Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
Odłącz rurę o serwa i zobacz, co w sumie jest podobnym testem jak hamowanie na wyłączonym silniku. Zobacz czy coś mechanicznie (dywanik) nie ogranicza ruchu powrotnego pedału. Pociągnij go ręką. Jak masz czym, pomierz sobie ciśnienie i zobacz jak się zachowuje. Ale ogólnie wygląda na to że na zluzowanym pedale nie wyrównują się ciśnienia w serwie.
Raczej masz uszkodzone servo wspomagania h-ca / dziura w gumowej membranie. Dlatego pompa vacum nie jest w stanie wytworzyć podciśnienia w układzie. Wyciągnij z serwa rurkę podciśnienia i zaślep , wtedy zbadaj podciśnienie w układzie. P 0400 nie odnosi się do przepływomierza.
Witam, pomocy, raptem dojeżdżajac do świateł poczułem twardy pedal hamulca i auto słabo hamuje. Wcześniej było dobrze. Gdzie szukać błędu i co robić?
Witam . GOLF VI Variant (AJ5) 1.6 TDI (CAYC) 1598ccm 105KM/77kW 2010 WVWZZZ1KZBM600913 Problemy : —Problem z twardym pedalem hamulca —Problem z Czujnikiem położenia sterującego doładowania turbosprężarki (G581) - brak turbo. - wyskoczył bagnet oleju Mozliwe powody usterki : -Robiłem sprawdzanie nastawow podstawowych i prz jednym teście odbiło pedal...
Czyli obstawiam na problem z vacum i podciśnieniami. Spróbuj cofać i dać gazu (na sprzęgle) i wtedy zahamować. Jak będzie dobrze to vacum i podciśnienia do sprawdzenia na niewydolność układu. Ew jak masz wakuometr to wepnij się w układ i zobacz jakie masz podciśnienie.
Wersja na pompowtryski? Najpewniej króciec pompy tandem.
Jaki silnik benzyna czy diesel? Sprawdź serwo, opisane objawy na to wskazują. Jeżeli to diesel to do sprawdzenia pompa vacum, jeżeli benzyna wszystkie połączenia do serwa.
Jak najbardziej sprawdź wszystkie przewody od Serwa hamulca czy ci się gdzieś nie wypiął przewód lub nie został przeciętny/naderwany?
Zauwazylem także że po dłuższym postoju mam bardzo twardy pedal hamulca który prawie nie działa. Dopiero po zakreceniu silnikiem wraca do normy
Tak powinno być.
Autko podnieś do góry, odkręć wszystkie koła, pozakładaj na wszystkie odpowietszniki przezroczyste wężyki, i podstaw małe buteleczki, odkręć jednocześnie wszystkie odpow. i pilnuj stanu płynu w zbiorniczku hamulcowym. Czekaj aż w ten sposób przepłynie przez układ h. Około 4setki płynu.
To teraz szukaj dobrego Boscha bo ta Luka prędzej czy później padnie i to po stronie paliwowej.
Mam taka całą pompę ABS z rozbiciaka, jak Cie interesuje to pisz na PW. Oddam za grosze.
Serwo jak pada to znaczy, że jest dziurawe i powinno coś syczeć, można je sprawdzić pompą podciśnienia - ręczną pompa i zobaczyć czy podcisnienie spadnie i wtedy bedzie wiadomo. Usterki serwa zdarzają się, ale rzadko, prędzej przewody się uszkadzają, złączki.
To by potwierdzało moje podejrzenia, które opisałem w pierwszym wpisie... Dalej już powinieneś podmienić pompę, ale to moje prywatne zdanie.
Tak, cylindra nr 4 nie widac wartosci. https://www.drive2.ru/b/2368649/ wlasnie uszkodzil mi sie uklad ch340 w tym kablu, zamienilem go na tego bl https://obrazki.elektroda.pl/6858978000_... W vagu grupa 1 z twoich zdjec masz 7mg, w grupie 13 podlewa ci bo brakuje paliwa :> tak moim zdaniem nie powinno byc na jalowym biegu, powinno...
