Pacjent Octavia 1.9 TDI ASV z 2004 roku o mocy 110 KM. Od dłuższego czasu turbo przeładowuje. Turbina była czyszczona około 2 tygodnie temu, rozebrana, geometria też. Proszę o pomoc, bo brak pomysłów. https://obrazki.elektroda.pl/4678322400_... https://obrazki.elektroda.pl/1127153600_...
Ok, ale jak się zacina, to turbina i geometria do czyszczenia?
Witam kilka dni temu do swojej skody założyłem zregenerowaną turbine wszystko zrobione,a więc pojechałem się przejechać a tutaj brak mocy auto z dołu jest mocne tak do 2tyś obrotów resztę słabnie po krótkiej diagnozie okazało się ze pompą vakum wytwarza za mało podciśnienia 0.3-0.4 a więc zamówiłem nową teraz po sprawdzeniu vakumetrem jest jakieś 0.8-0.9...
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
Gruchy nie rozbierzesz (bez uszkadzania jej łączenia) bo jej dwa elementy są łączone poprzez zaprasowanie kołnierza je łączącego, trzeba gruchę dokupić osobno, są dostępne na aukcjach - nie rzadko właśnie one powodują niemożność ruszenia łopatkami zmiennej geometrii mimo prawidłowo pracującej zmiennej geometrii w turbinie.
Po tym jak na nowo go zapale wszystko wraca do normy. Co tutaj może być przyczyną? Uszkodzony N75. Nieszczelność w podciśnieniu. Zawalona nagarem geometria w turbinie.
Geometria w turbinie do czyszczenia.
1.9 SDI to też bardzo dobre silniki, występują często w Octaviach, sama Octavia to też bardzo fajny samochód i mało gnijący jeśli nie powypadkowy no i jeśli ktoś jakkolwiek dbał 1.9 TDI dobry ale tylko w wersji bez zmiennej geometrii turbiny, bo to się zawsze zacina Pamiętaj, że silniki DI mają elektronicznie sterowaną pompę wtryskową (na szczęście...
Odpowiedzi masz w temacie, zawór, podciśnienia, gruszka, albo zapieczona geometria.
jak sobie poradzić z tym problemem czyszczenie geometrii w turbinie lub gruszka uszkodzona. Standard ....
Witam, jeśli Twój silnik posiada turbinę ze zmienną geometrią to prawdopodobnie z nią jest problem. Zapiekły się łopatki. Miałem podobny przypadek z silnikiem 1.9 105 KM BXE. Podczas przyspieszania, w okolicach 3000 obr/min sterownik odcinał turbinę i auto traciło moc. Zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika sprawiało, że na chwilę wszystko wracało...
Masz za pewne zaślepiony EGR. Zaworek odpowiadający za regulację przepływu spalin. Produceni aby nie zostać zjedzeni przez ekologów wstawili taki zaworek, który ma dopalać spaliny ( część spalin znów leci do komory spalania) ale nie jest to konieczne. Cześć osób twierdzi że po zatkaniu ów zaworka auto jest trochę bardziej zrywniejsze. Ale mechanikiem...
Najprawdopodobniej zacinajace się łopatki zmiennej geometrii ale sprawdź podcisnienie sterujące grucha. Hamulec nozny działa dobrze.? Nie jest twardy
Dziś wymieniłem zawór N75 i auto nabrało życia :). Poprzedni zawór N75 wysłałem na reklamacje. Turbo zaczyna włączać się powyżej 2 tys obrotów i czuć od razu tą moc. Temat wyjaśniony, dzięki wszystkim za pomoc. Zastanawia mnie tylko co było powodem tego, ze turbina puszczała i geometria była zacięta.
samochód dał tyle w kość że poszedł na jakiś czas na bok odpocząć. winna okazała się być turbina która pompowała takie ciśnienie ze podpierało zawory. okazało się ze pokrzywiło zmienną geometrie i turbina z podłączony podciśnieniem do gruchy czy bez dawała do oporu. i o dziwo nie wywalało błędu przeładowania
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Nie,moja skrzynka wyglada inaczej.Jezeli wchodzil Tobie w tryb awaryjny to moze turbo przeladowuje.Mialem taki przypadek w 2.0 tdi BSY.Geometria w turbinie byla zapieczona.U siebie wszystko co moglem to juz sprawdzilem,nie mam pomyslu.Moze zainwestuje w nastepna przepustnice ale jaki sens skoro ona pracuje poprawnie.
