Bo rezystor wpina się pod zaciski DC (+ lub -) i R (też + lub -, zależy od oznaczeń producenta falownika) i to pod warunkiem, że falownik ma wbudowany czoper hamowania. Jak nie masz zacisku R to falownik nie obsługuje rezystora bezpośrednio. Na DC+ i DC- masz pełne napięcie mostka zasilacza, bez względu na aktualny status falownika. V.
Może popełniłeś błąd w połączeniu silnika, jeżeli masz falownik zasilany 1f, to silnik łączysz w trójkąt, jak falownik jest zasilany 3f, to silnik ma być spięty w gwiazdę.
Hamowanie przez falownik to wstrzykiwanie prądu DC do silnika i ewentualne odbieranie SEM z silnika przez układ chooper'a - wtedy na szynie DC pojawia się "śmietnik" (DC + impulsy szpilkowe), który jest rozładowywany na rezystor hamowania.
A z drugim silnikiem do hamowania to odpuść. W falowniku jak ustawiasz hamowanie DC? Od 25 Hz zaczynasz hamowanie DC? Ja zawsze ustawiałem od 5-10Hz hamowanie DC, nigdy z pełnej prędkości. Bo hamowanie DC grzeje silnik. Zawsze można silnik z hamulcem mechanicznym zastosować. Zainteresuj się jak działa hamulec górski (retarder) w autobusach, jak masz...
Jest tam funkcja "wydłużanie czasu hamowania" nie pamiętam dokładnie oznaczenia w menu wydłuż go pozdr KK
Witam Wejdź na: www.powercontrol.pl w dziale plików napewno coś znajdziesz. Pozdro
gdzie w menu tego falownika ustawia się hamowanie silnika , (falownik działa z potencjometrem do ust. prędkości) , chodzi mi dokładnie o skrócenie czasu hamowania
Zanim będziemy szukać w rezystorach hamowania sugeruje odpiąć silnik po stronie falownika. Miernik do ręki i zmierzyć rezystancje miedzy przyłączami UVW silnika a uziemieniem w falowniku. To samo można zrobić na kablach i silniku. jeśli gdziekolwiek występuje zwarcie(rezystancja bliska 0) będzie taki błąd.
Witam serdecznie! Do tej pory silnik klatkowy z hamulcem sterowany był poprzez przekaźnik trójfazowy SSR. Hamulec załączany (hamowanie) przed końcem cyklu pracy silnika. Wszystko sprzężone z enkoderem i po zliczeniu x impulsów stop silnika z wcześniejszym hamowaniem. Silnik zatrzymywał się prawie idealnie, wszystko pracowało świetnie, ale w związku...
Hamowanie dynamiczne to oddawanie energii na główny kondensator falownika. Silnik pracuje wtedy jako prądnica AC. Wytworzoną energię należy jakoś wytracić, aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi napięcia. Do tego używa się rezystora. Drugi silnik się nie nada, chyba, że ma osobny falownik obciążający wspólny kondensator (ładowany przez pierwszy silnik)....
Błąd jest typowo programowy, falownik wyliczył sobie że silnik jest przeciążony powinien dać się zresetować przyciskiem na klawiaturze falownika "reset" Częste występowanie tego błędu może świadczyć o ustawianiu złych parametrów: n013, n036, parametry silnika, parametr czas rozpędzania czas hamowania silnika.
Czyli kluczowe w takich falownikach jest zastosowanie tranzystorów bez diody wbudowanej? Czyli nie możemy zastosować MOSFETów do budowy falownika którym chcemy kontrolować hamowanie odzyskowe? Albo rozłączany jest po prostu stycznik pomiędzy baterią a falownikiem. Silnik wtedy bez zasilania nie może pracować regeneracyjnie i napięcie nie będzie już...
Z szybkości rolek dociskowych wyjdą czasy zadziałania (przy zakładanej precyzji); do tego dolicz zwłoki zadziałania E4 (~100msek), czas hamowania i przyśpieszania falownika...
Możesz zaprogramować falownik na hamowanie także, bez żadnej mechaniki.
Nowe dźwigi na falownikach hamują silnikiem, luzownik w zasadzie tylko utrzymuje kabine na "postoju". W starych konstrukcjach jak wyżej napisano - służył też do wyhamowywania.
