Klema oczywiście z przewodem. I warto potraktować klemy smarem miedziowym lub odpowiednikiem. Najpierw dołóż dodatkowy przewód, a jeśli okaże się, że pomogło - nowa klema i przewód. Wtedy już musi pracować poprawnie.
Sprawdź czy nie grzeje się klema plusowa. W Oplach był problem z zakuciem przewodu plusowego na plusowej klemie akumulatora.
Prądu nie braknie?Lubi grzać się klema.
Dwie możliwości, uszkodzony rozrusznik lub zły styk na przewodzie prądowym rozrusznika. Zobacz, czy w trakcie próby rozruchu nie grzeje się bezpośrednio przy klemie akumulatora i na oczku rozrusznika. Dodatkowa masa bezpośrednio z klemy na blok, czy z karoserii? W drugim przypadku też zobacz czy nie grzeje się przy klemie i przy mocowaniu do nadwozia.
Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze. Spróbuj założyć inny akumulator na próbę. Wygląda że altek pakuje na maxa i nie może doładować .Jeśli jest sprawny bo może przywiera dioda lub stojan.
Sprawdź ile masz na przewodzie od klemy plusowej i czy klema się nie grzeje bo to przypadłość w tych samochodach.P
Ja przecież nie pisałem, że jak się grzeje klema to się ją powinno wyczyści. Czyści się natomiast powierzchnię styku klemy i zacisk akumulatora.
Witam! Mam forda mondeo mk3 tddi. Nie odpala i grzeje sie plusowa klema przy próbie odpalania.
Sprawdź ,może jakaś cela siada,co do grzania klem ,może być słaby kontakt na klemach ,lub problem z rozrusznikiem .Sprawdź jakie napięcie jest na rozruszniku lub akumulatorach w chwili startowania.
Odpal silnik włącz obciążenie elektryczne (światła, grzanie szyby, dmuchawa i klima) i sprawdź czy nie grzeje się klema plusowa lub minusowa.
Na początek sprawdź czy nie grzeje się klema minus. Odpal max obciążenie i będzie odpowiedź
korozja na zaciskach (nie na oczkach tylko tam gdzie oczko ściska przewód Bardzo częsty przypadek w Oplach, zaciśnięte kable nie kontaktują w klemach akumulatora. Efektem jest własnie spadek napięcia ładowania o 0,3 - 0,5V i grzanie się klem (czasem aż można się oparzyć) W grupie VW, w samochodach które mają skrzynkę bezpieczników blaszkowych na akumulatorze...
Trzeba podłączyć kontrolkę równolegle do elektrowłącznika rozrusznika. Jak będzie cisza a kontrolka świeci, rozrusznik do zrobienia. Masę na silniku oczywiście już sprawdziłeś? grzania na klemach nie ma? Spadki napięcia w czasie rozruchu? Napięcie w instalacji w trakcie rozruchu? Itd, itp...
Odłącz wtyczkę sterującą z alternatora, i sprawdz jakie sa naciecia na klemach po uruchomieniu silnika. Z opisu wygląda na to że ze jest za wysokie ladowanie - jak kable się grzeją jakie jest napięcie na klemach akumulatora? Być może uszkodzone sterowanie alternatorem.
Poczytaj najpierw żebyś niepotrzebnie nie tracił benzyny na grzanie silnika, klema działa, ale u mnie, bo nie mam golfa, natomiast u Ciebie to chyba trzeba komputerem ten reset robić.
Zazwyczaj nie łączą kable z klemach, łatwo to poznac bo klema się grzeje. To uroda opla i zaciskanych klem.
Przewód "-" strasznie się grzał przy klemie, okazał się przepalony - wręcz zostało ledwo kilka drucików, reszta się wysypała jak talk. Zarobienie przewodów na nowo było wystarczające. Dzięki wszystkim za pomoc. Jeszcze dodam, że w serwisie podpowiedzieli żeby dokręcić wszystkie przewody, bo najczęstszą usterka jest brak styku na połączeniach :) Pozdrawiam!...
Nie grzeją się przy klemach i oczkach?