Sprawdzałem ręcznie jak chodzi cięgno od zmiennej geometrii łopatek to moim zdaniem chodzi luźno. Jeżeli chodzi o pracę cięgna na biegu jałowym to też chodzi , tylko wszystko zależy jaki rzeczywiście to powinno mieć zakres ruchu.
Odpaliłem octavię agr 90km turbina kkk bez zmiennej geometrii , silnik zaczął sam wchodzić na wysokie obroty więc wyłączyłem kluczyk i zgasł ,zastanawiając się co się stało (dwa dni wcześniej ustawiana dawka paliwa ) pomyślałem że coś z ustawieniem dawki więc podłączam komp.nastawnik ok. więc odpalam jeszcze raz i niestety dalej sam wchodzi na coraz...
Proszę tu masz chyba w miarę opisane co sprawdzić http://obrazki.elektroda.net/49_11806754... Mozliwe przyczyny: - zawor N75 jezeli jest turbina ze zmienna geometria to: - zapieczone kierownice - mieszek Mam nadzieję że mnie nie podsumujesz jak ostatnio z wężykami. Pozdrawiam jka
sam zaworek n75 (czarna główka) małe sprostowanie : elektrozawór N75 ma białą główkę, czarną ma N18 od sterowania zaworem EGR, piszecie o kierownicach zmiennej geometrii a nawet nie wiemy czy ta Skoda takowe ma gdyż w modelu z 1998 roku montowano do niej dwa rodzaje silników 1.9 TDI - 90-cio konny silnik o oznaczeniu AGR - zwykła turbina z zaworem...
Sprawdź podciśnienia w układzie sterowania turbiną. Po zdjęciu któregokolwiek wężyka powinieneś usłyszeć syknięcie - zassanie powietrza do układu. Jeśli tak będzie to jest OK i trzeba szukać dalej. Jeśli tak nie będzie to mogła się któraś z końcówek węży podciśnieniowych zużyć/złamać albo któryś wężyk przetrzeć. Jeśli nie ma podciśnienia nie będzie...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
Witam. Przychodzi mi błąd 17965 od przekroczenia w górę ciśnienia doładowania turbo. Sprawdziłęm szczelność zaworu przy turbinie, wężę, zawór N75 i wszystko gra.Dzwignia od geometrii łopatek rusza sie bez problemu. Po zapaleniu samochodu siłownik przy turbo z dzwigniąidzie w dół a po wyłączeniu w górę czyli jest OK. Co jeszcze może być przyczyną tej...
Tu niby ok, dziwne że po odpięciu przepływomierza jedzie gorzej bo teoretycznie ECU powinien sobie postawić 850mg, czy po odpięciu przepływomierza auto kopci?. Do turbiny też można się lekko przyczepić, albo przycina geometrię albo coś nie tak że sterowaniem, ale tym bym się zajął później bo to nie jest przyczyną za niskich wskazań przepływomierza.
ASV bardzo często mają problemu z turbosprężarką, zapieka geometria, odcina turbo, co do gaśnięcia na zimno, przy dużych obrotach jak Piotrek pisze, problem z ciśnieniem oleju, wiec albo miska w dół i pompa do weryfikacji, albo zalać właściwy olej oraz markowy filtr na początek.
Było trzeba mu wyjaśnić że jak wyczyści z geometrią zmienianą to naprawi a jak z stało to czyszczenia nic nie da mu specjalnie bo będą krzywe łopatki. Tak z ciekawości można na szkoleniu się czegoś ciekawego jakoś tajną wiedzą pojąć np: jak wyciągnąć turbinę z kolektorem w 15 min? :D
Co do silnika AGR to masz rację. Do niego wkładano tylko zwykłe turbosprężarki i taką faktycznie masz patrząc na załączone zdjęcia ale sam spójrz na zdjęcie gruchy, którą wkleiłeś nad moim przedostatnim postem i sam oceń czy pochodzi ona z turbo z zaworem upustowym czy z turbo ze zmienną geometrią. Sam tym zdjęciem wprowadziłeś ten zamęt. Chciałbym...
jeśli masz niedoładowanie to wymień wężyki podciśnienia począwszy od tego idącego od turbiny do N75 jak i trzeba sprawdzić np. ręczną pompką podciśnienia czy grucha (puszka siłownika podciśnienia) przy turbinie nie jest dziurawa i czy maleje podciśnienie na niej - jeśli tak - wymienić na nową, wizualnie wężyków na szczelność nie sprawdzisz bo są w oplocie...
