A jak było auto sprawne to nie przekatowałes go bo moze jest wypalone gniazdo zaworowe wydechu
Ten sterownik ma opcje kalibracji poczatkowej. Spróbuj tego ale jak masz gaz to pewnie gniazda zaworowe powiedzialy papa
Jak ustawić ten silniczek względem wałka, robiłem gniazda zaworowe teraz składam.
Do sprawdzenia pierścienie teflonowe na wałkach rozrządu. Pewnie już ich nie ma. Jeżeli nie to przyczyną mogą być wypadające gniazda zaworowe głowicy.
Witam . Mam takiego gruza no naprawy, wyleciały dwa gniazda. Czy ktoś z was regenerował takie głowice (i jak tak to gdzie), czy wymiana na używkę? Te silniki to jakiś dramat i nie wiem co lepsze. W sumie są trzy opcje, naprawa głowicy, wymiana na używkę albo jakiś inny motor np 1.6 16V z 307. Jest ktoś tutaj z doświadczeniem co siedzi w tych silnikach...
Witam Posiadam Peugota 208 1.0 VTi z którym nie mogę sobie poradzić od kilku miesięcy. Zaczęło się od tego że silnik stracił moc i ciśnienie na jednym cylindrze, powód to wypalone gniazda zaworowe. Całą głowica po remoncie z nowymi zaworami, ustawiony luz zaworowy, nowy rozrząd wraz z nowymi kołami faz rozrządu. Po złożeniu ciśnienie jest idealne ale...
Megane 2 to chyba "królowa lawet", a nie Laguna. W silnikach z delikatnymi panewkami wystarczy skrócić czas między wymianami oleju i powinny wytrzymać spory przebieg. Co do Mondeo mk3 w dieslu to czarna dziura jak chodzi o naprawy (właściciel wydał dwukrotność ceny zakupu a i tak nie doprowadził go do pełnej sprawności, dwa lata walki - przegranej,...
Silnik pomału nadaje sie do kapitalnego remontu. Niebieska chmurka swiadczy o tym ze spala ci olej , jego zuzycie 1l /1000 km juz o tym swiadczy ( pomijajac ew. wycieki) Tyle widac z obserwacji. A teraz przyczyny: Zuzyte pierscienie uszczelniajace na cylindrach , olej z miski pzredostaje sie nad tłok i jest spalany wraz z paliwem. Aby to zweryfikowac...
zrobiłem pomiar ciśnienia w cylindrach i na pierwszym 6 MPS na 2 –4 niecałe 4 MPS rozebrałem głowice i zrobiłem pomiar na szczelność benzyna okazało się ze na 2-4 benzyna w krótkim czasie przeszła przez zawory a w 1 było prawie ok. .Jutro dostaje się do zaworów mam nadzieje ze nie mam wypalonych gniazd zaworowych może wystarczy je tylko dotrzeć...
Z pomiarów szczelinomierzem wychodzi 0,07mm. Dygresja/ Silnik zrobił 180kkm i podpaliło gniazdo zaworowe co spowodowało remoncik. Tuleje zostają STD przehonowane. Luz zamka nowego pierścienia w tulei po honowaniu 0,3mm. / koniec dygresji. Przy okazji miał bym jeszcze pytanie co do dolnego pierścienia olejowego. Które są lepsze? Czy te składane trzy-elementowe...
Witam. Po "rozjechaniu" się nastaw mapy benzyny na skutek jazdy na LPG, zazwyczaj pomagała "Inicjalizacja urządzeń autoadaptacyjnych" dostepna w menu PP2000. Trzeba tylko DOKŁADNIE zastosować się do pojawiających się podczas procedury komunikatów. Jeżeli nie ma usterki w sterowniku a inicjalizacja nie pomaga, może problem tkwi w samym silniku? Nie napisałeś...
A jaki sterownik ? ME7.4.4, 7.4.5 czy coś innego ? Po pierwsze podłącz coś normalnego do diagnozy (polecana Lexia, ew. KTS lub Launch). Nie masz przypadkiem błędu wtryskiwacza na tym cylindrze ? Świeca sprawdzona ? Jeśli występuje jeden z wymienionych sterowników (a dosyć dobrze zapoznałem się z ich dokumentacją) to nie ma prawa odcinać wtryskiwacza...
Pewien gość na YT pokazał rozebrany ten silnik i powypadały gniazda zaworowe . w razie czego na PW film .
Lubi sobie gniazdo zaworowe wypaść albo wypalić się .
Odświeżam temat. Jakieś nowe wieści? Zmagam się z tym samym problemem, a mechanik twierdzi że gniazdo zaworowe jest spójne z głowicą i nie ma prawa wypaść. Drugi zaś obstawia wyciągnięty łańcuch rozrządu i przez to auto na zagrzanym silniku szarpie. Jak widać co mechanik to inna opinia więc fajnie jak ktoś przerobił ten temat z pozytywnym skutkiem..
