Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
Raczej masz uszkodzone servo wspomagania h-ca / dziura w gumowej membranie. Dlatego pompa vacum nie jest w stanie wytworzyć podciśnienia w układzie. Wyciągnij z serwa rurkę podciśnienia i zaślep , wtedy zbadaj podciśnienie w układzie. P 0400 nie odnosi się do przepływomierza.
Problem polega na tym iż po wymianie klocków na tylnich kołach pedał hamulca zrobił się bardzo miękki tzn. trzeba go sporo głąbiej wcisnąć niż przed wymianą. Możliwe jest że w układzie hamulcowym jest powietrze??? Dodam jeszcze że jest to Passat B4 94r. z systemem ABS. Wielkie dzięki za każdą radę!!
Tak zaworek jest dobry tez już go wymianialem gdyby był zepsuty objawem byłby twardy pedał. Płynu nie ubywa a tyl jest ok korektor hamowania jest nowy, nawet robilem probe bez tylnych hamulcy tzn. zaslepilem na pompie wyjscie i bez zmian. Moim zdaniem to jest wina złego podłączenia podciśnień bo na zgaszonym silniku pedal jest wysoki i nie ucieka ma...
Witam . GOLF VI Variant (AJ5) 1.6 TDI (CAYC) 1598ccm 105KM/77kW 2010 WVWZZZ1KZBM600913 Problemy : —Problem z twardym pedalem hamulca —Problem z Czujnikiem położenia sterującego doładowania turbosprężarki (G581) - brak turbo. - wyskoczył bagnet oleju Mozliwe powody usterki : -Robiłem sprawdzanie nastawow podstawowych i prz jednym teście odbiło pedal...
witam, mam podobny problem tylko ze u mnie to pedal caly czas jest twardy. pacjent to golf 4 1.9 tdi 90 KM ALH. jak wcisne pedal hamulca i odpale silnik to pedal powinien wpasc troche a on twardy!! stawiam na servo ale najpierw chcialbym sprawdzic ten zaworek na przewodzie. jak go sprawdzic czy trzyma? pompe vacum rozebralem i wyglada na ok. podcisnienie...
Witam, pomocy, raptem dojeżdżajac do świateł poczułem twardy pedal hamulca i auto słabo hamuje. Wcześniej było dobrze. Gdzie szukać błędu i co robić?
Czyli obstawiam na problem z vacum i podciśnieniami. Spróbuj cofać i dać gazu (na sprzęgle) i wtedy zahamować. Jak będzie dobrze to vacum i podciśnienia do sprawdzenia na niewydolność układu. Ew jak masz wakuometr to wepnij się w układ i zobacz jakie masz podciśnienie.
Odłącz rurę o serwa i zobacz, co w sumie jest podobnym testem jak hamowanie na wyłączonym silniku. Zobacz czy coś mechanicznie (dywanik) nie ogranicza ruchu powrotnego pedału. Pociągnij go ręką. Jak masz czym, pomierz sobie ciśnienie i zobacz jak się zachowuje. Ale ogólnie wygląda na to że na zluzowanym pedale nie wyrównują się ciśnienia w serwie.
Wdus hamulec, trzymajac zapal silnik, pedal powinien opasc po noga. Jesli nie opada to servo albo vacum-pompa. Dokrec ten przewod.
Na oko i bez diagnostyki ciężko zgadywać, może np. pompa podciśnieniowa zdychać.
Jaki silnik benzyna czy diesel? Sprawdź serwo, opisane objawy na to wskazują. Jeżeli to diesel to do sprawdzenia pompa vacum, jeżeli benzyna wszystkie połączenia do serwa.
Zauwazylem także że po dłuższym postoju mam bardzo twardy pedal hamulca który prawie nie działa. Dopiero po zakreceniu silnikiem wraca do normy
Jak najbardziej sprawdź wszystkie przewody od Serwa hamulca czy ci się gdzieś nie wypiął przewód lub nie został przeciętny/naderwany?
Mam taka całą pompę ABS z rozbiciaka, jak Cie interesuje to pisz na PW. Oddam za grosze.
Tak powinno być.