Dzieki za pomoc. Sprobuje bo powiem szczerze ze z materialami na ten temat jest maly problem. A jakby sie znalazl tytul ksiazki to bylbym bardzo wdzieczny Pozdrawiam
Witam! A co dziwnego w tym, że silnik hamuje po pozbawieniu falownika zasilania?
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Jaka częstotliwość zadana? 50Hz? Obawiam się, że żaden silnik na tym falowniku bez oporu hamującego, a pewnie i z oporem, nie zatrzyma się od znamionowych obrotów w 0,1s. Hamuje się do pełnego zatrzymania, potem można zdjąć napięcie. Prąd stały hamujący nie powinien być znacząco większy od prądu znamionowego AC w czasie pracy silnika (w końcu płynie...
Kombinowanie z ustawieniem falownika nie wiele ci da. Hamowanie silnikiem nie jest tak proste jak się co niektórym wydaje. Bezpieczniej dla sprzętu i obsługi przebudować maszynę.
Inaczej, więc pisałem o przekaźniku czasowym. Otwierasz na krotko stop, silnik się zatrzymuje w/g nastawy rampy hamowania, stop musisz zewrzeć na nowo i wtedy impulsem rev ma ruszyć do tyłu.
Musiałbyś wrzucić program, który obecnie tym steruje. Zależnie od stylu programowania kolejność instrukcji może być znacząca, ale może być nie istotna (jeśli pamięta się, żeby odpowiednie instrukcje zabezpieczać). Pierwszą rzeczą, jaka przychodzi mi do głowy, że po zdjęciu przycisku od razu zamyka się hamulec, a powinien się zamknąć dopiero gdy silnik...
Dobra, teraz od początku- przeczytaj swój pierwszy post i zastanów się, o czym mamy rozmawiać. Tekst pomocniczy- " potrzebuję dobrać żarówkę na 230V/50Hz do garażu na dwa auta " A powinno być mniej więcej tak: - jaki falownik (typ, model, producent) - jaki silnik za falownikiem - jakie urządzenie napędzane (chociaż opis...) - jaka droga i czas hamowania...
Witam. Sprawdź jaki rodzaj hamowania zapewnia falownik. Może np. zwracać energię do sieci lub hamować przeciwprądem. Poczytaj o sposobach hamowania silnika a następnie sprawdź w dokumentacji do falownika jak to jest realizowane. Pozdrawiam.
Nie, nie musisz na nowo konfigurować falowników. Wystarczy że wejdziesz w poziom serwisu po wpisaniu hasła i czas oraz prędkości możesz zmieniać. Domyślnie jest 45s i to wystarczy jednak jeżeli masz nadal problemy to coś nie dobrego się dzieje z silnikiem lub falownikiem. Monitoruj prąd podczas hamowania w par CUR.
Jaki jest to falownik i silnik?
Witam. Błąd E07 informuje o zbyt wysokim napięciu stałym w obwodzie pośrednim falownika. Przyczyną problemu może być zbyt gwałtowne, lub zbyt długotrwałe hamowanie silnika przez falownik. Nie wiem co to za siatka i jak to pracuje (nie znam się na suszarniach), ale jeśli jest np. często i dość gwałtownie zatrzymywana - tu leży problem i należy wydłużyć...
Jeśli nie reaguje na ustawione czasu to albo są źle ustawione albo jest inny parametr, który to aktywuje. Tudzież tryb pracy. Natomiast odnośnie rozpędzania i hamowania, to o ile przy rozpędzaniu jest kłopot z tym aby dostarczyć odpowiednią ilość prądu z falownika do silnika, o tyle podczas hamowania falownik musi poradzić sobie silnikiem, który staje...
Poszukaj falownika dostosowanego mocą do silnika. Może drożej ale masz kontrolowany rozruch i hamowanie...
Witam, a sprawdziłeś w instrukcji dokładnie od czego jest ten błąd, tam zawsze pisze o przyczynach występowania błędu. Mi się wydaje, że to może być problem ale po stronie wyjściowej falownika w momencie hamowania (nie wiem jak wygląda mechaniczna strona ), jeśli zawodzi hamulec w momencie zatrzymywania silnika i falownik musi przejąć duża energie a...