Co tu gdybać. Ściągaj głowicę i będzie widać czy poszła uszczelka miedzy 2 a 3 a raczej to ona. Proponuje oddać głowicę do sprawdzenia prowadnic i gniazd zaworowych i do splanowania. Przy planowaniu będzie widać jak mocno głowica jest krzywa - czy to tylko puściła uszczelka czy auto było dość mocno zagotowane. Możesz też po ściągnięciu głowicy zalać...
Omijam te silnikiem szerokim łukiem. Gniazda zaworowe wypadają , rozrząd też szybko się rozciąga. Traci się ciśnienie oleju na kołach zmiennych faz i wiele innych. Ogólnie nie polecam.
Czyli wciskanie pedału gazu nie ma tutaj żadnego znaczenia; przepustnica nie bierze udziału w sterowaniu prędkości obrotowej silnika ( poza wyjątkiem trybu przepustnicowego w razie awarii systemu wzniosu). Chcesz zmierzyć kompresję, musisz zapiąć tester który wysteruje silnik wzniosu zaworów do pomiaru kompresji. Nie znam dobrze procedury w PSA. No...
zmien mechanika, masz silnik prod bmw/psa (nie zebym byl uszczypliwy, sam nawet dobrze nie ogarniam tego silnika) ten drugi temat o ktorym piszesz Ciebie nie interesuje bo byl tam stary dobry silnik prod PSA. samochod z tym silnikiem przy diagnozie trzeba traktowac jak bmw, a co moze byc to cuda, rozrzady siadaja, tloki lubia splynac, wtryski, gniazda...
Zapomnieliście o najważniejszym, czyli o wypadaniu gniazd zaworowych w tych bublach. Oczywiście poza braniem oleju i innych usterkach jak np wypadanie zaślepek w głowicy i bloku. 🤣 21010162 błąd pokazuje „uszkodzony wtryskiwacz” Podaj normalny kod błędu z opisem a nie jakieś tam głupoty.
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Podpinam się pod temat błędów spójności ... u mnie wywala błąd P0341 a po kilku uruchomieniach silnika na wyświetlaczu napis "depollution system faulty" i zaświeca się kontrolka chcek engine. Po skasowaniu błędu kilka uruchomień silnika i sytuacja się powtarza . Ogólnie auto więcej pali PB i do około 3 tys. obr. jest mułowate. Samochód Peugeot 308 1.6...
Luz zaworowy zmniejsza się, ponieważ zużywają się gniazda i same grzybki zaworów - szczególnie podczas jazdy na gazie. Później następuje sytuacja, w której po nagrzaniu silnika luzu nie ma wcale i zawory nie domykają się. To sprawa mechaniki, ale póki jesteśmy jeszcze przy zapłonie - tematu nie przenoszę.
dekielki sa delikatnie pekniete czy ktos wie czy jak sa pekniete a szlifierz tego nie zauwazy i glowica wroci do mnie to czy moge ja zakladac Ja planowałem kiedyś głowicę w Dafie 400 i też były pęknięcia ale to chyba niema większego wpływu. Autko miało silnik 2.5TD Peugeota z pompą LUCASA i jeździło na rzepaku (z instalacją). Przejechałem nim 70 tyś.km,...
Planuje kupić samochód. Kwota, którą chce przeznaczyć to max. 25tyś Rocznik min 2005,kombi,benzyna lub już z Lpg,silniki pojemność min 1.6 a max 1.8. Priorytetem są niskie koszty eksploatacji i komfort,choć czasem robie dłuższe trasy,po 1200km.Przebieg roczny to jakieś 15tyś km. Poszukałem troszkę i znalazłem takie autka,choć mogą być inne też.Proszę...
Witajcie Rysuje się dodatkowy temat instalacji gazowej do tego auta. Silnik Renault, nie za bardzo pod gaz. Miękkie gniazda zaworowe. Lubryfikacja czy dotrysk paliwa, o to jest pytanie. BRC, miałem w Peugeocie Partner, listwa wtryskowa. Nie chcę. Myślę, STAG, czy KEM? tylko pojedyńcze wtryski ( wyczytałem). Do auta: Nissan Qashqai +2 , 1, J10,2008rok,...
Witam, Peugeot Partner 2007 silnik 1.6HDi 90km DV6ATED4 (bez fap, bez zmiennej geometrii, bez duwmasy) przebieg na blacie 220000km, leję olej Castrol 5W40 - taki był lany od nowości. Rok temu oddałem głowicę do remontu. Wymienione uszczelniacze zaworowe, trzonki oraz przefrezowane gniazda. Przed naprawą silnik nie brał nic oleju. Od tamtej naprawy muszę...
Kolego, w tych silnikach tak się dzieje, jak wypada gniazdo zaworowe danego cylindra. Ciężko to sprawdzić, ponieważ po zdjęciu głowicy gniazdo jest na miejscu. Trzeba zrobić delikatne frezowanie gniazda zaworowego i podczas frezowania powinno się obrócić. Miałem takie przypadki w Peugeot i Mini.