Dziękuję bardzo Gerri.
Dzięki Gerri.
Gerri. Poszło na PRV.
gerri wielkie dzięki
Wzorowo opisany post, długo takiego nie widziałem .... myślę że Kolega Gerri chętnie pomoże :)
Dzięki Gerri za podpowiedz.
Kolego Gerri, Czy masz jakiś schemat połączenia tej magistrali? Żółty, niebieski i brązowy kabelek.
Dziękuję za podpowiedzi Gerri miałeś rację.
Koledzy bardzo proszę o poradę. Nie ukrywam, że najbardziej liczę na kolegów Gerriego i Bodka.
A z oświetleniem z tyłu wszystko OK? Dodano po 13 HM odpowiada chyba za oświetlenie. Zapytaj kolegi Gerri on jest opcykany w Mercedesach.
Gerri, kolega "agel" darmowego translatora opanował. :)
Gdybyś przy zakładaniu tematu podał numer WDB pewnie do dzisiejszego dnia miałbyś miejsce zamontowania czujnika podane na tacy, łącznie z numerami pinów na kostkach pod maską. :) Kolega Gerri wielokrotnie zwraca na to uwagę w swoich odpowiedziach. Actros Actrosowi nierówny.
Nauczanie faktycznie jest lekiem samo w sobie i kolega Gerri jest naprawdę specem jakich mało :)
Witam.Kolega Gerri jak i Bodek434 trafili w dziesiątke.Przyczyną byl niedrożny doplyw do dyfuzora i do wtryskiwacza.Wielkie dzięki za pomoc.
Wielkie podziękowania dla kolegi (at)Gerri. Twoja diagnoza była w 100% trafna. Tak jak napisałeś, przetarty przewód czarno-niebiesko-fioletowy w wiązce na silniku w pobliżu alternatora. Jeszcze raz serdecznie dziękuję za pomoc.
Hehe. Gerri, punkt za spostrzegawczość. :) Temat przewodni o Actrosie to i ja rady do Actrosa. A tu kolega się wpiął z Atego. Szybkie czytanie się czasem mści. :(
Gerri, wydaje mi się że moduł to tylko sterowanie elektroniczne. Powietrze na odpowietrzniku to kwestia chyba tylko jakiegoś uszkodzenia lub braku uszczelnienia. Zawory są w nim zamocowane bo nimi steruje. Wydaje mi się, że gdyby przytrzymać zaworki w ich gniazdach na skrzyni to powinno być też szczelnie. ??
dz Gerri za podpowiedzi dzisiaj przyjeżdża chłopak i będziemy diałali
Informacje od serwisu- do wymiany uszczelnienia na tłoku, czyli dwa oringi, gruby pierścień oraz siłownik, co wygląda jak dekiel. Nie będę żałował i zainwestuję w ten siłownik, ale po tym co napisałeś Gerri, wydaję mi się, że uszczelniacze i pierścień zalatwiłyby temat.
Jak zwykle GERRI pomogl. Przetarte kable na wiazce przy alternatorze.
Dzieki bardzo Gerri ;) Znalazlem kawalek za trojnikiem tak jak napisales :) Udalo sie do niego dobrac na podniesionym kiprze :D
Gerri, serdeczne dzięki za Informację w sprawie Actrosa 2540 z 99r. Miałbym jeszcze dodatkowe pytanie, gdzie szukać tego czujnika położenia wału KORBOWEGO ? Z góry dzięki za podpowiedź. Jurek1960
w tym aucie masz 2 elektrozawory, jeden od ham.wydechowego, drugi od dekompresyjnego, nie powiem Ci dokladnie ktory gdzie jest, ale moge to sprawdzic jutro jak chcesz. Dodano po 2 może polegać w Actrosie tylko na odcięciu paliwa bzdura, nie wprowadzaj ludzi w blad, nie ma czegos takiego w actrosie!
Kolego Gerri, ile takich przypadków widziałeś, że już wiesz, że nic nie upaliło to zwarcie, moduły lubią się tam zjarać.
