Walki, sprężyny i zawory da rade bez głowicy sprawdzić. Demontaż głowicy to ostateczność.
Pamiętaj o planowaniu głowicy. Zdjętą głowicę należy splanować.
A po wymianie uszczelki po przejechaniu ok. 1000 km była głowica ponownie dokręcona? Nie ubyło/przybyło płynu chłodniczego? Może ją znowu wydmuchało, jak np. nie była planowana głowica.
myślę jeszcze aby sprawdzić uszczelkę pod głowicą
Głowica była planowana?
Pewnie że niby w autach z LPG częściej pada uszczelka pod głowicą. Ale w Fabii to akurat nie jest typowe uszkodzenie uszczelki, tylko przeciek oleju między kanałem olejowym a kanałem wodnym. Pomijam fakt, że uszczelka pod głowicą padała raczej przy instalacjach mieszalnikowych niż przy wtrysku LPG.
czy do wymiany hydraulicznych popychaczy zaworów w silniku 1.4 - 50 kW AME listopad 2000 r. trzeba zdjąć głowicę?
A może nikt nie planował głowicy tylko wymieniał uszczelkę
Witam. Możesz spróbować zrobić analizę spalin....Coś takiego przerabiałem parę lat temu ...winna była uszczelka pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą.....
Znajoma miała te same objawy, przy przebiegu 40.000km uszczelka pod głowicą do wymiany, przed uszczelką wymieniała sam zbiornik wyrównawczy 2 razy, z tym że u niej jeszcze pokazywały się śladowe ilości zemulgowanego oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Podobno w tych silnikach (1,4 8v 60km) to norma, z uszczelką pod głowicą.
nie wiem ale jeśli to rozrząd to aby był bezkolizyjny bo będzie klapa. Na początek rozrząd a potem jeśli bedzie ok to głowica
Wczoraj u mechanika żona siedziała w srodku i trzymała 3-3.5 tys. obr. A korek jak sprawdzić? Trzeba planować głowicę?
Ten silnik to porażka, błędy wypadania zapłonów wskazują na uszkodzone prowadnice zaworów, cała głowica do regeneracji. Odradzam zakup jakiegokolwiek samochodu z tym silnikiem, nie tylko tego konkretnego egzemplarza
Przyczyną była uszczelka pod głowicą... Temat do zamknięcia.
to że w silniku zadnego remontu zrobić nie można to mechanik rację miał, ale z tymi wypadającymi pierscieniami to nie wiem skąd on to wział :) jak kolega wyżej napisał najczęściej kończy się na robocie głowicy
Ktoś poradzi co można sprawdzić w dalszej kolejności? Świece były wymienione jakieś 1.5kkm temu i nic to nie dało. Używam auta normalnie, bo podczas jazdy nie ma szarpania, przyspiesza i ogólnie jest nieźle. Na autostradzie spokojnie dojdzie do katalogowych 140km/h więc spadku mocy chyba nie ma. Niepokoi mnie jednak to telepanie na biegu jałowym i wypadające...
Panowie, zabrneliście już w temat wymiany uszczelki czy kontroli cylindrów. ALE ja szukam potwierdzenia czy wrząca woda i twarde węże są przyczyną uszczelki? Zaznaczam: nie ma spalin w płynie chłodniczym, nie ma płynu w oleju, nie ma oleju w płynie. Jakie są zatem podstawy zdejmowania głowicy? Znów wróżba?
kolego jedyne wyjście to głowica w góre .
Prawdopodobnie jest tam walnięta uszczelka pod głowicą stąd problemy.
Dzięki za chęci, nie jestem mechanikiem ale klientem który pierwszy raz bada sprawę i musi podjąć decyzję co robić ... Znalazłem co prawda dane ale w silniku 1.3 - "Nie mogą one wystawać więcej niż 0,07 - 0,13 mm, przy czym maksymalna różnica pomiędzy cylindrami nie może przekraczać 0,04 mm" i szczerze jestem w szoku że setne milimetra mają wpływ na...
Jeśli głowica sprawdzona to mogą być uszczelki (podkładki) pod tulejami cylindrów.
