Klema oczywiście z przewodem. I warto potraktować klemy smarem miedziowym lub odpowiednikiem. Najpierw dołóż dodatkowy przewód, a jeśli okaże się, że pomogło - nowa klema i przewód. Wtedy już musi pracować poprawnie.
Sprawdź czy nie grzeje się klema plusowa. W Oplach był problem z zakuciem przewodu plusowego na plusowej klemie akumulatora.
Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze. Spróbuj założyć inny akumulator na próbę. Wygląda że altek pakuje na maxa i nie może doładować .Jeśli jest sprawny bo może przywiera dioda lub stojan.
Sprawdź ile masz na przewodzie od klemy plusowej i czy klema się nie grzeje bo to przypadłość w tych samochodach.P
Witam! Mam forda mondeo mk3 tddi. Nie odpala i grzeje sie plusowa klema przy próbie odpalania.
wiązkę puść drugą od czunika do ECU i daj nową masę klema-silnik lub sprawdź czy klema się nie grzeje pod obciążeniem elektrycznym.
Jak klema + się grzeje to spadek napięcia występuje w miejscu jej zaprasowania na grubym przewodzie, który biegnie do rozrusznika oraz alternatora, ostatnio miałem przypadek w Oplu (często w tych samochodach się tak dzieje), pomiar pomiędzy sondą miernika wbitą w kabel przez izolację a klemą wskazywał 0,8V, klemy nie dało się dotknąć, tak parzyła !
Najczęściej obluzowany zacisk, który pod wpływem obciążenia nagrzewa go do czerwoności i powoduje zapłon to też według strażaka jest zwarcie. U wójostwa, ostałem poproszony, o naprawę gniazda w pokoju. Poszlem wykręcić bezpiecznik jeden na cały dom i skóra z palców została na ceramice. Instalacja miedziana wciągana w rurki po aluminiowej. Do pierwszej...
Odpal silnik włącz obciążenie elektryczne (światła, grzanie szyby, dmuchawa i klima) i sprawdź czy nie grzeje się klema plusowa lub minusowa.
Na początek sprawdź czy nie grzeje się klema minus. Odpal max obciążenie i będzie odpowiedź
Ja przecież nie pisałem, że jak się grzeje klema to się ją powinno wyczyści. Czyści się natomiast powierzchnię styku klemy i zacisk akumulatora.
Kolego zmierz napięcie bezpośrednio pomiędzy plusem alternatora i jego masą. Masa silnika na pewno do poprawy i akumulator do sprawdzenia bo przy 3 alternatorach i takich samych objawach to ciężko stawiać że z nim wszystko w porządku. Nie grzeje sie klema plusowa?
A nie grzeje się przypadkiem klema w miejscu łączenia z przewodem? Częsty przypadek w oplach to złe połączenie na klemie, alternator daje 14 V a do akumulatora dochodzi mniej.
złowrogi_boncur mam odkręcić kabel gruby plusowy z alternatora uruchomić samochód i zmierzyć ładowanie na alternatorze? Sprawdziłem jeszcze parę rzeczy: Spadek napięcia alternator-akumulator jest 0,1V. Alternator jest gorący cały czas na tyle, że nie można położyć na obudowie palców dłużej niż na kilka sekund. Po obciążeniu go ksenonami, grzanymi fotelami,...
Witam, od jakiegoś roku mam kiepskie ładowanie, akumulator wymieniałem, alternator też, czuć, że jest nie doładowany, rozrusznik kiepsko kreci i żarzy sie kontrolka ładowania stopniowo coraz bardziej, jak włączam dmuchawe na 4 bieg później ogrzewanie szyby, światła, radio i grzeje mi sie klema plusow,a wiec chyba to ona jest winna a raczej kabel. Zaczyna...
Witam, dzisiaj mialem problem z odpaleniem auta. Miernikiem sprawdzilem spadek napiecia na klemie plusowej +2v. Klema grzala sie. Zaciekawila mnie jedna rzecz, klema grzeje sie tym bardziej o ile wiekszy bedzie opor ( utlenienie klemy). Przeciez moc jest tym wieksza im mniejszy opor. Nawet laczac ze soba szeregowo reztstory np. 10ohm i 10 ohm to na...