Kolego zmierz napięcie bezpośrednio pomiędzy plusem alternatora i jego masą. Masa silnika na pewno do poprawy i akumulator do sprawdzenia bo przy 3 alternatorach i takich samych objawach to ciężko stawiać że z nim wszystko w porządku. Nie grzeje sie klema plusowa?
Nie. Nic się nie grzeje.
Różnica napięć wynika z "dużej" rezystancji przewodu (+ wszystkie końcówki) łączącego akumulator z alternatorem. Z tego samego powodu grzeje się klema. Sprawdź jakość zaciśniętych końcówek, czy nie ma luzów, zaśniedziałych elementów.
Brudny zacisk na akumulatorze może być przyczyną takiego zachowania. Podczas startu rozrusznik pobiera bardzo duży prąd i jeśli kontrolki aż gasną to od tego właśnie bym zaczął. Można też przy pomocy drugiej osoby sprawdzić czy podczas próby odpalania któraś klema się nie grzeje. Najlepiej jednak dla pewności oczyścić porządnie klemy i zaciski i posmarować...
A nie grzeje się przypadkiem klema w miejscu łączenia z przewodem? Częsty przypadek w oplach to złe połączenie na klemie, alternator daje 14 V a do akumulatora dochodzi mniej.
Mosiężne są lepsze, przez co także i droższe. W samochodach można ładować bez odpinania instalacji samochodowej (często to nawet zalecane jest, by nie pokasować ustawień), więc podejrzewam, że tak samo można na łodzi. Powodem grzania jest zły styk klemy i / lub uszkodzony przewód / połączenie, ew. uszkodzenie akumulatora / zbyt mały przekrój przewódu...
Zobacz gdzie się grzeje oryginalna, stawiam że przy samej klemie. Ten najgrubszy przewód. Dokładnie u mnie grzeje się przy samej klemie gruby przewód ktory idzie pewnie do silnika tak? Co mam zrobić? wymienić cały przewód czy przeczyścić miejsca mocowania przewodu?
Tak jak pisze kolega marszałekkom i Aleksander_01, mam na myśli ten punkt, który się grzeje. Nieważne czy przy klemie, pod maską, na alternatorze czy rozruszniku. Im większe obciążenie, tym bardziej będzie się grzało. Im bardziej będzie się grzało tym szybciej będzie pogarszał się kontakt i temperatura będzie rosła do stopienia izolacji na przewodach...
Sprawdz czy klema jakaś ci się nie grzeje.
Wymień tą klemę na początek,grzeje sie w środku na styku kabel/klema .
Ale tu liczymy moc strat. Jest ona tym większa, im większy spadek napięcia, natężenie możemy w pewnych granicach uznać za stałe. Oczywiście, jak przekroczysz pewną granicę, znów będzie sie grzało mniej, ale auto wtedy już działać nie bedzie
Sprawdź czy nie grzeją się klemy, podaj jeszcze ewentualnie kabel na b+, te auta mają słaba instalację. Jak to wykluczyć reklamuj alternator. Czasem sprzęgło na alternatorze robi takie cyrki.
Kiedy klemy się grzeją? Po próbie rozruchu?
Miło mi wszystkim, którzy pomogli mi w rozwiązaniu problemu podziękować . Już spieszę się z wyjaśnieniem problemu. Przyczyna była złożona. Winą był rozrusznik, który został zregenerowany, ale na elementach słabej jakości. I działał, ale tylko w temperaturze od -5. Jak wcześniej pisałem grzała się klema (+), natomiast minusowa była zimna. Dlaczego?,skoro...
Czyszczenie papierkiem juz było i lipa. A obcięcie tej kleimy nie bedzie takie proste bo kabel jest krótki. I może pózniej nie dostać do słupka akumulatora. Jeszcze tylko jedno. Wczoraj zauważyłem ze Klema sie grzeje dopiero pod obciążeniem. Same światła i radio ok. Ale jak włączyłem podgrzewanie tylnej szyby i dmuchawe ładowanie gwałtownie spadło (nie...
Problem rozwiązany Okazało się że problemem była luźna nakrętka przy klemie na dodatkowych kablach "plus". Grzała się aż do czerwoności , przez to nadtopiła się izolacja i kabel dotykał masy. Dziękuję za pomoc i sugestię Dodano po 35 Problem rozwiązany Okazało się że problemem była luźna nakrętka przy klemie na dodatkowych kablach "plus". Grzała się...