Witam. Przeszukałem internety i różne fora nt falowników ale nie znalazłem podobnego problemu. Mianowicie posiadam maszynę cnc do obróbki szkła firmy Forvet. Maszyna posiada dwa wrzeciona z ośmioma narzędziami. Każde wrzeciono posiada silnik do na pędu narzędzi sterowany przez wyżej wymieniony falownik. Falowniki działają niezależnie. Sterowane są jedynie...
hmmm sam juz nie wiem i tak muszę kupiś silnik więc bez różnicy czy zwykły czy dwubiegowy z np hamulcem Różnica jest zasadnicza -"troszkę" więcej € W przemyśle większość falowników jest sterowana na zasadzie cyfrowych wejść - stałe częstotliwości np. 30 Hz i 50 Hz a zasadnicza rola falownika jest w łagodnym rozruchu i hamowaniu - nie szarpie....
Może dodanie sprzęgła elektromagnetycznego byłoby tu rozwiązaniem? Odłączenie silnika od bębna i dopiero potem hamowanie.
Z tego co pamiętam, była też opcja "swobodny wybieg", czyli bez hamowania. Spróbuj.
witam, czy mógłby ktoś mi pomóc w konfiguracji tego sprzętu? silnik (400V, 1,5A, 1400 Rpm, 0,55Kw, 50Hz), uzwojenie silnika mam połączone w trójkąt. Silnik ma być sterowany zewnętrznie z przełącznika 3 pozycyjnego P/0/L, potencjometru zewnętrznego i dodatkowy przycisk do hamowania. Strasznie dużo parametrów ma ten falownik. Nie bardzo rozumiem jak mam...
To właśnie dzięki niewielkiej masie wirującej i przekładni planetarnej, we wkrętarce obroty ustają niemal od razu po wyłączeniu zasilania. Dzięki hamulcowi polegającym na zwarciu a Nie małej masie. To może rozkręć jakąś wkrętarkę i pokaż, co odpowiada za zwieranie twornika przez rezystor. Dalej podtrzymuję to, co napisałem. Hamowanie dynamiczne owszem,...
Winda to chyba podlega pod dozór, nawet towarowa? Więc może być problem z zalegalizowaniem ustrojstwa po przeróbce. Jeśli jest układ na stycznikach, to styki pomocnicze użyć jako zadajniki biegu góra-dół, sygnały FW-FV. Wyjście przekaźnikowe falownika zaprogramować na sterowanie hamulcem (nie może być nadal wpięte w uzwojenia silnika). Wykorzystać hamowanie...
Robiłem coś takiego na falowniku przy pile do cięcia płyt marmurowych.W sumie taka idealna dokładność nie jest Ci potrzebna aby sterowanie musiało być oparte o sprzężenie zwrotne. Nie wierzę,że rozwiązanie producenta jest idealne pod względem zatrzymywania się. Proste rozwiązanie falownik z funkcją hamowania DC, redukcja prędkości(jog) przed zatrzymaniem...
prędkość rozruchu, hamowania, parametry silnika, max. zakres regulacji, prędkość podstawowa, zabezpieczenia prądowe i termiczne - jeśli są. więcej danych - jaki falownik i jaki silnik ??
Wcześniej pisałem: "Parametr H-22 ustawiałem wszystkie po kolei" W każdym z ustawień nie zadziałało, tylko hamowanie do zera i rozpędzanie.
WITAM jestem nowy w sprawach automatyki przemysłowej i potrzebuje pomocy potrzebuje zrobić sam przewijarkę do folii . mam falownik 0,75kw TOSHIBA VF-S11 i silnik 0,75kw/1400obr. interesuje mnie zakup licznika programowalnego oraz czujnika indukcyjnego oraz coś do obwodu hamowania silnikiem (do falownika) Ma to działać na zasadzie wpisania wartości ,start,...
Drugie pytanie: Co by sie stało gdyby w układzie falownika z rezystorem hamującym odłaczyć rezystor??? Podczas hamowania napięcie na kondensatorach wzrośnie do górnej granicy, falownik wyrzuci błąd, a silnik zostanie odłączony i zwolni sobie pod wpływem oporów własnych i napędzanej maszyny. Pytanie pierwsze: Od czego zależy czy należy zastosować rezystor...