Co za brednie. Zwróć się do tego, kto robił remont głowicy, niech poprawi po sobie robotę.
Przebieg samochodu 184000 km, świece, rozrząd wymienione, robiona głowica, zawory, zapłon ustawił mechanik.
Możliwe przyczyny Miernik masy powietrza, jednostka sterująca klapą przepustnicy, ewentualnie sprawdzić czy może łapie fałszywe powietrze. co po naprawie głowicy jest mozliwe
A głowica planowna była? Być może sama głowica lub blok ma pęknięcie, temat dla dobrego mechanika.
Luzy zaworowe były regulowane zaraz po zakupie A po wymianie uszczelki pod głowicą już nie?
Wymienione pierścienie i naprawiona głowica i jak narazie żadnej dolewki oleju.
Witam Potrzebuje momenty dokręcenia srub w silnku 1.2 htp (głowica, pokrywa zaworów i rozrządu)
Ale to kolanko przy głowicy najlepiej zdemontować i porządnie wyczyścić.
Przed zalaniem płynu musisz wymontować czujnik temperatury płynu (ten w obudowie termostatu - w tylnej części głowicy). Podczas nalewania płynu do zbiornika wyrównawczego zobaczysz jak w jego gnieździe pojawi się płyn, wtedy go montujesz z powrotem. Uzupełniasz płyn w zbiorniczku do właściwego poziomu.
Trzeba pamiętać też o uziemieniu/masie na świecy. Czyli podłączenie korpusu świecy i cewki (normalnie po dobudowie silnika głowicy) inaczej iskra nie przeskoczy na elektrodzie.
To w końcu jak jest 1.6 L, czy 1.6 tdi ?, pytanie do autora, wiesz co piszesz chociaż?. Dużo sadzy w EGR oznacza: Wtryskiwacze za dużo podaje paliwo niż powinno, sprawdź komputerowo ilość dawki paliwa. Nieszczelność na zaworach przez uszczelniaczy w głowicy. Nieszczelność turbiny.
[/quote] śruba ponadto musi być sucha. Należy od tym pamiętać.[/quote] Proszę sprawdzić n.p . instrukcję montażu głowicy Skoda Favorit , Felicja , Fabia , gdzie śruby należy zanurzyć w oleju , wyjąć i poczekać aż olej spłynie - bez wycierania .
Prawdę mówiąc też zastanawiałem się dlaczego nie mierzyli ciśnienia sprężania. Pomyślałem, że silnik z 330 tys przebiegu i tak będzie mieć z tym problemy, do tego zauważyłem w silniku, że olej jest w kiepskiej kondycji, brudny, że tak powiem. Wcześniej znacznie, nie teraz bo jest po wymianie na nowy. Dlatego podejrzewałem, że pomiar ciśnienia sprężania...
Ale przecież termostat jest na wyjściu z głowicy na górną rurę Sprawdzę jeszcze raz u siebie w fabii 1245333 Strzałka to gdzie jest termostat . Układ węży widać który górny a który dolny
Głowica do zdjęcia i wymiany prowadnic zaworowych + szlifowanie / dotarcie zaworów. Wada tych modeli
Kolego widzę , że za wszelką cenę nie bierzesz pod uwagę wprowadzenia mnie w błąd z tym mapsensorem. Oczywiście z tego co wywnioskowałem na podstawie innej fabii podciśnienie w kolektorze mam złe. Ale samo ciśnienie atmosferyczne pokazuje toledo jak i inna fabia takie samo jak moja. Także, mapsensor był i jest sprawny. Skoro nie mogę się doprosić o...
A, nie, nie zdradzę, tajemnica zawodowa. Dałem Ci już dość wskazówek. Póki co z robieniem głowicy bym się wstrzymał.
troche to dla mnie dziwne że tak ma być ztym olejem bo każdym razem odkręcając korek nerw mnie chwyta. Aczkolwiek jak wspomniałem płynu chłodzącego nie ubywa a poziom oleju się nie podnosi. Może spróbować z tą uszczelką pod głowicą ?? Jak jeździsz krótkie odcinki to tak będzie, więc jak przedmówca napisał daj mu spokój
W 1.9 tdi pd tez nie wolno planować głowicy a tym bardziej wstawiać gniazd pod pompowtryskiwacze wg serwisu ASO.
