Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
czasem gdy pompa siada to jest taki objaw : gwaltowne nacisniecie -pedal twardy , powolne naciskanie -pedal sie zapada.
Odłącz rurę o serwa i zobacz, co w sumie jest podobnym testem jak hamowanie na wyłączonym silniku. Zobacz czy coś mechanicznie (dywanik) nie ogranicza ruchu powrotnego pedału. Pociągnij go ręką. Jak masz czym, pomierz sobie ciśnienie i zobacz jak się zachowuje. Ale ogólnie wygląda na to że na zluzowanym pedale nie wyrównują się ciśnienia w serwie.
Raczej masz uszkodzone servo wspomagania h-ca / dziura w gumowej membranie. Dlatego pompa vacum nie jest w stanie wytworzyć podciśnienia w układzie. Wyciągnij z serwa rurkę podciśnienia i zaślep , wtedy zbadaj podciśnienie w układzie. P 0400 nie odnosi się do przepływomierza.
Sprawdź czy gdy podpompujesz sprzęgło sytuacja się zmienia ;) Jak tak to zacząłbym od odpowietrzenia sprzęgła ;) Wato również sprawdzić czy nie ma wycieku płynu z pompki sprzęgłowej przy pedale sprzęgła w nogach kierowcy czasem jest to tylko zapocenie i potrafi mieć wpływ
Witam, pomocy, raptem dojeżdżajac do świateł poczułem twardy pedal hamulca i auto słabo hamuje. Wcześniej było dobrze. Gdzie szukać błędu i co robić?
Odpowietrz jeszcze raz układ.Nie zawsze za pierwszym razem uda się to zrobić do końca.Objawy typowe dla zapowietrzonego układu
Witam . GOLF VI Variant (AJ5) 1.6 TDI (CAYC) 1598ccm 105KM/77kW 2010 WVWZZZ1KZBM600913 Problemy : —Problem z twardym pedalem hamulca —Problem z Czujnikiem położenia sterującego doładowania turbosprężarki (G581) - brak turbo. - wyskoczył bagnet oleju Mozliwe powody usterki : -Robiłem sprawdzanie nastawow podstawowych i prz jednym teście odbiło pedal...
Jakiś problem z podciśnieniami, tak mi się wydaje. Tak czy inaczej zaprowadzisz do mechanika, obejrzą klocki tarcze etc. Dziwne że tylko podczas cofania, nie potrafie sobie tego wytłumaczyć.
Wersja na pompowtryski? Najpewniej króciec pompy tandem.
Objawy wskazują na awarię koła zamachowego - dwumasy.
Jaki silnik benzyna czy diesel? Sprawdź serwo, opisane objawy na to wskazują. Jeżeli to diesel to do sprawdzenia pompa vacum, jeżeli benzyna wszystkie połączenia do serwa.
Zauwazylem także że po dłuższym postoju mam bardzo twardy pedal hamulca który prawie nie działa. Dopiero po zakreceniu silnikiem wraca do normy
Uszkodzony przewód nie skręca się tylko wymienia, ewentualnie wstaw w miejscu uszkodzenia złączkę. Ten przewód nie może być zatkany, zagięty itp. bo hamulec będzie właśnie taki twardy.
Jak najbardziej sprawdź wszystkie przewody od Serwa hamulca czy ci się gdzieś nie wypiął przewód lub nie został przeciętny/naderwany?
Kolego nie lej wody.Sprawdź lepiej przewód do serwa a najlepiej podciśnienie vacum.
Tak powinno być.
Autko podnieś do góry, odkręć wszystkie koła, pozakładaj na wszystkie odpowietszniki przezroczyste wężyki, i podstaw małe buteleczki, odkręć jednocześnie wszystkie odpow. i pilnuj stanu płynu w zbiorniczku hamulcowym. Czekaj aż w ten sposób przepłynie przez układ h. Około 4setki płynu.
To teraz szukaj dobrego Boscha bo ta Luka prędzej czy później padnie i to po stronie paliwowej.
Mam taka całą pompę ABS z rozbiciaka, jak Cie interesuje to pisz na PW. Oddam za grosze.
Pompka, przewód ?
