Jeśli to nówka to ten typ tak ma. Sądząc z rysunku złozeniowego (patrz Pluscom) w tych silowniczkach nie ma żadnych hamulców ciernych tudzież elektromagnetycznych. Jeśli napędy maja swoje lata - przyjrzyj się oringom na styku silnika i przekladni. One - jak są nowe - mogą hamować wirnik silnika i generować wystarczający opór dla hamowania bramy, jak...
Lampka na szyfratorze zapala się na zielono po wpisaniu poprawnie kodu. Przy odpiętych kablach sygnałowych (niebieski,fioletowy) dźwięki nie występują. Mam dwa szyfratory na zewnątrz i wewnątrz obydwa zachowują się tak samo, więc nie jestem pewny czy wina jest po stronie producenta zamków. Próbowałem podpiąć każdy z osobna, problem ten sam. Wygląda...
Zobacz czy nie rozjechał sie (wyzerował) parametr IbrA w menu Parametry - aktywny hamulec silnika (nie taki jak opisał przedmówca tylko centralka hamuje silnikiem - daje przeciwny właściwemu ruchowi moment obrotowy) .
Tak mnie przypadlo ogladajac schemat blokowy tego ukladu bramy przesuwnej abys sprawdzil encoder na silniku . Informuje on o predkosci obrotow ,czyli zamykanie i otwieranie z domykaniem .
To że silnik się grzeje jest normalne.a buczenie przy końcu cyklu roboczego jest spowodowane hamowaniem silnika .Ma to zapobiec przejechaniu bramy poza wyznaczone punkty krańcowe.Jeżeli sinik został prawidłowo złożony to powinno już wszystko działać .
Witaj . Migające diody według instrukcji wskazują na uszkodzenie napędu, ale jakiego typu (czy przeciążenie) tego instrukcja nie wyjaśnia. Na początek spróbuj zwiększyć moc/moment silnika naciskając przycisk POT(po 1s) do zapalenia wszystkich ledów. Można wyłączyć funkcję testu napędu wg instrukcji w załączniku. Można też spróbować wyłączyć hamowanie...
Zrobiłem napęd do bramy przesuwnej na silniku od wycieraczek. Może komuś się przyda moja metoda hamowania bramy: Krańcówka przerywa obwód 5 cm przed końcem ruchu. Równolegle z krańcówką jest podłączony opornik chyba 10W o oporze tak dobranym , że silnik bez żadnego obciążenia, jak go ruszysz to chodzi, a jak zatrzymasz (ręką) to stoi. To rozwiązanie...
To wygląda na uszkodzenie enkodera przy silniku (jeśli w ogóle jest). Jeśli jest a jest faktycznie uszkodzony to możesz go wyłączyć parametrem Enc OFF. Brama straci hamowanie i wykrywanie przeszkód ale zadziała.
Nigdzie nie widzę bramki optycznej - czujnika np. samochodu stojącego w bramie. To podstawowa kwestia bezpieczeństwa. Brama która zatrzyma się na samochodzie na pewno go porysuje, mam nadzieję że skończy się na plastikowym zderzaku. Mógłbyś może dać link do jakiegoś dobrego przykładu sterowania mocą silnika DC na jednym MOSFET-cie? Jak szukam, to znajduję...
I tu się mylisz. W drzwiach automatycznych waźne jest bezpieczeństwo. Czas otwarcia/Lidl/ 5 sekund/. Tylko silnik dc zapewnia błyskawiczne hamowanie. W bramach to nie występuje. 20 lat temu Besam stosował silniki krokowe ale się wycofał. Silniki najczęściej firmy dunkenmotoren są zasilane z 40V. Prąd nominalny 2A dopuszczalny 20A. Skrzydła o wadze 2x70kg...
witam Firma wiśniowski produkowała i produkuje nadal napędy w słupkach wszystko jest oparte na przekładniach od wycieraczek samochodowych co do prędkosci zam/otw to im większa masa bramy tym większe siły tnące na przekładni przy hamowaniu :!:co należy pamiętać.
Witam. Mam w bramie silnik rurowy, który normalnie się zamknął ale już się nie otwiera. Słychać tylko buczenie i grzeje się walek od rolety. Po rozkręceniu siłownika ciepłym elementem jest silnik. Po podaniu pradu silnik nie kreci się ale po wyjęciu z uchwytu hamulca (wewnętrznego, znajduje się w środku silownika) silnik normalnie kręci się w prawo...