Nie lepiej napisać "strzał w kolektor dolotowy"? Zresztą nie ważne, tu omawiane są tylko usterki elektryczne i elektroniczne - a bez wyniku diagnostyki komputerowej, w tym przypadku nie ma w ogóle o czym mówić, zapłacisz 50-70zł ale będzie wiadomo mniej więcej gdzie szukać, równie dobrze usterka może mieć podłoże mechaniczne, np. przestawiony rozrząd...
Ładujesz diesla do tematu benzyny? Ale no dobra u ciebie. Jest 1.4 Tdi na Pd. Pierwsze sprawdzenie komputerem czy czujnik wałka rozrządu działa (nie pojawia się błąd - częsta usterka wtedy odpala zawsze z opóźnieniem). Dwa nieszczęsne pompowtryski czyli uszczelnienia na nich jak gniazdo rozjechane to nawet nowe oringi nie pomagają. Dwa wycieki z tandem...
Witam, jakiś miesiąc temu wymienialem w swojej skodzie uszczelke pod głowica bo brała płyn i korek był bialy. Teraz sobie jeżdżę, płynu nie bierze a na korku mleko jak na zdjęciach. Dlaczego??? Auto nie jeździ na krótkich odcinkach. http://obrazki.elektroda.net/0_127453537... http://obrazki.elektroda.net/97_12745353... http://obrazki.elektroda.net/87_12745353...
Ok, wyjaśniło się - na 3 garze zero ciśnienia. Głowica do roboty, przy okazji chyba trzeba cały silnik przelecieć.
A z płynem nic się nie dzieje po tej naprawie? Czasami mechanik wymieni uszczelkę, a nie zdiagnozuje pęknięcia głowicy i płyn nam przyprawia mieszankę.
wymieniłem świece, wymieniłem cewkę, wszystko posprawdzane, samochód dalej nie pali na 1 cylinder. Czy teraz juz jedyną możliwością jest zdjęcie głowicy i szukanie przyczyn w silniku ?
cały czas masz za uboga mieszankę, nie może tak zostać chyba że chcesz w najbliższym czasie robić remont głowicy
Na pustych, zapowietrzonych popychaczach nie zrobisz wstępnej regulacji. Będzie Ci ciężko znależć ten moment braku luzu przed dokręceniem o te dwa obroty. Będą miękkie , podatne. To olej w nich stawia wyczuwalny opór. Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach o więcej niż dwa obroty (dlaczego będzie póżniej ) Odpal motor , niech...
Zrób sobie kod gotowości, jeżeli wszystko przejdzie lub nie to katalizator do wymiany. Zmierz ciśnienie sprężania w tych silnikach padają głowice.
Czyli masz mechaniczne uszkodzenie najpewniej głowicy, podwieszający zawór czy podobnie .Tak czy inaczej czapka do ściągnięcia.
Miało być "w" a nie "a" - w skrzyni. Mi to wygląd na zdjęcie skrzyni biegów i czujnik w niej który jest od strony chłodnicy, dalej widać chyba pompę wspomagania układu kierowniczego a nad czujnikiem jest rozrusznik. po prawej wąż od chłodnicy. Czujnik znajdziesz w obudowie termostatu. Przykręcona jest do głowicy od strony skrzyni biegów. Poszukaj w...
zaoszczędzona kasę wydasz w późniejszym czasie na regenerację głowicy czy jeżdżąc na PB głowica się nie zużywa oraz nie trzeba regulować luzów zaworowych?
Witam-- jeżeli bezpiecznik od świec dobry --to trzeba sprawdzić świece któreś są spalone --i np. jeżeli odpalił na dwóch dobrych i dwóch spalonych to będzie dymił na biało póki się nie nagrzeje ale to przez chwilę ,lecz jeżeli dymi po normalnym nagrzaniu silnika nadal to trzeba posprawdzać czy wszystkie wtyczki są po dopychane(elektryka)lub jakiś przewód...
