A więc mam następujący problem.Zakupiłem uno 1.4 z LPG 1997r. Gdy silnik pracuje na gazie i jest gorący wchodzi na wysokie obroty, i autko zaczyna strasznie wyć.Silnik krokowy ustawia tak przepustnice dlatego autko tak wyje.Po jakimś czasie powraca on od normalnej pozycji. Gdy auto ma zapalony tylko zapłon silniczek krokowy można powiedzieć "żyje własnym...
Przecież to jaki maksymalnie prąd możesz wysterować tym układem zależy przede wszystkim od mocy maksymalnej jaką może się na nim wydzielić. A wiąże się to ze sposobem sterowania, prędkością przełączania itp. itd, Ale tego koledze chyba mówić nie trzeba. W sterowniku silnika krokowego z AVT układ dał rade prawie wysterować silnik i prądzie fazy prawie...
Znajomy ma forda fieste 1,1i z 91r. Gdy doda się gazu i puści się pedał spadają obroty i silnik gaśnie. Nie ma różnicy czy silnik jest gorący czy zimny. Podejrzewam iż jest to silnik krokowy. Jak go sprawdzić. Jak wykonać diagnostyke w tym samochodzie. Pozdrawiam
Normalnie silnik krokowy może być tak gorący że nie można go dotknąć. I to jest prawidłowo.
Silniczek krokowy.
Kolego możesz to zrobić na mosfet. bezpośrednio sterowany ze scalaka. każde uzwojenie na jedną nogę. jak ustawisz czas nasycenia uzwojenia na 10ms to nie bedzie się grzało.oczywiście jak silnik bedzie miał trzymać moment na osi to grzało się bedzie. trzebaby zastosować jakąś przekładnię która będzie trzymała układ w jednym położeniu a na silnik ustawić...
Taka praca nie jest niczym niezwykłym i zdziwił bym sie gdyby silnik nie wytrzymał, choć silniki bywają zaprojektowane różnie i niektóre przy nominalnym zasilaniu są piekielnie gorące, a niektóre tylko mocno ciepłe, czasami spotyka się silniki krokowe z zamontowanymi radiatorami.
Gorący ekstruder w Creality K1 Max Z jakiegoś powodu silnik krokowy (pracujący nawet bez obciążenia) mocno się nagrzewa przez co zakleszcza flament. Byłem pewien że uległ uszkodzeniu, toteż wymieniłem na nowy. W rezultacie zupełnie nic to nie dało. Wentylator do schładzania elektroniki działa jak i ten do chłodzenia samej głowicy. Zna może ktoś rozwiązanie...
Testuję już na NEMA 17 + L298N, tylko silnik ma 2.8V i 1.7A. I nie wiem czy coś podłączam źle ale raz, że sterownik silnika grzeje się pierońsko (to jest ten na czerwonej płytce z radiatorem na L298N) a dwa, silnik grzeje się nawet jak nie pracuje (nie tak bardzo jak radiator na sterowniku ale jest dość ciepły). Radiator także grzeje się niezależnie...
Witam Auto bardzo nierówno chodzi po odpaleniu, obrotomierz skacze niewspółmiernie do obrotów i słychać wtedy tykanie z silnika krokowego wolnych obrotów. https://filmy.elektroda.pl/13_1600857804... Po chwili mu przechodzi i działa normalnie, jak silnik krokowy jest gorący to ta chwila trwa dłużej, albo nawet nie przechodzi wcale, na zimno przechodzi...
moze być silniczek krokowy, ale i podstawa pod głowiczką wtryskową, czujnik temperatury lub poptenciometr przepustnicy
Sterownik- A3977sed firmy Allegro-trochę nawet zbyt mocny. Można poszukać jakiegoś mniejszego. Ale powinien mieć wejścia Step i Dir żeby sterowanie było proste. Do tego jakiś generator na NE555 Ten link co podałeś- silnik pobiera 1A przy zasilaniu 2.3V. Spróbuj zmierzyć prąd pobierany przez silnik przy zasilaniu z ogniwa 1.5V- bo pomiar tak małej oporności...
Witam. Silnik krokowy może być gorący - ale w pewnych granicach Jak da się dłoń utrzymać na nim to ok. Są na allegro silniki po 10pln - akurat na 12V . Mam takie - stosowałem do styroplotera do rdzeni skrzydeł . Pracuję spokojnie na 12VDC - biorą około 1 A. Wada - 7.5 stopnia na krok. Jak by ktoś kupował to warto sprawdzić na jakie napięcie nominalne...