Prąd jest ustawiany przez sterownik dla silnika o danych parametrach (4A to prąd hamowania silnika, ciągły) a napięcie jest tak wysokie aby odpowiednią charakterystykę zapewnić silnikowi przy pracy krokowej (dynamika) - bez poślizgu. Łączenie dwu silników przeciwsobnie bez sprzężenia zwrotnego to ryzyko koszenia bramy gdy jeden silnik zgubi krok. Niech...
Mam pytanie odnośnie zatrzymywania bramy. Skoro waży ona 400kg, to po rozpędzeniu musi posiadać nie mały pęd. Czy brama zwalnia przed swym końcowym położeniem, czy prędkość jest stała na całej długości? BRAMSTER nie ma takiej opcji, tylko włącz wyłącz, ze zmianą kierunku oczywiście. A bramę zatrzymuje silnik, a dokładniej jego przekładnia ślimakowa...
A spowolnienie działa z każdą logiką? Znalazłem podobny temat i tam pisano że wartości należy ustawić na 7, zaś logiike na EP Działa z każdą za wyjątkiem bezpiecznej (dead men - naciskasz - jedzie, puszczasz - stoi) - chyba C tam pisano że wartości należy ustawić na 7 Wartości należy ustawić po testach takie żeby było dobrze i zgodnie z oczekiwaniami...
Skróciłem zwolnienie rP (Pre-limit switch deceleration) do 0 i dopiero to pomogło. Niestety ma to negatywne konsekwencje rozumiem, bo wtedy Encoder niezależnie na jaką wartość ustawię, praktycznie nie działa (trzeba dużej siły, aby go aktywować) To, że wyłączyłeś rP - bardzo dobrze, kompletnie się w tym napędzie nie sprawdza. Ale nie myl pojęć - enkoder...
Super dzięki, miałem sugestie że albo płytka logiki albo może encoder, znalazłem kolegę z tym samym napedem, jutro jadę podmienić i sprawdzę. Dziekuję bardzo za odpowiedź. Update : Udalo mi sie wieczorem, przepiac encoder i plytke logiki z innym Came kolegi. Nadal to samo. Z moim encoderem jego Came pracuje normalnie. Nie zdazylem przepiac plyty glownej...
A nie lepiej podłączyć przekaźniki w mostek H? Tak, że rozłączenie obydwu przekaźników zwiera obydwa przewody silnika do masy. Natomiast załączenie obydwu podłącza obydwa przewody silnika do plusa. Wtedy nigdy nie będzie zwarcia. Obroty w jedną stronę: przekaźnik 1 włączony, przekaźnik 2 wyłączony. Obroty w drugą stronę: przekaźnik 1 wyłączony, przekaźnik...
.A pioruny uszkadzają przede wszystkim warystor który właśnie do tego służy by się spalić podczas przepięcia Na pioruna nie ma rady :? . Można się wszystkiego spodziewać, łącznie ze spalonym procesorem i uzwojeniami silnika , warystor nic tu nie pomoże . Nie ma zmiłuj się .
Czy ten silnik hamuje jak chcę go mechanicznie zmusić do większej predkości ? tzn, jak próbuje przepchnąć bramę z załączonym silnikiem, to brama przyśpiesza do pewnego momentu (nominalna prędkość przesuwu w lecie) ale opera się i nawet na duże siłę przyłożona nie chce przyśpieszyć ani trochę.
Zmeniłem nazewnictwo w międzyczasie (już nie ma RX i TX) jak idzie o nazwy fotek - przeczytaj poprzedni post jeszcze raz. Pisząc RX rozumiem że chodzi tu o NC do centrali CX Nie - ZACISK NC fotki odbiorczej do zacisku C1 centrali. Cx pozostaje wolny a DIP 8 i 10 na ON, Przy dwóch parach fotek będzie nieco inaczej - opisane powyżej. Sam siłownik podłączony...
Witam, piszę w sprawie awarii samochodu taty. W Tiguanie było słychać płukanie w przednim, najprawdopodobniej lewym kole podczas hamowania, jednak samochód oprócz tego zachowywał się normalnie. Zrobił z tą usterką kilka kilometrów, po czym kiedy tata stanął w bramie i chciał ruszyć od 0, samochód już nie ruszył. Silnik reaguje normalnie na pedał gazu,...