Czyszczenie papierkiem juz było i lipa. A obcięcie tej kleimy nie bedzie takie proste bo kabel jest krótki. I może pózniej nie dostać do słupka akumulatora. Jeszcze tylko jedno. Wczoraj zauważyłem ze Klema sie grzeje dopiero pod obciążeniem. Same światła i radio ok. Ale jak włączyłem podgrzewanie tylnej szyby i dmuchawe ładowanie gwałtownie spadło (nie...
Gdyby to było proste zwarcie na kablu to klema iskrzyłaby na akumulatorze i akumulator szybko rozładowałby się. A zwarcie musi występować tylko podczas pracy, by tylko wtedy grzeje się kabel.
Udało mi się rozwiązać problem. Na szczęście chodziło o drobnostkę. Sprawdziłam masę, klemy i zaciski i okazało się, że klema minusowa się grzeje przy próbie odpalenia. Przeczyściłam ją i zacisk i chodzi. A już się bałam, że coś poważniejszego z elektryką się stało. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Sprawdzone przewody sie nie grzeją spadek napięcia jest dość duży ale to dZieje się nie kiedy masy sprawne po wyjęciu kostki sterownika swiec napięcie wraca do normy i po odpaleniu na kable z innego auta odpala normalnie tylko na zimnym sie to dZieje silniku Dodano po 4 Klema się nie grZeje może takie zwarcie robić czasami uszkodzona swieca bądź moduł...
Nie ma się co czarować alternator jest znany , jeżeli zakłada się części niskiej jakości to taki efekt. I do sprawdzenia instalacja szczególnie klema plusowa sprawdzić czy się nie grzeje pod obciążeniem.P
Prądu nie braknie?Lubi grzać się klema.
(at)Mario Mario - na pewno go wymienię, na razie unieruchomiłem go w położeniu w którym się najmniej grzeje i po dzisiejszej jeździe do roboty jet OK, klema jest chłodna (tzn. ma ok. 30C). Taka wydawałoby się pierdółka a takie halo może spowodować..
Dwie możliwości, uszkodzony rozrusznik lub zły styk na przewodzie prądowym rozrusznika. Zobacz, czy w trakcie próby rozruchu nie grzeje się bezpośrednio przy klemie akumulatora i na oczku rozrusznika. Dodatkowa masa bezpośrednio z klemy na blok, czy z karoserii? W drugim przypadku też zobacz czy nie grzeje się przy klemie i przy mocowaniu do nadwozia.
Omega, mialem i : Po 1 bardzo awaryjny - to sie zamek zepsul to klema od akumulatora przestala laczyć (fabryczna) itp 2. Rdza wyglad ladny prowadzenie i wygoda bardzo fajne silniki: 2,0 za slaby 2,5 (mialem taki) - porazka totalna bardzo awaryjny 3,0 jak wyzej tds - duzo pali i slaby, jak ma duzo najechane ciezko go odpalic bez grzania swiec szyberdach...
Witam ! Wracam do tematu wałkowanego przeze mnie kiedyś tu na tym forum. Chodzi mianowicie o pompę wspomagania (w tym momencie nie ważne czy to będzie TRW czy Koyo) a dokładnie o to czy ktoś z szanownych kolegów/koleżanek badał kiedyś jaki jest lub powinien być pobór prądu przez taką pompę. Chodzi mi o wartości w stanie tzw. spoczynku oraz dynamicznie...
Sprawdź czy nie grzeją się klemy, podaj jeszcze ewentualnie kabel na b+, te auta mają słaba instalację. Jak to wykluczyć reklamuj alternator. Czasem sprzęgło na alternatorze robi takie cyrki.
Brak dobrego kontaktu przewodu z klemą/oczkiem/śrubą i grzeje się w najsłabszym miejscu ? Tylko tu się grzeje ? Gdzie indziej, cały przewód, drugi jego koniec się nie grzeje ? Oczyść, zarób porządnie przewód, przykręć... Takie grzanie miałem przez słaby styk oczka przewodu z klemą akumulatora, po poprawieniu połączenia przestało się grzać, co możesz...
