Ok, ale jak się zacina, to turbina i geometria do czyszczenia?
1.9 SDI to też bardzo dobre silniki, występują często w Octaviach, sama Octavia to też bardzo fajny samochód i mało gnijący jeśli nie powypadkowy no i jeśli ktoś jakkolwiek dbał 1.9 TDI dobry ale tylko w wersji bez zmiennej geometrii turbiny, bo to się zawsze zacina Pamiętaj, że silniki DI mają elektronicznie sterowaną pompę wtryskową (na szczęście...
jak sobie poradzić z tym problemem czyszczenie geometrii w turbinie lub gruszka uszkodzona. Standard ....
Pacjent Octavia 1.9 TDI ASV z 2004 roku o mocy 110 KM. Od dłuższego czasu turbo przeładowuje. Turbina była czyszczona około 2 tygodnie temu, rozebrana, geometria też. Proszę o pomoc, bo brak pomysłów. https://obrazki.elektroda.pl/4678322400_... https://obrazki.elektroda.pl/1127153600_...
Witam, jeśli Twój silnik posiada turbinę ze zmienną geometrią to prawdopodobnie z nią jest problem. Zapiekły się łopatki. Miałem podobny przypadek z silnikiem 1.9 105 KM BXE. Podczas przyspieszania, w okolicach 3000 obr/min sterownik odcinał turbinę i auto traciło moc. Zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika sprawiało, że na chwilę wszystko wracało...
Witam kilka dni temu do swojej skody założyłem zregenerowaną turbine wszystko zrobione,a więc pojechałem się przejechać a tutaj brak mocy auto z dołu jest mocne tak do 2tyś obrotów resztę słabnie po krótkiej diagnozie okazało się ze pompą vakum wytwarza za mało podciśnienia 0.3-0.4 a więc zamówiłem nową teraz po sprawdzeniu vakumetrem jest jakieś 0.8-0.9...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Obecnie silnik jest też ALH. Zdecydowałem jednak o pozostawieniu obecnej turbiny (stała geometria) ze względów finansowych serwisowych (w przyszłości). Czy buczenie ma związek z akumulatorem VAC? Z tego co widzę to mam połączone wszystko tak jak na schemacie (oczywiście out z N75 jest zaślepione).
Sprawdzałem ręcznie jak chodzi cięgno od zmiennej geometrii łopatek to moim zdaniem chodzi luźno. Jeżeli chodzi o pracę cięgna na biegu jałowym to też chodzi , tylko wszystko zależy jaki rzeczywiście to powinno mieć zakres ruchu.
Geometria w turbinie do czyszczenia.
Tu niby ok, dziwne że po odpięciu przepływomierza jedzie gorzej bo teoretycznie ECU powinien sobie postawić 850mg, czy po odpięciu przepływomierza auto kopci?. Do turbiny też można się lekko przyczepić, albo przycina geometrię albo coś nie tak że sterowaniem, ale tym bym się zajął później bo to nie jest przyczyną za niskich wskazań przepływomierza.
Odpaliłem octavię agr 90km turbina kkk bez zmiennej geometrii , silnik zaczął sam wchodzić na wysokie obroty więc wyłączyłem kluczyk i zgasł ,zastanawiając się co się stało (dwa dni wcześniej ustawiana dawka paliwa ) pomyślałem że coś z ustawieniem dawki więc podłączam komp.nastawnik ok. więc odpalam jeszcze raz i niestety dalej sam wchodzi na coraz...
Po tym jak na nowo go zapale wszystko wraca do normy. Co tutaj może być przyczyną? Uszkodzony N75. Nieszczelność w podciśnieniu. Zawalona nagarem geometria w turbinie.
Gruchy nie rozbierzesz (bez uszkadzania jej łączenia) bo jej dwa elementy są łączone poprzez zaprasowanie kołnierza je łączącego, trzeba gruchę dokupić osobno, są dostępne na aukcjach - nie rzadko właśnie one powodują niemożność ruszenia łopatkami zmiennej geometrii mimo prawidłowo pracującej zmiennej geometrii w turbinie.
