Ciekawe jak kolega sobie wyobraża hamowanie dość pokaźnym silnikiem zasilanym napięciem 230V prądu przemiennego z przekładnią ślimakową napędzającym podajnik 4 rolkowy o mocy aż 600W w starych spawarkach SAF ? Taki wirnik szybko się nie zatrzyma. Ciekawi mnie jak kolega to sobie wyobraża. Nadmienię że spawarką tą spawało się drutem 2.1mm lub 2.2mm a...
Jest to brama do lakierni więc sterowana jest tylko i wyłącznie poprzez wciśnięcie przycisku sterującego przez upoważnioną osobę. Wyeliminowane zostały wszelkie wszelkie elementy zabezpieczające typu fotokomórki itp. nad sprawnym i bezpiecznym funkcjonowaniem bramy będzie miała osoba ją obsługująca. Hamowanie jest zbędne gdyż brama wykonana jest z profili...
Witam, mam następujący problem: brama zamykając się działa prawidłowo, jednak przy otwieraniu z łatwością można doprowadzić ją do zatrzymania blokując ją dosłownie palcem. Co za tym idzie, czasem sama staje z braku siły. Przejedzie 10cm i blokada, jak się jej "pomoże" ręcznie to ominie wrażliwe miejsce i się otworzy. Próbowałem już wyczyścić wszystkie...
Witam.Mam prośbę chcę zrobić sterowanie bramą i jestem w posiadaniu sterownika dwu kanałowego w którym można każdy kanał zaprogramować jako bistabilny lub monostabilny.W zamykaniu i otwieraniu bramy przesuwnej nie ma problemu.Tylko ja chcę żeby było można zatrzymać bramę w każdej pozycji a nie tylko zamknąć i otworzyć.Czy ktoś widzi możliwość prostego...
Problem ten pojawił się gdy chciałem wykorzystać do sterowania napędem bramy posiadane styczniki, w których nie było styków pomocniczych NC (normalnie zwartych). Oczywiście napęd z małym silnikiem trójfazowym 0,25kW. Do zdalnego sterowania bramy wykorzystałem odbiornik 2-kanałowy GORKE RSU-K02/2 kupiony na Allegro, dający możliwość jednoczesnego załączenia...
Zrobiłem napęd do bramy suwanej. Wykorzystałem do tego celu przekładnie opartą o ślimak. Całość jest napędzana silnikiem wiertarki. Jest zdalnie sterowana. Pilot ma dwa klawisze i tu jest problem, czasem mi się mylą te klawisze. Tym sposobem mogę spalić silnik. Jak to rozwiązać? Może jakiś wyłącznik przeciążeniowy? Co radzicie?
https://obrazki.elektroda.pl/2503539700_... https://obrazki.elektroda.pl/5002553800_... Kiedy brama się otwiera, przełącznik obok niej wyłącza silnik, a po 30 sekundach automatycznie zaczyna poruszać się w przeciwnym kierunku. Dlaczego tak się dzieje? Ale nie dzieje się tak, gdy brama się otwiera - tylko gdy się zamyka....
Posiadam napęd własnej konstrukcji z silnikiem prądu stałego i kombinuje teraz sterowanie. Mam centralkę do centralnego zamka samochodowego sterowaną pilotem. Na pilocie są dwa klawisze po naciśnięciu każdego z osobna na wyjściu centralki na jednym z dwóch przewodów pojawia się impuls 1 sekundowy(+12V), czyli akurat zamknij/otwórz. Dalej wymyśliłem...
Witam potrzebuje układu który powodowałby włączenie przekaźnika ok 2-3 sek później niż podanie napięcia na dany układ i podtrzymywał włączenie tego przekaźnika dokładnie tyle samo czasu co wynosiło opóźnienie po wyłączeniu zasilania lub rozwarcia styków przekaźnika. Mam 2 skrzydłową bramę sterowaną siłownikami elektrycznymi 230V sterowanie jest realizowane...
Poszukuję schematu układu, który spowoduje powolny (1-2 sekundowy) rozruch silnika prądu stałego 12V (pobór prądu około 1A) i analogicznie podczas zatrzymania (wyłączania). Może ktoś ma jakiś adres strony z tym problemem, lub jakiś pomysł to bardzo proszę.
