Albo jednak źle ustawiłeś zapłon, albo zła mieszanka. Jak wygląda świeca ? Regulowałeś gaźnik ? Filtr powierza drożny ?
Witam wszystkich pozwolę sobie zadać pytanie chodzi o gaźnik do motorynki silnik kwadraciak 023 chodzi o ustawienie śrubki od mieszanki otóż jak wkrece ją na Maxa to silnik się wkręca na obroty ale jak wykręcam to coś muli o co chodzi skoro trzeba ja 1.5obrotu wykręcić
Problem rozwiązany przyczyną było rozkręcenie się silnika na łączeniu połówek i tym samym wydmuchanie uszczelki. Rozkręciłem silnik wymieniłem uszczelkę i gaźnik również zmieniłem na nowy ponieważ był bardzo zmasakrowany przez poprzedniego właściciela. Problem znikł całkowicie zamykam temat.
Pierwsza sprawa sprawdź ustawienie zapłonu! Po drugie zobacz czy gaźnik nie jest zapchany ( dysze ).
Jeśli znasz się na tym to wiesz, że przyczyn jest kilka - łapie lewe powietrze - złe ustawienie zapłonu a w szczególności platyn - przebicie na platynach - brak dobrej masy(zaolejenie łączeń) - przytkany gaźnik lub złe ustawienie iglicy itd itd A jak było przed wymianą łożysk?, jeśli OK to zawęża obszar poszukiwań
Rozbierałem ostatnio silnik w Romecie Z125 ( typu OHV) i po złożeniu nie mogłem go odpalić. Zawory ustawione dobrze, gaźnik wyczyszczony, świeca nowa, rozrząd kropka w kropkę i nic. Rozbierałem go jeszcze 2 razy aż w końcu odpalił lecz po przestawieniu rozrządu górny tryb różni się 2 ząbki od kropki na dolnym trybie. Motor pali i jeździ lecz jest problem,...
Witam, jak wyregulować gaźnik w skuterze Romet 777 GY6 139QMB? AI: Czy masz jakieś konkretne objawy problemów z pracą silnika (np. gaśnięcie, nierówna praca, trudności z odpalaniem), czy chcesz po prostu przeprowadzić standardową regulację gaźnika? Tak, chcę wyregulować od podstaw gaźnik. AI: Czy gaźnik był już wcześniej regulowany lub wymieniany, czy...
Popieram gromleon'a . Efekt powrotu pracy silnika po ujęciu gazu na to wskazuje. Duże spalanie też - wbrew pozorom. Sprawdź odpowietrzenie w korku baku oraz kranik i ustawienie pływaka. Najlepiej zlać całe paliwo, odkręcić kranik i zrobić porządne czyszczenie. Może pojawiła się rdza wewnątrz baku? Spalanie 5l/100km to kosmos dla takiego "piździka"....
Dociera paliwo do silnika. Jaka jest świeca jak wykręcisz po kilku próbach odpalania? Zawory ustawiłeś po zimie?
Siema , ostatnio męcze się z ustawieniem gaznika. Ustawiłem na postoju nie ma muła chwile pojezdziłem i na bardzo ciepłym silniku troche tego muła ma. Przykręciłem jeszcze i nie miał muła ale na zimnym gaśnie. Jak to dobrze ustawić aby na zimnym i ciepłym nie gasł i nie miał muła ?🤔
Jest dobrze ustawiony
W celu przyspieszenia zapłonu kręcisz aparatem zapłonywym przeciwnie do kierunku obracania się magneta. Jak już będziesz zmieniał te podkładki i będziesz miał ściągniętą głowicę to najlepszy moment na ustawienie zapłonu. Podłaczasz pod przerywacz miernik lub żaróweczkę z baterią i ustawiasz tak aby gasła gdy tłok jest tuż tuż na samej górze. A potem...
Kolego Rocketboy94 ! Tą gumę można całkiem zdjąć i nie będzie żadnej, poza zmianą "głosu", reakcji. Nic przed gaźnikiem nie wpłynie w tak opisany sposób na pracę silnika. Ustawienie (iglica) i regulacja doświadczalna gaźnika śrubką składu mieszanki - może nawet się nieco wykręciła sama; przedmuchanie dysz; uszczelka pod gaźnikiem na styku z cylindrem;...