Witam Brama chodzi już dwa lata dobrze(wymieniłem 1 krańcowy) Każdy sterownik ma 2 piloty Zastosowałem przekaźniki samochodowe swiateł,niewiem do czego potrzebny opóźniacz. Brama staje w miejscu,przekaznik hamowania zwiera silnik-styki zwarte przekaźnika Jest to przekaźnik typowy stosowany w elektryce
Jutro spróbuje przestawić tak jak piszesz. Dziękuję. Edit: Dziś zmieniłem parametry w F34 i F35 na 10% ale brama nadal była silna, więc zmieniłem moment obrotowy silnika w A6 na 1. Przy ustawieniu momentu na 1 jestem w stanie zatrzymać bramę czyli jest ok.
Który numer na tym rysunku to hamulec elektromagnetyczny? Mój silnik kończy się użebrowanym elementem (44). Nie ma elementów 50 - 53, ale to jest chyba enkoder. Jak sprawdzić hamulec i sprzęgło?
Czy masz jakiś konkretny silnik, czy na razie nie? Jeżeli nie, to skup się na jednofazowych z kondensatorem - mają wyższy moment rozruchowy. Generalnie jeżeli jest to typowy silnik jednofazowy, to nie powinno być problemów ze zmianą kierunku obrotów - robi się to dokładnie tak, jak napisałeś przez zmianę przyłączenia uzwojenia rozruchowego. Natomiast...
Witam! Mam problem z moją fiestą tego typu: odpalam auto (czy to na biegu czy na luzie), obroty falują czasem aż do zdechnięcia (czasami podgazuję lekko to trzymają), ruszę, dojadę do bramy (ok.25 metrów), czasami lekko szarpie, hamuję, obroty spadają, silnik gaśnie (nie mam obrotomierza, więc spadają "na ucho")albo już ma zgasnąć i nagle sam zwiększa...
Cześć, mam problem przy otwieraniu bramy garażowej uchylnej. Napęd to Nice Spido SP6000 i do niego nie mam zastrzeżeń. Problem pojawia się przy otwieraniu, brama bardzo podskakuje mi w momencie gdy sprężyny pomagają w otwarciu, brama uderza wtedy w fasolce (silnik wtedy zamiast ciągnąć, zaczyna hamować bramę) i rolki niemiłosiernie skaczą w prowadnicach....
Rozumiem, że to CH1 i CH2 jest możliwe do ustawienia tylko kiedy brama się otwiera/zamyka z włączonym spowolnieniem ? Tak ale ze starą centralą bez wyświetlacza. Regulacja prędkości F30 regulacja prędkości spowolnienia (hamowania) OFF= hamowanie wyłączone (ustawienie domyślne) / 1= niska / 2= średnia / 3= wysoka Nie używaj tu ustawień innych niż 1...
Jeżeli silnik ma osobne uzwojenia wzbudzenia dla dwu kierunków rotacji, to tak. Łączysz go podobnie jak silnik 230V - uzwojenia "kierunkowe" do przełączników krańcowych, zaś wspólny biegun twornika - tam gdzie na rysunku jest "N". Jeżeli natomiast jest to silnik z magnesami stałymi, musisz mu przełączać biegunowość. Poprzednia wersja nie uwzględnia...
Mam na stole silnik od napędu bramy z motoreduktorem który ma nieczytelną tabliczką znamionową... Jedyne dane jakie da się odczyta to 220/380V prąd 1,9/2,8A. Silnik ma wyprowadzony kabel 4 żyłowy. Silnik podłączony jest w gwiazdę przy czym pomiędzy zaciskiem W1 a mostkiem gwiazdy podłączony jest mostek prostowniczy 14.630.13.004 1A. Do czego służy ten...
To nie jest sprzęźenie zwrotne !!!!!!. Układ opisany przez Ciebie pracuje w Bramach Drzwiach automatycznych Maszynach cnc I nie jest to sprzęźenie zwrotne. Przykład bramy Moźe pracować od krańcówki do krańcówki Moźe pracować z impulsatorem/Twój przykład/ Moźe pracować z enkoderem / rzadkość/. W garaźówkach impulsator określa ilość impulsów od otwarcia...
Dobór napędu nie zależy od jej ciężaru lecz oporów przesuwu. Sorry, ale to totalna bzdura...Kolega chyba spał na lekcjach fizyki. Bramę przesuwam jedną ręką bez użycia większej siły. Każde ciało o określonej masie trzeba najpierw ruszyć aby nadać mu określoną prędkość oraz później trzeba przyłożyć określoną siłę aby je zatrzymać. Im większa ,masa tym...