Witam Nie widzę logów z ciśnieniem doładowania zapodaj jak możesz, ale na 99% to turbina, zawór sterujący lub jeśli wszystko ok to czujnik doładowania wczoraj wymieniałem turbinę w Octavii 1.9 tdi, posprawdzałem wszystko i padło na turbinę, a kilka tygodni temu wymieniałem w megance objawy takie same jak piszesz i błąd podobny coś tam o przeładowaniu...
Bardzo prawdopodobne, że została rozregulowana dźwignia siłownika podciśnieniowego sterującego kątem nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbiny (jak sugeruje to esso1972) lub też siłownik został wymieniony na nowy i niewyregulowany, dysponując Vagiem możesz sobie podejrzeć parametry pracy silnika, proponuję zatem wykonać logi dynamiczne grup 003,...
Kierownica nadal sie porusza, a nie ma reakcji na cisnieniu. Moc ma dalej jak mial wszystko jest OKi poza tym testem. Pozdrawiam. jest to test na wolnych obrotach więc ciśnienie doładowania będzie się zmieniać tylko w malutkim zakresie gdyż brak jest dynamiki gazów spalinowych aby napędzić wirnik turbiny by osiągnąć wyższe ciśnienie, ten test ma mieć...
Widzisz kolego melas , jeśli masz jakieś rozeznanie co do turbin to powinieneś wiedzieć, że przy czyszczeniu zmiennej geometrii w żaden sposób nie ingeruje się w zespół wałka z wirnikami turbosprężarki więc my, nie zdający sobie sprawy, nie musimy się martwić o precyzję jej złożenia i wyważenia. Mówisz o pseudoczyszczeniu a ja bym raczej powiedział...
Zaczynając od początku. Auto użytkowane jest przeze mnie najczęściej w pełnym zakresie obrotów gdyż nie jestem zwolennikiem powolnej jazdy. Poza tym w aucie zostały wymienione wszystkie przewody podciśnieniowe, filtry, czyszczony był kolektor ssący, EGR, intercooler. Zaworek N75 był sprawdzany przez mechanika więc podobno działa. Co do gruszki jakoś...
Witam, Posiadam skodę O1 2003 r. 1.9 tdi 110km (fabrycznie, tun na 130km) i po 230 tys. km. zajechała się turbina, więc ją zregenerowałem (dokładnie nie tą samą, swoją zostawiłem do naprawy a wziąłem na wymianę "taką samą" już zregenerowaną). Turbinę założyłem i okazuje się, że coś jest nie tak, a mianowicie: - turbina działa zupełnie inaczej - równo...
Witam, borykam się już ze znanym mi problemem w 1.9 TDI, którego doświadczyłem już kiedyś w octavii http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Aktualnie walczę z Audi A3 1.9 tdi 99r 90km silnik AGR. Vag pokazuje błąd 17965. Notlaufa łapie najczęściej na 4ce przy 3 tys. obrotów. Jak wiem w tym silniku nie ma turbiny ze zmienną geometrią więc...
Pabloo23 nie napisałeś jakie masz oznaczenie silnika ale jeśli masz taki sam elektrozawór N75 jaki zapodał na fotkach (at)marcom to masz turbinę ze zmienną geometrią łopatek i Twój problem jest natury czysto elektrycznej a naprawa polega na sprawdzeniu gniazdka oraz wtyczki przy tym elektrozaworze oraz wiązki przewodów elektrycznych idącej od niego...
Można zamiennie zastosować silnik o oznaczeniu AHF (110 KM), ALH (90 KM) oraz ostatecznie AGR (90 KM), wszystkie te silniki to identyczna konstrukcja, ostatni jednak ma zwykłą turbosprężarkę bez zmiennej geometrii, jeśli Twoja turbina nie ucierpiała to możesz zastosować silnik AGR i przełożyć do niego swoją turbinkę, jeśli Twoje turbo szlag trafił to...
Witam, auto z 2002roku. Przebieg 272tys km. Dawno nie zaglądane pod maskę bo min. czujnik temp wymieniłem na nowy. Jednak do rzeczy, auto przyjechało z zaspisanym błędem przeładowania turbiny i faktycznie właściel mówił że raz mu się zdarzyło w trasie przy wyprzedazaniu. I faktycznie gruszka od zmiennej geometri była uszkodzona, a sama sztanga lekko...
