No to ja poddaję się.
Znalazłem problem i padła cewka zapłonowa :)
Podmień cewkę zapłonową.
Witam. Chciałbym się dowiedzieć, czy można jakimś prostym sposobem, bez odstawienia samochodu do mechanika, sprawdzić czy cewka jest dobra, czy siadła? Ponieważ auto mi nie pali i albo poszła cewka, albo cała kopułka. Chciałbym sprawdzić, bo cewkę samemu dałbym radę wymienić i nie musiałbym tracić kasy specjalnie na mechanika. Czekam na jakąkolwiek...
Wyczyść palec i styki przerywacza, sprawdź cewkę zapłonową. Pozdrawiam
W tych aparatach psuły się tylko dwie rzeczy -cewka zapłonowa -moduł Ale to idzie łatwo sprawdzić.
Przebicie na uzwojeniu wtórnym CZ.Cewka do wymiany.
A jaka rezyzystacje powinna mieć cewka zapłonowa bo mi pokazuje 1,5
cewka sprawdzona?
Co ma ciśnienie do szarpań, napiszesz? Zazwyczaj padała cewka zapłonowa (jest w aparacie), dostawała ulotów.
kumpel w accordzie miał taki sam problem albo podobny i była walnięta cewka zapłonowa. Też 1,8 vtec. a jak z układem zapłonowym. świece przewody?a hola tam chyba są cewki indywidualne. sprawdź ukł. zapłonowy
Witam Moja Hania zastrajkowała poprostu nie odpala. Mianowicie otrzymała nową kopułkę palec i cewkę zapłonowa a ona nic pompa paliwa podaje bo zalewa ale iskry brak Niewiem czy moduł zapłonowy czy jakiś czujnik POMOCY z góry dziękuję
Nie ma instalacji gazowej. Przewody sprawdzone są ok. Ostanio troszke szukalem w necie i znalazlem podobny problem przy cieplym silniku. Podobno winna tego problemu jest cewka zapłonowa. Czy to mozliwe? Jak najprosciej sprawdzic sprawnośc tej cewki?
Zrobię jak mówisz i zobaczę. Zauważyłem też ze cewka jest cała w rdzy i ma przebarwienia na obudowie, czy to coś niepokojącego ?
Dodatkowy styk był prawdopodobnie do pomijania rezystora cewki zapłonowej. Normalnie cewka jest zasilana przez rezystor a w momencie rozruchu jest pomijany by zrekompensować spadek napięcia w momencie pracy rozrusznika. Na razie zaizoluj ten dodatkowy przewód i zobacz jak auto zapala, raczej nie będzie problemu. Gdyby jednak to trzeba kombinować z przekaźnikiem
aparat zapłonowy {moduł albo cewka na 100%} miałem to samo tylko że wymieniłem cały aparat
Sprawdź świece zapłonowe i przewody zapłonowe. Jeśli w aparacie zapłonowym jest jeszcze moduł to ja stawiam na cewkę zapłonową. Już raz to przerabiałem Ale jeśli to ma być tak jak u mnie to poczekaj na pewno się pogorszy.
Auto nie ma modułu zapłonowego. Jest cewka, sterownik ECU oraz czujnik wału. Bez podpięcia pod komputer nic nie wskórasz. No chyba że masz dodatkowy alaram.
Dzieje się tak kiedy jest żle podpięta cewka-zaciski uzwojenie pierwotnego,no chyba że Twój oscyloskpo ma funkcję odwracania obrazu.
U mnie problem już rozwiązany, przyczyną okazała się cewka w aparacie zapłonowym (iskra waliła na boki). Jeszcze raz podkreślę, że objawy identyczne w każdym punkcie kolegi Endrju111. Tak więc jeśli ktoś ma takie objawy, niech zaczyna od cewki w aparacie zapłonowym.
O jakiej pompie mowa? Cewka zapłonowa i moduł zapłonu są zasilane ze stacyjki. Sprawdź czy miga dioda w EDU Kolego ale to, czy występuje napięcie to chyba Ty masz stwierdzić??
Widzę, że teraz na mnie kolej w walce z aparatem zapłonowym - podobne wątki 08 Kwi 2011 12:33 honda civic 1.4 5D MA8 zgasła podczas jazdy, kręci, brak iskry Proszę o info jaka powinna być rezystancja uzwojenia pierwotnego i wtórnego w cewce zapłonowej CM1T231 z aparatu zapłonowego D4T94-04. Chciałbym wykluczyć czy to tylko moduł RSB-57 czy też i cewka...
Kolega oglądną sobie filmik ? To by wiedział co to (zdjęcie masz w swoim poście źle dodane), przerywacz jest w aparacie zapłonowym. 810989 Jak chcesz to ogarnąć to musisz wiedzieć co jest co i zrobić tam porządek bo jak dobrze widzę to tam pod cewką masz jakiś stary kondensator podłączony do tego rezystora. Sprawdź dokładnie gdzie idzie każdy przewód...