Nie mogłeś użyć MOSFETów :?: Komplikacja jakoś nie wzrośnie. Tutaj tracisz trochę napięcia na tranzystorze i do tego przez rezystor 100 Om i tranzystor transoptora będzie płynął coś duży prąd, nawet za duży. Ten rezystor mógłby być kilka razy większy, nawet z 10 razy. Między emiter a bazę TIP122 możesz dać rezystor o zbliżonej wartości. Sprawdzałeś,...
są to małe żaróweczki 55 W na 12 V z czego wyliczyłem że każda da opór ok. 4 Ω :) One mają te ~4Ω, ale jak włókno jest gorące. Na zimno maja znacznie mniej.
Zbadaj Driver silników, jeżeli jest mocno gorący to masz prawdopodobną przyczynę braku reakcji. Ewentualnie sprawdź same silniki - jeżeli nie są krokowe - odpinając je od elektroniki i podając jakieś małe napięcie około 5 V czy będzie jakaś reakcja - obroty talerzyka, przesuw głowicy itp. Pozdrawiam
Jak gorący i źle pracuje-to czujnik temperatury Jak przebiera na wolnych obrotach-to silnik krokowy, cokolwiek by to nie było. Jak nie ma przyspieszenia-to pewnie coś z pedałem gazu, bo to przeciez on przyśpiesza. Czasami takie proste myslenie mnie śmieszy.
Jeszcze nurtuje mnie to co się stanie jak bym zostawił jak jest tylko założył chłodzenie buzów? popłynie taki duży prąd ok. 8A (bo póki co doszedł do 2.3A)? pytam już tak z ciekawości :D Ugs ma ujemny współczynnik temperaturowy, a to oznacza, że MOSFET załącza się przy niższym napięciu na bramce, gdy jest gorący. W tym wypadku trudno powiedzieć do...
problem zaczął się od tego, że silnik sam wchodzził na wysokie obroty 3tyś-4tyś obr/min...ale objawiało się to na pocz.bardzo żadko..tzn, jak się już rozgrzał...ale zauważyłem, że jak energicznie dodam gazu i puszcze od razu-to obroty malały.....czasem do normy, czasem tylko do np. 2000obr/min....teraz po tych wszystkich mechanikach, to wyjęcie tegoprzewodu...
Gdybym to Ja miał wykonać taki podajnik, to zrezygnowałbym z pomysłu Kolegi Chris_W. Pomysł z podajnikiem bębnowym ładnie wygląda na papierze, z praktycznym wykonaniem jest trochę gorzej. Silnik krokowy bez przekładni może gubić kroki, o ile nie będzie miał czujnika na wale będzie z tym problem, czujnik zaś trochę komplikuje sprawę. Ja bym oparł się...
Jeżeli nie masz pewności co do sprawności elementów wykonawczych to zawsze możesz je uruchomić "na stole" podając napięcia znamionowe na cewki np silnika rozdzielacza. Gorzej jeżeli są tam jakieś silniki krokowe. Trochę na temat tego modelu tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
A jezeli fachowcy ECU nie będzie widział położenia spoczynkowego przepustnicy,to wysteruje IACV ? A jeżeli czujnik temp.silnika będzie dawał info o przykladowo temp.30 stopni ,mimo że silnik gorący,silnik będzie miał prawidłowe obroty biegu jałowego? Ciekawe czemu żaden fachura nie spytał czy jest zamontowana instalacja LPG. Czyszczacze silniczków krokowych.......
1. Wiem ze nie bedzie odrazu szybki. 2. Oj mylisz sie - w oryginalnym ukladzie byl szyki jak silnik DC i mial spora moc. Co do waitms 5 na koncach to przerabialem juz to - jest jeszce gorzej ;/
Problem polega na tym iż przy starcie prosi o naciśnięcie przycisku "start".Następnie drukuje formułkę "że ten wydruk i ucięcie papieru jest do wyruwnania papieru".W moim przypadku papier jest wciągany do wewmątrz faksa a com za tym idzie jest zwalniana czujka obecności papieru i błąd "zacięcie paieru" :!:Faks po resecie zimnym i gorącym funkcją 550.Czy...
2gen to najgorsza instalacja gazowa jaka może być, to już śruba lepsza, bo ten komputer zakręcający i odkręcający śrubę działa straszliwie wolno i nie precyzyjnie, przez co nadaje się to tylko dla dziadków do dojazdów na cmentarz, jak chcesz tym jakkolwiek dynamicznie jeździć to zapomnij, wciskasz gaz i nic się nie dzieje a to myśli....myśli...kręci...
Czy ktoś jest wstanie rozpoznać silnik krokowy po tych parametrach? tester pokazał mi na cewce 4.2Ohm 3.4mH a miernik rezystancji 2.4Ohm cos podobny do nema17 ale to chińczyk bez danych bez naklejki, jak miałem ustawiony prąd 950mA to silniki były lekko ciepłe ale nie gorące po 6h wydruku. Wymiary korpusu 42x42x34 potrzebuje wiedzieć jaki mają prąd...