Zrobiłem sobie układ do sterowania bramą. I chciałbym w nim zrobić układ przeciążeniowy. Taki że jak brama dojedzie do jakiegoś przedmiotu to układ działa i wyłącza brame. Mam schemat takiego układu ale na 24 V. A ja chciałbym podłączyć do tego silnik na 24V. Czy ktoś ma taki schemat prosze o pomoc.
Witam montowalem bramy Hormann isomatic dwie sztuki. Pierwsza działa bez zarzutów. Druga po zaprogramowania napędu zachowuje się tak jakby miała za krótki cykl. Nie dojeżdża do silnika i nie domyka do końca. Silnik zwalnia, sprawdziłem nie ma oporu na prowadnicach, są dobrze zamontowane, poluzowalem sprężyny. Nie wiem co może być tego przyczyną. Próbowałem...
Witam wszystkich. Posiadam jeden z tańszych napędów bramy dwuskrzydlowej Arm300. Ogólnie wszystko działa jak należy, jedyny problem to to, że niestety centralka nie posiada opcji spowolnienia przy końcu otwierania/zamykania (bynajmniej w instrukcji nie bylo nic na ten temat w internecie również nic nie znalazłem). Brak tego spowolnienia powoduje, że...
Witam. Proszę o podpowiedź. Ostatnio zepsuła mi się brama rolowana. Zerwało zapinki. Zakupiłem nowe i założyłem. Roleta zwija się i rozwija. Jest jednak problem. Jak się brama otwiera, to nie zatrzymuje się w określonej pozycji. Żeby czegoś nie uszkodzić muszę ją zatrzymywać przyciskiem. Czy przy takich bramach jest jakiś czujnik powodujący zatrzymanie...
Witam, proszę o pomoc w naprawie napędu bramy przesuwanej lub podanie mi na jakim forum mogę szukac rozwiązania mojego problemu. A usterka jest taka: Brama po załączeniu pilotem zaczyna pracowac, to znaczy albo się zaczyna zamykac lub otwierac ale po 3 sekundach staje w miejscu i trzeba ponownie załączyc pilotem i na3 sekundy rusza. Mechanicznie niejest...
Mam bramę garażową uchylną ze sterownikiem na ścianie (Optima). Brama otwiera się bez problemu do samego końca. Jak chcę zamknąć to rusza 20-30 cm i staje i cofa się. Tak jakby czuła opór. Ale jak przekroczy pierwsze 30-50 cm to już do końca ładnie zamyka. Czyli przy pełnym otwarciu ma problem. Czytałem, że problem może być ze spiralą w szynie albo...
Witam. Mam średnie doświadczenie w elektryce a nie mogę nigdzie w instrukcji odszukać żadnych informacji. Mianowicie, Zamontowałem bramę rolowaną z napędem brama posiada 2 przełączniki wewnętrzny i zewnętrzny. Przełącznik wewnętrzny jest klawiszowy, jeden klawisz do podnoszenie drugi do opuszczania. Myślę że mniej więcej przybliżyłem temat a teraz moje...
Planuje zakupic centralke zamka do samochodu i podpiac ja do bramy rozsuwanej.Prawo ,lewo zrobie naprzekaznikach ale teraz mi potrzeba taki uklad gdy przyciskam przycisk odsuwanie brama ruszy i gdy jeszcze raz go nacisne to zeby brama sie zatrzymala i teraz abym mogl np nacisnac zamykanie badz dalej odsuwanie czy ma ktos jakis pomysl???
Witam grupowiczów Mam pytanie odnośnie sterowania bramy prawo/lewo z wyłącznikiem krańcowym (fajnie jak by było z podtrzymaniem ale to jest zbedne 🙂) Przy bramie mam zasilanie 3 fazowe i silnik też jest na 3 fazy. Ma ktoś jakieś fajne i logiczne pomysły? Elektroda i Internet już przejrzany i nie znalazłem nic spełniającego moich oczekiwania....
Brama zamontowana już dawno ale przez czas budowy minęła gwarancja. Wszystko działało poprawnie do pewnego czasu. Teraz tuż przed końcem brama przestaje się zamykać jak by napotkała przeszkodę, jak "pomagam" ręką to się domyka czyli jak by nie miała siły dopchnąć do końca... Próbowałem naciągnąć sprężyny mocniej, poluzowałem całkiem je ale efekt bez...
witam Mam układ zdalnego sterowania, ktorym chce obsługiwać otwieranie bramy dwuskrzydłowej. Układ ten po naciśnięciu przycisku na pilocie podaje tylko impuls na wyjście. Dtego wyjścia mam już podłączony układ na przekażnikach i krańcówkach do zmiany kierynku obrotów silnika. Czy dało by się do tego dorobić coś takiego jak zabezpieczenie, które zatrzyma...