Tak, cylindra nr 4 nie widac wartosci. https://www.drive2.ru/b/2368649/ wlasnie uszkodzil mi sie uklad ch340 w tym kablu, zamienilem go na tego bl https://obrazki.elektroda.pl/6858978000_... W vagu grupa 1 z twoich zdjec masz 7mg, w grupie 13 podlewa ci bo brakuje paliwa :> tak moim zdaniem nie powinno byc na jalowym biegu, powinno...
Jak pedal twardy to nie zapowietrzona. Poluzować odpowietrznik palec na odpowietrznik i niech drugi pompuje. Do podłogi. Po 4 razy na koło. Albo do mechanika wymusić pracę pompy ABS-u
Sprawdz czy vacum pompa daje podciśnienie jak i szczelność układu, hamulce odpowietrzone ? plyn nie ucieka ?
To by potwierdzało moje podejrzenia, które opisałem w pierwszym wpisie... Dalej już powinieneś podmienić pompę, ale to moje prywatne zdanie.
Wyglada na dobre
Witam Wszystkich. Potrzebuje pomocy z błędami EBS I ZBR EBS 2 04010-08 2 04465-00 2 04012-08 ZBR 2 00597-08 ZAWÓR GŁÓWNY CHAMULCA ZOSTAŁ WYMIENIONY NA NOWY I DALEJ TEN BŁAD CZASAMI JEST I TWARDY PEDAL . PROSZE O POMOC Z GÓRY DZIĘKUJE POZDRAWIAM
prawdopodobnie nieszczelność na wężykach i podciśnienie gdzieś ucieka .Posłuchaj czy gdzieś nie zaciąga lewego powietrza
Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
wyglada na awarie zasobnika cisnienia pompa usiluje uzupelnic cisnienie ale ma z tym problemy poczytaj troche jak to funkcjonuje to podobny system raczej nie obejdzie sie bez wymiany zasobnika http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplom...
Tuleje 3 i 5 wymienił?
Popatrz gdzie syczy
Witam ja mam podobny problem ale mam twardy pedal hamulca czasami sie zdarzy ze dobrze hamuje. Ale do tego mam jeszcze jedny problem czasem po wcisnieciu sprzegla pedal zostaje przy podlodze po zostawieniu auta pedal sam sie wciaga co to moze byc?
witam, mam podobny problem tylko ze u mnie to pedal caly czas jest twardy. pacjent to golf 4 1.9 tdi 90 KM ALH. jak wcisne pedal hamulca i odpale silnik to pedal powinien wpasc troche a on twardy!! stawiam na servo ale najpierw chcialbym sprawdzic ten zaworek na przewodzie. jak go sprawdzic czy trzyma? pompe vacum rozebralem i wyglada na ok. podcisnienie...
Tutaj masz schemat do 55 pin: http://obrazki.elektroda.pl/4392436100_1... moduł sterowany jest masą (były też sterowane plusem). Sprawdź masę na 1 pinie modułu. Po uruchomieniu moduł podaje masę na pin 34 uruchamiając przekaźnik. Sprawdź zasilanie na pinie 53. Sprawdź diodę d2, może mieć zwarcie, wtedy uszkadza sterownik przez pin 52.
Najlepiej najpierw dowiedzieć się co to za błędy. Może serwo, może pompa vacum, a może zupełnie coś innego.
przelalem tak z 1,5l plynu w sumie xD Zapomnialem dodac, na zgaszonym pedal twardy jak beton
A co z cylinderkami hamulcowymi nie są przypadkiem zapieczone? To one mogą stawiać ten opór na pedale. A powiedz jeszcze czy ta dolegliwość wystąpiła nagle czy stopniowo narastała.
Z drugiej strony skąd momentami twardy pedal hamulca. Z braku wystarczającej ilości podciśnienia w systemie. Czytaj mój pierwszy post. Równie dobrze samo serwo może być dziurawe.
W Peugeot Partner, rocznik 2005, z ABS, wymieniłem przewody hamulcowe z tyłu, na odcinkach od regulatora siły hamowania do kół. Problem tkwi zapewne w regulatorze siły hamowania.
