Wielkie dzięki dla Gerri i Serwis_gh, żałuję że nie mam tu przycisków "pomógł" ale może będzie to czytał autor postu Smilox i w moim imieniu naciśnie dla Was taki przycisk, o co serdecznie Go proszę, a Wam jeszcze raz serdecznie dziękuję.
Dziękuję bardzo za odpowiedź, już lecę tego szukać :-) Dodano po 4 Wygląda na to , że to dobry trop ,ale nie chcę chwalić dnia przed zachodem :-). Jak naprawię ten kabel, to napiszę jak się sprawy mają. Na tą chwilę już dziękuję za podpowiedź. . Dodano po 5 Chyba mogę już napisać, że Gerri trafił w dziesiątkę. Ten cienki kabel, przykręcony razem z...
gerri wielkie dzięki
Wzorowo opisany post, długo takiego nie widziałem .... myślę że Kolega Gerri chętnie pomoże :)
Witam.Kolega Gerri jak i Bodek434 trafili w dziesiątke.Przyczyną byl niedrożny doplyw do dyfuzora i do wtryskiwacza.Wielkie dzięki za pomoc.
Gdybyś przy zakładaniu tematu podał numer WDB pewnie do dzisiejszego dnia miałbyś miejsce zamontowania czujnika podane na tacy, łącznie z numerami pinów na kostkach pod maską. :) Kolega Gerri wielokrotnie zwraca na to uwagę w swoich odpowiedziach. Actros Actrosowi nierówny.
Dziękuję za podpowiedzi Gerri miałeś rację.
Gerri wcześniej podawał właściwy opis 970C07- gotowość czujnika nox za katalizatorem A70 nie została osiągnięta w założonym czasie. A70 to czujnik z czarną wtyczką.
Jak zwykle GERRI pomogl. Przetarte kable na wiazce przy alternatorze.
Dzięki Gerri za podpowiedz.
Dzieki bardzo Gerri ;) Znalazlem kawalek za trojnikiem tak jak napisales :) Udalo sie do niego dobrac na podniesionym kiprze :D
A z oświetleniem z tyłu wszystko OK? Dodano po 13 HM odpowiada chyba za oświetlenie. Zapytaj kolegi Gerri on jest opcykany w Mercedesach.
Czytalem tutaj o tym i co trzeba wymienic kasete na silniku? Dodano po 1 Gerri jak miales juz z tym do czynienia to napisz co z tym zrobic czy tez nic nie robic? Udalo komus sie to naprawic? I w jaki sposób?
Nauczanie faktycznie jest lekiem samo w sobie i kolega Gerri jest naprawdę specem jakich mało :)
Dziękuję za odpowiedź kolego Gerri :) Odpowietrzniki przedmuchiwałem osobiście. Zamarznięta woda odpada, samochód zatankowany na hali w sobotę, do wtorku stał w temperaturze ok. +10 stopni. Stawiam na nadciśnienie z prostego powodu. Lewy zbiornik zasysa paliwo do silnika. Zbiorniki nie zostały zatankowane do pełna, było ok. 350 litrów w każdym. Po 30km...
Gerri HM odpowiada za pracę lamp tylnych. GM za naczepę. W GM wyłączyłem monitorowanie błędów oświetlenia naczepy z wyjątkiem migaczy.
Najlepiej jakby ludzie, którzy potrafią kierować kierowali pojazdem a ci, którzy potrafią naprawiać samochody - naprawiali samochody... Wracając do tematu to masz gdzieś przerwę między głównymi bezpiecznikami a kabiną. Musisz prześledzić wiązkę od skrzynki z bezpiecznikami za kabiną, po ramie, aż po złącza modułu SAM. Kolega Gerri na pewno ma wiedzę...
Zgadza się. STOP to ostrzeżenie, że ciśnienie powietrza jest za niskie do jazdy (nie odpuszczone hamulce, możliwość ich zablokowania przy zahamowaniu). Po całkowitym napełnieniu zbiorników powietrzem (czyli po zadziałaniu "zbijaka" w osuszaczu) zapalenie się takiej informacji przy odpuszczeniu ręcznego może oznaczać: - za małą pojemność zbiorników powietrza...
Dziekuję kolego Gerri na pewno sprawdzę te dwie opcje. Skłaniam się do tej pierwszej - połamane kable - bo podobno czasami daje się przejść na te połówki ( sporadycznie).