Sprawdź podciśnienia w układzie sterowania turbiną. Po zdjęciu któregokolwiek wężyka powinieneś usłyszeć syknięcie - zassanie powietrza do układu. Jeśli tak będzie to jest OK i trzeba szukać dalej. Jeśli tak nie będzie to mogła się któraś z końcówek węży podciśnieniowych zużyć/złamać albo któryś wężyk przetrzeć. Jeśli nie ma podciśnienia nie będzie...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
W wężyk jak już coś to nie dmuchaj tylko zaciągaj ustami wtedy gruszka powinna ciągnąć sztangę zmiennej geometrii. Tak możesz sprawdzić szczelność gruszki. Tak samo możesz ale w twoim przypadku bardziej z kanału sprawdzić. tj. jedna osoba w kanale patrzy na sztangę gruszki, druga uruchamia silnik, osoba w kanale obserwuje czy po uruchomieniu silnika...
Odpowiedzi masz w temacie, zawór, podciśnienia, gruszka, albo zapieczona geometria.
Witam, auto z 2002roku. Przebieg 272tys km. Dawno nie zaglądane pod maskę bo min. czujnik temp wymieniłem na nowy. Jednak do rzeczy, auto przyjechało z zaspisanym błędem przeładowania turbiny i faktycznie właściel mówił że raz mu się zdarzyło w trasie przy wyprzedazaniu. I faktycznie gruszka od zmiennej geometri była uszkodzona, a sama sztanga lekko...
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
Na początek chcę dodać, że mam silnik TDI 1,9 ALH 90 KM. Już coś więcej się wyjaśniło. Teraz VAG pokazuje błąd 17965. W załączniku jest plik z logiem z programu VAG, o które proszono - czyli dla silnika z grupy 03 i 11. Z tym, że z powodu ograniczeń serwera tego forum ma rozszerzenie .txt zamiast .csv i składa z dwóch oryginalnych logów oddzielonych...
jeśli masz niedoładowanie to wymień wężyki podciśnienia począwszy od tego idącego od turbiny do N75 jak i trzeba sprawdzić np. ręczną pompką podciśnienia czy grucha (puszka siłownika podciśnienia) przy turbinie nie jest dziurawa i czy maleje podciśnienie na niej - jeśli tak - wymienić na nową, wizualnie wężyków na szczelność nie sprawdzisz bo są w oplocie...
Witam, w aucie z tematu po 180 tys od nowści jeden właścicel na trasie rozleciało się turbo. Olejem nie zalało, jednak straciło całkowicie geometrię i na stronie wydechowej uleciało jeden "listek". Do rzeczy czy w tym silniku na coś specjalnie zwrócić uwagę przy wymianie. Węże dopływowe z olejem drożne bo to już sprawdziłem. Olej oczywiście nowy, filtry...
livid , Twoim problemem nie jest N109, w Twoim przypadku jest trochę :D więcej możliwości, na początek znowu się powtórzę i zaproponuję - diagnoza Vagiem - tylko to jest najrozsądniejsze - chyba, że wolisz zamiast 50 (lub mniej złotych za diagnozę) wydać na "kontrolną" diagnostykę metodą prób i błędów (wymiana łańcuszkiem kolejnych podzespołów). A...
Zaczynając od początku. Auto użytkowane jest przeze mnie najczęściej w pełnym zakresie obrotów gdyż nie jestem zwolennikiem powolnej jazdy. Poza tym w aucie zostały wymienione wszystkie przewody podciśnieniowe, filtry, czyszczony był kolektor ssący, EGR, intercooler. Zaworek N75 był sprawdzany przez mechanika więc podobno działa. Co do gruszki jakoś...
Panda albo Punto IIFL z 1.3 MultiJet, ma to 70KM i pali tyle co nic (ok 4l/100km w trasie). W lekkim nadwoziu ten silnik daje radę, a nie ma DPF, dwumasy ani turbiny o zmiennej geometrii. 1.9TDI-PD z lat 2006-2009 i początkowe 2.0TDI-PD to bardzo awaryjne i delikatne silniki. Chcesz trwałego i niezawodnego Diesla - szukaj Fiatowskiego 1.9JTD albo 1.3mJTD....
Witam, Posiadam skodę O1 2003 r. 1.9 tdi 110km (fabrycznie, tun na 130km) i po 230 tys. km. zajechała się turbina, więc ją zregenerowałem (dokładnie nie tą samą, swoją zostawiłem do naprawy a wziąłem na wymianę "taką samą" już zregenerowaną). Turbinę założyłem i okazuje się, że coś jest nie tak, a mianowicie: - turbina działa zupełnie inaczej - równo...
