Jakby ci przeskoczył o jeden zabek to mocno by ci obroty zaczęły falowac, a jak o więcej to już raczej byś nic nie zrobił. Ale moim zdaniem jeżeli zaczęło ci cos stukać po czym auto zgasło i dopiero jak troche się ochłodzilo odpalilo to bedzie to na 99,99% uszczelka pod głowica. A dymienie spowodowane jest przepalaniem oleju
Nie ma żadnej szybkiej i pewnej możliwości sprawdzenia szczelności głowicy. Dymienie ma biało- niespalone paliwo. Co znaczy postawić silnik "na długość papierosa"?
na niebiesko. Brak kompresji albo za późny kąt wtrysku.
Rozumiem że założyłeś inną głowicę
Wszystkie języki europejskie, ale nie po polsku Od paru lat nawet po rosyjsku. Masa tych i innych silników deutz chodzi na zakałkaziu. Musiałbym zajrzeć do dokumentacji ale z tego, co pamiętam to nić skomplikowanego dysza natryskowa przypomina kalemitkę po prostu odkręcasz i patrzysz czy działa. W dyszy jest zaworek ciśnieniowy który zamyka się przy...
Skoro podnosi się stan płynu to jednak sprawdź szczelność głowicy
Przecierz wyrażnie kolega napisał , że jak silnik rozgrzany i pochodzi trochę na wolnych obrotach to puści dyma śmierdzącego olejem jak doda gazu. więc dlaczego piszecie o turbinie i uszczelce pod głowicą? Gdyby uszkodzona była uszczelka pod głowicą dymiłby cały czas. A gdyby przycięła się turbina silnik straciłby moc.
Witam. Objawy które opisujesz czyli problemy z uruchomieniem oraz mocne dymienie na biało wskazują na uszczelkę głowicy. Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego
Za duże luzy nie spowodują dymienia. Kolektor wydechowy nie był mokry w środku podczas demontażu? Nie dymił przed awarią? Zawory nie odcisnęły się na denkach tłoków?
Nie wiem jak wygląda to w golfie.. Ale posiadałem kiedyś BMW i tam objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą było dymienie z rury białym intensywnym dymem i bulgotaniem w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy..
Wystarczy ze będzie luz na prowadnicach zaworowych zadurzy i tez będzie odpowietrznikiem wywalał dym ..Lub tylko uszczelka pod głowicą..
Co może być tego przyczyną dymienia i przerywania obrotów? Walnięta uszczelka pod głowicą, źle ustawiony rozrząd lub zbyt mała dawka paliwa.
Katalizatory są prawie że wiecznie. A ty masz zużyte uszczelniacze zaworowe lubi sama głowica z prowadnicami jest zużyta.
padniętej uszczelki pod głowicą diagnostyka komputerowa nie wykaże, dymienie przy odpalaniu może być z winy padniętej uszczelki pod głowicą, zapowietrzania się układu paliwowego, niskiej temperatury otoczenia (para wodna), niespalonej ropy (spalone lub niezasilane świece żarowe) itp. Przyczyną wyciskania oleju przy śrubach mocujących pokrywę rozrządu...
Daf cf 85 Upec po wymianie uszczelki pod głowicą, zaczął dymić na błękitno, po wciśnięciu do oporu pedału gazu. Kompresja w porządku, sekcje pompy i wtryskiwacze tez. Poprawa nastąpiła nieznaczna po przełożeniu ECU z innego silnika. Zimny silnik praktycznie ok gorący zaczyna dymić.
Olej znikał przez pierścienie lub prowadnice zaworów, bo maluch dymił. Pierścienie wymieniłem ale nie jestem pewien czy to one nawalały więc pytam o te uszczelniacze. Bo nie chce znowu odkręcać głowicy jak nadal będzie dymił.
Chyba, że wyciek przez pompę na zewnątrz...
To może nie wystarczyć, możesz mieć zużyte gładzie cylindrów, zmierzyć owalizację też by się przydało ewentualnie szlif i nadwymiar tłoki + pierścienie przy czym finansowo to bez sensu. Przede wszystkim należy ustalić co "zachorowało" a potem leczyć. ps. I żadnego kleju do śrub głowicy!!! pozdr
Sprawdź uszczelkę pod głowicą.
