czasem gdy pompa siada to jest taki objaw : gwaltowne nacisniecie -pedal twardy , powolne naciskanie -pedal sie zapada.
Ja kupiłem te uszczelkę serwa na alle i wymieniłem nurkując pod kierownicę. Bez zaglądania pod maskę. Wciśnięcie nowe uszczelki wydaje się niemożliwe bez jej uszkodzenia, ale dałem radę po 2 nieudanych próbach i kupowaniu nowej uszczelki. Jeśli ktoś ciekaw hintów to służę. ... po 11 latach ! Skoro jednak zabierasz głos, to zamieść wskazówki dla wszystkich....
Pedał hamulca opada po odpaleniu, czy nie?
Ma wpadać przy odkręceniu odpowietrznika, jeżeli odpowietrzyłeś układ tak jak wyżej pisałem to spróbuj nacisnąć na hamulec a druga osoba niech zaobserwuje czy z odpowietrzników lub na złączach przewodów nie wylatuje płyn .
Witaj, jeśli masz odrobine pojęcia o mechanice napewno dasz sobie radę, odkręcasz pompe ham. od serwa odchylasz uważając na przewody ham. Serwo jest przykręcone bodajże 4 śrubami od wewnętrznej strony nad pedałami, oczywiście musisz wypiąć z pedału hamulca i finito, sprawdz wcześniej oring pomiędzy pompą a serwem w komorze śilnika :) http://images45.fotosik.pl/236/f52014f51...
Czyli obstawiam na problem z vacum i podciśnieniami. Spróbuj cofać i dać gazu (na sprzęgle) i wtedy zahamować. Jak będzie dobrze to vacum i podciśnienia do sprawdzenia na niewydolność układu. Ew jak masz wakuometr to wepnij się w układ i zobacz jakie masz podciśnienie.
Odpowietrz jeszcze raz układ.Nie zawsze za pierwszym razem uda się to zrobić do końca.Objawy typowe dla zapowietrzonego układu
Witam ja mam inny problem z takim samym polo wczasie jazdy blokuja mi tylne hamulce i wtedy pedal hamulca robi sie twardy czy to moze byc wina serwa czy pompy hamulcowej albo korektora sily hamowania czy raczej cylinderkow i szczek hamulcow tylnych??
Wersja na pompowtryski? Najpewniej króciec pompy tandem.
Witaj przerabialem temat Musisz ogarnąć wężyki idące do turbo Po naciśnięciu 3krotnie pedału hamulca masz twardy pedał?
witam, serwo uszkodzone, te bzdury z przewodami to popelina, powodzenia
Witam. Mój problem polega na tym że ktoś założył żle sprężyny dociskające zacisk...(odwrotnie) tak że zacisk nie dociągał się a odpychał....po zmianie tego pedał leci w podłogę jak przy zapowietrzeniu. Czy po prostu muszę teraz je z drugiej strony ,,dotrzeć"? czy to wina zacisku? Aha...jeszcze jedno pytanie...przed zmianą tych sprężyn zmieniałem termostat...
Jaki silnik benzyna czy diesel? Sprawdź serwo, opisane objawy na to wskazują. Jeżeli to diesel to do sprawdzenia pompa vacum, jeżeli benzyna wszystkie połączenia do serwa.
Sprawdz czy vacum pompa daje podciśnienie jak i szczelność układu, hamulce odpowietrzone ? plyn nie ucieka ?
Jak najbardziej sprawdź wszystkie przewody od Serwa hamulca czy ci się gdzieś nie wypiął przewód lub nie został przeciętny/naderwany?
Może być , albo dziura w przewodzie, ale miałbyś nierówne wolne obroty lub brak.
Odłącz rurę o serwa i zobacz, co w sumie jest podobnym testem jak hamowanie na wyłączonym silniku. Zobacz czy coś mechanicznie (dywanik) nie ogranicza ruchu powrotnego pedału. Pociągnij go ręką. Jak masz czym, pomierz sobie ciśnienie i zobacz jak się zachowuje. Ale ogólnie wygląda na to że na zluzowanym pedale nie wyrównują się ciśnienia w serwie.
Wyglada na dobre
Autko podnieś do góry, odkręć wszystkie koła, pozakładaj na wszystkie odpowietszniki przezroczyste wężyki, i podstaw małe buteleczki, odkręć jednocześnie wszystkie odpow. i pilnuj stanu płynu w zbiorniczku hamulcowym. Czekaj aż w ten sposób przepłynie przez układ h. Około 4setki płynu.
