zrobione na klej do gwintów
Dokładnie, jak pisze kolega chart211. To cały zestaw do naprawy gwintów M6, czy to karterów, czy np. szpilek pod gaźnik, czy otworów pod pokrywy sprzęgła i magneta.
Gwint w kole magneta to M-24x1,5, wysokość około 9 mm, śruba wyciskowa to M-8.
Witam jak zdjąć magneto z ,,zepsutym" gwintem .
Witam, posiadam romet 727 eco, uszkodził się w nim iskrownik więc postanowiłem go wymienić sam, niestety użyte 3 ściągacze dedykowane do tego silnika straciły gwint, zerwały gwint magneta i ostatni skleiłem klejem do metalu cyjanoakrylowym za 2zl, który chwycił ściągacz bez gwinta i wkręciłem mocno śrubę tą w środku ściągacza i uderzałem młotkiem w...
Tam nie ma potrzeby asekurowania się lewym gwintem przed odkręceniem magneta. Przecież ono, jego pozycja, jest ustalana na stożku i na klinie i nie ma tam sił odkręcających. Jeśli się odkręci, to znaczy że puścił klin. Producent musiałby świadomie robić na złość użytkownikom i wszelkim naprawiaczom, kombinując z gwintami. Inna sprawa, że taka 'zastana'...
Skoro jest gwint ( na focie jakoś niewidoczny ) może kolega popytać starszych sąsiadów, może ktoś posiada jeszcze ściągacz do magneta. Inaczej pozostaje zakup na znanym portalu aukcyjnym. Proszę zmierzyć średnicę otworu i rodzaj gwintu i sprawdzić czy będzie pasował z Rometa czy z Simsona. Ja bym stawiał na to drugie. Co do gwintu śruby dokręcającej...
Witam kupiłem Simsona s 51 mam pewien problem, po ściągnięciu dekla od strony magneta z górnego gwintu mocującego dekiel po odpaleniu wycieka olej. Z góry dziękuję za pomoc.
Karter jest nowy,nigdy nie montowany więc gwinty są dobre. Spoko to jutro do sklepu na zakup lepszych śrubek bo będę wymieniał wszystkie z całego jackschafta. Tak na wszelki wypadek. Ok. Więc jutro zabawa z uszczelką i oby wszystko działało. :). Okazało się jeszcze że u mnie ktoś na siłę dokręcił nakrętkę na wale blokującą magneto. Nakrętka ms gwint...
Te łapki fachowo nazywa się zabierakami. W 55 są przykręcane do koła zamachowego, więc nie trzeba ściągać koła wystarczy odkręcić te śruby dobrym, nie wyrobionym imbusem. Jeśli chcesz ściągną koło, to musisz złapać kombinerkami za łopatkę i uderzyć w wał oczywiście tak, żeby nie uszkodzić gwintu na wale.
Ja mam zrobiony ściągacz troszkę w inny sposób niż fabrycznie. Mogę ściągać nie rozbierając całego silnika. Rysunek troszkę poniżej (nie mogę w tej chwili zrobić zdjęcia aparat mi padł) 1. Potrzeba okrągły kawałek blachy nie pamiętam jakiej średnicy trzeba zmierzyć gruba ok 4mm aby sie nie gięła 2. W środku nawiercamy dziurę tak aby weszła śruba M20...
Witam, mam problem ze skuterem YB50QT-15 (Motobi Sowa 2), otóż wymieniłem stator i magneto, odpalił, pochodził i nagle straciłem światła, działają tylko światła na napięcie stałe, czyli kierunki, światło stop. Na wyjściu świateł napięcie 3-4 volt, zamiast odpowiednich 12. Podejrzewałem regulator, ale na innym regulatorze też nic. Dodam że przed wymianą...
Ściągacz zrobiony (nawet dwa) i dupa blada, płaskownik 8mm lekko się wygiął, śruba M10 ukręciła, a magneto siedzi i w dodatku śrubką pewnie uszkodziłem cewkę więc iskry już brak . Mam pytanie te oryginalne ściągacze do carave są z prawym i lewym gwintem, jaki kupić? Magneto kręci się w prawą stronę (przy kręceniu rozrusznikiem)
Mam silnik typu 450 148 CC Briggs- Strattion. Nie mogę odkręcić nakrętki na wale silnika od strony magneto. Jest to gwint drobnozwojny . Czy może mi kto podpowiedzieć jaki to jest gwint lewy czy prawy ? Mile widziana podpowiedź jak sprawnie odkręcić nakrętkę.