Zauważyłem, że ULN2803 w konfiguracji jaką zaproponował ajacek (po dwa kanały zwarte), grzał się w minimalnie mniejszym stopniu. Prąd, który pobiera cały układ, wyniósł 0,75A. Stosuje je do silnika krokowego z drukarki hp610c. Silniki w tej drukarce są unipolarne: 1. Mitsumi M35SP-8P 2. PM55L-048 Wiem, że są już gotowe drivery, ale po prostu nie mam...
Kupiłem BRC Eco zamontowałem rewelacja Mała regulacja śrubą od wolnych obrotów, kilka zmian w AL 700 silnik krokowy wykonuje minimalne ruchy 115-120 w całym zakresie obciążenia. Na wolnych obrotach ładnie trzyma. Ciepły czy gorący bez różnicy. Przyspieszenie hamowanie wszystko OK. Duża membrana 2 stopnia robi swoje. Zrobiłem dopiero kilka kilometrów,...
witam te środkowe wyprowadzenie jest to wyprowadzenie wspólne wyprowadzenie wszystkich uzwojeń. czy 5v to za dużo to ciężko powiedzieć ponieważ kolega podał za mało szczegółów dotyczących samego silnika, jeżeli się podłączy do niego 5v na chwile to nie powinno mu się nic stać co najwyżej stanie się gorący, ale podkreślam że to jest zależne od typu silnika...
no właśnie , ile to miałoby działać na baterii ??? sama elektronika to pikuś, gorzej z zasilaniem silnika krokowego, jaka "moc" potrzebna ?? bo okaże się że nie bateria a akumulator lub mała "elektrownia" okaże się potrzebna....
do wymiany UDQ w sterowniku,jak i konieczna wymiana cewki zapłonowej na modyfikowaną f-my L'Electrifil. Ale ...można tez nic nie robić! Ja robie tak-czysczę kanał powietrza i przepustnicę.Testerem silników krokowych ustawiam prędkośc obrotową wału 950 obrotów (na gorącym).NIE ZAKŁADAM!! po tych ustawieniach wtyczki na silnik krokowy. Spreparowałem tak...
Witam Dopiero dzisiaj miałem możliwość zajęcia się moim silnikiem krokowym i totalne rozczarowanie. Jest dokładnie tak jak napisał rooler11 . Silnik jak i sterownik http://serwis.avt.pl/manuals/AVT1682.pdf po krótkim czasie robią się strasznie gorące!!! Na poczatku zrobiłem sobie generator częstotliwości z CD4093 regulowany potencjometrem. Najpierw...
po skończeniu rezystory dla silnika X oraz sam silnik Y były wręcz gorące, bałem się że je uszkodzę Silniki krokowe mają prawo się nagrzewać, górna granica zakresu temperatur pracy to około 80°C. Widziałem raz skaner w którym silnik wtopił się w plastikową obudowę i działał dalej :D Nie mniej jednak sterowanie powinno umożliwiać wyłączenie lub ograniczenie...
Witam! Jak w temacie - Evasion 2,0HDi z roku 2000. Problem z klimatronikiem jest taki, że albo grzeje na maxa albo w ogóle. Innymi słowy z nawiewów leci albo max gorące albo max zimne powietrze. Rozbierałem latem, sprawdzałem. System ma 3 silniki krokowe które sterują klapami nawiewów oraz centralną klapą mieszającą zimne i gorące powietrze. Wszystkie...
Instalacja jest z silniczkiem krokowym wydaje mi się że "AUTRONIK" a co do przepływomierza to naj prawdopodobniej działa. Wykazał to komuter. Klapa osłaniająca przepływomierz (gorący drót) jest założona.
Podepnę się pod temat, bo mam ten sam problem z tym samym kotłem (WH1B). CWU przerywa - leci woda gorąca, a potem przestaje i leci zimna, po chwili wraca znów gorąca (bardzo gorąca) Sprawdziłem następujące rzeczy: - czujnik przepływu działa prawidłowo (zwiera przy przepływie) - czujnik temperatury w zakresie ok 60-70st. podaje prawidłową rezystancję....
Filtr paliwa wymieniony i obroty nie falują co prawdopodobnie wyklucza silniczek krokowy.
Dzięki (at)jarek_lnx , teraz wszystko jaśniejsze. Z racji że nie czuję się jeszcze mocny z budowania układów, TB6600 wydaje mi się dla mnie rozsądniejszym wyborem. Metodą kroków (kroków... ;P). Czyli w TB6600 ustawiam prąd zgodnie z konkretnym silnikiem (w moim wypadku 3V 1.5A). napięciem się nie przejmuj, zasilaj TB6600 min 12V, ustawia się tylko...