Witam. W sterowaniu bramy rolowanej nie działa funkcja zatrzymywania "STOP". Po naciśnięciu zwijania lub rozwijania brama zwija się aż do zadziałania krańcówek. Nie ma możliwości zatrzymania jej przyciskiem pilota ani panelem ściennym. Po wyłączeniu przez krańcówkę sterownik "zawiesza się" i ponowne rozwinięcie lub zwinięcie możliwe jest dopiero po...
Jeśli to nówka to ten typ tak ma. Sądząc z rysunku złozeniowego (patrz Pluscom) w tych silowniczkach nie ma żadnych hamulców ciernych tudzież elektromagnetycznych. Jeśli napędy maja swoje lata - przyjrzyj się oringom na styku silnika i przekladni. One - jak są nowe - mogą hamować wirnik silnika i generować wystarczający opór dla hamowania bramy, jak...
Witaj . Migające diody według instrukcji wskazują na uszkodzenie napędu, ale jakiego typu (czy przeciążenie) tego instrukcja nie wyjaśnia. Na początek spróbuj zwiększyć moc/moment silnika naciskając przycisk POT(po 1s) do zapalenia wszystkich ledów. Można wyłączyć funkcję testu napędu wg instrukcji w załączniku. Można też spróbować wyłączyć hamowanie...
Tak mnie przypadlo ogladajac schemat blokowy tego ukladu bramy przesuwnej abys sprawdzil encoder na silniku . Informuje on o predkosci obrotow ,czyli zamykanie i otwieranie z domykaniem .
Lampka na szyfratorze zapala się na zielono po wpisaniu poprawnie kodu. Przy odpiętych kablach sygnałowych (niebieski,fioletowy) dźwięki nie występują. Mam dwa szyfratory na zewnątrz i wewnątrz obydwa zachowują się tak samo, więc nie jestem pewny czy wina jest po stronie producenta zamków. Próbowałem podpiąć każdy z osobna, problem ten sam. Wygląda...
To że silnik się grzeje jest normalne.a buczenie przy końcu cyklu roboczego jest spowodowane hamowaniem silnika .Ma to zapobiec przejechaniu bramy poza wyznaczone punkty krańcowe.Jeżeli sinik został prawidłowo złożony to powinno już wszystko działać .
Zrobiłem napęd do bramy przesuwnej na silniku od wycieraczek. Może komuś się przyda moja metoda hamowania bramy: Krańcówka przerywa obwód 5 cm przed końcem ruchu. Równolegle z krańcówką jest podłączony opornik chyba 10W o oporze tak dobranym , że silnik bez żadnego obciążenia, jak go ruszysz to chodzi, a jak zatrzymasz (ręką) to stoi. To rozwiązanie...
A spowolnienie działa z każdą logiką? Znalazłem podobny temat i tam pisano że wartości należy ustawić na 7, zaś logiike na EP Działa z każdą za wyjątkiem bezpiecznej (dead men - naciskasz - jedzie, puszczasz - stoi) - chyba C tam pisano że wartości należy ustawić na 7 Wartości należy ustawić po testach takie żeby było dobrze i zgodnie z oczekiwaniami...
Prąd jest ustawiany przez sterownik dla silnika o danych parametrach (4A to prąd hamowania silnika, ciągły) a napięcie jest tak wysokie aby odpowiednią charakterystykę zapewnić silnikowi przy pracy krokowej (dynamika) - bez poślizgu. Łączenie dwu silników przeciwsobnie bez sprzężenia zwrotnego to ryzyko koszenia bramy gdy jeden silnik zgubi krok. Niech...
Nigdzie nie widzę bramki optycznej - czujnika np. samochodu stojącego w bramie. To podstawowa kwestia bezpieczeństwa. Brama która zatrzyma się na samochodzie na pewno go porysuje, mam nadzieję że skończy się na plastikowym zderzaku. Mógłbyś może dać link do jakiegoś dobrego przykładu sterowania mocą silnika DC na jednym MOSFET-cie? Jak szukam, to znajduję...