Zdejmij jeszcze raz głowicę , wyjmij tłoki,wymień pierścienie i ciesz się z jazdy.
Do sprawdzenia uszczelka pod głowicą.
A co ruszałeś rozrząd ze masz źle ustawiony zapłon? Sprawdź kompresje i pompki wtryskowe. Przyczyna dymienia i ubywania oleju uszkodzona uszczelka pod głowica lub wytarte prowadnice zaworowe. Nierówna praca z rana i dymienie niespalonego paliwa to uszkodzona pompka wtryskowa lub jej zaworek. Ile ma godzin?
Ostatecznie wymiana uszczelniaczy zaworowych załatwiła sprawę dymiena i apetytu na olej. Zrobiłem to samodzielnie bez potrzeby demontażu głowicy. Temat zamykam. Pozdrawiam
Aha. Głowica już na wierzchu, bardzo dobrze widać powody dymienia na uszczelce.
A dałeś ją do sprawdzenia kolego? Pozdrawiam! A jaki masz symbol silnika?
(at)droopi dzień dobry. Rozwiązał Pan problem dymienia?
cześć moje tico po zerwaniu paska rozrządu okropnie dymi i bierze olej w pierwszej głowicy zostały wymienione pogięte zawory i uszczelniacze lecz nadal dymiło i brało olej teraz została wymieniona głowica i zostały założone nowe uszczelniacze zaworowe i na tej głowicy tez dymi cała reszta silnika jest sprana tylko cały czas jest coś z tymi głowicami...
Witam, mam dokładnie ten sam problem w identycznym volvo (440KM, 2007), u mnie dymi głównie pod dużym obciążeniem silnika, przy jeździe pod górę - jak tylko wskaźnik turbiny przekracza zielone pole pojawia się niebieska wy dym. Wtryskiwaczy były sprawdzane na stole, turbosprężarka wymieniona na nową, auto po wymianie głowicy, w starej urwał się zawór....
ciśnienie 34bar
Powiem ci że masz poważny problem. Ja mam to samo i po zdjęciu głowicy okazało się że jest pęknięta głowica. Tak czy inaczej szykuj się na koszta i nie jeżdzij nim bo szkoda motoru.
Mam problem z quadem 110 po zmianie głowicy na nowo zaczął dymić biały dym po dniu jazdy tłok uderzył w zawór wydechowy po zmianie zaworu ze starej głowicy znów to samo. Moc miał palił na dotyk wszystko dobrze ustawione 3 miesiące temu był wymieniany celinder tłok i pierścionki rozrząd dobrze ustawiony i zawory łańcuszek rozrządu też wymieniany pół...
Witam Mam problem z quadem chińczykiem 125 Gdyż dymi on mocno na biało z odmy oleju po paru minutach jazdy ,jak i po odkreceniu korka oleju też wylatuje dużo dymu ,a gdy nagrzeje się jeszcze mocniej zaczyna dymić z głowicy ,podejzewam że pierścienie ale nie mam pewności bo dymi z głowicy :/ czy można tak w ogóle jeździć ?
Witam,jeśli zagrzałeś autko z przerwaną uszczelką,głowica mogła się wykrzywić,planowanie byłoby wskazane.
Co zostało wymienione. Bo wygląda na nieszczelność tłok/pierścienie/cylinder (ewentualnie głowica pęknięta).
Skoro uszczelka była wymieniona i głowica splanowana to może być - chłodnica, nagrzewnica, pompa wody, pęknięta głowica, pęknięty blok... skoro dymi na biało to można zawęzić do uszczelki lub pęknięcia głowicy/bloku, choć może dymić na LPG... kto do takiego auta zakłada instalację mieszalnikową?!? Chyba, że jednak masz wtryski tylko mylisz mieszalnik...
Jeżeli po naprawie było dobrze to obstawiam uszczelkę pod głowicą.
Robiłem takie - rozpuściła się uszczelka pod głowicą i dawała identyczne objawy.