Wyglada na dobre
Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
wyglada na awarie zasobnika cisnienia pompa usiluje uzupelnic cisnienie ale ma z tym problemy poczytaj troche jak to funkcjonuje to podobny system raczej nie obejdzie sie bez wymiany zasobnika http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplom...
Popatrz gdzie syczy
Witam ja mam podobny problem ale mam twardy pedal hamulca czasami sie zdarzy ze dobrze hamuje. Ale do tego mam jeszcze jedny problem czasem po wcisnieciu sprzegla pedal zostaje przy podlodze po zostawieniu auta pedal sam sie wciaga co to moze byc?
Tutaj masz schemat do 55 pin: http://obrazki.elektroda.pl/4392436100_1... moduł sterowany jest masą (były też sterowane plusem). Sprawdź masę na 1 pinie modułu. Po uruchomieniu moduł podaje masę na pin 34 uruchamiając przekaźnik. Sprawdź zasilanie na pinie 53. Sprawdź diodę d2, może mieć zwarcie, wtedy uszkadza sterownik przez pin 52.
Najlepiej najpierw dowiedzieć się co to za błędy. Może serwo, może pompa vacum, a może zupełnie coś innego.
witam, mam podobny problem tylko ze u mnie to pedal caly czas jest twardy. pacjent to golf 4 1.9 tdi 90 KM ALH. jak wcisne pedal hamulca i odpale silnik to pedal powinien wpasc troche a on twardy!! stawiam na servo ale najpierw chcialbym sprawdzic ten zaworek na przewodzie. jak go sprawdzic czy trzyma? pompe vacum rozebralem i wyglada na ok. podcisnienie...
Z drugiej strony skąd momentami twardy pedal hamulca. Z braku wystarczającej ilości podciśnienia w systemie. Czytaj mój pierwszy post. Równie dobrze samo serwo może być dziurawe.
skoro diesel, to moze tez vacum pompa nie domagac. kiedy twarnieje ten pedal? zawsze? niekiedy?
Serwo działa, na twardym pedale hamulca odpalam silnik i pedał opada. Muszę sprawdzić jeszcze te cilinderki. Dzięki
Wdus hamulec, trzymajac zapal silnik, pedal powinien opasc po noga. Jesli nie opada to servo albo vacum-pompa. Dokrec ten przewod.
Jak pedal twardy to nie zapowietrzona. Poluzować odpowietrznik palec na odpowietrznik i niech drugi pompuje. Do podłogi. Po 4 razy na koło. Albo do mechanika wymusić pracę pompy ABS-u
Witam i proszę o pomoc. Zakupiłem peugeota 307 z silnikiem 2.0 hdi. Problem polega na tym iż przy gwałtownym hamowaniu pedal hamulca robi się twardy i słabo hamuje.
Oczywiście, można zmierzyć podciśnienie w układzie wakuometrem
A co z cylinderkami hamulcowymi nie są przypadkiem zapieczone? To one mogą stawiać ten opór na pedale. A powiedz jeszcze czy ta dolegliwość wystąpiła nagle czy stopniowo narastała.
Sprawdzenie podcisnienia: Wejsc rano do samochodu (nie odpalac!). Naciskac pedal hamulca az bedzie twardy. Nacisnac jeszcze raz i trzymac. Wtedy odpalic silnik - jak wszystko jest ok to powinien zmieknac w ciagu kilku-kilkunastu sekund. Jak nie mieknie to albo jakas nieszczelnosc albo uszkodzenie serwa/pompki vacuum
No i nie dowiedziałem się co było przyczyną twardego hamulca. Zacznie temat i nie kończy ,a mnie by się akurat przydało aby nie zapuszczać nowego posta.
Kolego masz do wymiany zawór pod pedałem hamulca . Prawdopodobnie uszkodzony stycznik w pedale .