Witam. Mam w bramie silnik rurowy, który normalnie się zamknął ale już się nie otwiera. Słychać tylko buczenie i grzeje się walek od rolety. Po rozkręceniu siłownika ciepłym elementem jest silnik. Po podaniu pradu silnik nie kreci się ale po wyjęciu z uchwytu hamulca (wewnętrznego, znajduje się w środku silownika) silnik normalnie kręci się w prawo...
witam Firma wiśniowski produkowała i produkuje nadal napędy w słupkach wszystko jest oparte na przekładniach od wycieraczek samochodowych co do prędkosci zam/otw to im większa masa bramy tym większe siły tnące na przekładni przy hamowaniu :!:co należy pamiętać.
Mam pytanie odnośnie zatrzymywania bramy. Skoro waży ona 400kg, to po rozpędzeniu musi posiadać nie mały pęd. Czy brama zwalnia przed swym końcowym położeniem, czy prędkość jest stała na całej długości? BRAMSTER nie ma takiej opcji, tylko włącz wyłącz, ze zmianą kierunku oczywiście. A bramę zatrzymuje silnik, a dokładniej jego przekładnia ślimakowa...
I tu się mylisz. W drzwiach automatycznych waźne jest bezpieczeństwo. Czas otwarcia/Lidl/ 5 sekund/. Tylko silnik dc zapewnia błyskawiczne hamowanie. W bramach to nie występuje. 20 lat temu Besam stosował silniki krokowe ale się wycofał. Silniki najczęściej firmy dunkenmotoren są zasilane z 40V. Prąd nominalny 2A dopuszczalny 20A. Skrzydła o wadze 2x70kg...
Skróciłem zwolnienie rP (Pre-limit switch deceleration) do 0 i dopiero to pomogło. Niestety ma to negatywne konsekwencje rozumiem, bo wtedy Encoder niezależnie na jaką wartość ustawię, praktycznie nie działa (trzeba dużej siły, aby go aktywować) To, że wyłączyłeś rP - bardzo dobrze, kompletnie się w tym napędzie nie sprawdza. Ale nie myl pojęć - enkoder...
Zmeniłem nazewnictwo w międzyczasie (już nie ma RX i TX) jak idzie o nazwy fotek - przeczytaj poprzedni post jeszcze raz. Pisząc RX rozumiem że chodzi tu o NC do centrali CX Nie - ZACISK NC fotki odbiorczej do zacisku C1 centrali. Cx pozostaje wolny a DIP 8 i 10 na ON, Przy dwóch parach fotek będzie nieco inaczej - opisane powyżej. Sam siłownik podłączony...
Jeżeli silnik ma osobne uzwojenia wzbudzenia dla dwu kierunków rotacji, to tak. Łączysz go podobnie jak silnik 230V - uzwojenia "kierunkowe" do przełączników krańcowych, zaś wspólny biegun twornika - tam gdzie na rysunku jest "N". Jeżeli natomiast jest to silnik z magnesami stałymi, musisz mu przełączać biegunowość. Poprzednia wersja nie uwzględnia...
Witam, piszę w sprawie awarii samochodu taty. W Tiguanie było słychać płukanie w przednim, najprawdopodobniej lewym kole podczas hamowania, jednak samochód oprócz tego zachowywał się normalnie. Zrobił z tą usterką kilka kilometrów, po czym kiedy tata stanął w bramie i chciał ruszyć od 0, samochód już nie ruszył. Silnik reaguje normalnie na pedał gazu,...
Witam wszystkich, mam problem z napędem Faac 740. Nie domyka mi bramy tzn. naciskając przycisk nr 1 na pilocie brama otwiera się całkowicie i zatrzymuje w momencie kiedy "spotka się" z wyłącznikiem krańcowym - tutaj wszystko jest ok. Po chwili załączam zamknięcie bramy i tuż przy końcu, około 20-30 cm brama zwalnia i nie chce się domknąć tak jakby brakowało...
Który numer na tym rysunku to hamulec elektromagnetyczny? Mój silnik kończy się użebrowanym elementem (44). Nie ma elementów 50 - 53, ale to jest chyba enkoder. Jak sprawdzić hamulec i sprzęgło?
.A pioruny uszkadzają przede wszystkim warystor który właśnie do tego służy by się spalić podczas przepięcia Na pioruna nie ma rady :? . Można się wszystkiego spodziewać, łącznie ze spalonym procesorem i uzwojeniami silnika , warystor nic tu nie pomoże . Nie ma zmiłuj się .
