Silniczek krokowy
Normalnie silnik krokowy może być tak gorący że nie można go dotknąć. I to jest prawidłowo.
O ile matrix nie jest zatkany i jest gorący, to sprawdź klapy. Wszystko jest sterowana silniczkami krokowymi.
ja nie mam go zagazowanego. on ma silniczek krokowy?
no właśnie niewie Dodano po 36 pisze obok nie ma informacji o błędach Dodano po 1 A jeszcze jedno mnie dziwi a mianowicie dotknąłem silniczek krokowy i był dosyć gorący moze on ma zwarcie przez to spięcie
Witam Auto bardzo nierówno chodzi po odpaleniu, obrotomierz skacze niewspółmiernie do obrotów i słychać wtedy tykanie z silnika krokowego wolnych obrotów. https://filmy.elektroda.pl/13_1600857804... Po chwili mu przechodzi i działa normalnie, jak silnik krokowy jest gorący to ta chwila trwa dłużej, albo nawet nie przechodzi wcale, na zimno przechodzi...
Silniczek krokowy.
A więc mam następujący problem.Zakupiłem uno 1.4 z LPG 1997r. Gdy silnik pracuje na gazie i jest gorący wchodzi na wysokie obroty, i autko zaczyna strasznie wyć.Silnik krokowy ustawia tak przepustnice dlatego autko tak wyje.Po jakimś czasie powraca on od normalnej pozycji. Gdy auto ma zapalony tylko zapłon silniczek krokowy można powiedzieć "żyje własnym...
Przecież to jaki maksymalnie prąd możesz wysterować tym układem zależy przede wszystkim od mocy maksymalnej jaką może się na nim wydzielić. A wiąże się to ze sposobem sterowania, prędkością przełączania itp. itd, Ale tego koledze chyba mówić nie trzeba. W sterowniku silnika krokowego z AVT układ dał rade prawie wysterować silnik i prądzie fazy prawie...
Witam. Silnik krokowy może być gorący - ale w pewnych granicach Jak da się dłoń utrzymać na nim to ok. Są na allegro silniki po 10pln - akurat na 12V . Mam takie - stosowałem do styroplotera do rdzeni skrzydeł . Pracuję spokojnie na 12VDC - biorą około 1 A. Wada - 7.5 stopnia na krok. Jak by ktoś kupował to warto sprawdzić na jakie napięcie nominalne...
Do środka cały czas nawiewa gorące powietrze mimo ustawienia na klimatroniku niskiej temperatury. Czy może być uszkodzony silniczek krokowy? Co można sprawdzić na początek?
Pomocy Gaśnie zaraz po odpaleniu obojętnie czy zimny czy gorący. Wymieniłem świece, kable, przeczyściłem przepustnice, wyczyszczone krokowy, Gdy dojeżdźam do skrzyżowania gaśnie. Na komputerze błąd C1120. :cry:
Gorący ekstruder w Creality K1 Max Z jakiegoś powodu silnik krokowy (pracujący nawet bez obciążenia) mocno się nagrzewa przez co zakleszcza flament. Byłem pewien że uległ uszkodzeniu, toteż wymieniłem na nowy. W rezultacie zupełnie nic to nie dało. Wentylator do schładzania elektroniki działa jak i ten do chłodzenia samej głowicy. Zna może ktoś rozwiązanie...
moze być silniczek krokowy, ale i podstawa pod głowiczką wtryskową, czujnik temperatury lub poptenciometr przepustnicy
Testuję już na NEMA 17 + L298N, tylko silnik ma 2.8V i 1.7A. I nie wiem czy coś podłączam źle ale raz, że sterownik silnika grzeje się pierońsko (to jest ten na czerwonej płytce z radiatorem na L298N) a dwa, silnik grzeje się nawet jak nie pracuje (nie tak bardzo jak radiator na sterowniku ale jest dość ciepły). Radiator także grzeje się niezależnie...
Kolego możesz to zrobić na mosfet. bezpośrednio sterowany ze scalaka. każde uzwojenie na jedną nogę. jak ustawisz czas nasycenia uzwojenia na 10ms to nie bedzie się grzało.oczywiście jak silnik bedzie miał trzymać moment na osi to grzało się bedzie. trzebaby zastosować jakąś przekładnię która będzie trzymała układ w jednym położeniu a na silnik ustawić...