Witam, w aucie z tematu po 180 tys od nowści jeden właścicel na trasie rozleciało się turbo. Olejem nie zalało, jednak straciło całkowicie geometrię i na stronie wydechowej uleciało jeden "listek". Do rzeczy czy w tym silniku na coś specjalnie zwrócić uwagę przy wymianie. Węże dopływowe z olejem drożne bo to już sprawdziłem. Olej oczywiście nowy, filtry...
Na początek chcę dodać, że mam silnik TDI 1,9 ALH 90 KM. Już coś więcej się wyjaśniło. Teraz VAG pokazuje błąd 17965. W załączniku jest plik z logiem z programu VAG, o które proszono - czyli dla silnika z grupy 03 i 11. Z tym, że z powodu ograniczeń serwera tego forum ma rozszerzenie .txt zamiast .csv i składa z dwóch oryginalnych logów oddzielonych...
Panda albo Punto IIFL z 1.3 MultiJet, ma to 70KM i pali tyle co nic (ok 4l/100km w trasie). W lekkim nadwoziu ten silnik daje radę, a nie ma DPF, dwumasy ani turbiny o zmiennej geometrii. 1.9TDI-PD z lat 2006-2009 i początkowe 2.0TDI-PD to bardzo awaryjne i delikatne silniki. Chcesz trwałego i niezawodnego Diesla - szukaj Fiatowskiego 1.9JTD albo 1.3mJTD....
Witam. Przeszukałem wszystko co mogłem na necie ale nic nie znalazłem tzn nie znalazłem rozwiązania. Mój problem polega na tym że skoda octavia 1.9 tdi z 2000r 110 km kopci na biało i nierówno pracuje jak by jeden cylinder nie działał. Podczas jazdy silnik sam dostał obrotów i zapaliła się kontrolka od ładowania a potem zgasł silnik. Po odpaleniu zaczął...
Po pierwsze nie masz się co tak bać tych napraw, bo wcale nie są takie drogie. Używana turbina ze zmienną geometrią w dobrym stanie to wydatek ok 500zł. Wtryski CR BOSCHa zregenerujesz w cenie poniżej 2000zł. Licz, że raz na 300-350 tys. km będziesz musiał te rzeczy zrobić w JTD jak i w TDI, oczywiście jeździć to będzie znacznie dłużej, ale nie chcesz...
Też tak myślę. Kupić auto z najprostszym benzynowym silnikiem o pojemności 1.4, 8v i szybko przy twoich przebiegach się zwróci instalacja gazowa. Tylko trzeba porozmawiać z gazownikami na temat silnika, bo nie wszystkie konstrukcje się do tego nadają. Najlepiej żeby silnik miał hydrauliczną regulację zaworów i miał odporne zawory na podwyższoną temp....
Witam. Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem...
Próbuję tym jeździć jak normalnym samochodem, wrzucam bieg, cisnę, najpierw nie jedzie, potem jedzie jak jasna cholera ale krótko, gdzieś tak do 3500-4000 obrotów, potem znów nie jedzie i tylko hałasuje. To jakieś stare trupy musiały być. Turbiny VNT (o zmiennej geometrii) praktycznie zlikwidowały turbo-dziurę. Stare 1.9XUD czy X20DTL rzeczywiście...
Następnym razem daj opis błędu. Przydały by się logi dynamiczne z grupy 3, 8 i 11 ale problem na 99% w zacinającej się geometrii turbiny.
Witam. W grudniu wymienilem turbo i bylo ok.Turbina jest po regeneracji.Teraz silnik prawie nie reaguje na pedal gazu do polowy jego polozenia i do 1750-1800rpm.Po przekroczeniu tych obrotw dostaje kopa jak na 130 przystoi.Z poczadku myslalem ze lopatki zmiennej geometri doladowania sie zaciely ale rusza sie to bez problemu.Porozbieralem caly uklad...
geometria turbiny ustawienie geometria turbiny zmienna geometria turbiny
odblokowanie freebird ustawić mobil linux kompilacja
bateria termostatyczna bateria termostatyczna
IPCAM B-4 – które piny zewrzeć do resetu sprzętowego kamery? Lenovo IdeaPad S540 nie uruchamia się po zmianie BIOS – czarny ekran, BIOS Recovery, bad-flash