Czy Mógłbyś sprecyzować co dokładnie miałbym podać? Falownik prąd max wyj 17A Silnik 11.1 A
witam ponownie, Nie chcę regulować obrotów. Potrzebuję tylko łagodnego startu. STOP może zostać taki jaki jest (bezwładność maszyny - wystarczy). Co to za układ z rezystorami?? Pozdrawiam Witam Jeżeli silniki asynchroniczne , moment hamujący stały to każde ograniczenie prądu spowoduje spadek momentu w kwadracie. Softstarty są dobre, nawet bardzo dobre,...
Do falownika zawsze można dołożyć rezystor hamujący i na nim wytracać energię z hamowania.
Hmm niebardzo rozumiem poco falownik do silnka pr stałego, zeby odzyskiwać energie podczas hamowania prądnicowego wystarczy zwykły prostownik sterowany. Jeżeli silnik przechodzi do hamowania prądnicowego to prostownik sterowany przechodzi do pracy falownikowej staje się tzw. falownikiem o komutacji sieciowej. Pozdrawiam
Stosuje się powszechnie trzy rodzaje sposobów hamowania: 1. mechaniczne 2.przeciwprądowe 3. prądem stałym 4. praca prądnicowa silnika. Oddzielnym zagadnieniem jest utylizacja energii elektrycznej odebranej hamującemu silnikowi zasilanemu z falownika. No i hamowanie silników innych niż klatkowy ;)
Przy 0 kategorii zatrzymania rezystory hamujace nie mają nic do rzeczy ponieważ przy zastosowaniu stycznia lub wejścia STO silnik hamuje poprzez wybieg.
Przecież Ci napisałem, że hamulec będzie sterowany pośrednio przez przemiennik, więc hamowanie nastąpi PO zatrzymaniu silnika... V.
Bo znalazłem też informacje że chopper to ..układ do hamowania dynamicznego silnika. Czyli rozumiem że pojawia się osobny prąd który hamuje silnik. Nie jest to osobny prąd. A twoja inf. mówi mi że jest to układ zabezpieczający czyli nadmiar prądu jest usuwany z silnika. Bo tak jest. Jest to układ zabezpieczający bo zabezpiecza falownik. Ale nie jest...
Według (niewielkiego jescze) rankingu www.falowniki.com ludzie raczej kierują się ceną. Od tego zacznij, pomnóż to przez awaryjność i wyjdzie firma pośrednia. Ja używam Moeller, Schneider, Hitachi. Wszystkie działają dobrze i bezawaryjnie. Do twojej aplikacji wykorzystać możesz rekupersację energii hamowania zamiast odkładać ją na rezystorze hamującym(podejrzewam...
Kolego Rzuuf nie wprowadzaj w błąd ,należy zastosować falownik jednofazowy o mocy 1.5 kw ponieważ silnik potrzebuje zasilania 3*220V napięcie międzyfazowe .poza tym taki silnik bardzo kiepsko reaguje na zmianę częstotliwości plus /minus 50hz .najlepiej ustawić na falowniku 200hz i wystartować bez żadnej rampy,natomiast zatrzymanie bez hamowania falownikiem...
Pora jest już późna i nie wiem sam czy dobrze kombinuje. Wyobraźmy sobie sytuację że zakładając użycie dwóch falowników, na jednym z nich zadana częstotliwość jest mniejsza lub wieksza. Co wtedy się stanie? Jeden z silników bedzie hamował drugi?
Witam. Karta zazwyczaj jest potrzebna do sterowania PFC lub podobnego. Krótki opis [url=http://www.falowniki.edu.pl/nauka,2... falownik kilka silników, zarówno w pracy jednoczesnej jak i wybrane silniki. Algorytm sterowania: Start > zamknięcie stycznika 1 > start falownika > stop > stop falownika > otwarcie...
Udało mi się parę lat temu napisać na 2051 program który: - syntetyzuje sinusoidę PWM rozdzieloną na 6 sygnałów do sterowania tranzystorów IGBT w mostkach H - spełnia wymaganie U/f - czyta przyciski <>(szybciej; wolniej) - steruje LCD 2x16 Ale nie miałem czasu się dalej zajmować grubszymi kwestiami: - rozruch - wybieganie/hamowanie - przeciążenia...