Mam taka całą pompę ABS z rozbiciaka, jak Cie interesuje to pisz na PW. Oddam za grosze.
Popatrz gdzie syczy
Witam wszystkich. Mam problem z blokującym się hamulcem w Ursusie 912. Blokuje mi się lewe koło, głównie odczuwalne jest to przy cofaniu, prawy pedał jest twardy, tłoczek z cylinderka wypchnięty i nie można go cofnąć nawet na siłę, cofa się dopiero gdy popuszczę odpowietrznik i wyleci płyn. Proszę o pomoc.
To teraz szukaj dobrego Boscha bo ta Luka prędzej czy później padnie i to po stronie paliwowej.
To by potwierdzało moje podejrzenia, które opisałem w pierwszym wpisie... Dalej już powinieneś podmienić pompę, ale to moje prywatne zdanie.
Sprawdź serwo hamulców. Napompować pedałem hamulca aż się zrobi twardy i z wciśniętym pedałem hamulca odpalić silnik. Przy sprawnym serwie pedał powinien w miarowym tempie "zejść" do połowy jeśli tak jest to z serwem powinno być ok. Do sprawdzenia przewody elastyczne ew. pompa hamulcowa.
Serwo szczelne a przewód do waku pompy musi być drożny i również szczelny (tam panuje podciśnienie wytwarzane przez waku pompę i dzieki temu masz wspomaganie hamulca, pedał nie jest twardy).
Ja miałem tak,że po wcisnieciu hamulca pedal był bardzo miękki i nie hamował rewelacyjnie a im więcej go wciskałem to twardniał i prawie wcale nie hamował musiałem wymienić vakum pompe i teraz jest lepiej,ale chyba jeszcze potrzeba go odpowietrzyć bo jak się wcisnie z 3 razy hamulec na postoju przy odpalonym silniku to robi się twardy i jak go przytrzymasz...
wyglada na awarie zasobnika cisnienia pompa usiluje uzupelnic cisnienie ale ma z tym problemy poczytaj troche jak to funkcjonuje to podobny system raczej nie obejdzie sie bez wymiany zasobnika http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplom...
Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
Witam otóż mam problem z Mazdą a mianowicie opiszę dokładniej wiec tak. Wsiadam jadę i muszę zahamować jak wcisnę pedał za pierwszym razem to jest ok hamulce brzytwa ale już jak tak np. w korku wcisnę z trzy razy pod rząd to już za trzecim muszę uważać aby w kogoś nie wjechać. Wygląda to tak że pedał staję się coraz twardszy aż praktycznie nie do wciśnięcia,...
Najlepiej najpierw dowiedzieć się co to za błędy. Może serwo, może pompa vacum, a może zupełnie coś innego.
Czy działa Ci serwo (wspomaganie), a jeśli nie i pedał hamulca jest "twardy", to będzie słabszy efekt hamowania. Naciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli odczujesz opadnięcie pedału, to będzie znaczyć, iż serwo działa. Czy nagle hamulce osłabły, może masz zapieczone cylinderki (szczególnie) w przednich kołach - sprawdź.
To wypadało by sprawdzić po kole. Do zaworu podciśnienie dochodzi? Hamulce jak? Jeśli gubi gdzieś podciśnienie to powinieneś czuć na pedale hamulca ze jest twardszy.
Jeśli podczas pracy silnika - jazdy, pedał hamulca będzie "twardy", to albo serwo zamarzło, albo pompa próżniowa niesprawna (nie wytwarza podciśnienia). Wciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli pedał wyczuwalnie "wpadnie", to wspomaganie hamulca (serwo) sprawne.
Witam. Jestem nowy na forum więc jeśli w złym dziale to z góry przepraszam. Ale do rzeczy. Problem dotyczy hamulców w moim accordzie VI. A mianowicie hamulce podczas jazdy same zaczynają się zaciskac? Ale od początku . Problem pojawił się około dwóch miesięcy temu. Na początku nie było to jakoś mocno odczuwalne Ale z czasem hamulce zaciskaly się tak...
Tutaj masz schemat do 55 pin: http://obrazki.elektroda.pl/4392436100_1... moduł sterowany jest masą (były też sterowane plusem). Sprawdź masę na 1 pinie modułu. Po uruchomieniu moduł podaje masę na pin 34 uruchamiając przekaźnik. Sprawdź zasilanie na pinie 53. Sprawdź diodę d2, może mieć zwarcie, wtedy uszkadza sterownik przez pin 52.
Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
Witam. Zafira a 1.8 16v. Pedał hamulca twardy. Ledwo hamuje. Przy zbiorniku z płynem hamulcowy słychać jak syczy powietrze. Jeszcze nie znalazłem skąd. Mam wrażenie że z okolic wtyczki z przewodem. Od tego jest pedał twardy?
Diagnostyka. Masz elektrohydrauliczne wspomaganie ukł. hamulcowego, związane z działaniem układu ABS. Napraw ABS, będziesz miał lepsze hamulce.
miałem ten sam problem. tylko że ja pierwsze napsiukałem do bębna wd-40 i hamulec przestał "łapać" przejechałem kawałek na hamulcu żeby rdza odlazła dopiero wziłem sie za regulacje.
Samochód jak w tytule Mam go dwa lata i coś mi się nie podobało w nim odnośnie hamowania Jak wciskam pedał powoli to bardzo lekko opada aż do włączenia się abs Przy normalnym hamowaniu jest już ciężej ale sktuteczność jest ok Najgorzej jak muszę gwałtownie depnąć Pedał staje się twardy na samym początku i dopiero po krótkiej chwili zaczyna samochód...
To jest pompka vacum. Wytwarza podciśnienie. W dieslach się takie coś montuje. Benzyniaki mają z kolektora. Jak odlaczysz pompkę to będzie bardzo twardy pedał hamulca.
Albo prowadnice albo rozpieraki w bębnach z tyłu źle ustawione. Zaciskaj kolejno przewody elastyczne na kołach to przy naciśnięciu na pedał hamulca poczujesz, że jest od razu twardy, tak najszybciej zlokalizujesz gdzie masz usterkę.
Tak gdy zaciągnę hamulec ręczny to pedał jest twardszy
Witam mam problem z hamulcami w oktavi 1 1.6mpi raz na jakiś czas pedał hamulca jest twardy i nie da rady go wcisnąć dopiero po 3 razie wraca do normy i chodzi normalnie co może być przyczyną ???
panowie pomóżcie... Hamulce prawie nie działają przy gwałtownym wciśnięciu pedału, pedal twardy, jak się spokojnie wciska to jakoś tam hamuje. Tarcze klocki w bdb stanie. Odpowietrzlem układ i nic to nie daje. Może ktoś coś podpowie. Jest to Focus mk1 diesel. Vacum niby dziala, jest reakcja pedału po uruchomieniu silnika.
witam wszystki posiadam saxo diesel ostatnio mam proplem z hamulcami problem polega natym ze po uruchomieniu silnika pedal chamulca jest taki sam jak na zgaszonym silniku a hamulce w czasie jazdy beznadziejne co to moze by pompa czy serwo i czy czesci typu serwo i pompa pasuja od saxo w benzynie przypomne ze jest to firmy bendix
Witam, pomocy, raptem dojeżdżajac do świateł poczułem twardy pedal hamulca i auto słabo hamuje. Wcześniej było dobrze. Gdzie szukać błędu i co robić?
golf 4 1.9 tdi brak mocy i twardy pedał hamulca po wymianie skrzyni. czego mogłem nie podlaczyc albo co się mogło odłączyć?
Witam, mam problem z hamulcami - pedał jest twardy, hamulce prawie nie hamują, na pedale hamulca da się wyczuć drgania jak przy działającym ABSie. Pompa od ABSu chodzi chyba cały czas, ciągle bzyczy, a płyn hamulcowy zaczął wybijać ze zbiorniczka górą, przez zakrętki. Najciekawsze jest to, że przyjechałem do pracy bez najmniejszego problemu, a kiedy...
No i nie dowiedziałem się co było przyczyną twardego hamulca. Zacznie temat i nie kończy ,a mnie by się akurat przydało aby nie zapuszczać nowego posta.
Hamulce OK ale pedał dalej twardy czyli efekty żadne. Co to znaczy? Hamuja, ale nie ma wspomagania, czy nie hamuja? Jaki jest skok pedalu? Po puszczeniu pedalu, czy kola obracaja sie luzno, czy sa nadal hamowane? Kto dokonal naprawy? Mechanik, czy sasiad-majsterkowicz? Doswiadczony mechanik powinien od razu odroznic brak wspomagania od problemow w...
Witam ponownie po Przerwie długiej. Otóż miesiąc temu wziąłem się za remont silnika s301d. Wymieniłem Uszczelki na nowe zakupione w andorii. Wszystko dokładnie wyczyscilem z brudu i syfu. Kąt wtrysku ustawiłem tak jak wyczytałem na forum na 5,4 mm i pali do strzału, założyłem na ramę i po Przejechaniu się zauważyłem ze jest coś słaby. Myślałem że jak...