- Golf 4 1.9TDI - Brak mocy i zblokowany pedał hamulca, wyciek w okolicy pompy vacum. Mam taki problem, króciec do serwo nie ma luzu, wydaje mi się, że może uszczelka poszła. auto nie ma mocy i po paru wciśnięciach hamulca robi się twardy. Jest ktoś w stanie stwierdzić co trzeba zrobić? z góry mówię, że nie posiadam wakuometru. https://obrazki.elektroda.pl/8911390100_...
Sprawdz regulacje pedalu hamulca,moze masz zle wyregulowany i wlacznik na pedale puszczonym zalacza pompe
Jest tylko jeden ,nie sposób nie znaleźć .
To jest pompka vacum. Wytwarza podciśnienie. W dieslach się takie coś montuje. Benzyniaki mają z kolektora. Jak odlaczysz pompkę to będzie bardzo twardy pedał hamulca.
No właśnie też tak mi się wydaje zmieniłem na inne ale też używane no i nie wiem czy sprzedawca nie oszukał mnie ze jest sprawne bo jak podpompuje kilka razy i na wcisnietym pedale zapale samochód to pedał nie opada
jak syczy przy wcisnietym pedale to servo leży.
Może problem z podciśnieniem serwa.
zdejmij zawór z serwa, włóż do serwa jeden koniec wężyka, a do drugiego końca podepnij strzykawkę. Zassaj i zabacz co wyssiesz. Ja już wiem :-)
Witam ponownie po Przerwie długiej. Otóż miesiąc temu wziąłem się za remont silnika s301d. Wymieniłem Uszczelki na nowe zakupione w andorii. Wszystko dokładnie wyczyscilem z brudu i syfu. Kąt wtrysku ustawiłem tak jak wyczytałem na forum na 5,4 mm i pali do strzału, założyłem na ramę i po Przejechaniu się zauważyłem ze jest coś słaby. Myślałem że jak...
Witam Mam problem w volvie fh 12 2004r. Pedał hamulca zrobił się twardy. Co możę być przyczyną? Podaj odczyt błędów z ECU hamulców.Sprawdź ciśnienie na zbiornikach powietrza.Bez tego ani rusz...
Witam.Mam problem z hamulcami.Otoz jak zapale silni to pedal powinien byc miekki.A u mnie jest bardziej twardy jakby serwo nie dzialalo.czy da sie jakos naprawic czy trzeba to wymienic.Pomozcie.Pozdrawiam.
Moze byc tez problem z plynem hamulcowym jak sie nagrzeje to pedal twardy i hamowcow brak :-(
Samochód jak w tytule Mam go dwa lata i coś mi się nie podobało w nim odnośnie hamowania Jak wciskam pedał powoli to bardzo lekko opada aż do włączenia się abs Przy normalnym hamowaniu jest już ciężej ale sktuteczność jest ok Najgorzej jak muszę gwałtownie depnąć Pedał staje się twardy na samym początku i dopiero po krótkiej chwili zaczyna samochód...
Sorki, nie skojarzyłem mechanikiem nie jestem fakt... :] Dzisiaj problem się już nie pojawiał, ale jutro zajrzę do klocków i zacisków. Sprwdziłem servo tzn. podpompowałem hamulec i odpalilem silnik, pedal opadl jakis 3 cm. Sprawdzilem tez przewod od wspomagania serva jest sczelny.
Samochód to Opel Corsa D, silnik benzyna 1.2 A12XER, problem objawia się nierówną praca na biegu jałowym (przebieranie), oraz kiepskimi hamulcami (twardy pedał) Brak błędów w sterowniku. Po dodaniu gazu trzymając jednocześnie drugą nogą wciśnięty pedał hamulca, czuć że pedał mięknie. Zostało wymienione serwo hamulcowe, problem nadal występuje. Wykluczony...