120Ah powinien sobie poradzić ze 3kw rozrusznikiem. O ile sprawny akumulator i rozrusznik. Ogólenie dosyć łatwo to sprawdzić co jest nie ok, po prostu kręć rozrusznikiem ok 8 sekund i potem ręką sprawdz co się grzeje klemy, słupki, kable , styki rozrusznika...... jak będziesz miał szczęście to samo się okaże bo dym poleci.
Przytrzymaj na rozruszniku i zobacz co się będzie grzało, klemy, elektromagnes i jego styki czy kabel.
Mosiężne są lepsze, przez co także i droższe. W samochodach można ładować bez odpinania instalacji samochodowej (często to nawet zalecane jest, by nie pokasować ustawień), więc podejrzewam, że tak samo można na łodzi. Powodem grzania jest zły styk klemy i / lub uszkodzony przewód / połączenie, ew. uszkodzenie akumulatora / zbyt mały przekrój przewódu...
Brudny zacisk na akumulatorze może być przyczyną takiego zachowania. Podczas startu rozrusznik pobiera bardzo duży prąd i jeśli kontrolki aż gasną to od tego właśnie bym zaczął. Można też przy pomocy drugiej osoby sprawdzić czy podczas próby odpalania któraś klema się nie grzeje. Najlepiej jednak dla pewności oczyścić porządnie klemy i zaciski i posmarować...
Zdaje się, że opisy sytuacji są delikatnie mówiąc niedokładne. Jak mogą grzać się klemy jeśli połączenie przy elektromagnesie słabe? Ale żeby nie wdawać się w zbędne dyskusje niestety zasugeruję regenerację rozrusznika. Prawdopodobnie wirnik już ociera się o stojan i będzie tylko gorzej.
W maju odebrałem niby mój z naprawy kurde Dodano po 51 I przesto się grzeje od klemy po same szczotki ?
Sprawdź ,może jakaś cela siada,co do grzania klem ,może być słaby kontakt na klemach ,lub problem z rozrusznikiem .Sprawdź jakie napięcie jest na rozruszniku lub akumulatorach w chwili startowania.
Nie. Nic się nie grzeje.
Sprawdź czy nie grzeją się klemy w miejscu łączenia z przewodami.
To bardzo dużo. Sprawdź ładowanie na śrubie plusowej na alternatorze i obudowie alternatora. Jak będzie powyżej 14 to do czyszczenia wszystkie masy i plusy ewentualnie do wymiany klemy. Po tych dwóch minutach sprawdź czy nie grzeją się klemy, czasem w Oplach się to zdarzało.
Sprawdź klemy czy się nie grzeją.
korozja na zaciskach (nie na oczkach tylko tam gdzie oczko ściska przewód Bardzo częsty przypadek w Oplach, zaciśnięte kable nie kontaktują w klemach akumulatora. Efektem jest własnie spadek napięcia ładowania o 0,3 - 0,5V i grzanie się klem (czasem aż można się oparzyć) W grupie VW, w samochodach które mają skrzynkę bezpieczników blaszkowych na akumulatorze...
Trzeba podłączyć kontrolkę równolegle do elektrowłącznika rozrusznika. Jak będzie cisza a kontrolka świeci, rozrusznik do zrobienia. Masę na silniku oczywiście już sprawdziłeś? grzania na klemach nie ma? Spadki napięcia w czasie rozruchu? Napięcie w instalacji w trakcie rozruchu? Itd, itp...
Kiedy klemy się grzeją? Po próbie rozruchu?
Tradycyjnie sprawdź czy klemy się nie grzeją.
Sprawdż czy grzeją się klemy,jeśli tak to je wymień
Zazwyczaj nie łączą kable z klemach, łatwo to poznac bo klema się grzeje. To uroda opla i zaciskanych klem.
Może nie ma dobrego kontaktu przy klemach na akumulatorze? sprawdź czy po odpaleniu nie grzeją się klemy. Warto sprawdzić punkty masowe a w szczególności ten gdzie ujemny kabel od akumulatora łączy się z "budą"
Przewód "-" strasznie się grzał przy klemie, okazał się przepalony - wręcz zostało ledwo kilka drucików, reszta się wysypała jak talk. Zarobienie przewodów na nowo było wystarczające. Dzięki wszystkim za pomoc. Jeszcze dodam, że w serwisie podpowiedzieli żeby dokręcić wszystkie przewody, bo najczęstszą usterka jest brak styku na połączeniach :) Pozdrawiam!...