Regulacja gaźnika to podstawa, przecież nie można kupić, założyć i jeździć. Należy ustawić ilość dopływu paliwa, dopływ powietrza, czyli wzbogacenie mieszanki. Taką regulację należy bezwzględnie przeprowadzić.
Witam, znalazłem ostatnio w szopie rometa ogara 205, wyczyściłem, ustawiłem, coś tam powymieniałem. Jeździł tydzień jak z salonu, z zimnego można było ręką odpalić. Na sobotę zaplanowałem wyjazd i próbuję odpalić, na chwilę załapie i gaśnie po 2 sekundach. Z góry uprzedzam pytanie: kranik drożny, paliwo jest, iskra jest mocna, gaźnik przeczyszczony...
Witam. 1. Niedokręcona świeca. 2.Źle ustawione ssanie. 3. Zła świeca. 4.Zła przerwa na świecy. 5.Zła przerwa na przerywaczu. 6.Przesunięty zapłon. 7.Źle ustawione dysze w gaźniku 8.Zanieczyszczone dysze w gaźniku. 9.Zanieczyszczony filtr powietrza. 10.Źle ustawione ssanie. 11.Zużyte pierścienie. 12.zużyty tłok. 13.Zużyty cylinder Może ktoś jeszcze coś...
Ten gaźnik ma przelew, przelej go i sprawdź czy ciepły silnik wkręci się na obroty podczas jazdy, jeśli przez około pół minuty będzie ok, zwiększ poziom paliwa, jeśli nie to, wyczyść gaźnik.
Kupywać Jeżeli już to kupować. Zastosuj właściwą świecę(ciepłota), sprawdź ustawienie zapłonu, chyba za wczesny.
Kolego, a sprawdzałeś ustawienie zapłonu?
myślałem że nowy gażnik powinien być wyregulowany fabrycznie Gażnik który kupiłeś pasuje za pewnę do zipp quantum, otis, romet, agila, itp. a więc nie może być fabrycznie ustawiony gdyż każdy silnik jest inny i wymaga innych nastawów. nie sądziłem że tak często trzeba regulować zawory zastosuję się do tych podpowiedzi i dam znać jak dojdę do sedna...
zawsze dostawał muła jednak dało się z tym żyć, szukałem powodu dlaczego tak się dzieje To motorower, silnik niewielkiej mocy... bo czasem platynki się otwierają czasem nie przerwę między nimi też jest trudno ustawić Zdalnie to trudno stwierdzić, ale zwykle powodem jest wyrobienie tulejek ruchomego styku po dużym przebiegu albo gdy ktoś zapomniał o...
Prawdopodobnie jest ustawiony za niski poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika.
Dziękuję jeszcze raz wszystkim co mi pomogli i pozdrawiam. Ustawiłem zapłon.
Zapinka na iglicy gaźnika na 2 rowek od góry, to ustawienie fabryczne...opuszczając zubożamy,podnosząc wzbogacamy dostęp mieszanki paliwa.
gaźnik cały przeczyściłem, dysze też, iglica na środkowej blaszce ustawiona
Nie jestem pewien,ostatni taki gażnik miałem ponad 25 lqt temu,ale chyba było tak-wkręcasz paliwowo-powietrzną do oporu[delikatnie z tym oporem],odkręcasz dwa pełne obroty i robisz próby przejazdowe.Następne regulacje robisz o 1/3 obrotu przód/tył.oczywiście spoczynkowe położenie przepustnicy +wysokość iglicy też trzeba ustawić.Stare fachury wkręcały...