Napęd kupiony wybrałem BXV 1000. Zazdroszczę powolnego hamowania. Moja brama waży ponad 600 kg i napęd BK1200 bardzo nią szarpie przy zatrzymaniu. Jedyne o czym kiedyś myślałem, to wymienić na napęd trójfazowy, bo podobno mają łagodne hamownie. A teraz proszę, napęd z silnikiem na 24 V i komplet za ok. 2000. Spróbuję znaleźć info czy można go zamontować...
br "Funkcja hamowania. Kiedy brama uruchamia włącznik krańcowy otwierający lub zamykający, nastąpi całkowite zatrzymanie dla wartości 00, lub nastąpi suw hamujący z wybranym czasem działania zanim brama całkowicie się zatrzyma. Jeżeli wybrane jest opóźnienie, hamowanie zaczyna się kiedy kończy się spowolnienie. Przy wartości 00 hamowanie jest wyłączone....
Jest to brama do lakierni więc sterowana jest tylko i wyłącznie poprzez wciśnięcie przycisku sterującego przez upoważnioną osobę. Wyeliminowane zostały wszelkie wszelkie elementy zabezpieczające typu fotokomórki itp. nad sprawnym i bezpiecznym funkcjonowaniem bramy będzie miała osoba ją obsługująca. Hamowanie jest zbędne gdyż brama wykonana jest z profili...
Sterownik faktycznie jest w nie najlepszym stanie estetycznym, ale mam zamiar go przebudować jak wszystko pochodzi powiedzmy parę miesięcy. Kiedyś robiłem wszystko pięknie i ładnie od razu ale jak potem coś nie zdawało egzaminu to stracony czas. Co do dodatkowego uzwojenia to jest potrzebne do zasilania fotokomórki i przekaźników. Włączanych tylko podczas...
Czyli mówisz ,że gdzieś brama stawia za duży opór? Dziwne ,bo niby takie same opory były podobno przez dwa lata i nigdy nie było problemów z tą bramą. Być może była wyłączona funkcja n-kodera przed naprawą a po naprawie w wyniku perturbacji została ona włączona. Lub zostały zmienione jakieś ustawienia np F35 czułość hamowania. Łap model silnika. ten...
Tak ten silnik ma prawie 10Nm i przekładnię planetarną więc by się nadawał do napędu bramy, w przypadku przekładni ślimakowej byłby problem z gwałtownym hamowaniem. Spójrz na aukcję 5450890146 tu masz cały komplet i tylko 2 razy więcej kosztuje. Jak sobie policzysz całą elektronikę, koło zębate które potrzebne jest do silnika, będziesz miał też ładną...
Mam problem Brama 2 dni temu całkiem wysiadła nawet przy wsmaganiu nie chciała ruszyć. Wymieniłem kondensator brama ruszyła z kopyta ale nie chciała wrócić. Zdjąłem szynę i na sucho brama ruszała co 10-20 próbę. Silnik nie buczy tylko słuchać przekaźnik. Kondensator podłączałem w różnych konfiguracjach , stary również i dodatkowy. Doszedłem do tego...
Bez automatyki i tak będziesz niszczył zębatki - po prostu musisz zadbać by układ miękko startował/hamował pamiętając o masach i inercji. Co do zasilania silników podwyższonym napięciem, w większości wypadków silniki prądu stałego dobrze znoszą krótkotrwałe przeciążenia nawet o 200 - 300% - często tę właściwość wykorzystuje się w modelarstwie. Pomyślałbym...
Witam ponownie dziekuje za zainteresowanie. Ostatnio przyjrzalem sie dokladnie bramie. Mam jeszcze kilka pytan: Mysle ze ma to zwiazek z enkoderem.Brama sie otwiera i podczas zwalniania ostatnie kilka centymetrow czuje tak jakby opor nie wiem czy to ma zwiazek z hamowaniem elektronicznym, czy poprostu enkoder jest ustawiony za ,,czulo" Mam jeszcze pytanie...
Całkiem fajne ale troszkę mnie dziwią tę prądy. 4A to jakoś mało. Czy to jest prąd silnika ciągnącego bramę czy też bez obciążenia? Jaki jest prąd rozruchu? Ja zastosowałem potężny silnik bo ok. 650W. To przerost mocy na ale taki mam i już. U mnie silnik razem z przekładnią bierze 4.5A bez ciągnięcia bramy! Ja sterowanie zrobiłem na bazie mostka H z...