Witam mam scanie 93m 210 92 rok kopciła mi jak była zimna i miała wydmuchane uszczelki pod głowicą zrobiłem cały remont głowic i teraz kopci mi cały czas może możecie mi jakoś pomuc.
Uszczelka pod głowicą.
Wczoraj postanowiłem trochę pojeździć tym busem żeby trochę pochodził to może faktycznie wypali się ten tłumik i może przestanie dymić ale jednak nic nie pomogło. Nadal kopci. Mam pytanie a czy jak by była uszczelka pod głowica to też by tak dymił i nie stracił na mocy a i płynu na razie nie ubywa. nie mam pomysłu na to wszystko. Nie chcę darmo rozbierać...
Dla ścisłości: może kolega ma 2.3td? To dymienie podchodzi pod turbinę. Jak ma zwykły 2.3 to raczej głowica. Tylko trochę dziwne to pojawienie się dymienia z dnia na dzień.
To bardzo dziwne, że drukarka mimo to działa - sugerowałbym ją rozebrać i poszukać, czy wewnątrz nie ma jakichś nadpaleń. Ewentualnie kupić podobną drukarkę bez głowicy i sprawdzić, czy wtedy będzie iskrzyć i dymić.
Sprawdź uszczelkę pod głowicą.
czy przyczyną dymienia na czarno i brak mocy c360 może być za mało wychodzący wtryskiwacz z głowicy były wymieniane 2 tulejki bo ciekły
Na moje uszczelka pod głowicą...... .
Sprawdź wtryski na stole, może leją. Ciśnienie przy sprawdzaniu wtrysków jak pamiętam 115 bar Dodano po 5 podczas robienia głowicy ktoś nie zachował czystości i zabił wtryski (brud w przewodach)
Witam, jak w moim straciło moc i zgasło w drodze. Próba odpalenia. Ciężko odpaliła i zaczęła dymić na biało uszkodzona była uszczelka pod głowicą.
Kat wtrysku źle - najprawdopodobniej źle ustawiony rozrząd. Głowica planowana?
Witam kolego .Niedawno miałem ten sam problem z płynem. W moim wypadku okazało się jednak co na to nie wskazało że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą. Jeden z kolegów zasugerował że jak puści uszczelka pod głowicą to będzie samochód dymił na biało. Wcale nie prawda,że musi dymić, jeżeli uszczelka zaczyna dopiero puszczać w małym stopniu w moim wypadku...
Moim zdaniem korba na pewno nie, ale problem z głowicą możliwy jak najbardziej
Zapewne chodziło Ci o uszczelkę pod głowicą. Objawy uszkodzonej to właśnie olej w cieczy chłodzącej, dymienie z rury wydechowej białym dymem. nie chodziło mi o głowicę, a objawy głowicy są takie same jak walnieta uszczelka przy chlodniczce oleju
Szkoda bo to wskazuje na pękniętą głowicę.
Witam mam problem z samochodem wyżej napisanym auto dymi na początku myślałem że chodzi o turbine wymieniłem wkład nic to nie dało nastepnie wziąłem się za rozebranie silnika wymieniłem uszczelki zaworowe, uszczelke głowicy pierścionki tłoków ,tłoki są dobre i nie ma luzów na cylindrze skręciłem wszystko i silnik dalej dymi głowica dobra co może być...
Też tak miałem w mazdzie, lecz podczas wymiany uszczelki pod głowicą doszła połowa zaworów.
Zle ustawiona pompa , zapłon przestawiony ( kąt wtrysku)
papusia olej, niestety.
Jest jeszcze taka opcja że po prostu masz wodę w paliwie/filtrze powietrza. Niewielkie ilości wody mogą się skraplać, a nie trzeba jej dużo aby zauważyć dymienie. Jeśli dym jest czarny, to znaczy że go dość mocno zalewa paliwem. Za bogata mieszanka. Jeśli dymi na niebiesko, to albo uszczelniacze w głowicy szlak trafił, albo źle złożyłeś cylinder oraz...
No więc wystąpił najprawdopodobniej przedmuch pod głowicą. Trzeba rozebrać, wymienić uszczelkę, sprawdzić i wypolerować powierzchnię bloku, głowicę splanować.