Serwo
A może być tak że serwo pada pomimo tego że odpalając auto na wciśniętym pedale hamulca wpada on w podłogę?? Czy jeżeli tak się dzieje to serwo na bank dobre?? Bo zaworek też dobrze wg mnie trzyma.
Na zgaszonym silniku pedał hamulca musi być twardy, dopiero jak jest włączony silnik pedał jest miękki bo działa serio, jak wpada pedał to zapowietrzony jest układ, sprawdzić poziom płynu, może też być zablokowany któryś zacisk.
Sprawdź pompę podciśnienia, to częsta przyczyna, po sprawdzaj przewody często się luzują, ewentualnie będzie problem z serwem.
(-) mam problem z twardym pedałem hamulca. Haynes wylicza następujące przyczyny "twardego hamulca", inaczej "Excessive brake pedal effort required to stop vehicle / Nadmierny nacisk na pedał hamulca potrzebny do zatrzymania pojazdu" : 1. Uszkodzone vacuum servo (siłownik podciśnieniowy) 2. Uszkodzona pompa podciśnienia (na przedłużeniu wałka rozrządu)...
A czy moze wie ktoś jaka wartość powinno mieć to podciśnienie albo wie gdzie to sprawdzić?
Sprawdź pompę podciśnieniową, w szczególności szczelność połączenie "wychodzącej" z niej rurki łączącej się z serwem pompy hamulcowej. Jest to miejsce, gdzie zwykle powstaje nieszczelność (od drgań silnika), w wyniku czego hamulec jest "twardy" i mniej skuteczny. Ponadto utrata podciśnienia ma również wpływ na działanie turbiny ze zmienną geometrią....
witam wszystki posiadam saxo diesel ostatnio mam proplem z hamulcami problem polega natym ze po uruchomieniu silnika pedal chamulca jest taki sam jak na zgaszonym silniku a hamulce w czasie jazdy beznadziejne co to moze by pompa czy serwo i czy czesci typu serwo i pompa pasuja od saxo w benzynie przypomne ze jest to firmy bendix
Miałem dokładnie to samo, pojechałem do elektryka. Podpinał pompę i sterownik ABS, posprawdzał pomierzył stwierdził że nic nie znalazł, popodpinał wszystko z powrotem i zadziałał. Sterownik ABS pod tylną kanapą.
Witam autko vw Polo 6n z 96r z 1.0 silniczkiem. Podczas jazdy zrobił się okropnie twardy pedal hamulca... Wgl się nie dało zahamować (90km/h) po 30sec auto zgasło zrobiła się choinka ( zaświeciły się kontrolki od ladowania, od braku plynu, i od ręcznego.) auto później nie odpalilo. Postalo cala noc i dziś rano bez problemu... Po czym przejechałem ok...
W przegrodzie gdzie jest serwo wody nie ma jest sucho. Z tego co sie dowiedziałem to najprawdopodobniej serwo ale sie okaże dam znac. Ten kruciec mam zrobiony od pompy vacum
Może być wina czujnika, instalacji jak i pierścienia.
Wracam do tematu. Może ktoś podpowie coś jeszcze. U jednego mechanika auto stało półtora tygodnia nic nie znalazł. Kasy nie wziął. Założył spowrotem moje serwo i dałem do drugiego. Drugi mówi że wszystko Ok i tak ma być. Też kasy nie wziął. Wróciłem do tego momentu że na moim serwie robi się twardy pedał po kilku godzinach. Każdy mówi żeby jeździć do...
pierwszy objaw był taki ze ,pojechałem do warsztatu bo zapaliła mi sie lampka od hamulcy ,wiec pomyslałem ze klocki ,mechanior podpioł kompa bo bez tego ani rusz ,wyszło ze to czujnik ABS wymieniłem czujnik i nie zwracałem na to uwagi ze abs jest ale nie działa jak powinien ,zaczołem sie bawic w czasie jazdy hamowaniem pulsacyjnym i doszedłem ze po...