Dzięki Gerri. A powiedz mi czy jak połączyłem przewod can to muszę kompem zkasowac błąd?, czy to się samo kasuje a jest kolejny babol?
(at)Gerri U mnie wygląda to tak pod maską. Rozumiem ,że zaraz jest skrzynka bezpiecznik ta w nogach? Czyli czerwony to jednak gruby kabel.
Gerri wcześniej podawał właściwy opis 970C07- gotowość czujnika nox za katalizatorem A70 nie została osiągnięta w założonym czasie. A70 to czujnik z czarną wtyczką.
Ciężka sprawa dokładnie tak jak pisze Gerri, padła bateria i po odłączeniu akumulatorów pamięć ram po prostu znikła. Tachograf do wymiany.
A te rozkazy przychodzą po kabelkach z przełączników (dyskretne) - czy poprzez CAN z zabudowy? Sygnały przychodzą na piny PSMa, zabudowa nie posiada CANu. Logika dodatnia (+24V).
Sprzęgło jest nauczone? To najpowszechniejsza przyczyna niedziałającego tempomatu i hamulca silnikowego. Mam problem z nauczaniem - błąd GS 32.
Nie wiem jak wygląda Twój modulator pęknięta obudowa owszem a czy ucieka powietrze?? Teoretycznie już po wymianie samego czujnika ABS powinno być ok. Czujnik zużycia okładzin nie wprowadza układu z tryb redudantny. Gerri modulator został zakwalifikowany do wymiany pewnie przez pękniecie.
Gerri HM odpowiada za pracę lamp tylnych. GM za naczepę. W GM wyłączyłem monitorowanie błędów oświetlenia naczepy z wyjątkiem migaczy.
Zgadza się. STOP to ostrzeżenie, że ciśnienie powietrza jest za niskie do jazdy (nie odpuszczone hamulce, możliwość ich zablokowania przy zahamowaniu). Po całkowitym napełnieniu zbiorników powietrzem (czyli po zadziałaniu "zbijaka" w osuszaczu) zapalenie się takiej informacji przy odpuszczeniu ręcznego może oznaczać: - za małą pojemność zbiorników powietrza...
Nieprawda. Modulator tylnej osi nie załącza świateł stopu. Gerri, ale spotkałeś się z tym, że przy awarii dwóch czujników prędkości obrotowej koła zapala się stop?
Gerri podrzuc czy dobrze dobijam 1.3bara po wymianie filtra bo troche mnie trapi to 3.5 bara - nigdy nie było problemu kilka atego i nascie sztuk actros.
Po podlączeniu Star Diagnose czesc swiatel mozna sparametryzowac na LED-owe Przy najbliższej okazji sprawdzę i dam znać. A możesz powiedzieć gdzie to mogę sparametryzować? W Dostosowanich?
możesz go nabić zwykłą pompką ręczną lub nożną Niech kolega nie pyta/pisze w wielu tematach o tym samym.
Dziękuję, Gerri, serdecznie. Jak zawsze można na Ciebie liczyć. Zdemontowaliśmy całą deskę. Zawór rozprężny wymieniony, ciśnienie na zegarach bije do 12 barów. Chłodzi, aczkolwiek co jakiś czas na chwilę puści ciepłe powietrze z kratek. Więc tak jak mówisz, zawór ogrzewania nie domyka prawdopodobnie, tyle że to już trzeci zawór od ogrzewania w tym aucie,...
nie no, cuda nieziemskie, dzisiaj GS23. Dodano po 42 Kolego Gerri, czy moógłbyś jeszcze na szybko pomóc ? Mozliwe ze trafił się większy trop, pojawiły się asystujące błędy BS 1 5443 FR 03130
Samochód jest z 2013 roku Jak z 2013 to nie jest Actros MP3 Zdecyduj się, bo najnowszy Actros ma całkowicie inne sterowanie sprzęgła niż poprzedni model. Mam na kanale takiego szarosrebrnego mesia wdb9340321L904338 z przebiegiem 198.000km i chyba jest duużo młodszy ;p Z datą produkcji sterownika chodziło o serię strownikow z zimnymi lutami wycofanych...