Witam, po pierwsze - czy wiadomo, na jaka benzynę był fabrycznie Komar o stopniu sprężania silnika 6,5:1? Bo z tego, co pamiętam - to na paliwo 72/75 oktan (dlatego miał tak niski stopień sprężania - bo benzyny 72/75 okt. były bardzo eksplozyjne, kaloryczne). Czy może w tym silniku została już splanowana głowica i cylinder i podniesiony tym samym stopień...
okazało się że powodem był banalny problem. po dłuższych i bardzo dokładnych ustawieniach platyn stwierdziłem że należy wyszlifować dziury do przykręcania iskrownika bo za słabo się odchylał i iskra była za późno kiedy to zrobiłem i ustawiłem gaźnik ZAPALIŁ ZA PIERWSZYM!!! dzięki za rady pozdro
To jest 4T? Przy tak prymitywnym gaźniku, bez obciążenia na "przegazówce" zawsze będzie gasł, tam nie mam pompki przyspieszacza w gaźniku. Sytuację może poprawić regulacja luzów zaworowych i ustawienie nieco wyższych wolnych obrotów, no i świeże paliwo.
Witam, normalnie ten skuter nie powinien przekraczać 2.5l na 100km, winna jest głównie zbyt bogata mieszanka. Początkowo skuter palił mi ok 3,6l, tez trochę z tym walczyłem, okazało się ze jak zdjąłem dekielek z przodu filtra powietrza (ten z 4 dziurkami) to spalanie spadło do 2,3- 2,4 i się nie zmienia. Jak się jedzie to wymuszane powietrze powoduje...
Jak silnik zgaśnie, to świeca jest sucha, czy mokra, bo to byłyby dwie różne usterki. W przypadku, gdy iskra będzie stabilna a silnik gaśnie, to może trzeba sprawdzić filtry paliwa np. w kraniku, lub na wężyku. Twierdzisz, że zapłon ustawiony poprawnie a sprawdzałeś ciśnienie w cylindrze. Czy dysze i kanaliki w gaźniku rzeczywiście rzetelnie udrożniłeś....
Wykręcić napinacz rozrządu i ustawić Magneto na t gdy znaki na zębatce będą się pokrywać z literą t na magnesie i założyć łańcuch?
Mogłem wcześniej napisać. Gaźnik został wyregulowany przeczyszczone wszystkie dysze, ustawione obroty. Tam gdzie idzie króciec do cylindra, został wymieniony oring. Wiec tu raczej gaźnik nie ma winy ;/.Dlatego moje pytanie było czy coś innego może być?
Wymieniłeś wał... A aczy przypadkiem nie założyłeś wału od komarka? Wyglądem jest taki sam i pasuje do silnika ale ma w innym miejscu rowek na klin (nie pasuje kąt wyprzedzenia zapłonu). Najlepsze ustawienie gaźnika to wkręcasz śrubkę tą od mieszanki z boku gaźnika do końca i wykręcasz ją 1,5 obrotu. Ustawienie zapłonu- obróć zapłon na maksa w przeciwną...
Kolego jeśli skuter ma już duży przebieg, to sprawdź luzy zaworowe, ustawienie rozrządu i "jakość" iskry. W razie konieczności podmień moduł, świecę i sprawdź ciśnienie w cylindrze. Sposób przeprowadzenia w/wym. czynności opisany na forach internetowych.
no możesz dać tak jak piszą i jedno i drugie ustawienie jest dobre ważne żeby było przed gmp a nie po w mz-ce kiedyś musiałem ustawić ok 2mm bo inaczej za szybko wybuchała mieszanka co skutkowało że silnik dostał wstecznych obrotów a jeżeli nie masz iskry na większej przerwie to wyrególuj platynki tak żeby była chyba że świeca ma przebicie
Witam co moze byc przyczyna gasnienia silnika w romecie bo gdy jest zimny to pieknie jezdzi a gdy sie zagrzeje to sie dusi i gasnie wyczyscilem gaznik zaplon jest dobrze ustawiony ale i tak sie dusi prosze pomozcie
Ok iskra na świecy jest, ustawiłem zapłon, teraz mam problem, iż nie mogę wyregulować gaźnika, gdy go próbuje odpalić, strzela z gaźnika, ale nie odpali.
Nie za bardzo.. trzeba ustawić poziom paliwa w gaźniku i sprawdzić skuteczność zaworku pływakowego. Ja nie miałem rometa, więc nie sypnę cennych szczegułów, ale mniej więcej o to tu chodzi.