Serwo działa, na twardym pedale hamulca odpalam silnik i pedał opada. Muszę sprawdzić jeszcze te cilinderki. Dzięki
skoro diesel, to moze tez vacum pompa nie domagac. kiedy twarnieje ten pedal? zawsze? niekiedy?
Może być linka,tulejka na pedale sprzęgła.
Moze byc tez problem z plynem hamulcowym jak sie nagrzeje to pedal twardy i hamowcow brak :-(
Tak zaworek jest dobry tez już go wymianialem gdyby był zepsuty objawem byłby twardy pedał. Płynu nie ubywa a tyl jest ok korektor hamowania jest nowy, nawet robilem probe bez tylnych hamulcy tzn. zaslepilem na pompie wyjscie i bez zmian. Moim zdaniem to jest wina złego podłączenia podciśnień bo na zgaszonym silniku pedal jest wysoki i nie ucieka ma...
Wdus hamulec, trzymajac zapal silnik, pedal powinien opasc po noga. Jesli nie opada to servo albo vacum-pompa. Dokrec ten przewod.
Poza tym pedał sprzęgła jest bardzo twardy. Wymiana wysprzęglika coś da czy lepiej nie tracić kasy na to i robić sprzęgło? ] Jak przy zgaszonym silniku biegi wchodzą dobrze, to jest problem ze sprzęgłem. No chyba że to kwestia regulacji czy rozklekotanego mechanizmu . A twardy pedał nie wróży nic dobrego. Tak czy tak wyjdzie wszystko po demontażu....
Na rurce idącej do serwa jest zawór jednokierunkowy, przy nim jest zazwyczaj cienki króciec Φ3mm, czasem idzie z niego jakieś podciśnienie, czasem jest zaślepiony, tam najlepiej podłączyć wakuometr i obserwować wskazania
Witam i proszę o pomoc. Zakupiłem peugeota 307 z silnikiem 2.0 hdi. Problem polega na tym iż przy gwałtownym hamowaniu pedal hamulca robi się twardy i słabo hamuje.
Uszkodzone sprzęgło alternatora najpewniej. Często pada sam alternator tj mostek diodowy. Vaccum pompa na alternatorze stąd twardy pedał. Pamiętaj aby zawsze podać silnik tutaj 2.0crdi.
Jeśli auto ma ABS i doprowadzisz do zapowietrzenia to wypada odpowietrzyc układ specjalnym przyrządem pod ciśnieniem. Można też podłączyć komputer i odpowietrzyc każdy zawór absu osobno. Jeśli jednak robił to warsztat to niech poprawia. Serwo nie ma nic do tego. Jakby przepuszczalo to miałbyś ciągle twardy pedal
Witam Mam taki problem ze samochód sam hamuje podnioslem każde kolo do góry i sie okazalo ze kazde trzyma inaczej z przodu od pasażera najmocniej od kierowcy slabiej za kierowca jeszcze słabiej a za pasażerem lekko się kreci troche po pompowalem hamulcem na zgaszonym i zapalonym i to samo, po przejechaniu 50km okazalo sie ze trzymają jeszcze mocniej...
Zauwazylem ze w zbiorniku plynu hamulcowego jest ponizej poziomu min. kupilem dot-4 i dolalem do tego co bylo. pompowalem do oporu po czasie zrobil sie twardy pedal i biegi wchodza jak dawniej. Tamat mam nadzieje juz na 100% rozwiazany na szczescie. Do zamkniecia :)
No i nie dowiedziałem się co było przyczyną twardego hamulca. Zacznie temat i nie kończy ,a mnie by się akurat przydało aby nie zapuszczać nowego posta.
Mechanik podpowiedział,że może to być "zawieszony" elektrozawór w pompie abs. Coś w tym może być bo na zapłonie i odpalonym silniku odkręcałem zaworek od pompy z oznaczeniem HL i przy wcisnietym pedale nie leciał z tamtąd płyn.
Pompa vacum robi tylko podciśnienie, a podciśnieniem jest sterowane turbo i serwo hamulcowe. Na przewodach / króćcach trzeba szukać nieszczelnosci. Do serwa hamulcowego jest felerny plastikowy przewód.