Oczywiście, można zmierzyć podciśnienie w układzie wakuometrem
Witam wszystkich. Pytanie do osób zajmujących się tym na codzień. Moim zdaniem (może to być subiektywnie) pedał hamulca w tym samochodzie nie chodzi tak jak kiedyś. Twardy jak skała, choć na ostatnim przeglądzie hamulce wyszly idealnie. Po odpaleniu praktycznie pedał nie wpada. W związku z tym czy spotkaliście się z takim uszkozeniem serwa by trzymało...
Na zgaszonym silniku pedał hamulca musi być twardy, dopiero jak jest włączony silnik pedał jest miękki bo działa serio, jak wpada pedał to zapowietrzony jest układ, sprawdzić poziom płynu, może też być zablokowany któryś zacisk.
Nie jest już teraz tak mocno miękki jak to było zaraz po założeniu nowych części ale też mocno twardy nie jest na starych gratach był trochę twardszy. Starcze tarcze były krzywe tak powiedział mechanik i sam czułem przy większej prędkości bicie na kierownicy i drgania na pedale hamulca przy wciskaniu go, te rzeczy teraz znikły.
A co tu ustalać. Gaźnik do regulacji, bo zalewa. Chcesz władować się w koszty - grzeb. Ewentualnie zainteresuj się, czy w trakcie jazdy też masz pedał hamulca twardy - jeśli tak, to albo przewód serwa, albo samo serwo do wymiany.
Mam problem z hamulcami w Fiacie Gdy stoje w korku temp silnika wzrasta do 95 stopni wiem to jest normalne i ok zalacza sie chlodzenie chlodnicy Ale pojawia sie problem z hamulcami pedal hamulca rosnie (tak podchodzi do gory ze nieda rady go wcisnac chocby troszke a zaciska mi hamulce przednie co zmusza mnie do postoju ale wyjezdzam z korka na trase...
Witam Mam problem w volvie fh 12 2004r. Pedał hamulca zrobił się twardy. Co możę być przyczyną? Podaj odczyt błędów z ECU hamulców.Sprawdź ciśnienie na zbiornikach powietrza.Bez tego ani rusz...
- Golf 4 1.9TDI - Brak mocy i zblokowany pedał hamulca, wyciek w okolicy pompy vacum. Mam taki problem, króciec do serwo nie ma luzu, wydaje mi się, że może uszczelka poszła. auto nie ma mocy i po paru wciśnięciach hamulca robi się twardy. Jest ktoś w stanie stwierdzić co trzeba zrobić? z góry mówię, że nie posiadam wakuometru. https://obrazki.elektroda.pl/8911390100_...
zawór główny (pod pedałem hamulca) lub przewody do niego.
Problem rozwiązałem poprzez odpowietrzenie pod ciśnieniem. Założyłem pompkę do podciśnienia na zbiorniku płynu hamulcowego i odpowietrzyłem hamulce.
zdejmij zawór z serwa, włóż do serwa jeden koniec wężyka, a do drugiego końca podepnij strzykawkę. Zassaj i zabacz co wyssiesz. Ja już wiem :-)
Witam wszystkich, mam problem z moim passatem mianowicie slabo dzialaja hamulce. Po przetoczeniu tarcz i wymianie klockow problem znikl jednak nie na dlugo, stwierdzilem zeby wymienic zarowna tarcze jak i klocki, zakupilem caly komplet boscha i zamontowalem po przejechaniu paru tysiecy km problem powrocil. hamulce zachowuja sie jakby byly nasmarowane...
Do sprawdzenia urządzenia wspomagania hamulca czyli serwo, przewody, pompa.
Tak robi się twardy lecz po chwili spada dalej ze wspomaganiem hamulca a po odłączeniu wspomagania hamulca pedał jest ciągle twardy . Za pierwszym razem jest twardy, czy jak kilka razy naciśniesz na pedał hamulca, robi się twardy. Bez wspomagania za pierwszym razem od naciśnięcia pedału hamulca ma być twardy, a jeśli tak nie jest to, w dalszym ciągu...
witam, odnawiam wątek, bo mam podobny problem, czyli co jakiś czas zdarza się ze naciskam pedał hamulca i odczuwam opór pod stopą, po mocniejszym nacisnięciu hamuje, ale droga się wydłuża. Zauważyłem, że dzieje się to zimą, gdy temperatura spada w okolice 0 stopni lub poniżej. Audi A4 1.9 TDI 116 KM, silnik AJM pozdrawiam dd
Witam mam problem z Audi A4 b7 2.0tdi 170km samochód ma bardzo twardy pedał hamulca. Hamulce są dobrze odpowietrzone i zmieniłem serwo. Bardzo proszę o pomoc
Serwo
Jakie korekty? Jaki odczyt z MAP? Przecież tam wszystko widać.