Pewna (ale nie tania -jakiś LG do kilowata to okolice 500-700 zł) alternatywa to zastosowanie falownika. Falowniki mają wbudowane hamowanie silnika prądem stałym, do tego zyskasz miękki start i stop. Pozostaje ustalić moc silnika, dobrać falownik i z lekka przerobić sterowanie (wyciągnąć ze sterownika sygnał kierunku dla wbudowanego stycznika). Tak...
Zazwyczaj przemiarowuję napęd przy takich manewrach o 1 rząd wielkości. Pamiętaj o hamowaniu tego silnika, szczególnie jeśli maszyna generuje bezwładność.Dobrze, gdyby falownik miał opcję hamowania dynamicznego + odpowiedni rezystor, np. dla zatrzymania awaryjnego.
Witam. STILL RX 70-20 z 2012 roku HYBRYDA - wózek przyjechał do mnie zupełnie martwy, tylko silnik zapalał. Po wizycie serwisu został <sfleszowany > zaczął podnosić i jeździć z tym, że przy ruszaniu szarpie i nie hamuje silnikiem. Panowie podmienili falownik jeden potem drugi, czujnik obrotów silnika jazdy, czujnik hamulca, kabel od generatora...
Czas zwalniania przestawiony na krótszy? Raczej na dłuższy. Tak, też próbowałem i tego. Prowadzi do błędu przeciążenia podczas zatrzymania. Co jest na wale silnika oraz jaki czas hamowania jest ustawiony? Zbadaj profilaktycznie napięcie DC na szynie DC w monitorze falownika.
Jeśli na uzwojenia poda się napięcie stałe (hamowanie DC), to w obracającym się wirniku indukowane jest napięcie, które w zwartej klatce idzie na straty. Jeśli na uzwojenia podane jest napięcie trójfazowe o częstotliwości podsynchronicznej, to silnik staje się prądnicą, energia jest zwracana do obwodu pośredniego i może być wytracana na rezystorze hamowania...
(at)jakotako21 Zatrzymanie wybiegiem bez żadnego hamowania :) W skrócie odłączenie zasilania od silnika i niech układ robi co chce :)
Ejże. W przekaźniku SSR nie ma nic do ustawiania. Jeżeli falownik wygeneruje ,,0" Hz czyli zakończy rampę hamowania, to przekaźnik wewnątrz falownika zamknie styki (ustawić taką funkcję w parametrach falownika), i poda zasilanie poprzez styki pomocnicze NC wyłącznika termicznego silnika 1 kW na SSR. Zasilanie tego można bez kłopotów pobrać z wewnetrznego...
Prądu stałego. Skoro jest to silnik DC, to nie można go zasilać z falownika. Hamowanie takiego silnika odbywa się na innych zasadach. Skoro wcześniej działało to znaczy, że masz uszkodzony układ sterowania silnikiem tzw. przekształtnik. Możliwe też, że hamowanie było zrealizowane na rezystorze. Sprawdź, czy w szafie nie masz takowego. Być może to tylko...
czym rampy i lamele w silniku Rampy startu i hamowania to czas rozpędzania się i zwalniania silnika od prędkości zero, do prędkości roboczej. Są to podstawowe parametry zaprogramowania falownika. Lamele, to elementy tej pompy - takie łopatki, często grafitowe ,,zagarniające" powietrze wewnątrz cylindrycznej komory i osadzone w wirniku pompy. Częstotliwość...
Parametr czasu hamowania to DEC. Możesz również ustawić "wolny wybieg" i wówczas falownik nie będzie hamował silnika - silnik wytraci prędkość obrotową sam ale może to trochę potrwać. Można tak ustawić falownik jeśli aplikacja w której pracuje dopuszcza wolny wybieg.
witam Nie wiem jakie ustawić parametry 3F silnika 0.4kw podłączonego w trójkąt do trójfazowego falownika wektorowego, Nie wiem czy nie lepiej połączyć silnik w gwiazdę pod takie użycie: Silnik działa przy niskich obrotach, hamowany wybiegiem, sterowany wielkością częstotliwości
Same prądnice u mnie leżą bo pracują jako silniki do regulowanego posuwu maszyny + prawo/lewo. Lekko nie mają bo jest hamowanie odwrotnymi obrotami. Rozwiązane z czasu kiedy falowniki były bardzo drogie a że pracuje dobrze to po co przerabiać?.