Uszczelka pod głowicą przepuszczała. Po wymianie jak na razie wszystkie usterki ustąpiły
Ja z kolei miałem przypadek wytartych prowadnic zaworów w tym motorze, po rozgrzaniu dawał na dwa gary, naprawa głowicy załatwiła sprawę (około 80 000km przebiegu).
1. Napęd rozrządu. 2. Zawory. 3. Popychacze. 4. Głowicą lub jej uszczelka - teoretycznie. 5. Całkowicie zatarte tuleje - teoretycznie. 6. Pierścienie - teoretycznie jest taka możliwość.
Czy numer wybite na głowicy silnika to numery prawidłowe do ustawiania wstępnego luzu zaworowego czy trzeba normalnie liczyć od rozrządu?
Już dużo wiadomo. Rozrząd nie jest przestawiony. Trochę luźny łańcuch ale nie ma tragedii. Jest nowy i zostanie zamontowany. Problemem natomiast jest woda w misce olejowej... ... z trzygodzinnej naprawy, zrobiło się ... - konieczny demontaż głowicy, przynajmniej planowanie, uszczelka a może i cała głowica do regeneracji. Rachunek ekonomiczny nie wróży...
Głowica dobrze zrobiona, tym bardziej to jest kupiona zregenerowana głowica. Objawy miałem identyczne na starej. Chyba spróbuje podłożyć inny sterownik silnika, mam kod pin immo tylko nie wiem jak to będzie ze sterownikiem.
Kompresja 13 na wszystkich cylindrach, tak jak pisałem rozrząd sprawdziłem i głowica po regeneracji , Gaz jest ale go odłaczyłem na benzynie jest to samo.
Ciekawe dlaczego moja wypowiedź jest niemerytoryczna? No jak można zdiagnozować cokolwiek nie widząc auta. W Fabii nie raz spotkałem się iż pęknięta uszczelka pod głowicą powodowała takie objawy. Wymiana samego korka nie na wiele się tu zda. Na forum Fabii jest bardzo dużo takowych przypadków. Można sprawdzić po zdjęciu korka czy np. nie widać spalin....
Pobór takiej ilości oleju, a i wynik z badania diagnostycznego wskazuje jednoznacznie że: Do remontu głowica (zawory, uszczelniacze) Pierścienie tłoków też do oceny przez fachowca po rozebraniu całości. To są najbardziej newralgiczne punkty gdzie "znika" olej w takiej ilości. No chyba, że są jeszcze jakieś widoczne wycieki oleju widoczne gołym okiem.
Tak silnik nie najszczęśliwszy, dwa razy robiona była przy nim głowica ze względu na wypalenie zaworów wydechowych pierwszy raz przy 70 tys drugi raz przy 120 tys. Ktoś z Was wymieniał w tym silniku pierścienie ?
Tak jak w tytule po zakupie Skody Fabii 1.4 MPI zauważam, że ma ona znacząco ograniczoną moc, sprzedający poinformował mnie, że do wymiany są świece niestety po wymianie w dalszym ciągu występuje ten sam problem. Dodam, że po uruchomieniu zimnego silnika dość wyraźnie dymi tak jakby miała zbyt bogatą mieszankę, po rozgrzaniu dymienie ustaje. Dodatkowo...
Pragnę poinformować ze problem rozwiązany w momencie kiedy rozrząd był rozciągnięty to niestety nastąpiła lekka kolizja , zawory ssące na drugim cylindrze dostały i były skrzywiony baaaaaardzo minimalnie i prawdopodobnie sie zacinały albo coś. Głowica przeszła remont , nowe dotarte zawory i prowadnice i już pięknie chodzi :)
Może góra silnika nie domaga, walki rozrządu i głowica. Mialem kiedyś taki przypadek w 1.4 16v w golfie ze brak ciśnienia był spowodowany wyrobieniem się walków i pokrywy rozrządu. Tak w tym modelu walki są umieszczone w pokrywie a nie pod pokrywa. Robiłeś pomiar na ciepłym silniku czy tylko na zimnym?