Paweł to będzie coś jak w tym wątku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Najczęściej pada wzmacniacz iskry (zapłonnik) oraz cewka. Tanie rozwiązania używka albo fachowiec co zrobi zastępczy wzmacniacz. (oczywiście po uprzednim sprawdzeniu)
Odpaliłem auto na "popych" i zaraz po tym zgasiłem go i z kluczyka od razu palił z pierwszego. Podjechałem do znajomego mechanika, zmierzył akumulator - jest w porządku. Kazał jutro z rana, jeżeli auto nie odpali odłączyć czujnik temperatury i jeżeli zapali po odłączeniu - będzie do wymiany. Wujek miał podobny problem z hondą civic - kręcił ale nie...
Pewnie sobie już poradziłeś, ale napiszę. Na początek: 1. regulacja zaworów 2. wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie cewek. a dopiero później zaczynamy szukać.
na twoim miejscu sprawdził bym najpierw wysokie napiecie - kable, świece, kopułke, palec, słabym punktem tych silników są również aparaty zapłonowe - często siada moduł lub cewka obrotami reguluje regulator wolnych obrotów, a jeśli przepustnica jest za bardzo uchylona silnik ma wtedy za wysokie obroty
Witam posiadam Honde Civic 1.5 V-Tec. Dziś brat przełożył kable od świec do swojego samochodu ode mnie chciał sprawdzić czy jego są sprawne czy nie. Po założeniu z powrotem przewodów do mnie odpaliłem samochód brat zdjął jeden przewód pierwszy samochód chodził no i go zgasiłem nadal bez jednego przewodu po zgaszeniu brat założył brakujący przewód ale...
Najprawdopodobniej uszkodził się moduł zapłonowy w aparacie, efekt braku obciążenia cewki wn świecą zapłonową
Wymieniłem przewody - nowe Bosh również wywołują malutkie, nie kopiące mnie iskierki między sobą i masą kiedy je zwilżę wodą ze spryskiwacza... Owinąłem stare przewody kilkoma warstwami taśmy izolacyjnej i odsunąłem od siebie - iskier nnie ma, ale jak je zbliżam do siebie czy do masy to są. Już nie wiem o co chodzi z nimi :/ Nie są to iskry które "kopią"....
Jednoznacznie wskazuje to na czujnik halla prąd idzie na cewkę lecz nie dostaje impulsu z czujnika. do sprawdzenia czujnik halla w aparacie zapłonowym Honda nie stosowała czujnika halla, proszę nie wypisywać niedorzeczności.
Pozwólcie że podłącze się pod ten temat bo już skończyły mi sie pomysły :( a mam podobny problem to znaczy mój CIVIC zgasł i stwierdziłem brak iskry. sprawdziłem już: - Aparat zapłonowy (cewka, czujniki, moduł zapłonowy) jest OK bo robiłem zamianę w CIVICu kolegi i działał. - Sprawdzałem bezpieczniki i wyglądają OK. - Znalazłem ten wyłącznik zderzeniowy...
Witam Moim problemem jest brak iskry w Honda Civic 92r 1.5. Cewka na sprawna, na przemiennikach magnetycznych wałku rozrządu które znajdują sie w aparacie jest 300 Ω czyli sprawne. Jak sprawdzić moduł?? Co jeszcze może być przyczyną??
Witam, jest mały problem. Honda civic V HB z roku 93. Silnik to d15b7 czyli 1,5 na wielopukncie. Problem objawia się bardzo cięzkim zapalaniem zazwyczaj gdy autko dłużej postoi. Czyli np. rano lub pod wieczór. W momencie kręcenia załapie na chwilke i pusci. Następne kręcenie zapali chodzi chwileczke i zgaśnie. Kolejne również zapali ale dołożenie gazu...
też tak słyszałem, że w silnikach 1.3 93r nie stosowano czujnika halla. Mam rozumieć, że jak padł tak nie odpaliłeś? Co masz z tego schematu co podesłałem? I gdzie masz napięcia? sprawdź tak jak to ktoś opisał: - włącznik bezwładnościowy ok? - rozrusznik kręci ? - brak iskry, napięcie do aparatu dochodzi ? - immobiliser ok- zapala się i gaśnie po wyjęciu...
Tak ci powiem że w zasadzie układ zapłonowy jest dość łatwy w diagnozie sterownik -moduł-cewka. Zmień mechanika bo oba silniki jakie występowały są dość proste sprawdzasz czy jest paliwo na wtryskach, iskra ,musi działać. Ciekawe gdzie dokładnie mieszkasz .
z tego roku hondki lubią rdzewieć na tylnych błotnikach, więc to normalne jak ta to ma bo zdjęcie lipne i nic nie widać, aparat zapłonowy , cewka - to rzeczy wrażliwe w civikach więc jak ciężko go odpalić to uważaj, sprawdż czy właściciel dbał- kiedy rozrząd wymienił, w jakim stanie filtry , zawieszenie najlepiej poproś o jazde na dziurach. możesz odwiedzić...