Dzięki za wskazówki! udało się odkręcić śrubę za pomocą cienkiego kawałka materiału do zablokowania tłoka, palnik też był użyteczny. Wyrósł kolejny problem, śruba do ściągania magenta nie chce złapać gwintu żeby je zsunąć (magneto). Można do tego użyć ściągacza do łożysk? Wydaje mi sie że element i tak będzie do wymiany
jeśli użyję lepszego ściągacza to gwint się zrywa na ściągaczu (śruba hartowana) i magneto się wtedy wygina i nie można zdjąć
Na wale silnika elektrycznego o mocy 370 W jest zamontowany wirnik, jak na zdjęciu. Średnica gwintu wynosi 28,7 mm. Czy ściągacz do magneta o podanej średnicy 28 mm będzie się nadawał? https://obrazki.elektroda.pl/5923645200_...
Zdjęcia są nie ostre i nie widać na drugim zdjęciu czy jest tam gwint na tym wałku jak wchodzi w magneto, widziałem niedawno te same silniki ale tam wałek był o wiele krótszy niż tutaj, jeśli próbowałeś odkręcić ten wałek to blokowałeś wał ?
Witam posiadam skuterek Zumico QUICK. Skuter stał całą zimę w garażu , więc postanowiłem powymieniać oleje oraz zdjąć z niego plastiki , w celu przejrzenia czy nic nie wpadło albo jakiś kabelek się nie odłączył.Chciałem odkręcić śrubę magneta , włożyłem śrubokręt w gwint od chłodzenia no i leciutko przetarł on uzwojenie cewki. Niestety skuter nie odpala...
Silnik będzie lepiej pracował na niskich obrotach. Normalnie jest on przystosowany do pracy na maksymalnych czyli około 8000 obrotów. Ściągacz magneta ma gwint M24x1,5. Ściągaczem jest zabierak rozrusznika z Drużby lub Urala, wkłada się do niego specjalna podkładkę. http://obrazki.elektroda.pl/2311257700_1... Podkładka, numer 3 na rysunku....
Witam Chciałbym zwrócić koledze uwagę na możliwość odkręcenia się nakrętki, którą jest przykręcone magneto (możliwe, że też innych gwintów na wałkach), może się to wydawać mało prawdopodobne, ale z jakiegoś powodu konstruktorzy silników tak projektują wszystkie tego tupu gwinty, żeby nie odkręcały się, a dokręcały na obrotach, dodatkowo często je zabezpieczają....
Jest on na stożku i klinie, czy po zdjęciu krzywki nie ma w nim gwintu aby wkręcić w niego śrubę która go ściągnie?
Miało być jak nigdy, a wyszło jak zawsze :( Zacząłem rozbierać wałek, bo przyszedł nowy wał i coś mnie tknęło, żeby sprawdzić, czy wszystko jest ok. Zdjąłem zębatki, które są pod sprzęgłem z wału, próbuję przymierzyć do nowego i co? Nie chcą wejść. Mierzę suwmiarką i pokazuje, że wał ma tyle samo średnicy 17 mm, ale za Chiny nie chce to wejść. Nie mam...
Ukruszyła się tylko końcówka z gwintem o długości ok. 1cm. Próbowałem już w kilku warsztatach, ale żaden nie podjął się naprawy ze względu na dużą twardość stali.
Witam , z braku czasu dopiero dwa dni temu zrobiłem kolejne podejście do briggsa , po ponownym zdjeciu ( tym razem było bardzo ciężko) magneta okazało się że klin jest zerwany , więc pewnie dlatego spalał detonacyjnie poza komorą spalania . Klin już kupiłem i złożyłbym , ale podczas demontażu zniszczyłem trochę gwint na wale a po nakręceniu nakretki...
Wiele osób robi samemu taki remont zamiast oddawać do mechanika , z pozytywnym efektem , myślę że dam rade sam . Oczywiście trzeba mieć pojęcie co się robi i trochę praktyki . Zamawiam : -wał , zastanawiam się pomiędzy Rms 150zł a Tec 170zł -łożyska Ntn lub" Zestaw dwóch, najlepszej jakości łożysk znanej firmy SKF (C4) z teflonowym koszykiem i simmeringów...