:) Nie mieszanki benzyny i oleju tylko paliwa i powietrza :) Półtora obrotu może być za mało. Silnik przecież nie jest nowy. Wykręcaj dalej i patrz co sie wydobywa z tłumika. Zapłon dobrze ustawiony ?
w motorynce nie ma filtru powietrza a zapłon jak bym go ustawił to i tak motorynka tak samo chodzi i ta śrubka od regulacji powietrza w gaźniku to też nic nie pomaga przy kręceniu
Witam ,mam taki problem z moim chartem ,odpali i ma strasznie wysokie obroty , i zaraz zgaśnie ,i tak z każdym razem gdy go odpalam ,czyżby to był moduł albo cewka wyzwalająca, a jak się doda gazu to go muli i dusi gaźnik przeczyszczony zapłon ustawiony proszę o pomoc z góry dzięki,
Witam, Mam problem z Rometem Trial City. Silnik odpala bez ssania (zimny), gdy włączę ssanie silnik gaśnie. Ogólnie silnik jest słabszy. Problem zaistniał nagle. Przy prędkości około 65km/h przy lekkim włączeniu ssania silnik przyśpiesza. Gaźnik czyszczony oraz regulowany. Wychodzi na to ,że dostaje za mało paliwa. Iglica ustawiona na drugi rowek od...
Kolego artur04c w tych pojazdach nie ma czegoś takiego jak "ustawienia fabryczne". Opis regulacji takich gaźników bardzo łatwo znaleźć w necie na forach poświęconych podobnym konstrukcjom GB, Barton, Romet, a i na elektrodzie był kilkukriotnie wałkowany. Muszę tylko dodać, że źle wyregulowane luzy zaworowe mogą praktycznie uniemożliwić regulację gaźnika.
Sprawdź uszczelkę pod cylindrem i całe połączenie gaźnika z cylindrem. Niech najpierw ustawi prawidłowo zapłon .Widzę że ta prosta czynność jest już problemem . Jak zacznie sprawdzać uszczelnienia wału i uszczelki to dopiero będzie problem .
Witam posiadam motorynkę z silnikiem dezamet023. Bieg 1 wbija się ładnie idzie jak szatan ;) wkręca się na obroty kompresję ma bardzo dobrą Ale problem mam zbiegiem 2 jak wbije go to motorynka się dusi albo gaśnie sprzęgłu jest ok olej jest gaźnik wyczyszczony zapłon ustawiony co do mm. Proszę o odpowiedz.
Gaźnik miałem nowy kupowałem 2 tyg temu i wtedy Romet normalnie chodził po ustawieniu zapłonu,platynek,gaźnika , lecz później stał 3 dni nie odpalany i było coraz gorzej z nim do teraz , ale jak odpalił dziś wyczyściłem świece , blaszkę ustawiłem i dysze przedmuchałem to jechał jakieś 10 sek na prostym i była mała górka to Romet nie chciał wyjechać...
Witam ,mam taki problem z moim chartem ,odpali i ma strasznie wysokie obroty , i zaraz zgaśnie ,i tak z każdym razem gdy go odpalam ,czyżby to był moduł albo cewka wyzwalająca, a jak się doda gazu to go muli i dusi gaźnik przeczyszczony zapłon ustawiony proszę o pomoc z góry dzięki,
Po zmianie na oryginalny zapłon, wszystko jest z obrotami ok, ale jednak to była wina gaźnika. Na oryginalnym zapłonie było ok, ale po zmianie trzeba było zmniejszyć dawkę paliwa. Już wszystko ok.
Wszystko wskazuje na to ze przestawil ci sie zaplon. Aby motor pracowal normalnie nalezy ustawic zaplon na rozwarcie stykow przerywacz ok. 3 mm przed gornym tzw. martwym pkt. tloka. I wszystko powinno wrocic do normy. ps. wyczysc jeszcze przerywacz i swiece.
gaźnik romet romet gaźnik regulacja gaźnik romet
obrotomierz punto sterowanie pomocą smartfona cewka elektrozawór gazowy
pralka whirlpool przetwornica pykanie przód
Niskie ciśnienie wody a wydajność zmywarki Kia Ceed 2 a Opel Astra: różnice i podobieństwa