Dobra odpowiem sobie sam. Rdzeń anteny powinien być podłączony po prawej a masa po lewej. Zmieniłem i wszystko działa odnośnie pilota i zasięgu. Pojawił mi się inny problem. Skonfigurowałem napęd (przypomnę że chodzi o came BX strong 800kg) i niby wszystko chodziło dobrze i nagle brama stanęła i błąd E3 - uszkodzony enkoder i napęd się włącza ale silnik...
robię to ,po przyciśnięciu "F" pokazuje "IN" i na wyświetlaczu pokazuje prawidłowo stan bram, ale po uruchomieniu pilotem otwiera do oporu i nic nie można zrobić.Na google znalazłem kilka wpisów z identycznym problemem, ale nigdzie nie ma przyczyny. Dodano po 4 kotbury w pewnym sensie miał racje. Znalazłem forum FAAC http://faac-antriebe.forumprofi.de/techn...
Witam wszystkich, mam problem z napędem Faac 740. Nie domyka mi bramy tzn. naciskając przycisk nr 1 na pilocie brama otwiera się całkowicie i zatrzymuje w momencie kiedy "spotka się" z wyłącznikiem krańcowym - tutaj wszystko jest ok. Po chwili załączam zamknięcie bramy i tuż przy końcu, około 20-30 cm brama zwalnia i nie chce się domknąć tak jakby brakowało...
Witam Ja myślę, że jest trochę inaczej: Masa bramy ma znaczenie w momencie jej rozpędzania i hamowania, ale jak brama osiągnie zadaną prędkość, silnik pokonuje tylko opory toczenia. Są one oczywiście zależne od masy bramy, ale nie nie aż tak bardzo. Moim zdaniem bardziej są zależne od rodzaju bramy: szynowa, samonośna oraz samego łożyskowania. Teraz,...
Mosfety sterują silnikiem od wycieraczek samochodowych, ten układ tak połączonych tranzystorów i transoptora mieści się w sterowniku do bramy garażowej mojego wykonania w którym mają one za zadanie zwolnić bramę. Po dołożeniu zasilania 15V na wyjściu mam 11V przy teoretycznie całkowicie otwartych tranzystorach możliwe że problem leży w zbyt dużych rezystorach...
http://obrazki.elektroda.pl/7071388200_1... Witam wszystkich użytkowników. ;) Zacznijmy od początku. Wraz z przyjściem wiosny zamontowaliśmy z tatą bramę przesuwną, którą także sami zbudowaliśmy. Potem postawiliśmy słupki widoczne na zdjęciach. Brakowało jeszcze tylko jednego, a mianowicie napędu do owej bramy. Zabrałem się więc do...
A wiec ostatnio zapalila sie przy 1szym hamowaniu, delikatnym, przy wyjezdzaniu z bramy. Bylo wilgotno, fakt, ale auto jest garazowane w cieplym miejscu. ABS po zapaleniu kontrolki przestal pracowac. Zgasilem silnik, odpalilem na nowo, wszystko zgaslo i jest ok do dzisiaj. To to mogla byc jakas pierdola, bo pomimo katowania po dziurach i kaluzach jest...
Ciekawe jak kolega sobie wyobraża hamowanie dość pokaźnym silnikiem zasilanym napięciem 230V prądu przemiennego z przekładnią ślimakową napędzającym podajnik 4 rolkowy o mocy aż 600W w starych spawarkach SAF ? Taki wirnik szybko się nie zatrzyma. Ciekawi mnie jak kolega to sobie wyobraża. Nadmienię że spawarką tą spawało się drutem 2.1mm lub 2.2mm a...
Zamontowałem sobie napęd przesuwny Faac 741 do dość dużej (światło bramy 680cm, cała brama 950cm) bramy o wadze około 400kg. Brama działa ok, otwiera zamyka, ale niestety nie wiem jakie parametry powinienem ustawić w programowaniu zaawansowanym ( tak by brama latami chodziła dobrze) W załączniku instrukcja (programowanie zaawansowane zaczyna się na...
Popróbowałem. Wygląda to tak, że zarówno na otwarciu jak i na zamknięciu siłowniki działają jeszcze po około minucie. DL10 wreszcie gaśnie. Jednak nie sądzę aby to było tak pomyślane, że ma mi tę bramę jeszcze cisnąć przez tak długi czas. Odpowiedzią więc byłoby programowanie zaawansowane z instrukcji. Problem jednak w tym, że u mnie można ją doprowadzić...