Znajomy ma forda fieste 1,1i z 91r. Gdy doda się gazu i puści się pedał spadają obroty i silnik gaśnie. Nie ma różnicy czy silnik jest gorący czy zimny. Podejrzewam iż jest to silnik krokowy. Jak go sprawdzić. Jak wykonać diagnostyke w tym samochodzie. Pozdrawiam
Dodatki nie wiem ja w to nie wierze w to np. w dislu rozpuszcza filtry paliwa nie ale ja przeczyścił bym przepustnica i silniczek krokowy znajduje się za przepustnicą na dwie śrubki jest przykręcony i prostokątna wtyczka na 4 piny
Taka praca nie jest niczym niezwykłym i zdziwił bym sie gdyby silnik nie wytrzymał, choć silniki bywają zaprojektowane różnie i niektóre przy nominalnym zasilaniu są piekielnie gorące, a niektóre tylko mocno ciepłe, czasami spotyka się silniki krokowe z zamontowanymi radiatorami.
są to małe żaróweczki 55 W na 12 V z czego wyliczyłem że każda da opór ok. 4 Ω :) One mają te ~4Ω, ale jak włókno jest gorące. Na zimno maja znacznie mniej.
Jak gorący i źle pracuje-to czujnik temperatury Jak przebiera na wolnych obrotach-to silnik krokowy, cokolwiek by to nie było. Jak nie ma przyspieszenia-to pewnie coś z pedałem gazu, bo to przeciez on przyśpiesza. Czasami takie proste myslenie mnie śmieszy.
Nie mogłeś użyć MOSFETów :?: Komplikacja jakoś nie wzrośnie. Tutaj tracisz trochę napięcia na tranzystorze i do tego przez rezystor 100 Om i tranzystor transoptora będzie płynął coś duży prąd, nawet za duży. Ten rezystor mógłby być kilka razy większy, nawet z 10 razy. Między emiter a bazę TIP122 możesz dać rezystor o zbliżonej wartości. Sprawdzałeś,...
Instalacja jest z silniczkiem krokowym wydaje mi się że "AUTRONIK" a co do przepływomierza to naj prawdopodobniej działa. Wykazał to komuter. Klapa osłaniająca przepływomierz (gorący drót) jest założona.
Sterownik- A3977sed firmy Allegro-trochę nawet zbyt mocny. Można poszukać jakiegoś mniejszego. Ale powinien mieć wejścia Step i Dir żeby sterowanie było proste. Do tego jakiś generator na NE555 Ten link co podałeś- silnik pobiera 1A przy zasilaniu 2.3V. Spróbuj zmierzyć prąd pobierany przez silnik przy zasilaniu z ogniwa 1.5V- bo pomiar tak małej oporności...
A jezeli fachowcy ECU nie będzie widział położenia spoczynkowego przepustnicy,to wysteruje IACV ? A jeżeli czujnik temp.silnika będzie dawał info o przykladowo temp.30 stopni ,mimo że silnik gorący,silnik będzie miał prawidłowe obroty biegu jałowego? Ciekawe czemu żaden fachura nie spytał czy jest zamontowana instalacja LPG. Czyszczacze silniczków krokowych.......
2gen to najgorsza instalacja gazowa jaka może być, to już śruba lepsza, bo ten komputer zakręcający i odkręcający śrubę działa straszliwie wolno i nie precyzyjnie, przez co nadaje się to tylko dla dziadków do dojazdów na cmentarz, jak chcesz tym jakkolwiek dynamicznie jeździć to zapomnij, wciskasz gaz i nic się nie dzieje a to myśli....myśli...kręci...
Czy ktoś jest wstanie rozpoznać silnik krokowy po tych parametrach? tester pokazał mi na cewce 4.2Ohm 3.4mH a miernik rezystancji 2.4Ohm cos podobny do nema17 ale to chińczyk bez danych bez naklejki, jak miałem ustawiony prąd 950mA to silniki były lekko ciepłe ale nie gorące po 6h wydruku. Wymiary korpusu 42x42x34 potrzebuje wiedzieć jaki mają prąd...
Zbadaj Driver silników, jeżeli jest mocno gorący to masz prawdopodobną przyczynę braku reakcji. Ewentualnie sprawdź same silniki - jeżeli nie są krokowe - odpinając je od elektroniki i podając jakieś małe napięcie około 5 V czy będzie jakaś reakcja - obroty talerzyka, przesuw głowicy itp. Pozdrawiam
Witam Dopiero dzisiaj miałem możliwość zajęcia się moim silnikiem krokowym i totalne rozczarowanie. Jest dokładnie tak jak napisał rooler11 . Silnik jak i sterownik http://serwis.avt.pl/manuals/AVT1682.pdf po krótkim czasie robią się strasznie gorące!!! Na poczatku zrobiłem sobie generator częstotliwości z CD4093 regulowany potencjometrem. Najpierw...