Na to wychodzi że źle ustawiony. wydłuż rampę hamowania, ew co napędza silnik, jaka masa elementu wirującego. Być może potrzebny rezystor hamujący.Za mało danych żeby dać konkrertną odpowiedz
Silnik wolno reaguje pewnie dlatego że wydłużyłeś czas hamowania. Jeśli ten czas działa przy regulacji potencjometru, to potwierdza że zatrzymanie jest realizowane poprzez zdjęcie sygnału pozwolenia. Zmień czas hamowania na krótszy i silnik powinien szybciej reagować. A co do zwalniania, to tak jak inni koledzy pisali, trzeba trochę zmodyfikować sterowanie....
Coś nie rozumiem , mam wstępne założenia projektowe i z nimi staruję do UDT . Projekt to tylko uszczegółowienie głównego zarysu . To projektant ma ci powiedzieć ile mocy i jakie obroty będą potrzebne . Przykład pierwszy z brzegu jak rozwiążesz hamowanie opuszczanego materiału teraz robił zapewne to silnik pierścieniowy . Co ma w silniku nowym hamować...
Będąc swojego czasu konstruktorem w Fabryce Urządzeń Dźwigowych S.A. w Mińsku Mazowieckim sterowanie falownikami z kasety rozwiązywaliśmy na kilka sposobów: 1) W kasecie stosowaliśmy przyciski potencjometryczne. Im głębiej go wcisnąłeś, tym suwnica szybciej jechała. 2) W kasecie stosowaliśmy standardowe przyciski dwubiegowe. W falowniku programowaliśmy...
Witam! Każdy producent do tego tematu podchodzi indywidualnie, szczególnie do kontroli i nadzoru rezystorów przez falownik w załączniku podejście Danfossa na przykładzie jednego z nich (w pozostałych bardzo podobnie). Rozdział hamulce od strony 68 tu potraktowane kompleksowo łącznie z hamowaniem DC i nadzorem nad hamulcem mechanicznym silnika.
Witam problem rozwiązany okazało się ze wpada w błąd kiedy napięcie szyny przekracza 600v a przyczyną było zbyt mocne docisnięcie walców i w efekcie hamowanie silnika Dziękuję wszystkim Pozdrawiam
Witam. Potrzebuję sterować silnikiem z zacisków, tak by po odłączeniu sygnału sterującego (np: Start/OFF1 --> 0 ) hamowanie odbywało się bez rampy (wolnym wybiegiem). Najlepiej, gdyby falownik w momencie hamowania, wspomnianym wolnym wybiegiem, nie kontrolował obrotów silnika (zatrzymywanie będzie trwać długo i z początkowym wzrostem obrotów). Proszę...
Falownik wektorowy przy prędkości 0Hz będzie hamował silnik z normalnym momentem. W Twoim przypadku start stop mogłoby polegać na zmianie progów częstotliwości przed podawanie sygnałów na wejście np. 50Hz i 0Hz. Nie mniej - nie polecam takowego rozwiązania choćby z tego powodu, że jest nieuzasadnione ekonomicznie -falowniki wektorowe są drogie. Najtańszym,...
Witam Potrzebuje realizować dwie prędkości silnika na falowniku Siemens Micromaster 420 przez zaciski binarne. Chciałbym aby po zawarciu dwóch zacisków w falowniku,silnik pracował z prędkością np.50Hz po rozwarciu falownik hamuje następnie zostaje zwarta inna para zacisków i silnik pracuje z częstotliwością np. 20Hz . Czy można tak skonfigurować ten...
Bardzo rzadko są spotykane silniki trójfazowe do których podłącza się przewód neutralny. Star-gwiazda, napięcia się z grubsza zgadzają. Mesh?, z takim oznaczeniem się nie spotkałem, ale wskazuje to na trójkąt, i napięcia też pasują. Jeżeli falownik jest zasilany jednofazowo (230V), to tylko połączenie w trójkąt. Falowniki 1F/3F nie mogą ze względów...