Czytalem tutaj o tym i co trzeba wymienic kasete na silniku? Dodano po 1 Gerri jak miales juz z tym do czynienia to napisz co z tym zrobic czy tez nic nie robic? Udalo komus sie to naprawic? I w jaki sposób?
Gerri wiec co mozna w tym temacie zrobic ? Duzo jezdze i gdy stane na pauze to kabina jest jeszcze nagrzana. Ale po paru godzinach juz jest zimno. Pomóż.... :cry:
temat kodu błędu do Mercedesa Actrosa: Rada na przyszłość kolego: podawaj trochę więcej szczegółów auta. Actros jest klepany od dwudziestu lat, był kilkakrotnie całkowicie zmieniany, po drogach jeździ kilkaset różnych modeli i wykonań. A ty napiszesz "Actros" i chcesz szczegółowej odpowiedzi. Nawet minimum w postaci rocznika ci się podać nie chciało......
I się wyjaśniło: co do wisco to okazało się, że w jednym miejscu przewody były przetarte i dlatego pojawiały się takie błędy, niestety trzeba było je wymienić. A AdBlue zostało skasowane i już się więcej nie pojawiło, czyli chyba błąd był kiedyś i już więcej się nie pojawiał. Dzięki Gerri i Serwis_gh za pomoc Pozdrawiam
Jaltest nie jest do Mercedesa. W związku z tym pytanie: czy Texa lepiej sobie radzi? Bo stoję przed wyborem jak pewnie wielu i po przeczytaniu wszystkich postów dalej nie mam pojęcia co lepsze. Wiem, trzeba mieć Mancatsa, Star diagnosis itd., ale to nie na tym etapie. Może ktoś ma doświadczenie z Jaltestem i Texą, co kupić do aut poza Scanią? Głównie...
A coś na temat można ? :) Nikt nie będzie się starać o diagnozę poza Gerrim ? Dodam że z ostatnich rozmów z kierowcą wynika że 5 jednak włazi ale sprzęgło potwierdzające bieg musi kilka razy "sapnąć" żeby wstrzeliła się 5.
Gerri, dziękuję za podpowiedź. Auto z 2015 roku, odkręcę czujnik z tyłu przy ramie, ze względu na łatwiejszy dostęp i sprawdzę po numerze części oraz po błędach, które pojawią się po odpięciu.
Najlepiej jakby ludzie, którzy potrafią kierować kierowali pojazdem a ci, którzy potrafią naprawiać samochody - naprawiali samochody... Wracając do tematu to masz gdzieś przerwę między głównymi bezpiecznikami a kabiną. Musisz prześledzić wiązkę od skrzynki z bezpiecznikami za kabiną, po ramie, aż po złącza modułu SAM. Kolega Gerri na pewno ma wiedzę...
Dziękuję za odpowiedź i pomoc Gerri. W takim razie z czystym sumieniem składam broń. Jak tylko autko skończy zakontraktowaną robotę (za ok. 3-4 tygodnie) to skieruje je do serwisu Mercedesa. Rezultatami naprawy na pewno się podzielę. Pozdrawiam!
Naprawdę to zrobili? Tak. A co do tego przekraczania kluczyka to przekrecam poprawnie czasami za drugim razem zaskoczy i zapali A czasem nawet za dwudziestym nie chce. A co z transponderem w kluczyku mógłby się zepsuć że traci sygnał czy coś?
Po zaciągnięciu do serwisu A wiesz, że w tym aucie można uruchomić z kierownicy biegi awaryjne? Oczywiście nie w każdym przypadku, ale warto na początek to sprawdzić. Jeżeli z kierownicy sie nie da, to jeszcze można wrzucić bieg bezpośrednio (mechanicznie) na skrzyni przy pomocy takiego smerfnego narzędzia. Tak wiem ale z kierownicy się nie dało a...