Odświeżam temat. Po odpowietrzaniu Vag nadal na zgaszonym silniku pedał hamulca jest twardy, a gdy odpali się silnik pedał powoli wchodzi w podłogę.... Co z tym da się zrobić???
Co masz na myśli, pokazując te zdjęcia? To znaczy, że jest na pedale włącznik? To on jest uszkodzony? On jest zamontowany na pedale hamulca? Dodam, że pedał hamulca na zgaszonym silniku jest twardy, praktycznie nie ma żadnego luzu. Byłem u kolegi, co ma VCDS, i żadnych usterek związanych z hamulcem nie zdiagnozował, wykasował inne błędy, ale to nic...
Pracę serwa sprawdza się następująco. Naciskasz pedał hamulca przy zgaszonym silniku. Pedał twardy. Naciskając odpalasz i pedał powinien wpaść. Jeżeli nie, to serwo do wymiany.
A czy moze wie ktoś jaka wartość powinno mieć to podciśnienie albo wie gdzie to sprawdzić?
reczny jest odkrecony linka jest luźna - jak sprawdzic to serwo ? auto odpowietrzane na ziemi i na podnosniku. jeszcze jedno - jak wcisne hamulec do konca i dodam gazu ( auto wejdzie na obroty ) to pedal robi sie twardy jak przed uruchomieniem silnika . i wyciska mi noge do gory
Sprawdź pompę podciśnieniową, w szczególności szczelność połączenie "wychodzącej" z niej rurki łączącej się z serwem pompy hamulcowej. Jest to miejsce, gdzie zwykle powstaje nieszczelność (od drgań silnika), w wyniku czego hamulec jest "twardy" i mniej skuteczny. Ponadto utrata podciśnienia ma również wpływ na działanie turbiny ze zmienną geometrią....
Sprawdź pompę podciśnienia, to częsta przyczyna, po sprawdzaj przewody często się luzują, ewentualnie będzie problem z serwem.
Witam Mam problem z hamulcem w VW passat B5 FL 2002 rok 1.9 TDI Jak nasickam pierwszy pedał hamulca to hamulec jakis tak w miarę a drugi zaraz nacisk na hamulec juz pedał jest twardy i nie ma hamulca. A na wolnych obrotach to hamulec jest twardy. Jak zapalam silnik i naciskam na hamulec to pedał bardzo powioli schodzi prawie jak by nic. Jak by wspomaganie...
witam ponownie, zmieniona pompa vacum i problem rozwiazany :) hamulce jak ta lala
właśnie szukałem odpowiedzi o podobnym problemie - słaba skuteczność hamowania.. u mnie jest tak, że przy wyłączonym silniku pedał hamulca jest dosyć twardy a po uruchomieniu silnika pedał zaczyna pomalutku wpadać tak jakby m-dzy sekcjami pompy płyn się przelewał.. ale bardziej podejrzewam serwo Tak jak kolega syczy mi kiedy "podpompowuje" hamulce tak...
wcisnę kilka razy hamulec i nagle staje się twardy pedał Jak pedał masz sprężynujący a po paru wduszeniach pedału twardnieje to odpowietrz układ. Dodatkowo korektor sił hamowania podmień, tak jak wyżej ktoś pisze.
Odpal silnik z wduszonym jednocześnie pedałem hamulca. Musi opaść. Jak nie opada to serwo, vacum, albo przewód gdzieś nieszczelny.
Dodam tylko , że na wyłączonym silniku pedał hamulca jest twardy ( nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ) . Teraz przeczytaj jeszcze brąz to co napisałem.
Cześć wszystkim, Mam małe zmartwienie w golfie iv, otóż przed każdym rozruchem silnika po dłuższym postoju i wciśnięciu pedału hamulca roboczego ( twardy pedał ), hamulce nie trzymają tak jak powinny, nazwał bym ich działanie jako zwalniacza. Szczególnie problem dostrzegalny na pochyłościach gdyż autko się stacza. Podczas jazdy wydaje się pracować w...