Dzięki za radę na pewno sie do niej zastosuję :) Co do kłopotów ze zmiana kierunku obrotów silnika to raczej nie powinno być problemów bo nie będą one zmieniane lewo - prawo zawsze będzie moment postoju przy normalnej pracy bramy i dodatkowo rozruch i hamowanie przez PWM. 5. Skąd wziąłeś pomysł na taki skomplikowany układ przycisków (tranzystoryQ1 do...
Od jakiegoś czasu użytkowuje zestaw: Mindy a60/1 Too 4500 x 2 Do tej pory wszystko ładnie hulało, ale wyczytałem że brama ma funckcje hamowania przy końcowych wartościach - tzw spowolnienie. Uruchomiłem tą funkcję i wyregulowałem wszystko. Po wielokrotnych próbach wszystko jest OK. Rano wyjeżdżam do pracy - wszystko OK. Wracam i ... ZONK. Otwiera się...
Gotowiec do bramy nie bardzo. Brak możliwości zadawania parametru pozycji w postaci liczby, no i silnik musi dążyć do uzyskania takiej zadanej pozycji. Logika musi podpowiadać w którą stronę. Prędkość posuwu na śrubie jest niwieka i wynosi ok. 5mm/s, ciężar jest stały i inny nie będzie więc hamowanie znikome. Dokładność ustalania pozycji do 1mm zadawala...
z tyrystorami jest jeden problem - jak trzymają - to tak długo aż zaniknie napięce na ich zaciskach - zajmowałem sie kiedyś napędami bram (pracowałem w pewnej firmie z taką autoamtyką) - najbardzeij popularne były zwykłe silniki asyncroniczne z kondensatorem i w prostszych układach to przekaźniki wszystko załatwiały - przy zbyt dużej wartości prądu...
kotbury, wszystko jak powiedziałeś:) Silnik kręci a winę za jego początkowy brak współpracy ponosiło niepodpięcie fotokomórek. Położenie enkodera nie ma znaczenia, po wykasowaniu pamięci centrali wszystko wóciło do normy. No, prawie wszystko, bo jednak ta pęknięta obudowa pomimo ściągnięcia opaską metalową, podczas hamowania bramy w skrajnych połozeniach...
Jeśli zasiliłbyś slinik nie trójfazówką a jedną fazą Myślałem nad tym ale silnik ma wewnętrzne połączenie w gwiazdę i nie da się tego zmienić. możliwość użycia bezpośrednio centrali z amperometryką Przy zasilaniu 400V i mocy silnika około 110W/440W cienko widzę skuteczność tej amperometryki. realizować przekaźnikami. Wiem, że styczniki były by lepsze,...
Witam pacjent to mondeo mk4 sedan po lifcie 2013r 2.0 tdci. Problem pojawił się nagle, przy parkowaniu auta jakiś czas temu wywaliły błędy z ABS i ESP. Zgasiłem silnik odpaliłem na nowo błędów nie było to olałem sprawę. Po jakimś czasie zaczęły wywalać co raz częsciej a przy tym auto traciło moc. Podpiąłem komputer który pokazał : C1A91:14-8A Czujnik...
Wreszcie udało mi się złożyć ponownie układ na nowej płytce. Niestety nie jest tak pięknie jak miało być... Jeden kierunek działa poprawnie. Czyli w jedną stronę silnik działa prawidłowo. Problem jest w drugą stronę, robi kilka, czasem kilkanaście obrotów i się zatrzymuje (ale nie jest tak jak wcześniej, że się zatrzymuje zmienia kierunek i tak w kółko)....
1. Kondensatory są przed i za stabilizatorem 7805. Mogę dołożyć dodatkowy tylko gdzie i jakie? 2. Funkcja hamuj() powinna: ustawić wypełnienie PWM na zero, wyłączyć przekaźniki i wyłączyć lampę sygnalizacyjną. Czasami wypełnienie PWM nie jest ustawiane na zero, przekaźniki i lampa są wyłączane, sterownik przestaje reagować na pilota, dlatego wydaje...
Witam kolegów. Mamy napęd, być może jest to jakiś typowy od bramy podnoszonej. Na silniku brak jakiejkolwiek tabliczki znamionowej. Na pokrywie puszki połączeniowej jest tylko napis - Siemens. Generalnie- silnik działa, obroty R,L, stop- wszystko gra/ automatyka ,krańcówki, styczniki, wyłączniki - sprawdzone/. Na bazie tego zestawu została zbudowana...