Kolego porady powyższe bierz pod uwagę, ale sugeruję też, aby sprawdzić, czy przewód powietrzny, wychodzący z pompy podciśnieniowej do serwa nie jest luźny ( to połączenie lubi się rozszczelnić). W Golfie tak miałem, ale uszczelniłem i jak na razie ma spokój. Sposoby uszczelnienia, czyli usunięcia powyższej usterki opisano na forach.
Jezeli pompa podcisnieniowa jest sprawna przewody szczelne to uszkodzenie musi tkwic w serwie. Coprawda nie ma tam zbyt wiele elementów które mogą się uszkodzic ale usterki sie zdarzaja. Powinien byc na drodze od pompy do serwa zaworek powrotny moze byc zablokowany. Pasowalo by sprawdzic czy po przegazowaniu silnika nie slychac szumu powietrza w okolicach...
Witam wszystkich. Pytanie do osób zajmujących się tym na codzień. Moim zdaniem (może to być subiektywnie) pedał hamulca w tym samochodzie nie chodzi tak jak kiedyś. Twardy jak skała, choć na ostatnim przeglądzie hamulce wyszly idealnie. Po odpaleniu praktycznie pedał nie wpada. W związku z tym czy spotkaliście się z takim uszkozeniem serwa by trzymało...
Do wymiany tarcz i klocków układu raczej nie trzeba rozszczelniać... Cofając tłoki w zaciskach płyn z cylindra wbijasz zpowrotem w układ , czy luzujesz odpowietrznik i wyciskaszgo na zewnątrz ?
A jak sprawdzić samo serwo? Jest jakiś sposób? Jeszcze jedno tam do tego zaworka idzie taki cienki wężyk. Co to jest bo dalej to idzie do następnego jakiegoś czegoś.
teraz to juz całkiem padła błędów jest od groma BBM MID 249 SID 231 FMI 2 OCCURRENCE 90 EBS MID 136 SID 70 FMI 10 OCCURRENCE 62 ECS MID 150 PSID 200 FMI 9 OCCURRENCE 3 EMS MID 128 SID 231 FMI 2 OCCURRENCE 255 IC MID 140 PPID 20 FMI 0 OCCURRENCE 255 VECU MID 144 PSID 227 FMI 9 OCCURRENCE 8 APM MID 185 PID 84 FMI 2 OCCURRENCE 126 mozesz to rozszyfrowac?...
Witam Panowie mam problem chodzi o 1.9 tdi Agr 90 km. A mianowicie jakieś 3 tygodnie temu wymieniłem servo w mojej Octavi , ponieważ siedząc w odpalonym samochodzie i trzymajac noge na hamulcu nagle coś psyknelo strzeliło i pedal stwardnial. Po wymianie ( servo brałem używkę ) pojezdzilem 3 tygodnie i jadąc dzisiaj nagle znowu pedal twardnieje. A mianowicie...
Może być kilka przyczyn, proponuję sprawdzić: - stary lub niskiej jakości płyn hamulcowy (jest b. higroskopijny i chłonie wodę do układu) - zapieczone tłoczki w zaciskach hamulcowych lub zużycie gumowych osłon tych tłoczków, - awaria wzmacniacza siły hamowania (serwo) lub nieszczelny przewód podciśnienia w tym układzie, - awaria zaworu zwrotnego wzmacniacza...
przelalem tak z 1,5l plynu w sumie xD Zapomnialem dodac, na zgaszonym pedal twardy jak beton
Naprawa układu hamulcowego to bardzo odpowiedzialna czynność. To jeden z najistotnieszych układów samochodu. Osoby,które mają wyraźne trudności ze zrozumieniem tego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic41... nie powinny sie za to samodzielnie zabierać.
Może zawór zwrotny na wężu do serwa jest zablokowany. Wyciąg króciec z serwa, podepnij do węża wakuometr i zmierz podciśnienie. Masz jeszcze duże szanse , że obie pompy są uszkodzone.