Sprawdzenie podcisnienia: Wejsc rano do samochodu (nie odpalac!). Naciskac pedal hamulca az bedzie twardy. Nacisnac jeszcze raz i trzymac. Wtedy odpalic silnik - jak wszystko jest ok to powinien zmieknac w ciagu kilku-kilkunastu sekund. Jak nie mieknie to albo jakas nieszczelnosc albo uszkodzenie serwa/pompki vacuum
Nawet jak wciskasz kilkakrotnie pedał sprzęgła to ciśnienie ma się utrzymać powyżej 7 barów. Przy prawidłowym ciśnieniu powietrza i twardym pedale masz problem z siłownikiem, pompką lub sprzęgłem. Mam nadzieję, że pozostałe możliwości ubytków powietrza w układzie pomocniczym sprawdziłeś. Na przykład siłowniki osi tylnych i układ pneumatyczny przyczepy...
Przeciez on nic nie rozumie. Jedno, co wie, to ze "pedal jest twardy". Zadaje mu sie pytanie, lecz on nie chce lub nie potrafi na nie odpowiedziec. Upiera sie tylko przy swoim i oczekuje cudu. Mysle, ze czas wyslac ten temat do kosza.
Ja kupiłem te uszczelkę serwa na alle i wymieniłem nurkując pod kierownicę. Bez zaglądania pod maskę. Wciśnięcie nowe uszczelki wydaje się niemożliwe bez jej uszkodzenia, ale dałem radę po 2 nieudanych próbach i kupowaniu nowej uszczelki. Jeśli ktoś ciekaw hintów to służę. ... po 11 latach ! Skoro jednak zabierasz głos, to zamieść wskazówki dla wszystkich....
Witam.Mam problem z hamulcami.Otoz jak zapale silni to pedal powinien byc miekki.A u mnie jest bardziej twardy jakby serwo nie dzialalo.czy da sie jakos naprawic czy trzeba to wymienic.Pomozcie.Pozdrawiam.
Jest tylko jeden ,nie sposób nie znaleźć .
pewnie będzie czeba podciągnąć samoregulatory z tyłu a jak reczny się podciągnie to robi się twardszy pedał jak tak to to co pisze
jak syczy przy wcisnietym pedale to servo leży.
No właśnie też tak mi się wydaje zmieniłem na inne ale też używane no i nie wiem czy sprzedawca nie oszukał mnie ze jest sprawne bo jak podpompuje kilka razy i na wcisnietym pedale zapale samochód to pedał nie opada
Ja tak miałem, jak mi się klocki blokowały (za mały skok) z tyłu.
Dziękuję za podpowiedzi, chciałem się upewnić czy dobrze myślę, jutro idę sprawdzać zaworek i oby to był on zamiast samego serwa, pedal mega twardy a po postoju to już się kamień robi
zdejmij zawór z serwa, włóż do serwa jeden koniec wężyka, a do drugiego końca podepnij strzykawkę. Zassaj i zabacz co wyssiesz. Ja już wiem :-)
To jest pompka vacum. Wytwarza podciśnienie. W dieslach się takie coś montuje. Benzyniaki mają z kolektora. Jak odlaczysz pompkę to będzie bardzo twardy pedał hamulca.
Kolego masz do wymiany zawór pod pedałem hamulca . Prawdopodobnie uszkodzony stycznik w pedale .
Przecież w pedale jest tylko podwójny potencjometr. to co się może blokować. Usterka mechaniczna.
Witam ponownie po Przerwie długiej. Otóż miesiąc temu wziąłem się za remont silnika s301d. Wymieniłem Uszczelki na nowe zakupione w andorii. Wszystko dokładnie wyczyscilem z brudu i syfu. Kąt wtrysku ustawiłem tak jak wyczytałem na forum na 5,4 mm i pali do strzału, założyłem na ramę i po Przejechaniu się zauważyłem ze jest coś słaby. Myślałem że jak...
Witam Mam problem w volvie fh 12 2004r. Pedał hamulca zrobił się twardy. Co możę być przyczyną? Podaj odczyt błędów z ECU hamulców.Sprawdź ciśnienie na zbiornikach powietrza.Bez tego ani rusz...