Nie wiem jak wygląda Twój modulator pęknięta obudowa owszem a czy ucieka powietrze?? Teoretycznie już po wymianie samego czujnika ABS powinno być ok. Czujnik zużycia okładzin nie wprowadza układu z tryb redudantny. Gerri modulator został zakwalifikowany do wymiany pewnie przez pękniecie.
Gerri jesteś wielki,dzięki bardzo za odpowidż. Czy FrontModuł to jest to? Po podniesieniu kabiny znajduje się przed kołem prawym. http://obrazki.elektroda.pl/8505590400_1... ,a tak to wygląda od strony wtyczek. http://obrazki.elektroda.pl/1591167600_1... To jest nr. http://obrazki.elektroda.pl/4983202900_1...
Gerri wiec co mozna w tym temacie zrobic ? Duzo jezdze i gdy stane na pauze to kabina jest jeszcze nagrzana. Ale po paru godzinach juz jest zimno. Pomóż.... :cry:
Dzień dobry, pacjent to wdb9533041k337991. Na wstępie zaznaczam, że przegrzebałem forum i jest kilka tematów zbliżonych, aczkolwiek im bardziej je "studiuję" tym głupszy jestem. Otóż auto zaraz po odpaleniu wrzuca wszystkie biegi, ale po ruszeniu od razu przechodzi w tryb awaryjny. W jednym wątku kolega Piotr Budzowski oraz Gerri podali informacje na...
I się wyjaśniło: co do wisco to okazało się, że w jednym miejscu przewody były przetarte i dlatego pojawiały się takie błędy, niestety trzeba było je wymienić. A AdBlue zostało skasowane i już się więcej nie pojawiło, czyli chyba błąd był kiedyś i już więcej się nie pojawiał. Dzięki Gerri i Serwis_gh za pomoc Pozdrawiam
dzięki GERRI za wytłumaczenie. Wnioskuje z tego że zmiana przystawki nic nie da. A może domyslasz sie co sie może dziać temu pojazdowi? bo ja nie jestem ekspertem, ba nawet nie wiele wiem o autach będąc szczerym, ale wydaje mi sie że problem leży po stronie tej całej elektryki i sterowania. Bo gdyby problem był w hydraulice, to przecież nie dało by...
Witam serdecznie. Podepnę się do tematu ale z innym problemem. W Actrosie kumpla padł moduł wtrysku mocznika (A 000 140 05 39). Udało mi się zdobyć używany moduł ale o numerze A 000 140 01 39. Pytanie czy można zamienić te jednostki bo na czujnikach ciśnienia płynu i powietrza wkręconych w te moduły są różne numery (powietrze odpowiednio 0051532428...
Dzięki Gerri.
Gerri. Poszło na PRV.
Kolego Gerri, Czy masz jakiś schemat połączenia tej magistrali? Żółty, niebieski i brązowy kabelek.
Gerri, wydaje mi się że moduł to tylko sterowanie elektroniczne. Powietrze na odpowietrzniku to kwestia chyba tylko jakiegoś uszkodzenia lub braku uszczelnienia. Zawory są w nim zamocowane bo nimi steruje. Wydaje mi się, że gdyby przytrzymać zaworki w ich gniazdach na skrzyni to powinno być też szczelnie. ??
Wielkie podziękowania dla kolegi (at)Gerri. Twoja diagnoza była w 100% trafna. Tak jak napisałeś, przetarty przewód czarno-niebiesko-fioletowy w wiązce na silniku w pobliżu alternatora. Jeszcze raz serdecznie dziękuję za pomoc.
Gerri, kolega "agel" darmowego translatora opanował. :)
Witam Panowie. Piszę po raz pierwszy i z góry przepraszam jeśli coś pokręcę;-) Niby wszędzie sprawdzałem i podobnego postu nie znalazłem. Może ktoś (szczególnie liczę na Kolegę Gerri'ego) pomoże mi rozszyfrować błędy: FMR 3533 FSS 1211 EPB 4340 Actros 2540 (3 osie, skrzynia) 1997 rok.
dz Gerri za podpowiedzi dzisiaj przyjeżdża chłopak i będziemy diałali
Dzięki Gerri. A powiedz mi czy jak połączyłem przewod can to muszę kompem zkasowac błąd?, czy to się samo kasuje a jest kolejny babol?
A te rozkazy przychodzą po kabelkach z przełączników (dyskretne) - czy poprzez CAN z zabudowy? Sygnały przychodzą na piny PSMa, zabudowa nie posiada CANu. Logika dodatnia (+24V).