Witam! Jak w temacie - Evasion 2,0HDi z roku 2000. Problem z klimatronikiem jest taki, że albo grzeje na maxa albo w ogóle. Innymi słowy z nawiewów leci albo max gorące albo max zimne powietrze. Rozbierałem latem, sprawdzałem. System ma 3 silniki krokowe które sterują klapami nawiewów oraz centralną klapą mieszającą zimne i gorące powietrze. Wszystkie...
problem zaczął się od tego, że silnik sam wchodzził na wysokie obroty 3tyś-4tyś obr/min...ale objawiało się to na pocz.bardzo żadko..tzn, jak się już rozgrzał...ale zauważyłem, że jak energicznie dodam gazu i puszcze od razu-to obroty malały.....czasem do normy, czasem tylko do np. 2000obr/min....teraz po tych wszystkich mechanikach, to wyjęcie tegoprzewodu...
Wyjąłem silniczek od klapy ciepło-zimno i "na sucho" jak reguluje temperaturę od Low do Hi to czuję w nim zgrzyt i raz chodzi skokami (krokowo) a raz staje. Dziwna jest następująca rzecz. Po ustawieniu tem. na Hi i zjechaniu do dołu do 16 stopni cały czas dmucha gorące powietrze, w momencie ustawienia o 1 stopień do dołu czyli do Low silniczek przestawia...
Kupiłem BRC Eco zamontowałem rewelacja Mała regulacja śrubą od wolnych obrotów, kilka zmian w AL 700 silnik krokowy wykonuje minimalne ruchy 115-120 w całym zakresie obciążenia. Na wolnych obrotach ładnie trzyma. Ciepły czy gorący bez różnicy. Przyspieszenie hamowanie wszystko OK. Duża membrana 2 stopnia robi swoje. Zrobiłem dopiero kilka kilometrów,...
witam te środkowe wyprowadzenie jest to wyprowadzenie wspólne wyprowadzenie wszystkich uzwojeń. czy 5v to za dużo to ciężko powiedzieć ponieważ kolega podał za mało szczegółów dotyczących samego silnika, jeżeli się podłączy do niego 5v na chwile to nie powinno mu się nic stać co najwyżej stanie się gorący, ale podkreślam że to jest zależne od typu silnika...
Temperatura zapewne na wskaźniku będzie bliżej nieskończona, ponieważ jak wszyscy wiedzą tam takich rzeczy nie ma. Zaraz pojawią się treści z słynną UPG czy silniczka krokowego lub co jeszcze ropy w benzynie. Jeżeli do nagrzewnicy dochodzi gorący płyn, to winnymi są albo linka do której przyczepione jest pokrętło(nie do końca otwiera zawór nagrzewnicy)...
Filtr paliwa wymieniony i obroty nie falują co prawdopodobnie wyklucza silniczek krokowy.
Jeszcze nurtuje mnie to co się stanie jak bym zostawił jak jest tylko założył chłodzenie buzów? popłynie taki duży prąd ok. 8A (bo póki co doszedł do 2.3A)? pytam już tak z ciekawości :D Ugs ma ujemny współczynnik temperaturowy, a to oznacza, że MOSFET załącza się przy niższym napięciu na bramce, gdy jest gorący. W tym wypadku trudno powiedzieć do...
Tak jak mówił kolega warto sprawdzić czy pompka podaje, krokowy działa, kable na szynie wtryskowej... itd.. Ale mam pytanko, czy spuszczałeś stary płyn chłodniczy? Odpowietrzyłeś układ? albo przynajmniej nie zapowietrzył się (czy parownik robi się ciepły/gorący)? Czy masz białe denko(białe gluty) od kurka gdzie wlewasz olej. Czy Twoje problemy zaczeły...
Witam! Mam następujący problem. 0.5 roku temu spaliła się centralka (wystrzelił przekaźnik -> kupiłem nówkę), teraz auto znów przestało przełączać na gaz, z tym ze na diodach centralki wszystko ok. Postanowiłem tam zajrzeć, a tu 2 kable idące do centralki (niebieski i czerwony), zapewne do sterowania elektrozaworami, musiały być tak gorące, że wypaliły...
Śrubką nie linką, linka ma być luźna, a od śrubki głupieje sterownik. Niewłaściwe ustawienie śrubki, i w efekcie przestawienie TPS o 0,1V powodowało u mnie, i nie tylko, wzrost kąta wyprzedzenia zapłonu z ok 5° jak ma być na jałowych, do jakichś 30, jak ma nie być, albo jest jak jedziesz. To wystarczało by silnik dostawał podwyższonych obrotów, bez...
witam sprawdż czujnik tem powietrza, przy 20st ma opór 2000-3000om a przy 90st 200-300om, prawie prosta charakterystyka, bds podał Ci jeszcze napięcie na ecu, sprawdż jeszcze silnik krokowy opór na cewce około 50-60 om, jeszcze może być też zanieczyszczona przepływka, jak zasysa gorące powietrze to jego gęstość jest mniejsza więc musi dostać mniej paliwa...