Montuj Faac 414 ten drugi to szmelc. Mam jeszcze pytanko względem faac 414, jeden z instalatorów odradza mi ten napęd pisząc: "Z oferty FAAC zaproponowałbym napęd 413 (wymiary montażowe lepiej pasują) i niewielki wymiar w przekroju siłowników. Zdecydowanie nie polecam Panu modelu 414 i skracania wymiarów, ponieważ zwiększy Pan szybkość kątową skrzydeł...
Teraz wkleję tekst z www.obd2.pl z podpisem autora. Jest to istotny tekst, który warto przeczytać zanim rozpoczniemy regulacje sterownika lpg. Ten tekst pozbawia nas złudzeń, co do tego, że możliwa jest w ogóle szybka jednorazowa operacja wgrania mapy lpg, oczym często mówią instalatorzy. Oni nie jeżdżą naszym samochodem. Pierwszy szybki wniosek, to...
Witam po dłuższej przerwie, zastanawiam się jeszcze nad odpowiednim doborem falownika, co byście powiedzieli o falowniku ABB ACS-150? Jego dane techniczne to: Moc silnika: 1.1kW Napięcie wyjściowe: 6.7 Poniżej opis: ACS150 jest kompaktowym przemiennikiem częstotliwości z zintegrowanym panelem sterowania oraz potencjometrem umiejscowionym na przedniej...
Jedno co mi się udało stwierdzić: wystarczy zastosować ujemne sprzężenie zwrotne od kąta wychylenia ciężaru i problem daje się łatwo rozwiązać, ale jak zrealizować pomiar kąta wychylenia? Nie zupełnie. Mnie jakoś symulacja wychodzi bardzo ładnie. Wiadomo, że to tylko model, ale podstawowe zjawiska są uwzględnione. Ruch zawieszonego ciężaru można opisać...
PRZYCISKI USTAWIEŃ 1 (przycisk SET) wybór funkcji i zatwierdzenie ustawień 2 (przycisk CODE) kodowanie nadajników / przycisków 3 (przycisk UP) w górę/następny 4 (przycisk DOWN) w dół/poprzedni PRZYŁĄCZA PŁYTY GŁÓWNEJ 5 złącze do podłączenia dodatkowego zasilania –akumulatora 6 złącze do podłączenia silnika napędu 7 złącze zasilania 8 przyłącze...
Witam Od dłuższego czasu pracuję nad własnym sterownikiem bramy przesuwnej. Może ktoś pamięta jak stawiałem pierwsze kroki w tym kierunku ;) W zeszłym roku opracowałem teraźniejszą wersję sterownika - dodałem SOFT-START, SOFT-STOP (wykorzystując PWM). I wszystkie aktualne problemy kręcą się w zasadzie w okół tego. Po pierwsze, nie mogę ustawić częstotliwości...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Witam Obiecałem córce że na przyszły rok wykonam autko zasilane z akumulatora. Ja jestem dobry w elektronice - siedzę już w tym ponad 20 lat ale tym razem przyszło mi się zmierzyć z mechaniką i tutaj właśnie zaczynają się schody. Proszę moderatora o przeniesienie do odpowiedniego działu tego tematu jeśli umieściłem w złym dziale i z góry przepraszam,...
No właśnie powiedziałem. A teraz mi wymyśla . O silniku nie powiedziałeś. Co z tego że nie wiedziałeś, to Twój problem. Tak ale żeby auto sprzedawać nie trzeba być mechanikiem i posiadać kanał, żeby wiedzieć czy coś Ci się nie sączy gdzieś pod spodem albo czy nie ma dziurki jak w zębie w wydechu. Po to się ogląda auto, jedzie na SKP (chyba że ktoś...
1. Silnik do wycieraczek ma dwa zasilania, bo pewnie jest trzyszczotkowy. Ta dodatkowa szczotka, to jest wolny bieg silnika. Raczej jej nie wykorzystasz. 2. Jeśli chcesz uzyskać działanie silnika prawo - lewo, to zastosuj mostek H na zewnętrznych przekaźnikach przełącznych. 3. Nie wiem, co miałyby dać tutaj dwa transformatory, skoro wszystko chodzi...
Witam Kolegów Problem został rozwiazany. Powodem zakłócen pracy fotokomorwk byl wysuniety przewod PE. w silniku sa w sumie 3 punkty ktore podlaczamy do PE i jeden nie byl dobrze podłaczony wiec idac dalej silnik wytwarzał zakłocenia w pasmie pracy fotokomorek. gdy brama hamowala ok 1.5 m do konca foto dzialaly bo silnik pracowal na mniejszych obrotach...