Śrubką nie linką, linka ma być luźna, a od śrubki głupieje sterownik. Niewłaściwe ustawienie śrubki, i w efekcie przestawienie TPS o 0,1V powodowało u mnie, i nie tylko, wzrost kąta wyprzedzenia zapłonu z ok 5° jak ma być na jałowych, do jakichś 30, jak ma nie być, albo jest jak jedziesz. To wystarczało by silnik dostawał podwyższonych obrotów, bez...
Witam. Otóż od jakiegoś czasu podczas przyspieszania gdzieś w zakresie 2000-3500 obrotów szarpie mi samochodem. Nie jest to za każdym razem, na początku działo się tak np. gdy silnik był zimny, potem wszystko wracało do normy, natomiast teraz już nie ważne czy silnik zimny czy gorący szarpanie występuje. Zauważyłem również że częściej tak się dzieje...
Temperatura wody na zegarach nie ma nic wspólnego z temperaturą wody widzianą przez sterownik silnika. Tam są dwa osobne czujniki. Niestety nie należą do trwałych, a usterki tego od zegara, to kanon w escortach. W przepływomierzu możesz delikatnie przeczyścić gorący drut. Do sprawdzenia także TPS i stan IACV. Wspomniany wyżej silniczek krokowy nie może...
samochód escort 1,4 wielopunktowy wtrysk, najprostsza instalacja bez komputera ,z emulatorem wtrysku. jak zapalam samochód na bezynie to jast ok . silnik krokowy pieknie ustawia wolne obroty na te ok.900 teraz jak przygazuje nastepuje przełączenie na gaz i "kicha" jak jest silnik zimny samochód gasnie jak gorący obroty w granicach 500 i wiadomo jaka...
Fakt mój błąd zapomniałem dodać że to gaz. LPG to Landi 98 LES A. Reduktor nie zamarza na 100%, jest wręcz tak gorący że nie mogę operować śrubką na jego tyle - poczytałem trochę i prawdopodobnie jest to jakaś regulacja membrany lub wolne obroty.. Tak czy siak kręcenie nią mało daje. Silnik przygasa na wszystkim. Gdy obroty mi spadają nie raz ze złości...
Witam. Kolorowy ekranik też ma być ? Samo rozwiązanie funkcji - kręcę gałeczką to i silnik się kręci nie jest trudne - z ekranikiem chyba gorzej . Pozdrawiam .
Witam! Mam następujący problem. 0.5 roku temu spaliła się centralka (wystrzelił przekaźnik -> kupiłem nówkę), teraz auto znów przestało przełączać na gaz, z tym ze na diodach centralki wszystko ok. Postanowiłem tam zajrzeć, a tu 2 kable idące do centralki (niebieski i czerwony), zapewne do sterowania elektrozaworami, musiały być tak gorące, że wypaliły...
witam sprawdż czujnik tem powietrza, przy 20st ma opór 2000-3000om a przy 90st 200-300om, prawie prosta charakterystyka, bds podał Ci jeszcze napięcie na ecu, sprawdż jeszcze silnik krokowy opór na cewce około 50-60 om, jeszcze może być też zanieczyszczona przepływka, jak zasysa gorące powietrze to jego gęstość jest mniejsza więc musi dostać mniej paliwa...
dobrze jest sprawdzić napięcie ładowania akumulatora miernik do biegunów akumulatora (najtańszy 14 pl w sklepie elektroniczny pudełko zapałek ze wskazówka i zakresem 0-15 V) przy słabym napięciu ładowania lub jego braku iskra może być za słaba czego nie widać gołym okiem (czasem pomaga zmniejszenie przerwy na świecy) klemy (zaciski przewodów na akumulatorze...
Nie każdy ma. W escorcie siedzi gaźnik WEBER 28/32 i były montowane dwa rodzaje: - z silnikiem krokowym sterującym obrotami biegu jałowego (czyli wolnymi obrotami) - bez silniczka, z śrubką regulacyjną ( z tyłu po lewej czyli bardziej od strony pasażera) Podejrzewam, że masz ten drugi typ i w momencie jak wyłączy się ssanie automatyczne (na bimetalu)...
Opel Vectra A 91r. Może ktoś zetknął się z taką sytuacją mianowicie: Mam problem z odpaleniem auta gdy silnik jest gorący(zimny pali bez zarzutu).To znaczy, po przekręceniu kluczyka odpali ale zaraz zgaśnie. Ale jest taka sytuacja, że jak silnik zaskoczy i jak zaraz dodam gazu,pogazuję trochę to pali , i wszystko jest OK. Raz miałem nawet taką sytuację...
Czy przed wymianą czujnika też falował? Jest GAZ? Silniczek krokowy może być przyczyną podobnych zdarzeń lecz nie musi. Wcześniej proponuje odpiąć wtyczkę od wymienionego czujnika i podpiąć mocno jeszcze raz. Sprawdzić lambdę odpiąć ją wtyczką i sprawdzić czy jest zmiana na lepsze lub miernik, jak nie to przed kupnem nowego silniczka krokowego proponuje...