Autko podnieś do góry, odkręć wszystkie koła, pozakładaj na wszystkie odpowietszniki przezroczyste wężyki, i podstaw małe buteleczki, odkręć jednocześnie wszystkie odpow. i pilnuj stanu płynu w zbiorniczku hamulcowym. Czekaj aż w ten sposób przepłynie przez układ h. Około 4setki płynu.
Sprawdzenie podcisnienia: Wejsc rano do samochodu (nie odpalac!). Naciskac pedal hamulca az bedzie twardy. Nacisnac jeszcze raz i trzymac. Wtedy odpalic silnik - jak wszystko jest ok to powinien zmieknac w ciagu kilku-kilkunastu sekund. Jak nie mieknie to albo jakas nieszczelnosc albo uszkodzenie serwa/pompki vacuum
To teraz szukaj dobrego Boscha bo ta Luka prędzej czy później padnie i to po stronie paliwowej.
Witam i proszę o pomoc. Zakupiłem peugeota 307 z silnikiem 2.0 hdi. Problem polega na tym iż przy gwałtownym hamowaniu pedal hamulca robi się twardy i słabo hamuje.
pierwszy objaw był taki ze ,pojechałem do warsztatu bo zapaliła mi sie lampka od hamulcy ,wiec pomyslałem ze klocki ,mechanior podpioł kompa bo bez tego ani rusz ,wyszło ze to czujnik ABS wymieniłem czujnik i nie zwracałem na to uwagi ze abs jest ale nie działa jak powinien ,zaczołem sie bawic w czasie jazdy hamowaniem pulsacyjnym i doszedłem ze po...
Serwo jak pada to znaczy, że jest dziurawe i powinno coś syczeć, można je sprawdzić pompą podciśnienia - ręczną pompa i zobaczyć czy podcisnienie spadnie i wtedy bedzie wiadomo. Usterki serwa zdarzają się, ale rzadko, prędzej przewody się uszkadzają, złączki.
Wyglada na dobre
To by potwierdzało moje podejrzenia, które opisałem w pierwszym wpisie... Dalej już powinieneś podmienić pompę, ale to moje prywatne zdanie.
Witam. Kupiłem niedawno Golfa 3, 1,9TDI 1Z ,1994 r, 66KW, 90KM. Mam problem z hamulcami. Przy prędkości 20Km/h i wiecej wszystko jest ok, ale przy małych predkościach przy nacisnieciu pedala hamulca, pedal momentalnie staje sie twardy i zaczyna coś jeczec, ale samochod przy mocniejszym naciśniciu pedala hamuje. Chciałbym sie dowiedzieć co to moze byc
Witam mam takie pytanie jestem posiadaczem mercedesa c 180 z 1997 r i pojemnosci 1.8 umylem silnik z karchera i pociaglem z niego tez przez komore w ktorej znajduje sie serwo i momentalnie zaczelo syczec i pedal zro il sie twardy podczas nacisniecia takze faluje na obrotach pytanie czy serwo do wymiany czy cos tam slyszalem ze jakies kanaliki odpowietrzajace...
Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
witam wszystki posiadam saxo diesel ostatnio mam proplem z hamulcami problem polega natym ze po uruchomieniu silnika pedal chamulca jest taki sam jak na zgaszonym silniku a hamulce w czasie jazdy beznadziejne co to moze by pompa czy serwo i czy czesci typu serwo i pompa pasuja od saxo w benzynie przypomne ze jest to firmy bendix
wyglada na awarie zasobnika cisnienia pompa usiluje uzupelnic cisnienie ale ma z tym problemy poczytaj troche jak to funkcjonuje to podobny system raczej nie obejdzie sie bez wymiany zasobnika http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplom...
Moze byc tez problem z plynem hamulcowym jak sie nagrzeje to pedal twardy i hamowcow brak :-(
Sorki, nie skojarzyłem mechanikiem nie jestem fakt... :] Dzisiaj problem się już nie pojawiał, ale jutro zajrzę do klocków i zacisków. Sprwdziłem servo tzn. podpompowałem hamulec i odpalilem silnik, pedal opadl jakis 3 cm. Sprawdzilem tez przewod od wspomagania serva jest sczelny.