Najprawdopodobniej zacinajace się łopatki zmiennej geometrii ale sprawdź podcisnienie sterujące grucha. Hamulec nozny działa dobrze.? Nie jest twardy
samochód dał tyle w kość że poszedł na jakiś czas na bok odpocząć. winna okazała się być turbina która pompowała takie ciśnienie ze podpierało zawory. okazało się ze pokrzywiło zmienną geometrie i turbina z podłączony podciśnieniem do gruchy czy bez dawała do oporu. i o dziwo nie wywalało błędu przeładowania
Proszę tu masz chyba w miarę opisane co sprawdzić http://obrazki.elektroda.net/49_11806754... Mozliwe przyczyny: - zawor N75 jezeli jest turbina ze zmienna geometria to: - zapieczone kierownice - mieszek Mam nadzieję że mnie nie podsumujesz jak ostatnio z wężykami. Pozdrawiam jka
Nie,moja skrzynka wyglada inaczej.Jezeli wchodzil Tobie w tryb awaryjny to moze turbo przeladowuje.Mialem taki przypadek w 2.0 tdi BSY.Geometria w turbinie byla zapieczona.U siebie wszystko co moglem to juz sprawdzilem,nie mam pomyslu.Moze zainwestuje w nastepna przepustnice ale jaki sens skoro ona pracuje poprawnie.
Następnym razem daj opis błędu. Przydały by się logi dynamiczne z grupy 3, 8 i 11 ale problem na 99% w zacinającej się geometrii turbiny.
Witam, borykam się już ze znanym mi problemem w 1.9 TDI, którego doświadczyłem już kiedyś w octavii http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Aktualnie walczę z Audi A3 1.9 tdi 99r 90km silnik AGR. Vag pokazuje błąd 17965. Notlaufa łapie najczęściej na 4ce przy 3 tys. obrotów. Jak wiem w tym silniku nie ma turbiny ze zmienną geometrią więc...
Bardzo prawdopodobne, że została rozregulowana dźwignia siłownika podciśnieniowego sterującego kątem nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbiny (jak sugeruje to esso1972) lub też siłownik został wymieniony na nowy i niewyregulowany, dysponując Vagiem możesz sobie podejrzeć parametry pracy silnika, proponuję zatem wykonać logi dynamiczne grup 003,...
Kierownica nadal sie porusza, a nie ma reakcji na cisnieniu. Moc ma dalej jak mial wszystko jest OKi poza tym testem. Pozdrawiam. jest to test na wolnych obrotach więc ciśnienie doładowania będzie się zmieniać tylko w malutkim zakresie gdyż brak jest dynamiki gazów spalinowych aby napędzić wirnik turbiny by osiągnąć wyższe ciśnienie, ten test ma mieć...
Witam Nie widzę logów z ciśnieniem doładowania zapodaj jak możesz, ale na 99% to turbina, zawór sterujący lub jeśli wszystko ok to czujnik doładowania wczoraj wymieniałem turbinę w Octavii 1.9 tdi, posprawdzałem wszystko i padło na turbinę, a kilka tygodni temu wymieniałem w megance objawy takie same jak piszesz i błąd podobny coś tam o przeładowaniu...
Pabloo23 nie napisałeś jakie masz oznaczenie silnika ale jeśli masz taki sam elektrozawór N75 jaki zapodał na fotkach (at)marcom to masz turbinę ze zmienną geometrią łopatek i Twój problem jest natury czysto elektrycznej a naprawa polega na sprawdzeniu gniazdka oraz wtyczki przy tym elektrozaworze oraz wiązki przewodów elektrycznych idącej od niego...
Próbuję tym jeździć jak normalnym samochodem, wrzucam bieg, cisnę, najpierw nie jedzie, potem jedzie jak jasna cholera ale krótko, gdzieś tak do 3500-4000 obrotów, potem znów nie jedzie i tylko hałasuje. To jakieś stare trupy musiały być. Turbiny VNT (o zmiennej geometrii) praktycznie zlikwidowały turbo-dziurę. Stare 1.9XUD czy X20DTL rzeczywiście...
Witam. Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem...
geometria turbiny ustawienie geometria turbiny zmienna geometria turbiny
fujitsu siemens wymiana procesora piece ekogroszek ustawienia hyundai wentylator chłodnicy
schemat pilota creative inspire schemat pilota creative inspire p5800
Sygnał ciśnienia oleju w mini koparce Capilar - przyczyny i rozwiązania Resetowanie suszarki Miele T1 - instrukcje i porady