Ktoś w ogóle sprawdził czy "aparat zapłonowy" jak i cewka ma zasilnie oraz czy jest ciągłość przewodów pomiędzy aparatem a ECU. Czy sprawdzany był sygnał jaki dostaje ECU z aparatu? Czy jest kluczowanie wtrysku? Wydaje mi się że taka informacja jak pojemność silnika ma tutaj znaczenie.
Dzień dobry. Od jakiegoś czasu walcze z instalacją gazową w moim aucie: opel omega 2.5 v6. Zaczne od początku- przy odratowaniu ją odzezłomowania nie paliła na benzynie na dwa cylindry - winna była cewka zapłonowa. Natępnie zająłem się gazem, uszkodzony wąż do wtryskiwaczy i natychmiastowy wypływ paliwa po zatankowaniu. Teraz sama instalacja - zachowuje...
Do sprawdzenia układ zapłonowy, wysterowanie cewki i moduł.
Sprawa zakończona! Ufffff! Okazało się, że poszedł moduł zapłonowy i cewka, kwoty wymieniał nieziemskie ale zapłaciłem 200 zł bo tyle miałem i rozstaliśmy się.... ale postanowiliśmy zostać przyjaciółmi ;) a szczerze mówiąc to już nigdy ów fachowiec mojej hondy nie tknie i bedę go swoim wrogom polecał ;) teraz mam zamiar wymienić olej w silniku ale się...
Schemat D14A2 w powiększeniu elementy aparatu zapłonowego http://obrazki.elektroda.net/95_12549786... kostka podwójna kabel czarny z żółtym paskiem + po kluczyku masa na obudowie. T1 cewka wn A52 moduł zapłonowy B75 czujnik prędkości B132 czujnik położenia wałka rozrządu B54 czujnik położenia wału korbowego do testów podłącz kostki zmasuj porządnie...
Witam, posiadam Honde Civic 1,5i (90KM) z rocznika 1993 Oraz instalację gazową BrC zwykłą - nie sekwencję. Mój problem polega na tym iż: Odpalam samochód na zimnym silniku - na benzynie. Następnie autko pochodzi 2-3 minuty i zamierzam przełączyć na gaz. No i tu się zaczyna, po charakterystycznym pstryknięciu które zawsze oznaczało przełączenie na gaz...
dzięki panowie za odpowiedzi.uszkodzenie już zostało usunięte - uszkodzoną okazała sie cewka w.n która to na sucho dawała iskrę jednak w warunkach pracy pod ciśnieniem ta sama iskra okazała się za słaba i nie zawsze była co powodowało brak pracy motorowni, pomogła wymiana na nową, a przy okazji musze dodać że ten system wtrysku jaki jest w niej zastosowany...
Witam wszystkich znawców samochodowych . Mój problem wygląda tak . Rano trzeba długo kręcić żeby zapaliło ( ale zawsze pali ) , jak już się zagrzeje to pali od razu nie trzeba kręcić. Ale też jak się zagrzeje to strasznie zrywa nie może wejść na obroty ( tak jakby chodził na 2,3 tłoki ) - tak od 1-4 tys obrotów jest problem z jazdą ALE powyżej 4tys...
Witam, miałem podobny problem z concerto 1,5.Najpierw auto mi zgasło i było nie do odpalenia,wymieniona została cewka,kopułka oraz palec rozdzielacza oraz poprawione zostały luty na przekaźniku pompy paliwa.Auto odebrałem od mechanika po czym okazało sie że silnik mocno szarpał pomiedzy obrotami 1500-2500 obr. Sprawdziłem przewody zapłonowe i okazało...
W pierwszym poście pisałem ze wszystko działa z jednym wyjątkiem, nie ma iskry. Pisałem również ze kiedyś tez tak miałem poza niektórymi "detalami" i był to aparat zapłonowy, teraz tez to obstawiam.. tylko dlatego ze nie znam się na tym i nic innego mi nie przychodzi do głowy. Spokoju mi nie daje ten dym z środka deski (za radiem) no ale wszystko działa...
Witam, posiadam od niedawna Honde civic 1,5 90 konną 16V. Rocznik 93. Przerobiona na gaz LPG (zwykły, nie sekwencyjny) Problemy są dwa podejrzewam, że mogą się łączyć. 1. Auto na zimnym silniku jedzie bez problemowo - tak jak ma być, lecz gdy silnik złapie już temperaturę, zaczyna szarpać całym samochodem przy dokładaniu gazy na każdym biegu. Po prostu...