Sprawdziłem napięcie na kablach wchodzących w klemy i jest takie samo jak na klemach, na ujemnej klemie się grzało, ale jak dodałem dodatkowe kable masy na silnik, aku i karoserie to wszystko "zimne". Wyciągnę bezpiecznik ze wspomagania i sprawdzę jak z ładowaniem. Dzięki.
Przepalony okazał się bezpiecznik na klemie akumulatora.
Klema/y do wymiany. Ta co się grzeje.
Może nie ma dobrego kontaktu przy klemach na akumulatorze? sprawdź czy po odpaleniu nie grzeją się klemy. Warto sprawdzić punkty masowe a w szczególności ten gdzie ujemny kabel od akumulatora łączy się z "budą"
120Ah powinien sobie poradzić ze 3kw rozrusznikiem. O ile sprawny akumulator i rozrusznik. Ogólenie dosyć łatwo to sprawdzić co jest nie ok, po prostu kręć rozrusznikiem ok 8 sekund i potem ręką sprawdz co się grzeje klemy, słupki, kable , styki rozrusznika...... jak będziesz miał szczęście to samo się okaże bo dym poleci.
jak jest dobry akumulator to wystarczy nieduży prąd zasilacza, bo przecież świece żarowe czy wentylatory nie włączają się na stałe, tylko na chwilę. Zasilacz STABILIZOWANY (nie prostownik!) o wydajności z 10A i napięciu 14-15V (najlepiej 14.4 (lub 14.5) V) powinien w zupełności wystarczyć. Ostatecznie można też po prostu używać drugiego dużego akumulatora...
Olek, on typową usterkę w Astrach, czyli śniedź na zakuciu klemy z kablem. Dlatego kazałem sprawdzić, czy klema sie nie grzeje.
Obroty biegu jałowego powinne wynosić w przedziale 750-800 obr/min . A dla pewności kontrola stanu paska wielorowkowego, napinacza rolek powrotnych, poziom ładowania alternatora , straty na kablach , stan klem ich zakucie i cyi się nie grzeją.
Przytrzymaj na rozruszniku i zobacz co się będzie grzało, klemy, elektromagnes i jego styki czy kabel.
a jak to jest z tymi amperami ? kiedy one są ? Do przepływu prądu/ amper potrzeba jest różnica napięć. Za rozładowany akumulator uznaję się 11,8 V. Do takiego ładowania od takiego napięcia przystosowany jest prostownik. Ty masz akumulator rozładowany do 2 V jest większa różnica napięcia między prostownikiem a akumulatorem co wymusza większy przepływ...
Pokusił się ktoś o sprawdzenie jaki prąd pobierają świece? Masy wyczyszczone? Klema aby się nie grzeje? Spadki napięć między słupkami akumulatora a instalacją auta sprawdzone?
Brak dobrego kontaktu przewodu z klemą/oczkiem/śrubą i grzeje się w najsłabszym miejscu ? Tylko tu się grzeje ? Gdzie indziej, cały przewód, drugi jego koniec się nie grzeje ? Oczyść, zarób porządnie przewód, przykręć... Takie grzanie miałem przez słaby styk oczka przewodu z klemą akumulatora, po poprawieniu połączenia przestało się grzać, co możesz...
Przerabiałem już taki sam temat. Winny był czujnik temperatury. Świece grzały się do tego stopnia że klema od aku robiła się gorąca... Aby sprawdzić cały układ na wypiętym czujniku powinny cały czas grzać,a na zworce pomiędzy odpowiednimi pinami świece powinny się wyłączyć.
Udało mi się rozwiązać problem. Na szczęście chodziło o drobnostkę. Sprawdziłam masę, klemy i zaciski i okazało się, że klema minusowa się grzeje przy próbie odpalenia. Przeczyściłam ją i zacisk i chodzi. A już się bałam, że coś poważniejszego z elektryką się stało. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Kable też mogą być przyczyną, jeśli stwierdzasz że się grzeją. Ważne są przekroje kabli i mocowanie klem, powinny być zakute. Zakładałeś nowe klemy, pewnie skręcane na śrubki. Jeśli kabel się grzeje, to pewnie wiązka już zaoksydowała i pogarsza się przewodnictwo i powierzchnia styku klemy skręcanej z kablem jest za mała do przewodzenia takich prądów....