Nie przestawisz zapłonu (jest nieregulowany) Swoją drogą to ciekawy przypadek że robi się zwarcie, nigdy nie miałem takiego problemu w tym motorze a jak mówiłem zakładałem tam mostek nie raz Do zdjęcia magneta potrzebny ściągacz wkręcany w koło magnesowe taki sam gwint (skok średnica) jak w simsonie tyle że lewy
Masz telefon? Masz w nim aparat? Wiesz w jaki sposób w tak niewielkim bloku jakim jest zespół aparatu foto zmieszczono silnik ogniskujący obiektyw? To już zostało powiedziane wcześniej - silnik piezo. W produkcji wielkoseryjnej tani i wystarczająco precyzyjny. A tak w ogóle - nie bardzo wiem co Tobą kieruje by po raz enty pytać to samo; coraz to podważając...
Jeśli chodzi ci o cewkę ładującą (owiniętą taśmą izolacyjną) to musisz ją przewinąć lub dać do przewinięcia. Wał też do wymiany, bo zniszczony jest czop z gniazdem nakiełka i gwint mocujący koło magnesowe. Prawdopodobnie przez użycie ściągacza ze stożkowym zakończeniem śruby.
Tak kolega ma rację nie styka się, ale to nie takie proste zapłon musi następować z pewnym wyprzedzeniem i w odpowiednim miejscu jak by miał tylko wisieć to by nic nie dało byłby tylko ozdobą. A więc na kole magneta jest naklejony znacznik z pewnymi liczbami wygląda to jak linijka zaczynająca się od "40" i biegnąca wstecz do "0" nadrukowana na papierze...
Mam ten sam problem, a jako że nie ma w internecie dostępnych ściągaczy ponawiam temat. Na moim kole nie ma nawet gwintu na ściągacz. Jest jakiś uniwersalny sposob , czy muszę dorobić samemu w warunkach garażowych jakaś klamrę do ściągnięcia magneta? Zęby na kole poszły w pył więc i tak muszę je wymienić. To jest ten sam silnik co wspomniany powyżej....
Na początku w skrzyni był ADDINOL GL-3 80W, następnie zmieniłem na Castrol Power 1 4T 10W40 niestety objawy nie ustąpiły. Zauważyłem później że sprzęgło krzywo wysprzęgla więc zmieniłem na nowe tarcze(DDR), przekładki,docisk(wymieniony za pomogą magneta i imadła) ,popychacze(podobno DDR od Kniazia), dźwignię przy silniku MZA. oraz blachę z gwintami...
witam Jeśli nie możesz jej wkręcić prawdopodobnie masz zerwany gwint w półośce wału.Aby to sprrawdzić: 1. demontujesz zespół z cewkami 2.po zdjęciu krzywika wkręcasz srubę M8 w magneto/osadzone jest tylko na stożku -uważaj na kołek fi 4 X4mm/ i demontujesz je 3.teraz możesz spr.gwint wkręcając śrubę M5 śruba nr. 1 powinna mieć taki wymiar: M5x45mm....
Dziękuję za rzeczowe instrukcje. To wspaniale, że jest na forum taki ktoś, kto nie drwi z niewiedzy innych, a udziela fachowych rad i pomaga w rozwiązywaniu problemów. Rzadki to przypadek - wiem co piszę. Dlatego jeszcze raz dziękuję i oczywiście zastosuję się do wszystkich porad. Trochę to potrwa, dlatego nie zamykam jeszcze tematu bo mogę potrzebować...
Właśnie do serii 90 nie ma wału są ale do serii 80. A mam taką starą piłę chce sie po prostu z nią pobawić i zobaczyć czy uda mi się ją uruchomić. Tą piłę kupił Tata mówi że ta piła nic nie widziała i z wyglądu jest naprawdę w dobrym stanie. Z opowiadań wiem że wał został uszkodzony przy śiąganiu magneta jest uszkodzone gniazdo klina więc cały czas...