Wymienilem pompke na nowa narazie niemialem okazji sprawdzic rosniecia pedalu ale teraz jak hamuje to musze dosc osro docisnac pedal czy to jest powod nowej pompki czy serwo jest uszkodzone i oczywiscie przy postoju na wlaczonym silniku przy dociskaniu hamulca slychac jak ucieka skas powietrze czy to normalne?
(-) mam problem z twardym pedałem hamulca. Haynes wylicza następujące przyczyny "twardego hamulca", inaczej "Excessive brake pedal effort required to stop vehicle / Nadmierny nacisk na pedał hamulca potrzebny do zatrzymania pojazdu" : 1. Uszkodzone vacuum servo (siłownik podciśnieniowy) 2. Uszkodzona pompa podciśnienia (na przedłużeniu wałka rozrządu)...
Witam Panowie mam problem chodzi o 1.9 tdi Agr 90 km. A mianowicie jakieś 3 tygodnie temu wymieniłem servo w mojej Octavi , ponieważ siedząc w odpalonym samochodzie i trzymajac noge na hamulcu nagle coś psyknelo strzeliło i pedal stwardnial. Po wymianie ( servo brałem używkę ) pojezdzilem 3 tygodnie i jadąc dzisiaj nagle znowu pedal twardnieje. A mianowicie...
Może podepne się pod temat, mam passat B5 1.9 TDI, AJM, parę dni temu pracy silnika towarzyszył pisk, albo nie wiem jak ten dźwięk nazwać , po tym jak dźwięk ucichł passat nie mam mocy wcale lub powyżej 2,5 tys obr dopiero ma.nagly przypływ mocy....byłem dziś na komputerze, miał błąd ciśnienia na turbo, po wykasowaniu, błąd nie wrócił ale mocy dalej...
ale objawem jest też twardy pedał hamulca, słabe wspomaganie Zajmij się tym to i pewnie reszta objawów ustąpi. Do tego bloki pomiarowe są niepotrzebne.
Tutaj masz schemat do 55 pin: http://obrazki.elektroda.pl/4392436100_1... moduł sterowany jest masą (były też sterowane plusem). Sprawdź masę na 1 pinie modułu. Po uruchomieniu moduł podaje masę na pin 34 uruchamiając przekaźnik. Sprawdź zasilanie na pinie 53. Sprawdź diodę d2, może mieć zwarcie, wtedy uszkadza sterownik przez pin 52.
Witam Wszystkich. Potrzebuje pomocy z błędami EBS I ZBR EBS 2 04010-08 2 04465-00 2 04012-08 ZBR 2 00597-08 ZAWÓR GŁÓWNY CHAMULCA ZOSTAŁ WYMIENIONY NA NOWY I DALEJ TEN BŁAD CZASAMI JEST I TWARDY PEDAL . PROSZE O POMOC Z GÓRY DZIĘKUJE POZDRAWIAM
Witam, w trakcie cofania tłoczka wywaliło płyn hamulcowy ze zbiorniczka, zdarzyło mi się to pierwszy raz. Wszystko złożyłem do kupy, na zgaszonym silniku jak pompuje pedal hamulca jest twardy (wszystkie 4 kola odpowietrzyłem) ale na włączonym pedal mięknie. Przepompuje do momentu aż zaczyna twardnieć jak na zgaszonym silniku odczekam chwile i pedal...
Najlepiej najpierw dowiedzieć się co to za błędy. Może serwo, może pompa vacum, a może zupełnie coś innego.
Witam ja mam inny problem z takim samym polo wczasie jazdy blokuja mi tylne hamulce i wtedy pedal hamulca robi sie twardy czy to moze byc wina serwa czy pompy hamulcowej albo korektora sily hamowania czy raczej cylinderkow i szczek hamulcow tylnych??
Witam Mam problem z hamulcem w VW passat B5 FL 2002 rok 1.9 TDI Jak nasickam pierwszy pedał hamulca to hamulec jakis tak w miarę a drugi zaraz nacisk na hamulec juz pedał jest twardy i nie ma hamulca. A na wolnych obrotach to hamulec jest twardy. Jak zapalam silnik i naciskam na hamulec to pedał bardzo powioli schodzi prawie jak by nic. Jak by wspomaganie...