Witam, serdecznie dziękuje za pomoc, faktycznie okazało się że była uszkodzona klema, a konkretnie wyjście grubego kabla zasilającego silnik (chyba rozrusznik). Po wymianie wszystko wróciło do normy zasilanie 13,8 V na akumulatorze, no i przede wszystkim klema przestała się grzać. Temat zamknięty, bardzo dziękuje.
Moim skromnym zdaniem dolewając zwykłą wodę do akumulatora tylko go dobiłeś. Dość ważną uwagę napisał momik12 częstą przypadłością jest brak kontaktu na zaprasowanej klemie ujemnej bądź dodatniej, co powoduje spadek ładowania po pewnym czasie. Sprawdzając czy grzeją się klemy zrób to delikatnie, ponieważ można się nawet oparzyć.
Nie ma się co czarować alternator jest znany , jeżeli zakłada się części niskiej jakości to taki efekt. I do sprawdzenia instalacja szczególnie klema plusowa sprawdzić czy się nie grzeje pod obciążeniem.P
Akumulator rozładowany do 0,02V ale niestety prostownik zaczyna buczeć i klema się grzeje. Ładuj w szeregu z żarówką(ograniczy prąd ładowania). Ale to nie jest tak, że aby doszło do określonych reakcji elektrochemicznych w elektrolicie i na płytach potrzebna jest określona polaryzacja (przecież w akumulatorze mamy też do czynienia z prądem jonowym)...
Zdaje się, że opisy sytuacji są delikatnie mówiąc niedokładne. Jak mogą grzać się klemy jeśli połączenie przy elektromagnesie słabe? Ale żeby nie wdawać się w zbędne dyskusje niestety zasugeruję regenerację rozrusznika. Prawdopodobnie wirnik już ociera się o stojan i będzie tylko gorzej.
Witam, czy światła drogowe są ? akumulator ma dobry kontakt na klemach, bezpieczniki sprawdzone? Dodano po 17 miso.nasz jeden przewód do masy drugi do przewodów głośnika.Głośnik niema prawa się odzywać i latarka nie świeci.Po tej próbie przewody od latarki dołącz do przewodów głośnikowych ma świecić i w głośniku powinien być słyszany głos/pukanie/....
Dziś zrobiłem kilka pomiarów. Akumulator ładowałem przez noc bo wczoraj bardzo słabo kręcił na mrozie. Napięcie na sucho 12,70V, po włączeniu świec troszkę spadało przy około 12,40V przestały grzać. Nastepnie rozruch napięcie spadło do ok 10,0-10,5V. Następnie ładowanie 14,3V po włączeniu swiateł długich, grzania tylnej szyby i fotela spadło do 14,0V....
Albo zwarcie w akumulatorze albo niekontrolowany pobór prądu.....Czy podczas ładowania akumulator się mocno grzeje? A czy podczas podłącznia do instalacji iskrzy na klemie?
W maju odebrałem niby mój z naprawy kurde Dodano po 51 I przesto się grzeje od klemy po same szczotki ?
Daewoo Lublin 1997 Jak włączę grzanie świec to się załączają wycieraczki Wymieniłem klemy na aku, naładowałem aku i ładnie pali, świece grzeję 2 razy i jest ok Ale od czasu do czasu, jak kluczykiem przekręcę na grzanie świec to cała tablica gaśnie. Innym razem, gdy podgrzeję świece i chcę uruchomić silnik to zaczyna klikać przekaźnik po stronie pasażera...
Nie grzeją Ci się przypadkiem przewody na plusowej klemie? U mnie objawy były podobne i po odpaleniu auta po kilku minutach nie można było dotknąć plusowej klemy. Niby fabrycznie pozaciskane ale pewnie coś się utleniło i był taki efekt.
I radio hula aż miło. I bardzo dobrze. Teraz są bardzo słabe tranzystory jakościowo i zwyczajnie z czasem się wygrzewają.Dla mnie to oczywiste że jak tranzystor pracuje w układzie ze stabilizatorem i ciągle przez niego prąd płynie ileś lat to go wygrzeje.Sprawdź sobie tai tranzystor podczas pracy palcem jak się grzeje, to normalne z czasem się wyeksploatuje...