Dobra, mam pytanie odnośnie magneta, czy jak to się pisze. Zakupiłem ten ściągacz i teraz jest lekki problem, w tej obudowie są oryginalnie nagwintowane dwa otwory i wychodzi na to, że ktoś tam już kiedyś grzebał, a niby nie była nigdy robiona, hmm... I moje pytanie - jakie tam oryginalnie gwinty powinny być? Na śrubę na klucz 13 czy na śrubę klucz...
kupiłem wał z wypełniaczami do simsona s51. gdy zalozyłem go okazalo sie ze simson lapie lewe powietrze. Jest ono przez to ze simering od strony magneta pod czas zakladania podwija sie i w ten sposob jest nieszczelny. Wszystko przez to ze na wale z wypełniaczmi sa takie krazki cos jak by gwint i przez to przy zakładaniu simering sie podwija. Nie wiem...
Czy cewka zapłonu w iskrowniku jest na swoim miejscu? Co to za cewka? Czy przerywacz się zamyka na 100% ? Na jaki kąt obrotu wału? (około 180o?) Jaką szczeline powietrzną przebija iskra z kabla do głowicy? Musi byc min. 7-8 mm. Co z masa cewki butelkowej? Co z masa silnika? Obie masy maja byc połączone kablem! Bije pewnie nie magneto, ale sam skrzywiony...
Jeszcze nie, ale zrobie to jak najszybciej będe mógł. Na oko na wydechowym jest luz, ale nie ma go wlasnie w momencie gdy tłok jest w połowie suwu sprezania. Pozniej znowu popychacz daje się popchnąć. Ale w tym punkcie blokuje go chyba wałek. Na ssącym jest wyraźnie mniejszy ten luz niż na wydechowym. Ale przyszedł mi do głowy pewien pomysł. Czytałem...
Śrub do kół nie smarujemy żadnym smarem. Mi bardziej chodzi o śruby tak "ogólnie" wszystkie np. nakrętka od magneta,dzwonu,świeca Warto wejść sobie na kanał yt misiekstaszic, on przy każdej czynności przy aucie, gdzie rusza śruby, sprawdza: -moment dokręcania śruby (nie tak jak reszta mechaników "na oko") -każdą śrubę czyści i sprawdza, czy może być...
Hej, Dzisiaj miałem chwile i zajrzałem do niego. Jak się okazało po dostaniu sie do iskrownika to cewka zapłonowa się poluzowała i latała na boki. Ona przykręcana jest na takie malutkie śrubeczki które ledwo nachodzą na gwint, ale przykręciłem ją mocno. 2. Sprawa to magneto tarło właśnie o tą cewkę z jednej strony i przez to i zapłon mógł się przestawić...
z tego co widzę na fotkach to brakuje ci w prądnicy uchwytu (podstawki) z filcem o którym mówiłem wcześniej, bez niej młoteczek przerywacza ślizga się bez żadnego smarowania po tulei magneta i zapewne ściera się zbyt szybko plastikowa końcówka młoteczka co powoduje automatyczne zmniejszanie się przerwy na stykach przerywacza do całkowitego jej zaniknięcia,...
A ja zrozumiałem, że luz jest wzdłuż osi czyli żaden z 2 przypadków o które pytałem na początku. Skoro zdejmowałeś koło magnesowe to przypuszczam, że nie jest właściwie dokręcone centralną nakrętką. Albo krzywo załapałeś gwint albo za lekko dokręcone. Podkładka powinna tam być. Może zgubiłeś ? Rusza się koło wzdłuż osi i klina. Trzeba to poprawnie dokręcić,...
*- Jeśli Kolega nie ruszał podstawy cewek - to raczej nie. Piszę "raczej" bo jednak nawet drobna różnica w sile dokręcenia "magneta" może dać zmianę punktu zapłonu, ale cóż prostszego, jak sprawdzić kiedy się styki otwierają. * - Tą nakrętkę dokręca się albo specjalnym kluczem zaczepowym albo w razie jego braku tak: bierze się spory klucz francuski...
Tylko przykręć to sprzęgło, bo widziałem agentów którzy składali sobie sprzęgło, a dopiero puźniej już złożone tylko wkładali je na wał - błąd, sprzęgło należy składać już na wale( może to sprawić kłopot jeśli sie to robi samemu - spreżyna jest "twarda"). Ja kiedy w mojej motorynce wymieniałem tarcze sprzęgłowe złapałem się za głowe( poprzedni właściciel...