Odpal auto, włącz wszystkie odbiorniku prądu (światła, klima, grzanie szyb) i zobacz, czy nie grzeją się klemy.
Różnica napięć wynika z "dużej" rezystancji przewodu (+ wszystkie końcówki) łączącego akumulator z alternatorem. Z tego samego powodu grzeje się klema. Sprawdź jakość zaciśniętych końcówek, czy nie ma luzów, zaśniedziałych elementów.
Poczytaj najpierw żebyś niepotrzebnie nie tracił benzyny na grzanie silnika, klema działa, ale u mnie, bo nie mam golfa, natomiast u Ciebie to chyba trzeba komputerem ten reset robić.
Sprawdz czy klema jakaś ci się nie grzeje.
Nie grzeją się przy klemach i oczkach?
a jak to jest z tymi amperami ? kiedy one są ? Do przepływu prądu/ amper potrzeba jest różnica napięć. Za rozładowany akumulator uznaję się 11,8 V. Do takiego ładowania od takiego napięcia przystosowany jest prostownik. Ty masz akumulator rozładowany do 2 V jest większa różnica napięcia między prostownikiem a akumulatorem co wymusza większy przepływ...
Zobacz gdzie się grzeje oryginalna, stawiam że przy samej klemie. Ten najgrubszy przewód. Dokładnie u mnie grzeje się przy samej klemie gruby przewód ktory idzie pewnie do silnika tak? Co mam zrobić? wymienić cały przewód czy przeczyścić miejsca mocowania przewodu?
ja na szybko obrotowym w 30 odpalam z małego aku z Honda - w twoim przypadku ewidentnie kable od aku ..... masa ... i sprawdz czy nie grzeją sie klemy - nie sadze aby był włacznik startera ubity bo na krótko na rozruszniku musi krecic szybko......
Sprawdz czy klemy się nie grzeją. Wada Opla
jak jest dobry akumulator to wystarczy nieduży prąd zasilacza, bo przecież świece żarowe czy wentylatory nie włączają się na stałe, tylko na chwilę. Zasilacz STABILIZOWANY (nie prostownik!) o wydajności z 10A i napięciu 14-15V (najlepiej 14.4 (lub 14.5) V) powinien w zupełności wystarczyć. Ostatecznie można też po prostu używać drugiego dużego akumulatora...
Tak jak pisze kolega marszałekkom i Aleksander_01, mam na myśli ten punkt, który się grzeje. Nieważne czy przy klemie, pod maską, na alternatorze czy rozruszniku. Im większe obciążenie, tym bardziej będzie się grzało. Im bardziej będzie się grzało tym szybciej będzie pogarszał się kontakt i temperatura będzie rosła do stopienia izolacji na przewodach...
Moim skromnym zdaniem dolewając zwykłą wodę do akumulatora tylko go dobiłeś. Dość ważną uwagę napisał momik12 częstą przypadłością jest brak kontaktu na zaprasowanej klemie ujemnej bądź dodatniej, co powoduje spadek ładowania po pewnym czasie. Sprawdzając czy grzeją się klemy zrób to delikatnie, ponieważ można się nawet oparzyć.
Jeśli pyka to nie jest sprawny lub zdarza się uszkodzenie klemy plus. Odpal wszystkie odbiorniki elektryczne włącz i sprawdź czy się nie grzeje
Z tymi wycieraczkami to już normalne nie jest. Szukaj gdzie się złącza (np klemy) grzeją i tam popraw kontakt.
Możesz sprawdzić jeszcze jedną rzecz , przebij się miernikiem przez izolację na masowym przewodzie od akumulatora około 10 /15 cm od klemy i sprawdź ładownie, wcześniej sprawdź czy ten przewód nie grzeje się za klemą. Ja tak miałem w swoim opelku elektryk szukał dwa dni. Pozdrawiam
Przepalony okazał się bezpiecznik na klemie akumulatora.