Kolego nie wiem czy to pomoze ,ale warto a to godzina roboty . Więc kupiłem audi a3 .Strasznie grzała mi sie klema + ,czasem gdy samochód chodził długo to akumulator robił się ciepły od strony + .Czasem po 2-3 dniach padał mi akumulator. Pojechałem do jednego elektryka ,wspominał o atku ,ale sprawdziłem ładowanie i było miedzy 14V .Sprawdził to jeszcze...
Sprawdź czy nie grzeją się klemy w miejscu łączenia z przewodami.
Sprawdź dokładnie, czy któreś kable nie są uszkodzone, sprawdź kostki czy nie są zaśniedziałe. Sprawdź połączenie klem akumulatora.
Witam wszystkich ponownie. Dzisiaj wróciłem z serwisu. Sprawa banalna. Są dwie przyczyny niższego napięcia na akumulatorze: 1. uszkodzona była klema (połączenie z przewodem). Przez co klema się grzała. Po zamontowaniu nowej, napięcie wzrosło o 1V i teraz wynosi przy pełnym obciążeniu 14,1V. 2. Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, z którego przez dłuższy...
Akumulatory są normalne Bosch S5 głębokiego rozładowania. Pomiar napięcia robiłem na klemach akumulatorów pod obciążeniem. Dam radę zmierzyć prądy na osobnych obwodach tylko o jaki dokładnie pomiar chodzi? Pobór z pierwszej sekcji akumulatorów oraz z drugiej sekcji czy dobrze myślę? EDIT: Problem rozwiązany. Nie kontakt na klemach akumulatora powodował...
W fiatach nie ma problemów ze spadkiem napięć, a te 0,1V to różnica między akumulatorem a instalacją. Oczywiście ,że jest problem.Nie tak częsty jak w Oplach ale jest.Nie tylko na zasilaniu ale i na masie zbadaj spadki napięć.Dzisiaj sobie łape sparzyłem na klemie masowej Merivy 2002 r.tak grzała przez spadek napięcia.
To bardzo dużo. Sprawdź ładowanie na śrubie plusowej na alternatorze i obudowie alternatora. Jak będzie powyżej 14 to do czyszczenia wszystkie masy i plusy ewentualnie do wymiany klemy. Po tych dwóch minutach sprawdź czy nie grzeją się klemy, czasem w Oplach się to zdarzało.
Akumulator kupić nowy, jak coś z niego wyciekło. Sprawdź, czy na klemach nie osadziła się korozja.
(at)Mario Mario - na pewno go wymienię, na razie unieruchomiłem go w położeniu w którym się najmniej grzeje i po dzisiejszej jeździe do roboty jet OK, klema jest chłodna (tzn. ma ok. 30C). Taka wydawałoby się pierdółka a takie halo może spowodować..
Sprawdż czy grzeją się klemy,jeśli tak to je wymień
Gdyby to było proste zwarcie na kablu to klema iskrzyłaby na akumulatorze i akumulator szybko rozładowałby się. A zwarcie musi występować tylko podczas pracy, by tylko wtedy grzeje się kabel.
złowrogi_boncur mam odkręcić kabel gruby plusowy z alternatora uruchomić samochód i zmierzyć ładowanie na alternatorze? Sprawdziłem jeszcze parę rzeczy: Spadek napięcia alternator-akumulator jest 0,1V. Alternator jest gorący cały czas na tyle, że nie można położyć na obudowie palców dłużej niż na kilka sekund. Po obciążeniu go ksenonami, grzanymi fotelami,...
witam! Posiadam golfa II rocznik 1989r. z dosc duzym spalaniem. Pojemnosc silnika to 1.3. Kupujac auto z tym silnikiem liczyłem na ekonomie. a niestety nie ma... Auto mam na wielowtrysku. Spalanie na 100km/14l Aby poprawic spalanie wymieniłem kilka zepsutych czesci: -Sonda Lambda -Termostat -Filt powietrza (storzkowy) Sprawdzałem przepływomierz wydaje...