Podepnę się pod temat, bo mam ten sam problem z tym samym kotłem (WH1B). CWU przerywa - leci woda gorąca, a potem przestaje i leci zimna, po chwili wraca znów gorąca (bardzo gorąca) Sprawdziłem następujące rzeczy: - czujnik przepływu działa prawidłowo (zwiera przy przepływie) - czujnik temperatury w zakresie ok 60-70st. podaje prawidłową rezystancję....
Czyli jak masz zawor z silniczkiem krokowym to nagrzewnice wymieniali w ramach "problemu serwisowego" . Jest jeszcze zawor "bypass" na ramie ,na wysokosci przedniego prawego kola , jak ten przepuszcza to bedzie podobny efekt. Tez mozna go wypiac w celach testu .
Temperatura wody na zegarach nie ma nic wspólnego z temperaturą wody widzianą przez sterownik silnika. Tam są dwa osobne czujniki. Niestety nie należą do trwałych, a usterki tego od zegara, to kanon w escortach. W przepływomierzu możesz delikatnie przeczyścić gorący drut. Do sprawdzenia także TPS i stan IACV. Wspomniany wyżej silniczek krokowy nie może...
Do napędów bezreduktorowych, nowoczesnych dźwigów ze sterowaniem falownikowym używa się obecnie silników synchronicznych z wirnikami posiadającymi magnesy stałe. Silnik tego typu jest odmianą silnika krokowego. Tak więc weź kajecik i sobie to zanotuj. Nie ma co notować, bo napisałeś bzdurę. Silniki synchroniczne z wirnikami z magnesów trwałych (a nie...
Witam,posiadam Corse B 1.2(silnik c12nz).Na biegu jałowym są bardzo szybkie obroty.Po wymianie silnika krokowego jest jeszcze gorzej,tak jakby w silniczku sie nie wysuwał trzpień i nie blokował kanału.Cop może być przyczyną tej usterki.Silnik instalacji LPG.
Zauważyłem, że ULN2803 w konfiguracji jaką zaproponował ajacek (po dwa kanały zwarte), grzał się w minimalnie mniejszym stopniu. Prąd, który pobiera cały układ, wyniósł 0,75A. Stosuje je do silnika krokowego z drukarki hp610c. Silniki w tej drukarce są unipolarne: 1. Mitsumi M35SP-8P 2. PM55L-048 Wiem, że są już gotowe drivery, ale po prostu nie mam...
Czy przed wymianą czujnika też falował? Jest GAZ? Silniczek krokowy może być przyczyną podobnych zdarzeń lecz nie musi. Wcześniej proponuje odpiąć wtyczkę od wymienionego czujnika i podpiąć mocno jeszcze raz. Sprawdzić lambdę odpiąć ją wtyczką i sprawdzić czy jest zmiana na lepsze lub miernik, jak nie to przed kupnem nowego silniczka krokowego proponuje...
do wymiany UDQ w sterowniku,jak i konieczna wymiana cewki zapłonowej na modyfikowaną f-my L'Electrifil. Ale ...można tez nic nie robić! Ja robie tak-czysczę kanał powietrza i przepustnicę.Testerem silników krokowych ustawiam prędkośc obrotową wału 950 obrotów (na gorącym).NIE ZAKŁADAM!! po tych ustawieniach wtyczki na silnik krokowy. Spreparowałem tak...
Problem polega na tym iż przy starcie prosi o naciśnięcie przycisku "start".Następnie drukuje formułkę "że ten wydruk i ucięcie papieru jest do wyruwnania papieru".W moim przypadku papier jest wciągany do wewmątrz faksa a com za tym idzie jest zwalniana czujka obecności papieru i błąd "zacięcie paieru" :!:Faks po resecie zimnym i gorącym funkcją 550.Czy...
Dzięki (at)jarek_lnx , teraz wszystko jaśniejsze. Z racji że nie czuję się jeszcze mocny z budowania układów, TB6600 wydaje mi się dla mnie rozsądniejszym wyborem. Metodą kroków (kroków... ;P). Czyli w TB6600 ustawiam prąd zgodnie z konkretnym silnikiem (w moim wypadku 3V 1.5A). napięciem się nie przejmuj, zasilaj TB6600 min 12V, ustawia się tylko...
Jak wypadł test sondy lambda? Może jest nieszczelność w układzie wydechowym, która rzutuje na pracę sondy? Można spróbować posikać samostartem po kolektorze ssacym, żeby wykryć nieszczelności lub pęknięcie kolektora. Ten silniczek krokowy aby na pewno nie zacina się?
