3. Jutro postaram się zamieścić opis regulacji gaźnika.
To masz pogrzebane w gaźniku.
Wyczyść i wyreguluj gaźnik.
(at)ElektrodaBot Zapłonu elektroniczy cdi gaźnik 16. 1
ale jak się wyłącza ssanie to zaczyna wchodzić na odcinke Lewe powietrze.
Skąd kolega jest- może pomogę na miejscu. Wiadomość na PW- nie na forum. A swoją drogą jak był na regulacji to raczej u kogoś co się na tym nie zna. Silnik 2T z gaźnikiem jest najprostszy.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... https://www.youtube.com/watch?v=m9eaAegA... http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php...
Sugeruje sprawdzić stan zaworka iglicowego w gaźniku.
Wyczyść kranik. Paliwo ma "porządnie" płynąć do gaźnika.
Dysza 68 jest bo taka była jak kupiłem ten najtańszy gaźnik
Gdzie znajdę jakiego rodzaju mam gaźnik w simson s51?
Zakładam, że chcesz kupić 16N1-X, a w zasadzie jakąś jego podróbę (jeśli nowy). Z mojego doświadczenia wynika, że gaźniki 16N3-X były dużo lepsze w eksploatacji i bardziej trwałe niż 16N1-X. Z resztą 16N3-X są dużo nowszymi konstrukcjami. Jednak duża komplikacja konstrukcji i podatność na niefachowe traktowanie gaźników 16N3-X prowadziła do wyrobienia...
wlaśnie chciałem zachować cały motor w orginale, troche poszperałem i podobny gaźnik jest w simsonie sr2/ sr1. wiec może bedzie działać, jutro cisne do sklepu:) zobaczymy co da sie zrobić. A jak nie to inny gaźnik;/
To być może dostaje za dużą dawkę paliwa i się dusi. Przestaw zapinkę iglicy na mieszankę uboższą oraz ponownie wyreguluj gaźnik.
Skuter jest wyposażony w silnik Morini Franco Motori. W Simsonie stosowane były prawdopodobnie gaźniki Dellorto, ale te silniki u innych producentów uzbrajano również w niezbyt udane gaźniki Mikuni. http://www.akf-shop.de/shop/product_info... http://www.akf-shop.de/shop/product_info...
Jak najbardziej może być to wina baranka, wytarte wyżłobienia i kulki się blokują. Poprubuj jeszcze raz poregulować śrubą pod gaźnikiem.
Jeżeli chodzi o to szarpanie (tylko nie wiem czy dobrze zrozumiałem) za niski poziom paliwa w gaźniku
Panowie aby odpalic simsona musialem mu podlac na swiece paliwa zapalil i zgasł wyczysciłem kranik i gaźnik simson narazie chodzi bez szwanku
Do uzupełnienia. Co ostatnio naprawiałeś/udoskonalałeś/zwiększałeś szybkość. Czyli jakie przeróbki.
Regulacja paliwa w komorze pływakowej powinna załatwić sprawę. Weź pływak i odegnij ten języczek co naciska na zaworek w stronę gardzieli o jakieś 2mm. Co do regulacji mieszanki - zależy jaki masz gaźnik
Kiedyś miałem simsonka i stałym problemem był gaźnik, jest bardzo czuły na wszelkie brudy. Dobrze wydmuchaj, ustaw poziom paliwa i proponuje filterek przed gaźnikiem.
jak jest zimny to pali idealnie Pali ze ssaniem czy bez? Jaki gaźnik?
na początek regulacja mechanizmu zmiany biegów (taka śruba od strony magneta mniej więcej pod gaźnikiem)
Raczej przyczyna może tkwić w niedomykającym się tłoczku ssania. Weź pod uwagę że linki do Binga są inne, linka ssania musi mieć dłuższą część pracującą w stosunku do linki BVF. Natomiast zużycie iglicy czy rozpylacza nie daje tak spektakularnych efektów. Pływak musi być ustawiony tak, aby przy zamkniętym zaworze iglicowym pływaki były ustawione równolegle...