Witam. Radził bym pierw naładować ten akumulator na pożonnym prostowniku z odsiarczaniem, jeżeli grzeje się przewod grubości palca to jaki może on pobierać prąd ?
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora. Padały mostki prostownicze, potem leciały stojany. Alternator do weryfikacji, w między czasie sprawdzić przewody prądowe, w oplach często utleniała się miedź w zakuciach przy klemach akumulatora (można wybadać...
Odpal auto, włącz wszystkie odbiorniku prądu (światła, klima, grzanie szyb) i zobacz, czy nie grzeją się klemy.
Jak się przewody grzeją to albo są za cienkie, albo (brak klem) słaby styk, albo jedno i drugie. Przy wkrętarce też proponuje solidny styk, najlepiej przylutować. Nie sądziłem że to wolno będzie jeździć, na YT jest sporo filmików z wykorzystaniem wkrętarki - i to nieźle zasuwa. Wolno to też pojęcie względne - to tak na marginesie :D Może przełożenie...
sprawdź przekaźniki na + klemie akumulatora, są tam 3, jeden jest od świec. Przed odpaleniem grzej świece, do momentu "odkliknięcia" przekaźnika ( świece grzeją jeszcze jakieś 5s po zgaśnięciu kontrolki). Mam auto z tym samym silnikiem i sporo się namordowałem z tymi świecami.
Tradycyjnie sprawdź czy klemy się nie grzeją.
Czujnik przy klemie minusowej podłączony, bez wtyczki wpiętej w regulator napięcie ładowania wynosi 13,8V (13,6 przy maksymalnym obciążeniu grzaniem przedniej szyby). Ciągłości regulator-PCM jeszcze nie sprawdzałem, ale wnioskuję po reakcji na odpięcie że jest.
Juz znalazlem taka mala ladowarke elektroniczna - moge ustawic sobie na 14.5V i zapodac caly czas 1.5A i to by odpowiadalo wtedy, bo ten prostownik co teraz mam najpierw zaczyna od 4A z reguly i powoli spada do 1A. W pytaniu glownie chodzilo mi o alternator bo dopiero teraz zaczalem sie zastanawiac czy dluzsze podlaczenie drugiego ukladu prostowniczego...
Przede wszystkim miernik w ręce i zmierzyć napięcie przed i po włączeniu silnika bez włączonego żadnego obciążenia jak też po włączeniu dmuchawy, ogrzewania tylnej szyby, radia. Mierzymy na klemach akumulatora jak też między minusem akumulatora a wyjściem napięcia na alternatorze oraz między plusem akumulatora a wyjściem z alternatora gdzie napięcie...
ja na szybko obrotowym w 30 odpalam z małego aku z Honda - w twoim przypadku ewidentnie kable od aku ..... masa ... i sprawdz czy nie grzeją sie klemy - nie sadze aby był włacznik startera ubity bo na krótko na rozruszniku musi krecic szybko......
Sprawdź klemy czy się nie grzeją.
nie mam wazeliny mam taką specjalną maść Maść ''Kali''? Rozbierz klem,y wyczyść do połysku pod przewód i pod słupki i wyczyść wyłacznik masy , to nie może pracować jak się grzeje.
Posprawdzaj sobie te połączenia dokładnie ,czy się gdzieś nie grzeją przewody podczas kręcenia ,bo często zdarza się ,że w samych oczkach przewodów ,lub klem śniedzieje,ewentualnie sprawdzic ładowanie ,a wtedy dopiero wymieniac ,akumlator lub rozrusznik,ale mi to wygląda na akumlator ,bo po czasie kręcenia traci moc.
a może jakaś dioda w alternatorze ma zwarcie, wyjaśnia to grzanie allternatora i niskie napięcie na aku, a czy mierzyłeś napięcie przy zapalonym silniku.
Podgrzewacz często dostaje przebicia lub w ogóle nie grzeje, Odłącz go a jak stwierdzisz że to on wymień. obecnie mam go odłączonego i pomiar przy aku jest dobry,ale zastanawia mnie pomiar w komorze silnika tam jest na klemach ponad 5 A , skąd to ?? może coś robi zwarcie i przez to podgrzewacz reagował ??