że nie pali na jeden cylinder, uszkodzona uszczelka pod głowicą na tym cylindrze, I na tym bym sie skupil
Witam ponownie-jest wstępna diagnoza serwisu Skoda-Instalacja gazowa w porządku-uszkodzony czujnik temperatury płynu (raczej nie-tydzień temu był wymieniany) lub uszczelka pod głowicą -ma być wykonany test obecności spalin w płynie chłodzącym.
Uzyj zwykly silikon wysoko temperaturowy czerwony albo czarny przed nakladaniem przetrzej papierkiem wodnym i dobrze odtłusc rozpuszczalnikiem nitro nakladaj bardzo cieniutką warstwe .ten sposob jest sprawdzony . A jeszcze jeśli po złożeniu odczekasz kilka godzin by silkikon "wysechł" to masz mur beton. I to na zwykłym czerwonym K2 za 3,90 zł. Dobry...
[quote="Krzysiek128"]Mi po raz pierwszy zrbiło się to po 47 tys- fabia 1.2- rocznik 2003. Mechanik zdjął głowicę, splantował, wymienił zawory, bo oczywiście były pogięte i popalone, zmienił rozrząd i pojeździlem kolejne 40 tys i znów ta sama historia... Nigdy nie odpalałem pojazdu na pych, tankuje tylko na BP. Ten typ tak ma- zwróć uwagę, że gwarancja...
Dzięki. A czy jest możliwość jakiegoś sprawdzenia, że na 99% to wypalone gniazdo bez zdejmowania głowicy? Na ciepłym silniku (po ponownym uruchomieniu silnika) zapłon już nie wypada, jak to możliwe?
Dlaczego kolega chce oddać głowice do naprawy,wymień uszkodzone zawory i bez planowania głowicy bo przecież silnik się nie przegrzał składaj ,wymień ślizgi lub cały rozrząd.
Witam.Objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą było by wywalenie płynu przez zbiornik wyrównawczy lub do oleju (olej będzie wtedy szarawy),ewentualnie może iść w wydech.
Witam Ten silnik podobnie jak 1.6 16v mpi ma układ kasowania luzu. Chakterystyczne dla silników 16V i więcej V jets to że w klapią więcej zaworów więcej kalapnia. 1.4 16V jest siliniem kłopotliwym dosyć jeśli chodzi o drobne usterki. Niezbyt wytrzymał się rozrzad. Lepsze bylko by 1.4 8v lub 1.6 8v praktyczne bez awaryjne. Z stanu zimnego jak się odpali...
Wypaliło zawór na drugim cylindrze i chodziła dłuższy czas na dwóch . Aż w końcu nie było ciśnienia na żadnym . Po rozebraniu u mechanika samochodowego okazało się że głowica jest tak wyrobiona że się nie nadaje nawet do zregenerowania to raz a dwa powiedział że silnik został przytarty chociaż nie wiem jakim sposobem żadna kontrolka od oleju ani nic...
Więc pytanie po co skoro można by ją wyłączyć bo przecież grzeje się od poprzedniego zapłonu a jednak nie. Po to, żeby rozgrzać komorę spalania. Jakby świece wyłączały się od razu po zapłonie, to silnik od razu by zgasł, ponieważ głowica i inne elementy silnika miałyby zbyt niską temperaturę i nie występowałby samozapłon paliwa.
Szukaj w głowicy, przy uszczelniaczach pompowtrysków. Sprawdź też czy działa, oraz jakie ciśnienie wytwarza pompa w zbiorniku paliwa. Filtr paliwa kiedy zmieniałeś?
Sprawdziłem szczelność psikając samostartem wokół połączeń kolektora z głowicą i silnik nie zmieniał swych obrotów więc chyba kolektor jest szczelny. Czy nieszczelności w wydechu też mogą powodować błąd katalizatora ?