Witam. Mam Simsona S51 82rok 3b. Simson bardzo szybko sie grzeje oraz ciężko wchodzi na obroty, na 2 i 3 biegu już całkiem go muli. Co może być przyczyną? (Simson ma gaźnik 16N1-11)
Ja moge w tym sklepie zamówic tylko GAZNIK SIMOSN 16N1 PRZEPUSTNICA 21 MM. czy to dobry gaźnik???
No jak w 60 dorabi sie jeszcze 2 kanały pluczace to troche jadu mu dojdzie... a jaki masz typ gaźnika??
Jeśli nowa świeca z pudełka, to zmniejsz przerwę między elektrodami na 0,4 (nowe mają od 0,7 - 0,9) Przed próbą odpalenia możesz nagrzać elektrody świecy gazowym palnikiem ew. kuchenka gazowa ;) Możesz spróbować też strzykawką podać niewielką ilość paliwa ~5ml do króćca dolotowego powietrza w gaźniku.
Za wysoki poziom paliwa
Witam, w pierwszej kolejności pomiar ciśnienia sprężania. Pod wpływem temperatury traci kompresję. Czy sprawdzałeś świece? Regulowałeś gaźnik śrubką od obrotów biegu jałowego? Jaki gaźnik?
Wyczyść dokładnie gażnik , wyreguluj poziom paliwa w gazniku i wyczyść filtr powietrza. Zapłonu nie ruszaj , jest dobry.
Jak będzie łatwo zasysał lewe powietrze, to nie zassie paliwa z gaźnika i nie odpali.
Witam możesz zmniejszyć opór powietrza poszukaj na allegro. poza tym wiele może zależeć od tego ile ważysz jakom mieszankę robisz i jak masz ustawiony gaźnik
Powodem była poluzowana dysza w gaźniku i łapał lewe powietrze
Kompresja na kopa dobra? Jak w miarę to nie uszczelka poszła. Sprawdź jak wygląda iskra. Sprawdź czy gaźnik na króćcu nie łapie lewego powietrza. Jak nie to rozkręć i wyczyść gaźnik.
Bo pewnie problem zaczął się od uszkodzenia impulsatora, a na skutek braku wyzwalania modułu uległ on uszkodzeniu, tym bardziej że przy obrotach rzędu 3000 RPM napięcie z cewki zasilającej jest najwyższe.Po części objawy wskazują także na problem z gaźnikiem, lecz zapłon ma wyższy priorytet i jeśli nie będzie pewności co do jego prawidłowej pracy (a...
Witam. Sprawdź pływak w gaźniku, albo podmień gaźnik. Pozdrawiam.
witam muj simson niechce wchodzić na obroty, jak wiecej przygazuje to go muli i strasznie przerywa jak jade co to może być niewiecie. Dodano po 2 przerywa mi simson co to może być.
Konieczna regulacja składu mieszanki biegu jałowego, pewnie przylewa się. Ewentualnie do sprawdzenia zapłon (energia/długość iskry) i szczelność komory korbowej (uszczelniacze). W Simsonie są jeszcze pewne problemy związane z konstrukcją, mocno zmienia się regulacja gaźnika w zależności od temperatury silnika oraz dochodzi do odparowywania paliwa z...
lewe powietrze najczęściej łapie na połączeniu gaźnika z cylindrem bo podstawa gaźnika ulega wykrzywieniu ewentualnie może jeszcze brać przez simeringi na wale. co do przepustnicy to sprawdź po prostu czy nie zacina się (linka jak i sama przepustnica w korpusie gaźnika)
Witam ,problem z simsonem .założony nowy zapłon, ustawonione tak jak powinno być , simson odpali ,pochodzi na wolnych obrotach i po chwili gaśnie i nie chce odpalić. Świeca mokra , gaźnik wyczyszczony . ???
Gaźnik od Simsona S51 gaźnik kupiłem kompletny więc nie mam pojęcia jakie ale najprawdopodobniej te nominalne. Spalanie w granicach przy spokojnej jeździe ok 4l a przy lekkim katowaniu ok 5l.