Sprawdz regulacje pedalu hamulca,moze masz zle wyregulowany i wlacznik na pedale puszczonym zalacza pompe
1.Czytałem, że w Volkswagenach i Audi sprzęgło lubi łapać wysoko nawet nowe i nie musi oznaczać zużycia sprzęgła-prawda? 2.Co sadzicie o artykule na temat przenoszenia wibracji na sprzęgło hydrauliczne - zgadzacie się? 3- twardy pedal sprzęgła - (umowny się 2-3x twardszy od nowego - żeby nie myśleć, że jest też twardy jak kamień) - czy na 100% kwalifikuje...
Samochód jak w tytule Mam go dwa lata i coś mi się nie podobało w nim odnośnie hamowania Jak wciskam pedał powoli to bardzo lekko opada aż do włączenia się abs Przy normalnym hamowaniu jest już ciężej ale sktuteczność jest ok Najgorzej jak muszę gwałtownie depnąć Pedał staje się twardy na samym początku i dopiero po krótkiej chwili zaczyna samochód...
Tak to wina odmy , można spróbować wymienić membranę , ale jest wysokie ryzyko uszkodzenia zatrzasków zaworka odmy przy rozbieraniu . Jeśli zależy Ci na czasie to lepiej wymienić pokrywę zaworów .
Serwo
Na zgaszonym silniku pedał hamulca musi być twardy, dopiero jak jest włączony silnik pedał jest miękki bo działa serio, jak wpada pedał to zapowietrzony jest układ, sprawdzić poziom płynu, może też być zablokowany któryś zacisk.
wcisnę kilka razy hamulec i nagle staje się twardy pedał Jak pedał masz sprężynujący a po paru wduszeniach pedału twardnieje to odpowietrz układ. Dodatkowo korektor sił hamowania podmień, tak jak wyżej ktoś pisze.
Sprawdź czy we wszystkich butlach masz powietrze.
A może być tak że serwo pada pomimo tego że odpalając auto na wciśniętym pedale hamulca wpada on w podłogę?? Czy jeżeli tak się dzieje to serwo na bank dobre?? Bo zaworek też dobrze wg mnie trzyma.
Nie wiem czy w tym aucie jest, ale problem robi zawór 4-drożny czy tam jego odpowiednik.
Sprawdź pompę podciśnienia, to częsta przyczyna, po sprawdzaj przewody często się luzują, ewentualnie będzie problem z serwem.
Ja miałem tak,że po wcisnieciu hamulca pedal był bardzo miękki i nie hamował rewelacyjnie a im więcej go wciskałem to twardniał i prawie wcale nie hamował musiałem wymienić vakum pompe i teraz jest lepiej,ale chyba jeszcze potrzeba go odpowietrzyć bo jak się wcisnie z 3 razy hamulec na postoju przy odpalonym silniku to robi się twardy i jak go przytrzymasz...
Witam. Mam problem ze sprzęgłem w Volvo Fm 400. Sprzęgło wpadło do dna zaczęło syczeć powiet4rze z wysprzeglika. Po odciągnięciu pedał teraz jest twardy. Czy przyczyną może być wysprzeglik czy raczej lozysko
A czy moze wie ktoś jaka wartość powinno mieć to podciśnienie albo wie gdzie to sprawdzić?
Witam Mam tutaj przedziwny przypadek,otoz moje Picasso z 2005, 120 tys przebiegu sprawowalo sie super do czasu... Ostatnie kilka dni pedal sprzegla zdawal sie byc twardy,wiec czulem zblizajaca sie wymiane,nie dwumasa wiec ok. Jednak wczoraj przy wjezdzie na rondo,redukcja biegu i pedal sprzegla spadl do podlogi,silnik wciaz dzialal.Zapchalem go do przystanku...
2 razy w takim przypadku miałem uszkodzoną pompkę sprzęgła, (napuchły w niej uszczelniacze i przestał się płyn cofać do zbiorniczka ) efekt twardy pedał, uślizgi sprzęgła Nie naciskając sprzęgła popuść odpowietrznik jak wypłynie trochę płynu zakręć i sprawdź cz się ślizga
Sorki, nie skojarzyłem mechanikiem nie jestem fakt... :] Dzisiaj problem się już nie pojawiał, ale jutro zajrzę do klocków i zacisków. Sprwdziłem servo tzn. podpompowałem hamulec i odpalilem silnik, pedal opadl jakis 3 cm. Sprawdzilem tez przewod od wspomagania serva jest sczelny.