Siema nie znam się bardzo ale mi jak strzelał to pompa wtryskowa do regeneracji i ma kopa jak nowy u mnie wyniosła 400zł a jak dymi na biało to może uszczelka pod głowicą?
koledzy ogólnie rzecz biorąc to niebieski dym=olej, biały dym=płyn chłodniczy!! wtrysk to czarny dym. samochód zimny zawsze dymi, bo to para wodna z układu wydechowego, i dopóki nie wyparuje to będzie biały dym. jak samochód nie kopci po nagrzaniu to nic mu nie jest. jeżeli ciepły samochód dymi na biało to może to być uszczelka pod głowicą.
ja z pytaniem, czy powinienem stąd wydobywać się dym? Zdecydowanie nie, to jest połączenie cylindra z głowicą... tzn, jak dostał się tam olej to może się dymić, ale spalin tam nie powinno być.
lekko dymi? a prawidłowo założyłeś pierscienie? zmieniłeś tłok i pierscienie a co z cylindrem i głowica?[o ile to 4 sów, jesli nie to głowica zbedna nowa]
Witam, Mój samochód to astra g 1.8 16v z silnikiem X18XE1 z 2000r. W połowie grudnia wymieniłem uszczelkę pod głowicą, ponieważ silnik brał płyn chłodzący i bardzo dymił na biało. Głowica była planowana i sprawdzana cisnieniowo jest ok. Przy wymianie okazało się, że trzeba też wymienić czujnik położenia wałków rozrządu. Przy starym rozsypała sie izolacja...
Dymienie na niebiesko oznacza spalanie oleju czyli zużyte pierścienie lub gładz cylindra, kolejnym powodem może być wypalony zawór wydechowy który lubi się wypalać w tych silnikach. Nie dowiesz się tego jeśli nie ściągniesz głowicy.
Mocno dymi? Przez gumki nie będzie mocno dymił. I pierścieni zgarniających może nie być, a ciśnienie sprężania będzie, i to jakie!
Uszczelka pod głowica koszty sam ocen.
Witam. Coś ta uszczelka głowicy nie specialnie pasuje. Oryginalna?
Tak będzie dymił na biało.
Czy głowica była sprawdzana pod względem pęknięć? Może blok pęknięty.
Witam .Poszła uszczelka pod głowicą musisz wymienić.
Tzn tak ...ja wszystko będę robił na stałe i jak tak sie przyglądałem to zmieszczę się z wyprowadzeniem rurek po tak aby to się zmieściło ... jedynie co to mam właśnie wątpliwości czy faktycznie po 4 zawory na cylinder mi się zmieszczą ... Miejsca nie ma za wiele a gniazda zaworowe trzeba pospawać dość dobrze jak by nie patrzeć... co do chłodzenia powietrza...
Jak mogę odpiąć turbo? Przewód intercooler - kolektor ssący rozpinasz. Przewód rozpięty-żadnych zmian, więc chyba turbo ok, do str gorącej suche, od str zimnej suche,od str do intercoolera(przewody do intercoolera suche) dwie kropelki. Wydaje mi się że dziś kopci mniej, może wieczorem przegonię go i wypali resztki. Dodano po 3 może to być uszczelka...
Zapowietrza się sprawdź filtr paliwa i przewody do niego i uszczelkę pod głowicą pompy wtryskowej
Odepnij filtr powietrza i uruchom silnik , jeżeli będzie dymić tzn., że silnik do remontu, jeżeli nie będzie dymić to masz wydmuchaną uszczelkę pod głowicą. Warto też zmierzyć ciśnienie sprężania w cylindrach.
Rozmawiałem z autorem jakiś czas temu to Golfik chyba pojechał od niego i tyle, autor chyba nie będzie ściągał głowicy :)
a turbinie się przyglądałeś ? wątpię żeby diesel dymił przez uszczelniacze na zaworach
Kolego aksakal ! Wiem, że po ustawieniu polecanych kondensatorów muszę jeszcze ostatecznie nastroić głowicę. Tylko pytanie do kolegi co może być przyczyną tak niskiego napięcia ? Do kolegi bratyslawa. Nie zalazłem przyczyny dymienia. Rezystor ten łaczy się z zasilaniem głowicy (te 54V, za niskie, które podawałem wcześniej). Zawsze robię sprawdzanie...