Fakt mój błąd zapomniałem dodać że to gaz. LPG to Landi 98 LES A. Reduktor nie zamarza na 100%, jest wręcz tak gorący że nie mogę operować śrubką na jego tyle - poczytałem trochę i prawdopodobnie jest to jakaś regulacja membrany lub wolne obroty.. Tak czy siak kręcenie nią mało daje. Silnik przygasa na wszystkim. Gdy obroty mi spadają nie raz ze złości...
dobrze jest sprawdzić napięcie ładowania akumulatora miernik do biegunów akumulatora (najtańszy 14 pl w sklepie elektroniczny pudełko zapałek ze wskazówka i zakresem 0-15 V) przy słabym napięciu ładowania lub jego braku iskra może być za słaba czego nie widać gołym okiem (czasem pomaga zmniejszenie przerwy na świecy) klemy (zaciski przewodów na akumulatorze...
Po wnikliwej i dość logicznej analizie przez polskiego mechanika i mnie osobiście, wymianie układu wydechowego i obu lamd. Doszedłem do wniosku że to może być silnik krokowy. Poprzedniemy właścicielowi musiał się spuścić Kat do tłumika nie było przejćia, po wymianie autko oddycha ale nadal grzeje tłumiki i podtrzymuje obroty na biegu jałowym. ECU restartowane...
zaraz ktoś napisze żebyś wyczyścil silnik krokowy :D ale to nie to samochód wymaga diagnozy prrzez osobę obeznaną w temacie podejrzenie na : TPS,nastawnik przepustnicy,czujnik temp,podciśnienie(lewy luft).
Dzień dobry. Mam problem z ekspresem JURA E8. Podczas robienia kawy, woda bardzo słabo leci z wylewek. Zauważyłem, że pojawia się ona za to w tacy ociekowej oraz w pojemniku na fusy. Sytuacja nie ma miejsca za każdym razem. Często również w takiej sytuacji pojawia się komunikat "System jest napełniany". Proszę o poradę, gdzie może być problem? Na początku...
No nic - mówi się trudno - jak nic nie wymyślę to wysyłam do serwisu. Myślałem, że są sposoby inne na rozruszanie dysku (bezinwazyjne) - nawet ryzykowne. Gdyby to był silnik prądu stałego to można by go jakoś ruszyć. Krokowy trochę gorzej bo znowu wymaga dodatkowego sterowania. A jak myślisz - da to coś, jeśli zrobię sterowanie do silnika i go ruszę...
Czujnik podciśnieniowy znajdziesz na szrocie, nazywa się MAP SENSOR, tak formalnie. Wyciągniesz go w samochodów bez przepływomierza, ale też z wtryskiem paliwa zazwyczaj. Na przykład z poloneza GLI, czy jakiś pojazdów lat myślę 1994-2000. Ale nie spodziewaj się po nim stanu włącz/wyłącz, on jest liniowy, znaczy przy normalnym ciśnieniu daje na przykład...
Silnik krokowy już nawet wymieniałem na nowy i optymalizowałem i nic jeszcze gorzej. Jadę po uszczelkę do salonu podobno 15 zł kosztuje.
Witam. Mam problem z gazem w samochodzie Opel Vectra A 92r 1.8 8zaworowy. Samochód po przełączeniu z benzyny na gaz gaśnie a po przerzuceniu w czasie jazdy zachowuje się jakby był przytkany (wydaje się jakby nie dostawał paliwa lpg albo minimalnie) W pierwszej kolejności wymieniłem filterek gazu bo sądziłem że jest zatkany ale to nie pomogło i udałem...
Witam ponownie, po nieco dłuższej przerwie (permanentny brak czasu). Poprawiłem i zmodyfikowałem schemat usuwając cały układ FT232RL i zostawiając jedynie piny z RxD TxD. Poprowadziłem ścieżki, i wykonałem całą płytkę łącznie z lutowaniem. O ile przez te etapy udało mi się przejść samemu dzięki wiedzy z forum, o tyle teraz chyba napotkałem problem którego...
samochód escort 1,4 wielopunktowy wtrysk, najprostsza instalacja bez komputera ,z emulatorem wtrysku. jak zapalam samochód na bezynie to jast ok . silnik krokowy pieknie ustawia wolne obroty na te ok.900 teraz jak przygazuje nastepuje przełączenie na gaz i "kicha" jak jest silnik zimny samochód gasnie jak gorący obroty w granicach 500 i wiadomo jaka...
to prawda ze ten motor ma silniczek krokowy??? tak powiedzial mi znajomy mechanik. wiec juz nie wiem jeden mowi ze nie ma drugi ze ma to jak w koncu?????????????
Spotkałam żle podłączone ogrzewanie parownika, po przejechaniu kilku kilometrów sprawdż czy parownik jest gorący. W przypadku gdy będzie zimny masz problem z zasilaniem silnika w paliwo, wskazują na to wahające się obroty silnika na biegu jałowym.Hi.