Zawór wymieniony i jest lepiej,chociaż pedał nie jest taki jak w tamtych autach ale taki ma być,ponieważ tamte zawory są inne są z elektryką i może stąd ta różnica.
Jeśli zmierzyłeś podciśnienie sprawnym przyrządem i wynosi tyle co podałeś, to sprawdź dokładnie serwo. Może być uszkodzona "przepona" lub dziurawa (skorodowana) obudowa. Czy ktoś robił coś przy pompie hamulcowej, może potrzebna jest regulacja.
W związku z licznymi pytaniami osób które mają podobny problem jak dawno temu opisany przeze mnie na początku postu wyjaśniam jak sprawa się zakończyła: Zdemontowałem serwo i skróciłem minimalnie bolec popychający pompkę hamulcową (tak żeby na pedale dało czuć się milimetrowy luz) następnie rozebrałem tłoczki hamulcowe i okazało się że na jednym była...
Witam, z tego co opisujesz wnioskuje ze masz zapieczone tłoczki (w tym okresie czesto sie zdarza woda i sol ) lub zapowietrzony układ bez ubrodzenia raczek sie nie obejdzie , jesli tego nigdy nie robiłes proponuje jechac do mechanika bo sam i tak nie dasz rady z odpowietrzaniem (chyba ze masz specjalną pompe). POwodzenia .:D
Witam Sprawdzałem i okazało sie tak jak pisał T/J była wina zaworku kupiłem nowy i jest ok.Temat zakończony.Dzieki za podpowiedzi. Pozdrowienia
Niebieskie przewody na rysunku wyglądają na zasilenie w płyn hamulcowy pomp znajdujących się na serwach, ale może się mylę, na górze masz zbiorniczek. edit. Niby wg. legendy pod zdjęciem powinien tam być wozduch (powietrze) i to by się zgadzało...
Zapaliła się kontrolka oleju na wyświetlaczu. Silnik zaczął stukać, osłabł i pedał hamulca zrobił się twardy. Zmierzyłem ciśnienie oleju-zegar nawet nie drgnął. Myślałem, że zegar nawalił, więc wykręciłem go, otwór na czujnik ciśnienia oleju zostawiłem otwarty i uruchomiłem silnik. Olej nie trysnął, nawet nie pojawiła się kropelka. Czy ktoś miał taki...
Ze względu na elementy gumowe. Trzeba wymienić. Najtaniej, kupując reparaturki.
golf 4 1.9 tdi brak mocy i twardy pedał hamulca po wymianie skrzyni. czego mogłem nie podlaczyc albo co się mogło odłączyć?
Witam, jadąc dzisiaj Maveric'iem podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka od hamulca, pedał jest twardy, po mocnym naciśnięciu hamuje ale bardzo słabo. Zdjęłem wężyk od podciśnienia z serwa i na odpalonym silniku przytykając go palcem bardzo delikatnie zassysa do rurki. Dmuchając w przewód do serwa jest opór, ale gdy ciągne powietrze do siebie nie...
To jest wynalazek bez serwa itp. Wydaje mi się że będe musiał rozebrać pompę abs bo silnik brzęczy tylko że jest pytanie czy nie oberwał się napęd od silnika i tylko słychać że silnik pompy pracuje ale nic może nie napędzać bo oberwał się napęd
Co masz na myśli, pokazując te zdjęcia? To znaczy, że jest na pedale włącznik? To on jest uszkodzony? On jest zamontowany na pedale hamulca? Dodam, że pedał hamulca na zgaszonym silniku jest twardy, praktycznie nie ma żadnego luzu. Byłem u kolegi, co ma VCDS, i żadnych usterek związanych z hamulcem nie zdiagnozował, wykasował inne błędy, ale to nic...