Nie wiadomo czy to jest przystawka zamontowana fabrycznie (oryginalna), czy to jakaś dołożona, jaki to typ skrzyni biegów, czy jest wysterowana z modułu PSM czy z modułu "Grundmodul" (chyba wtedy takie coś było w "jedynce"), czy zabudowa HDS jest fabryczna czy auto wyszło z fabryki jako podwozie do zabudowy - tak w zasadzie to nic nie wiadomo... A...
Gerri. Z elektryką mam styczność ale w osobówkach, lutownicę umiem w ręce trzymać :oops: Więc sprawa wygląda następująco. Dobrałem się już do centralki w drzwiach. Myślałem że uda mi się jakoś zasterować centralny ale mi to nie wychodzi. Centralkę na 24v kupiłem, na 12v alarm też posiadam myślałem żeby ew. przez przetwornice go podłączyć. jeszcze myślałem...
Gerri To już wolę pojechać na serwis, jak eksperymentować ;) Może akurat jak trafię to będzie działało, a jak nie to... wolę nie myśleć.. Wymiana choćby 2 poduszek nie należy do największych przyjemności.
Zalukaj na to: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Roboty nie ma dużo, a opis podobny. Wiec ten temat już zrobiony przypchany jeden kanał w rurce venturiego.Póki co problemu w komputerze nie pokazuje.Został jeden problem auto nie pobiera adblue albo śladowe ilości.Do weryfikacji pompka lub filtr.
Nieszczelność tez będzie powodować "pompowanie" Dziękuję za podpowiedzi , ale w parametrach(odczytach) rzeczywistych wartości rosną tak jak by samochód się podnosił i wówczas upuszcza powietrze i po chwili odczytuje że jest za nisko i wraca do poziomu. Nawet bywa że odczyty tak idą do góry że opuści sie do samej ramy wieć nieszczelność to raczej nie...
Czujnik B3 ma numerację błędów; 51** Na błąd 8091 dał odpowiedź kolega Gerri. Oczywiście możecie mieć własne zdanie :) i panaceum na wszystko; Nauczanie! Czasem skrzynia z wysypanymi trybami też nauczanie przechodzi, do czasu aż wał napędowy na asfalt nie spadnie, razem z przekładnią. :)
Szczerze mówiąc ja nie mam żadnego konkretnego pomysłu. Jeżeli sprężarka była robiona 2 krotnie, to jest małe prawdopodobieństwo że dalej jest uszkodzona. Dodatkowo z mercedesami mam mało do czynienia. Rady mam dwie, po pierwsze podaj nr VIN koledzie "Gerri" i poproś go o radę, gdzie szukać. Po drugie zorientuj się co w samochodzie jest jeszcze chłodzone...
Gerri Napisałem, że chodzi o czas UTC. Czas UTC można skorygować raz w tygodniu maksymalnie o +/- 1 minutę. Większe poprawki mogą wprowadzać tylko autoryzowane stacje obsługi. Jeżeli odchylenie wyświetlanego czasu UTC przekracza 20 minut, to trzeba zrobić kalibrację. U mnie różnica to 15 minut, chciałbym to przestawić w polecanym warsztacie.
Witam, tekst archiwalny ale spróbuję odświeżyć, mercedes 1827 przed Actrosem, rok 95, VIN WDB 652 ... kody odczytane z wyświetlacza zielonego nad licznikiem i tachografem, ABS 01F194 02F190 02F108 ENR 01F104 02F140 03F141 04F142 05F144 06F146 FMR 01F035 02F040 03F100 04F105 05F115 06F175 EDC 01F050 trochę tego jest ale auto ciągle jeździ i jest w niezłym...