A ja mam pytanko... jak za pomocą 8 wyjść (lpt) można sterować 18 serwomotorami ??? Pewnie sygnał zegara sie wykorzystuje....ale pewności nie mam. Jak wogóle działa taki serwomotor ? Jest zasialanie i kabel sygnal co na nim jest ? Tzn. jak chce w lewo lub w lewo to jaki sygnał na nim leci ? Krokowe już zczaiłem gorzej że o serwach nic nie wiem....(nooob)....
Co ustaliłem: Zbadałem kompresję - prawie książkowa, drobne odchyły między cylindrami o 0,1 - 0,2 atmosfery. Ciśnienie paliwa też prawie książkowe - prawie 3bary (2,9 i trochę). Silnik krokowy wymyty w benzynie w myjce ultradźwiękowej, którą sobie ekstra na ten cel sprawiłem. Przepustnica i to co w jej okolicy wręcz wylizane. Wtryskiwacze idealnie 14,7V...
Te cztery tranzystory, które wymieniłem grzeją się faktycznie bardzo mocno - na tyle, że nie można ich dotknąć. Częstotliwość pracy mniej więcej 2ms pomiędzy krokami. Nie wiem czy takie grzanie jest normalne, ale dodałem radiatory i również są bardzo gorące, nie wiem czy to nie zniszczy tranzystorów czy to ich normalny tryb pracy i nie ma się co martwić....
Ktoś wymyślił zawór trójdrogowy na zasilaniu .Mało tego oś silnika krokowego z jednej strony w wodzie o temp 60-80 stopni i przenosi ciepło na gwint silnika krokowego ,smar się zapieka blokując obrotowy magnesu.Rozbierałem to kilkakrotniie szukając przyczyny tak częstych wymian,ale już nie rozbieram bo to strata czasu i nerwy klijenta.Prawdą jest że...
Witam! Poszukuje rady odnośnie sterowania silniczka krokowego ze starej drukarki termotransferowej. Był tam sterownik na L298N i L297. Układ po małej przeróbce pozostawiłem. Mój projekt ma sterować prędkością tego silnika za pomocą zmiany częsotliwości impulsów. Wszystko było by ok gdyby nie fakt, że silnik po ok 15 min pracy(bez obciążęnia) nie da...
Witam przeszukałem forum ale nie znalazłem podobnego tematu ani satysfakcjonującej odpowiedzi. Mianowicie potrzebuje zakupić pompę do chłodzenia wodnego drukarki 3d. Chłodzenie hotendu oraz silników krokowych. W sumie 4 bloki wodne i hotend. Pompa którą posiadam jest dużo za słaba jest to jakiś aquael fan 1 która ma niby 320l/h. Generalnie ledwo co...
Mam pewien problem, otóż zbudowałem sterownik silnika krokowego w postaci podwójnego mostka h opartego na mosfetach. Wszystko działa ok o ile prędkość oborotowa silnika jest względnie duża, problem pojawia się w momencie gdy chcę ją zmniejszyć (nie mówiąc już o jego zatrzymaniu w jakiejś pozycji), tranzystory mostków robią się wtedy gorące, co mnie...
na benzynie czy zimny czy gorący to jest wszystko ok byłem juz kilka razy u gazownika i on twierdzi ze gaz jest dobrze ustawiony raz mi wymienił przewody zapłonowe i już nie gasł ale po 2 miesiącach znowu to samo Dodano po 18 a to nie moze byc wina silniczka krokowego?
Witam. Otóż od jakiegoś czasu podczas przyspieszania gdzieś w zakresie 2000-3500 obrotów szarpie mi samochodem. Nie jest to za każdym razem, na początku działo się tak np. gdy silnik był zimny, potem wszystko wracało do normy, natomiast teraz już nie ważne czy silnik zimny czy gorący szarpanie występuje. Zauważyłem również że częściej tak się dzieje...
Moim zdaniem tu nie było duzego udarowego prądu. Aby w ten sposób zwęglić płytkę prąd nie musi być bardzo duży, tylko bardzo długo płynący, o takim natężeniu, że ścieżki zrobiły się tylko gorące, nie "zajarzyły sie" świecącym rozgrzanym metalem. Skłaniam się jednak do tego, że dzięki odpowiednim warunkom (odległość, wilgotność, wymiary anteny, itp.)...
Filtr powietrza sprawdź i przepływomierz , skoro to lpg pierwszej generacji to nie powinno być silniczka krokowego gazu który dostaje sygnał sondy więc sonda powinna odpaść. Kolego szanowny, mam już dość czytania Twoich "porad". Ten samochód Nie ma przepływomierza. Ostrzeżenie.