Co ustaliłem: Zbadałem kompresję - prawie książkowa, drobne odchyły między cylindrami o 0,1 - 0,2 atmosfery. Ciśnienie paliwa też prawie książkowe - prawie 3bary (2,9 i trochę). Silnik krokowy wymyty w benzynie w myjce ultradźwiękowej, którą sobie ekstra na ten cel sprawiłem. Przepustnica i to co w jej okolicy wręcz wylizane. Wtryskiwacze idealnie 14,7V...
Spotkałam żle podłączone ogrzewanie parownika, po przejechaniu kilku kilometrów sprawdż czy parownik jest gorący. W przypadku gdy będzie zimny masz problem z zasilaniem silnika w paliwo, wskazują na to wahające się obroty silnika na biegu jałowym.Hi.
To mi daje stosunek maksymalnej i minimalnej szybkości taktowania 5:1 - może to wystarczy, żeby zmieścić się w czasie. Uzyskanie wyższego stosunku wymaga manipulowania baud rate na początku, oraz (jeśli to robię aplikacją pod Windows) mikrokroków, żeby niedokładne trafienie z czasem impulsu nie powodowało zakłóceń. Pod DOS-em mógłbym zmieniać baud rate...
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
Witam jeżeli benzyna jest ok to serwis Lpg jeżeli gwarancja to bez problemu natomiast jeżeli i na benzynie jest gorzej to przede wszystkim silnik krokowy lub sonda lambda tak czy tak jeżeli kolega nie podstawowego warsztatu to serwis z kts i poprawienie błędów w komputerze. Pozdrawiam
Po wnikliwej i dość logicznej analizie przez polskiego mechanika i mnie osobiście, wymianie układu wydechowego i obu lamd. Doszedłem do wniosku że to może być silnik krokowy. Poprzedniemy właścicielowi musiał się spuścić Kat do tłumika nie było przejćia, po wymianie autko oddycha ale nadal grzeje tłumiki i podtrzymuje obroty na biegu jałowym. ECU restartowane...
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Jak wypadł test sondy lambda? Może jest nieszczelność w układzie wydechowym, która rzutuje na pracę sondy? Można spróbować posikać samostartem po kolektorze ssacym, żeby wykryć nieszczelności lub pęknięcie kolektora. Ten silniczek krokowy aby na pewno nie zacina się?
Witam ponownie, po nieco dłuższej przerwie (permanentny brak czasu). Poprawiłem i zmodyfikowałem schemat usuwając cały układ FT232RL i zostawiając jedynie piny z RxD TxD. Poprowadziłem ścieżki, i wykonałem całą płytkę łącznie z lutowaniem. O ile przez te etapy udało mi się przejść samemu dzięki wiedzy z forum, o tyle teraz chyba napotkałem problem którego...
A gdzie ty tam silniczek krokowy znalazłeś? Proponuję poczytać podwieszony na górze pierwszej strony tego działu temat o silniczkach krokowych - może ci się coś rozjaśni... Przekaźnik zasilający układ wtryskowy sprawdzałeś? Może w ogóle nie ma prądu i przez to nie ma ssania? Skoro zamiast naprawić uszkodzenie wymieniasz cały układ - to proponuję jednak...
Witam! Poszukuje rady odnośnie sterowania silniczka krokowego ze starej drukarki termotransferowej. Był tam sterownik na L298N i L297. Układ po małej przeróbce pozostawiłem. Mój projekt ma sterować prędkością tego silnika za pomocą zmiany częsotliwości impulsów. Wszystko było by ok gdyby nie fakt, że silnik po ok 15 min pracy(bez obciążęnia) nie da...
Witam przeszukałem forum ale nie znalazłem podobnego tematu ani satysfakcjonującej odpowiedzi. Mianowicie potrzebuje zakupić pompę do chłodzenia wodnego drukarki 3d. Chłodzenie hotendu oraz silników krokowych. W sumie 4 bloki wodne i hotend. Pompa którą posiadam jest dużo za słaba jest to jakiś aquael fan 1 która ma niby 320l/h. Generalnie ledwo co...
Mam pewien problem, otóż zbudowałem sterownik silnika krokowego w postaci podwójnego mostka h opartego na mosfetach. Wszystko działa ok o ile prędkość oborotowa silnika jest względnie duża, problem pojawia się w momencie gdy chcę ją zmniejszyć (nie mówiąc już o jego zatrzymaniu w jakiejś pozycji), tranzystory mostków robią się wtedy gorące, co mnie...