Witam, Stosowałem kiedyś taki układ w zgrzewarkach do folii, taki układ miał małą dokładność około +/-0,5 cm także jedna torebka miał np.49,5 cm a druga 50,5cm. Co z tego że miałem podłączony enkoder o dużej rozdzielczości do PLC, skoro hamowanie silnika wykonuje falownik, który robi to różnie i zależy od temperatury silnika. Przy małych prędkościach...
Witam Podczas jazdy mostu suwnicy co jakiś czas wywala bład przeciążenia falownika. Luzowniki działają i nie hamują silnika gdy nie trzeba. Operator mówił że im jest cieplej tym ten błąd częściej się pojawia. Niestety nie znam numeru błędu. Wiem jedynie że falownik steruje jazda, poprzez cztery silniki. Wypinanie i ich zamiana nic nie daje. Czy błąd...
Zgadzam się. Mi tylko nie pasuje w całej układance, dlaczego w dwóch fazach płynie 3A a w trzeciej 50A. Dlatego myślałem, że to stycznik i brak przejścia na 2 fazach, jednak prąd jest konkretny plus swoje lata, mógł wypalić styki. Być może są zwarcia międzyzwojowe w tych dwóch fazach na stojanie i stąd mniejszy prąd, ale są zbyt równe na tych 2 fazach😜...
Witaj. Większość producentów falowników produkuje modele do zasilania silników trójfazowych z sieci jednofazowej. Warunek zasilania takiego silnika- uzwojenia muszą umożliwiać zasilanie 3x230V (połączenie w gwiazdę). Zalety w przypadku wszelkiego typu napędach- łagodny start, rozpędzanie (funkcja rampa), łagodne hamowanie, regulacja prędkości, możliwość...
Możesz użyć silnika trójfazowego i do tego falownik, sprawdzone wielokrotnie, bardzo powszechne rozwiązanie, do tego lepsza kultura pracy silnika i możliwość płynnej regulacji obrotów silnika, łagodny rozruch i hamowanie. Jednym słowem same zalety. Koszty falownika z drugiej ręki też nie są jakieś kosmicznie duże.
Lewy bezpiecznik jak najbardziej jest na miejscu. Zabezpiecza transformator na L1 400V Drugi na L3 tak prawidłowo zabezpiecza się takie urządzenia. Falownik ustawia się 110% dla ostrzeżenia o przeciążeniu dla 60s przy 120% dla 30s zatrzymujesz awaryjnie, zależnie czy posiadasz hamulec robisz to na wybiegu lub hamowaniu. Wszystko zależy od aplikacji,...
Tak do pomiaru masy kabiny stosuje się czujniki tensometryczne, montuje się je na płycie mocowania liny pomiędzy kabiną a tą płytą :) Do prędkości ruchu oraz hamowania kabiny stosuje się obecnie falowniki i hamulce magnetodynamiczne lub magnetoindukcyjne (podobna zasada działania) w windach przemysłowych np: kopalnie gdzie masa klatki przekracza 20ton...
Witam Mam taki problem: Klient ma silnik spalinowy który wymyślił sobie podpiąć do silnika elektrycznego z falownikiem. Cały układ ma pracować jako hamownia do tego silnika spalinowego. Moc silnika spalinowego to około 47KW. Silniki są spięte pasem na wale. Wg mnie taki układ nie ma sensu , bo falownik nie może pracować bez napięcia i jednocześnie hamować...
(at)carbid Ustaw na podobnym poziomie co czas hamowania. Wszystko zależy do momentu bezwładności na wale silnika.
Czy ktoś ma wiedzę lub jakąś literaturę na ten temat? Nie interesuje mnie hamowanie przez falownik, tylko zastosowanie transformatora i mostka. Jak to się liczy?
Ciepło wydziela się na wszystkich elementach biorących udział w układzie, również na stopniach przełączających falownika.
Widzę, że Chińszczyzna nie jest jeszcze znana w Polsce, to pozwolicie, że dodam zapytanie bardziej ogólne: -Czy falownik skonstruowany do obsługi silników siłowych może obsługiwać silniki jednofazowe w ograniczonym zakresie (niektóre funkcje) takie jak: zwiększenie, lub zmniejszenie obrotów, hamowanie itp. - Czy zostanie uszkodzony falownik, lub jednofazowy...