Witam!Ponownie mam problem ze swoim passkiem 1.8RP na jednopunktowym wtrysku monojetronic: bardzo dziwnie zachowuje się silniczek biegu jałowego(tzw. krokowy) muszę wypinać na sekundę dosłownie wtyczkę zasilającą żeby zaczął działać.Wyjmowałem go i rozbierałem na części pierwsze,czyściłem i ponownie składałem już ze 4 razy bo myślałem ze to jego wina...
Przyczyny mogą być dwie : zatkana nagrzewnica lub nie przesuwająca się klapa zmiany strumienia powietrza w nagrzewnicy. Ja sprawdzam to tak , nagrzewam silnik do 90stopni włączam ciepłe powietrze w środku i obserwuję węże in i out nagrzewnicy. jeśli wejściowy jest gorący a wyjściowy jest letni (zimny) to nagrzewnica jest zatkana ma mały przepływ , jeśli...
po skończeniu rezystory dla silnika X oraz sam silnik Y były wręcz gorące, bałem się że je uszkodzę Silniki krokowe mają prawo się nagrzewać, górna granica zakresu temperatur pracy to około 80°C. Widziałem raz skaner w którym silnik wtopił się w plastikową obudowę i działał dalej :D Nie mniej jednak sterowanie powinno umożliwiać wyłączenie lub ograniczenie...
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
no właśnie , ile to miałoby działać na baterii ??? sama elektronika to pikuś, gorzej z zasilaniem silnika krokowego, jaka "moc" potrzebna ?? bo okaże się że nie bateria a akumulator lub mała "elektrownia" okaże się potrzebna....
1. Wiem ze nie bedzie odrazu szybki. 2. Oj mylisz sie - w oryginalnym ukladzie byl szyki jak silnik DC i mial spora moc. Co do waitms 5 na koncach to przerabialem juz to - jest jeszce gorzej ;/
A jak tam termistory? Jeżeli uszkodzony termistor (lub jego uszkodzony kabel,wtyczka,obwód wejściowy w komputerze, itp.) będzie widział silnik cały czas jako gorący, to po zapaleniu zimnego będzie odrazu zdejmował paliwo jak dla gorącego,ale że jest zimny to obroty mu lecą - może nawet poniżej ładowania alternatora - stąd przygasanie świateł i ratuje...
W LPG jest krokowy muszę ustawić pokrętłem na reduktorze czy tam parowniku nonstop mylą mi się te pojęcia i ustawiam na bogatą mieszankę mam trzy pola z lewej zulte środek puste i z prawej czerwone jak ustawie prawidłowo LPG sonda chodzi z lewej w prawo i skacze z pola na pole a na środku te puste pole zaświeca się na zielono i tak nabyć ustawione bo...
OK. Myślę, że przyda się dodatkowy test mojej lodówy. Ustawiam pokrętło na pozycję 1,5 i tak zostawiam. Dzisiaj i jutro co godzinę będę sprawdzał temperaturę i zapisywał. Może nawet poczekam na jakiś gorący dzień - aktualnie cały czas pochmurno i chłodno na zewnątrz. Tak abstrachując od tego czy lodówka dobrze działa czy nie, możecie mi doradzić w sprawie...
Witam. Mechanicznie sprawa nie jest aż tak skomplikowana . Silnik krokowy , odpowiednie przełożenie , itp . Z elektroniką trochę gorzej - pomyśl nad tym plc . Wyjdzie " trochę " taniej . Pozdrawiam .
Witam, Mój problem polega na tym że nie mogę ukończyć auto konfiguracji centralki ponieważ zawiesza się na ustawianiu silnika krokowego. Wykres idzie w gore a potem cały czas oscyluje miedzy 110 - 120. I tak nawet 10min. Bardzo proszę o pomoc. Szukałem na forum i znalazłem podobne tematy jednak nie rozwiązują tego. Wymienione elementy : Kable wn Filtry...
Jeżeli nie masz pewności co do sprawności elementów wykonawczych to zawsze możesz je uruchomić "na stole" podając napięcia znamionowe na cewki np silnika rozdzielacza. Gorzej jeżeli są tam jakieś silniki krokowe. Trochę na temat tego modelu tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Witam ,sprawdź silniczek krokowy jeśli takowy posiada (nie określiłeś jaki model ),jeśli jest w porządku to stawiam na uszczelkę pod głowica, łatwo sprawdzić : -stan płynu zmniejsza sie -węże od chłodnicy są napęczniałe zbyt mocno na gorącym silniku
jakaś ramka (prostokątna), do tej ramki wchodzi następny prostokąt (mniejszy). W tej pierwszej ramce (na samej górze) byłaby ukryta taka folia (na jakiś trybach albo na czymś innym by siedziała) I teraz najlepsze. Chciałbym zrobić to na pilota tzn. naciska sie guzik na pilota i ta folia opuszcza się (zakrywa te drugi prostokąt, całkowicie). Są takie...