Witam mam problem ostatnio zrobiłem autem 150km. Wróciłem pojechałem później jeszcze do sklepu po piwo i wróciłem. Następnego dnia przy próbie odpalenia miał małe problemu po przejechaniu 10m. zgasł i znów nie chciał zapalić jednak załapał przejechałem 500m i w czasie zaczął jechać tzw "żabką" szarpał na prostej przy dodawaniu gazu. następnie przy wychamowaniu...
zacząłem się przyglądać sygnałom sterującym pracą cewki (sondy do wysokich napięć nie mam więc tylko po stronie sterowania) oraz wtryskiwaczy. zauważyłem, na wtryskiwaczach spore zakłócenia (spadek napięcia, w sytuacji gdy wtryskiwacz nie chodzi, więc powinien mieć >12V, o kilka V) akurat przy wyłączaniu jednej z cewek. pomierzyłem więc sygnał sterujący...
Mam problem z moją Hondą,a co gorsze nie mam zabardzo do kogo się zwrócić o rade :-/ Nie chce jechać od razu do mechanika, bo wiadome jak to mechanik zobaczy kobietke, która nie bardzo zna się na tych wszystkich przewodach, cewkach, świecach itd i nie wiadomo na jakiego się trafi :-/ Już pisze w czym problem. Mam Honde Civic z 94 w gazie od 3 miesięcy....
Oscyloskop wykazał bardzo wysokiego napięcia piki pochodzące od cewki zapłonowej. Dalsze postępowanie jest oczywiste. Autko śmiga. Pozdrawiam wszystkich, którzy służyli pomocą.
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
A z cewki zapłonowej próbowałeś?? albo czujnika położenia wałka rozrządu??
Witam koledzy.mam nadzieje ze ktos mi pomoze lub wspolnymi silami rozwiązemy nasz wspolny problem z HANKAMI.Otóz mam problem taki jak opisał kolega ktory rozpoczął ten temat,czyli szarpanie przy dodawaniu gazu miedzy 2-3tys obrotów jest to civic 1,4is silnik d14a4 .98r sprawdzałem juz cewke ktorą niestety jak probowałem ją dostac to nigdzie nie ma :(...
Bezwład sprawdzony. Wtyczki mam takie ale w innej osłonce, sprawdzałem błędy ponownie nic nie miga. Sprawdzałem napięcie na wtyczce ecu ale cewki zapłonowej i wytrysków i jest w każdym. A zasilanie ecu to które pin-y?
Witam koledzy.mam nadzieje ze ktos mi pomoze lub wspolnymi silami rozwiązemy nasz wspolny problem z HANKAMI.Otóz mam problem taki jak opisał kolega ktory rozpoczął ten temat,czyli szarpanie przy dodawaniu gazu miedzy 2-3tys obrotów jest to civic 1,4is silnik d14a4 .98r sprawdzałem juz cewke ktorą niestety jak probowałem ją dostac to nigdzie nie ma :(...
Witam posiadam Hondę Civic V D15b2 (90 KM) Problem polega na tym że podczas jazdy wyczuwalny jest zapach benzyny i silnik do 3000 rpm nie może się zebrać, od 3000 rpm do 5000 rpm ciągnie bardzo ładnie i od 5000 rpm do odcięcia czyli do 7200 rpm brak mocy. Wymienione zostały kable WN, świece zapłonowe, nowa cewka zapłonowa, nowa kopułka z palcem, nowy...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Witam Mam taki problem że w kumpla hondzie(civic rocznik 91 silnik d15b2) że cewka zapłonowa z aparatu jest wyprowadzona na zewnątrz i połączona jest odzielnym kablem zapłonowym z aparatem..W sumie jest ich 5 a nie 4. Jak rozebrałem aparat wszystko rozsypało mi się w rękach i okazało się ze kopułka jest pęknięta oraz uszkodzony jest palec. Dodam że...
Witam Chciałem poprawić w swoim volvo 850 2,0T 94 iskrę więc drogą dedukcji chciałbym założyć sprawniejszą cewkę, jednak znalazłem tylko jedną "tuningową" której prametry producent bardzo ładnie wypisał: takie jak: MSD Ignition Blaster SS Parametry Mnożnik napięcia: 70:1 Rezystancja pierwotna: .355 OHMs Rezystancja wtórna: 4.4K OHMs Indukcyjność: 6.9...
cewka zapłonowa honda civic honda cewka zapłonowa cewka honda civic
gniazdka angielskie odświeżania pamięci triak przekaźnik
ładowanie akumulatora ładowanie akumulatora
Wyłączenie immobilizera w VW Up 2013 ME17.5.20 Wymiana szczotkotrzymacza TS8E6 w rozruszniku VALEO