Witam. Chciałbym Wam przedstawić patent na bezbateryjny zapłon w MZ 250. Posiadam motor który jest całkowicie przerobiony na teren i dlatego przerobiłem awaryjny zapłon bateryjny. Patent polega na dorobieniu pierścienia dystansowego który mocujemy w miejsce stojana alternatora który ma mieć wymiary 117mm śr zewn, 75 mm wewnętrznej(tak jest w moim przypadku...
Urwałem tulejkę, która jest częścią odlewu kartera. Kiedyś ktoś ją już urwał i była naprawiana, chyba spawana. W tuleję wkręcana jest śruba trzymająca prawą osłonę silnika chroniącą iskrownik, magneto itd. W osłonie jest ślimak sprzęgła, co oznacza, że przejmuje ona na siebie siłę podczas wysprzęglania. Sytuacja: Urwany kawałek tulejki powinien być...
http://obrazki.elektroda.net/59_12382745... na poczatek bedzie gaznik - to jest phbn 12 bs, prawdopodobnie masz wlasnie taki, bo to standard w Area 51 - zaznaczylem Ci srube regulacji powietrza NR 1, i ta srube nalezy najpierw wkrecic do oporu, a potem wykrecic o 1 i 7/8 obrotu. Sruba nr 2 to regulacja wolnych obrotów, to juz regulujesz w zaleznosci...
W niektórych wersjach magneto ma gwintowane otwory do ściągania magneta. Niestety pod śruby calowe 1/4 cala.
Witam szanownych forowiczów, mam mały problem, natomiast mam silnik z dmuchawy przerobiony na silnik do modelu latającego RC. silnik jest sprawny, ale mam mały kłopot z zapłonem. silnik był ciężki, i aby go odchudzić wywaliłem magneto wraz z cewką zapłonową. żeby nie iść w wielkie koszty nowego zapłonu CDI ( modelarskeigo, kosztuje on około 250- 300...
Agregat prądotwórczy jak w tytule z silnikiem UP168, jak zdjąć koło zamachowe? Brak możliwości jak w typowych magnetach zastosowania ściągacza. Koło takie monolityczne bez gwintowanych otworów czy gwintu centralnego. Może jakiś Kolega miał już taki problem i podpowie jak go rozwiązał.
Witam w pierwszym poście. Jestem właścicielem motoru suzuki DR 125 S (SF43b). W motorze padło ładowanie, zamiast 14 voltów na akumulatorze jest mniej, a podczas jazdy z rozładowaniem akumulatora gasną światła. Zapłon dokonywany jest odrębnym układem, toteż motor normalnie jeździ. Układ składa się z modułu CDI, cewki zapłonowej, regulatora napięcia,...
Mój najnowszy projekt to sprawdzanie pewnych patentów w praktyce dlatego buduję właśnie hybrydę elektryczno/spalinową for my Research & Development :) http://obrazki.elektroda.pl/9320916700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2635543800_1... Napęd będzie przeniesiony na tylną piastę 3-biegową poprzez gwintowaną dwustronnie...
Ile cewek ma stator kisbee peugeot 2T 2013 rok? (at)ElektrodaBot AI: Chodzi Ci o oryginalny (fabryczny) stator czy o jakiś zamiennik? oryginalny AI: Masz już ten stator i chcesz go zidentyfikować, cz... Bezpośrednia odpowiedź Dla europejskiej wersji Peugeot Kisbee 50 2T z rocznika 2013 (silnik dwusuwowy AC, gaźnik) fabrycznie montowano stator z 6 uzwojonymi...
Świece zapłonowe: Iskra FE65PRS-Super, Magneti Marelli F7LCRChampion RN9YC, Bosch WR7DC bo jak wkręcisz długie to po jakimś czasie wykręcisz je z gwintem z głowicy:D
Jeżeli mogę sam sobie odpisać (byłem w warsztacie ), gwint na magnecie wynosi fi 27x1 jest to tzw. lewy gwint.
Jesteś pewny że zapłon nie jest np grubo za późny? Bo jeśli np zapłon ci wypada bezpośrednio w GMP, to wtedy faktycznie będzie lipa z odpalaniem i marchewy z wydechu. Po ustawieniu na znaki czyli gmp blaszka na magnecie która inicjuje iskrę jest już za z 3cm czyli wnioskując pierw jest iskra a zaraz po niej gmp
poszukaj w boschu i ntk (oddział ngk) oraz magneti marelli robia sondy uniwersalne jest tam ok 9-12 typow uniwersalnych gwinty , napiecia itd. sa bez wtyczek zarabia sie kable do orginalnych. dorzucam plik z danymi od magneti marelli i cos tam jeszcze o czujnkiach w glowicach - ciekawe tematy.