Te cztery tranzystory, które wymieniłem grzeją się faktycznie bardzo mocno - na tyle, że nie można ich dotknąć. Częstotliwość pracy mniej więcej 2ms pomiędzy krokami. Nie wiem czy takie grzanie jest normalne, ale dodałem radiatory i również są bardzo gorące, nie wiem czy to nie zniszczy tranzystorów czy to ich normalny tryb pracy i nie ma się co martwić....
Ktoś wymyślił zawór trójdrogowy na zasilaniu .Mało tego oś silnika krokowego z jednej strony w wodzie o temp 60-80 stopni i przenosi ciepło na gwint silnika krokowego ,smar się zapieka blokując obrotowy magnesu.Rozbierałem to kilkakrotniie szukając przyczyny tak częstych wymian,ale już nie rozbieram bo to strata czasu i nerwy klijenta.Prawdą jest że...
Filtr powietrza sprawdź i przepływomierz , skoro to lpg pierwszej generacji to nie powinno być silniczka krokowego gazu który dostaje sygnał sondy więc sonda powinna odpaść. Kolego szanowny, mam już dość czytania Twoich "porad". Ten samochód Nie ma przepływomierza. Ostrzeżenie.
Do wzoru podstawiamy prąd silnika czy sterownika? Rozumiem, że jeśli ustawie za małe V ref to nic się nie stanie. Gorzej jak przesadzę w drugą strone.
Witam. Mechanicznie sprawa nie jest aż tak skomplikowana . Silnik krokowy , odpowiednie przełożenie , itp . Z elektroniką trochę gorzej - pomyśl nad tym plc . Wyjdzie " trochę " taniej . Pozdrawiam .
A jak tam termistory? Jeżeli uszkodzony termistor (lub jego uszkodzony kabel,wtyczka,obwód wejściowy w komputerze, itp.) będzie widział silnik cały czas jako gorący, to po zapaleniu zimnego będzie odrazu zdejmował paliwo jak dla gorącego,ale że jest zimny to obroty mu lecą - może nawet poniżej ładowania alternatora - stąd przygasanie świateł i ratuje...
Prawdopodobnie silnik krokowy regulujacy ilosc wolnego powietrza na wolnych obrotach. Wyjac, przeczyscic, zamonotwac, odlaczyc klemy, po paru minutach znow podlaczyc, jezdzic. :) BTW, zapraszam do Ford Escort FanKlub Polska - www.fordescort.org
Przyczyny mogą być dwie : zatkana nagrzewnica lub nie przesuwająca się klapa zmiany strumienia powietrza w nagrzewnicy. Ja sprawdzam to tak , nagrzewam silnik do 90stopni włączam ciepłe powietrze w środku i obserwuję węże in i out nagrzewnicy. jeśli wejściowy jest gorący a wyjściowy jest letni (zimny) to nagrzewnica jest zatkana ma mały przepływ , jeśli...
witam mam problem z moją zafirką a mianowicie po wymianie termostatu,płynu chłodzącego,czyszczeniu silnika krokowego i przepustnicy auto odpala wchodząc na wysokie obroty rzędu 1600-1800 i dopiero po chwili pomału spadają a gdy silnik jest ciepły to po odpaleniu nawet wchodzą na 1900./Wydaje mi się ,że gdy silnik jest gorący to powinno być na maxa1000-1100obr.Więc...
Witam http://www.wobit.pl/ - tu jest nieco teorii - na codzień mam doczynienia z kilkoma conajmniej, ale bardzo rzadko padają w nich inne części niż łożyska, czasem ktoś się postara i przegrzeje uzwojenia- dzieje się tak jesli go przeciążamy i łożyska sa zużyte(jedno z drugim idzie w parze) gorzej jest jak mamy doczynienia z silnikiem komutatorowym...
Tak jak mówi creativ pierwsze 5V a później zasilanie na sterowniki bądz jednocześnie obydwa napiecia. A co do tych 40V musisz z tym uważać ... gyż 40 V to jest max do podłączenia do sterowników dokładnie 43 chyba ale i tak nie podłączaj tak wysokiego napiecia gdyż to napiecie ustalasz dopiero wtedy jakie masz silniki krokowe jezeli na silnikach masz...
zaraz ktoś napisze żebyś wyczyścil silnik krokowy :D ale to nie to samochód wymaga diagnozy prrzez osobę obeznaną w temacie podejrzenie na : TPS,nastawnik przepustnicy,czujnik temp,podciśnienie(lewy luft).
Czujnik podciśnieniowy znajdziesz na szrocie, nazywa się MAP SENSOR, tak formalnie. Wyciągniesz go w samochodów bez przepływomierza, ale też z wtryskiem paliwa zazwyczaj. Na przykład z poloneza GLI, czy jakiś pojazdów lat myślę 1994-2000. Ale nie spodziewaj się po nim stanu włącz/wyłącz, on jest liniowy, znaczy przy normalnym ciśnieniu daje na przykład...