A jakie masz luzy? Już są zawory podparte? Jak sa podparte to sugeruje zwalenie glowicy, zrobienie zaworów i zrobienie luzów w górnych granicach. Przy dobrej instalacji będzie spokój na jakieś 100tys km. A jak są tylko zmiejszone, to zgodnie ze sztuką wymiana szklanek, albo podszlifowanie szklanek od dołu, albo zeszlifowanie trzonków zaworow. Może się...
Witam Mam problem z hamulcem w VW passat B5 FL 2002 rok 1.9 TDI Jak nasickam pierwszy pedał hamulca to hamulec jakis tak w miarę a drugi zaraz nacisk na hamulec juz pedał jest twardy i nie ma hamulca. A na wolnych obrotach to hamulec jest twardy. Jak zapalam silnik i naciskam na hamulec to pedał bardzo powioli schodzi prawie jak by nic. Jak by wspomaganie...
Witam. 03223 Lewy moduł regulacji ciśnienia osi tylnej, czujnik ciśnienia poza zakresem dopuszczalnych wartości. Jeżeli ciśnienie zasilania nie jest większe niż 13 bar. (sprawdź manometrem), to najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik ciśnienia w modulatorze (modulator do wymiany). Błąd ten powoduje wyłączenia wszystkich funkcji EBS tylnego modulatora...
Witam szanownych forumowiczów .....od kilku dni mam twardy pedał hamulca i błąd BS a 2 1203 ,oczywiście hamulce do d...y. Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Actros MPII 4141 2006 8X8. Pozrawiam Jarek.
Witam wszystkich. Mam problem z hamulcami w moim Chrysler Grand Voyager 2.5l diesel. Pedał jest twardy, wymieniłem już serwo na nowe i nic to nie pomogło. Moim zdaniem pompa też jest ok. Czy ktoś z was miał podobny problem? Z góry dziękuję za wszystkie porady.
czy serwo wogle działa można sprawdzić bez zaglądania pod maskę - najpierw powoli naciśnij 2-3 razy pedał hamulca, naciśnij i trzymaj lekko hamulec, odpal silnik, jak pedał opadnie to znaczy że serwo działa
Zapowietrzenie układu hamulcowego? :D
Witam Ostatnio mam problem taki ze mam miekki pedal hamulca. Wymienilem plyn hamulcowy wrocilo na krotki czas do prawidlowego stanu ale znowu pedal hamulca jest miekki. Przed uruchomieniem samochodu pompuje pedal hamulca staje sie twardy ale po uruchomieniu silnika znowu jest miekki i trzeba glebiej naciskac niz wczesniej. Prosze pomoc
nie widzę żadnych przecieków na kablach, a zaworka na przewodzie od kolektora do serwa jakoś nie mogę znaleźć ?? Dzisiaj ka końcu górki jak w pierwszym poście opisałem pedał był twardy jakieś 2 sekundy i później odpuścił zszedł niżej i zaczął hamować, tak jak przy odpowietrzaniu hamulców kiedy odkręci się zaworek i pedał zchodzi niżej...
Problemy z serwem
Czy jest ABS, bo jeśli tak, to tam należy szukać przyczyny. W takim przypadku nie obędzie się bez serwisu.
Witam, w trakcie cofania tłoczka wywaliło płyn hamulcowy ze zbiorniczka, zdarzyło mi się to pierwszy raz. Wszystko złożyłem do kupy, na zgaszonym silniku jak pompuje pedal hamulca jest twardy (wszystkie 4 kola odpowietrzyłem) ale na włączonym pedal mięknie. Przepompuje do momentu aż zaczyna twardnieć jak na zgaszonym silniku odczekam chwile i pedal...
twardy pedal pedal hamulec twardy hamulce twardy pedal
nierówne obroty silnika astra tranzystor wtryskiwacza ogniwo peltiera zwarcie
behringer inuke nu6000 emulator sondy lambda
Samochód zwalnia po przekroczeniu 2000 obrotów - przyczyny Jak zdjąć tylną ścianę lodówki Beko?