Hm......... z mojej strony mógł bym zaproponować obróbke głowicy, kolektora ssącego i wydechowego oraz chiptuning. Czyli do normalnej jazdy wystarczająco :)
Moto doktor też sprawy nie załatwi. Proponuje kompresję zmierzyć.... Problemem będą albo pierścienie zgarniające albo uszczelniacze na zaworach. Tak czy inaczej głowica będzie do zdjęcia Dodano po 2 Ciężko stwierdzić na odległość. Takie rzeczy raczej nie dzieją się od razu. Proponuje zmierzyć kompresję ewentualnie zrobić płukankę na tłoki...
W tym silniku zaworów się nie reguluje. Robi się tylko nastawę wstępną po wymianie popychaczy. Ich wymiana wiąże się ze zdjęciem głowicy, planowaniem, wymianą uszczelek, śrub itd. Dlatego chciałem tam wsadzić coś co pojeździ chociaż 30-40 tysięcy.
Fabia 1.2 12 V kod AZQ rok 2004 Witam czy po wymianie łańcucha rozrządu jak cewki leżały na głowicy ktoś zakręcił rozrusznikiem mogły się spalić wszystkie cewki.Rozrząd dobrze ustawiony brak jakichkolwiek błędów w sterowniku a iskry nie ma na żadnej świecy(na cewkę przychodzi 12 V ,masa.masa , i sygnałowy ze sterownia )Podpiołem oscyloskop pod sygnałowy...
Falowanie wolnych obrotów i słyszysz delikatne syczenie w okolicy kolektora Sprawdzisz czy jest padnieta jak odpalisz silnik i popryskasz jakimś sprejem po połaczeniu kolektora z głowicą jak bedziesz widział i słyszał zmiane w obrotak to na 100% masz ja uszkodzoną
Tak jak przedmowca pisze zdjac glowice ,zblokowac tuleje zeby sie nie ruszyly.Sam zmienialem u siebie glowice w Felicji na Fabiowa i juz 20kkm smiga bez problemow.Dokrecanie polecalbym jednak kluczem dynamometrycznym w kilku etapach .U siebie ostatni krecilem na ok 95Nm.Po 1000km dokrecalem ponownie, ale w zasadzie nie trza bylo.Aha polecam uszczelke...
Z tego co wyczytałem to skoro uszczelniacze zaworowe wymieniane to musiała być nowa uszczelka pod głowicą. I jeśli jest zbyt bogata mieszanka a podejrzewam że bład z sondy wróci to walnięty jest wtryskiwacz lub ecu
w silniku 1.2 12v przeskakuje łańcuch na kole wałka wydechowego, a na nim nie ma czujnika ,z tyłu głowicy sa zaslepki, po ich zdjęciu widać przecięcia do blokady wałków, jak nie można obu ustawić w poziomie,(w jednej linii) kręcąc wałem, to przeskoczył wałek
Witam posiadam skode fabie 1.2 htp jest problem z kontrolką silnia swieci sie caly czas przy obojetnie jakich obrotach zaczyna delikatnie szarpac samochodem wczesniej byl robiony szlif głowicy wymieniony korbowód nie wiem czego to jest przyczyna prosze o pomoc co moze sie dziac z tym silnikiem :)
Zapewne w głowicy ale założę się że nie masz pojęcia jak go sprawdzić - daj samochód do mechanika bo z twoich wypowiedzi wnioskuję że błądzisz pod maską
Po prostu dolej płynu g12 po nocy masz za mały poziom jak silnik się nagrzeje poziom wzrasta i jest ok. Ewentualnie masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i olej dostaje się do układu chłodzenia zalega w zbiorniczku i zanieczyszcza elektrody Dodano po 5 Po prostu dolej płynu g12 po nocy masz za mały poziom jak silnik się nagrzeje poziom wzrasta i jest...
Słyszałem, że wersje aut na rynki krajów o klimacie gorącym są pozbawione termostatu, ale w europie?? O tym nie słyszałem, ale jak nie ma termostatu to nie powinni też montować nagrzewnicy w środku bo nie ma sensu. Często jak uszczelka pod głowicą się uszkodzi, to aby sprzedać auto, paprochy demontują termostat, aby sie auto nie przegrzewało.