Klin jest dobry. A iskrownik jest normalny. a kondensator może trzeba wymienić Dodano po 1 A przyczyną może być gaźnik ??
cały czas przechodzi mi żarówka z postoju tylnej lampy wkładałem nawet 12v żarówkę i też gdy kawałek się przejechałem przeszła Stary co to znaczy że żarówka ci przechodzi ? Ma nogi i ucieka? Jak się pali to pomyliłeś kable albo nie dałeś tego dławiko-regulatora. szymekc902 Kolego dysze masz dobre tylko zamiast tego 15 powinno tam być 33 ale pewnie...
Simson wydaje mi się zbyt duży ale moge się mylić. Do komara do tuningu to wiem że ludzie ładują k60b, ja mam taki w charcie i jest ok. Bez trudu zamontujesz go do rometowskiego króćca. A spalanie na nim nie jest duże (w charcie u mnie ok 2,5 l/100km jak delikatnie jade to 2)
Teraz problem może być w gaźniku albo w silniku. Jak kolega sprawdził dostępność paliwa w silniku?
Jeżeli dostaje wysokich obrotów po uruchomieniu, to sprawdź, czy przepustnica nie jest zbyt dużo otwarta. Od zwietrzałej benzyny silniki nie dostają wysokich obrotów, niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu też nie spowoduje takiego efektu. Pozostaje tylko prosty gaźnik.
Co wymieniane ? Tłumik drożny ? Gaźnik wyreguluj.
Prześledzić przewód linki gazu czy faktycznie porusza przepustnicą do gaźnika. Jeśli tak to możliwy problem z gaźnikiem.
Wymieniłem cewkę butelkową 12v i platynki i to pomogło i gaźnik nowy kupiłem
To jest gaźnik 16n1 czy 16n3?
Witam, posiadam Simson s51 po remoncie i jest taki problem, że ni mogę wyregulować gaźnika Simson odpala z pycha czasami z kopa i jak jest już dobrze to cały czas jest czarna świeca proszę o pomoc. Teraz podniosłem iglice o 1 oczko jest trochę lepiej z odpalaniem wszystko było ok, ale jak jedzie no tak jakby brakowało mu paliwa to trochę zwiększyłem...
na połączeniu gaźnika z cylindrem
Nie masz żadnych przedmuchów, może głowica nie siadła, posprawdzaj czy wszystko dobrze poskładałeś, może tłok założyłeś odwrotnie, strzałka zamiast do wydechu to do gaźnika. Przyczyn może być wiele, silnik rozpoławiałeś czy nie?
Witam, mam problem z simsonem s51 wersja B. Posiada on instalację 6v, zapłon na platynkach, gaźnik 16N1-11. Simson ma dobrą iskrę, paliwo dochodzi do świecy ( świeca jest mokra). Simson przestał odpalać po wykręceniu ,,ssania" z gaźnika zarówno za pomocą kopki jak również na tak zwany popych. Mam może ktoś podobne problemy? Dodam że wcześniej jeździł...
Witam wszystkich użytkowników. Muszę wymienić gaźnik w swoim Simsonie. Mam oryginalny cylinder 50ccm. Jaki gaźnik polecacie firmy AMAL? 16T czy 19T. P.S. W przyszłości będę chciał założyć cylinder 60 ccm. edit: Czy spalanie w porównaniu z gaźnikiem 16n1 wzrośnie, czy będzie na podobnym poziomie?
Za uszczelnienie skrzyni korbowej do której jest zasysana mieszanka paliwowo-powietrzna z gaźnika. Jak jest nieszczelny(widzialem przypadek, że został wypchany) to podbiera powietrze i silnikowi " brakuje paliwa". Te nowe gaźniki to badziew. Było na ten temat sporo postów.
simson gaźnik gaźnik simson obroty gaźnik regulacja simson
zanika sygnał radio samochodowe obwody drukowane simson modul
bosch odkurzacz przemysłowy mikrokomputer cobra1
Oś odciętych na charakterystyce lampy elektronowej – napięcie siatki Ug, napięcie anodowe Ua Hotpoint Ariston LFFA – demontaż bocznej obudowy zmywarki krok po kroku