Tu chyba chodzi o wyłącznik awaryjny oraz dostosowanie maszyn i urządzeń do wymogów dyrektywy maszynowej. A ten Pan z PIP'u to chyba sam nie wie o co chodzi. Chodzi o wyłącznik awaryjny samoryglujący, do którego odblokowanie jest musi być celowe działanie (np. przekręcenie gałki, lub zdecydowane szarpnięcie - celem odblokowania). Co do samego hamulca...
Po stronie falownik - silnik.
OK, z tego, co pogrzebałem - może się komuś to przyda albo ktoś dorzuci swoje 3 grosze: Sterowanie dla mojego silnika klatkowego - falownik Hitachi SJ200 (cena ok. 1450netto) - ma sterowanie przez Modbusa po RS485. Moja koncepcja jest taka - zrobić enkoder do silnika, odczyt i przetwarzanie informacji na procku/pececie i sterowanie falownikiem przez...
No to już się douczyłem. Rezystor jest faktycznie przydatny, zatrzymywanie silnika odbywa się z regóły przez gwałtowne skręcnie potencjometru w lewo( manualnie). Tam gdzie nie ma tego rezystora, wyskakuje error przeciążenia silnika hamowaniem.
Do szajkadjk Rozpędzenie takiej prasy do normalnych obrotów pracy zajmuje zwykle kilkanaście obrotów koła zamachowego. Uruchamianie i hamowanie samego silnika falownikiem jest szybkie ale jak dołożysz do niego koło zamachowe maszyny to już nie będzie takie proste. Nawet jak zrealizujesz kontrolę położenia to potrzebujesz przyspieszyć koło do odpowiedniej...
(at)gumisie A życz, życz :D , bo mogę ci wstawić foto mojej konstrukcji, a właściwie modernizacji maszyny, gdzie właśnie takie rozwiązanie zastosowałem - przesłona na wale, czujnik optyczny + silnik krokowy, oraz przekaźnik programowalny. W innej maszynie zaś, także czujnik, ale indukcyjny, oraz falownik i hamowanie DC silnika trójfazowego.
Kolego wydaje mi się że jedynym i najłatwiejszym sposobem zatrzymania maszyny jest wstawienie między silnika a maszynę sprzęgła które będzie rozłączać napęd i w tedy maszyna się od razu zatrzyma a silnik jest hamowany przez falownik. Oczywiście sprzęgło musi być wyposażone w hamulec
Na początek ustaw tak parametry ( sterowanie z panelu na falowniku ) - przynajmniej ja tak bym ustawił. drv - 0 Keypad - Start/Stop realizowany poprzez przyciski na klawiaturze falownika. Frq - 0 F20 - 60 - częstotliwość maksymalna F50 - 1 ACC - 3 - Trzy sekundowe rozpędzanie silnika dEC - 3 - trzy sekundy na hamowanie drC - F - kierunek obrotów do...
Sprawdż czy opornik hamowania czy jest sprawny. Falownik w czasie wyhamowania silnika przekazuje moc na rezystor hamowania ( silnik zachowuje sie jako generator- prądnica ) Dla falowników 380-400VAc napiecie pośredne czyli na szynie DC nie powinno przekroczyc 780-790VDC dokładnine Siemens określa 768VDC. Miałem taki przypadek. Na falowniku pracujacym...
Sprecyzuj o co Ci chodzi. 1) o filtr wyjściowy który wygładza przebiegi na wyjściu falownika, 2) o rezystor hamujący bo masz problemy z gwałtownym hamowaniem i wyrzuca alarm zbyt wysokiego napięcia na szynie DC.
W typowych falownikach na szynie DC występuje rezystor hamujący sterowany mosfetem. Mosfet się otwiera gdy napięcie na szynie DC rośnie, np podczas hamowania silnika. To byłoby lepsze rozwiązanie niż warystor. No chyba że Twój falownik nie hamuje.
falownik hamowanie silnika falownik hamowanie hamowanie silnika prądem falownik
przesunięcie liniowe renault słabo kręci pierścienie objawy
egzaminy zawodowe mazda konserwacja
Bezpiecznik do elektryki lusterek w Chevrolet Potencjometr balansu nie działa we wzmacniaczu