Witam, czy światła drogowe są ? akumulator ma dobry kontakt na klemach, bezpieczniki sprawdzone? Dodano po 17 miso.nasz jeden przewód do masy drugi do przewodów głośnika.Głośnik niema prawa się odzywać i latarka nie świeci.Po tej próbie przewody od latarki dołącz do przewodów głośnikowych ma świecić i w głośniku powinien być słyszany głos/pukanie/....
Miło mi wszystkim, którzy pomogli mi w rozwiązaniu problemu podziękować . Już spieszę się z wyjaśnieniem problemu. Przyczyna była złożona. Winą był rozrusznik, który został zregenerowany, ale na elementach słabej jakości. I działał, ale tylko w temperaturze od -5. Jak wcześniej pisałem grzała się klema (+), natomiast minusowa była zimna. Dlaczego?,skoro...
Ja dałem 10 mm^2. Bo akurat miałem pod ręką resztkę z instalacji wzmacniacza. Ale nie cieńszym, niż oryginalnie z niego wychodzi. Dobrze trzeba zagnieść i zalutować końcówki. Jeśli nie masz tak mocnej lutownicy, to rozgrzej końcówkę nad palnikiem (grzejąc za oczko i początek przewodu, by nie wytopić izolacji), a następnie nasącz porządnie cyną.
Problem rozwiązany Okazało się że problemem była luźna nakrętka przy klemie na dodatkowych kablach "plus". Grzała się aż do czerwoności , przez to nadtopiła się izolacja i kabel dotykał masy. Dziękuję za pomoc i sugestię Dodano po 35 Problem rozwiązany Okazało się że problemem była luźna nakrętka przy klemie na dodatkowych kablach "plus". Grzała się...
Klema/y do wymiany. Ta co się grzeje.
Agran ma rację , pomiarów dokonaj jak świece żarowe przestaną grzać. Po stwierdzeniu już że nie grzeją i masz takie napićia jak piszesz to uszkodzony regulator, ale należy cały alternator poddać przeglądowi Powinno być blisko 14 do 14,4V!!!!!! Sprawdź jeszcze przewód od klemy ujemnej do masy samochodu czy ma dobre połączenie bo tam też spadek napięcia...
Olek, on typową usterkę w Astrach, czyli śniedź na zakuciu klemy z kablem. Dlatego kazałem sprawdzić, czy klema sie nie grzeje.
Sprawdziłem napięcie na kablach wchodzących w klemy i jest takie samo jak na klemach, na ujemnej klemie się grzało, ale jak dodałem dodatkowe kable masy na silnik, aku i karoserie to wszystko "zimne". Wyciągnę bezpiecznik ze wspomagania i sprawdzę jak z ładowaniem. Dzięki.
Obroty biegu jałowego powinne wynosić w przedziale 750-800 obr/min . A dla pewności kontrola stanu paska wielorowkowego, napinacza rolek powrotnych, poziom ładowania alternatora , straty na kablach , stan klem ich zakucie i cyi się nie grzeją.
Kable też mogą być przyczyną, jeśli stwierdzasz że się grzeją. Ważne są przekroje kabli i mocowanie klem, powinny być zakute. Zakładałeś nowe klemy, pewnie skręcane na śrubki. Jeśli kabel się grzeje, to pewnie wiązka już zaoksydowała i pogarsza się przewodnictwo i powierzchnia styku klemy skręcanej z kablem jest za mała do przewodzenia takich prądów....
Dzięki za info, rozrusznika nie podejrzewałem, klemy coś po wymienie aku czyściłem trochę papierem ściernym, ale obczaje czy się nie grzeją
Jeżeli dysponujesz multimetrem to końcówka czarna multimetru do klemy (-) akumulatora, czerwona końcówka miernika w fajkę (przewód do świecy) i niech Ci ktoś w tym momencie przekręci kluczyk w stacyjce na pozycję 1. Przez czas w jakim powinny się grzać świece, powinno być napięcie na tych przewodach. Jeżeli nie ma to jak najbardziej może to być wina...