Gerri jesteś wielki,dzięki bardzo za odpowidż. Czy FrontModuł to jest to? Po podniesieniu kabiny znajduje się przed kołem prawym. http://obrazki.elektroda.pl/8505590400_1... ,a tak to wygląda od strony wtyczek. http://obrazki.elektroda.pl/1591167600_1... To jest nr. http://obrazki.elektroda.pl/4983202900_1...
dzięki GERRI za wytłumaczenie. Wnioskuje z tego że zmiana przystawki nic nie da. A może domyslasz sie co sie może dziać temu pojazdowi? bo ja nie jestem ekspertem, ba nawet nie wiele wiem o autach będąc szczerym, ale wydaje mi sie że problem leży po stronie tej całej elektryki i sterowania. Bo gdyby problem był w hydraulice, to przecież nie dało by...
Dziękuję za odpowiedź kolego Gerri :) Odpowietrzniki przedmuchiwałem osobiście. Zamarznięta woda odpada, samochód zatankowany na hali w sobotę, do wtorku stał w temperaturze ok. +10 stopni. Stawiam na nadciśnienie z prostego powodu. Lewy zbiornik zasysa paliwo do silnika. Zbiorniki nie zostały zatankowane do pełna, było ok. 350 litrów w każdym. Po 30km...
Witam Panowie. Piszę po raz pierwszy i z góry przepraszam jeśli coś pokręcę;-) Niby wszędzie sprawdzałem i podobnego postu nie znalazłem. Może ktoś (szczególnie liczę na Kolegę Gerri'ego) pomoże mi rozszyfrować błędy: FMR 3533 FSS 1211 EPB 4340 Actros 2540 (3 osie, skrzynia) 1997 rok.
Tak wiem ale wyświetla mi że muszę mieć jakiś zewnętrzny nośnik z danymi Taki komunikat wyświetla się rzeczywiście w przypadku braku kontaktu on-line. Zamiast przesyłu danych w czasie rzeczywistym wysyła się do Mercedesa plik który jest przerabiany w ichniej komórce i odsyłany spowrotem. Tak się dzieje w różnych przypadkach i niekoniecznie kojarzę...
Dzień dobry, pacjent to wdb9533041k337991. Na wstępie zaznaczam, że przegrzebałem forum i jest kilka tematów zbliżonych, aczkolwiek im bardziej je "studiuję" tym głupszy jestem. Otóż auto zaraz po odpaleniu wrzuca wszystkie biegi, ale po ruszeniu od razu przechodzi w tryb awaryjny. W jednym wątku kolega Piotr Budzowski oraz Gerri podali informacje na...
po drodze są jeszcze przekaźniki od zmiany kierunku obrotów. To znaczy w jakim sensie? Najpierw wycieraczki sobie idą „prawo lewo prawo lewo” a za chwile „lewo prawo lewo prawo”? Po czym kierowca poznaje, w która stronę kręci się silniczek? Nie wiem o czym za bardzo mówisz. Przecież wycieraczki są wyzwalane i muszą wrócić. Za...
Witam serdecznie. Podepnę się do tematu ale z innym problemem. W Actrosie kumpla padł moduł wtrysku mocznika (A 000 140 05 39). Udało mi się zdobyć używany moduł ale o numerze A 000 140 01 39. Pytanie czy można zamienić te jednostki bo na czujnikach ciśnienia płynu i powietrza wkręconych w te moduły są różne numery (powietrze odpowiednio 0051532428...
Witam Panowie, Temat skrętnej osi został dzisiaj rozwiązany. Oś w tej chwili skręca i działa tak jak powinna. Ale ogólnie jest to bardzo ciekawy przypadek: Tak jak pisałem wcześniej wymieniłem czujnik B95 i po wymianie czujnika oś przestała w ogóle skręcać i pojawiła się w/w kontrolka. Głowiłem się nad tym 3 dni konsultując owy przypadek z kolegą, który...
posty gerri mercedes gerri gerri mercedes
spalić przekaźnik sprawdzić poziomować światła huawei b2368 agregacja
corolla obroty kuchnia indesit k3g21
Tryb letni i zimowy w pilarce Makita DCS 33 - jak działa? Windows 10 zawiesza się przy odtwarzaniu wideo z dekodera