A nie lepiej podłączyć przekaźniki w mostek H? Tak, że rozłączenie obydwu przekaźników zwiera obydwa przewody silnika do masy. Natomiast załączenie obydwu podłącza obydwa przewody silnika do plusa. Wtedy nigdy nie będzie zwarcia. Obroty w jedną stronę: przekaźnik 1 włączony, przekaźnik 2 wyłączony. Obroty w drugą stronę: przekaźnik 1 wyłączony, przekaźnik...
To jest normalna praca tej płytki. Na moim kanale jest film gdzie widać że pracuje tak samo z rewersem. Tylko ze on jest mocno widoczny jeżeli masz CT na 4 a jeżeli ustawisz na 1 to będzie słabszy. Reasumując ten rewers jest to coś normalnego czego nie da się wyłączyć. Dodano po 6 Iskrzenie nie może występować, przekaźniki Ci się skleją po iluś razach....
Napęd kupiony wybrałem BXV 1000. Zazdroszczę powolnego hamowania. Moja brama waży ponad 600 kg i napęd BK1200 bardzo nią szarpie przy zatrzymaniu. Jedyne o czym kiedyś myślałem, to wymienić na napęd trójfazowy, bo podobno mają łagodne hamownie. A teraz proszę, napęd z silnikiem na 24 V i komplet za ok. 2000. Spróbuję znaleźć info czy można go zamontować...
Rozumiem, że to CH1 i CH2 jest możliwe do ustawienia tylko kiedy brama się otwiera/zamyka z włączonym spowolnieniem ? Tak ale ze starą centralą bez wyświetlacza. Regulacja prędkości F30 regulacja prędkości spowolnienia (hamowania) OFF= hamowanie wyłączone (ustawienie domyślne) / 1= niska / 2= średnia / 3= wysoka Nie używaj tu ustawień innych niż 1...
Mam na stole silnik od napędu bramy z motoreduktorem który ma nieczytelną tabliczką znamionową... Jedyne dane jakie da się odczyta to 220/380V prąd 1,9/2,8A. Silnik ma wyprowadzony kabel 4 żyłowy. Silnik podłączony jest w gwiazdę przy czym pomiędzy zaciskiem W1 a mostkiem gwiazdy podłączony jest mostek prostowniczy 14.630.13.004 1A. Do czego służy ten...
Witam! Mam problem z moją fiestą tego typu: odpalam auto (czy to na biegu czy na luzie), obroty falują czasem aż do zdechnięcia (czasami podgazuję lekko to trzymają), ruszę, dojadę do bramy (ok.25 metrów), czasami lekko szarpie, hamuję, obroty spadają, silnik gaśnie (nie mam obrotomierza, więc spadają "na ucho")albo już ma zgasnąć i nagle sam zwiększa...
Bez automatyki i tak będziesz niszczył zębatki - po prostu musisz zadbać by układ miękko startował/hamował pamiętając o masach i inercji. Co do zasilania silników podwyższonym napięciem, w większości wypadków silniki prądu stałego dobrze znoszą krótkotrwałe przeciążenia nawet o 200 - 300% - często tę właściwość wykorzystuje się w modelarstwie. Pomyślałbym...
To nie jest sprzęźenie zwrotne !!!!!!. Układ opisany przez Ciebie pracuje w Bramach Drzwiach automatycznych Maszynach cnc I nie jest to sprzęźenie zwrotne. Przykład bramy Moźe pracować od krańcówki do krańcówki Moźe pracować z impulsatorem/Twój przykład/ Moźe pracować z enkoderem / rzadkość/. W garaźówkach impulsator określa ilość impulsów od otwarcia...
br "Funkcja hamowania. Kiedy brama uruchamia włącznik krańcowy otwierający lub zamykający, nastąpi całkowite zatrzymanie dla wartości 00, lub nastąpi suw hamujący z wybranym czasem działania zanim brama całkowicie się zatrzyma. Jeżeli wybrane jest opóźnienie, hamowanie zaczyna się kiedy kończy się spowolnienie. Przy wartości 00 hamowanie jest wyłączone....