To zrobiłem na samym początku. Ciśnienie 12.5 na każdym cylindrze. Jak wymieniałem uszczelkę pod głowicą to wyciągałem tuleje żeby wymienić uszczelki pod nimi. Na tulejach nawet rantu nie ma i jest orginalne honowanie. Oleju od wymiany do wymiany nic nie pobiera.
Usterka usunięta, odłączyłem wiązkę w głowicy, żeby pomierzyć rezystancję bezpośrednio na wtryskiwaczach, okazało się że jest OK, winny był słaby styk na kostce przy pompowtrysku, po oczyszczeniu chodzi już kilka dni jak "złoto".
Dzień dobry. Kupiłem jakiś czas temu fabię 1 z silnikiem 1.4 mpi 8v. Był problem z olejem w układzie chłodzenia, więc wymieniona została uszczelka pod głowicą, a z nią przy okazji rozrząd, panewki, uszczelki kolektorów, i kilka węży układu chłodzenia. Oczywiście głowica została splanowania i sprawdzona szczelność (według pana który to robił była ona...
Silnik był zagrzany i nie miałem ochoty wymieniać drugi raz uszczelki pod głowicą, więc założyłem nowy- a przy okazji silniejszy. Obecny jest dużo żwawszy, jedynie poszukuje sterownika od silnika AME (68 KM, jedna sonda lambda i jeden katalizator).
A nie masz przypadkiem bardzo zabrudzonego zbiorniczka wyrównawczego? A na korku od oleju nie ma dziwnego galaretowatego osadu? Zapalona kontrolka płynu chłodniczego nie musi oznaczać przegrzania, może być to niski poziom płynu, lub zanieczyszczony czujnik od poziomu (znajduje się on w zbiorniczku). Jeśli odpowiesz "tak" na te pytania to najprawdopodobniej...
Albo puszcza uszczelka pod głowicą i elektrody olejem obklejone, ale to częściej w Fabiach było.
Sprawdzałeś komunikację pod adresem 46, 09 lub 35? Jeśli nie, to sprawdź pod tymi adresami, czy się komunikuje. Miałem uszkodzony w Passacie B5 2001r po zalaniu moduł komfortu w ten sposób, że komunikował się z komfortem, zero błędów, a nie działał pilot scyzoryk i nie dało się go wkodować.Wszystkie inne funkcje modułu komfortu działały. Po rozebraniu...
Silnik krokowy raczej nie. Można go myć najlepiej benzyną. Myśle że u ciebie jest kłopot z czujnikiem temperatury dającym odczyt do komputera. Sprawdź połączenie tego czujnika, Były dwie wersje, z oddzielnym czujnikiem do komputera (był on w głowicy) i z jednym dla komputera i wskaźnika. Jeżeli jest to wersja z jednym, tak jak w Fabii to jest on w obudowie...
17978 - sterownik silnika zablokowany przez immobilizer. Licznik nie rozpoznaje klucza bądź brak jest komunikacji ECU z licznikiem. Przy aktywnym błędzie silnik odpali na sekundę i zgaśnie. 16502 - sterownik silnika widzi zbyt wysokie napięcie z czujnika temperatury. Możliwe zwarcie w instalacji czujnika lub uszkodzony czujnik. 16555 - uboga mieszanka....
Witam. Jest czujnik w zbiorniczku wyrównawczym? Jeżeli jest to masz zasyfiony płyn i wyłapało to tym czujnikiem. Nie rzadko powodem jest padająca uszczelka pod głowicą. To ona generuje te zabrudzenia. Dodam że często po wszelkich już naprawach dalej z układu wytraca się ten brud i dalej jest problem z czujnikiem. Pozdrawiam.
głowica skoda fabia fabia wymiana uszczelka głowica transit głowica głowica
podciśnienie turbosprężarki pompa paliwa pracuje silnik łóżko
miernik sygnału stabilizator mosfet
Błąd A1 w lodówce Indesit - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja przekaźnika startera w Mercedes Sprinter 311 CDI