Witam! jak w temacie, w quadzie Cectek 2009r 500efi, na wtrysku mam problem z obrotami, jak zimny to są za duże i pomału schodzą, jak fest gorący to ma za niskie i gaśnie. Na ciepłym wszystko fajnie i prawidłowo. Dodatkowo lekko strzela w przepustnice, przy dodawaniu gazu, ma moc, odpala od strzała, czek się nie świeci. Robiłem cały silnik wszystko...
Silnik krokowy już nawet wymieniałem na nowy i optymalizowałem i nic jeszcze gorzej. Jadę po uszczelkę do salonu podobno 15 zł kosztuje.
Witam!Ponownie mam problem ze swoim passkiem 1.8RP na jednopunktowym wtrysku monojetronic: bardzo dziwnie zachowuje się silniczek biegu jałowego(tzw. krokowy) muszę wypinać na sekundę dosłownie wtyczkę zasilającą żeby zaczął działać.Wyjmowałem go i rozbierałem na części pierwsze,czyściłem i ponownie składałem już ze 4 razy bo myślałem ze to jego wina...
Witam,posiadam Corse B 1.2(silnik c12nz).Na biegu jałowym są bardzo szybkie obroty.Po wymianie silnika krokowego jest jeszcze gorzej,tak jakby w silniczku sie nie wysuwał trzpień i nie blokował kanału.Cop może być przyczyną tej usterki.Silnik instalacji LPG.
Witam jestem facetem przed 50 a mój syn ma dopiero 13 lat ale zafascynowały go plotery cnc i poprosił mnie o pomoc w zbudowaniu takiego czegoś.Jestem slusarzem-mechanikiem i od strony mechanicznej zbudowanie plotera to pikuś zwłaszcza iż posiadam dość duży park maszynowy frezarki tokarkę itp. ale z elektroniką już gorzej mam parę silników krokowych...
OK. Myślę, że przyda się dodatkowy test mojej lodówy. Ustawiam pokrętło na pozycję 1,5 i tak zostawiam. Dzisiaj i jutro co godzinę będę sprawdzał temperaturę i zapisywał. Może nawet poczekam na jakiś gorący dzień - aktualnie cały czas pochmurno i chłodno na zewnątrz. Tak abstrachując od tego czy lodówka dobrze działa czy nie, możecie mi doradzić w sprawie...
Witam ,kupiłem dwa tygodnie temu swój pierwszy samochód - Opel Vectra A 1.6 benzyna, niestety jako laik nie zauważyłem żółtej kontrolki a gdy go kupowałem silnik był już gorący i palił dobrze. Następnego dnia gasł na skrzyżowaniach i miał nie równe obroty, kontrolka cały czas się paliła. Wymieniliśmy świece i kable ale to samo , zauważyliśmy z ojcem...
W LPG jest krokowy muszę ustawić pokrętłem na reduktorze czy tam parowniku nonstop mylą mi się te pojęcia i ustawiam na bogatą mieszankę mam trzy pola z lewej zulte środek puste i z prawej czerwone jak ustawie prawidłowo LPG sonda chodzi z lewej w prawo i skacze z pola na pole a na środku te puste pole zaświeca się na zielono i tak nabyć ustawione bo...
Niestety wartości na gorącym silniku praktycznie bez zmian.
Istnieje taka możliwość. Jeśli chcesz je sterować identycznie to wepnij równolegle piny wejściowe uln pod lpt. Jeśli inaczej, to można wykorzystać pozostałe 4 porty I/O z lpt, gorzej z programem.
witam,mam problem z grzejącym się układem uln 2003 i nieruchomym silnikiem. Układ został podłączony wg schematu tak jak na 1 stronie w temacie i teraz : -jeśli zasilam układ 24 v to uln praktycznie natychmiast staje się bardzo gorący lecz silnik jest nadal zimny; -jeśli zasilam 5 v to układ sie nie grzeje (po jakimś czasie ok 2 min można wyczuć ze jest...
Witam ,sprawdź silniczek krokowy jeśli takowy posiada (nie określiłeś jaki model ),jeśli jest w porządku to stawiam na uszczelkę pod głowica, łatwo sprawdzić : -stan płynu zmniejsza sie -węże od chłodnicy są napęczniałe zbyt mocno na gorącym silniku
byłem u diagnosty zrobił adaptacje i nadal to samo. Na zimnym obroty spadają i falują a na gorącym silniku jest w miare dobrze. Czy od przewodów obroty spadają tylko przy zimnym silnku? I co to jest ten silniczek krokowy?