Mosfety sterują silnikiem od wycieraczek samochodowych, ten układ tak połączonych tranzystorów i transoptora mieści się w sterowniku do bramy garażowej mojego wykonania w którym mają one za zadanie zwolnić bramę. Po dołożeniu zasilania 15V na wyjściu mam 11V przy teoretycznie całkowicie otwartych tranzystorach możliwe że problem leży w zbyt dużych rezystorach...
Tak ten silnik ma prawie 10Nm i przekładnię planetarną więc by się nadawał do napędu bramy, w przypadku przekładni ślimakowej byłby problem z gwałtownym hamowaniem. Spójrz na aukcję 5450890146 tu masz cały komplet i tylko 2 razy więcej kosztuje. Jak sobie policzysz całą elektronikę, koło zębate które potrzebne jest do silnika, będziesz miał też ładną...
Dobór napędu nie zależy od jej ciężaru lecz oporów przesuwu. Sorry, ale to totalna bzdura...Kolega chyba spał na lekcjach fizyki. Bramę przesuwam jedną ręką bez użycia większej siły. Każde ciało o określonej masie trzeba najpierw ruszyć aby nadać mu określoną prędkość oraz później trzeba przyłożyć określoną siłę aby je zatrzymać. Im większa ,masa tym...
Dobra odpowiem sobie sam. Rdzeń anteny powinien być podłączony po prawej a masa po lewej. Zmieniłem i wszystko działa odnośnie pilota i zasięgu. Pojawił mi się inny problem. Skonfigurowałem napęd (przypomnę że chodzi o came BX strong 800kg) i niby wszystko chodziło dobrze i nagle brama stanęła i błąd E3 - uszkodzony enkoder i napęd się włącza ale silnik...
Całkiem fajne ale troszkę mnie dziwią tę prądy. 4A to jakoś mało. Czy to jest prąd silnika ciągnącego bramę czy też bez obciążenia? Jaki jest prąd rozruchu? Ja zastosowałem potężny silnik bo ok. 650W. To przerost mocy na ale taki mam i już. U mnie silnik razem z przekładnią bierze 4.5A bez ciągnięcia bramy! Ja sterowanie zrobiłem na bazie mostka H z...
Cześć, mam problem przy otwieraniu bramy garażowej uchylnej. Napęd to Nice Spido SP6000 i do niego nie mam zastrzeżeń. Problem pojawia się przy otwieraniu, brama bardzo podskakuje mi w momencie gdy sprężyny pomagają w otwarciu, brama uderza wtedy w fasolce (silnik wtedy zamiast ciągnąć, zaczyna hamować bramę) i rolki niemiłosiernie skaczą w prowadnicach....
A wiec ostatnio zapalila sie przy 1szym hamowaniu, delikatnym, przy wyjezdzaniu z bramy. Bylo wilgotno, fakt, ale auto jest garazowane w cieplym miejscu. ABS po zapaleniu kontrolki przestal pracowac. Zgasilem silnik, odpalilem na nowo, wszystko zgaslo i jest ok do dzisiaj. To to mogla byc jakas pierdola, bo pomimo katowania po dziurach i kaluzach jest...
Kupiłem odbiornik uniwersalny RX-MULTI i dwa piloty ZAMIENNIK NICE FLOR 433,92 MHz, razem z Allegro Smart 98,18 zł, zobaczę pojutrze, co z tego wyjdzie. A teraz przejdę do głównego tematu. Otrzymałem dzisiaj używany napęd SupraMatic S od gościa oferującego urządzenie na OLX i jako laik w elektronice, drogą dedukcji posprawdzałem poszczególne podzespoły,...
Zamontowałem sobie napęd przesuwny Faac 741 do dość dużej (światło bramy 680cm, cała brama 950cm) bramy o wadze około 400kg. Brama działa ok, otwiera zamyka, ale niestety nie wiem jakie parametry powinienem ustawić w programowaniu zaawansowanym ( tak by brama latami chodziła dobrze) W załączniku instrukcja (programowanie zaawansowane zaczyna się na...
Popróbowałem. Wygląda to tak, że zarówno na otwarciu jak i na zamknięciu siłowniki działają jeszcze po około minucie. DL10 wreszcie gaśnie. Jednak nie sądzę aby to było tak pomyślane, że ma mi tę bramę jeszcze cisnąć przez tak długi czas. Odpowiedzią więc byłoby programowanie zaawansowane z instrukcji. Problem jednak w tym, że u mnie można ją doprowadzić...