A może masz problem z lewym powietrzem. Weź najpierw sprawdź czy rano masz twardy pedał jeśli tak to puszcza coś koło serwa (oczywiście zakładam że masz sprawne hamulce ) . potem poszukaj tych wszystkich rurek dochodzących do kolektora ssącego i sprawdź czy da się je zassać oczywiście odłączasz od strony kolektora.
Sprawdź pompę podciśnieniową, w szczególności szczelność połączenie "wychodzącej" z niej rurki łączącej się z serwem pompy hamulcowej. Jest to miejsce, gdzie zwykle powstaje nieszczelność (od drgań silnika), w wyniku czego hamulec jest "twardy" i mniej skuteczny. Ponadto utrata podciśnienia ma również wpływ na działanie turbiny ze zmienną geometrią....
Witam, mam taki problem. W ciągniku zetor 6245 po wciśnięciu pedału sprzęgła nie mogę włączyć żadnego biegu, jest tylko zgrzytanie. Pedał wciska się lekko. Po naciśnięciu pedału sprzęgła kilka razy (pięć) pedał robi się twardy i wtedy dopiero mogę włączać lub zmieniać biegi. Jeżeli mi się uda włączyć dowolny bieg to znowu mam problemy z wyłączeniem...
Witam autko vw Polo 6n z 96r z 1.0 silniczkiem. Podczas jazdy zrobił się okropnie twardy pedal hamulca... Wgl się nie dało zahamować (90km/h) po 30sec auto zgasło zrobiła się choinka ( zaświeciły się kontrolki od ladowania, od braku plynu, i od ręcznego.) auto później nie odpalilo. Postalo cala noc i dziś rano bez problemu... Po czym przejechałem ok...
Miałem dokładnie to samo, pojechałem do elektryka. Podpinał pompę i sterownik ABS, posprawdzał pomierzył stwierdził że nic nie znalazł, popodpinał wszystko z powrotem i zadziałał. Sterownik ABS pod tylną kanapą.
pierwszy objaw był taki ze ,pojechałem do warsztatu bo zapaliła mi sie lampka od hamulcy ,wiec pomyslałem ze klocki ,mechanior podpioł kompa bo bez tego ani rusz ,wyszło ze to czujnik ABS wymieniłem czujnik i nie zwracałem na to uwagi ze abs jest ale nie działa jak powinien ,zaczołem sie bawic w czasie jazdy hamowaniem pulsacyjnym i doszedłem ze po...
witam wszystki posiadam saxo diesel ostatnio mam proplem z hamulcami problem polega natym ze po uruchomieniu silnika pedal chamulca jest taki sam jak na zgaszonym silniku a hamulce w czasie jazdy beznadziejne co to moze by pompa czy serwo i czy czesci typu serwo i pompa pasuja od saxo w benzynie przypomne ze jest to firmy bendix
W przegrodzie gdzie jest serwo wody nie ma jest sucho. Z tego co sie dowiedziałem to najprawdopodobniej serwo ale sie okaże dam znac. Ten kruciec mam zrobiony od pompy vacum
Może być wina czujnika, instalacji jak i pierścienia.
Wracam do tematu. Może ktoś podpowie coś jeszcze. U jednego mechanika auto stało półtora tygodnia nic nie znalazł. Kasy nie wziął. Założył spowrotem moje serwo i dałem do drugiego. Drugi mówi że wszystko Ok i tak ma być. Też kasy nie wziął. Wróciłem do tego momentu że na moim serwie robi się twardy pedał po kilku godzinach. Każdy mówi żeby jeździć do...
twardy pedal hamulca pedal hamulec twardy hamulce twardy pedal
renault laguna ekran odkręcić świece piekarnik elektryczny termostat
antena pokojowa pralka amica pb5514
Przełączniki w ładowarce Kramer 950 i skalerze VP-950 Przełączniki hydrauliki w ładowarce Kramer 950 - lokalizacja i funkcje