Witam , mam problem z rozladowujacym się aku w kilka godzin. Akumulator nowy. Przy sprawdzeniu na mierniku przy wyłączonym i zamkniętym samochodzie pobór to 15.10 ah. Sprawdzone wszystkie bezpieczniki i po wyjęciu każdego z osobna taki sam pobór. Alternator ładuje akumlator a auto normalnie odpala. Jedyne co zauważyłem to kable od miernika po podłączeniu...
Witam. Oczywiście każda uwaga jest pomocna dla mnie. A co do paneli to zamocowałem je w ten sposób bo w pozycji stojącej zsuwały mi się z klem mocujących a nie chcę zbyt ciasno skręcać żeby nie pękły pod wpływem temperatury.Kiedyś zamocowałem je w pozycji stojącej i nie zauważyłem różnicy w działaniu. Faktycznie mam trochę mały bo wynosi 32st. Ze zmianą...
Problem czasowo zażegnany, ale poza kontaktami na kostkach okazało się bardzo istotne poprawienie też innych kontaktów na łączeniach do masy. Co ciekawe, troszkę obok tematu, ale pewnie też związane -okresowe problemy z odpalaniem, czyli podczas grzania świec w zimie, spowodowane były utratą przepływu prądu na samej klemie akumulatora, niepozornie się...
Niestety stabilizatory odpadają :( próbowałem już układu ze stabilizatorem napięcia, kondensatorem oraz tranzystorem, za dużo się grzał :( a wiadomo że jak coś się grzeje są bardzo duże straty mocy. Mam podłączone wszystko tak jak na schemacie z zastosowanymi mostkami graetz'a i jeżdżę tak już ponad rok i nie narzekam na pracę akumulatora. Przy odłączonych...
Możesz sprawdzić jeszcze jedną rzecz , przebij się miernikiem przez izolację na masowym przewodzie od akumulatora około 10 /15 cm od klemy i sprawdź ładownie, wcześniej sprawdź czy ten przewód nie grzeje się za klemą. Ja tak miałem w swoim opelku elektryk szukał dwa dni. Pozdrawiam
Z tymi wycieraczkami to już normalne nie jest. Szukaj gdzie się złącza (np klemy) grzeją i tam popraw kontakt.
Sprawdz czy klemy się nie grzeją. Wada Opla
U mnie podczas grzania + światła + dmuchawa jest 13.9V. Ja stawiam jednak u ciebie na słabą masę albo na przewody, dlatego pytałem wcześniej czy mierzyłeś napięcie bezpośrednio na alternatorze czy na klemach akumulatora. Ja mam dodatkową masę podłączoną do alternatora i nowy przewód plusowy bo stary w niektórych miejscach trzymał się na kilku włoskach.Po...
Już kiedyś opisywałem moje boje z futurą w mrozy - o ile pamiętam to już poniżej ok. minus 5 st. C lekko rozładowany aku nie przyjmował ładunku. Napięcie na klemach podłączonego do prostownika 16V, a prąd ledwo 1A !. Dopiero po kilkugodzinnym grzaniu w pomieszczeniu zależność napięcie/prąd wróciła do normy. I piszę o aku na gwarancji. FUTURA = BADZIEWIE.
Sprawa wygląda tak: Rozebrałem z kostki (stopionej) same miedziane wiązki, na wyjściu z alternatora do regulatora napięcia (gdy rozłączone) 18V do 70V prądu zmiennego (książkowo). Czyli alternator sprawny. Podłączam alternator do regulatora i na wolnych 9V do 10V prądu zmiennego na tych samych przewodach. Nie wiem, dlaczego. Regulator grzeje się. Bezpieczniki...
od uderzenia kamieniem był by pajączek, te pęknięcia raczej na pewno od konstrukcji Też mi się tak wydaje. Panele powinny być na sztywnej konstrukcji, gdzie między panelami a konstrukcją i klemami maja być gumowe podkładki.... Kolega putas tak montował.
klema pirotechniczny klema inteligentna uszkodzona klema
philips pilot przycisk regulacja nacisku igły pompa kulka
pralka bosch wyłacznik selektywny
Warunki zabudowy czy podział działki - co najpierw? Specyfikacje skrzyni biegów Fiat Ducato 2.5D 1988