Kolego Gerri, ile takich przypadków widziałeś, że już wiesz, że nic nie upaliło to zwarcie, moduły lubią się tam zjarać.
Sprzęgło jest nauczone? To najpowszechniejsza przyczyna niedziałającego tempomatu i hamulca silnikowego. Mam problem z nauczaniem - błąd GS 32.
Informacje od serwisu- do wymiany uszczelnienia na tłoku, czyli dwa oringi, gruby pierścień oraz siłownik, co wygląda jak dekiel. Nie będę żałował i zainwestuję w ten siłownik, ale po tym co napisałeś Gerri, wydaję mi się, że uszczelniacze i pierścień zalatwiłyby temat.
Dziękuję, Gerri, serdecznie. Jak zawsze można na Ciebie liczyć. Zdemontowaliśmy całą deskę. Zawór rozprężny wymieniony, ciśnienie na zegarach bije do 12 barów. Chłodzi, aczkolwiek co jakiś czas na chwilę puści ciepłe powietrze z kratek. Więc tak jak mówisz, zawór ogrzewania nie domyka prawdopodobnie, tyle że to już trzeci zawór od ogrzewania w tym aucie,...
(at)Gerri U mnie wygląda to tak pod maską. Rozumiem ,że zaraz jest skrzynka bezpiecznik ta w nogach? Czyli czerwony to jednak gruby kabel.
Po podlączeniu Star Diagnose czesc swiatel mozna sparametryzowac na LED-owe Przy najbliższej okazji sprawdzę i dam znać. A możesz powiedzieć gdzie to mogę sparametryzować? W Dostosowanich?
Jak tam? Ile już masz schematów? 😉 Zawsze jak czytam tematy w sprawie Mercedesa pojawia się ten sam problem - piszesz: "Podaj VIN to coś poradzimy" i powtarza się to już od ładnych kilku lat. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę w dziale ciężarowym "Mercedes", "Actros" albo "Atego" i przejrzeć ze 3 tematy wstecz i już wiadomo, że potrzeba VIN i zawsze starasz...
Ciężka sprawa dokładnie tak jak pisze Gerri, padła bateria i po odłączeniu akumulatorów pamięć ram po prostu znikła. Tachograf do wymiany.
możesz go nabić zwykłą pompką ręczną lub nożną Niech kolega nie pyta/pisze w wielu tematach o tym samym.
Gerri podrzuc czy dobrze dobijam 1.3bara po wymianie filtra bo troche mnie trapi to 3.5 bara - nigdy nie było problemu kilka atego i nascie sztuk actros.
Gerri, serdeczne dzięki za Informację w sprawie Actrosa 2540 z 99r. Miałbym jeszcze dodatkowe pytanie, gdzie szukać tego czujnika położenia wału KORBOWEGO ? Z góry dzięki za podpowiedź. Jurek1960
nie no, cuda nieziemskie, dzisiaj GS23. Dodano po 42 Kolego Gerri, czy moógłbyś jeszcze na szybko pomóc ? Mozliwe ze trafił się większy trop, pojawiły się asystujące błędy BS 1 5443 FR 03130
Jaltest nie jest do Mercedesa. W związku z tym pytanie: czy Texa lepiej sobie radzi? Bo stoję przed wyborem jak pewnie wielu i po przeczytaniu wszystkich postów dalej nie mam pojęcia co lepsze. Wiem, trzeba mieć Mancatsa, Star diagnosis itd., ale to nie na tym etapie. Może ktoś ma doświadczenie z Jaltestem i Texą, co kupić do aut poza Scanią? Głównie...
Samochód jest z 2013 roku Jak z 2013 to nie jest Actros MP3 Zdecyduj się, bo najnowszy Actros ma całkowicie inne sterowanie sprzęgła niż poprzedni model. Mam na kanale takiego szarosrebrnego mesia wdb9340321L904338 z przebiegiem 198.000km i chyba jest duużo młodszy ;p Z datą produkcji sterownika chodziło o serię strownikow z zimnymi lutami wycofanych...
atego gerri gerri atego mercedes gerri
renault regulator napięcia renault techbite sterowniki automat wysoki obrót
bosch wvg30441 płyta indukcyjna esperanza
Tablet Linx - ekran dotykowy nie działa Znaki rozrządu nie pokrywają się w Ford Transit Connect 1.5 TDCi 2018-2022