Daewoo Lublin 1997 Jak włączę grzanie świec to się załączają wycieraczki Wymieniłem klemy na aku, naładowałem aku i ładnie pali, świece grzeję 2 razy i jest ok Ale od czasu do czasu, jak kluczykiem przekręcę na grzanie świec to cała tablica gaśnie. Innym razem, gdy podgrzeję świece i chcę uruchomić silnik to zaczyna klikać przekaźnik po stronie pasażera...
Klemy przeczyściłem .Podczas grzania świec napięcie spadło do 8V a gdy chciałem odpalić to raptem napięcie do 3V . Włożyłem inny akumulator to od razu odpalił . Wina na pewno akumulatora.
Ale kuje w oczy palący się kluczyk na desce rozdzielczej. Chyba obstawię, że jednak mechanik coś nadszarpnął podczas wymiany filtra oleju bo samo z siebie tak by się od razu nie stało, że walnął przekaźnik klemy a wraz z nim świeca lub przekaźnik grzania.
Nie do rozruchu a jest to ładowanie i grzeje się podczas jazdy. Do rozruchu wychodzi z klemy.
Sprawdź klemy czy się nie grzeją, w Oplach następuje korozja wewnątrz, tam gdzie są zaciśnięte kable i stąd spadki napięcia
Przerabiałem już taki sam temat. Winny był czujnik temperatury. Świece grzały się do tego stopnia że klema od aku robiła się gorąca... Aby sprawdzić cały układ na wypiętym czujniku powinny cały czas grzać,a na zworce pomiędzy odpowiednimi pinami świece powinny się wyłączyć.
I radio hula aż miło. I bardzo dobrze. Teraz są bardzo słabe tranzystory jakościowo i zwyczajnie z czasem się wygrzewają.Dla mnie to oczywiste że jak tranzystor pracuje w układzie ze stabilizatorem i ciągle przez niego prąd płynie ileś lat to go wygrzeje.Sprawdź sobie tai tranzystor podczas pracy palcem jak się grzeje, to normalne z czasem się wyeksploatuje...
Witam, serdecznie dziękuje za pomoc, faktycznie okazało się że była uszkodzona klema, a konkretnie wyjście grubego kabla zasilającego silnik (chyba rozrusznik). Po wymianie wszystko wróciło do normy zasilanie 13,8 V na akumulatorze, no i przede wszystkim klema przestała się grzać. Temat zamknięty, bardzo dziękuje.
Nie bardzo mam kasę na nowy aku,a dlaczego padnięty?nie da rady go naładować?w każdej celi gęstość była taka sama.Czy przez słabą masę może tak się dziać?wyczyściłem wszystkie połączenia,mechanik powiedział że jakby była słaba to podczas rozruchu by się klemy grzały jak nie to jest dobrze tak?moze rozrusznik uwalony czy nie ma w nim co żeby taki pobór...
Odpinać klemy przed podpisaniem? Nie znam się zbyt bardzo a nie chce zrobić zwarcia
Mój problem polega na tym że po próbach odpalenia auta, motor uruchamia się za pierwszym a bardzo często za 10 a nawet za 20 razem. Wygąda to tak jakby nie dochodziło napięcie do pompy wtryskowej. Świece grzeją, rozrusznik kręci bez zarzutu. Do czego służy moduł z numerem 137, w obudowie jakby przekaźnika. Jeżeli podłącze napięcie bezpośrednio z klemy...
Sprawdź jaki jest pobór prądu na zgaszonym silniku i wyłączonym zapłonie. Oczywiście akumulator do sprawdzenia, bo skoro wymieniłeś alternator i nie wytrzymuje Ci do rana to coś śmierdzi tutaj. Decybel Ci dobrze napisał o tych świecach... Ja osobiście zrobiłbym taką próbę rano - woltomierz zapiąć na akumulator włączyć zapłon i czekać aż zgaśnie kontrolka...
Nie grzeją Ci się przypadkiem przewody na plusowej klemie? U mnie objawy były podobne i po odpaleniu auta po kilku minutach nie można było dotknąć plusowej klemy. Niby fabrycznie pozaciskane ale pewnie coś się utleniło i był taki efekt.
Jakie masz obroty rozrusznika? Jak za niskie, do sprawdzenia klemy i przewody, zobacz czy się nie grzeją. Następnie do sprawdzenia sam rozrusznik. Natomiast gaśnięcie, to jak Kolega wyżej pisał.