Witam Mam altek magneti marelli z wentylatorem na zewnątrz siedzą tam 6201 ZZ i 6203 ZZ izolator na blaszkach i kupiłem NSK z uszczelnieniem z tworzywa pakowane przez firme AS jako alternatorowe a sprzedawca przysłał nsk bez opakowania z oznaczeniem DU i patrze że to nie to co na foto. Strasznie cięzko się kręcą z boku na metalu mają napis C3? Nadają...
Prawdopodobnie będą to diody wzbudzenia,kture trzeba sprawdzać żaróweczką 5W podnapięciem 24V w obu kierunkach.Dokładnie przeczyść także wszystkie złącza i skrętki<gwinty>.
Wiadomo ale wystarczy, że nakrętka na magnecie się poluzuje wówczas stożek przestaje trzymać i klin może się uszkodzić. Dodatkowo metoda ze sznurkiem jest powszechnie stosowana w przypadku braku specjalnej blokady wkręcanej w gwint świecy chociażby do odkręcenia sprzęgła odśrodkowego w celu wymiany zębatki.
Właściwie sedno już napisano. Też miałem nienajlepsze doświadczenia z lutowaniem. Jeśli zlutujesz delikatnie to połączenie niepewne i nie wiadomo na jak długo. Jeśli podgrzejesz lepiej/dłużej to polutujesz linkę na kilku milimetrach (jeśli nie więcej) i pęknie podczas użytkowania. Zastosowanie wkrętów wymaga miejsca i odpowiedniego materiału na gwint....
Zdjąć najwygodniej ściągaczem do łożysk. Przy jego braku wszelkie kombinacje dopuszczalne,byle nie uszkodzić uzwojeń i wirnika. Domowy sposób na założenie to rurka o średnicy odrobinę większej od średnicy wirnika i grubości scianki takiej aby opierała się tylko na pierścieniu wewnetrznym łożyska i naprzykład wykorzystanie dużego imadła, podnośnika hydraulicznego...
Więc tak - znalazłem święce z długim gwintem, ma ładną iskrę, ale wiem,że leżała kilka lat więc nie mam do niej zaufania. Tak dobrze Cię zrozumiałem chodzi o dzwignię nad magnetem. Połączona jest drutem z przepustnicą. Wydaje mi się, że przepustnica jest otwarta na max bo ogranicznik już jej nie pozwala na więcej. Na tej starej "nowej " świecy silnik...
Może ceka butelkowa tzn. przewód nie masuje należycie zwróć uwagę na ten szczegół uwagę co do cewki to masz rację do końca nie mam przekonania gdyż zawsze jezdziłem na orginałach zdarza się w nich że zaśniedzieje gniazdo przewodu wys.nap. ale kilkanaście lat zero pronlemów trochę nierozumię jak można jezdzic elektronikiem na tak zdezelowanym magnetem...
Prosił bym o inne określenie tego co miałeś na myśli pod ...skoro schodzi się... po prostu nie jestem slango-znawcą. Nikt Ci tego nie powie - wal do szlifowania naprawczego kwalifikuje się poprzez pomiar owalizacji czopa czy odchyłki jego średnicy od nominalnej, czego raczej nie zrobisz - co najwyżej możesz zobaczyć czy nie jest porysowany Rozumiem,...
Witam, posiadam na sprzedaż części silnikowe do opryskiwacza Armitsu, posiadam również cały korpus opryskiwacza, z lancami, zbiornikiem itp. na aukcji mam na sprzedaż: -Kartery silnika 150zł -Zapłon i magneto 160zł (możliwość sprzedaży osobno, wtedy cena do ustalenia) -Wał z łożyskami NTN, prosty, zero luzów, łożyska jeszcze trochę pochodzą, gwinty...
iskra magneta regulator magneta ładowanie magneta
astra błąd poduszki trzeszczenie zasilacza fronius licznik energii
pompa ciepła split regulacja gaźnika briggs
Panele fotowoltaiczne XTG420 PMB7-44SC - dane techniczne i karta katalogowa Gasik RC i warystor do transformatora 200W 230V