Witam Wyienialem u mojego szefa klocki hamulcowe ( gość nie dba o Vana), wymieniac to duzo powiedziane, bo starych praktycznie nie było. W przednim prawym wyskoczyły tłoczki. Po wlożeniu i wymianie klocków odpowietrzałem hamulce 4 razy. Efekty jak w pierwszym poscie. Na zgaszonym silniku pedal twardy, po rozruchu pedał wpada w podłogę. prosze o pomoc,...
co zrobić jeżeli w mercedesie actrosie rocznik 1997 robi się twardy pedał hamulca,brak stopu a przy tym niknie działanie tempomatu i ASR?z góry dziękuje za odpowiedź
Może być wina czujnika, instalacji jak i pierścienia.
Jak odpalony silnik to pedał miękkim jest? Tylko na wyłączonym jest twardy?
Zawór wymieniony i jest lepiej,chociaż pedał nie jest taki jak w tamtych autach ale taki ma być,ponieważ tamte zawory są inne są z elektryką i może stąd ta różnica.
Jezeli pompa podcisnieniowa jest sprawna przewody szczelne to uszkodzenie musi tkwic w serwie. Coprawda nie ma tam zbyt wiele elementów które mogą się uszkodzic ale usterki sie zdarzaja. Powinien byc na drodze od pompy do serwa zaworek powrotny moze byc zablokowany. Pasowalo by sprawdzic czy po przegazowaniu silnika nie slychac szumu powietrza w okolicach...
Naprawa układu hamulcowego to bardzo odpowiedzialna czynność. To jeden z najistotnieszych układów samochodu. Osoby,które mają wyraźne trudności ze zrozumieniem tego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic41... nie powinny sie za to samodzielnie zabierać.
Do wymiany tarcz i klocków układu raczej nie trzeba rozszczelniać... Cofając tłoki w zaciskach płyn z cylindra wbijasz zpowrotem w układ , czy luzujesz odpowietrznik i wyciskaszgo na zewnątrz ?
A jak sprawdzić samo serwo? Jest jakiś sposób? Jeszcze jedno tam do tego zaworka idzie taki cienki wężyk. Co to jest bo dalej to idzie do następnego jakiegoś czegoś.
Usterka zlokalizowana, hamulce po sprawdzeniu na stacji diagnostycznej działają wzorowo, a przyczyną słabego hamowania tyłu było serwo, pomimo tego, że sprawiało wrażenie poprawnego działania, tak jak podałem na wstępie, że przy naciśniętym pedale hamulca w momencie uruchomienia silnika serwo pociąga pedał do dołu, to jednak było serwo. Po wymontowaniu...
Witam jak w temacie dziś rano na trasie wyświetla taki komunikat j/w z kodem 03038-03 pedał hamulca twardy, wskaźnik procentowy klocków nie widzi tylnej osi doradźcie coś
Witam szanownych forumowiczów .....od kilku dni mam twardy pedał hamulca i błąd BS a 2 1203 ,oczywiście hamulce do d...y. Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Actros MPII 4141 2006 8X8. Pozrawiam Jarek.
Kolego porady powyższe bierz pod uwagę, ale sugeruję też, aby sprawdzić, czy przewód powietrzny, wychodzący z pompy podciśnieniowej do serwa nie jest luźny ( to połączenie lubi się rozszczelnić). W Golfie tak miałem, ale uszczelniłem i jak na razie ma spokój. Sposoby uszczelnienia, czyli usunięcia powyższej usterki opisano na forach.
działać działają, ale odnoszę wrażenie że wcześniej lżej mi chodził pedał hamulca, teraz tak jakby miał opory z odbiciem
Jaki jest pedal hamulca? Twardy, miekki? wpada zbyt gleboko? Odpowietrzales/ zmieniales plyn? Pewnie tam jest uklad Lukasa. Prawie na pewno do przegladu samoregulator rozstawu szczek. To o czym pisze korrus666. Dodano po 3 Jak oceniasz stan bebnow? Sprawdzales srednice i porownywales z wartoscia nominalna? Kolego, takiej pisowni nie tolerujemy. Upominam,...
twardy pedal twardy hamulce twardy pedal hamulca
whirlpool kondensator kontrolka przepalonego bezpiecznika podana ścieżka
akumulator trakcyjny unitra m7009
Brzęczący wiatrak procesora w komputerze - co robić? Oznaczenie wyłącznika różnicowoprądowego dla kabli dwużyłowych w mieszkaniu