Jak swieci to sprawdzone ładowanie?Ja w swojej miałem uszkodzoną klemę na odpalonym silniku sprawdzić czy sie nie grzeją klemy.Czesto tez mostki padaja
Może dobrze by było go sprawdzić diagnostyką jakie są parametry podczas rozruchu czasem spadek napięcia powoduje takie rzeczy chodzi mi o stacyjkę czy brudne połaczenia lub klemy.
Albo zwarcie w akumulatorze albo niekontrolowany pobór prądu.....Czy podczas ładowania akumulator się mocno grzeje? A czy podczas podłącznia do instalacji iskrzy na klemie?
(at)xzasa: masz rację, to działa, styki są po paru latach zaśniedziałe a łby śrub kompletnie zardzewiałe. Mało tego, przewód (+) od aku do skrzynki bezpieczników też trzeba sprawdzić, u mnie grzał się jak cholera, przeczyściłem styk z klemą i jest OK.
Dziś zrobiłem kilka pomiarów. Akumulator ładowałem przez noc bo wczoraj bardzo słabo kręcił na mrozie. Napięcie na sucho 12,70V, po włączeniu świec troszkę spadało przy około 12,40V przestały grzać. Nastepnie rozruch napięcie spadło do ok 10,0-10,5V. Następnie ładowanie 14,3V po włączeniu swiateł długich, grzania tylnej szyby i fotela spadło do 14,0V....
Pomiary prądu w mierniku są pomiarami pośrednimi. Właściwie to mierzony jest spadek napięcia na rezystorze pomiarowym. W miernikach jego rolę spełnia tzw. bocznik. Jeśli już spaliłeś bocznik - ci jest najczęstszym uszkodzeniem mierników - a został jeszcze sprawny woltomierz: należy kupić w sklepie elektronicznym rezystory np 1 om 10 omów 0,1 oma. Jakikolwiek...
Witam. Zacznę od początku co i jak. Wczoraj wymienialiśmy skrzynie biegów w Vectrze B 2.0 16v. Wszystko złożone no to odpalamy. Okazało się że słaby akumulator. Odpaliliśmy ją od 2 auta, sprawdzenie biegów, odpowietrzenie sprzęgła itd. Lekkie poprawki i ponownie odpalamy na kable. Wszystko podłączone, kable nie pomieszane iii.. Auto zagadało ale zaraz...
Jak kolega napisał, odłącz kable od świec i od świecy do plusowej klemy musi wyraźnie iskrzyć. Miernikiem jak sprawdzałeś? Proponował bym czujnik temperatury silnika odłączyć(wtedy długo grzeje świece), kable od świec i wtedy sprawdzać kabel od świecy do miernika + i - do klemy -.
hej auto to Lancia Kappa, wcześniej webasto działało normalnie ale przepalił się bezpiecznik 10A gdzie powinien byc 25A (poprzedni właściciel) i po wymianie wszystkich nie uruchamia sie urządzenie grzewcze. Komputerek ten w aucie model T 1530 działa i ikonka grzania zapala sie ale urządzenie grzewcze cisza:( Zdjąłem klemę z akku na 2godziny ale nie...
Dzień dobry, proszę o pomoc w lokalizacji usterki. Samochód to Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 KM. Problem tkwi i w ładowaniu a dokładniej w jego falowaniu. Bezpośrednio po uruchomieniu silnika, następuje dość powolny wzrost napięcia na słupkach akumulatora, do tego dochodzi dość późne wzbudzenie alternatora. Napięcie wzrasta, od około 11,5V do 14.45V. Gdy...
Ja stawiam na klemy lub bezpieczniki na nich, coś gdzieś jest luźnie, źle przewodzi. Odpal go, włącz wszystkie odbiorniki, i macaj klemy i bezpieczniki na akumulatorze czy się nie grzeją.
klema inteligentna klema pirotechniczny uszkodzona klema
wymiana łożysk silnika niepowodzenie instalacja laser sterownik
osuszacz powietrza cisco aironet konfiguracja
Najbliższy odpowiednik Kia Ceed II: Hyundai i30 Brak świateł mijania w Volvo S40 II 2004 2.0d