Opel Vectra A 91r. Może ktoś zetknął się z taką sytuacją mianowicie: Mam problem z odpaleniem auta gdy silnik jest gorący(zimny pali bez zarzutu).To znaczy, po przekręceniu kluczyka odpali ale zaraz zgaśnie. Ale jest taka sytuacja, że jak silnik zaskoczy i jak zaraz dodam gazu,pogazuję trochę to pali , i wszystko jest OK. Raz miałem nawet taką sytuację...
Witam! jak w temacie, w quadzie Cectek 2009r 500efi, na wtrysku mam problem z obrotami, jak zimny to są za duże i pomału schodzą, jak fest gorący to ma za niskie i gaśnie. Na ciepłym wszystko fajnie i prawidłowo. Dodatkowo lekko strzela w przepustnice, przy dodawaniu gazu, ma moc, odpala od strzała, czek się nie świeci. Robiłem cały silnik wszystko...
witam mam problem z moją zafirką a mianowicie po wymianie termostatu,płynu chłodzącego,czyszczeniu silnika krokowego i przepustnicy auto odpala wchodząc na wysokie obroty rzędu 1600-1800 i dopiero po chwili pomału spadają a gdy silnik jest ciepły to po odpaleniu nawet wchodzą na 1900./Wydaje mi się ,że gdy silnik jest gorący to powinno być na maxa1000-1100obr.Więc...
Prawdopodobnie silnik krokowy regulujacy ilosc wolnego powietrza na wolnych obrotach. Wyjac, przeczyscic, zamonotwac, odlaczyc klemy, po paru minutach znow podlaczyc, jezdzic. :) BTW, zapraszam do Ford Escort FanKlub Polska - www.fordescort.org
Emulator sondy powinien być wpięty pomiędzy sondę a sterownik silnika. Często wpina się go we wtyk sondy- szukaj pod podstawą akumulatora. Problemy są też na benzynie bo sterownik silnika pracuje zapewne w trybie awaryjnym, np. za niskie obroty na zimnym i za wysokie na gorącym. Jaki masz sterownik gazu, regulacja śrubką czy silniczkiem krokowym?
byłem u diagnosty zrobił adaptacje i nadal to samo. Na zimnym obroty spadają i falują a na gorącym silniku jest w miare dobrze. Czy od przewodów obroty spadają tylko przy zimnym silnku? I co to jest ten silniczek krokowy?
Tak jak mówi creativ pierwsze 5V a później zasilanie na sterowniki bądz jednocześnie obydwa napiecia. A co do tych 40V musisz z tym uważać ... gyż 40 V to jest max do podłączenia do sterowników dokładnie 43 chyba ale i tak nie podłączaj tak wysokiego napiecia gdyż to napiecie ustalasz dopiero wtedy jakie masz silniki krokowe jezeli na silnikach masz...
Witam, mój problem z corsą (C14NZ __LPG_ 96r.) polega na tym, iż żeby ją odpalić na goracym silniku trzeba min. 2-3 razy męczyć rozrusznik po kilka ładnych sekund. Taka sytuacja jest od ok. miesiąca.Na zimnym pali natychmiast, a wystarczy się przejechać, zostawić na 5 min. i już jest problem z odpaleniem. Jeśli natomiast zgaszę silnik i spróbuję odpalić...
Witam ,kupiłem dwa tygodnie temu swój pierwszy samochód - Opel Vectra A 1.6 benzyna, niestety jako laik nie zauważyłem żółtej kontrolki a gdy go kupowałem silnik był już gorący i palił dobrze. Następnego dnia gasł na skrzyżowaniach i miał nie równe obroty, kontrolka cały czas się paliła. Wymieniliśmy świece i kable ale to samo , zauważyliśmy z ojcem...
Witam, Mam problem z VW GOLF-em III 1.4 ABD. 1. Jak odpalę go to chodzi strasznie nie równo (jak traktor), jak jest gorący i go odpalę jest ok. (czujnik temperatury jest dobry, przełożyłem od kolegi) 2. Jak odpalę samochód raz mam bardzo niskie obroty(400-600), a częściej ostatnio tak min. 1000 3. Nie potrafię zrobić odcinki, jak przekroczę około 4tys...
gorący silnik krokowy silnik krokowy gorący gorący akumulator
prostownik pierwotnej zacisk hamulcowy ręczny ładowarka akumulator latarka
przekaznik agregatu przekaznik agregatu
Valorant wyrzuca do pulpitu - przyczyny i rozwiązania T.amp TA-2400 MK-X i TA-1050 MK-X: Dane techniczne i pomiary mocy