Możesz mieć skrzywiony zawór i blokuje się w prowadnicy? czy po tamtym przestawieniu rozrządu głowica była sprawdzana?
Problem rozwiązany i pisze do wszystkich co mają podobny problem.Poszla uszczelka pod głowicą i to bylo przyczyna dymienia i spalania oleju.W silnikach 2.3D i TD kanał olejowy jest bardzo blisko komory spalania na 1 cylindrze wystarczy czasami lekko przegrzać silnik i po pewnym czasie ... A co do tracenia mocy to zupelnie inna sprawa poprostu te dwie...
Właśnie w tym jest problem że w zbiorniczku nawet nie drgnie. A w chłodnicy wysadza. Myślałem że może układ jest zapowietrzony ale to pewnie bedzie uszczelka Dzieki za poradę Dzisiaj przetestuje na otwartym korki chłodnicy PS. Jakie sa efekty przegrzanego silnika? bedzedzie brał olej, głośniej chodził? dymił na niebiesko?
Witam. Od dłuższego czasu męczę się z silnikiem kubota (4 cyl.) w agregacie naczepowym carrier maxima z 1995r. Sprawdzony układ zasilania paliwem (pompa daje prawidłowe ciśnienie na sekcjach, wtryski ok.), zregenerowana głowica, ciśnienie sprężania do przyjęcia. Objawy: ogólnie mocno dymi na czarno, co ciekawe - chwilami mocniej, chwilami przestaje...
Podkładki mam 0.5 mm w gniazdach świeci stal. Mierzyłem na zamontowanych głowicach swoją metodą, rozpylacze wystają ok 4-5 mm. Rozpylacze ustawione na kreskę. Powiedz jeśli wiesz grzeniuw jakie ciśnienie jest przed pompą z pompki zasilającej. Czy grubsza uszczelka jednej głowicy, tej nie palącej może mieć na to wpływ. Dodam iż przy zapalaniu jak i pełnej...
Coś mi się zdaje że nie pomoże diagnostyka ale kody migowe można czytać. Poniżej kilka moich pomysłów z życia wziętych. 1. wymiana sondy lambda - steruje ona kontem wyprzedzenia zapłonu i dla tego auto nie równo pracuje 2. dymienie może być przyczyną właśnie uszkodzenia sondy ale może również sygnalizować uszkodzenie uszczelki pod głowicą (szary dym...
Witam, Wyjaśnił się...uszczelka pod głowicą. Kupiłem test spalin, ale nic nie wykazał, czyli spaliny nie szły w układ chłodzenia. Auto dymiło czasem trochę na biało, i silnik nierówno pracował, ale nie było to ciągle, dlatego trudno mi było ustalić przyczynę. Nie naprawiałem, sprzedałem całego paska za 5k w 2023 r.
A jednak turbo ;( po odkręceniu kolektora od bloku silnik nie dymił nawet po rozgrzaniu, dopiero po dłuższej chwili zaczęło dymić z samego kolektora
A przykręć ten wtrysk nie wkładając go do głowicy i zobaczysz jak sie zachowuje.
Udało ci się uporać? Dodano po 6 Mam podobny problem. Do 2-2.5tys. silnik pracuje idealnie powyżej zaczyna drżeć i dymić na biało-niebieskie. Problem jest na Prawej głowicy. Wtryski sprawdzone, dolot odpięty przy kolektorach, kolektor wydechowy zdjęty. Rozrząd po prawej stronie przestawiony o pół zębu 10°. Ale wątpię żeby to skutkowało takim problemem....
Właśnie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie.Nie wyrównałeś(splanowałeś) głowicy, i jest tego efekt.Na 100% wywalona uszczelka pod głowicą.
I jest gotowy zwalać głowicę. Nie ma pojęcia dlaczego, nic jeszcze nie potrafi sprawdzić. Ale werwy do roboty ma sporo no i wie - gaźnik ma super. Tylko tyle...Bo mu tak powiedzieli. A głowicę zrobi sam...