Dziś wszytko zamontowane Na razie prowizorycznie w celu sprawdzenia czy silnikowi nie szkodzi http://obrazki.elektroda.net/11_12639924... http://obrazki.elektroda.net/40_12639924... http://obrazki.elektroda.net/43_12639977... http://obrazki.elektroda.net/72_12639924... http://obrazki.elektroda.net/41_12639924...
na poczatku jak w wyzej zalaczonym obrazie sonda oscylowala bardzo nisko dlugo musialem wykrecac by ruszyla w gore i w tym samym czasie silnik krokowy spadl w dol teraz sonda oscyluje ale silnik na wolnych obrotach nie
Witam, mój problem z corsą (C14NZ __LPG_ 96r.) polega na tym, iż żeby ją odpalić na goracym silniku trzeba min. 2-3 razy męczyć rozrusznik po kilka ładnych sekund. Taka sytuacja jest od ok. miesiąca.Na zimnym pali natychmiast, a wystarczy się przejechać, zostawić na 5 min. i już jest problem z odpaleniem. Jeśli natomiast zgaszę silnik i spróbuję odpalić...
Cześć Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie w temacie hyundaia coupe/elantra lub jakiegokolwiek z podobną usterką, to proszę o radę ;) Problem jest następujący, silnik idealnie zapala gdy jest zimny lub gorący, ale gdy postoi 20 minut to po zapaleniu gaśnie. Odpala na wszystkie cylindry jak zawsze, obroty rosną normalnie do 1500 a potem opadają, ale zamiast...
regulacja iglicy silnika krokowego jest banalnie prosta i nie potrzeba żadnego diagnoskopu. Trzeba ją wyciągnąć na tyle ze przy zakładaniu silniczka oprze się i zamknie całkowicie przepływ. Przy pierwszym odpaleniu silnik zapali i zgaśnie. Wyłączamy całkowicie zapłon w tym momencie silnik krokowy automatycznie się cofa w położenie tzw. przewietrzania...
No są tylko te "zaawansowane ustawienia krokowego" i możliwość przestawienia +/- 18, ale efektu szczerze mówiąc nie widać. W pełni rozgrzany silnik przeważnie miał za bogato, skręciłem na reduktorze żeby ładnie oscylowało. Na jałowym musiałem podnieść do +/-40, tak samo jak przy obciążeniu i przez chwilę było dobrze... Teraz spadanie z obrotów obserwuję...
Mam frezarkę, zrobiłem tak, jak napisałeś (bo takie same miałem założenia). Ale: - wałki szlifowane musiałem zamienić na łożyska liniowe (mogłyby być także wałki podparte, ale jak już, to już) - uginały się gdy suport był w połowie, gdy dojeżdżał do końca podnosiły się, a to zmieniało głębokość frezowania; - zasilacz musiałem zmienić na większy - teoretycznie...
Po pierwsze w fordach nie ma silniczka krokowego, proszę nie lamcie się tak na tym forum, to jest zawór powietrza bocznikowego(regulator wolnych obrotów). Generalnie cała sprawa zamyka się w przewodach podciśnieniowych. W silnikach 1,4 jest plastikowa puszka do odpowietrzenia skrzyni korbowej w której jednostronny zawór ulega uszkodzeniu i zamiast dmuchać...
auto kupiłem z tym defektem,węgielka w kopułce praktycznie nie było więc wymieniłem na nową,świece nowe.w sobote wymieniłem uszczelke pod przepustnicą i sprawdziłem przewody podciśnieniowe,paliwo tankuje na różnych stacjach praktycznie bez zmian.Obroty na gorącym falują 1000-800 gdy pulsacyjnie naciskam pedał hamulca wzrastają do 1200.Czy silniczek...
Witam, mam problem z Megane, 1.4 16V z 1999roku. problem pojawia się w gorące dni, jak jest ciepło. Mianowicie jak silnik jest nagrzany do optymalnej temperatury jest ok, jednakże tylko w czasie jazdy. Jak na chwilę się zatrzymam, na światłach, czy skrzyżowaniu, postoju itp gaśnie. Przy około 6-7 próbie odpalenia, odpala normalnie i mogę przejechać...
Witam. Tak ten element jest odpowiedzialny za stabilne utrzymanie wolych obrotów silnika. Wymiana nie jest trudna. Nie kupuj okazyjnie uzywanych cześći lepszy nowy zamiennik. A zapomniałbym zdażyło mi się także podobny efekt występował w przypadku zużytej kopułki aparatu zapłonowego. pozdrawiam A tak ku przestrodze jeżeli Ci to nie przeszkadza to nie...
silnik krokowy gorący krokowy gorący gorący silnik bieżni
bosch zmywarka hałas szaleć touchpad mieszanka paliwo
tania dobra spawarka tania dobra spawarka
Wzmacniacz WS432: Brakujący tranzystor w zasilaczu Przyciski pod popielniczką w Volkswagen Tiguan 2011 2.0 TDI 140 KM