Moze byc wiele zeczy stacyjka , przekaznik , wiazka , rozrusznik, urwana zasniedziala masa ... ciezko doradzic przez internet. Sprobuj na zaciag trzeba poprostu dopasowac bieg do predkosci ciagnacego pojazdu :-) Jak ciagacz bedzie zasuwal 50kmh to wiadomo ze nie mozesz wbic 1 bieg :-) Abs swieci sie bo cos ruszyles a pedal hamulca jest twardy bo nie...
Witam. Posiadam bmw f20 tok 2012, 116d diesel. Jakis czas temu zaczolem miec problemy z hamulcami. Pedal hamulca bardzo nisko łapie, trzeba wcisnac bardzo mocno zeby zaczol hamowac. Odpowietrzony zostal kilka razy po wymianie plynu na nowy kilka razy recznie i komputerowo. Wynienilem servo gdyz myslalem ze wina lezy po jego stronie nic to nie dalo....
Witam. Mam taki problem z passatem B3 1,6 TD .Bez systemu ABS. Po wymianie klockow i szczek.Po odpowietrzaniu. Hamulce są , ale jak sie naciśnie mocno i hamuje ostro ( zablokowane koła ),to po kilku metrach pedal hamulca rosnie, a hamowanie slabsze. Podcisnienie z pompy ( sprawdzalem przy samym serwo jest jakby palca chcialo urwac ) . Najwyrazniej wyglada...
Witam Ostatnio mam problem taki ze mam miekki pedal hamulca. Wymienilem plyn hamulcowy wrocilo na krotki czas do prawidlowego stanu ale znowu pedal hamulca jest miekki. Przed uruchomieniem samochodu pompuje pedal hamulca staje sie twardy ale po uruchomieniu silnika znowu jest miekki i trzeba glebiej naciskac niz wczesniej. Prosze pomoc
To ze nedotarte klocki i szczeki nie maja na poczatku 100% skutrcznosci zanim sie wszystko ulozy i dotrze i droga hamowania jest dluzsza to chyba kazdy wie... Ale tak czy inaczej pedal ma byc twardy od samej gory
Wyjasnie jeszcze raz. Jeśli wciskam pedał hamulca niezbyt gwałtownie wtedy da się zahamować do zblokowania kol (abs dziala) używając sporej siły. Ale kiedy kopne w pedal solidnie wtedy pedal robi się twardy i prawie wcale nie reaguje. Nie mogę zrozumieć co vacum może mieć z tym wspólnego. Przecież hamulce powinny działać nawet bez vacum, oczywiście...
Udało mi się rozwiązać zagadkę: wymieniona pokrywa zaworów — odma i zaworek przy kolektorze ssącym 55566514 0280142487
jeżeli Jesteś pewien , że tyl nie jest zapowietrzony stawiał bym na nieszczelność między sekcjami pompy hamulcowej. Sprawdz czy przy hamowaniu w zbiorniczku nie podnosi się poziom plynu.Po zaślepieniu w pompie hamulcowej odprowadzenia na tyl pedal powinien być twardy i wysoki.Czy niema przecieków płynu z pompy do serwa.
Ja miałem tak,że po wcisnieciu hamulca pedal był bardzo miękki i nie hamował rewelacyjnie a im więcej go wciskałem to twardniał i prawie wcale nie hamował musiałem wymienić vakum pompe i teraz jest lepiej,ale chyba jeszcze potrzeba go odpowietrzyć bo jak się wcisnie z 3 razy hamulec na postoju przy odpalonym silniku to robi się twardy i jak go przytrzymasz...
twardy pedal pedal hamulec twardy hamulce twardy pedal
awaria krups composite commodore antena dookolny kierunkowy
egzamin technik informatyk brother hasło
Superkondensator 5,5V 1F – zamiana na baterię CR2032, LS14250, NiMH – jakie opcje? Volvo XC60 2017 – brak podświetlenia zegarów i radia, bezpieczniki F16/F17, Sensus reset