Wg mnie parametry pracy są ok , może troszke turbo za bardzo pompuje ale po takiej dawce paliwa i doladowaniu powinien zrywac asfalt. Może jednak koledzy maja rację i coś z głowicą. Dymi bardzo jak gaz w spodzie?
Moje pytanie czy moze byc to jakies uszkodzenie czy poprostu dlatego ze lezala na boku olej wyciekl??? W zasadzie taki stan nie można zaliczyć do uszkodzeń a raczej jako brak dbałości o sprzęt. O ile filtr powietrza nie uległ zalaniu olejem to kosiarkę ustawić w pozycji do pracy, koniecznie uzupełnić olej, oczyścić, dobrze też wykręcić świecę i kilkukrotnie...
Na początek pompa oleju. Ale skoro dymi to i pierścienie nie są w najlepszym stanie. Jeszcze ciekawe w jakim stanie jest głowica.
Witam. Problem dotyczy podkaszarki Stihl FS 38. Mianowicie wymieniłem wszystkie filtry i świecę. Kosiłem przez około 10 godzin. Kupiłem tę podkaszarkę używaną i niestety nie sprawdziłem, czy przekładnia ma wystarczającą ilość smaru. Podkaszarka zaczęła się dusić. Zanim zorientowałem się, co się dzieje, kosa tak się nagrzała, że zaczęła dymić się z...
Witam. Mam problem z jeepem 3.1td. Jakiś czas temu przy podjechaniu do świateł silnik zaczął mi nie równo pracować i bardzo mocno dymić. Pojawił się tez olej w płynie. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą. Głowice były planowane oraz sprawdzone na szczelność. Po naprawie było wszystko ok. Po przejechaniu około 150 km zaczął znowu dymić i nie równo pracować...
Mnie nie pytaj, ja też się nie znam ;). Ale fakt że musiałem głowicę zdjąć żeby ten odłamek kolektora wydobyć.
Jest dokladnie tak jak piszesz twarde przewody jak odkrece korek podnosi sie płyn w zbiorniczku. PYTANIE Jesli to uszczelka pod głowicą to czy by nie dymił albo jakis spadek mocy??? Wymienilem termostat dzisiaj, jest dobry bo sprawdzałem w wodzie i jest taka sytuacja ze przy 90° termostat sie chyba nie otwiera bo jest zimny przewód który odchodzi od...
Wygląda na uszczelkę pod głowicą. Sprawdż w zbiorniczku płunu chłodzącego czy bąbelkuje.
uuuu Dzieki kolego właśnie znalazłem w końcu coś o Rover na forum Rover Bardzo ogólnie: - ubytek płynu chłodniczego - konsystencja oleju przypominająca majonez/cappuccino/kawę z mlekiem (płyn chłodniczy dostał się do oleju) - tłuste plamy w płynie chłodniczym lub "kawa z mlekiem" zamiast płynu (olej dostał się do płynu chłodniczego) - wyciek płynu chłodniczego...
bład jeden sonda lambda . Taka informacja nic nie mówi, trzeba konkretnie przeczytać co wyświetla komputer diagnostyczny (np. sonda lambda mieszanka zbyt bogata/uboga, obwód grzałki zwarcie/przerwa etc.) Dymienie na biało to nie tylko uszczelka pod głowicą i spalanie płynu, skład mieszanki też może robić swoje, niedrożna, zatkana odma również
Dymienie na biało zaraz po odpaleniu to może nie być nic groźnego, wszystko zależy czy jest to czysto biały kolor czy raczej niebieski z wyraźnym zapachem spalonego oleju. Jeżeli to drugie to masz prawdopodobnie do wymiany uszczelniacze na zaworach. Jezeli kopci na jasny - biały kolor to jest to raczej para wodna i jest to w chłodne dni normalny objaw,...
uszczelka głowica dymić ursus dymić dymić przyśpieszać
zasilacz kondensator 10000uf overmax tablet włączać diagnoza eberspacher
przedwzmacniacz lampowy gitarowy przedwzmacniacz gitarowy
Kody błędów na płycie indukcyjnej Electrolux - diagnostyka i rozwiązania Immergas kocioł gazowy gaśnie - przyczyny i rozwiązania