******** Jerry siedząc za kierownicą co chwilę zerkał na wyświetlacz nawigacji GPS. Nikt z nas nigdy nie był w Genewie i nawigacja dużo ułatwiała. Podziwiałem widoki zza szyb samochodu, Mary załatwiła że jako goście podpięliśmy się pod delegację ministerstwa zdrowia Anglii. Przed wejściem na konferencję mieliśmy porozmawiać z ich ministrem zdrowia....
Arctic National Wildlife Refuge, rezerwat na Alasce, jest największym obszarem nienaruszonej przyrody na terenie USA. Obejmuje teren zbliżony do jednej czwartej powierzchni Polski. Rozciąga się od lasów tajgi, przez Góry Brooksa (najwyższe pasmo koła podbiegunowego), polarne prerie, po wybrzeże Oceanu Arktycznego. Jest domem polarnych niedźwiedzi i...
Czy tak bezkrytycznie można podchodzić do zasilania silników z niesinusoidalnego źródła ?. Trochę głośniejsza praca to nie jedyny skutek uboczny zasilania silnika sieczką zamiast sinusoidy. Harmoniczne potrafią hamować silniki, przerabiając nasz zapas energi z akumulatora na ciepło. A co z własną konsumpcją układu - czy potrafi wytrzymać kilka godzin...
Nie ma opcji. Program centralki sam z siebie robi przy dojeździe szarpnięcie hamowania lub zwolnienie. Wg mnie - napisz zwolnienie po krańcówkach (w 740 parametr rA). Działa to dobrze, tylko skoryguj łyżwy/magnesy na końcach ruchu. PS - taka natura napędów na 230V. Jeśli byś chciał pełnej kontroli nad bramą, trzeba by Robusa 600 , Key, Proximę albo...
po chwili pedał hamulca robi się nadal miękki, Czy TY podczas hamowania czujesz jakąś różnicę w sile hamowaniu czy zachowaniu się pedału hamulca . :?: w sile hamowania nie czuję żadnej różnicy, ale podczas pierwszego naciśnięcia hamulca jest bardziej miękki, łatwiej się naciska, a fakt, auto lekko słabiej hamuje, jakby później, Ale naciśnięcie drugie,...
sugestie broniące oszustów (patrz "saxon.waw") którzy chwalą się że że od 33 lat (początkowo na serwisie RTV po przez Wolumen aż do CB) oszukują i robią to już na tyle dobrze że ja też uwierzyłem. Hamuj się "synku" trochę, bo za takie teksty możesz nieźle wdepnąć. Ja nikogo nie bronię, ale akurat ten serwis nie jest taki zły. Pamiętaj, że dajesz im...
- Coś było o konkurencjach olimpijskich – Lidki ton też brzmiał zupełnie normalnie. – Jakiś rzut młotem, czy dyskiem… nie zrozumiałam dobrze, czy to miała być lekka atletyka, czy może ciężka… - Przygotuj się raczej na ciężką! – Dorota nawet nie mrugnęła powieką. – Dodaj też zapasy i to nie tylko z suszu owocowego!...
Nie wiem dlaczego napisałem posta z konta Dziewczyny - Ale niech tak zostanie. Przy okazji moge powiedziec - ona zdała za drugim razem - za peirwszym wymusiła podczas wyjeżdzania z podporządkowanej : ) Zdawałem w październiku 2010 w sieradzu. Kurs na prawo jazdy rozpocząłem w maju, wyjeździłem 18 godzin, ale miałem problemy z kasą i temat poszedł w...
Witam. Jakis miesiąc temu kupiłam peugeota 206 1.1 w benzynie, rok 2000. Auto dosc głosno chodziło i tak jakby kulało w tej pracy silnika. Wymieniłam swiece- nic nie pomogło, wymieniłam na chwile listwe wtryskowa- dalej to samo. Pojechałam na komputer- brak połączenia ;(. Mechanik troche pogrzebał i stwierdził że to wtrysk. Wymienił mi go na nowy (tzn....
hamowanie bramy focus hamowanie silnikiem astra hamowanie silnikiem
kosztorysy elektryczne iskrownik ustawić kabel monitor 120hz
vestel 17mb185 lodówka sterowanie
Privileg Sensation 962 S – reset pralki, procedura serwisowa, kody błędów Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 – długość przewodu anteny emulatora immobilizera, wpływ na rozruch i pracę silnika