Witam ponownie dziekuje za zainteresowanie. Ostatnio przyjrzalem sie dokladnie bramie. Mam jeszcze kilka pytan: Mysle ze ma to zwiazek z enkoderem.Brama sie otwiera i podczas zwalniania ostatnie kilka centymetrow czuje tak jakby opor nie wiem czy to ma zwiazek z hamowaniem elektronicznym, czy poprostu enkoder jest ustawiony za ,,czulo" Mam jeszcze pytanie...
Witam Ja myślę, że jest trochę inaczej: Masa bramy ma znaczenie w momencie jej rozpędzania i hamowania, ale jak brama osiągnie zadaną prędkość, silnik pokonuje tylko opory toczenia. Są one oczywiście zależne od masy bramy, ale nie nie aż tak bardzo. Moim zdaniem bardziej są zależne od rodzaju bramy: szynowa, samonośna oraz samego łożyskowania. Teraz,...
... I tak musiałem zastosować transformatorek na wyrost bo mniejszych sieciowych chyba nie ma. Są na szynę DIN. ... Czujnik impulsów też się tu przydaje bo wiem kiedy przejść na hamowanie. To tyle na razie Czy rolę tego czujnika pełni PD2? Dodano po 1 Witam Zawsze ciekawiło mnie jak takie bramy działają gdy na przykład nie jest ona odśnieżona ? Jak...
kotbury, wszystko jak powiedziałeś:) Silnik kręci a winę za jego początkowy brak współpracy ponosiło niepodpięcie fotokomórek. Położenie enkodera nie ma znaczenia, po wykasowaniu pamięci centrali wszystko wóciło do normy. No, prawie wszystko, bo jednak ta pęknięta obudowa pomimo ściągnięcia opaską metalową, podczas hamowania bramy w skrajnych połozeniach...
Gotowiec do bramy nie bardzo. Brak możliwości zadawania parametru pozycji w postaci liczby, no i silnik musi dążyć do uzyskania takiej zadanej pozycji. Logika musi podpowiadać w którą stronę. Prędkość posuwu na śrubie jest niwieka i wynosi ok. 5mm/s, ciężar jest stały i inny nie będzie więc hamowanie znikome. Dokładność ustalania pozycji do 1mm zadawala...
http://obrazki.elektroda.pl/7071388200_1... Witam wszystkich użytkowników. ;) Zacznijmy od początku. Wraz z przyjściem wiosny zamontowaliśmy z tatą bramę przesuwną, którą także sami zbudowaliśmy. Potem postawiliśmy słupki widoczne na zdjęciach. Brakowało jeszcze tylko jednego, a mianowicie napędu do owej bramy. Zabrałem się więc do...
Od jakiegoś czasu użytkowuje zestaw: Mindy a60/1 Too 4500 x 2 Do tej pory wszystko ładnie hulało, ale wyczytałem że brama ma funckcje hamowania przy końcowych wartościach - tzw spowolnienie. Uruchomiłem tą funkcję i wyregulowałem wszystko. Po wielokrotnych próbach wszystko jest OK. Rano wyjeżdżam do pracy - wszystko OK. Wracam i ... ZONK. Otwiera się...
Witam Proszę o poradę. W zamontowanym napędzie beninca bull 5 z mechanicznymi wyłącznikami krańcowymi, brama nie zatrzymuje się zaraz po zadziałaniu wyłącznika krańcowego a przesuwa się jeszcze parę centymetrów (do 10), silnik powoli zwalnia tak jakby nie był hamowany a bram przesuwała się siłą bezwładności. Po rozprzęgnięciu napędu i ręcznym przełączaniu...
Dzięki za radę na pewno sie do niej zastosuję :) Co do kłopotów ze zmiana kierunku obrotów silnika to raczej nie powinno być problemów bo nie będą one zmieniane lewo - prawo zawsze będzie moment postoju przy normalnej pracy bramy i dodatkowo rozruch i hamowanie przez PWM. 5. Skąd wziąłeś pomysł na taki skomplikowany układ przycisków (tranzystoryQ1 do...
hamowanie bramy astra hamowanie silnikiem hamowanie silnikiem polonez
kabel elm327 chciałem ktora karta graficzna lepsza przewozić pralka
Somfy Nina Timer: Klucz zabezpieczający niezgodny z urządzeniem Truma Trumatic C 3402 – schemat elektryczny, opis połączeń, diagnostyka usterki